REKLAMA

Dlaczego tak trudno przekonać Polaków do szczepień? "Główną winę ponoszą politycy"

TOK360
Data emisji:
2021-04-12 18:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
06:56 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
gościem TOK 360 jest dr Tomasz Sobierajski socjolog akcje społeczne Uniwersytetu Warszawskiego dobry wieczór dzień dobry dobry wieczór dzień dobry panu w końcu czytam o badaniach o badaniach dotyczących tego i na ile dajemy się bądź nie dajemy zachęcać do szczepień publikuje biznes insider Polska, dlaczego jest tak trudno przekonać Polaków do tego, żeby się szczepili, dlaczego te komunikaty, które są wysyłane nie mają przełożenia na pozytywnego przełożenia na Rozwiń » rzeczywistość rzeczywiście jest także jako pola no Polacy Rosjanie chodzi o kraju europejskim największe są w końcu społeczeństw których, który pan niechęć do szczepienia akurat naprzeciwko covid 19 bardzo duża i to wynika bardzo wielu, z czym ale nie muszą ukrywać minima chce budować prestiż takiej specjalnej nagrobku główną winę za warto się dzieje, choć szczepienia ponoszą politycy, a na na bardzo wielu poziomach po pierwsze na poziomie edukacyjnym, czyli tego, że właściwie cały czas pomimo tego, że szczepienia są singlami kwartału nie ma prowadzonej taki bardzo przemyślane interesującej zaciekawia mającej trafiającej do bardzo wielu różnych grup ludzi w kampanii społecznej, która zachęcała do szczepień, a kolejne rzeczy taka że władza od całego okresu pandemii traciła zaufanie społeczeństw i zachęt by politycy, którzy zachęcają nas do tego, żebyśmy się szczepi, chociaż wiemy, że kilkakrotnie raz wcześniej kłamali oszukiwali na innych aspektach związanych z pandemią, bo to nie jest grupa, której chętnie byśmy uwierzyli w tym bardzo było tę całą kampanię przerzucić na na osoby, do których Polacy mają dużo większe zaufanie, ale widzę, że taki chęci nie ma i też takich działań nie ma mam wrażenie, że politycy liczą na to jak uda się wyszczepić nie wiem tam około 50%, który chętna do szczepienia to wtedy rozwiążemy problem, z którym mamy natomiast przy epidemiolodzy mówią i to nie będzie wystarczająca liczba do tego, żebyśmy zostali tzw. odporność rozbioru boiskową Ilona oczywiście działa i może być także nie będziemy bezpieczni nie można też czekać na to, że szczepimy wszystkich chętnych to dopiero zaczniemy zachęcać tych, które to niechętni ten wysiłek trzeba było podjąć uroku przed szczepieniami teraz w trakcie trwania szczepień również jak czytam w tych badaniach Uniwersytetu Warszawskiego Grip żaden z popularnych komunikatów mających przekonywać niema istotnego wpływu na chęć do szczepień całkowicie przyjmuje ten argument o zaufaniu do polityków, że może, kto inny powinien zachęcać, ale też zastanowią się jakich powinien używać argumentów od kilkunastu lat już w szkole lekarzy, którzy szczepią szczególnie dzieci, ale rozmawiają z rodzicami dzieci mu na temat tego jak mają rozmawiać z nimi przekonywać do szczepień i zasada taka, że właściwie bardzo trudno oczywiście, że właściwie każdy rodzic, który pojawia się w gabinecie kompletnie inna historia i nie można taki sam komunikatu takiej samej matrycy przełożyć do każdego rodzica, ponieważ oni słyszą inne rzeczy mają inne doświadczenia mają inne podłoże kulturowe inne wykształcenie inną wiedzę inne emocje proponowała szczepieniami i czasami wystarczy bardzo prosty komunikat czasami to komunikat musi być bardziej obrazowy czasami trzeba użyć mocniejszych słów albo bardziej wyraźnie słów żeby, żeby przekonać do szczepienia i tutaj w przypadku szczepień populacyjnych, których mamy do czynienia to jest oczywiście szalenie trudne, bo mamy bardzo różne grupy które, które nie są jeszcze wiszą te badania bardzo ciekawe interesujące bardzo ważna pokazują, że są różne zmienne demograficzne, o których często osoby, które mówią o szczepieniach zapominają lub osoby, która ma takie wyznania polityczne budzi to trzeci inny komunikat do osoby, która jest wychowana w takim środowisku inny komunikat do osoby, która jest lepiej wykształcona jeszcze inne itd. tak dalej czy ta to powinno być bardzo mocno zróżnicowaną to wnioskuję, że w wypadku mediów trochę nie ma reguły, gdybyśmy mieni tutaj u nas w Polsce kogoś takiego jak dali parkom, a nawet zjednoczony albo kartą John w wielkiej Brytanii czy osoba, która jest jak przepraszam z szacunkiem dla państwa jak zupa pomidorowa już wszyscy kochają wszyscy do rowu koła no to Parton i stąd żądzą rzeczywiście takimi osobami, które mówią zachęcają do szczepień i to ma niesamowity wasze my niestety takie osoby u nas nie mamy w związku z tym być może warto zacząć posiłkować innymi znanymi nazwiskami są o to jest taki wniosek o tych badań kłopotem nie to, że nasze Lidia wykazują dużo więcej tendencji antyszczepionkowych niż proste piętą ci nawet, którzy by powiem panu i tarcze herbowe wolą wolą siedzieć ciszej, żeby nie stracić salowe Poznań program bardzo dziękuję dr Tomasz Sobierajski socjolog Wakcynologii społeczny z uniwersytetu Warszawskiego był gościem TOK 360 troszeczkę spóźnił się z informacjami, ale zaraz wracamy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 20% rabatu, wybierz pakiet i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA