REKLAMA

Francja zakazała lotów krajowych na trasach, które można pokonać koleją w mniej niż 2,5 h. "To dyskryminacja przewoźników"

TOK360
Data emisji:
2021-04-12 19:10
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
06:52 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
TOK 360 francuscy deputowani zdecydowali o zawieszeniu części krajowych lotów trwających do 2,5 godziny na takich trasach, na których dostępne są również połączenia kolejowe to jest element działań francuskich władz na rzecz ochrony klimatu Eryk Kłopotowski ekspert do spraw rynku lotniczego nie jest gościem TOK 360 dobry wieczór dobry wieczór jak to w praktyce przełoży się na francuski rynek lotniczy na zachowania też pasażerów w praktyce oznacza to tak naprawdę tylko Rozwiń » wyłącznie na dyskryminację przewoźników i zamykanie rynku, a państwowego dla na państwowych przewoźników, czyli teraz będziemy mieli sytuacje kiedy, a po tej decyzji Francji wcześniej w Austrii jak długo w Polsce dzięki cpk będziemy mogli mieć tylko wyłącznie 1 przewoźnika Narodowego, który będzie współpracował blisko z narodowymi kolejami i nie ma to tak naprawdę nic wspólnego z ekologią, a więcej ma wspólnego z marketingiem politycznym, czyli to jest może też ochrona państwowych przewoźników, których udział skarb państwa tak pan czyta zdecydowanie tak to jest sytuacja, w której a bronimy, a przewoźnika Narodowego bronimy wzmacniane, a Przewozy państwowe i te, w których kolejowych, których państwo również udziały, łącząc niejako te spółki dając możliwość działania na 1 bilecie, a i tak naprawdę trochę, zamykając swobodę poruszania się, a wszystko pod przykrywką ekologii tłumaczenia, że przecież transport lotniczy tak bardzo szkodzi społeczeństwu i tak bardzo lituje nad rzutami pan dużo dwutlenku węgla no bo emituje dużo dwutlenku węgla troszeczkę zastanawiam się nad sensem tego typu połączeń lotniczych może to jest jednak przywrócenie jakiś proporcji, kiedy sobie wykonałem to było jeszcze w czasach przed Pendolino już tak powiem wykonałem sobie taki test i pojechałem pociągiem do Krakowa, gdy była okazja kupić tani bilet po leciałem również samolotem nie wyszło na to, że w okolicach dworca Kraków główny byłem dokładnie o tej samej porze to po co leci samolotem, jeżeli można pojechać pociągiem z 1 strony to oczywiście prawda, jeżeli chodzi o połączenie w końcu Point startujemy centrum miasta lądujemy w centrum miasta, a jeżeli chodzi o pociąg mamy mniejsze trudności, jeżeli chodzi o Security nie musimy być tak dużo wcześniej przed odjazdem natomiast mówimy o sytuacji, kiedy tak naprawdę buduje się pewnego rodzaju siatkę połączeń a kiedy daje się ludziom alternatywę, kiedy buduje się połączenia alternatywnej daje swobodę wyboru naprawdę chce w tej sytuacji tej swobody po prostu nie ma mówi się musisz, a pojechać pociągiem, a najpierw z centrum miasta do centrum miasta potem się przez część inny pociąg i dojechać na lotnisko, a i z tego lotniska dopiero później polecieć niekoniecznie dlatego, że jeżeli dobrze rozumiem te doniesienia z Francji to owszem, one dotkną tych krajów które, które operują z lotniska Orli położonego na południe od centrum Paryża, ale jeżeli chodzi o lotnisko de Gaulle to te łączone loty właśnie polegający na siatce połączeń, żeby powiedzmy przedostać się z mniejszego miasta do większego i schabu polecić dalej one mają być kontynuowane tylko pytanie dlaczego, dlaczego robi się z decyzją administracyjną i blokuje środkowym wybór sytuacji, kiedy tak naprawdę lotnictwo dzisiaj powinno być wspierane każdy możliwy sposób, a 1 ręką rząd francuski wspiera stancji daje 4 000 000 000, a euro wsparcia drugą ręką, a wspiera kolej, blokując połączenia, a lotnisko w Orli jest fantastycznym przykładem tego, że skomunikowanie miasta centrum miasta może się odbywać małymi samolotami może spokojnie konkurować z pociągiem ja jestem jednak osobą, która woli wolny rynek i regulacje w tym zakresie, a wracając trochę do tego ile dwutlenku węgla, a produkuje lotnictwo dzisiaj czy właściwie wczoraj w czasach przed pandemiczne lotnictwo było odpowiedzialne za około 22,5% całkowitej promu na całkowitej produkcji dwutlenku węgla na świecie mówi się, że urządzenia mobilne, a i Platformy streamingowe będą odpowiedzialne za 14% to w jeszcze w tej dekadzie, a także pytanie musimy podcinać skrzydła lotnictwu, a skoro inwestycje to, żeby lotnictwo było bardziej ekologiczne, jeżeli chodzi za zużyte materiały używane materiały chodzi o, a zastosowane silniki o całą cały przemysł produkujący coraz nowsze rozwiązania i EFTA strony, żeby relatywnie to lotnictwo było jak najbardziej ekologiczne stosuje się, a biopaliwa wiele wiele innych sposobów oszczędzania tej produkcji dwutlenku węgla, a jednocześnie nie mówi się o tym, że każdy z nas posiadając 12 telefony komórkowe do tego tablet tego przenośny komputer do tego wiele innych urządzeń, korzystając z platform streamingowych tak naprawdę wspólnie produkujemy dużo więcej dwutlenku węgla niż lotnictwo tulipana Maria Krzos przywrócenie proporcji, jeżeli chodzi o rozmowy o tym gdzie wykorzystujemy najwięcej dwutlenku węgla ja się trochę opowiadam za przywróceniem proporcji, jeżeli chodzi o kolei lotnictwo np. na trasie Warszawa Kraków oczywiście, szanując pańskie przywiązanie do możliwości wyboru, chociaż bardzo dziękuję dziękuję Piotrowski ekspert do spraw rynku lotniczego był gościem TOK 360 już za chwilę prof. Dariuszem Jemielniak wiem z Akademii Leona Koźmińskiego porozmawiamy o Facebooku będę trochę nasza spółka Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA