REKLAMA

Test: BMW 5

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-04-13 19:40
Czas trwania:
13:08 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór to jest codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan witam pięknie ciepło przy mikrofonach dobry wieczór mamy dzisiaj 2 samochody w bardzo różne samochody, chociaż trochę do siebie podobne mamy BMW 540 da, czyli bardzo mocnego diesla mamy BMW 530 UE, czyli bardzo najmocniejszego doładowanego gniazdka goście są 520 ta Kasia ma rację ma lat, ale w sumie też to prawie 300 koni tak swoje samochody pozwoli, że Rozwiń » tylko przypomnę, bo miałem okazję jeździć właśnie na premierze tymi samochodami 1,5 roku temu po faceliftingu, bo to jest już siódma generacja był facelifting 5 lat już ten samochód na rynku patrzę na zdjęcia i ten facelifting sprzed 2 lat przed 1,5 roku jednak wydaje mi się na korzyść taka jest moją ja też 10USD zauważyły one są takie bardziej charakterystyczny przód to stać samochód jest taki bardziej oryginalny wg mnie to jest tak nie wtapia się tak w tłumie i nie przepadam za dużymi kombi kombi tak jak nie przepadam za dużymi SUV-ami, a tutaj uważam, że no dla mnie co najmniej akceptowalne jest wygląd sedana to już w ogóle pani, że bardzo się podoba mimo, że ma prawie 5m to też nie są moje ulubione samochody ogromne i waży w przypadku tej 540 diesel 1925 kg samochód o tym, iż ludne państwo proszę o on mnie zaskoczył mamy tam 2 turbosprężarki mamy 340 koni napad mamy oczywiście xDrive, czyli napęd 4 koła 460 sekund do setki auto z pakietem a, czyli charakterystyczna charakterystyczna fotele dokładki dodatki zderzaki i to tutaj mamy sportowe zawieszenie jak mi się tym jeździło kurcze tak sobie moją jak bardzo Lubie uwielbiam wręcz diesle BMW mogą być xDrive może być napęd na tę w połączeniu z automatyczną to są absolutnie świetny Jacku to my żeśmy jeździli właśnie identycznym dieslem x wszyscy ostatnio ją nam się wtedy bardzo podobał szczególnie mnie dużo było 500 nie tam była 250 parę koni padło właśnie zwykłe x 6 SA to było 30, a tutaj aż 40 idea jest starszym komisu oraz okej tak pan, że charakter tego samochodu współpraca tego samochodu tego silnika ze skrzynią biegów, a z tym napędem na 4 koła w tym sportowym zawieszeniem nie dla mnie kurczę tak bardzo dla mnie zawsze dziwiłem wjeżdża do aż po prostu nie mogę uwierzyć w to, że w sumie fajny samochód z segmentu, który lubię marki, którą rówieśnik, którzy lubią skrzynia, która w, którą lubię wszystko jest to co lubię, ale samochodu nie lubię, a nawet fotele były te pakietowe nowe jak no powiem ci BMW z dieslem, który się nie podoba to znaczy, że już naprawdę to aktorzy odkrywa prawdę, ale wiesz ale dlaczego mi się temu kiepska jeździło, bo to nie dla mnie samochód był trochę czy on zdecydowanie bardziej w stronę sportu, a dużo mniej w stronę komfortu i tutaj wajcha została moim zdaniem akurat w tym konkretnym egzemplarzu jest, toteż trzeba pamiętać, że to przecież może sobie skonfigurować na różne sposoby nie musi brać sportowego zawieszenia, ale ten samochód był dla mnie za twardy, ale też współpraca tego tego diesla ze skrzynią była zbyt taka darowizna ta dobrze jak wszystko było takie sportowe tylko dziś to wszystko razem nie ma sensu, bo sportowych listowie co o tym nie oszukujmy się diesla kupuje po to, żeby jeździć dużo i mało płacić na stacjach benzynowych diesle są oszczędne i mam fajnie przyspieszają na trasie i nie jest to okupione ogromnym zużyciem porcie to szkoda żeśmy się jest jakoś wcześniej nie wymienili, bo ja z kolei miałem wrażenia zupełnie odwrotne z tego kombi dla mnie był zbyt mało sportowy zbyt miękki zbyt komfortowy co prawda to samo miał volvo jest 60, do którego się właśnie przyszedłem za chwilę ty będziesz dziś, więc może mnie już definicja komfortu jest inna ja jednak bardzo się jeszcze 5 wykończył jeszcze tylko sedana diesla to sedana, którym to nie jeździły 312 000zł taka wersja kosztuje masz tam oczywiście automat ośmiobiegowy napęd 4 koła może sobie skonfigurować do 480 000, bo pewnie lepiej natomiast drugi samochód tak jak mówię tym kraj spalanie przyzwoite między 79l oleju napędowego nasadka to jest bardzo oszczędny samochód bardzo oszczędny silnik, ale wierzyłem z tego, że z tego czerpać jakąś wielką przyjemnością no dobrze nazwaliśmy coś o hybrydzie żeby, chociaż 2 słowa na razie chce do niej przejść no to swoje to przejdźmy ja zacznę dla odmiany tym razem, gdy powiem ci, że moje wrażenia z tych miast i 1,5 roku temu hybrydę Combino wtedy przedstawiono były bardzo pozytywne może, dlatego że nie byłem zmęczony podróżą, bo to było bardzo blisko chyba tuż za granicą dziś, więc wszystko było tak jak miało być i sobie tylko pomyślałem właściwie niewiele się zmieniło oprócz wyglądu ma, ale teraz jeździliśmy dłużej znaczy ja jeździłem dłużej niż tam kto na premierze tak mówiłem, że się krótko jeść daleko czasami musi się przemieścić no i teraz siadło moje pierwsze wrażenia były najlepsze, dlatego że samochód mi się wydawał, owszem, dużo ładniejszy, ale zamienniki i ten tryb Comfort zbyt komfortowy był włączyłem tryb sport i powiem ci, że to jest coś co lubię najbardziej samochód uważam, że nie jest też on jest praktyczny, ale Zobacz samochody kompaktowe potrafił mieć większe bagażniki ty wiesz to jest bagażnik poniżej 600l tego w tej chwili jeszcze nie jest dziś tak stoi podobno trochę wrzucać tam do tego bagażnika on się wydawał większy nie wiem danych technicznych ma 570l i powiem, że mimo, że miał napęd na obie osie no to jednak rozmiary było czuć on dla mnie był jakimś takim wodzi jajkiem za bardzo miękkim ciekaw jestem czy ty masz odmienne zdanie to był ulubiony twój samochód, bo coś czuję, że żałuje, że w tym jest dla mnie jeździłem po podejrzewam, żeby miał większą frajdę, chociaż tego na 100% nie wiem czy to nie miałem wrażenie, że ten samochód jest troszeczkę taki gumowa ty złe wydaje mi się, że jesteś w miejscu, w którym ja będę za 10 lat, a który był 10 lat temu no moje wrażenia związane z tą benzyną na czysto hybrydą ładowano z gniazdka tutaj mamy dwulitrowy silnik benzynowy silnik elektryczny kosztuje 260 000zł już od razu nadwoziu kombi, jeżeli coś to z ich Drive kosztuje 270 000 jak zabawkę piątkę, że państwo jest naprawdę tak trochę więcej niż trzeba dać za skodę Superb albo passata, ale dostajemy dużo więcej zwłaszcza, że to są ceny katalogowe ich katalogowa centralnym akurat oni potrafią dać taką taką ofertę że, że jest dobrze i masz całe 3 z taką jednak przyspieszenie do setki poniżej 6 sekund teoretycznie prawie 6 sekund to osiągi tak na wieży środka oka mamy 530, a ile realne szanse na 235 tak 1900kg waży to on, więc też masa nie jest jakoś przesadnie duża no to uciążliwe w czasie i fajne jest to, że tej masy nie czuć to znaczy właśnie dlatego liczy, że nie ma twarzy 1900 kg i faktycznie się bardzo przyjemnie bardzo lekko jeździ, a tutaj ta wersja to się oczywiście doposażona w pakiet, czyli są fotele moim zdaniem trochę wygodniejsze niż tamte, które wyglądały tak jak za sanki to jest samochód, który na samym prądzie po naładowaniu można na tym przejechać prawie 60 km teoretycznie, ale wiesz co nie jest to już natychmiast jak byłem zauważyłem w zależności od stylu jazdy w trybie sport wiadomość szybciej ładuje on potrafi się doładowywać w odróżnieniu od akumulator dość sprawnie w odróżnieniu zresztą na mieniu przerobią parę lat temu w odróżnieniu od wielu innych Marek pewnie można by to zrobić lepiej, ale różnie to bywało miałem już 1 km potem miał kilka kilometrów do przejechania na prądzie nie wiem czy ty tam się w ogóle w to bawić ładuje go po prostu gniazdka i tyle co nie za bardzo mi się chciało od pani z gniazdka w momencie, kiedy mogę przejechać tylko 50 km następnego dnia mam zrobić 500 to co ci powierzy mi się nawet nie chcą brudzić tym kablem wyciąga z tego wszystkiego się zawsze też boję, że potem zresztą są samochody testowanie na szczęście zawsze, bo ich do ładowarka zostanie w garażu czy będzie to potem jeździć odwoływał odwozić ktoś będzie miał problem tego nie dostanie moją komuś jakiś, czas więc ja po prostu bardzo często jak nie muszą tego nawet nie ładuje alianci tak sobie sporo kilowatów tym samochodem jeszcze parę zdrowia zniesienie bardzo dobrze jeść, a dlatego, że w końcu trochę komfortu wygody to jest w końcu zawieszenie, które jest miękki, choć w dalszym ciągu sprężysta jest samochód tak fajnie rozbujane, ale tak klasę, a i tak, bo zawieszenie jest taki bardziej mercedesa, ale za to wszystko dziękuję za poczekaj poczekaj mogę potwierdzić odniosę się do tego co mówisz tak warto powiedzieć bardziej Mercedes siał widziałeś raz, a i tutaj jest w tym samochodzie po prostu ultra dobrze, jeżeli chodzi o zawieszeniu układ kierowniczy komfort jazdy cudowne, a jeżeli chodzi o pracy silnika i tego napędu elektrycznego hybrydowego łącznie z odzyskiwaniem energii to działa w sposób niezauważalny zaś generalnie fajne jest to, że życie to żaden sposób nie przeszkadza co paradoksalnie wcale się tak często nie zdarza ostatnio byliśmy też jakoś po prostu napędem elektrycznym elektryczne spalinowe też działało to całkiem dobrze, ale to wcale nie jest taka norma, że działa dobrze, bo różnie różnych producentów działa tutaj działa to Super na pewno dużo lepiej niż my no tak tak, ale powiem, że ostatnio w takim razie jeśli mogę coś jeszcze dorzucić tak to dla mnie w tych premium powiem ci coraz bardziej docenia mało, dlatego że audi jest chyba w tej chwili jeśli chodzi o zawieszenie układ kierowniczy jednostki napędowe, owszem, potrafią być paliwożerne czym chcą się coraz bardziej podoba są na tyle sprężyste nie są za twarde, więc co ich jeszcze 3 lata temu tobym był bardzo zdziwiony, że coś takiego powiem, ale możemy się nocy może to kwestia wieku nowy teraz jestem na etapie audi, który bardzo mi się dobrze jeśli prawie każdym ostatnio 2 jeździliśmy czy ty jeździłeś były wójt z jedynką, a czeka go opada popada się ze znowu jakiś wakacje to teraz rozważa jednak, że wieś chce poparcia może ją domknąć to jak to zrobić innym razem dokonał się jak co powiedziałem natomiast ja chcę powiedzieć ile samochód zużył zużywa paliwa jest to sprawa tutaj kluczowa dane katalogowe mówią o tym, że 2l nasadka no i jakiś Super ultra laboratoryjnych warunkach, kiedy jeździsz tylko czy jest sens tylko 100 km to możliwe, że to jest faktycznie prawda, ale tak naprawdę ten samochód zabieramy go trasa jedziemy autostradową nie oszczędzamy się jedzie 140 na godzinę może nawet czasem ciut szybciej, żeby wyrównać tę prędkość licznika do drzwi SA ten samochód potrafi włożyć między 79l benzyny na 100 km i ten wynik, który jest w stanie zaakceptować, dlatego że często zdarza się także samochody z 2 silnikami na trasie przy wyższych prędkościach, zwłaszcza SUV-y one panu 1012 czy to jest po prostu jakaś paranoja tak, a tutaj jest okej, ale to już trafia skończyła może już musiała znaleźć tych cenach, bo coś tam powiedziałem, czyli podział sceny ta, którą modelu układu napędowego, który umieściliśmy, ale można kupić najtańszego diesla 20150 koni w sedanie niecałe 160 000 cenę premium okazują się teraz niesamowicie atrakcyjne najtańsza hybryda słuchaj ta właśnie w 20 ona kosztuje 224 000, a najtańsza benzyna 184 oko na to są czterocylindrowe prawda kosztuje kilkanaście tysięcy drożej niż Deezer co prawda nie wiem czy jak myślisz diesel 150 konnym BMW dałby radę w śpiączce może stać zapewnia, że tak no ale w oka byłby pewnie bardzo oszczędny no, więc widać to słówko ja teraz byśmy prywatnie zagłosowali na auto dla żony, a GW tak trójkę z dieslem cała trójka to jest mój ulubiony chyba model BMW słuchaj słuchaj za kombi powiem jeszcze zaczęli słuchaczom dopłaca kilka tysięcy i masz kombi, więc ja wolę sedany piątki kombi uważam w trójce wystarczył, ale są osoby, które mają pewnie inne potrzeby mądra książka czy Sławku tak bardzo przez państwo dziękujemy zapraszamy na kolejny odcinek już jutro Sławek Paruszewski Jacek Balkan kłaniamy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA