REKLAMA

Rowery hybrydowe, czyli rowery ze wspomaganiem. Raz wsiądziesz, na inny nie spojrzysz? [sponsorowane]

Rowerem przez pandemię
Data emisji:
2021-04-15 10:10
Czas trwania:
27:16 min.
Udostępnij:

Coraz więcej zwolenników mają rowery hybrydowe. Rower hybrydowy pozostaje rowerem. Podczas jazdy musimy włożyć wysiłek, ale ułatwia on poruszanie się i umożliwia pokonanie trudniejszych tras, podjazdów itp. O tym, czym się różni rower hybrydowy od roweru zwykłego i elektrycznego, jakie są jego największe zalety i gdzie najbardziej popularne są rowery hybrydowe opowiada Tomasz Piątkowski, właściciel firmy Ski Team. Rozwiń »
Sponsorem podcastu jest firma Ski Team. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Anna Stachowska przy mikrofonie zapraszam dzisiaj państwa na naszą rozmowę o rowerach jazda na rowerze jak państwo wiedzą daje dużo przyjemności to jest także świetny środek transportu, które można dojechać właściwie wszędzie do pracy przez, toteż oddaje się swoistą przysługę środowisku to także taka aktywność fizyczna i sposób spędzania wolnego czasu obecnie też coraz większą popularnością cieszą się rowery elektryczne, a moda na ich posiadanie nieustannie Rozwiń » rośnie no właśnie, jakie są zalety takiego środka transportu i komu można go polecić, a także, gdzie takie rowery hybrydowe są najbardziej popularne to już za chwilę zapytam naszego gościa pana Tomasza Piątkowskiego właściciela firmy z kim dzień dobry panie tam dzień dobry państwu, żeby pani pani tam coraz więcej zwolenników ma rower hybrydowy, który jest takim jednośladem coś pomiędzy rowerem klasycznym elektrycznym no to na tym samym początku naszego spotkania chciałabym, żebyśmy uświadomili sobie czym jest hybryda czy ona działa trochę jak samochód hybrydowy nie to jest zupełnie coś innego, bo rower hybrydowy jest rower, który w dalszym ciągu pozostaje rowerami w dalszym ciągu my musimy włożyć ile wysiłku, żeby się poruszać natomiast ułatwia ona poruszanie umożliwia nam dojechanie w takich miejscach, których zapewne byśmy nigdy nie dojechali no i ma cały szereg bardzo fajnych funkcji takich funkcję integrującą, że cała rodzina bardzo różnej zdolności może wspólnie spędzać czas wspólnie iść na wycieczki wspólnie iść na rajdy rowerowe możemy zdecydowanie dzięki temu wspomaganiem możemy pojechać dalej niż, gdybyśmy jechali bez wspomagania możemy pokonać teraz znacznie trudniejsze niż te, które byśmy pokonywali bez wspomagania to co odróżnia taki rower elektryczny od takiego tradycyjnego jak tak na nie spojrzy to właściwie tak na pierwszy rzut oka wyglądają niemal identycznie w momencie gdy, gdy baterie są zabudowane są w tej chwili w ramie i w zasadzie nawet tych baterii nie widać to w zasadzie ten rower się niczym nie różnią się różni wagą oczywiście, bo waży silnik waży bateria natomiast poza tym pełni dokładnie ma identyczną funkcję są przełożenia tak jak normalnie jest amortyzacja tak jak w normalnym rowerze, czyli w zasadzie się niczym nie różni i funkcją też niczym nie ruszy po prostu jest pewne ułatwienie, które jak już wspomniałem na początku daje nam zdecydowanie większe szanse większe możliwości ten rower hybrydowy posiada elegancką ramę również jest napędzany siłą naszych mięśnie pan wspomniał jednak w tym przypadku w grę wchodzi ten silnik elektryczny, który nas wspiera nas jako rowerzystów najnowszy takie rowery posiadają też zestawy sensorów czy też taki czujnik momentu obrotowego, które umożliwia płynne załączenie tego dodatkowego napędu określonych warunkach tak no to jest rzeczywiście auto matka w tej chwili rowerach hybrydowych już poszła bardzo daleko to jest taki system, który nazywa się BL DC to jest taka pełna automatyka, czyli w zasadzie rower dostosowuje się do możliwości do chęci rowerzysty ten system dzięki takiej musi senatorowi, które równocześnie dokonuje około 1000 operacji to jest rzeczywiście bardzo skomplikowany układ elektroniczny na sekundę 1000 operacji jest w stanie spełniać bardzo wiele funkcji płynnie ruszać płynnie zmieniać biegi dostosować swój styl jazdy w zależności od terenu już przeszkód, jakie są no bardzo bardzo liczne są te funkcje dzięki właśnie zastosowanie tego systemu tej integracji przy pomocy tego mówi sensora jest rzeczywiście rzecz niezwykła i ze wszystkich tych nowoczesnych systemach szczególnie system warszawski tutaj zdecydowanie przoduje no mamy pełną elektronikę sprzężoną ten nasz wyczyn wykonaniu rowerów hybrydowych rzeczywiście jest bardzo bardzo nowoczesny system to są 2 takie rodzaje nazewnictwa RO Very albo rowery hybrydowe to zrozumie to samo dokładnie to samo czy każdy może panie Tomku korzystać z tych rowerów hybrydowy każdy z nas rower hybrydowe są przeznaczone dla wszystkich osób podobne przepisy dotyczą rowerów tradycyjnych jak i rowerów hybrydowych, a więc osoby niepełnoletnie małoletnie muszą mieć kartę rowerową natomiast osoby dorosłe pełnoletnie używają tego roweru bez jakichkolwiek uprawnień wspomnieliśmy o tym, że waga tych rowerów skromnie przekracza prawda 20 kg jest obciążające ta bateria montowana bagażnik prawda albo przymocowana podszedłem lub ramy no i ona wymaga tego ładowania to ile musimy godzin ładować tek to te baterie, żeby ona była w pełni naładowana, jaki dystans możemy przejąć np. bez ładowania baterii tez pytanie w przypadku rowerów hybrydowych najistotniejsze w tej chwili przy tych nowoczesnych systemach, jakie mamy to po pierwsze, zarząd sprostuje już w tej chwili praktycznie na bagażnikach żaden nowoczesny rower hybrydowy nie ma materialne zawsze są montowane albo naruszy potrzeb nowej albo na tej rurze poziomej, która przebiega nad przednim kołem Jane są już tak ukryte, że praktycznie tych baterii na zewnątrz widać hermetycznie zamknięte z reguły zamknięte na kluczyk dzięki temu są również trudne do okradzenia też sprawa pierwsza ten rower waży więcej o mniej więcej 78 kg, bo to jest bateria silnik to są 2 najcięższe elementy w tym rowerze baterie są bardzo różne posiadają bardzo różną pojemność zaczęły się od 400 matowy kończą się w tej chwili na 625 latach zasięg e-rowerów zależy oczywiście od trybu pracy tryb pracy mamy od całkowitego wyłączenia do do trybu turbo w zależności od ciężaru rowerzysty terenu w jakim idziemy w zasięgu roweru też od 50 do 220200 nawet 50 km w sytuacji takiej oszczędnego używania roweru osoby leki także dość duży zasięg porównywalny z zasięgiem samochodami no właśnie teraz, kiedy kiedy, bo tak mówimy rower hybrydowy prawda ma ten specjalny napęd możemy go włączyć albo nie nie mimo nie musimy go właściwie włączać możemy normalnie prawda tak normalnym rowerem, ale kiedy, kiedy najczęściej ten system włączania tego tego właśnie silnika tej materii jest najbardziej korzystne włącza się wyłącza, bo w momencie, gdy przekraczamy prędkość 2526 km na godzinę to system automatycznie wyłącza czy w tym momencie nie ma już wspomagania natomiast oczywiście umiejętność efektywnego oszczędnego korzystania z baterii jest bardzo ważna baterie lub być bardzo bardzo obciążona, a więc jeździmy z reguły na stosunkowo niskich biegach chodzi o to, żeby im większa będzie nasza kadencja, więc ilość obrotów pedałów tym stopień zużycia baterii będzie mniejszy, czyli kadencję bardzo ważna kadencja dostosowane oczywiście to teren wiek idziemy, a więc używają bardzo umiejętnie biegów w rowerze, żeby wydłużyć możliwość korzystania z naszych baterii, żeby mogli pokonać większy dystans na jedno ładowanie, czyli przed zakupem takiego roweru hybrydowego pewnie musimy się zastanowić nad takimi 2 rzeczami pytaniami jak chcemy jeździć tak, gdzie chcemy jeździć no bo gdy siła naszych mięśni nóg to za mało wiemy, że wtedy możemy wesprzeć się tym elektrycznym napędem panie Tomku na rynku jest wiele Marek różnych, kto w ogóle jest liderem w tej branży zwiększą skromnością powiem albo bez braku, że liderem w tej chwili europejskim absolutnie jednym z liderów światowych jest niemiecka Marka Kia, które jesteśmy przedstawicielami w Polsce w tej chwili oferta rowerów już w zasadzie w każdej kategorii rowerów w, czyli poczynając od rowerów szosowych, a kończąc na rowerach enduro i prawie na rok tras zjazdowych dzięki temu na rowerach o wysokim skoku widelca jesteśmy w stanie podjechać pod górę, że potem zjeżdżać dzięki napędowi hybrydowe mu nie musimy podrzeć wyciągami pod górę tylko możemy podjechać, a potem zjechać i to jest też olbrzymia zaleta, że uniezależnia się od infrastruktury na typowo narciarskich to używane jest również w przypadku w przypadku rowerów terenowych czy mamy tutaj wielką zaletę dodatkowo w niektórych takich rejonach jak czytałam Niemiec Norwegii albo Holandii te rowery z napędem wspomagającym sprzedają się nawet lepiej niż te wszystkie inne modele razem wzięte jest tam co też pan wspomniał też inaczej rozwinięta prawda infrastruktura czy to oznacza, że właśnie oni są bardziej otwarci na terror nowe trendy niż my Polacy u nas blokadą są oczywiście cena roweru jednak siła nabywcza w Polsce jest nieporównanie mniejsza niż bogatych krajach skandynawskich czy w Niemczech czy w krajach Beneluksu i to jest podstawowa myśl blokada krzyż Polacy bardzo szybko opanowują nowe technologie i jeżeli tylko mają możliwości dostania się dostosować do czołówki europejskiej natomiast wydaje mi się, że trzeba wskazać 1 rzecz, że im większa jest różnica wysokości poszczególnych terenach czyli, jeżeli mamy być swych niż środkowoeuropejską prawda zaś mamy potem Pogórza w końcu mamy krajobraz alpejski Alp Karpat to w tym momencie miar jak się przesuwamy z rejonu nadmorskiego przychodzimy coraz bardziej rejon Górski to wzrasta ilość sprzedawanych używanych rowerów hybrydowych te rowery po prostu w trudnych warunkach terenowych są bardziej potrzebne bardziej funkcjonalne Norwedzy, którzy są takimi liderami jeśli chodzi o udział sprzedaży rowerów hybrydowych do ogólnej ilości rowerów od 7 do 3 no mają bardzo dużo gór praktycznie tych nizin i terenów płaskich nie mają co prawda nie są to duże przewyższenia, ale góry skandynawskie no są praktycznie na całym terytorium Norwegii właśnie mielibyśmy tak teraz takie zalety i minusy tego roweru hybrydowego wymienić to to, jeżeli zalety to to co do zalet zaliczamy zalety to jest wszystko prawda cała konstrukcja jest zwiększenie możliwości użytkowania natomiast co do wad no to powiedział, że w przypadku polskiego klienta polskiego konsumenta to jest cena w zasadzie więcej tych wad specjalnie nie widzę wszechstronność roweru zdecydowanie większa możliwość użytkowania no w zasadzie same zalety pan posiada zalety roweru klasycznego jeszcze coś dodatkowo taki dodatkowy SA port, który jest niebywale istotne dla użytkownika to już pan wspomniał, że na pewno cena nie jest takim punktem prawda no to jest taka wada no właśnie wzięlibyśmy taki dobry rower hybrydowy kupić to jaki to jest w ogóle przedział cenowy zaczyna od 78000 to jest rzeczywiście w przypadku dobrego roweru to jest tzw. cena bazowa na końcu my tutaj praktycznie jest wartość nieskończona, bo możemy dojść do 40 000 przy czym ten rower wtedy sam sobie bez wspomagania jest warte powyżej 30 000 czy nie wspomaganie tutaj decyduje ocenie roweru można powiedzieć, że ten dodatek, który jest dobra hybrydowych kosztuje nas 45 mniej więcej 10 000zł w zależności od klasy rowerów, czyli tyle musimy dopłacić do normalnego roweru, żeby uzyskać z niego to hybrydę ten dodatek czy, że miał silnik, żeby miał dobrą baterię o dużej pojemności i żeby miał całą automatykę ta się z tym wiąże na środowisko trzeba związać do kupy, żeby uzyskać wszystkie te elementy, które są niezbędne i w tej chwili mamy takie momenty obrotowe sięgające 85 niutonometrów no naprawdę to są osiąga niezwykłe jestem tutaj jakby zmuszana trasy tak zapytać pana czy pan jeździ rowerem hybrydowym i tutaj rozmawiamy przed wejściem prawda na tenże pan mówi, że jak już raz się na takim rowerze człowiek przejedzie to już jak będą na taki inny to jakoś nie spojrzy to, że jest to jest oczywiste mówiłem zresztą pani, że jest co dzień do pracy rowerem no za wyjątkiem wtedy, gdy strach przed deszczem czy przed zimnem mnie troszkę odstrasza, ale generalnie jest codziennie rowerem i i to jest przyjemność z rowerem krótką trasę, bo do pracy ma 8km, ale w momencie są korki pokonuje tą trasę 3× prędzej samochody rzeczywiście łatwiej o rzeczywiście łatwiej rzeczywiście robi się bez wysiłku bez kropli potu, aczkolwiek jak pojadę na dalszą wycieczkę pokonam te 50 km no to czuje w nogach to jednak nie jest to, że samo jej to nigdy sam już myślę, że samo jedzie po prostu my tylko na tym, jakby siedzimy to jednak nie trochę trzeba tych mięśni prawda swoich wykorzystać tego nie taka jest normalny wysiłek pojedzie się szybciej, czyli że państwa będziemy teraz wiosną jeździć na rowerach, jakby ktoś tak szybciej koło nas zjeść to prawdopodobne jest to, że właśnie takim rowerze hybrydowym także proszę się niepokoić, bo ktoś mógłby prawdę zastanawia się na swoją kondycją nie jest najlepszej formie to czasami się ten rower sprawia, że rzeczywiście ludzie jeżdżą o wiele szybciej panie Tomku pan myśli czy elektryczne jednoślady są przyszłością branży rowerowej myślę, że tak ja coś powiem wczoraj w tym studia w czasie audycji godzina o sporcie był, więc mają Włoszczowską naszą wybito kolarką górską, której redaktor zadał pytanie co pani zamierza robić w momencie, gdy pani zakończy karierę Jona powiedział w pierwszym zdaniu kupię sobie rower hybrydowy proszę będę mogła już w tej wsi bez takich obciążeń wielkich bez pokonywania kolejnych interwałów, kto jest nieodłączną częścią treningu kolarza Górskiego pokonywać swobodnie i to 2× szybciej trasę na swoim ukochanym rowerze elektrycznym, jeżeli mówi to wybitny zawodnik jeden z najwybitniejszych zawodników w tej konkurencji na świecie no to chyba coś w tym jest rzeczywiście uprawianie kolarstwa Górskiego również kolarstwa Górskiego na rowerach hybrydowych daje niesamowite wrażenia z tego co co maja mówiła jeździła dużo na rowerach hybrydowych jest to niezwykłe w tej chwili może jeździć, bo musi jeździć na innych rowerach ale gdyby mogła to ten rower szybko zmieniła, gdy nie była zawodowym sportowcem także chyba rekomendacja ma tutaj zdecydowanie lepsza niż my rekomendacji obie są dobre po prostu, więc trzeba się przejechać tak mówi pan Tomek i samemu ocenić tak jak pan mówi nam już raz człowiek przyjedzie to potem nie można się rozstać, ale puryści rowerowi czasem nie uznają tych rowerów elektrycznych sądzę, że to jakaś forma oszustwa jest, że to nie dość, że oszustwa to jeszcze lenistwa myślę sobie, że w pewnym momencie po reszcie, którzy siądą na rower hybrydowy to się nie przyznają po chwili do tego, że byli turystami ilość turystów znika w postępie geometrycznym naprawdę wszyscy, którzy chcieli na rok hybrydowy również ci bardzo bardzo wydajni młodzi ludzie w pewnym momencie mówią nie to jest naprawdę niezwykła rzecz niezwykła zapada mogę podjechać wyżej mogę podjechać szybciej mogę podjechać bardziej skutecznie niż było to w przypadku roweru tradycyjnego tylko 1 wadą jest ten koszt prawda, ale jeśli chcemy mieć coś dobrego to warto na to przeznaczyć określoną sumę pieniędzy w Polsce właśnie korzystamy z rowerów chyba coraz częściej prawda gdzieś jest problem jak tu zostawić ten rower, żeby był bezpieczny w Polsce tak jak tutaj już wspomnieliśmy nie ma dziś takich no i też parkingów dla rowerów prawdą też lepsze są coraz bardziej drogi dla rowerów, ale np. zupełnie inaczej jest zdanie czy Holandii, gdzie kultura rowerowa jest znacznie bardziej rozwinięta na w tym drugim kraju zakończyły się właśnie realizacja takiego pionierskiego wizjonerskiego projektu stworzonego wyłącznie zmyślą o jednośladach no powstał największy na świecie parking rowerowy czy pan tam był panie Tomku nie była, ale oglądałem uroczystość otwarcia na żywo i muszę powiedzieć, że to było bardzo duże doznanie emocjonalne z mojej strony, bo była cała wierchuszka były premier Holandii był następca tronu Holandii znaczy jak wielką rolę przykładem jest to rzeczywiście jeden z najnowocześniejszych duży garaży rowerowych, bo na 12 000 rowerów i 400 miejsc dla rowerów ponad gabarytowych, czyli dla rowerów podwójnych dla rowerów leżący dla rozbudowanych rowerów Cargo czy też wielka wielka inwestycja rowery są tam przechowywane bardzo bezpiecznie są specjalnie kodowane miejsca w związku z tym ten rower jest praktycznie trudne do okradzenia wszystko jest monitorowane także chyba drogie rowery tam mogą być równie przechowa, ale problem hybryd to nie jest tylko problem bezpieczeństwa, bo dotyczy to bezpieczeństwo wszystkich droższych rowerów, że w zasadzie u nas strach zostawić na odległość 2030m rowery motorowery szczególnie najwyższej klasy nas spada często pan złodziej z zarówno z garaży balkonów jak z ulicy radość trochę mniejsze słyszy w tej chwili napadach na właściwie rowerów w trakcie jazdy, ale też czasami takie rzeczy zdarzają niestety smutne no smutne bardzo natomiast są pewniejsze rzeki zabezpieczenia prawda, które nas chronią, ale pytanie czy one są na tyle skuteczne, że ten rower no nadal jest bezpieczne czy zawsze strach jest taki, że można również bardzo bardzo takich skutecznych zabezpieczeń też można je z dnia, bo to jest kwestia tylko kwestia czy będziemy to zabezpieczenie niszczyć prawda ja jednak radził nie zostawiać takiego roweru bez opieki pani tylko jak w ogóle dbać o taki rower wciąż wymaga specjalnej od nas pielęgnacji nie wiem czy trzeba go specjalnie czyścić czy czy czajniki specjalne miejsce do ładowania bateria jak to w ogóle wygląda w praktyce jeśli chodzi o ładowanie baterii do morza ładować bezpośrednio na rowerze jest normalne wniosku 220 ładowarki są różne te najlepsze w tej chwili 4 pro godziny one ładują do 3 godzin te baterie o największej pojemności te 625 lat już wiemy o tym, że w przyszłym roku będą VAT-R jeszcze mocniejsze rada ani co roku praktycznie dokładają ponad 102 do kolejnych baterii, dzięki którym męża pokonywać coraz większe dystanse prawda, ale już bateria 625 ratował się naprawdę bardzo bardzo doskonale można oczywiście baterie zabierać ze sobą i ładować się w pokoju obie możliwości pozostają, czyli dziś zarówno możliwość rozmontowania montowania bezpośrednio bezpośrednio ładowania na rowerze, jaki ładowania osobno baterie już w pomieszczeniu zamkniętym tak jak się bardzo proste ładowanie normalne miasto 220, czyli posiadanie takiego roweru hybrydowego jest właściwie takie samo posiadanie z normalnego roweru to znaczenie nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami oprócz wiadomo dbania przeglądów regularnych tak to oczywiście przegląda się wykonuje głównie część napędu, czyli tego wszystkiego co nie jest elektroniką, bo silnik jest bez obsługowe jako taki prawda i toteż jest wielką zaletą z kolei baterie są bardzo bardzo trwały mówi się, że przy 1000 ładowania ach, a to jest długość życia ludzkiego, czyli rower chyba ma mniejszą żywotność niż bateria to bateria utraci mniej więcej około 30% pojemności pozostaje między 70%, czyli cały czas ta bateria będzie skutecznie funkcjonowała tylko, tyle że troszkę straci swojej pojemności baterii są bardzo wysokiej klasy rzeczywiście bardzo trwałe 4 wreszcie dość często psują to jest jakiś mit no psuje się to co w rowerze się psuje się i wszystko ogumienie oczywiście itd. itd. ale też w każdym w każdym rowerze i choć elektronikę to to rzadko się psują te, jeżeli jest jakaś wada nazwijmy to fabryczne wchodzą nowe modele itd. tak dalej na to wszystko siedzi zmieniane w ramach gwarancji praktycznie jak pan Bóg się z takim rowerem hybrydowym już prawdę przemierza na Jasną własne mam dwuletnia oczywiście na rowerach na testach jeździ już od ładnych 5 lat to coś tak wymyślam, jeżeli chodzi o te rowery hybrydowe, bo już właściwy chyba można było odnieść wrażenie już wszystko wymyślono, ale to jednak pewnie będą nas zaskakiwać co roku jest poprawiany coraz nowsze generacje silników są teraz ten silnik jest bardzo niezawodni bardzo skuteczny dochodzą te coraz wyższy moment obrotowy dzięki temu można coraz fajniej 6 tras łagodnie się rusza baterie są coraz większej pojemności no to z każdym rokiem robimy kolejny postęp prawda pamiętam, że dawniej silnik umieszczony w tylnej osi tylnego koła w tej chwili już jest bezpośrednio na skarbie dzięki temu też jest to bezpośrednie przełożenie na pracę regału wydaje się, że osiągnęliśmy już tutaj jeśli chodzi o samą konstrukcję oraz więcej, ale są te szczegóły radarze, że zwiększa zasięg to samo co w przypadku samochodów hybrydowych nowy hybrydowy man coraz większe zasięgi i dążą konstruktorzy do tego, żeby te baterie były coraz większej pewności, a silnik i coraz bardziej ekonomiczne czy można się podzielić na męskie damskie dziecięce czy też jakiś taki 1 rozmiar wszystkie kategorie rowerów tak jak powiedziałem są w tej chwili ze wspomaganiem, a więc wszystkie kategorie rowerów damskich, bo one są różne prawda są ramy trapezowe są takie ramy i zmian w życie takie złożone z 1 rury przez żonę miał swą możliwość pomagania hybrydowego i typowe ramy trójkątne typowe męskie męskie ramy no oczywiście rowery rowery typu enduro, który ma troszkę inny kształt ramy mają tylny wahacz, czyli amortyzacji sprzed z tytułu każdy rower może mieć w tej chwili wspomagania każdy typ roweru i rowery dziecięce w tej chwili dwudziesto cztero calowe rowery i z tego co wiem za chwilę już rowery około 20 cali będą też miały wspomaganie elektryczne dzięki temu rodzice dzieci będą mogły razem mieścić, czyli wybór mamy ogromne trasy na co się zdecydować na to co pani zagaiła, mówiąc że musimy się zdecydować, gdzie chcemy jeździć jak chce zmieścić jak sobie odpowiemy na te pytania to potem możemy się wybrać do sklepu np. do pana Tomka boskiemu tam taki wybrać model, który będzie odpowiedni dla nas będzie dostosowany do naszych potrzeb stylu życia oczywiście też pamiętajmy, żeby takie dobrej jakości wybrać te rowery w dobrym sklepie no to jest to jest dobry, jeżeli zapłacimy mniej niż Szczęść dobre roweru kosztuje ono mieć świadomość, że mogą to być pieniądze wyrzucone w błoto prawda, że to będzie nic niewart rower także te bardzo bardzo ważny, więc na to trzeba przeznaczyć określoną sumę pieniędzy, ale też o tym wspominaliśmy, że u państwa jest specjalnie taki system prawda ratalnych można też taki kredyt leasing prawda zaciągnąć kredyt leasing na osób, które prowadzą działalność gospodarczą, czyli w całości rower można puścić koszty wówczas i po spłacie tych iluś tam rad rower pozostaje prawda, a koszty zakupu roweru wyższy koszt naszej działalności gospodarczej no oczywiście raty również no tych możliwości bardzo bardzo wielu no, a pierwsze co musimy zrobić też udać do sklepu się po prostu przyjechać różnymi rodzajami tego prawda roweru hybrydowego tak mamy mamy w tej chwili w Katowicach i Warszawie w jednym z naszych sklepów mamy możliwość pożyczenia roweru na w momencie, gdy do 72 godzin Vineta 3 doby i wówczas, jeżeli stwierdzimy, że to jest właśnie to, o czym nawet nie marzyliśmy, że możemy dostać obchodzimy bez dostępu wracamy to wówczas pożyczenie całkowicie bezpłatne, jeżeli kupujemy rower nie pozostaje nic innego proszę państwa się tak umówić na taką wizytę i po prostu się przejechać rowerem pan Tomek mówi nam po prostu potem państwo już niczym innym nie będą jeździć rzeczywiście trzeba sprawdzić każdy z nas musi mieć jakieś takie swoje własne doświadczenia pani taką nadzieję będzie więcej nazw tras rowerowych przed wszystkim świetnych parkingów taki jak ten prawda w Holandii, które naprawdę państwo mają okazję zobaczyć zdjęcia w internecie to zachęcamy, bo robi wrażenie wygląda co najmniej taki parking dla samochodów tylko troszeczkę by w mniejszym prawda wydaniu, ale naprawdę z piętrami nocy imponujące jest imponujący do tego dążymy i tak byśmy sobie życzyli, żeby te trasy i tutaj infrastruktura była coraz lepsza jest już coraz lepiej myślę, że będzie jeszcze lepiej, zwłaszcza patrząc na to co się dzieje ostatnio na naszych drogach, bo wiosna nas tutaj rozpieszczała ostatnio prawda przez parę dni można było zobaczyć mnóstwo ludzi na rowerach właśnie, więc marzenie, żeby wszyscy nagle zaczęli robić przeglądy chyba wyciągać rowery tak myślę dzisiaj mam nadzieję, że z panem Tomkiem przybliżyliśmy państwu temat rowerów hybrydowych przypomnę, że naszym gościem był pan Tomasz Piątkowski właściciel firmy ski Team rozmowę prowadziła Anna Stachowska szerokiej trasy państwu życzymy dobrych rowerów prawda dobrych wyborów no i gdzieś tam będziemy widzieć pewnie na trasach może na tych rowerach hybrydowych, kto wie do zobaczenia na trasach do widzenia słyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ROWEREM PRZEZ PANDEMIĘ

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA