REKLAMA

Test: Ford Kuga

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-04-15 19:40
Czas trwania:
13:02 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór państwu codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan przy mikrofonach witamy pięknie to dobry wieczór dzisiaj 2 samochody, ale 1 model Ford Kuga to SUV to wiesz ten SUV był bardzo malutki jeszcze kilkanaście lat temu ja może przesadziłem trochę, ale 20 parę centymetrów krótszy tak patrzę na wymiary bądź nigdy nie wydawał malutki patrzą, żeby teraz tutaj być nie być gołosłownym 444 miał wtedy Rozwiń » 2006 rok pierwszy długi teraz oglądam zdjęcia powierzchni 2008 dał mi się ten samochód podoba niewiarygodna ominęła 132 generacja to były 4 lata później no drugą generację bardzo lubię taki lepszy ładniejszy fajniejszy te też trochę się mniej mniej obły bardziej charakter charakterny taki wygląd ja od początku jakoś Kuby Kukli akceptowałem właściwie trudno mi sobie przypomnieć, jakie tam były nasze największe zastrzeżenia mieliśmy chyba z tym problemem czystym samochodem wielkich problemów nie było mówi się pierwsze Kutza do bloku budżet, bo teraz trzecia generacja, której możemy mówić lepszą kogo mieliśmy ten problem żona Ania jeździła tylko wydawało nam się zawsze taka bardzo bardziej na środku taka plastikowa nie muszą chyba rację panie szare takie wnętrza, ale ta to tam od kiedy takie było to prawda to coś tam w tych formach w tamtych czasach to jest ile 2008 kilkanaście lat temu okej mogła tak być przypomniały mi, ale w drugiej to już chyba by odeszły w przeszłość drugą już było nam się druga się bardziej no, a w tej trzeciej, bo Zobacz jak to z tą trzecią było ja przypomnę, że ta trzecia została zaprezentowana pod koniec 2019 roku premiera była w kwietniu ubiegłego roku miały być zakrojone na szeroką skalę jazdy nawet Niemcy w Polsce czy zagranicy pandemia pokrzyżowała plany, ale Ford stanął na wysokości zadania i sprowadził jak to właśnie bywa przez ostatni rok tak jak Skoda z Czech nie sankcji zboże węgiel może 3, a oni sprowadzili z Niemiec samochody na parę dni mieliśmy okazję słuchać w kwietniu ubiegłego roku, czyli wieś w takich czasach niepewnych raczej nie wiadomo było, kto będzie z prezentacjami parkiem prasowym wiele pamiętasz wiele parków prasowych w kwietniu ubiegłego roku było zamknięte, a Ford Kuga zrobił nam taką prezentację chyba jednak dwudniową każdy mógł jeździć chcę i to do dziś pamiętam miałem samochód z dieslem 20180 koni ze zmodyfikować liście wygląd inne jak widzisz ten grill z przodu jest inny trochę taki plaster miodu przypomina jak pokusie i w jeszcze to jest taka stylizacja nowa w tych trochę mniejszych forda i we wnętrzu zmodyfikowany ten system obsługi na pewno był, chociaż też mam do niego wciąż zastrzeżenia w tym wystającym kanonikiem, jeżeli przycisk Home jest na rok tak w kąciku, że trudno nie trafić to tak trochę się czepiam, ale to się nadal nie podoba no dobrze, ale ładna ta trzecia Kuga zacznijmy od wyglądu są duże zmiany 20cm dłuższy przypomnę prawie niż ten pierw pierwsza generacja to to jest sporo słuchaj to jest takie okrągłe auto znaczy ta stylizacja forda jak gdzieś jeszcze za rzadko na te samochody patrzą, żeby tak do końca mamy się bardziej podoba ma wg mnie trochę więcej kształtu, ale akurat nie jest zła tylko ja akurat moje poczucie estetyki poczuje potrzebuje chwili by ten samochód zaakceptować polubić, ale to jest taka wieś to nie jest tylko uwagę, że są tak już nie nie żebym, zanim po ulicy wzrokiem wodził, ale jest okej o ich w środku to co mówiłem to co są już znamy z wielu innych fordów fiesty Fokusa od kilku lat, czyli na konsoli środkowej masz w wystający lekko ekran, bo jak pamiętasz pierwszych kółkach, a nawet drugiej generacji ekran jeszcze były budowane w konsolę środkową teraz już wystają to nie jest chyba przyszłościowa tendencja oczekuje z niecierpliwością pewnie już za 2 tygodnie będziemy jeździć tym mustanga Mach elektrycznym Niemcom będzie na 1 dzień to ma być premiera na 3 dni oby 3 dni to wtedy będziemy mieli okazję obaj po jeśli masz ochotę mam nadzieję czuję no to dobrze jak na 3 dni to spokojnie będziemy mogli go jeździć natomiast w Explorerze jest inaczej Explorer, że jest duży ekran jak też, ale dobrze wróćmy do tej drugiej okej przyzwyczaiłem się do kraju do tego ekranu do obsługi nie jest to może wzorzec dla mnie, ale no daję radę już tak bym powiedział wnętrze tak jak mówiłem lepsza zdecydowanie lepsza jakość inna kolorystyka też mniejszości więcej czerni to jest lepszy pomysł zmiana biegów to coś do czego mam zastrzeżenia tam chyba jest pokrętło wciąż tak czy, ale masz, bo jeździły, bo to też powiedzmy my żeśmy się nie zdążyli wymienić samochodami, dlatego że tutaj nasz współpracownik jechał autostradą ten egzemplarz produktu ale jakby do mnie trafiali Wiesel coś odpadło, w jakich treści, które chcą nami jest zwanego szyba, ale być może byśmy się w ogóle nie wymienili wieś, bo Janasa o tym pisemnie tęskniłem, bo liczyłem na premie rozważają nie chciał no żaden wniosek biegów miałeś je tak właśnie chcę powiedzieć, że nie wymieniliśmy się samochodami wyjeździć benzyna z automatem jeździłem dieslem zmarła mienia ja jeździłem też zręcznym, ale patrzy na zdjęcia wnętrza porównać z pierwszą generacją patrzę, że w pierwszej generacji była zwykła dźwignia zmiany biegów są ucięte jeździły w ogóle benzyną 15150 z ręczną skrzynią biegowej i po to, kobiecą próżność mówi, więc wsiadłem do tego samochodu z pewnymi obawami dlaczegóż to, dlatego że samochód ma tylko napęd na 1 oś nie wiem czy pamiętasz nasze wspomnienia z zimy z hyundaiem tożsame z napędem na 1 oś 160 koni chyba 16, ale w Japonii mam to samo było ciężej też było, ale czy to tutaj też po 100m wiedziałem, że to auto przednio napędowa właśnie i no niestety akurat tutaj byłem mile zaskoczony, bo no nie odsieczy porównanie do busa na te samochody jednak są zbliżone rozmiarami przecież to są też słowa i tym się lepiej jeździło tutaj tak nie zrywało przyczepności fakt coś powie styczeń kwiecień to jest pewna różnica, owszem, zgadzam się inne warunki jazdy to prawda nie też inne trasy, ale mimo wszystko ten Fort lepiej sobie radził z tym napędem na przednią oś turbo 15 i nie miał jakiś rewelacyjnych osiągów trochę poniżej 10 do setki wystarczało, ale wiesz co nie wiem czy zauważyłeś nie mam statystyk, ale my w większości zimy teraz z synami albo automatycznymi naszych testów kach albo zautomatyzowana zmiana biegów dwusprzęgłowa i ręczna jest mniejszość w ofercie prawda w parkach prasowych jak kiedyś mówiłem, że to elek automat nuda, a teraz jak mam ręczną, a to kurczy teraz trzeba troszeczkę pomęczyć jak wytrzyma to moje lewe kolano tak trochę żartobliwie mówi Jerzy jest twarde sprzęt, bo to było dość twarde nie wiem czy twoim jest, toteż tak wyczuwalne no właśnie, ale słuchaj wrażenia jeśli chodzi o fotele wygodne układ kierowniczy dobry powie czy z przyjemnością jeździłem, chociaż prawdę mówiąc wolałbym jednak automat tam automaty forda są całkiem całkiem przyzwoite jedno zastrzeżenie wiąże tego do swojego samochodu nie będzie miał jednak zużycie paliwa fakt, że głównie miasto, ale jednak o ponad 8l to co raczej tak tak było tak było na co dzień, więc na ocenach co za chwilę, ale powiem, że benzyna z ręczną skrzynią biegów to nie jest zły wybór to nie jest zły, żeby to powiem, że ma wizę z ręczną skrzynią biegów i napędem na 1 oś też nie jest złym wyborem, chociaż taki samochód dopiero w mocniejszej wersji to jest 150190, którą mieliśmy Sławku, którego diesla zamawiał 6, a my mieliśmy teraz słabszego Ano premiera 6180 mieliśmy 150 konny, bo ten mocniejszy jest z tego co widzę w składzie mamy tylko z napędem na 4 koła tak faktycznie mieliśmy tego 150 i i i tak, jeżeli chodzi o potrzebowałem dnia 2, żeby się do tego samochodu przyzwyczaić do tego, jaką Jeślinie manualnej skrzyni biegów takimi samochodami jest często, ale właśnie do tego, że właśnie do tego, że tutaj ma ciężki silnik z przodu masz napęd na przód, a samochód mam wrażenie został zaprojektowany po to, żeby mieć napęd 4 koła co z zmieniam nieco jego wyważania, ale też ma spory wpływ na to jak samochód zachowuje się na drodze i tutaj to kołysanie i ten charakterystyczny brak sztywności, ale nie tylko w lewo prawo, ale też Góra dół przód tył, a on jest wyczuwalne trzeba się do niego chwile przyzwyczaić natomiast skrzynia biegów ona też jest taka mała japońska powiedziałbym, że jest taka trochę francuska tak jak francuskiego samochodu sprzed 10 lat to, żeby to było złe, ale jest też taka nie jest taka ultra precyzyjny jak w niektórych volkswagena co walić w lato zdecydowanie tak mnie tak to było to samo taka zwykła, ale taka para wyszła taka zwykła A2 spłacić ratę samochód bardzo ostatecznie polubiłem za Zatorze jest islam z manualem właśnie i bez napędu na 4 koła, dlatego że ten samochód, który jest w stanie na 1 zbiorniku przejechać 1000 km to jest samochód, którym samochód, którym niecałe, bo taka sytuacja jak ja czy też opowiadam przed anteną wczoraj chyba, ale to państw tylko odpowiem startujemy z pewnej ulicy w Warszawie, gdzie właśnie podstawę tę usługę, która ma niecałe 34 Baku ma jakieś 6065% paliwa sobie i odbieram nową bańkę taką ich jedynkę do wolą gniazdka ja tym samochodem tą bramką zaparkowaną na full jadą do Łodzi i wracam do siebie do domu pod Warszawa wraca na rezerwie na własny nasz współpracownik bierze Kuga zatankowano 65 proc powiedzmy procentach jedzie Warszawy Bielska-Białej wraca i zapala się po drodze rezerwa, ale generalnie spokojnie to jest na paliwie, którym mowa w Warszawie z Bielska-Białej 400 km no i zła jest bank 55l tych samochodach pasiak i spokojna jazda jest w stanie tym samochodem zrobić 4,55l oleju napędowego na 100 km tras, ale też Soja znowu tak, ale panów nowoczesność postaciom hybryd ładowanych z gniazdka, czyli Bambo i 125, które niezbyt pani myśli trzycylindrowy silnik pod maską ani taki szybki ani to ani oszczędne spalanie na trasie 1012l na setkę przy tych z prędkością ustalono też co z utęsknieniem stronę to idzie z utęsknieniem czekam na to, że dostaniemy wreszcie, bo już 3× była przesunięcie jakieś akcje serwisowe są hybrydy ładowane z gniazdka Kuga Pierre premiera była w sierpniu zeszłego roku wtedy mieliśmy okazję jeździć tak chwilę, ale jeszcze w parku prasowym tak różnie z tym bywa, więc ciekawe jak hybryda doładowana wnioski działa ceny może na koniec najtańsza benzyna dobrać się mają 15120 koni i to kosztuje wciąż oczy wciąż już już kosztuje ponad 100 100 się do 10 najtańszy diesel 120 koni 15 to też takiego nie pamiętam, że mierzy 127 000 twój diesel w podstawowej wersji 135 000 moja benzyna 150 konna w podstawowej wersji 112 000 o słuchaj to nieźle prawda jest najmocniejsza benzyna cena dobra, a ten ten, którym jeździłem rok temu w 190 konny diesel Eko Blue on się nazywa 150 008 stopniowym bardzo dobrym automatem automaty teraz Ford 8 stopniowe to są w większości przypadków dobrze działają są wyjątki u nas np. tworząc wręcz, że trochę szarpał, ale w Mustangu na 10 stopniowy świetnie działa, więc wyższe nie broniłbym się przed poleceniem ręcznej skrzyni biegów w Forcie fakt żona nie jest już może najnowocześniejsza działa tak jak działała pewnie 10 lat temu w dobrym samochodzie, ale nie działa źle no bagażnik poniżej 500l, owszem, ale wystarczający samochód ładny w akceptowalna obsługa nie idealna, ale przyznać, że to można się forda przy oczach testowana będzie Dobrosława Sławek Paruszewski Jacek Balkan bardzo się państwo dziękujemy zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA