REKLAMA

Jak przełożyć strategię firmy na codzienność pracowników?

Strefa Szefa
Data emisji:
2021-04-18 15:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
29:25 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
strefa szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdeczny w firmach wtedy, kiedy tworzone strategie zazwyczaj trzeba zarządca dwuczęściowa wyższa kadra zarządzająca tworzymy strategie i ta strategia ma nam przyświecać przez najbliższe kilka lat, ale samos stworzenie strategii to dopiero początek całego procesu, bo w tym momencie przychodzi ten najgorszy etap w tym całym procesie, czyli jak teraz przełożyć strategie strategia firmy na takie Rozwiń » codzienne życie pracowników jak te dalekosiężne plany i wizję przełożyć na to co codziennie mają robić pracownicy o tym właśnie dzisiaj porozmawiamy o tym jak przełożyć strategia firmy na codzienność pracowników studia już państwa i mój gość pani Beata Górniak dyrektor personalny członek zarządu PKP energetyka dzień dobre czy dobry bardzo miło i właśnie, bo z tego co wie pan jest teraz właśnie na tym etapie procesu powstała strategia firmy na najbliższe 10 lat z tego co pamiętam, a teraz państwo zastanawiają się jak to przełożyć na pracowników tak jest, a w zasadzie jesteśmy częściowo już po tej drodze także tę trochę już przed celami związanymi ze przekładanie tej fajnej historii PKP energetyka kolejnej dziesięciolatki także bardzo chętnie opowiem na przełomie roku 2019 dwudziestego byliśmy w PKP energetyka w punkcie, w którym weryfikowaliśmy naszą strategię poprzednia była po transformacji inna gdzie, gdy chcieliśmy przekuć klienta w centrum w centrum działania naszej firmy jesteśmy firmą usługową zajmujemy się dostarczaniem energii elektrycznej dla kolei i utrzymaniem sieci trakcyjnej, a więc chcieliśmy i za cel postawiliśmy sobie prawie 5 lat temu, aby ten klient był w centrum uwagi każdego pracownika tak PKP energetyka budowaliśmy firmę na takich wartościach właśnie jak jakość, a mocno wokół pracownika wobec jego bezpieczeństwa wokół zaangażowania pracownika wychodząc z założenia, że jeżeli zadbamy o klienta zadbamy o pracownika efektywność trzydziesta na kiedy więc siadaliśmy w roku na przełomie roku dziewiętnastego dwudziestego nad strategią i podsumowaliśmy sobie okres poprzedni, gdzie udało nam się niesamowicie duża zrobić właśnie udziałem pracowników właśnie włączających, angażując okres transformacji przez okres, który angażować śmiech dyskusję właśnie poprawa jakości co zaowocowało tym okresie spadkiem badań awaryjności ponad dwudziestokrotnie, ale spadkiem wypadkowości łączyliśmy mocno pracowników ten okres transformacji i jest jednak firmy na inną tu trochę 2000 dwudziesty byliśmy cytowani w 85 po prezentach wiele dyskusji o tym jak powinniśmy się zmieniać włączać pracowników, więc w tym punkcie pomyśleliśmy sobie, że tak strategię na kolejne 10 lat będziemy budować udziałem naszej załogi też mam pytanie na 1 lat była poprzednia strategia rozpisana na rok 2015 do jak w roku 2020 także okres roku 2020 to był taki okres, które nam dopełniło właśnie dyskusja o tym z naszą załogą głupi i jaką firmą chcemy być w perspektywie kolejnych 10 lat, bo to jest strategia PKP energetyka do roku 2030, a co jeszcze ważniejsza, bo to jest cel, ale ważna jest droga jak jak nasza droga, a do tego celu będzie wyglądała po tym, jak zażąda to też ciekawe, bo po pięcioletniej strategii powstała dziesięcioletnia czy ME to już było wcześniej wiadomo, że kolejny etap będzie właśnie ta strategia będzie planowana na 10 lat czy to wynika z jakiejś filozofii firmy czy też po prostu po 5 latach wrócili państwo, że teraz lepiej ma popatrzeć na rozwój firmy w dłuższej perspektywie czasowej my rzeczywiście ta strategia GPW jest strategią mocno rozwojową imam musieliśmy sobie odpowiedzieć na pytanie nie tylko na taki temat będzie wyglądała tam te światy energetyczny kolejowy, bo jesteśmy spółką, która jest trochę pomiędzy światem energetycznym kolejowym czy nie tylko jak będzie wyglądać od kąta w perspektywie roku 235, a też perspektywy 10, dlatego że tam megatrendy w tym, które mają obecnie miejsca związane z cyfryzacją digitalizacją, ale też Leśmian ze zmianą myślenia o publicznym środku transportu do transportu, a więc takiego poszerzania oferty też promowania czy też zachęcania do do do poruszania się środkami komunikacji publicznej w tym koleją, a więc ona jednak przerzucały trochę na myślenie o tym i jak my się wkomponować zmianę i trendy związane z właśnie z powszechnością większą kolei, ale też właśnie taką dyskusją o ekologicznej formie transportu, a więc ta nasza dyskusja siłą rzeczy musiała być dłuższa niż cztero pięcio letnie i była dziesięcioletnia co nie znaczy, że po to, taka właśnie sedno naszego myślenia co znaczy, że raz stworzyć strukturę naszej strategii na rok dziesięcioletni pozostajemy tutaj zadowoleni i strategia się wypełnia nasza nasza praca zakłada że, że to proces ciągły zresztą chętnie o tym zaraz powiem co na to, że jest to proces i zakładamy, że co roku oraz z naszymi ludźmi znajdziemy czas na to, aby strategię aktualizować jej zobaczyć na ile w tych punktach wymaga modyfikacji i czy samym etapie tworzenia strategii brali udział już pracownicze pracownicy czy też zostali oni włączeni w późniejszym czasie, a my na przełomie roku dziewiętnastego dwudziestego ustaliliśmy systemu jako zarząd właściciela główne kierunki naszej strategii 4 filary, na których oparliśmy w pierwszym kwartale zeszłego roku zaprosiliśmy do dyskusji o kierunkach strategicznych naszych menedżerów 40 dyrektorów takie nasze grono, które nazywamy grupą to 40 na warsztatach dyskusjach o filarach i kierunkach, gdzie sobie tylko dyskutowaliśmy o tym czy tak tam idziemy to jest nasza północ zebraliśmy informację zwrotną też mieć trochę dyskusja naszą idealna, ponieważ poprzednie 5 lat było dobrym momentem na powiedzenie sobie tego kim jesteśmy czym jesteśmy trochę w budowaniu strategii bardzo sobie odpowiedzieć na to co jest naszą siłą ECS naszym zasobem będą sobie wtedy odpowiedzieliśmy, że to co jest naszym dna to jest to, że jesteśmy stabilną wie pan strukturalną, która bardzo uważnie analizują ryzyka jest nastawiona na rozwój, a rozwój opiera na kompetentnej żałosne i właśnie to, że funkcjonujemy jako biznes na pograniczu świata energetycznego kolejowego stwarza dla nas bardzo wspaniałe możliwości związane z tym jak chcemy uczestniczyć transformacji polskiej kolei, więc po pierwszych warsztatach z grupą to 40 chętnie przeszliśmy do kolejnego kroku, którą zaprosiliśmy grupa 120 pracowników znacznie organizację z różnych szczebli organizacji począwszy od no właśnie kierowników sekcji rejonu, a po naszych brygad jest tu specjalistów z różnych obszarów po electro Motoru maszynistów kierowników pociągów jest zaprosiliśmy ich do do dyskusji warsztatów jak były selekcjonowane to osoby te 120 osób poprosiliśmy naszych dyrektorów o sugestie dotyczące takich osób przy tym poprosiliśmy się bardzo poprosiliśmy o to, aby były to osoby które, które bardzo odważnie, decydując się porozmawiać z zarządami dyrektorami w czasie warsztatów to trochę też podsumować co co co co w czerni 5 lat co nam poszło dobrze co mogło pójść lepiej i żeby były takim twardym, gdyby twardo twardym dysku tamten w tym jak Irak realizacja strategii na kolejne 10 lat powinna wyglądać muszę powiedzieć, że w 800 szkoleniem, że taką właśnie grupę nam nasi dyrektorzy przygotowani my przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy w okresie pandemii, bo te pierwsze warsztaty z grupą dyrektorów albo otwierające dyskusję o firmie strategiczny prosiliśmy o marcu, kiedy jeszcze o pandemii tak jak usłyszeliśmy natomiast w momencie, kiedy zaprosiliśmy naszą grupę 120 osób pani z szerszego granatu był okres po 3 kwietnia maja obchodziliśmy czarny czy już okres okres pandemii pracy zdalnej no, więc zdecydowaliśmy się też nam na taką formułę zdalną kiedy, kiedy NAS-ów ludzi podzielić równo 12 grup warsztatowych zresztą, kto będzie w ogóle warsztaty zostały rozpoczęte w tym, że jako zarząd przedstawiliśmy kierunki strategiczne i bardzo bardzo poprosiliśmy o to, abyśmy byli twardej dyskutantów po drugiej stronie stołu aby, aby mówić, aby auto pytania zadawać aby, aby kwestionować dyskutować dostał jako zarząd i później dyrektorzy również naszej grupy to 40 mi się uczyliśmy warsztaty tych grup warsztatowych było tu 12 były całość, a ich wynikiem pracy warsztatowej, a naszych ludzi, bo był taki bardzo imponujący wynik, bo w ramach 4 filarów strategii to wywołaniu otrzymaliśmy bardzo bardzo wiele upadać dotyczące tego jak strategie wypełniaczy otrzymaliśmy wynikowo od 22 programu i 64 inicjatywy wspierające realizację strategii bardzo bardzo konkretne pomysły bardzo konkretne inicjatywy bazująca na doświadczeniu pracowników na tym co co chcą, widząc oczami elektromontera terenie można zrobić lepiej i NATO, gdyby mogła pani podać przykład takiego takiej inicjatywy albo programu jest ich całe mnóstwo to ja muszę powiedzieć, że może, że no bardzo chętnie, a Bugu i to w każdym z filarów naszej strategii to pomysł się zapełni o pierwszych filarów naszej strategii opiera się na rozbudowie sieci infrastruktury dystrybucyjnej także zdecydowaliśmy m.in. o o uruchomieniu narzędzia związanego z planowaniem dołączenie to była konkretna inicjatywa, która powstała w trakcie warsztatów w zakresie drugiego filaru naszej strategii, której nie jestem taka doskonałość operacyjna, czyli dalsza digitalizacja cyfryzacja, ale też poprawianie jakości obsługę dla klienta tutaj padło bardzo wiele pomysłów i to od począwszy od takich pomysłów ból pani bardzo blisko klienta, ponieważ nie, bo jednak w terenie bardzo sobie tłucze bardzo dobrze widać co klientowi doskwiera, więc np. taki taki pomysł związany z Bemowa skonsultować struktury terenowe, aby dla klienta właściciela majątku był tam do tej pory klient nie był do końca pewne kim się kontaktować po stronie PKP energetyka takie pomysły takie działanie zresztą wdrożyliśmy wzeszłym roku w ramach realizacji już pierwszych działań związanych z realizacją strategii pomysły związane z dalszą cyfryzacją byki realizację mamy obecnie ponad 30 portów pracujących w PKP energetyka, które obsługują 30 000 transakcji różnego rodzaju miesięcznie, a więc kolejny pomysł na usprawnienie konkretnych elementów naszej firmy ani bardzo ciepłym przyjęciem się spotykał od samego początku dalej się spotyka każda czy też formuła taka usprawniania pracy krok po kroku, więc znowu w ramach inicjatywy które, które realizowaliśmy realizujemy w wyniku tych głosów jest dalsze rozszerzenie tej Formuły np. Dayli Kajzer 1, czyli operacyjne spotkań zespołu, gdzie objęte obecnie mamy 100 lokalizacji takim cyklem spotkań w ramach krajowa czy też daleka zobaczyli organizacja miejsca pracy, gdzie już na ten moment mamy objęte ponad 300 lokalizacji właśnie tą próbą usprawnienia czy też polepszania Lu miejsca pracy krok po kroku to jest lokalizacja to jest jedno stanowisko pracy, czyli jak pan oddział terenowy dług to są oddziały terenowe to są rejony to są akcje czy sposób ten jest także pracownicy przyjeżdżają i rozpoczynają pracę zostawią swoje ubrania i wyjeżdżają waran i są tam miejsca przeważnie następuje spotkanie w ramach spotkań operacyjnych omawia się jak będzie wyglądał dzień pracy natomiast w zakresie w ogóle mówienie o okazanie, jaką stanowisku pracy to muszą mimo to są również pociągi sieciowe to są również samochody, czyli wszystkiemu czym te wszystkie punkty, które pracownik przebywa, które wymagają pewnego standaryzowane, czyli ustawowe zadania w zakresie wyposażenia pociągu sieciowego co powinienem na nim miecz, żeby mieć wszystkie narzędzia do pracy, żeby nie wjeżdżać do bazy to samo w zakresie np. wyposażenia samochodów chciał to jest dobry moment, żeby postawić przecinek i za chwilę wrócimy do tej rozmowy ja tylko przypomnę, że państwa moim gościem jest pani Beata Górniak dyrektor personalny członek zarządu w firmie PKP energetyka, a rozmawiamy o tym jak przełożyć strategia firmy w tym przypadku jest to dziesięcioletnia, więc dosyć długa i euro ma rozwój rozciągnięta w czasie strategia firmy na codzienne życie pracowników, czyli taką jak mówimy o tym jak ta strategia wpływa na codzienną pracę zapraszam teraz na skrót informacji Radia TOK FM za chwilę wracam do rozmowy strefa szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur państwa moim gościem dzisiaj pani Beata Górniak dyrektor personalny członek zarządu PKP energetyka rozmawiamy o tym jak przełożyć strategia firmy na codzienność pracowników jak ta strategia objawia się codziennym życiu i to, o czym mówiliśmy przed przerwą o tym sza w strategia składa się z 4 z 4 filarów na razie powiedzieliśmy o 2, a o budowaniu sieci rozbudowaniu sieci i doskonaleniu i o tym, że w ramach zaproszenia do rozmów pracowników powstały 22 programu 64 inicjatywy wspierające strategię i tuż przed samą przed samym skrótem informacji rozmawialiśmy rozmawialiśmy też o końca nie i o tym, że sam program ukaże się bardzo przed chwilą firm też tak jest temu zresztą muszę przecież nie jest oczywiste, że musiał się przyjąć, dlatego że każdemu jest taką formułę organizowania pracy bardzo kojarzono znany inwestor przez nas wszystkich firmach produkcyjnych, gdzie stosunkowo łatwo jest pewne standardy do kółka jest ona wprowadzić boysband jest pewna łatwość zgromadzenia ludzi w 1 miejscu i ustabilizowanie pracy to skomunikowania to tak rzeczywiście jest wyzwaniem było wyzwaniem zaproszeń, ukazując PKP energetyka było jednak rozproszenia naszych struktur operujemy już około 70 jednostkach Terenia tak jak wcześniej chwilę wcześniej rozmawiałyśmy, że wprowadzenie KSM el, jeżeli chodzi właśnie organizacji miejsca pracy mamy jeszcze pociągi sieciowe samochody to rzeczywiście dostanie natomiast to jest program, którego jesteśmy bardzo dumni z PKP energetyka, dlatego że poza pierwszą wprowadził bardzo mierne efekty związane z efektywnością poprawą bezpieczeństwa był to też się to co hamuje szczególnie cieszy to, że taka jest na to taka jest dla usprawnienia miejsca pracy w oparciu o pomysły pracowników tak to słynne PC, czyli zgłasza sprawną i weryfikuje i jeśli sobie myślę właśnie tych paru latach ostatnich dwu, które doprowadziły do było domyśleć bardzo wysokiego zaangażowania, które możemy pochwalić PKP energetyka to właśnie to taka filozofia idea budowania firmy na wsłuchiwanie się, czego bardzo dużym katalizatorem był każdy, kto jest tam bardzo bliska PKP energetyka nie powiedzmy jeszcze pozostały nam 2 filary tej straty tak tak trzeci filar to filar BU, który nazywany polską Zielonką mający już parę razy wspomniałam o tym, że jesteśmy w takim miejscu jak ów pomiędzy światem energetycznym kolejowym dostarczamy energię do Polski kolejnych ustaw nasza idea bycia katalizatorem zmiany polskiej kolei kolei i to, że ten prąd płynący do kolei może być wytwarzane z odnawialnych źródeł energii i czasie strategie właśnie taki cel ambicja by było 85% energii elektrycznej to jest coś co spotkało się takim był bardzo dużym przy czym ciepłym przyjęciem naszych pracowników to był nowy element waszej strategii, jeżeli tym mówić o tym, że są pary, jeżeli mamy w naszej strategii coś, o co, o czym ludzie myślą mówią działał mało to jest Super chcę pracować mam dla mojej firmy, a ona, bo ona robi świat lepszym to tym czym słał temat Acta była w naszej strategii była filozofia, bo idea się nowej kolei, a mieliśmy tutaj bardzo dużo dyskusji bardzo dużo pytań do zarządu o tym jak chcemy program realizować dla jakich kompetencji środków potrzebujemy organizacji i ni to ja myślę, że kupi dużo pomysłów już w ogóle wygenerowało się w zeszłym roku w tym temacie bo, bo już na ten rok mamy zawsze tak jest parę pomysłów naszych planach działań związanych z poprawą takiej działalności PKP energetyka, czyli z 1 strony by jako katalizator zmiany Polski kompani Okaj, ale też popatrzmy na naszą firmę na nas czy my sami i jakie są jeszcze obszary, które możemy partycypować w tym, aby to świat wygląda pełniejsze już na ten cel wyznaczyliśmy sobie właśnie jako element strategii cele redukcji emisji co 2 o ponad 41000 ton mamy zaszyte nasz program parę inicjatyw związanych z instalacją paneli fotowoltaicznych dla naszych podstacji chcemy na koniec roku mieć takich paneli zamontowanych ponad 500 paneli fotowoltaicznych większych butelkach lub miała się i ogrzewania i parę innych programów, które będą angażowanie instytucji 1, ale naprawdę chce pani powiedzieć że, jakbyśmy teraz pojechali do jednej z tych lokalizacji, w których pani mówiła porozmawiali z takim bohaterem np. czy on wie, którą stronę ulicy jego firma idzie PKP energetyka to naprawdę mógłby powiedzieć np. właśnie zależy nam na Zielonej energii niż ta informacja dotarła do wszystkich i oni no właśnie wiedzą, którą stronę idą tak to rzeczywiście jest że, że raz komunikowana strategia to to to jest absolutnie za mało i strategia i wdrażanie strategii to procesy to jest proces taki będzie powiedziała ciągłe są zachęcam wszystkich, którzy słuchają to to to odsyłam do poczytania posłuchania jest taka możliwość, a o tym jak wdrażać strategię z ustaw Sparta prof. Sandera szkoły biznesu wybór Hollande, a on był przez dziękuję bardzo, fajną parę pomysłów miał nim do tego, żeby współpracowaliśmy współpracujemy z prac przy wdrożeniu strategii on prezentuje taką IT takie ósemki i Declan Dera, która mówi, że dla skutecznego wdrożenia do tego trzeba pomyśleć o tym wymiarze organizacyjnym czyli, żeby strategia powstała była aktualizowana była komunikowana wdrażana w projektach, ale równie ważny jest element sanki takiego oddolnego kółka indywidualny, gdzie następuje przekładania celów strategii ma na konkretne działania i to właśnie toczy pani redaktor mówi o bardzo ważne, aby mówić o falach konkretnych firm takich pomocnych w zadaniach dla współpracowników znalazły się konkretne cele ze strategią zresztą my przegraliśmy w następujący sposób to znaczy po-li uzna komunikat pani strategię, ponieważ to grupa ambasadorów, których wcześniej mówiłam, że zaprosiliśmy do budowania strategii mi potem jeszcze raz zaprosiliśmy do tego, żeby pomogli, a stanęli ramię prawnikami i skomplikowali razem z nami strategie załodze ta władza i kolejnym krokiem ramki i wdrażaniu strategii było stworzenie kart strategii to znaczy zespoły kluczowe zespołu PKP energetyka usiadły w swoim gronie i przygotowały karty strateg, czyli dokument, w którym opisały jak każdy z zespołów kluczowych będzie partycypował w realizacji strategii i np. controlling HR o oddział dystrybucja parę innych paręnaście innych oby podziałów obszarów firmie przytoczyło dyskusję o tym ani co wynika z tej strategii dla mojego zespołu właśnie po ile nie wiemy monterzy pracownicy tam na pierwszej linii frontu to dosyć pewnie łatwo o tyle taki tek Office, czyli C-HR co np. chociaż administracja biurowa to bardzo ciężko przekuć chyba strategia nawet codzienne rzeczy ATM właśnie czas zacząć tę dyskusję okazuje się, że rzeczy przychodzą same pomysły są świetnie się można komponować, dlatego że też odwołam się do tego obszaru administracji na obszar administracji oświaty pole do popisu chociażby w tym zajmują się tym, że zajmuje się modernizacją budynków i można mówić o tym, że każdy modernizowany budynek PKP energetyka będzie widniał już sobie panele fotowoltaiczne, a także partycypując do polskiej Zielonej kolei działalności będzie się zajmował się nad zmianą źródła energii dla potrzeb własnych, jeżeli nie rozmawialiśmy w czwartym filarze naszej strategii, które jest odpowiedzialna firma, czyli być po prostu najlepszym pracodawcą pracodawcą, które przyciągają otrzymują najlepszych pracowników, a więc właśnie w obszarze HR tutaj są niesamowite wyzwania i ciekawe zadania związane chociażby z tym wypełniać lukę pokoleniową jak dokształcać pracowników w jaki sposób zrobić efektywnie jesteśmy strukturą rozsianą starania, więc jak nowe narzędzia, aby jak kredyty telefony komórkowe jak i jak poligon, który mamy kształtujący można jeszcze lepiej pomocy podnosić wiedzę, a także właśnie ta dyskusja w ramach kart strategicznej powiedzenie sobie okazji w Polsce strategia firmy warto jak tutaj dokłada swoje kamyczki to było świetne ćwiczenie, które muszą przecież każdy zespół zrobione mamy obecnie 30 Kac dlatego każdy zespół nie tylko z nim skłócił konkrety zawał serca, ale na ten rok projekty tutaj to są konkretne cele konkretne w miarę konkretny projekt na ten rok słupa, a chciałam spytać właśnie, bo karty strategii są raz na rok robią tak karta praw takie są robione raz na rok przyczyn my będziemy je aktualizować założenia procesu jest takie, że każda strategia przygotowaliśmy do końca marca na ten rok założenia tak jak każdy zespół raz na kwartał notorycznie kopał w czasie krótkich spotkań też nie chcemy, aby strategia była takim procesem paraliżującym mają być spotkania w krótkiej dyskusji oraz kwartał, które projekty i to, które nie dom czy coś powinniśmy zmienić co konieczne by zweryfikować np. otoczenie się miło i trzeba by pomyśleć troszeczkę inaczej o różnych zadaniach, a tak rzeczywiście na koniec roku będzie opracowywana strategia kartoteki na rok kolejny przy tym to co też liderów jest istotna też myślę, że z punktu widzenia takiego warunku zarządzania procesami Harris stopień c chciał powiedzieć to, że karty strategię świetnie i raz dyskutowane w zespołach są dla nas naturalnym źródłem zasilania, że tak powiem karty celów takich jak audio dla kadry kierowniczej, ale w tym celu kwartalnych zadań dla specjalistów dla Elektromontażu, a to właśnie ta odpowiedź na pytanie pani redaktor to jak to strategie przekuć w codzienne życie pracowników no właśnie takimi bardzo mówił prostymi narzędziami, które które, które należy na nią mamy już prosta, ale wcale nie są oczywiste to i jeszcze jedno pytanie, bo te karty są bardzo ciekawe karty strategii czy potem jak zespół wypracuje taką kartę strategii to ona np. idzie wyżej, czyli do zarządu albo do dyrektora słuszności takim poziomie zespół pracował ona jakoś zatwierdzamy albo korygowana czy też po prostu zespół to co myśli zespół to jest wdrażane im karty strategie budowaliśmy hitem są dobre pytanie, ponieważ bardzo ważna, aby to byłaby w pewnym punkcie złapać wszystkie karty z praktyki powiedzieć czy one ze sobą rozmawiają jak zniesienie rozliczają się u idziemy tą samą stronę, ponieważ nadrzędna strategia jednak się grupowa podeszliśmy do tego taki sposób, że mu to wołaliśmy dziesięcioosobowy zespół ekspertów składający się z naszej kadry menedżerskiej, który zmieni po pierwsze, najpierw nauczył się prof. Defendera tego jak jak podejść do całej idei kart strategii dniu, a więc raz się wyszkolił i mieliśmy ekspertów na pokładzie to oni oderwali dyskusja 30 zespołami i AM z zespołami opracowywali karty straty i następnie eksperci brali te były terminu karty strategii na warsztaty już w swoim gronie następowało tzw. kalibrowane tak powiem ale, ale rzeczywiście otwieraliśmy każdą kartą strategiczny błąd to zespole dyskutowaliśmy o tym czy pan wspólnych punktach nam się tym rozwiązaniem jest wspólna Hans praktykę grupową, a tak dodatkowo jeszcze powiedzieć, że każdy z członków zarządu być akceptował strategie dla obszarów, które mecha, któremu podlega, którą zarządza niesamowite ostatnie pytanie, bo czas nam się kończy czy państwo planują jakąś konkretną częstotliwość korygowania tej strategii czy po prostu jak będzie konieczność będziemy dopasowywać strategie, ale i jak do popisu zmieniają warunki to to i idziemy tak jak teraz będziemy zresztą, bo taki się odwoła jeszcze raz tutaj do mistrza do eksperta, którym pracowaliśmy po profesor ram i trochę do jakiego ósemki, która zakłada, że raz w roku następuje aktualizacja strategii i oraz do roku zarząd siada warsztatu jeśli rozmawia docencie choć co by pracował, w jakich punktach wymaga wymaga korekty i innych co powiedzieć, że zakładam, że strategia będzie pluł zmieniana co roku, bo nie zmienia strategię UE co roku natomiast na pewno ma pan ocenia pani tak jest bardzo dziękuję za udział w audycji państwa moim gościem była pani Beata Górniak dyrektor personalny członek zarządu PKP energetyka dziękuję pani bardzo bardzo dziękuję już wiemy jak można by przechować strategia firmy na codzienność pracowników bardzo ciekawy pomysł z kartami strategii polecam serdecznie polecam też oczywiście kolejną audycję strefa szefa, która już za tydzień to osiedle Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA