REKLAMA

Test: Hyundai Santa Fe

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-04-22 19:40
Czas trwania:
14:17 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór Jacek Balkan Sławek Paruszewski witają w audycji też do życiowej codziennego magazynu motoryzacyjnego bohater dzisiaj 1 naszej audycji to jest samochód, którym rzeczywiście musimy powiedzieć co najmniej 11 minut porozmawiamy, dlatego że zupełnie nowa generacja czy się czy coś pomyliłem nie to czwarta nie jak w czasach czwarta generacja i porządny facelifting tak, bo ja jeździłem pierwsze jazdy 2 lata temu zupełnie nową generację Rozwiń » bardzo dobre wrażenie na mnie zrobiła ta czwarta generacja 3 lata temu Sławku możesz chyba w 2008 żadni no tak 2,5 roku temu w lecie były pierwsze jazdy europejskich Hyundai Santa Fed pamięta no my mieliśmy w październiku 2 także za pół roku od pierwszych jazd powiem ci dla mnie pierwsze wrażenia były bardzo pozytywne to znaczy ktoś nie chodziło nawet o to, że ten samochód jest lepiej zawieszony jest taki miękki jak poprzednik natomiast to wyk jakość wykończenia wnętrz wtedy minę oczywiście 2,5 roku jakość wykończenia wewnętrzną ich wygląd zewnętrzny, który nie był zbyt ekstrawagancki, ale jednak też nie był to samochód nudne to było takie moje pierwsze wspomnienia wtedy jeździłem dieslem, który już zapomnieliśmy nie wiem czy ten diesel jeszcze jest w ofercie jest chyba w ofercie w Polsce pamiętasz były diesle 22200 koni 20150180 jeździliśmy tym razem hybrydą 16230 czymś co można porównać chyba nawet 11 to jest ten sam układ napędowy cofki Sorento prawda tylko, że to był napęd tylko naprzód w kii Sorento przynajmniej tej co ja jeździłem na jesieni to ja miał napęd na obie osie, czyli facelifting z ubiegłego roku tak sprecyzuje my, którą troszeczkę zmieniony pas przedni na chłodnica zderzak z trybuną sporo było przede wszystkim nowa Platforma i przede wszystkim nowe silniki tak czy napędy hybrydowe się pojawiły słuchaj dla mnie to jest coś więcej niż tylko facelifting ja wiem, że tak się mówi o tym samochodzie tylko będzie tak ja tej generacji, którą jeździliśmy no właśnie pod koniec 2018 roku, czyli wersji przed ich tam nie lubiłem i nie lubiłem za nic nie lubię za to jak wygląda nie lubiłem za to jak jeździ, a nie lubiłem za wnętrza i IT czy to jest wystarczająco ja tę samą to znaczy nie jeździło mi się nie robił zawsze tak jak kiedyś nie lubią go zabrać leki są razem wiele lat temu tak i dla mnie te różnice to zmiana, którą zaobserwowałem, czyli ten model niby po faceliftingu on jest dla mnie zupełnie nowym samochodem zupełnie nowym autem skonstruowanym tak jakby zupełnie nową, a od zera tylko wygląda trochę podobnie, ale tylko trochę to ty tak tytułem tytułem wstępu zapowiedzi zaczniemy od tego wyglądu jest niezwykle charakterystyczne ją tak jest Trocha może nie to, że nie spójny, ale ten samochód z przodu jest niezwykle agresywny ma ogromną atrap to jest ten grill, która zresztą jest bardzo kształcie jak to mówią o roli plastra miodu w hyundaiu od pewnego czasu to już zauważył dziecka w wielu modelach nowych tak taki jest tylko no tutaj to jest ogromne i w dodatku ten wrzód jest niezwykle futurystyczne, dlatego że mamy światła dojazdy dziennej wkomponowane w taką górną część reflektorów takiej łaski taki trójkąt właściwie trochę na kształt citroena ów też obok tej wielkiej atrapy mamy takie 2 bardziej standardowo wyglądające reflektory jest to samochód, który wygląda naprawdę no nie pomylić go z niczym innym, ale jednocześnie trochę zgrzyta to jak turystyczny jest przód z tym jak spokojny jest normalnie tak jak normalnie przebiega tak zmierzchu tania to już nie wiem nie będę może porównywał jak w każdym samochodzie to BMW z tyłu czy Skoda kodiaq, ale wiesz co on jest przede wszystkim za mało wg mnie taki oryginalny futurystyczny boja mam porównanie do kii Sorento, które bliźniakiem Kia Sorento z kolei może wzbudzać odmienne uczucia, że jest zbyt koncepcyjny zbyt odważny tył pamiętasz jest renta tam z kolei z tyłu ma ten wygląd taki, który ktoś mu powiedzieć no litości poszli za daleko no, więc myślę, że pozostaniemy przy tym, że to jest kwestia gustu mniejsze akurat w ten takie wydaje po prostu pro Bono przeciętny może tak nikt nic specjalnego, a środek wnętrze, bo wnętrza od 2,5 roku minęło wnętrza na pewno nie jest gorsza jakość wykończenia wg mnie wciąż wysokim poziomie ładny to jest samochód łatwy w obsłudze wsiadamy do środka wciąż i ma mogę ważnych słów nie ruszaj pierwsze wrażenie jak się rozgości w tym żądają jest bardzo dobra to znaczy to wszystko jest fajnie zaprojektowane, a i tak na pierwszy rzut oka pytałem kilku osób Sony domyślają myśli ta i tak ta pierwsza odpowiedź była taka kurde, no to prawie premium nie mógł kupować mercedesa albo BW, ale japońskie samochody bardzo dużo powiedział po kilku dniach, bo też na początku miał Sobiecha, a to fajnie ciekawie zaprojektowane jest pikowana skóra tu pikowana skóra ta z tak jak deska deska taka skórą składować takie za grania przed kierowcą przed pasażerem to tam padała jakieś ciekawe jak projekt projekt i taką konsola środkowa tylko co jak się zacznie temu wszystkiemu przyglądać tak przyzwyczaił się do tego trochę zobaczy, że to jest bardziej Cerrad niż skóra wieś i ten samochód on się po kilku dni dniach zaczął wydawać taki adekwatny do ceny to właśnie chodzi o to, że jakby to wybujałe wyobrażenie na jego temat trochę sprowadziłem na ziemie i prezes sprowadził do tego miejsca w cennik no też, ale słucha nią na rynku z Austrią nie jest tak to jest dosyć odprężony taki trochę u udawany ten projekt żeby, żeby faktycznie tutaj lexa czy czy ABW jakąś konkurencję nawiązać jak się temu bliżej przyjrzeć to sporo plastiku i taki najtańszy sztucznej skóry, ale która bardziej ta dotyku przypomina Cerrad to jest np. na całej desce rozdzielczej jak już patrzeć na to tak bliska to już nie jest takie fajne, ale mimo wszystko ten projekt oceniam taką jakość wykończenia też przyszły prezes Hyundai nigdzie nie mówił zresztą tak jak w ich uwagę w przypadku touarega też nie mówi, że to premium tak jak się by w przypadku Santa też nie, ale w porównaniu z innymi rodzajami to jest pewnie pół półki wyżej tutaj to oczywiście to, że nic nie zgrzyta to 12, że obsługa bardzo prosta, ale jeszcze nowych hyundaia jest tam trochę z tą nawigacją takie są drobne rzeczy które warto by poprawić wpisuje się jakąś ulicą pokazuje, że nie widzi natomiast wciśnie szukaj okazuje się rząd widzi tych ulic mnóstwo, dopóki nie wciśnie szuka to mówi chora nie ma tej ulicy coś takiego ja zresztą w hyundaiu rozmawiałem oni wiedzą o tym, że to jest poprawek do poprawy programowania na szczęście tutaj nie ma tak jak rzucanie takich jaskrawych białych wyświetlaczy tak podświetlenia sprawy białe to tu nie mogą być, ale nasze mogą w dziale zmienia to wcale nie ale, ale nie, ale są do myślenia, a w tamtym nie mogłem nie mam tu nie ma domyślnie wybiera sobie jeden z 4 motywów, więc domyślnie możesz mieć czarno, ale całe morze to zadanie, ale myśmy po prostu puszczaniem w sanie żeśmy nie znaleźli obcy, ale miałeś pytałem ojca żona pana ukryta pytałem się, oddając ten samochód usłyszałem, że nie można no może może być różnie to oczywiście dobra encyklopedii Hyundai dobrze natomiast w tym może sobie bardzo dobrze, dlatego że tutaj ten wyświetla słabną nadal tutaj podobnie jak w Sorrento zresztą bardzo będę porównywał ten samochód do Sorrento no bo to bliźniak, a ja nie ma, a ja nie słuchaj dla mnie różnica pomiędzy tymi samochodami była gigantyczna Sorento jeździłem Sorento jest spoko, ale Hyundai moim zdaniem jest wybitny, a w dodatku mieliśmy Sorento bardzo podobnej wersji nawet nie wiem czy nie identycznej jak ten Hyundai czy sam napęd, czyli hybryda, ale nie doładowana gniazdka, czyli 16 tuż po 230 koni napęd na przód to mieliśmy w hyundaiu tak i taka zwykła hybryda jak w toyocie czy samochód sama samo ładujące umożliwiającą start z silnika elektrycznego o to samo włącza samo wyłącza pierwsza rzecz dzięki temu autu, czyli tej hybrydzie połączonej z automatyczną skrzynią biegów nieco auta tylko z automatem to jest to chyba zwykła mata zalecamy stopniowy automat to samo zresztą było oferent, ale jeszcze pozwól, że 1 uwagę, ale kurczy na psie, ale poczeka z uwagą otoczą wątek możesz poczekać z uwagą chciałem powiedzieć, że dzięki temu, że pojeździmy takim samochodem hybrydowym automatyczną skrzynią biegów wiem jak przestarzała jest Toyota RAV 4 z tą swoją skrzynią bezstopniową przesiadłem się Toyota RAV 4 w postaci tego suzuki Swayze właśnie tutaj już nie od jedno US tylko KRUS, a cross, a odetchnąłem dlatego, że to wszystko co mnie irytowało tamtej tamten suzuki czy toyocie tutaj okazało się, że tego nie ma to wszystko działa zła to wszystko działa perfekcyjnie to wszystko działa płynnie nie zdarzyła się ani 1 Skucha, żebyśmy silnik elektryczny włączył albo wyłączył wtedy, kiedy nie trzeba, czyli podczas zmiany biegów to czasem też tak zdarza czy terenówkach czy mercedesach nie było żadnych szarpnięć wszystko przebiega płynnie delikatnie z wyczuciem mało tego jest niezwykle skuteczne trasy mamy cały czas tą hybryda peugeota moim zdaniem ona w ogóle nie potrafi odzyskiwać energii natomiast jeśli chodzi o tę hybrydę zrobioną przez Kia i przez hyundaia ona jest niezwykle skuteczna i kończy się to tym w efekcie, że tym samochodem jeździ się bardzo przyjemnie bardzo dynamicznie i oprócz tego to mało pali miał średnie spalanie w tym samochodzie na poziomie 8l na 100 km miasta miałem miasto trasa i i wynika to m.in. z faktu, że ta hybryda jest tak fantastycznie dopracowane, że ten silnik elektryczny świetnie odzyskuje energię i wykorzystują właśnie wtedy, kiedy jest ona potrzebna i to jest wielu tak to jeden z najlepszych samochodów hybrydowych ostatnio to prawda natomiast tutaj żadnej wyższości nad Sorento nie widzę oferenta też przejrzałem kilkaset kilometrów też palił słuchaj mniej niż 08l na setkę, ale jeśli chodzi o napędy hybrydowe to zgadzam się z tobą, że świetnie współpracuje sześciostopniowa automat bardzo dobre połączenie to niema wątpliwości natomiast odzyskiwania energii, owszem, jest, ale w BMW czy w toyotach akurat jest równie dobrze jeśli nie lepszy natomiast fakt, że trochę ten układ bezstopniowe toyocie który, ale który, skąd taki wniosek, że lepsza do jazd testowych, ale do jakby, ale to pod jakiś konkret mówi, że tak bardzo dobre albo przed blisko, skąd wynika, że to bowiem przejeżdża 20 km na układzie tam jest czasami taki układ charge albo układ sport wtedy się lepiej ładuje mam 8km elektrycznych też mam 2 dodatkowe, bo przecież chodzi o to Żydów, ale porównywała hyundaia i Toyota no ale to do tak hyundaia no po aferze jest gorszy na to oczy zamiast 812 okej, a w peugeocie mam 2, ale o, jakie w 212 wręczyło no zdoła, ale nawet tych przepraszam bardzo, ale ty myślisz tutaj samochody, dlatego że w toyocie czy w suzuki miały hybrydy ładowane z gniazdka, czyli z dużym akumulatorem, a Kia hyundaia mamy zwykłego niedowładów zwanego gniazdka jako cały teren, a także 2km na samym rządzie skoro ma akumulator forsują budowane z dnia skala od alei oni opowiadamy też chodzi o to że, gdzie tutaj widzi, że to jest ten doładowywania w takim razie w tej wersji zwykłej hybrydowej nie no ale to mówi, że lepiej działa w toyocie, dlatego że w toyocie może sobie przełączyć na Czarciej przejechać 12 kilo no tak, ale porównuje do wersji doładowanego gniazdka, ale no tylko 6 września niewiele, bo nie rozumiałem co gdzie, jeżeli chodzi, o ile da się dobrze doładowuje jak jeździliśmy wersją załadowano również są to ja ci powiem skąd, skąd w takim razie widzę, że ta hybryda działa dobrze działa skutecznie po pierwsze, samochód mało pali bardzo mało pali jak na swoje gabaryty masa po drugie, obserwuje w jakim stopniu naładowany jest akumulator w trakcie jazdy w peugeocie jakieś akumulator, który powinien radować się samoczynnie jest ciągle rozładowane niemal do zera natomiast, jeżeli chodzi o tego hyundaia jakoś tak to wszystko działa, że ten nadmiar energii tak, ale na razie ta trafia zdołają one cały czas patrzeć już i dlatego nie porównuję tego bezpośrednio coś nie palę bezpośrednio, ale słuchaj zgodził zgodzimy się chociaż, że to jest świetny naród komputera zgłębiają zgadza doskonały to prawda myślę, że jeszcze dalej samochód i zgadzamy się też chyba, że to jest cena atrakcyjna zgadza się wszystko się możliwość to jest jeden z moich ulubionych samochodów w tym momencie w tej właśnie wersji, czyli hybrydowej nie doładowane z dnia raka jeden z moich ulubionych dużych SUV-ów jeździło się tym rewelacyjnie, w czym też spora zasługa samopoziomujące zawieszenie z tyłu mają takie zawieszenie bez hydrauliki bez pneumatyki jak wrzucisz 200 kg do bagażnika zrobiłem to to auto oczywiście stołu usiądzie, ale jak przyjdzie kilkanaście kilkadziesiąt metrów to on się podnieść, dlatego że tam takie amortyzatory, które właśnie potrzebują energii z ruchu, żeby się trochę pod pompować napompować wystawili na koniec sierpnia cena 160 000 za naszą wersję hybrydową to średnica 233 za hybrydę załadowaną wnioski 265 koni i Ziobry został ten diesel w ofercie Sorento nie jeździłem 22202 konie za diesla i on 230 000 słuchaj to podejrzane kilka procent sprzedaży nawet na prezentacji mówili nie zawracajcie głowy tym ile ja przyjechałem tak no ten diesel przy tak dobrych wręcz niemożliwej dane osobowe miały się pieniądze Santa Fed zapraszamy na czwartek General program już jutro składamy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA