REKLAMA

7 słów, Mystery Park i Wybuchające kotki bez cenzury

Wszystkie Moje Pionki
Data emisji:
2021-04-23 10:00
Prowadzący:
Czas trwania:
20:00 min.
Udostępnij:

Dziś będzie coś na szybkie myślenie i znajomość języka polskiego, coś dla kreatywnych i lubiących współprace (takie trochę połączenie Tajniaków z Dixitem) no i niezastąpione Wybuchające kotki, tym razem w wersji bez cenzury.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
wszystkie moje Pionki podcast plan rynkowym Marty Osieckiej dzisiaj przyjrzymy się placówką samego końca roku wszystkie zostały wydane w grudniu 2020 i będziemy mieć na szybkie myślenie i rywalizację będzie dziura, której dużo zależy od współpracy przy czym też jest przepiękna graficznie i na koniec porozmawiamy oczerniające, którą myślę, że część z państwa już zna, ale jest troszkę innej odświeżonej wersji ze mną są Szymon i terror walutę Witajcie chłopcy Rozwiń » częściej przez Martina chyba zaczniemy tak jak zresztą graliśmy, czyli od 7 słów od wydawnictwa FoxGames to placówka może się trochę kojarzyć ze z problemami, choć w moim przypadku trochę bardziej przypadła do gustu, ponieważ sprawy są bardzo bardzo losowe i tutaj wiadomo też losowości też jest, ale jednak nasze myślenie nasze kombinowanie i wymyślanie kolejnych słów zmniejsza trochę losowość i trochę większy mamy wpływ na to nie zagramy naszym zadaniem jest ułożyć jakieś słowo i do tego możemy użyć jedno w albo nawet wszystkie 8 liter, które mamy przed sobą to jest fajne, bo mamy większe pole manewru, bo możemy najeść się bardziej postaramy i szybkiej dymisji, bo tutaj też jest dobra to jest planszówka raczej tarczami na szybkość to wtedy więcej po prostu punktów dostaniemy, a ja mam się miało w ogóle 7 słów to zacznijmy od tego, że jak ja sam nie jestem fanem gier słownych, ale w przypadku 7 słów bawię się naprawdę świetnie jest to przyjemna dynamiczna i na swój sposób bardzo wymagająca gra w największym plusem jest chyba tutaj możliwość wymyślania słów bez względu na to ile liter znajduje się na planszy, czyli mamy, jakby bardzo dużą swobodę wymyślania haseł, że nie ma tej losowości, która jest w sprawach o tobie rolnicy brało ja powiem z drugiej strony jako fan skradli i gier słownych ogólne gra podobała się naprawdę bardzo mocno głównie z tego względu, że mamy tu większą dynamikę niż w sprawach ma także większe możliwości wymyślania haseł, bo nie wiążą nas te konkretne litery, które posiadamy tak powiem na ręce tylko z tych kilku liter możemy musimy ułożyć po prostu są jak najdłuższe słowo, korzystając jak największej ilości liter, które pojawiają się na kartach jest to jest to o tyle fajne rozwiązanie, że bardzo nadaje dynamiki, że Boniek nie wisi nad 1 hasłem nie ma takich przestojów, jakie zdarzają się w przypadku skradli gra jest dość dynamiczna pierwszy gracz, który myśli hasło używa klepsydry i wtedy wszyscy muszą skończyć, więc wiemy zawsze, że te urządzenia będą przyciągnęły bardzo długo to, że wspomniałeś o Take klepsydry o tym, że pierwszy gracz, który wymyśli swoje słowo kończy rundę jest też powiedzmy taki wentyl bezpieczeństwa, żebyśmy 1 osoba całkowicie nie zdominowała gry, ponieważ nic nie śpi w 1 rundzie jesteśmy pierwszą osobą, która skończy to w drugiej dostajemy blokadę i w tym momencie nawet jeśli wymyślimy pierwsze słowo to nie my możemy zakończyć tę rundę, więc w tym przypadku to było dobre dla mnie dla Szymona byłoby po prostu nas dopiero całkowicie oddał myśmy wraz z miejscową żadnych szans w dobre w tej grze jest też to, że każdy tak naprawdę może nie grać możemy nią grać zarówno na dziecko, jaki z rodzicami tak na Jasnej twarzy fajne ćwiczenia dla dzieciaków na wymyślanie słów tak dokładnie i granie przede wszystkim przynosi dużo satysfakcji pokazuje nam jak duże nie oczywistych słów znanych i dochodzi także fakt, że gra bardzo łatwo jest wytłumaczyć tutaj zasad jest naprawdę niewiele są bardzo proste, więc jeden z tych elementów powiedzmy, który jest zawsze taką dużą przeszkodą przy grze z rodzicami czy przy grze z młodszymi graczami tutaj ten próg wejścia jest taki bardzo bardzo szeroki doszliśmy do wniosku, że będziemy oceniać jak oczywiste jak dobrze napisane są zasady ja tym 7 słowom wydała 4 PUP pamiętam, że tam była 1 nieścisłość, której koniec końców chyba jakoś to rozwiązaliśmy, ale trzeba było chwilę pogłówkować i zawsze pytanie czy na pewno gramy w 100% wg zasad, ale nie dotyczy każdej placówki ich pełna to nie jest fajna rzecz to, że dostajemy od razu czartery z punktami, które jestem Kretem jest wyznaczona opisane, gdzie możemy wpisać bonu zliczać punkty jest 6 połówki, a wbrew pozorom w domach taki na przedmieściach subwencji znaleźć czasem 6 ołówków po prostu się do PiS-u co jest nie do wyzwań najlepsze gratisy w, a 1 rzecz panie też Szymon com rozmawialiśmy, że 1 minus był artystą trochę małe tak dokładnie w sensie karty są małe, ale bardziej chodzi o to co jest na tych kartach, czyli litery z 1 strony litera jest duża natomiast z drugiej strony, jakby ktoś siedział po drugiej stronie ona jest bardzo malutka no to jest taki mini Minor League bardzo małym tak, ale myślę, że wszyscy chyba jednogłośnie stwierdzamy, że 4,5 dla zasad to jest dobra ocena 4,5 na 5 oczywisty jasne do rzeczy mamy za sobą 7 słów od fordem, więc teraz przejdźmy do misterium park i chyba kleru zacznie, bo to ty tutaj były naszym mistrzem rozumienia zasad i misterium park ma to do siebie, że są różne role trzeba współpracować z gry da się przeciwko grze, ale możemy mieć różne role i to odmienną rolą był właśnie Karol, który był naszym duchem dokładnie tak gra ma bardzo ciekawe Settings mianowicie jesteśmy z opuszczonym nawiedzonym parku rozrywki i 1 gracz jest duchem, który musi kontaktować się z pozostałymi graczami, ponieważ został on zamordowany w tym parku rozrywki przez jednego z byłych pracowników, a także w jednym z pomieszczeń należących do tego parku i za pomocą takich powiedzmy podpowiedzi wizualnych musimy nakierować naszych pozostałych graczy do tego, kto jest mordercą i w jakim miejscu nas zamordował i mechanika jest tutaj połączeniem takiej bardzo popularnej gry dixit po raz drugi bardzo popularnej gry, czyli tajniaków do naszej dyspozycji mamy karty, które podobnie jak dykcji przedstawiają takie bardzo abstrakcyjne sytuację jednym z Radia właśnie trzymam petardy w ręce i tutaj przed mam potwora stworzonego z kabli, który używa elektryczności szczegółowe ma pękniętą żarówkę, a naprzeciwko nie do zostają kombinerki pelerynie niczym superbohater taki warto też zauważyć, że przede wszystkim te karty są śliczne, jakby oprawa wizualna jest naprawdę wysokim poziomie i aż jak się patrzy na te karty też czuje się klimat po prostu tego misterium parku tak, ale dajmy dokończyć Karolowi, ale wreszcie jasno na tym przykładzie, który przed chwilą podała z tej karty powiedzmy, że moim zadaniem każdej rundzie jest oczyścić pewną ilość postaci, które są na tej naszej planszy z zarzutów każdy z graczy ma przypisaną 1 niewinną osobę, a ja musiałam przekazać, która jest osoba mogę wysyłać pan wizję, czyli to właśnie karty i tak np. jak to opisano twoja karta mógłbym użyć, żeby np. zasugerować, że niewinna jest osoba ta jest ktoś taki rodzaj takiego mechanika albo elektryka wśród tych kart jeśli powiedzmy taką osobę właśnie musiałby przedstawić jako niewinną mogą użyć tej karty wizji, czyli tego potwora kabli i wtedy mogłaby się domyślić, że chodzi mi żal, że niewinny jest ten elektryk, ale wśród tych innych postaci jest też np. ktoś, kto jest jakimś mechanikiem albo albo też na jego obrazku znajduje się coś przedstawiającego jakąś elektryczność, czyli te skojarzenia są takie bardzo mogą być precyzyjne zależności od obrazka, ale przez to, że rzeczy nasi podejrzani często mają jakieś elementy wspólne to obrazki są bardzo jednoznaczne im i bardzo ciężko jednak tak naprawdę 1 kartę jedno wizją oddać cały sens tej konkretnej postaci, którą chcemy uniewinnić terytoria powiedział możemy wybrać źle to jest bardzo śmieszne w tej drzewo zawsze jest duch i cała reszta stara się odgadnąć co mówi i można ze sobą współpracować nie trzeba meble utrzymane są współpracowaliśmy, próbując odgadnąć co nam chce przekazać i szczęście być poważnym w trakcie tej gry bo kiedy duch słyszy to próbujemy wymyślić czy zrozumieć do myślenia i to absolutnie absolutnie zupełnie innym kierunku rzeczywistych karty wizji w ogóle mają na sobie tyle elementów żeby jak by połączyć ten element, który chodziło duchowi z tym, który mamy na wizji naprawdę trzeba trzeba przede wszystkim podejmować tutaj przemyślane decyzje jest tylko 6 rund i musimy się spieszyć musimy podejmować dobre decyzje i nie możemy za bardzo też przemyśleć, bo czasem stwarzamy do tego dodatkowe niesamowite nie wiadomo, jaki historię biednego rozwiedziona patrzył zapisał, jakie to jest oczywiste co teraz widzicie dokładnie tak, że jeśli ktoś ma problemy z abstrakcyjnym myśleniem to raczej nie jest gra dla niego jest to dosłownie to samo uczucie, które ma grać gra, który jest powiedzmy szefem szpiegów tajniaka, czyli tą osobą, która słyszy cały TOK myślenia pozostałych graczy, ale oczywiście musi utrzymywać pokerową twarz duch może tylko trząść łańcuchami i mecz w oddali, ale nie może, jakby żaden sposób sugerować graczom rozwiązania, ale o tyle jest fajna opcja, że jeśli ja ze Ślęzą wizję, a gracze nie jest nie wybierzecie właściwego właściwej osoby tej niewinnej tylko jakość no to wtedy ta karta wizji, którą ja przekazałem zostaje tutaj osoby, a jada jej kolejną, czyli wraz z kolejną kartą trochę nam się zawęża krąg powiedzmy podejrzanych i też te skojarzenia łatwiej jest wyłapać, że faktycznie na tej karcie jest powiedzmy potwór z kabli, a na drugiej powiedzmy daje jakąś kartę, na której jest np. jakaś żarówka nie zauważacie, że faktycznie jest tutaj postać, na której obrazku tej podejrzanej osoby są jakieś tam ruch taczki bo, bo jest powiedzmy lustro jest fragment lustra widoczne z tymi żarówkami taki ze z cyrku, czyli takie drobne skojarzenia, które się kumulują, ale oczywiście cały czas mamy poczucie, że z każdym nie ogarniającym hasłem, jakby przesuwamy Pionek rundę dalej mamy tylko 6 rund, więc cały czas jest to taka walka z czasem czyli, podsumowując w misterium park od wydawnictwa Rebel po prostu przenosimy się do starego opuszczone do parku rozrywki, ale jest absolutnie przepięknymi trochę klimat mimo, że to nie jest bankowe to jednak terrorysty ta trochę za zakres rodzaj patronem Party jednak z ustawą z tyłu głowy ten z kim pan o coś w tym jest, bo tam też te postaci mają taki sposób niosło sposób ubierania się trochę im pan, a takie, jakie dokładnie jakieś monopole dziwne ciapki tak jest jestem ubiór jest jest faktycznie z tego klimat i też mamy fajny piątki znaczniki raczy, które są szklanymi kulami on jak on będzie zrobione moim zdaniem bardzo tak trzeba przyznać, że wszystkie elementy są tutaj naprawdę wysokim poziomie bardzo bardzo podobał mi się taki mały element, który jest bardziej do tego gracza, który gra duchem, bo Janowicza ruch musi mieć na ręce 5 kart wizji, ale nie zawsze te wizje pasują do któregokolwiek podejrzanego więc, używając takiego specjalnego bilecik, który wygląda jak taki bilet nowe takiego klasycznego amerykańskiego kina możemy sobie wymienić dowolną ilość kart z ręki na kolejne karty Visa a o czym ja podnosiła się okazuje, że te wizje coraz słabsze niż poprzednio, ale musimy jakoś już działać, używając właśnie tych, które mamy na ręce i na koniec zostaje nam instrukcja, która nie musisz dotyka przede wszystkim pszenicy całość, ale data 3,5 na 5, bo tam był problem jeśli chodzi o odpowiedź powinno organicznie jest mniejsza liczba osób niż maksymalna możliwa tak to jest faktycznie problem to troszeczkę czasu zajęło następnego dnia, kiedy spojrzałem sobie oraz instrukcję faktycznie nie jest napisane jak zmieniają się zasady w momencie, kiedy gra się zmniejszą ilością osób, ale było zasugerowane, bo my mieliśmy problem z tym, że nie wiedzieliśmy jak odrzucić pozostałe niewinną dokładnie instrukcji jest to opisane 1 zdaniem w takim bardzo widocznym miejscu przez co my czytając ją i zmieniając sienią kilkakrotnie byliśmy w stanie tego znaleźć ja dopiero następnego dnia czytając bardzo ostrożnie deski do deski instrukcję wreszcie do tego dotarłem, więc faktycznie był to pewien problem jest to rozwiązanie opisane w instrukcji, ale właśnie taki mniej czytelny sposób, a dla gracza i myślę, że to jest coś co w następnej edycji mam nadzieję, że zostanie poprawiona, czyli takie 3 typu napięć byśmy dali tyle jeśli chodzi o misterium park od wydawnictwa Rebel, który jest takim połączeniem BiT City z tajnikami obraz z nowymi i na koniec wtedy wcześniej wspomniałam mamy też ceny, którą część z państwa na pewno wierzy i są to eksplodujące środki tylko tym razem jest to edycja dla dorosłych jak czytamy jest to gra karciana dla ludzi, którzy wydają środki eksplozje co komarów i okazjonalnie pośladki trochę bałam się to sięgnąć, bo niestety wiele placówek, które ma swoje edycje dla dorosłych bądź też bez cenzury zwykle jest nazywane no są kiepskie one są często niesmaczne i jakby tak naprawdę ta to opcja bez cenzury to co dorosły sprawia, że po prostu rozrywka Asada nie jest czy śmieszna często i też zabawna jak ta nadzwyczaj zgadzam się to jest dziwny paradoks tego, że wydawca myśli że, robiąc taką piękną wersję sprawia, że gra będzie śmieszniej sza zamożniej sza, a tymczasem potrafi być nagrywana jak np. w przypadku tajniaków, których mamy w wersji zwykłej mamy w wersji tzw. bez cenzury i wersja bez cenzury jest problem z nią jest mamy bardzo zawężoną tematykę haseł przez co też cała gra bardzo siada bardzo bardzo traci cały ten swój element powiedzmy wszystkie nasze skojarzenia jednak zostają wprowadzane do tego powiedzmy dość niskiego poziomu, z którego bardzo często niewiele niewiele da się tych słów skojarzy, więc wbrew tym obawą pewne protestujący otrzymają je sobie, że one są po prostu niepoprawną samego początku są ten humor jest trochę głupawe, ale koniec pomysłów jest jednak dosyć zabawne i po prostu sprawujących okres dla dorosłych ten humor troszkę bardziej odsunięty o parę niecenzuralnych słów i ewentualnie dziś narysowanych gestów, ale nie jest rażące nie niebanalnych humor tak bym to nazwał tak naprawdę takich różniących się rzeczy to tam dając tutaj mamy przykład mamy Stani u kota albo też papieża asertywności, które właśnie pokazuje jednym z niecenzuralnych gestów, ale firmy to mocno wykracza poza te klasyczne woski, które znaliśmy już z poprzednich tej klasycznej wersji, a nadal jest różowawy, próbując uniknąć jednego z tych eksplodujące odsuwa się też dobrze grało tak oczywiście gra jest świetna i szybka dynamiczna jak się zna zasady oczywiście Renaty też stąd 2 minuty dosłownie zresztą tak jest na opakowaniu chęć biorąc kupionego poznanie zasad 15 minut gry nie wprowadziliście bardzo szybko właściwie bez bez większego tłumaczenia zaczęliśmy grać i w trakcie już gry właściwie zasady muszę bardzo szybko sam wyjaśnił tak moim zdaniem też część z cenzurą takie nazwijmy to moim zdaniem powinna być dla dorosłych, a przynajmniej 13 plus ze względu na to, że dzieci tym humorem moim zdaniem mogą być troszeczkę zmieszane inaczej sceną przez to wszystko wg wielu zresztą to jest napisane od trzydziestego roku życia tu jednak my jednak realizowaliśmy też zasady z plusem słowem tych kotów jest to, że praktycznie instrukcja jest na samych startach każda karta ma opisane to jak co można z nią zrobić czy można ją wykorzystać przeciwko innemu graczowi czy ona ma zacząć bronić, więc teoretycznie i bez przeczytania zasad myślę, że dałoby radę się rozerwać i przede wszystkim granie jest jakoś bardzo wymagająca pod tym względem, że można nią grać rozmawiać jednocześnie i sobie żartować rozmawiać o kartach, które tam są są naprawdę po Hannę tak dokładnie są są dość pojechał innych jest ten aspekt rywalizacji robienia sobie na zły, bo te karty pragniemy podkłada świnię, choć w tym momencie bardziej bezradnego kota innemu graczowi, więc fajne, że jesteś taka interakcja negatywna to jest napad na pewno bardzo bardzo fajny element tak samo jak fakt, że jestem bardzo szybko i gra może ciągnąć powiedzmy 1015 minut, a może skończyć się z minuta jeśli powiedzmy karty ułożą się tak inaczej graczy jest to fajne fajne nieprzewidywalny element do tego dużo humoru świetna obrazki na kartach abstrakcyjna absurdalny humor, który mimo, że jakoś jest na granicy to nigdy tej granicy przeplata i tym pięknym zdaniem zakończymy dzisiejsze podczas na samym końcu mieliśmy eksplodujące ciotki wersja dla dorosłych, które są wydawnictwa Rebel od tego samego wydawnictwa też omawialiśmy misterium park, a na samym początku 7 słów otworzy James ze mną dzisiaj byli Szymon i terror waluty bardzo dziękuję dzięki dzięki wielkie, a jeszcze nazywał Martyna Osiecka, a to był placówką podczas Radia TOK FM wszystkie moje Pionki do widzenia wszystkie moje Pionki podcast plan rynkowym Marty Osieckiej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WSZYSTKIE MOJE PIONKI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA