REKLAMA

Fikcyjna edukacja w czasie pandemii

Poranek Radia TOK FM
Data emisji:
2021-04-23 07:20
Prowadzący:
Czas trwania:
11:54 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
poranek Radia TOK FM witam prawnie Żakowski piątkowy poranek TOK FM oraz 25 minut po siódmej i mamy już połączenie z Markiem Cieślakiem dyrektorem biura ogólnopolskiego stowarzyszenia kadry kierowniczej oświaty jesteśmy przypomnę w trakcie serialu dokumentalnego rok, którego nie było serialu Krzysztofa Chorwata reportera TOK FM, w którym opowiada Krzysztof o tym co się stało ze szkołą uczniami planami młodych ludzi sytuacją sytuacją uczniów po w trakcie pandemicznego roku, Rozwiń » kiedy szkoła faktycznie nie działała dla portalu Paul tak możecie państwo słuchać podcastów tego serialu trafi rozmawiamy z panem Markiem Leśniakiem dzień dobry panie dyrektorze dzień dobry dobre no są różne pomysły na wychodzenie z katastrofy edukacyjnej, która się w Polsce wydarzyła to rzeczywiście jesteśmy jak wiadomo liderem europejskim w liczbie dni bez szkoły te np. pan pan minister ma pomysł, żeby w związku z tą tragiczną sytuacją przedmiotem wiodącym szkole było wychowanie do życia w rodzinie dobre czy nie dobre, a to nie kompetencje 2001. wieku tylko właśnie tak rodzina w 2001. wieku np. wiedza, że dziewczynę dziewczyna to najlepsza rodzina to jest ważna rzecz tak tak no porzucił żarty może, a rzeczywiście to zabrzmiało jak boicie dla szkoły dla nauczycieli, bo myśmy cały czas znaczy, iż miano nieprawdę nie czekamy na przywództwo ze strony resortu edukacji, ponieważ całą pandemię spędziliśmy bez przywództwa i radziliśmy sobie sami tak jak rodzice rodzice uczniowie radzili sobie też nauczyciele i dyrektorzy nie pewnie, że nie jest dobra propozycja, bo nam no coś tam daje nam jakiś sygnał, że odpuszczamy sobie, że nie wiemy tak właściwie co powiedzieć jak jak powinniście stawić czoła tej całej sytuacji tak nam właściwie jak nie muszę stawić czoła, bo to co słyszymy w materiałach w podcastach Krzysztofa Chorwata to jest rzeczywiście wstrząsający to co ci uczniowie opowiadają no i teraz za mając świadomość, kto w Polsce sprawuje rządy co można zrobić to co robimy od roku sami szkoły sama i to co powinniśmy zrobić teraz jeszcze lepiej, bo teraz jeszcze lepiej powinniśmy przede wszystkim wspierać nauczycieli metod robimy ja osobiście i moi przyjaciele współzałożyciel organizacji naszej robimy to i tutaj no bo chciałby dziś mamy czyste sumienie, ale nie mamy nikt z nas nie powinien mieć musimy wspierać szkoły w tym, żeby pamiętać o uczniu, żeby bronić uczniów przed tamtym odrabianie, które nam się funduje, bo takim kolejne właściwie no czasem dla nas jest to, że słyszymy trzeba teraz pracować materią macie nawet gasić godzin to dodatkowe znajdą część tych uczniów, gdy ci nieszczęśni uczniowie przeciskali się przez ten wąski kanał informacyjny ze szkołą przez tyle miesięcy, a my mamy jeszcze zafundować tego więcej albo kazać im dłużej zostawać po lekcjach, gdy uczniowie, gdy pytani, że ktokolwiek wreszcie do tego posunie spyta zatrzyma w czasie takich lekcji zdalnych uczniowie generalnie mówią, że brakuje im pytania o to jak się czuję brakuje im zainteresowania nimi jako ludźmi im będziemy wspierać głównie teraz szkoły w tym, aby szkoła wybronić przed przed tą tym odrabianie, aby byśmy mogli, choć nie nauczyli nigdy tego, czego się mieli nauczyć się nauczy nareszcie musiały się z tym pogodzić no nareszcie wpadło wie pan co panuje spora fikcja w tej sprawie wprawdzie ten tytuł, a także treść o roku, którego nie było, gdzie jest z 1 strony wiele mi powiedział, ponieważ rzeczywiście stanięcie po stronie uczniów posłuchali, bo tutaj dużo tego ulica może stanowić wręcz jak to pan powiedział wstrząs także dla nas nauczycieli i powinien zrobić stronę panuje kompletna fikcja w obserwacji szkoły i tego co zaszło przez ten rok marszu widzi pan myśmy w pewnym ukryte programy, które wcale nikt nie planował wykonali gigantyczną podstawę programową i nauczyli się masy, bo przecież dzieciaki oraz zresztą z dorosłymi pan też ja też myśmy przeszli szybką lekcję pracy i komunikacji 2001. wieku przed czym się bronili wszyscy wszystkimi 4 łapami przed czym nauczyciele się broni dyrektorzy ja sam nie widziałem tych seminariów tego wszystkiego jako główne metody pracy tymczasem musieliśmy i to biegiem się tego nauczyć także osób robi mądrej, ale ostu modrej dzięki temu dzieci nie widzą nic dzień mogła prowizji i modra dzieci wreszcie wiedzą jak korzystać z lekarek nowoczesnych kanałów komunikacji ja bym naprawdę położyć, czyli rząd stawia tezę panie dyrektorze, że nie nauczyły się głupot nauczyły się czegoś potrzebnego tak niech będzie nie wypada jednak powiedzieć, ale trochę po aborcji tak tak tak jest to ciekawe ta to bardzo bardzo ciekawy, bo tak, ale z tego nie będziemy ich pytali przecież na egzaminach ósmoklasistów na maturach itd. na włazie na no no właśnie no właśnie to właśnie no i osobiście oraz nowym w razie tak się składa, że w niedzielę mamy walne zebranie całego naszego skakała i zajmiemy stanowisko w tej sprawie m.in. taj jesteśmy na stanowisko cały czas, aby przede wszystkim natychmiast anulować egzaminy klas ósmych kompletnie niepotrzebnie sprawdzające testuje matury to kwestia odrębna i to nie ten ma rozmowa natomiast jest nadal w ogóle zlikwidować egzamin ósmoklasisty jak, bo już terminy są potwierdzane prawda 2005. 2, ale no teraz pytanie jak wobec tego przyjmować do szkół średnich na Podhalu miała egzamin ósmoklasisty, gdy pan przychodzi, ale miał egzamin do liceów jeszcze jestem z tych grup na zły dzień węzeł przede wszystkim mieliśmy konkurs świadectw zresztą tak robią liczne kraje europejskie na zawsze Brytyjczycy tak zrobili od, ale standardy ocen w szkołach są nieporównywalne prawda o bardzo skrzywdzić bardzo szkołę tak, bo jednym z 1 ręką nam czy podaje się krytyka tych tych testów tzw. też egzamin żadne nie sprawdzają człowieka tak naprawdę te klucze wykluczających najlepiej uzdolnioną, którzy potrafią oryginalnie coś napisać, a z drugiej strony, gdy próbujemy nad światem przy mojej pomocy tak jak za nim skrytykować słyszę, ale ze szkołą przy tak nie potrafi się zbadać jak też ich testy nieszczęsne mamy wielki problem w tym przywódcy edukacyjnym taki, że od roku mówi o wcześniej także, bo to ta słynna silne podstawy programowe pisane za ministrów ministra, który tak, że tak się wyrażę Pani Minister Zalewskiej były krytykowane powszechnie jako źle skonsultowany i po prostu złe te przeładowane podstawy programowe w tej chwili mają być kluczem do zbadania tego co dzieci zrobiły albo rozliczenia tego, czego nie zrobiły tutaj grzeczności sprawa, bo w każdej szkolenie przerobiono trochę, czego innego właśnie prawda co więcej przecież za rok też będzie egzamin mam nadzieję, że nie ósmych klas, a dzieci młodsza się z tego też nie uczą ten Karwowski kanał informacyjny Międzynami, a uczniami jest działa co gorsza nawet najlepszy kanał informacji nawet najwspanialsze techniki nowoczesna w niektórych szkołach takie są nie pozwalają na przeprowadzenie tych lekcji poprawnie definicji, ponieważ nie jak sprawdzić np. i jak sobie poradzić wszyscy uczniowie w klasie w czasie 1 lekcji zdalnej samo opowiedzenie się o otrzymaniu informacji zwrotnej przekracza ramy czasowe takiej lekcji więc trzeba by mieć 3 doby czasu każdą nie będziemy o tym, że nie mieli okazji skakać przez kozła i nie mieli, a każdy robi się wybuchów na zajęciach z chemii ani by do robić preparatów na sali w zajęciach z biologii prawda, bo tego się w dal zdalnie nie da, który wraz, więc są na rzecz tego kozła na rzecz tych wybuchów wręcz należy natychmiast zawiesić podstawy programowe przedmiotów i wręcz rozpoznaniem bojem iść teraz tylko niestety to powinno być robione poprzednie wakacje tymczasem nadchodzą drugie, a prace nad podstawami programowymi nie ma ani trochę natomiast funduje nam się no bardzo szczytne być może cele na ten nowy rok celu i strategią, ale strategia oparta na braku kompetencji nowych jest zgodna i stracimy kolejny rok zadam na koniec już zupełnie inny pytanie prowokacyjne, ale bardzo ważny, a może trzeba zlikwidować wakacji pozwolić tym dzieciom, korzystając z niskiej fali pandemii latem pochodzi do szkoły dać wolne potem no to złożona chyba sprawa odebranie takich pierwszych bezpiecznych wakacji raczej należy umożliwić kontakt ze szkołą, bo w sposób może w sferze wychowawczej w sferze wsparcia tych, którzy całą to tak natomiast generalny zapędzeni przecież szkoła czynna, ale nieobowiązkowe, ale ja obowiązkowa to jest to jakoś widzę natomiast zmuszanie uczniów do ciężkiej pracy raczej powinniśmy w tej chwili zadbać o ich dobrostan psychiczny i zafundować pierwsze bezpieczne wakacje po roku bez groźby tak, że po wakacjach jak już wszystko wymieszane na Krupówkach to wrócimy i pozorowane we wrześniu zresztą były słuchał pan bodajże rok temu naszych postulatów i nie tylko naszych naukowców, aby uczynić posyła we wrześniu wszystkich równym frontem tylko poczekasz, żeby starszaki pojawił się 2 tygodnie potem natomiast następuje, jeżeli chodzi o wszystkie zjawiska edukacyjne oraz obniżenie tego poziomu nie zapominajmy o bardzo ważnym zjawisku jest taki prof. Karwowski zresztą z UW, który powiedział nam na kongresie, gdy jeszcze kongresy mogłem robić pół roku temu, że no z badań wynika, że dzieci wracają po proszę zobaczyć wakacjach, a teraz mamy kiego wakacji nawet po wakacjach dzieci wracają z poziomem IQ proszę sobie wyobrazić średnią niższą jakieś 10 punktów, czyli chodzenie na ogrzewanie nie nie polega nie poparli intelektualnym treningu i dyrektorem musimy kończyć niestety panie dyrektorze, ale przykre rok, którego nie było trwa Krzysztof Chorwat pracuje będzie do tego bardzo zainteresować organizacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PORANEK - JACEK ŻAKOWSKI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA