REKLAMA

Jak przygotować rower do nowego sezonu? [sponsorowane]

Rowerem przez pandemię
Data emisji:
2021-04-23 11:50
Czas trwania:
28:58 min.
Udostępnij:

Jak najlepiej przygotować rower do sezonu? Kiedy i jak często powinniśmy robić przegląd rowerowy? O odpowiedniej odzieży na rower i właściwym oświetleniu pojazdu mówi Tomasz Piątkowski, właściciel firmy Ski Team. Rozwiń »

Sponsorem podcastu jest Ski Team. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobrana Stachowska przy mikrofonie proszę państwa wiosna to jest idealny moment by rozpocząć sezon rowerowy, zanim jednak zdecydują się państwo, żeby wsiąść na ten rower i wyruszyć na pierwszą wycieczkę to warto zadbać o dobre przygotowanie tego naszego jednośladu do sezonu no i choć wszyscy cało rocznie rowerzyści teraz oburzą, że no przygotowanie roweru do sezonu i powiedzą, że przecież sezon rowerowy trwa cały rok nie ma co oszukiwać, że większość osób Rozwiń » zimą otrzyma rower w domu no i nigdzie nie jeżdżą warto, więc zainteresować proszę państwa naszym sprzętem by móc bez problemu wyjechać z nim albo garażu albo piwnicy albo spokoju jak najlepiej przygotować rower do sezonu, kiedy jak często powinniśmy robić taki przegląd rowerowy i najlepszej odzieży na rower i dobrym oświetleniu naszego pojazdu już teraz porozmawiam z naszym gościem Tomasza Piątkowskim właścicielem firmy ski dzień dobry panie Tomku dzień dobry dzień dobry no właśnie sezon rowerowy już trwa już zaczął już coraz więcej tych rowerzystów jest na drogach pogoda też sprzyja, ale nowy sezon trwa cały rok prawda nie ma się co oszukiwać wielu rowerzystów dopiero teraz budzi prawda z zimowego snu no i teraz zastanawia się co z tym sprzętem i tutaj pojawia się pytanie czy, jeżeli panie Tomku został taki sprzęt rowerowy dobrze zabezpieczone przechowane przez okres zimowy był dobrym stanie technicznym przechowywane w suchym miejscu to czy teraz takim rowerem możemy od razu wyjechać na trasę czy lepiej jednak sprawdzić go w serwisie macie kilka elementów, które oczywiście nie wpływają na to czy rower przezimowały bez zjazd, ale są takie elementy, które oczywiście poziomie trzeba sprawdzić przed wszystkim pamiętajmy, że nie, używając roweru przez x miesięcy musimy sprawdzić ogumienie prawda jest w porządku jest odpowiednio napompowane, jeżeli dokonaliśmy serwisu podstawowych zabiegów serwisowych przed zimą przejmowaniem roweru to w zasadzie rower można ruszać pamiętajmy, że nawet taka konserwacja przed zimą jest wręcz wskazana czy zrobienie serwisu po zakończeniu sezonu gwarantuje nam bardzo dobre rozpoczęcie sezonu wiosennego i zasad natychmiastowe ruszenie tylko oczywiście z tym zastrzeżeniem że, że musimy sprawdzić, jakie staną gminy myślę, że pan powie panie Tomku od razu, że na początku trzeba dobrze umyć rower, bo przecież po takim sezonie ten rower jest brudne często też takie brudne trafiają do serwisu coś pan chyba o tym wie tak znaczne nawet w serwisie mamy taki zwyczaj, żeby uczyć osoby, żeby jednak były rower, bo rower nie boi się wody to pobiera dodatkową opłatę za mycie roweru w zasadzie to nie chodzi o to żeby, żeby serwis zarabia na nabyciu rowerów, a na tym, żeby ludzi przyzwyczaić, że rower powinien być czysty również oddawane do serwisu to jest dobry obyczaj, że rower trafiający do serwisu do rąk mechanika są mety nie zajmuje się myciem roweru, kto zajmuje się naprawianiem rowerów jego konserwacją regulacji itd. jeżeli jesteśmy przemycił wielu rowerzystów do mycia stosuje myjka ciśnieniową albo podjeżdża nad nasze stacje różne takie prawda, gdzie możemy auto umieć też ręcznie pan panie Tomku jednak nie jest zwolennikiem zwolennikiem takiej formy oczyszczenia roweru, jeżeli już to może kilku elementów, ale tak naprawdę to możemy taki rower umyć szmatką i chyba takim wężem ogrodowym, jeżeli mamy wszelkie urządzenia, które mają pod wysokim ciśnieniem strzelają wodą są niewskazane ze względu na to, że mamy cały szereg takich elementów roweru te są użytkowane, a nie wszystkie połączenia użytkowane są w pełni szczelne w związku z tym w przypadku bardzo wysokiego ciśnienia wody to woda może się dostać strefę łożysk no co spowoduje nie tylko wypłukanie smaru co może spowodować dostanie się tam zanieczyszczenie wody co powoduje potem korozję i skraca żywotność łożysk no w kilku miejscach mamy od pedałów poczynając poprzez poprzez support to przez obie Piast przednią tylną poprzez kierownicę, a więc 4 wszystkie one są szykowanej tam trzeba bardzo uważać, żeby tam się nie dostała woda szczególnie, jeżeli jest opodatkowana pod dużym ciśnieniem, a co, jeżeli taki nasz rower przez całą zimę nie jest takim suchym ciepłym miejscu tylko zostawiliśmy rower na kilka miesięcy pod tzw. chmurką to może się właściwie okazać, że doprowadzenie go do takiego stanu używalności zajmie o wiele więcej czasu, jeżeli w ogóle taki rower będzie się nadawał do jeżdżenia jest kwestia estetyki czy mamy wszelkie elementy chromowane elementy, które nie są 100% zabezpieczona antykorozyjnie tam zaczyna nam się wkradać rdza natomiast jeśli chodzi o takie elementy, które siłą rzeczy nie są zrobione zostali antykorupcyjnej, czyli najmniej żadnej jak łańcuch jak wszystkie elementy napędu support tylna kaseta to w zasadzie te elementy po takiej zimie mogą być nawet trudne do naprawy do umycia do wypłukania smarowania bardzo często element są po prostu do wymiany też są bardzo wysokie koszt już panie Tomku już umieliśmy nasz rower no i teraz musimy się zająć tym napędem, czyli łańcuchem to pytanie czy też mamy go jakoś specjalnie mecz, bo jak to mówią, kto smaruje ten jedzie się co powinniśmy cały rower Łotysze nie boi pukanie roweru nawet macie ani w rzece basenie to jest wręcz wskazane prawda, bo wtedy te wszystkie drobne elementy, które ewentualnie mogą spowodować ścieranie elementów napędu one znamy odpadają no i po takim szczegółowym meczu, jeżeli łańcuch kaseta support czy przednia zębatka są zardzewiałe czy są dobrym stanie sprawdzimy również łańcuch nie jest rozciągnięty takim specjalnym miernikiem się sprawdza długości łańcucha i wiemy, że ogniw kasą rozciągnięte wtedy możemy go smarować tym smarowanie łańcucha to jest taka delikatna Adamska pracę nazwał, bo nie chodzi o to, żeby wysmarować łańcuch smarem ale, żeby między poszczególne ogniska dostał się smart tam penetruje spowoduje również wydłużenie trwałości takie łańcucha, a pamiętajmy o tym, że w momencie, gdy łańcuch jest zużyty rozciągnięty niszczy nam w pierwszej kolejności niż na kaseta po tym, jak kaseta już zniszczona to jest zniszczony wtedy support i tzw. przednia zębatka i wtedy wymiana tych wszystkich 3 elementów w zależności od klasy sprzętu kosztuje od kilkuset do kilku tysięcy złotych, a tutaj też gdzieś czytałam, że najlepszą metodą na czysto łańcuch jest podobno kąpiel odpuszczać czy coś takiego pan rekomenduję tak są specjalne takie, że ktoś nie oddaje roweru do serwisu, żeby rozebrać, żeby rower najpierw właśnie takim specjalnych płynach na takie miejsce mechanicznej wyczyścić potem z uzbroić te elementy rower po meczu no to jest taka specjalna myjka do łańcucha ze środkami chcą się odpowiedzi płyn wlewa do działań ruchu właśnie taki odpuszczać on też jest od urodzenia czym zarazem nosi się kręci normalnie pedałami trzyma się ten łańcuch, który przechodzi przez te środki płyn no i to bardzo skuteczne SA, jeżeli ktoś chce samemu zajmować się serwisem rowerowym no to jest bardzo skuteczne i polecane to jak ten łańcuch umieliśmy na ten swój sposób tak oddajemy do serwisu albo samodzielnie to powinniśmy teraz ten łańcuch nasmarować teraz pytanie czym go najlepiej nasmarować w jaki sposób czy jest jakaś zasada nie wiem, że łańcuch powinien być mokry w środku suche na zewnątrz na pytam pana Tomka, który się na tym najlepiej zna bowiem być dla schorowanej suchy suchy generalnie powinien być, żeby zewnętrznie przyjmować pyłu piasku jakiś drobinek, które potem ten ten łańcuch cały układ napędowy nam zanieczyszczają powodują rozciąganie łańcuch ścieranie zębów zarówno w kasecie, jaki przedni empatia, czyli po raz malowaniu on w dalszym ciągu powinien być wytarty szmatką z zewnątrz smart ma być tylko między obniżkami natomiast sam łańcuch powinien być suchy, jakimi substancjami nie powinniśmy takiego łańcucha smarować my na pewno nie powinny być wszelkie gesty smary, czyli tzw. to złoty jest specjalny smar zalecany przez producentów rowerów procent akcji serii rowerowych, który jest dedykowany wyłącznie do smarowania łańcucha czy teraz podczas tego smarowania tego łańcucha też możemy na smarować inne elementy myślę tutaj o różnych takich mechanizmach przerzutek hamulców jeśli chodzi o łańcuch to jest dedykowany tylko do łańcucha szczególny Marcela trujący właśnie między ogniska natomiast jeśli chodzi o pozostałe elementy takie jak przerzut, jakie się łożyska itd. przełożenia w wózeczku itd. to mamy też specjalne smary te takie ogólnego stosowania, które można Sowę do wszelkich innych elementów roweru natomiast już łańcuch mamy specjalnie dedykowany smar tylko tylko włącznie z łańcuchów z reguły w łupkach bardzo łatwy w użyciu, bo z takim bardzo cieniutki ujściem, żeby ilość smaru, która jest dedykowana na poszczególne ogniwa to była minimalna ma spenetrować zostać wchłonięty przez łańcuch natomiast ma nie powodować otłuszczenie i to, że on, że bądź są mokre jeszcze czasami tak się zdarza, że pedałuje prawda słyszymy takie dziwne piszczenie, a już np. wszystko nas malowaliśmy to co może być przyczyną takiego takiego niszczenia to wszystko może być dla tak najlepiej najlepiej to robić po już na stanowisku serwisowym, kiedy odwracamy rower i przykładamy ucho wtedy wiem, że czy też dotyczy przerzutki czy to dotyczy Piast tylnego koła tych elementów jest bardzo bardzo możliwe jest to również nie centrum się ustawiony ustawiony łańcuch, a więc przekrzywiony przed aktywnej przerzutki prawda i wówczas łańcuch najlepiej pracuje wtedy, gdy pracuje liniowo, a więc odchylenia mogą tylko w ramach tej tolerancji, która wynika z szerokości kaset czy jak jeździmy na środkowej zęba kasety no to wtedy mam ustawiono dokładnie liniowo wzdłuż osi roweru łańcuch, jeżeli skręcamy go minimalnie stronę lewą albo strony prawo no to jest maksymalna tolerancji, jaka jest dedykowana dla rowerów kolejna bardzo ważna taka sprawa to jest ciśnienie w oponach no i teraz tak większość z nas o tym pamięta wiemy, że i jest jak jeździmy na zbyt niskim ciśnieniu to nie dość często męczące to jeszcze narażamy pana na szybsze zużycie agentkę na przebicie no właśnie teraz jak naj lepiej napompować opony czy to robić tam, gdzie pompujemy też sprawdzamy ciśnienie opon samochodowych najlepiej mieć małą ręczną pompkę, ponieważ przede wszystkim w rowerze są 2 prezenty prawda mamy wentyl typu samochodowego tzw. Schröder i mamy wentyl specjalnych NT rowerowy, który nazywa się prosta czy prezes już na normalnej sprężarki do pompowania samochodów na kupujemy, chyba że mamy taki specjalny łącznik, który umożliwia nam pompowanie natomiast zbyt duże ciśnienie jest złożone równocześnie i bardzo łatwo jest przepompować rower, którym troszkę mniejsza tolerancja niż w przypadku samochodów nie powinno się przed pompować roweru zbyt duże ciśnienie oczywiście powoduje, że w pierwszym momencie wydaje nam się, że to jest fajnie, bo zmniejsza się opory toczenia natomiast opona pełni cały szereg dodatkowych funkcji ogumienie rowerze jest też forma amortyzacji poza tym przy przy pompowaniu roweru zmniejsza się przyczepność zdecydowanie i również powinniśmy dziennie woła na dostosowanie do pory roku do temperatury zewnętrznej, czyli im temperatura wyższa tym ciśnienie w oponach może być wyższej im temperatura niższa tym niższe, szczególnie że jeździmy po śliskich nawierzchniach dużą ilością woda niekiedy również śniegu no to wysokie ciśnienie w oponach powoduje, że rower staje się niebezpieczna, gdyż większość pewnie następuje jednak na oko prawda itd. nie większość w tej chwili takich małych pompek posiadają manometr te wątki nie są drogie radzę się taką bombkę zaopatrzyć, bo też możemy mieć sytuację w tej np. zasada jest bardzo zbliżone w przypadku samochodów pojazdów samochodowych mianowicie, że mam przed bagażnik albo mamy fotelik z dzieckiem z tyłu to wtedy powinniśmy nieco bardziej do popowej tylne koło, jeżeli i przednie koło jest w rowerze, w którym np. jeździmy bardzo trudnym terenie i mam sylwetkę mocno pochyloną do przodu to wtedy ciśnienie z przodu powinna być nieco większe, jeżeli siedzimy w pozycji wyprostowanej to też ten środek ciężkości będzie przesunięty do tyłu musi pamiętać o tym, że wtedy powinien być bardziej, że na pompowanie niż przód trochę na wyczucie patrząc również jak zachowuje się opona po jego pełnym obciążeniu, jeżeli widzimy, że robi się z tego taki kapy chcieliśmy prawie na obręczy NATO powinniśmy zdecydowanie do pompować przy okazji takiego wiosennego przeglądu też warto sprawdzić no to chyba powinno być jak też kolejny nasz krok taki ku bezpieczeństwu stan naszych klocków hamulcowych jak to robimy, żeby tak nie piszczały, żeby było dobrym stanie tam kilka elementów w tej chwili większość rowerów już standardem stały się hamulce tarczowe poprzednio pamiętamy, żeby do karteli Very, czyli hamulce klocki owej do hamowania po prostu ściskało obręcz i to był jedyny system, który wówczas był systemem obowiązującym w tej chwili w przypadku tarczy mamy okładziny ani klocki natomiast hamulce stały się bardziej skomplikowanymi urządzeniami podobnie jak motocyklach samochodach bardzo często są to drobne układy hydrauliczne, w których mamy kilka elementów oprócz dźwigni części mechanicznych mamy również hydraulikę, a więc zarówno przewody, jaki cylinder są wypełnione specjalnym płynem hamulcowym musimy pamiętać żeby, żeby układ był szczelny, żeby broń Boże ten płyn hamulcowy nie wyciekał na natarcie nie wyciekał nam na okładziny, bo wówczas hamulce będą nieskuteczne wnosi się zgadzały równocześnie musi pamiętać o tym, że samo co może być odpowiedź one w momencie, gdy hamulce i przewody hamulcowe są zapowiedź one wówczas nie ma możliwości hamowania one zupełnie nieskuteczne musi pamiętać, przeglądając rower nawet tak organoleptycznie na stan tarcz czy czasami tarcza jest wygięta, bo wówczas bardzo szybko następuje jednostronny zużycie okładzin i też hamulec skutecznie, a dużo tych punktów, ale warto o nich pamiętacie jak myślę co roku nawet podnieść rower jest coraz bardziej skomplikowane dlatego myślę, że za wyjątkiem naprawdę wielkich fanatyków, którzy mają dużą ilość narzędzi specjalistycznych narzędzi rowerowych i dużo umiejętności wiedzy jednak w tej chwili poddasze serwisować rowery w serwisach profesjonalnych coraz rzadziej przy prostych rowerach nie ma problemu, ale przy rowerach współczesnych o dość skomplikowane mechanicy dość skomplikowanych układach, gdzie nam się mechanika łączy z hydrauliką często jeszcze z elektroniką do korzystanie z profesjonalnego serwisu jak wyszkolenie dobrego serwisanta w tej chwili zajmuje przeciętnie 2 lata i są ludzie, którzy 8 godzin dziennie pracują w serwisie rada pod okiem osoby, które szkoli także to naprawdę nie jest prosta sprawa to jest trochę mniej skomplikowana niż w przypadku takich jednośladów jak motocykle czy czy 2 śladów jak samochód, ale coraz bardziej skomplikowane coraz bardziej zbliżają się skomplikowane układy rowerowe do tych układów te dane samochodu i motocykla na to wszystko działa nasz komfort i bezpieczeństwo przede wszystkim czystki panie Tomku następny punkt sprawdzenie czy koła kręcą się prosto czy obręcze nie są krzywe to nie tylko sytuacji mamy rozszyfrowane koło to jest może być kilka przyczyn, jeżeli wszystkie z porządku, jeżeli obręcz jest bardzo mocno zdeformowana, jeżeli spryt są w porządku meble są w porządku piasty są w porządku to wtedy wystarczy koncentrować prawda, jeżeli którykolwiek z tych elementów czy to uszkodzone gwinty pewne plaż brak szprychy szprychy śle naciągnięte bez możliwości naciągnięcia uszkodzone łożyska w Piaście, które powodują też nie centrum trzeba zwracać się koła no trzeba to zdiagnozować prawdę, jeżeli proste centrowa nie koła na centrum nic co też nie jest skomplikowane jest dość skomplikowanym zabiegiem mi centrowa, acz koła trzeba umieć prawda jest określona kolejność czynności, która wymaga tego, żeby przy kilku stosownych profesjonalnych ruchach mocy centrowa, acz koło też zdiagnozować ewentualne inne przeczy wiadomo w momencie, gdy mamy uszkodzone czy brak szprychy uszkodzoną rękę tak dobrych też trochę tylko wymienia w momencie, gdy mam uszkodzoną piasty trzeba bardzo często zmienić miasta albo elementy Piast np. łożysko Piaście w momencie, gdy mamy zdeformowaną na skutek wypadku zdeformowaną obręcz na to wymiana obręcz jest niezbędne wtedy trzeba budować całe koło jeśli są linki pancerze hamulców przerzutek tych różnych elementów jest sporo ja nie wiem czy to na własną rękę to dobry pomysł, ale tak jak pan panie Tomku mówiono są fanatycy także myślę, że dla nich to nawet taka forma relaksu prawda no zabawa, bo spełnianie jakichś swoich własnych pasji Radowo grzebanie przy swoim własnym jednośladzie bywa dla niektórych osób po prostu realizacja własnych pasji robią to nieco dłużej niż profesjonalni serwisanci ale, ponieważ sprawą tą wielką przyjemność, dlaczego czemu nie jeszcze są te śruby różne, które trzeba dokręcić prawda, żeby sprawdzić, że nie ma luzu tak cały na zasadzie musimy i to z odpowiednimi siłami wszystko się robi większość rzeczy, chyba że bardzo sprawny serwisant i robi to na oko wszelkie połączenia Kvitovej połączone z łożyskami nie można tego przekręcić, bo wtedy następuje zniszczenie elementów rada, ale równocześnie musi być w skład kręcone żegnam się rower w trakcie jazdy nie rozsypał pamiętajmy mówiła pani linkach o tym, że one powinny w pancerzach się poruszać w sposób zupełnie różne powinny być zanieczyszczone no wszystkie te elementy wpływają na duże mamy zjazdy albo przyjemności albo permanentnie musimy się zatrzymywać coś naprawiać coś poprawiać wszystkie czynności regulacyjne, jeżeli sami tego nie potrafimy zrobić to obecnie są kwestie regulacyjne to jest serwis krótki tak serio regulacyjny trwa kilkadziesiąt minut, ale załatwia nam temat, na którym my sami możemy się nie zdać, bo regulacja przerzutek nie jest prosta trzeba wiedzieć, którą śrubkę, którą stronę pokręcić żeby, żeby ustawić wszystkie w sposób właściwy, żeby dźwignia zmiany biegów działa w sposób prawidłowy i bez jakichkolwiek uwag ani tego czy to prawda, że warto też podobno raz w roku rozkręcić cały rower wyczyścić nasmarować wszystkie te elementy, które tego wymagają czy pan to potwierdza wszystko zależy dużo jeździmy, w jakich warunkach jeździmy taki przegląd, którym pani mówiła też przegląd rozszerzony, który zawiera w sobie rzeczywiście czyszczenie wymianę smaru we wszystkich łożyska wszystkie sworznie hamulców muszą być wyczyszczone cały układ sportowy musi być wyczyszczone muszą być sprawdzone w sposób bardzo szczegółowy wszelkie połączenia gruntowe w zasadzie przy intensywnym użytkowaniu raz na rok powinno się taki przegląd rozszerzony zrobić, ale większość osób, która jest Żytko umiarkowanie bardzo rekreacyjnie głównie z Ugandy wystarczy, że raz w roku jest albo 2× w roku robiony jest przegląd statutowy w trakcie sezonu przed sezonem albo poseł ja raczej bym zalecał przegląd po sezonie, bo rowerowi, bo będzie, gdy będzie zabezpieczony zakonserwowane niczym nie stanie on bardzo fajne przezimuje rower, który zostawiony przed wracamy z wycieczki padał deszcz tak dalej nawet stawiamy go w piwnicy jest niebezpieczeństwo, że część elementów ulegnie oraz podatek nie do końca kontroluje ani temperatury w piwnicy na wiele osób jeszcze zostawia rowery np. na balkonie no to jest totalnie niedopuszczalna taki koszt właściwie takiego przeglądu ile czasu na ile czasu również taki rower zostawić na takim przeglądzie to optymalna sprawa to zapisać się telefonicznie, ponieważ szczególnie o tej porze roku jak teraz do tych serwisów jest bardzo dużo zepsuje się na konkretny dzielni rano oddajemy rower popołudniu wieczorem odbieramy jest optymalna rzecz takie rozszerzony przegląd kosztuje 250zł taki podstawowy standardowy połowę mniej to jest ważna sprawa regulacyjna na to w ogóle to są bardzo nieduże koszty te około 60zł to nie są duże koszty mamy tutaj jakby poczucie tego, że mamy dobry bezpieczny rower no właśnie, że jesteśmy panie Tomku przy bezpieczeństwie no niestety może stwierdzić będąc nawet wczoraj na przejażdżce rowerowej bardzo mało osób ma coś takiego jak oświetlenie z przodu istnieją jednak jak jeździ się wieczorem to tych rowerzystów w ogóle nie widać no to jest kwestia naszego bezpieczeństwa datek, dlaczego tak mało ludzi, jakby co to w ogóle 2 myślę że, że bierze na wycieczkę nie mając świadomości, że będą wracali wieczorem po zmierzchu, a zgodnie z przepisami ruchu drogowym obowiązuje nas zasada, że powinniśmy posiadać minimum oświetlenie tylne takie, żebyśmy byli widoczni dla innych pojazdów zarówno rowerów, jaki PS samochodowych w momencie, gdy poruszamy się po drogach, a nie po infrastrukturze rowerowej w przypadku, gdy jeśli my również po ścieżkach rowerowych czy nawet przez las to warto mieć przednie tylne oświetlenie tylna oczywiście standardowo czerwono może być mieć różny charakter może być takim urągające może być kursujące z pewną określoną częstotliwością na przednie to, że oświetlenie białe stałe to też jest jakiś niewielki koszt w porównaniu prawda jakie, jakie jak ja jesteśmy widoczne to jest Kosznik Mijal pamiętajmy, że dba o swoje bezpieczeństwo bezpieczeństwo innych uczestników ruchu ruchu drogowego też bardzo bardzo ważny tak jak inne elementy nie wspomnieliśmy tutaj kaskach rowery was też smutno obligo prawda wystarczy 1 wypadek niezawiniony przez nas ktoś nas wiedzie wjedzie na samochód no kontakt głowy z krawężnikiem z twardą nawierzchnią z drzewem nie kilka razy kask uratował od od kontuzji głowy czy pan właściwie komentuje, że przy każdym takim nawet no w ogóle wyjazd nawet najkrótszy wyjazd, nawet jeżeli chcemy gdzieś pojeździć po parku kas jest absolutnie sprawą podstawową nie ruszamy się na rowerze bez kasku jak czasem de Kurier krążących bez kasku z taką wezmę sobie jakoś tę relację to myślę sobie o młody człowiek jeszcze chyba nie widzieli wypadku rowerowego pewnie do czasu jak będzie miał odpukać oczywiście swoje własne doświadczenia pani to goście bardzo ważna też w przypadku naszej rowerowej jazdy jest bielizna taka sportowa, bo często pewnie jak wjeżdżam na takie mniejsze krótsze wycieczki do NATO nie zwraca uwagi po prostu gramy tak jak prawda chodzimy na co dzień sportowo albo też sportową, ale już na takie dłuższe wycieczki to są bardziej prawda rekomendowane tak jak taka bieliznę termo aktywna no bo ona też, jakby wchłania te ten pod ich chyba też lepiej się takiej bieliźnie jeździ zdecydowanie rekomenduje szczególnie, jeżeli wjeżdżamy na nieco dłuższe wycieczki rekomenduje bieliznę sportową to może być uniwersalna taka sama bielizna używamy na narty tylko, tyle że na tym wkładamy ją pod polar pod kurtkę natomiast tutaj może być ona niekiedy używana bezpośrednio, że na bieliznę taką normalną osobistą wkładamy dolną część bieli, a więc kołysanki po kolana albo albo długie to samo dotyczy koszulek z krótkim albo długim rękawem jest bardzo skuteczna obrona utrzymuje temperaturę utrzymuje właściwą wilgotność prawda odprowadza nadmiar wilgotności parę wodną po to, prowadzą ciała zaś jest po prostu zdrowej ubezpieczanie przeziębiamy się w niej jeżdżenie rekreacyjne przy wysokich temperaturach bawełnie jest możliwe, bo to praktycznie w trakcie jazdy od razu nasze susza natomiast w normalnych warunkach no bawełna jest najgorszym najgorszą księdzu, którą można używać jeśli chodzi o wszelkie aktywności dotyczy to w jednakowym stopniu biegania ćwiczenia klubie fitness, jaki jak jazdy na rowerze używanego jako biblista też jest bardzo niewskazana czy w zimie i tak bielizna rowerowa, która odprowadza pot, która utrzymuje temperaturę jest bardzo uniwersalna do użytkowania przy uprawianiu bardzo różnych aktywności myślę tutaj bardzo ważna jest ważne są spodnie prawda do jazdy rowerowej, które mają tak wzajemnie, jeżeli ktoś jeździ nieco dłużej to musi zarówno pani jak panowie, bo te wkładki w spodniach rowerowych są zróżnicowane Malwiny kształt są bardzo wskazane, bo one chronią zarówno nas jeśli chodzi o ochronę taką ideologiczną prawda że, że sobie niczego tam nie uszkodzimy, jaki poprawią zdecydowanie komfort jazdy w one posiadają bardzo różnej gęstości w różnych miejscach tak dalej tak dalej no są to przećwiczone i w zasadzie tego samego typu wkłady w bieliźnie dolnej stosujemy w przypadku kolarzy profesjonalnych zarówno jeśli chodzi o Kolarstwo szosowe jak i Kolarstwo górskie jak w przypadku amatorów dokładnie takie same są rozwiązania one powodują, że nic nie boli, że niczego nie mam żadnych odcisków żadnych twarzy to jest bardzo bardzo ważny także państwo słyszą nie tylko przygotowanie roweru, ale także na samych już nie mówiąc prawdę kondycji, żeby jeździć na rowerze potem móc cieszyć się fantastyczną jazdą, bo taki dobrze przygotowany rower da nam na pewno dużo radości podczas jazdy i wtedy nie będziemy się zastanawiać prawdę czy coś nam odpadnie czy przestanie działać dojedziemy wybrane miejsce czy też nie dojedziemy nad wartą na pewno państwo tutaj słyszeli odpowiednio przygotować rower na sezon mam nadzieję, że z panem Tomkiem przybliżyliśmy państwu temat związany z odpowiednim przygotowaniem roweru do sezonu i jak to pan Tomek mówi najlepiej przygotować taki rower też na koniec sezonu później móc prawda wyciągnąć od razu jeździć prawda ewentualnie w miarę reagować czy coś tam czegoś nie brakuje czy coś trzeba naprawić bardzo dziękuję dzisiaj naszym gościem był Tomasz Piątkowski właściciel firmy ski Team życzymy państwu bezpiecznej szerokiej drogi dobrze oczywiście przygotowane do sezonu rowerem dziękuję za rozmowę panie Tomku dziękuję bardzo, rozmowę prowadziła Anna Stachowska do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ROWEREM PRZEZ PANDEMIĘ

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA