łączenie dziękuję czternasta 24 Jakub Janiszewski przy mikrofonie z nami Hanna Karczewska organizatorka akcji książki kupuję kameralnie dzień dobry dzień dobry, dlaczego kameralnie mam kupować książki, bo to lepiej, dlaczego to jak Kulczyka broni, bo tak można oczywiście kupić pomidory do supermarketu on pewnie będą równie dobrze smakował jak pomidory kupiona u pana pomidorki na osiedlowym bazarku, ale jednak już zachęcamy z całego serca od zawsze do tego, żeby pochylić
Rozwiń »
nad tymi ludźmi, których mamy pod nosami, którzy swoją pracę wkładają pieniądze i serce, a takimi ludźmi księgarze kameralnej, czyli ci, którzy prowadzą swoje księgarnie bardzo często rodzinne biznesy bardzo często pracują mniejsze jako jeden z 2 albo 1 pracownik znaleźne literaturze kochają ją bardzo nie kierują się wyłącznie w jakimś takim komercyjnym sznytem książek, ale faktycznie wybierają to co tam u nich jest w to jest po prostu kupowanie bardziej świadome no mamy światowy dzień książki rozmawialiśmy rok temu o o tym właśnie jak to z książkami jest z tymi księgarniach i kameralnymi, których pani tak zależy wtedy wydawało się, że katastrofa zostaje odłożona w czasie nie zamykało się ich aż tak znowu wiele to był sam początek pandemii przypomnę teraz patrzę na dane opublikowane w Rzeczpospolitej dane firmy Nielsen 266 księgarni zniknęła w 2020 roku dla porównania w 2019 zaledwie 74, a teraz spróbujmy na to spojrzeć trochę innej strony znaczy ja rozumiem ten sentymentalny aspekt pewnej więzi z ludźmi, którzy prowadzą lokalne księgarnie, ale spróbujmy na to spojrzeć tak in od innej strony znaczy od nich od tego w jaki sposób zmiana dystrybucji książki to, że kupuje się online wpływa na to co się kupuje co się czyta co się przebijać pani myśli, że takie taka zależność jest czy niema oczywiście, że tak, bo to jest to bardzo prosty mechanizm kupujemy, jeżeli kupujemy w ciuchy w sieciówkach dokupujemy to co jest modne mieście przejdziemy po sklepach dużych sieci odzieżowych no to w zasadzie wszędzie dokładnie to samo tak jak gonienie, ale mamy tak samo mamy już żenią się nie przechodzimy po sieciach dużych sklepów tylko kupujemy online online możemy sobie wyszukać chcę różne rzeczy możemy wyszukać tak musimy wiedzieć, czego szukamy to jest podstawa, a jeżeli my kierujemy się w wyborze książek w tym co napisze prasa co usłyszymy radio co napisze nam popularny blog blog to musimy brać pod uwagę to, że za tym tą promocją idą pieniądze, a pieniądze na promocję mają duże wydawnictwa jest mnóstwo wydawnictw niszowych, które wydają debiutantów, których nie mogliśmy wcześniej słyszeć mieliśmy, skąd w te książki są bardzo cennej ważne jest świat poezja, która w ogóle jest nieobecność oraz tych większych sieciach i też, jakby trochę także musimy trafić na swoją książkę jak do księgarni to idę z kimś bardzo często takim planem co chce kupić tylko przeglądam zaglądał do tych rzeczy, które tam są i zbiera w internecie to niesamowicie utrudnione dlatego na pierwszych stronach mamy to co jest promowane bardzo rzadko ktoś przedziera dalej oczywiście możemy wiedzieć o tym, że chcemy kupić Niewiem pół procenta ale, ale jak musimy o tym muszę powiedzieć nawet więcej większość Czytelników w Polsce u jakiego nie wie tak naprawdę chce przecież miasto przestać lekką książkę np. ale to panie mają uprościła teraz to historia powiedziała pani o tym tak no na promocję w radiu w telewizji, że w telewizji to w ogóle osobna historia, ale w takim radiu czy w prasie mają tylko bogaci tak w ogóle nie uczestniczyli dziennikarze, jakby w ogóle już istniała instytucja recenzji czy dyskusji o książkach, jakby nie istniały żadne programy kulturalne to jeszcze jednak jakoś jest ja wiem, że to nie to co było w latach dziewięćdziesiątych, ale w dalszym ciągu myślę, że jednak parę osób coś tam czyta i nawet tym czasem opowiada i robi to nie, dlatego że płacą tylko dlatego, że to jest ciekawe, więc ten obiekt nie jest taki martwy są też blogi oczywiście fakt jest tak, ale jest także jak się w tym siedzi to jak wycieczkę na instagram to na tych, jakby wszystkich profilach jest za bardzo często ta sama książka, bo oczywiście to jest też jakość promocji wydawnictwa muszą być pieniądze może być także po ktoś jest dobre sprawowanie swojej książki czy książki swego wydawnictwa natomiast jest także w mediach, że idzie fala aktorzy modne np. chociaż książka mieliśmy w zeszłym roku taki przykład przypadki i książka przechodzi w zasadzie bez Echa dopóki 1 osoba oni nie napisze dopiero wtedy ta książka wraca, a chodzą do księgarń mamy możliwość podejść do stołu z nowościami albo nie nowościami albo do półki ze starociami, jeżeli mamy taką ochotę i po prostu zaczerpnąć sobie dłonią i wziąć coś co co nam się podoba no w internecie to po prostu szalenie utrudnione nie mówiąc o tym, że nie zajrzymy do środka nie sprawdzimy czy Blair, który na oku na czwartej stronie okładki, które mówi jest książka, którą to, jakby będzie wielkim przeżyciem, jakie przeczytasz zaglądać do środka pokazuje, że no nie jest, ale się kupić internet czy zajrzy do nich no no, czyja wiem w niektórych wypadkach można sobie ściągnąć kawałek przejrzeć odczytać zobaczyć spis treści to nie jest zniechęca ani wielu pewnie tak wszystko można zrobić tylko chodzi też taką łatwość kontaktu z książką no ja jestem wielką zwolenniczką dotykania wąchania zaglądania i takiego zdecydowania bardziej świadomego, o czym czytam myślę, że księgarnie dają taką możliwością internet urojeń pani naprawdę wierzy w to, że małe księgarnie są remedium na media społecznościowe chaty zmiany dystrybucji na sprzedaż online w nie są nam w ogóle remedium nie mają być w ogóle tonie nie dla ich rola one mają być miejsca, w którym spotykają się ludzie ludzie spotkał się książkami ludzie spotykają się z ludźmi i mogą na świat rozmawiać w tej książce księga generalnie jest osobą czytaną i może z nim porozmawiać teraz mamy trochę niedosyt kontaktów międzyludzkich jak możemy odpalić sobie podcast znanego podcast tara, który mówi o książce, ale ta, jakby to jednostronny kontakt tak możemy słuchać co nam powie, a księgarze można się pokłócić można przy po jako książka zupełnie nową księgarnię świat powie, że samorządy polecił z takiego nie było takiej tematyki albo już takim jakby w takim gatunku zupełnie innego możemy dostać na książkę, której nikt nie słyszał poza nami w zasadzie bardzo autorytet bardzo kusząca perspektywa, że mogę pójść do sklepu się pokłócić chyba próba jest kusząca perspektywa chcecie dla mnie, tak więc bardzo kuszące Beata chce też jest temperament do tego dobrze, ale prezes, jakbyśmy się zastanowić nad tym dobrze już, jeżeli już dziś już takie strefy księgarnie są takie ważne to jak one muszą zacząć funkcjonować, żeby przetrwać w tej rzeczywistości, która mam nadzieję za moment jako zacznie wracać do nowej normy, czyli pewnie będziemy coraz bardziej się otwierać pewnie coraz częściej będziemy wychodzić z domu dałby Bóg i pewnie będziemy mieli, więc coraz więcej kontaktów społecznych i w końcu te księgarnie, ale też nie zostały zamknięte, ale będą mogły bardziej zapraszać do siebie ludzi co także powinno wokół książek dziać poza tym co się dzieje już teraz zrzeszeniem handlu tak, żeby to bardziej przyciągał ludzi w ogóle księgarń kameralnych od dłuższego czasu nie pełnią rolę czysto sprzedażowe tylko co takie mikro centra kultury w większych miastach jest mniej widoczne, chociaż niekoniecznie, ale mniejszych miejscowościach jest bardzo ważna jest taki księgarni, które organizują spotkania warsztaty zapraszają dzieci przychodzą tam klasy całe, żeby w ogóle zobaczyć książkę, bo proszę sobie uświadomić wszystkim gościnę przetwarzać pani przesadza to on omówią też badania czytelnictwa co roku publikowane w większości domów w Polsce nie ma ani 1 książki ani 1 mniejszej skali książka Kucharska postrzępione egzemplarz Krzyżaków przepraszam to jest ten plan, ponieważ w tej kwestii to jest to jest właśnie tego, że dzieci muszą po prostu ich do księgarni chociażby z Warszawą biblioteki co chcecie, żebym tych 6 szkołach w, więc jak księgarnie tak działają zapraszają, o czym nie mają pieniędzy zaprasza dziś myśli mowy autorów czasami są tacy wspaniali pisarze pisarki, którzy w zasadzie w ramach wykupu akcji społecznej pojawiają się w tych mniejszych miejscowościach tam mają swoje spotkania odbywają się koncerty soki spacery literackie jest naprawdę mnóstwo życzeń nie tylko przekazuje do księgarń kameralnych, ale w ogóle na co dzień to jest taka literatura w życiu, bo jeżeli możemy posłuchać, jakiego się dziś rozmowy 2 mądrych osób na temat książki łączyć tę rozmowę nie wiem może mieszkać zobaczyć półkę jakiegoś miejscowego nie wiem dziennikarza pisarza, który zbiera opiekuję rekomenduje tej książki to już trochę inna literatura 1 kontakt, bo to jest to ma taką rolę bardziej kulturotwórczą może niż czysto sprzedażową przemy tak się wydaje książki kupuję kameralnie kłóci się Anna Karczewska dziękuję bardzo, 1434 dziękuję bardzo, duże zlecenia za chwilę informacje program przygotowała Anna Piekutowska, a realizował Krzysztof Woźniak
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE
-
-
-
13:17 W studio: prof. Agnieszka Szuster-Ciesielska
-
13:06 W studio: Artur Troost
-
09:15 W studio: dr hab. Łukasz Fyderek
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
-
-
-
10:45 TYLKO W INTERNECIE
-
-
-
-
-
15:44 W studio: dr Olga Napiontek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
06:34 Audioprezentacja
-
-
-
12:20 A teraz na poważnie13:21 W studio: Juliusz Braun
-
-
13:00 Popołudnie Radia TOK FM24:47 W studio: dr Agnieszka Bryc
-
11:40 Kultura Osobista13:19 W studio: Bogdan Zdrojewski
-
-
14:20 Popołudnie Radia TOK FM10:10 W studio: Marek Rabij
-
-
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Black Weeks w TOK FM Premium to 60% zniżki na wszystkie pakiety. Podcasty i Radio TOK FM bez reklam w najniższej cenie w roku! Poznaj nowy pakiet "RAZEM" dla 3 osób.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL