REKLAMA

Rynek bankowy po pandemii

Gościnnie w TOK FM: Puls Biznesu do słuchania
Data emisji:
2021-04-24 10:50
Czas trwania:
40:21 min.
Udostępnij:

Będzie tak samo jak teraz, tylko bardziej – to najprostsza odpowiedź na pytanie, jak Covid zmienia bankowość. Coraz więcej ruchu przejdzie do mobile’u i coraz więcej oddziałów pójdzie pod klucz. Rozwiń »

0:00 Eugeniusz Twaróg - wstęp
2:11 Artur Klimczak o tym jak zmienili się klienci w pandemii
10:28 Michał Gajewski o tym, że nie jest zainteresowany przejęciami
20:25 Wojciech Rybak o przyszłości oddziału
29:27 Bartek Ciołkowski o tym, że szczepionka to technologia
38:44 Eugeniusz Twaróg - zakończenie Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
czy dobry nazywam się już Twaróg, a to jest Puls biznesu do słuchania wszyscy mówią, że świat po pandemii nie będzie już takie same przed, słuchając moich rozmówców zaproszone do tego podcastu miałem wrażenie, że rynek bankowy zmieni się aż tak bardzo komis, owszem, przyspieszy wcześniej mocno lansowane trendy jak przechodzenie klientów kanałów zdalnych i spadek znaczenia oddziałów jako punkt sprzedaży produktów bankowych nadal jednak banki pozostaną instytucjami Rozwiń » wielokanałowy serwisami dostępem, czyli poprzez sieć stacjonarną Mobileye internet i call Center w moim przekonaniu rewolucyjnych zmian na rynku z pewnością nie będzie jednak od ładnych kilku lat mamy do czynienia w sektorze spełniającą włączą, która nabrała tempa covidowym roku spójrzmy co stało się siecią oddziałów Otóż wg najnowszych danych KNF w lutym br. liczyła ona 11 400 różnego rodzaju placówek rok wcześniej o tej samej porze było 12 700 dramatycznie kurczy się liczebność bankowców ostatnim przed covidem miesiąc, czyli w lutym 2020 roku banki zatrudniały 156 000 osób do 12 miesięcy później 1047000 głębokość zachodzących zmian jeszcze lepiej widać patrząc w dłuższej perspektywie czasowej Otóż od 2015 roku zatrudnienie w bankach zmniejszyło się 17% natomiast sieć placówek trudno się blisko 13 tego za punkt odniesienia został wzięty w 2015 rok, ponieważ był to ostatni rok działania banków utrzymującym się latami środowisku wysokich procentach potem spadały spadały aż doszły niemal do zera właśnie w covidowym roku i nic nie zaszkodzi bankom w covidzie jak właśnie zerowe stopy, a wszystko wskazuje na to, że można z nami na górze zapraszam do wysłuchania podcastu o tym jak rynek bankowy będzie wymiana poza razie w opinii zwycięzców tegorocznego badania jakości obsługi klientów złoty Bankier jest takie mocno wyświechtane hasło reklamowe polskich fachowców rzeczy niemożliwe lub inny od razu nasuwa trzeba czekać Artur Klimczak prezes Getinu spokojnie mógłby nim posługiwać w 2015 roku na czoło zestawienia złoty Bankier wprowadziło Milenium wtedy bank z pewną przeszłością oraz dokonał tej sztuki z Getinem co zwycięzcą tegorocznej edycji złoty Bankier rozmowę o tym jak zmieni się klienci banki w czasie koronakryzysu zmiany są głębokie one przyszły nagle powiem szczerze, że rok temu spodziewam się one będą trwały tak długo co się zmieniło pierwsze lata 0203. te wszystkie pale spowodowały, że ilość wizyt w oddziałach spada spadała dość szybko i dość głęboko jednocześnie musieliśmy brać pod uwagę zagrożeń są pracownicy banku prostszą sprawą było zapewnić względem najlepszy, jaki się dało bezpieczeństwo pracownikom podziałach na pierwszej przez to, żeby oddziały były dezynfekowane 7 z klientem i pracownikiem banku natomiast duże ryzyko wiązało się takim miejscem, gdzie jednak jest bardzo dużo pracowników pracujących obok siebie operacji call Center jeśli w centrali marketing rachunkowość itd. bardzo szybkim czasie udało się nam przez większość banków czy później po wszystkim bankom przejść na pracę zdalną, która była czymś egzotycznym przed pandemią na początku kwietnia zeszłego roku między rok temu nasze call Center operował z 80 kilku miejsc po prostu byśmy dowieźli pracownikom komputery ten sprzęt był potrzebny do tego, żeby się dobry sposób łączyć, ale po Dawidzie będziecie wracać do pracy stacjonarnej hybrydowej czy starczy myślę, że hybrydowa myślę, że niektóre zmiany są tak trwałe z 1 strony, a z drugiej doświadczenie tego roku wymuszone na popełnienie wielu z nas by się decydowało na takie eksperymenty pokazały, że praca hybrydowa jest chyba optymalnych rozwiązań i jak to wygląda z punktu widzenia takiego dobrostanu psychicznego, które się mówi o tym, że skutki pandemii mogą mieć bardzo dobry wpływ na psychikę w ogóle ludzi, a na pracowników również tam się w szczególności no tak instytucje banki zapowiedziały dlatego biuro pracy hybrydowej ani mówić o pracy za sytuacje są różne jest bardzo trudno generalizować jednak banku też jest cała gama poszczególnych prac, które są wykonywane i praca zdalna nadaje się bardziej do jednych to ani drugich poza tym jest oczywiste, że nie jest to samo, że wideokonferencje kole to nie jest to samo co normalny com no, gdyby tak było to już dawno dawno temu wszyscy zrezygnowali z podróży służbowych lotów przez Atlantyk itd. bo technologia była z drugiej strony są przypadki, w których praca zdalna jest w bardzo pożądana przez pracowników i absolutnie nie jest żadnym obciążeniem dla instytucji dla pracodawcy żeśmy przeprowadzili nawet takie badanie czy pracownicy oczekiwała później bardzo dużej grupie u nas banku i wydaje się, że dla większości idealny model to jest taki, żeby być 2 albo przedni biurze no i europejskiego 27 do bardzo niewiele osób wybrało skrajne scenariusze to znaczy taki nie ja nie chcę chcę po prostu przechodzić do biura 5 dni w tygodniu i też bardzo niewiele osób zdecydowało się taki, że ja absolutnie nie chcę przechodzić biurowce dostęp do naszych klientów na ten ruch działa spadał co pewnie sporo też obaw związanych z przechodzeniem tych trwalsza zmiana czy w ogóle możemy również przewidzieć, że mam jakiś przełom ludzie oraz oczywiście parkować w sposób zdalny niekoniecznie w kontakcie osobistym prawdę ten trend był widoczny dużo dużo wcześniej, zanim ktokolwiek słyszał widział komik po prostu bardzo mocno przyspieszy i to, o czym też mówiłem już parę lat temu ja myślę, że oddziały będą jeszcze przez wiele wiele lat spełniał bardzo ważną rolę dla banków, ale inną rolę niż ta, która była wcześniej to znaczy myślę, że przestają może już zostały zobowiązane na pewno przestaną być ważnym punktem sprzedażowym raczej to będzie punkt usługową informacyjny to znaczy nie ma sensu i 5 przypadkach do udziałów po to, żeby wziąć kredyt gotówkowy, czyli może zrobić jakiś bardzo internetową mobilną 2 kliknięcia konta można odbierać zdanie natomiast, jeżeli coś idzie nie tak czy potrzeba rozmowy czy czy trochę więcej informacji to część ludzi będzie wybierała wizyty w oddziale i wydaje się, że te instytucje, które to zrozumieją dość głęboko bardzo mocno przedstawią mentalność ludzi w oddziałach takich przewozowych pistoletów na osoby, które naprawdę są nastawione na to, żeby dać wysoką jakość obsługi i naprawdę pochylić się z troską podejść do spraw klienta wygrają, ponieważ wizyt w oddziałach będzie mniej taka agresywna sprzedaż nie będzie miała rację bytu, bo ktoś nie przyjdzie na to trudno sprzedać komuś, kto nie jest, bo działa w związku z tym ja bardzo głęboko wierzę, że możliwość sprzedaży produktów klientom przez banki będzie bardzo mocno malała to będzie wyglądało trochę inaczej, że klienci będą chcieli kupować od banków i tych banków, które decyzję, że wszystko będzie dobrze, że coś pójdzie źle to jest szybko rozwiązywane nie ma problemu nikt nigdy banków w niego teraz może dostajemy zbyt dużo po głowie, ale bardzo dobrych czasach to nie widzę specjalnie dużo ludzi, którzy sobie nie wiem na ramieniu tatuowania logo swojego banku, bo tak strasznie go kochają co ludzie chcą chcą mieć bezpieczeństwo spokój i tyle, jeżeli wszystko idzie dobrze to są zadowoleni gdzieś wybiera ziemi dając jedynie organ w liście do akt wewnętrzny co ostatnio, że rola banku wjeżdżając zmniejsza o systemie finansowym na rzecz nawet nie interesowali tych polityków, czyli tej całej wielkiej czwórki dochodzących 400 nowych dużych firm firmy takich peryferyjnych rynków jak nas to bardzo się informacja będzie tak może, ale to nie są największe zagrożenia dla sektora bankowego w Polsce krótkoterminowych, ale nawet średnioterminową chociażby z tego powodu jesteśmy jednak dość konserwatywnie jako społeczeństwa spójrzmy, gdzie są pieniądze inwestowane jest występ to co działa w stanach czy na niektórych rynkach niekoniecznie się jak skutecznie podnosić opłaty na produktach to rzeczywiście rynek dla te, których okres nie ma myślę, że to jeszcze trochę potrwa tak być zagrożenie wtedy duża, jeżeli jest ogromny Iga przepaść technologiczna między bankami i taka proszę wierzyć większość banków szczególnie banków detalicznych w stanach nadal projekt czeka bardzo dużo banków w stanach takie jest w banku w stanach na ich bankowości mobilnej może sprawić sobie sal do godziny nie więcej tyle nas na ten bankowej, gdyż nowoczesny w związku z tym to co to nie jest tak oczywiście to będzie słono stronę, ale jednak ten proces będzie dużo dużo już bardzo dziękuję Artur Klimczak prezes Getin bank był wojny bez wyjścia ja serdecznie dziękuję Michał Gajewski prezes Santandera jest jednym z nielicznych bankowców, który na pierwszym miejscu stawia klienta mówi, że ma obsesję na punkcie Pięta nie tylko mówi, ale całą organizację pokładam w taki sposób, żeby jakość serwisu user Experience były punktem odniesienia do wszelkich inicjatyw banku od kiedy prezesem Santandera został on stałym bywalcem pierwszej trójki rankingu złoty Bankier Michała Majewskiego pytam czy w czasie zarazy wykształcili jakieś nowe trendy na rynku bankowym w mojej opinii koronawirus pandemia tylko przyspieszyło to co i tak było nieuchronne w perspektywie kilku najbliższych lat w bankowości, czyli przenoszenie się klientów do kanałów zdalnych niewątpliwie to było bardzo bardzo istotne przyspieszenia nawet ci, którzy przed pandemią byli sceptykami generację z trochę starsze, które jednak przede wszystkim używały kanału Oddziałowego kopców również edukacja ale, ale również poprzez to, że po prostu nie było innego wyjścia zaprzyjaźniły się można powiedzieć z rozwiązaniami albo online nowymi albo aplikację mobilną właśnie pani od niego dużo mówi się o wykluczeniu cyfrowym głównie w kontekście starszych roczników, że w trakcie pandemii mieliśmy ciekawy program in plus inne właśnie kontekście tej grupy, jakie są efekty projektu angażowania naszych klientów bankowości mamy mówił efekty są bardzo dobre, bo zdecydowanie i to dwucyfrowo wzrosła nam ilość klientów korzystających z kanałów zdalnych tak jak powiedziałem z 1 strony było to spowodowane tym, że jednak pierwszym okresie dostęp do placówek bankowych był ograniczony no, a z drugiej strony również prowadziliśmy dość dużą akcję edukacyjną dla klientów przede wszystkim właśnie mówiliśmy o tym jak korzystać z rozwiązań zdalnych i to był szczególnie dla grupy starszych klientów również mówiliśmy dużo o bezpieczeństwie tych kanałów no i również oczywiście prowadziliśmy edukacyjna działania, jeżeli chodzi o korzystanie z pomocy zarówno dla klientów indywidualnych jak dla firm, ale to jest oddzielny wątek, więc wyraźnie widać, że ten trend jest w tej chwili stały jak spojrzeliśmy sobie na nasze statystyki to kanały zdalne to również przecież czas czy Widoradz i to wzrosła w tym okresie ponad 15% również ilość transakcji Mobil czy on on-line to też było wszystko dwucyfrowe ogromne ogromny wzrost ja myślę, że tu z nami zostanie tu już nie będzie także będzie powrót oraz ewentualnie w świecie po pandemii do oddziałów cały czas jak patrzymy na statystyki to więcej 70% ruchu w oddziałach przed covidowym ego jest, czyli jednak nadal jest część klientów, którzy jednak chcą przyjść do oddziału oczywiście tu słuchaliśmy klientowi wprowadziliśmy bardzo istotne środki bezpieczeństwa i tutaj mówię zarówno środkach higienicznych dla naszych pracowników jak dla klientów odwiedzających oddziały trudno sobie wyobrazić, ale same maseczki w sieci oddziału wydaliśmy ponad 3 000 000zł panie prezesie, ale właśnie pytanie takie czy ten spadek grupa działa to jest wynik obaw klientów wynikające w tej całej sytuacji pandemicznej czy nie jest to kwestia przesunięcia części ruchu Roman Wojno my się wydarzy to jedno drugie oznacza z 1 strony to co powiedziałem obserwowaliśmy to jeszcze przed pandemią kolarze co roku był istotny wzrost klientów, którzy korzystają z aplikacji mobilnych również banki w tym również my zwiększamy ofertę usług, które są w tych aplikacjach i w związku z tym ośmiesza przychodzi do oddziału, żeby na czele zaciągnąć kredyt gotówkowy często widzieliśmy natomiast widzieliśmy cały czas, że jednak to pokolenie to starsza wybiera oddział to jednak co przychodzi do oddziału woli kontakt bezpośredni fizyczny z osobą i docenia wartość, którą wnosi doradca niewątpliwie to, że trochę zostało ograniczone godziny dostępu to, że jednak też jest praca w tym reżimie higienicznym dotyczącej ilości klientów placówce i wszystkie rzeczy związane z właśnie obawami dotyczącymi zarażenia no to spowodowało w sposób naturalny, że nawet ci, którzy sceptyczny byli co do rozwiązań online owych czy mobilnych zaczęli wybierać ja, a jak już raz próbowali się okazało, że sprawnie wszystko przebiega są w stanie to opanować stoi intuicyjna i z punktu widzenia doświadczenia klienta tak naprawdę bardzo bardzo wygodna i dające dużą satysfakcję to już szósty zostali, ale panie prezesie jeszcze przed pandemią mówiła osiągnięcia celu dostępie do konkursu panowała też trzeba inwestować Korona krytyce przyspieszył ruch w kanałach zdalnych, ale nadal trzecia będzie posiadać będzie obsługiwać my nie takim magnesem będzie wydawać więcej na kanały zdalne Boyle będzie rosła w tym, że będzie wydaje się na utrzymanie oddziałów, a w tej sytuacji w tym świecie po pandemicznym przygody panków no nie będą takie przynajmniej w tym krótkim okresie, kiedy przed pandemią, więc ile SP oceniając, jaka perspektywa dla sektora niewątpliwie tak było dotychczas także, że trzeba było dokonywać inwestycji jedni drugim kanale dostosowywać się do potrzeb klienta przy wyższej marży jednak prawda podszewką nota ale, ale nawet przed pandemią było przecież także ilość oddziałów się zmniejszała, więc ten ruch klientów ski przed pandemicznym w oddziałach też jak porównujemy dynamiki rok do roku to po prostu spadał tak jak powiedziałem koronawirus pandemia jedynie przyspieszył, bo to co było tak czy inaczej nieunikniony można powiedzieć, że należy inwestować w nowe formy nowe leją do oddziałów lepsze dostosowanie do potrzeb typu to co robimy zło Cafe, czyli jakoś zupełnie nową koncepcję ilości oddziałów no to ten trend był spadający czy jakoś znacząco przyspieszy właśnie po pandemii moim zdaniem tak moim zdaniem tak to znaczy ja cały czas wierzy i uważam, że oddziały są potrzebne one będą potrzebna będzie część klientów w tym również młodych klientów, którzy jednak będą chcieli mieć oddział i raz na jakiś czas w tym oddziale znaleźć wartość, którą tam będzie dostarczona będzie duża na, ale będzie widoczna gołym okiem coraz bardziej jednak że, że bank, że aplikacja jest bankiem Adla tych, którzy będą cały czas chcieli mieć dostęp do i kontakt z człowiekiem to tutaj też widzimy, że goście jak doradca wideo doradca czy doradca zdalny czy kontakt przez telefon tutaj też tak jak powiedziałem były istotne wzrosty, jeżeli chodzi o kontakty zdalne to, że ja bym tutaj mówił, że oddziały znikną ja dla uważam, że działy nie znikną oddziały będą ich formuła będzie inna będzie mniej, ale nie znikną zupełnie też chciałbym w związku z pandemią rynek będzie konsolidować przy niskich dochodach czy będzie się w jakiej się synergie tak to pan postrzega też tak postrzegam, bo rzeczywiście cierpliwość akcjonariuszy inwestorów ma jakieś granice tak jeżeli, jeżeli w sposób trwały generowane zwrot kapitału jest poniżej kosztu kapitału, a dzisiaj właściwie wiele banków właśnie tego typu na wyniki osiągano to akcjonariusze są zniecierpliwieni i patrzą na inne możliwości zarabiania pieniędzy w związku z tym, że stopy procentowe są tak Nisko w związku z tym, że sektor bankowy jest jednak obciążony tą efektywną stopą podatkową zdecydowanie ponad miarę no to jest nieuniknione to że, że będzie dalsza konsolidacja widzimy ją na rynku ubezpieczeniowym również, ale ona będzie postępowała na rynku na rynku bankowym, czyli jako weteran tego rynku o Enei widzicie się broni jak aktywnego gracza dzisiaj przede wszystkim ma to będę powtarzał o tym mówiłem przed pandemią dzisiaj koncentrujemy się jednak na wzroście organicznym nasza skala działania nasze udziały w ręku około 12% to są udziały, które moim zdaniem dają możliwość generowania takiego zwrotu kapitału, które jest satysfakcjonujący dla akcjonariusza dla mnie dzisiaj najważniejszą rzeczą jest to, żeby rzeczywiście podnosić satysfakcję klienta, żeby klient był lojalny nie sposób inflacyjny, ale to był jego świadomy wybór ja się bardzo mocno koncentruje właśnie na nas na doświadczeniu klienta kanałach zdalnych uważam, że oddziałowych kanałach zrobiliśmy ogromny ogromny postęp ja tu widzę na podstawie pada ani NT solowych tutaj naprawdę muszę bardzo swoją sieć i pracowników oddziałów pochwalić teraz mamy duży program inwestycyjny właśnie dotyczący kanałów zdalnych ta pandemia nam również uświadomiła pokazała, że tam wymagania klientów są coraz większa one rosną te potrzeby zmieniają, więc ja wolę tam inwestować wolę inwestować w bankowości właśnie cyfrowo niż kupować nowe banki bardzo dziękuję za rozmowę gratuluję też pieniędzy wobec tego miejsca kontynuacji i właśnie pozycjonowania się w ścisłej czołówce rankingu poza bankiem ja dziękuję również bardzo się cieszę, że powróciliśmy do czołówki, chociaż oczywiście miałam apetyt na stałe zagości na pierwszy miejscu działa będziemy robili, żeby tak się stało dziękuję bardzo bank Millennium jest jednym z prymusów rankingu złoty Bankier od kiedy wiele lat temu szturmem wszedł do czołówki zestawienia tak już go nie opuszcza to zawodnik prezentujący najbardziej równą formę całej branży bankowej, która od lat pozwala mu utrzymywać się szczycie tabeli Wojciecha rybaka szefa detalu Millennium pytam co najbardziej zaskoczyło go pandemicznych czasach dużo zaskoczeń chyba z perspektywy dzisiejszej nie było to co było na pewno wymagało szybkiego działania na samym początku pandemii rok temu o błyskawiczne przejście całej organizacji na tryb pracy zdalnej i zapewnienie klientom ciągłości obsługi to był test, który zdaliśmy jako bank Milenium jako cały sektor i to na pewno było bardzo niespodziewany gość rzeczywiście udało Super ogród jest siecią kilkunastu dni marca 2020 roku, ale jeśli chodzi o sposób funkcjonowania oraz innych banków płynem klientów czy to co pan oznacza, że pandemia może skończyć tak podchodzimy do biznesu z dużą myśmy analizowali zarówno w gronie własnym wewnątrz banku z kolegami z innych organizacji czy bankowych czy pozabankowych dużo mówiliśmy o trendach o tym co się stało generalnie konsensus jest taki, że nic żadnych nowych zjawisk zupełnie nowe nie zaobserwowaliśmy natomiast dramatycznie przyspieszyły zjawiska, które były widoczne w bankowości od jakiegoś czasu począwszy od przyspieszonej digitalizacji klientów o zmianie sposobu interakcji z bankiem spadku ruchu klientów w oddziałach, które z 1 strony kontynuacją trendu, a z drugiej strony trochę wymuszony przez ograniczenia wprowadzane przez państwo, ale też położenie bardzo dużego nacisku na jakość świadczonych usług przez klienta rozumianych jako z 1 strony wiarygodność banku i skłonność do dostarczania usługi na najwyższym poziomie, ale też sposób dostosowania do tego w jaki sposób klienci chcą parkować, a 5 zaczęli tankować bardzo różnorodny sposób, zmieniając kanały dostępu do banku nawet w trakcie 1 transakcji dostęp wielokanałowy i wielokanałowość myślę stała się takim nowym złotem w naszej codziennej działalności niezależnie od tego, że cały czas stawiamy na niezawodność bezpieczeństwo wygodę klientów na jej personalizację wszystkich osób do tego dodaliśmy bardzo silny nacisk na to, aby wielokanałowy model obsługi klienta był spójny i zapewnione wszystkie oczekiwane wartości panie prezesie wielokanałowość to są ogromne koszty dla organizacji całej instalacji IT czy ma inwestować bardziej tradycyjną jak ma lekcje na szczęście banki te są trochę takimi czy mamy w przeszłości przyszłości centrum okrakiem między tymi 2 rzeczywistość oczami, bo nie możecie w pełni Przyjdź do online co były w dużej części inne branże bardzo, które jeszcze 1 nogą w tym tradycyjnym biznesie w jakim stopniu pandemia i 7 do pana zdalnych przyspieszy zmianie tej tradycyjnej kosztownej sieci dystrybucji przewodniczy na pewno przez pierwsze widać to po innych bankach Milenium 2019 roku sfinalizował fuzję z euro banki na czele gigantyczna sieć oddziałów chyba trzecią na rynku albo czwartą prawda tak ta dynamika jest oczywiście ujemna, jeżeli chodzi o liczbę oddziałów natomiast lokujemy się w czołówce ja przypomnę, że przed fuzją Milenium to było 360 oddziałów, a Eurobank, który został przyjęty do około 500 chciał oczywiście wiele lokalizacji się pokrywało mieliśmy takie sytuacje, gdzie oddziały nawet potrafiły znaleźć się nie tylko na 1 ulicy, ale w 1 budynku oczywiście to część zaplanowaliśmy do optymalizacji w efekcie fuzji covid trochę przyspieszył te działania natomiast nie zmienił naszej opieki to znaczy zakładamy, że nie chcemy rezygnować z obecności na tych rynkach, na których jesteśmy natomiast na pewno chcemy optymalizować model obsługi klienta tam, gdzie nasza obecność w tradycyjnym kanale oddziałowym jest powiedziałbym już na reprezentatywna, bo też płaci, którą mamy dzisiaj do tego przewidujemy w najbliższym czasie czy oddział bankowy wciąż będzie serbskiego pamiętam to jest przed TK jakieś analizy ile oddziałów z Europy zachodniej na 100 000 klientów wiele w Polsce ile nam brakuje lidera akceptację jeśli właściwie, kto będzie mieć wiedział więcej tak oddział jest dalej sekcji ale by powiedział to jest zupełnie inny rodzaj życia seks, ponieważ jeszcze kilka lat temu przeważała funkcja transakcyjna również funkcja taka powiedziałbym produktowa dzisiaj oczywiście ona jest nadal istotna, ale dla ograniczonej grupy klientów, ponieważ mamy taką grupę klientów, która cały czas realizuje swoje proste tradycyjne transakcje za pośrednictwem ciał z różnych powodów często to są osoby starsze, które nie czują się komfortowo w kanałach cyfrowych to są osoby, które preferują zdecydowanie tak personalny, ale też są to takie osoby, które w dużej części, bo to obserwujemy korzystają z kanałów cyfrowych, ale jednocześnie chcą przychodzić do działań dlatego uważam, że oddział dalej sekcji natomiast jest bardzo duża grupa klientów praw do tych oddziałów nie przychodzi też oczywiście dominująca grupa bankowości pamiętam, bo to bardzo w 2014 par 2015 roku na Wyspach brytyjskich w stanach Zjednoczonych, gdzie przetaczała się fala bardzo wezbrana fala zamykania oddziałów, bo sekwencjach3 drugi Czarnecki stuprocentowej siły uderzenia przychody banków, więc tam z tym zamykaniem oddziałów w niektórych miejscowościach w samorządach pojawiła się petycja z żądaniem otwarcia oddziału, żeby udostępnić możliwość klientom dostęp do działu, kiedy takie zdarzenie nastąpi w Polsce mamy sytuację, kiedy ludzie mieszkańcy domagają się instalacji bankomatu coś co kilka dni, bo nie do pomyślenia ja mam nadzieję, że my przejdziemy niektóre etapy szybkim krokiem dzięki temu przyspieszeniu, które nam zafundował środowisko niskich stóp procentowych, które wymuszają na bankach zdecydowaną poprawę efektywności działania, a z drugiej strony połączenie tego z czasem izolacji, które wymusiła na nas pandemia i 6 do kanałów cyfrowych spowoduje, że nie będziemy próbowali realizować tego co bankowości próbowała realizować na masową skalę czyli jakby samoobsługowy dostęp, ale za pośrednictwem oddziału tylko dzisiaj będziemy mogli realizować dużej części transakcji w sposób bezgotówkowy w sposób zdalne, wykorzystując do tego urządzenia, które mamy na co dzień ze sobą oczywiście wiodący telefon smartfon natomiast również duża część klientów nadal korzysta z tradycyjnych rozwiązań bez topowych, ale te rozwiązania też już tracą powoli na swojej popularności tak jak oczywistym jest, że spada liczba wizyt działa tak jeszcze nie jest chyba tak oczywistym, że spada liczba interakcji za pośrednictwem rozwiązań ze sklepowych, a rośnie bardzo mocno liczba interakcji na poziomie z marca co pokazuje przesuwanie się klientów do tych kanałów i wracając do roli oddziału co nam jest oddziałów w skali masowej oczywiście, zaczynając od samego początku relacji z klientem to cały czas 70% relacji otwieramy w oddziale klienci chcą zaczynać relacje z bankiem oddziale pomimo możliwości otwierania zdalnie funkcja doradcza bardzo istotna zarówno produktowa, ale także właśnie wprowadzanie klientów do świata bankowości cyfrowej czy przekonanie czy pokazanie jak można bezpieczny sposób korzystać z bankowości cyfrowej, bo dzisiaj jest również bardzo ważne dla takich klientów, którzy preferują tradycyjny sposób nie chcą chodzić do oddziału mamy również kontakt samca i połączenia telefoniczne, które dalej cieszą się również dużą popularnością obserwujemy, że duża część klientów, która korzysta z banku zwolni do banku kontaktuje się z bankiem za pomocą maili korespondencji kwiatowej, gdzie również bardzo ważny kanał, aby klienta obsługiwać sprawnie dawać możliwość szybkiej reakcji wejście 4 godziny na to nie pierwsze bardzo dziękuję rozmowa życia pierwszego miejsca w przyszłym roku, czyli powrotu na podium Millennium banku moim gościem był Wojciech Rybak członek zarządu Millennium banku dziękuję bardzo Bartek Ciołkowski szef Mastercarda w Polsce od wielu lat patronuje rankingowi złoty Bankier uważa, że po pandemii świat będzie bardziej hybrydowe co jeszcze zmieni covid panowie przerwa w systemach senator zgliszcza po euro o pandemii jak ustawa o nadzieję, że chciał mieć większe zaufanie do technologii widzimy teraz rząd ma dla kraju ale, proszę bardzo, dużą dziurą jak szanować obowiązek siadam przed, że dla osób, które zostało zastąpione bardziej negatywną reakcją na papierze dane, ale radni też spowoduje zwiększenie zaufania, ale sprawa to bardzo będzie bardziej Drohobycz jest czwarty modę i widzi to pani z nami zostanie dłużej, że zwiększone fobia, bo też, która bardzo często padało jest dość popularna ostatnio warszawiaków pandemii do bardzo dobry rok, czyli na pewno wrócimy do gościa braku tak bezpośredni, ale też nauczyliśmy się żyć przez jakiś czas wyłącznie cyfrowo w wielu przypadkach na pewno, a dla wagi nowych form ja dzięki usunąć mamy się, że będzie tak jak się do odreagowania po tym okresie życia oddaleniem i na łączach tylko tego przykładem potwierdzeniem jest to, że tak by naród do książek papierowych gazet, a Jarek ma też cieszy i jakie wnioski można wyciągnąć z tej lekcji, jaką naukowych w obszarze technologii i tych warunków nadzoru ma na odreagowanie nagrodzono go zbliżałem się czy znasz pan wzrost o nową część takich obserwacji na pewno z mojego punktu widzenia to co tak większa pokora, bo pani, która nie spodziewał, że podziwia spodziewało się tak dużego wydarzenia takiego zahamowania szanowanego patrzymy na ataki regulują wiele bardzo mu petycję na wino oczywiście bardzo często bardzo tak siły wyższej niechętnie negocjował, bo coś takiego nie występowało, ale teraz dla nas oceniana bardzo doświadczyliśmy ostatnio nawet na stokach warszawskiej ustalona dla branży nasilą, ale radzili może pan rzeczy, która obecnie działy, ale będzie tam masowo występować co możliwe na pewno od czwartku do pomocy chaotyczne pomogły nam się pomimo tego zatrzymaniami dzięki dzięki branża nie do wszystkich niestety, ale nie obraża no cyfryzacja bardzo wysoko poległ on dane cała gospodarka oparta właśnie te zdobycze technologii dla mogły funkcjonować także to jest taki wniosek, który dawno czwartej rewolucji, którą właściwie na mocy wielu lat doświadczeń, ale policja druga dekada by określiliśmy sobie zakończona dziękuję bardzo, szybko zostanie nam bardzo szanować to ona będzie się nasilał, czyli korzyści bardzo bardzo, ale absolutna, a plus warto inwestować w technologii w ostatnim czasie gry gości, którzy zrobili to dzisiaj, że byli przygotowani do bazowania od lat jako najlepiej skorzystali podczas tego trudnego okresu bardzo uważać na cele społeczne i logiczny albo bardzo patologia albo właśnie nowej generacji, które sąd oraz na drogę oba oczywiście bardzo mocna i tutaj finansową od zła detalach sprawa albo gamingowe, dlaczego na dotychczas najwyższa wycena spółek gamingowych też sporo dlatego jak zmieniły się zachowania ludzi podczas wykonywania, więc co zmieniło się w sposobie funkcjonowania używania instrumentów finansowych, przez które powstanie klientów, którzy czytali w przypadku mamy bardzo pani ani dla nas bardzo, że mamy także bardzo pod koniec przyszłego roku uczciwości jest czymś bardzo mocno czasu Antoni, który to wniosku o 96% z nas, czyli Polaków pozytywnie nastawiony był bardzo ich dom odniesie tu bardzo działasz, a na wniosek władz jak i 97 odjąć zna Barneya, że chętnie korzysta z usług bankowych w tym pro i tutaj taka dodatkowa głosował, bo bardzo rzadki pacjent konał w ogóle są popularniejsze są odpady z Orzesza 8% przyznaje, że to, że może zdalnie zna tylko 56 no no, więc szansa, że widać zarówno bankowość elektroniczną oraz nasze nastawienie go, że jest bardzo pozytywnego można wyrazić takiej okrągłej liczby 3 000 000 użytkowników bankowości mogę dzisiaj, która przybyła do grona użytkowników wnoszono też rośnie od rozwiązań takich ulubionych aplikacji danych analiz wykorzystano także czas do końca wiemy często miała zniszczone muszą tylko dlatego są przez nas gubione siano stan państwa już bardzo obrona naszego on jest bardzo drogie rozgrzebane, bo niekonieczna czy sąsiad zagląda nam plan, czyli jakieś zmiany, które występuję w bankach rozmawiam ser 3 prezesami zwycięskiej banków rankingu złoty Bankier Igi od wakacji zmieniło Siewierz odniosłem takie wrażenie, że poza tym, że wiele inicjatyw w dziedzinie docentem widocznego poza posesję w bardzo dałbym rolom w prywatnych i spadło mgły, która w sieci to bardzo etyki przełomowych zmian w bankach nie ma drugiej stronie Wisły poziom na statystyki takie najprostsze typu zatrudnienie kreatywność oddziałów sieci tutaj zmiany są jednak dosyć dosyć istotne czy wie, jaki wnosi się pewnych planów banku akcje dostrzegasz no serwuje pan oszczędnego Podlasia opis kościoła no i ochroną są zgodne z działu IT tego wszystkiego co proponuję spytać nas, że alejki, które powstają o tej stronie, bo dali latać bardzo do zmagań bardzo są bardzo duże to okazuje się, że wszyscy w tej drogą bardzo oddany chociażby w zeszłym roku trzeba było doprowadzić do tego, że bałem tych, którzy za klienta może być, bo oczywiście aplikacja do, a osada drogi, więc tak duża by nas oczywiście musi nawiązać stosunek bardzo głodny kot musi w takim stopniu go konsumować już dobry dostęp do usług to wszystko dożyć chwili elementami kontaktu przeprowadza to jest ogromny walor wysoko omawiana na nośnikach w szczegółach opłaca, bo możemy nosić też o pomoc jak bardzo licznym bardzo partyjnego, lecz także, że ta potrzeba tych zmian i kolejnych rat przez spowodowała bardzo duże w tej chwili trudno powiedzieć sobie by miała większą mamy dobry pomysł dla rodzin oraz PIT wpisać do kolegi powiedzieć pana ministra bardzo pomogło drugi kwartał albo rzeczy o potrzebie naprawdę bardzo duże także to chyba spowoduje to rewolucja się, że to jest duża koncentracja na technologii i próba ułożenia procesu pewnego dnia poszedł rząd może mu się dużo od Kurskiego, żeby zoptymalizować właśnie możliwość prowadzenia znaczna dla pieszych to ostatnie pytanie to innej beczki, ale dotyczące płatności mianowicie pojawił się nowy element dyskusji o użytkowaniu używali instrumentów płatniczych mianowicie NBP w szczególności podnosi kwestię ochrony demokratą, a gotówkowego jak oceniasz bardzo bardzo bardzo wiadomo plac on bardzo zmierza do tego, że taki powinien być wybór 5, a więc z 1 strony możliwość zapłacenia w Polsce dawno z drugą stronę powinny taką samą możliwość poddania elektroniczne, czyli pomiędzy przechodzi do wyboru masz, czyli osoby, która płaci jak zakład z 1 strony, bo mam bardzo do pogody albo nam to się bronić lepiej i oczywiście bardzo, że radę ścigać pandemia publikacji do pana o tyle zbędny, ale co nasze aktualne wybory dotyczą też żaden sposób zmuszani dziękuję bardzo, fajnie wpisało się Fundacja, która o zmianę Ministerstwo Finansów w sprawie rozwoju prowadzi szeroką kampanię siatki urządzeń, które umożliwiają działanie naszych licznych bardzo mojej strony strach, bo ja to powinien być wybór konsumenta osoby płacącej, aby koniecznie zrobić wszystko, żeby ta osoba mogłaby wiele znaczy mieć taką, jaką mi bardzo dziękuję za rozmowę mają gościnę Bartosz Ciołkowski szef ma PKP dziękuję bardzo jeśli chcecie pozbawić pana Boga Opowiedz o swoich planach w kontekście strategii pisane w 2019 roku czy na początku 2020, czyli tuż przed rozpoczęciem Korona kryzysu zostanie porzekadła brzmieć śmiesznie strasznie niewiele tamtych planów udało się zrealizować czas zweryfikował tamte założenia być może właśnie przez wzgląd na niepewność na pandemiczny świadczenia na zarządzaniu właśnie niepewnością moi rozmówcy dosyć byli wstrzemięźliwi w określeniu swoich wizji jak świat bankowy finansowy będzie wyglądać oko życie zresztą Korona wirus to tylko 1 problem bankowców i wcale nie ma większych bardziej niż zarazy boją się oni majowej uchwały Sądu Najwyższego w sprawie kredytów frankowych po ile ferii w ogóle zostanie podjęta, bo przecież izba cywilna jest podzielona jak polskie społeczeństwo i nie wiadomo czy się zwierza, a nawet jeszcze bierze to nie wiadomo czy podejmie jakąkolwiek decyzję człowiek miałby czasem ochotę rzucić to wszystko i pojechać na Zanzibar mija rok od kiedy prezydent Magufuli ogłosił, że tam dania pokonała koronawirusa za tydzień podcast Małgorzata Grzegorczyk będzie poświęcone turystyce na Zanzibar wyspę, na której wielu polskich celebrytów przetrwała pandemię zaprasza, a ja dziękuję za poświęcony czas to był Puls biznesu do słuchania Eugeniusz Twaróg panie Nisko i poza Aga Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: GOŚCINNIE W TOK FM: PULS BIZNESU DO SŁUCHANIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA