REKLAMA

"Dezynfekcja stołówek po każdej klasie, uczeń w szkole co drugi tydzień". Podstawówki w dobie edukacji hybrydowej

TOK360
Data emisji:
2021-04-26 19:10
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
09:28 min.
Udostępnij:

Od dzisiaj w 11 województwach uczniowie klas I-III w podstawówkach wrócili do edukacji hybrydowej. O tym, jak wygląda w jednej z nich, mówiła Danuta Kozakiewicz, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 103 w Warszawie.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
TOK 36011 województwach dzieci klas 13 wróciły do szkół nie do końca wszystkie dzieci wróciły do szkół, dlatego że zajęcia prowadzone są w formie hybrydowej, o czym będę teraz rozmawiał z rentą Kozakiewicz dyrektorką szkoły podstawowej nr 103 w Warszawie dobry wieczór dobry wieczór, jaka atmosfera dzisiaj w szkole zapanowała dzieci się pewnie cieszą z tego że, że mogę wrócić już do tej szkoły, ale jak wielu tych uczniów w ogóle pojawiło się w murach Rozwiń » powiedzieć, że życie się cieszą stanowczo za mało te dzieci wręcz nie wiedzą jak okazywać swoją radość oraz śmiano są bardzo szczęśliwe wróciły niestety tylko dzieci klas najmłodszych tak tylko 50 pracę, dlatego że hybryda ma właśnie na tym polegać zalecenie było 50% maluchów z klas 13 w domu 50% szkole, a jeszcze do tego dostaliśmy z biura edukacji taką rekomendację, żeby robić to obraz złożeniu tygodniowym, czyli przez tydzień umie w szkole są pierwsze klasy 22 przez następny tydzień, jeżeli nie zmienia się decyzje naszych władz będą kolejne klasy drugie i klasy trzecie, ale radość jest olbrzymia i to wszystkich dzieci nauczyciele i rodzice jesteśmy bardzo z tego zadowoleni rodzice machali nam za olbrzymi uśmiechem, zostawiając dzieci naszych rękach ta koncepcja hybrydowa pozwala na powrót do nauczania stacjonarnego, chociaż w takiej formie, ale sama w sobie na pewno nie jest doskonała z dzisiejszej perspektywy jesteśmy właśnie w tym dniu, kiedy to wszystko rusza odnowa ten system się sprawca te banki dług edukacyjny się sprawdzają są zabezpieczenia, które mają dać nam takie to uczucie, chociaż odrobinę pewności, że jesteśmy bezpieczni oczywiście takiej pewności nie mamy jednak nic więcej zrobić nie możemy hybryda pozwala przede wszystkim na to, żeby nieco mniej dzieci rodziców było w ogóle środowisko około szkolnym, czyli chociażby w transporcie w autobusach miejskich jest to pewnego rodzaju ograniczenie ruchu pozwala również na stosowanie w szkołach zagęszczonych tzw. baniek edukacyjnych, czyli izolowania klas od siebie mieliśmy już nauczanie hybrydowe przez chwilę w tym roku szkolnym i wówczas nam się to w miarę sprawdzało, ponieważ pozwalało na to, żeby w przypadku zachorowania nie można było izolować tylko 1 oddział klasowy reszta szkoły pracowała normalnie mam nadzieję, że sprawdzi się to też w tej chwili powrót do szkoły jest naprawdę bardzo potrzebne, chociaż minimalnym stopniu nasze dzieci są bardzo ciężkim stanie psychicznym i to zarówno te maluchy jak te starsze dzieci dla dobrostanu dziecięcego potrzebne są 3 filary jest to rodzina edukacja na trzeci filar grupa rówieśnicza przy zdalnym nauczaniu 2 filary są bardzo wątpliwej jakości to znaczy grupa rówieśnicza właściwie całkowicie znika edukacja jest w formie, której dzieci nie do końca fair nie do końca do tej formy są przyzwyczajone nie do końca nadal ją akceptują natomiast rodzice rodzice też zmęczeni zestresowani i również wsparcie dzieci z ich strony mają czasami nie stuprocentowe w związku z tym sytuacja jest na tyle ciężka od strony psychicznej dziecięcej, że powrót do szkoły w każdej formie powinien nas cieszy, jakie wskazała pani zalety i wady tego systemu, w którym teraz funkcjonuje szkoła wady polegają przede wszystkim na tym, że nie ma możliwości organizowania bardzo wielu zajęć, które organizowaliśmy wcześniej żadne z tych zajęć z tych konkursów z tych form spotykania się społeczności szkolnej, które były wcześniej nie mogą być realizowane, jeżeli na SA organizowane w zespołach między klasowych, a bardzo dużo takich działań myśmy robili wycieczki bardzo ograniczone, ponieważ jest to dosyć niebezpieczne wszelkie te formy są dostosowane do sytuacji pandemicznej nauczyciele również nadal staramy się nie spotykać się listą wejść spotykamy się przede wszystkim online na korytarzu pewnej odległości kolejna rzecz pomoc psychologiczna wpływanie na zagadnienia wychowawcze dziecięce również jest dużo bardziej ograniczona, ponieważ ten kontakt z Unii musi być nieco dalszej nie jesteśmy w stanie tak do końca dopilnować tego, żeby nie dochodziło do kontaktu ani między dziećmi ani dziećmi nauczycielami tam, gdzie są maluchy tam zachowanie pełnego dystansu w zasadzie jest niemożliwe również ilość pomocy dydaktycznych jest znacznie ograniczona, ponieważ możemy używać tylko tego co można zdezynfekować jestem dosyć trudna jak wygląda funkcjonowanie świetlicy szkolnej albo stołówki szkolnej to są te miejsca gdzie może być wyjątkowo trudno zachować ten reżim sanitarny udaje nam się stołówki szkolne traktować jako miejsce, w którym wierna wcześnie może przebywać tylko 1 oddział klasowy po wejściu klasy po zjedzeniu posiłku wszystko jest dezynfekowane naczynia są albo jednorazowe albo wytwarzane i to wytwarzane w taki sposób zabezpieczające przed zakażeniem w związku z tym pełna higiena i izolacja w stołówce i to się udaje zrobić świetlica również robimy wszystko, żeby zachować jednak zasadę 1 nauczyciel bądź 2, jeżeli jest pomoc nauczyciela nauczyciel wspomagający w kontakcie z klasą jest to możliwe w tym momencie w jakim jesteśmy teraz, kiedy tak naprawdę tych dzieci w szkole jest niewiele będzie znacznie trudniej, kiedy wróci większa grupa dzieci w dodatku są takie momenty na początku na końcu pracy świetlicy w ciągu dnia, kiedy w grupie pozostaje bardzo mała liczba dzieci i należałoby te grupy połączyć na razie radzimy sobie nie, robiąc tego, żeby zachować te banki edukacyjne, ale może przyjść taki moment, kiedy nie będzie to możliwe naj wtedy to zagrożenie zakażeniem jest również nieco większa jeszcze krótką na koniec panią dyrektor zapytam o zapowiedzi ministra Czarnka ministra Przemysława Czarnka, który mówi o zajęciach wspomagających już rysuje się takich taki plan tych zajęciach dla uczniów po powrocie w 100% do nauki stacjonarnej jak pani ocenia zapowiedź ma być to godzina przez 10 tygodni dla wszystkich klas od klasy czwartej do ósmej no i klasach już licealnych również dla mnie jest to zagadnienie dosyć złożone, ponieważ z 1 strony faktycznie braki narosły i na pewno stopniowo powolutku będziemy wyrównywać poziom nauczania jednak wydaje mi się, że dokładanie godziny lekcyjnej np. w klasie ósmej jest potworne obciążenie dzieci te dzieci wrócą do szkoły w nie za dobrym stanie psychicznym przemęczone może nie nauką, ale trudnościami życiowymi i te dzieci bez nawet tej dodatkowej godziny już przebywają czasami na terenie szkoły 33 godziny 34 w zależności od udziału w zajęciach dodatkowych to jest dla tak młodego dziecka młodego człowieka olbrzymi wysiłek intelektualny dołożenie kolejnej godziny może spowodować nieefektywność tego działania i przełączenie jeszcze większe ja byłabym olbrzymim zwolennikiem okrojenia podstawy programowej wyrzucenia z niej tego co nie jest stuprocentowo niezbędne mamy tam w każdym chyba przedmiocie, chociaż nie jestem specjalistą od każdego przedmiotu znam się najlepiej na historii naprawdę jest stare rzeczy, których nie musimy też zająć się w pewnym momencie jest za dużo po prostu bardzo dziękuję Danuta Kozakiewicz dyrektorka szkoły podstawowej nr 103 w Warszawie w TOK 360 już za chwilę rocznicy 35 lat od katastrofy w Czarnobylu będziemy rozmawiać o energii atomowej, a moim państwa gościem będzie Jakub Wiech zastępca redaktora naczelnego portalu energetyka 24 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA