REKLAMA

Trudno być feministką w Korei - o kinie Pięciu Smaków

Gościnnie w TOK FM: Wyborcza, 8:10
Data emisji:
2021-04-28 10:10
Prowadzący:
Czas trwania:
27:05 min.
Udostępnij:

Festiwal Pięć Smaków to coroczny przegląd filmów z Azji Wschodniej, Południowo-Wschodniej i Południowej. Jest organizowany od 2007 r., a w 2020 r. po raz pierwszy dostęp do filmów był tylko poprzez platformę internetową. A to niespodziewanie okazało się hitem! Dzięki Pięciu Smakom możemy obejrzeć filmy w Europie mało znane, trudno dostępne, pochodzące z innej części świata. - Jesteśmy traktowani jako nisza filmowa, a tak naprawdę zajmujemy się największym rynkiem filmowym - mówi Jagoda Murczyńska, współtwórczyni festiwalu filmowego Pięć Smaków, znawczyni kina japońskiego i współczesnej kinematografii Azji Południowo-Wschodniej. Na podcast zaprasza Michał Nogaś. Więcej podcastów na https://wybrocza.pl/podcast

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to jest ósma 10 podcast gazety wyborczej o kinie wpięciu smakach o filmach z Azji południowo-wschodniej, które teraz każdy z nas może zobaczyć w sieci, a warto ósma 10 podcast gazety wyborczej ma jedynie tytuł Biegański Miranda, a ten jest jasna dla wina kurą Michał Nogaś dzień dobry państwu ósma 10 w środę zapraszamy na podcast gazety wyborczej dzisiaj jest z nami Jagoda Murczyńska współtwórczyni festiwalu filmowego 5 smaków i Platformy 5 smaków PL zna się doskonale, Rozwiń » jaki japońskimi kinematografia współczesnych Azji południowo-wschodniej dzisiaj będziemy rozmawiali o tym, że bez wychodzenia z domu możemy oglądać kino z tamtej części świata zachwycać się nim i zrozumieć dzień dobry jak do dzień dobry czy pamiętasz, kiedy zaczęła się twoja fascynacja kinem japońskim szerzej kino Azji południowo-wschodniej Och, dawno dawno temu w liceum i to chyba była taka typowa droga, bo zaczęła się ta fascynacja od Anima oglądam wtedy sporo filmów animowanych zafascynował Hayao Miyazaki potem dopiero stopniowo odkrywałam azjatycką klasyka i duże wrażenie zrobiły na mnie filmy prezentowane na nowych horyzontach, na które chce też regularnie jeździła tam stawom świat tak naszego Mika czy Takeshiego Kitano i to były takie firmy, które rzeczywiście sprawił, że chciała wiedzieć jak najwięcej od kinematografii stopniowo stopniowo odkrywałam też kolejne kraje Azji, bo w tej chwili w Japonii, ale też Korea Chiny Tajlandia są takie kinematografii, które rzeczywiście są bardzo prężnej nie proponują naprawdę świeże spojrzenie na różne tematy różne gatunki też mówić o tym w sposób taki dla siebie dość oczywisty to jest naturalnie fascynujący muszę przyznać, że dla mnie kino azjatyckie to jest właśnie wspólne oglądanie w dużej grupie przyjaciół znajomych tych filmów na nowych horyzontach potem 5 smaków, czyli festiwal, który pokazuje kino z odległego świata, a potem cofałem się na tym jako pan od książek, że właściwie wiemy więcej o kinematografii azjatyckiej niż w literaturze teraz szczęśliwie się zmienia zostajemy powieści nie tylko z Chin, ale także z Japonii Tajwanu czy Singapur jest świetne i właśnie, dlatego że taka niewielka jest nasza wiedza na temat kinematografii azjatyckiej te nazwiska, o których mówiła wielu naszym słuchaczom słuchaczom pewnie wciąż mówią niewiele powstało kino 5 smaków, czyli festiwal poświęcony tamtej części świata kinematografia teraz Platforma internetowa, na której można oglądać kino azjatyckie nie wychodząc z domu co w czasach pandemii oczywiście jestem bardzo przydatne, gdyż mogą powiedzieć tym procesie powstawania Platformy też wyszukiwania filmów, które waszym zdaniem mogą być dla polskich widzę widzę interesujące tak my mamy zawsze taki problem, że jesteśmy traktowani trochę jako mniejsza filmowa, a równocześnie działamy na obszarze, który w tej chwili generuje najwięcej tytułów na całym świecie, bo właśnie w Azji produkuje się najwięcej i co roku festiwal jest takim miejscem, na które wybieramy kilkadziesiąt tytułów to jest około 40 zawsze próbujemy, żeby to było trochę mniej, bo ograniczona przestrzeń kinową i czas zawsze kończy się na tym, że wybieramy kilka co najmniej tytułu poza tym planowane granice, bo tak ciężko się zdecydować, a i tak ciężko wybrać to co tak naprawdę jest reprezentatywne, jaki sposób podsumowuje co dzieje z tą w danym momencie, a równocześnie jest atrakcyjna taką międzynarodową atrakcją staramy się pokazywać z 1 strony to kino festiwalowe, które gdzieś tam do nas czasami dociera kino niezależne kino autorskie, które jest takim, a często mocno komentarzy na temat tego co tam się dzieje politycznie społecznie no to są zjawiska, które dotykają nas tutaj w Europie to nie jest nic co nie jest jakoś bardzo egzotyczne, ale są to bardzo ważne głosy jak nam się wydaje, ale równocześnie kusi nas zawsze, żeby pokazywać też tym miejscem, żeby pokazywać kino gatunkowe, które tam się wspaniale rozwija, które ma swoje twarze swój własny katalog celebrytów fantastycznych aktorów fantastycznych twórców i niesamowita ekipy realizacyjnej, które tworzą firmy naprawdę zaskakująca rozmachem pięknymi zdjęciami fabuła takimi, które po prostu porywają z fotela i jest emocjonalnie nas naszą kosmos to jest bardzo trudne do zrobienia na małym festiwalu, który no już pewnie nie jest od jakiegoś czasu małe, ale wciąż ma ograniczoną przestrzeń tak naprawdę od lat myśleliśmy o tym, żeby to działalność rozciągnąć na cały rok, chociaż no trudno było znaleźć pewnie samej Warszawie widzów, którzy przez cały rok regularnie odwiedzali by jakiś pojedyncze pokazy i internat i przeniesienie się one będą nam możliwość docierania do widzów w całej Polsce widzimy po festiwalu, który w listopadzie odbył się właśnie w całości online, że nagle no pojawi się spektakularny sukces coś co nas zaskoczyło to znaczy nie tylko widownia była znacznie większa niż zwykle ponad 3× większa niż zwykle na festiwalu, ale też była to widownia aktywna aktywnie poszukująca komentarzy treści szukająca tego, jakie są konteksty kulturowe tych filmów, jakie są aktorzy, kto tam się pojawia to tworzy muzykę, która porwała wiele osób mniej okazało się, że tych, którzy chcieliby wiedzieć coś więcej i szukać głębiej w tych firmach jest bardzo dużo dlatego też no nie wahaliśmy się dłużej tylko, korzystając z tego, że już Platforma powstała przy okazji festiwalu można ją wykorzystać do pokazywania filmów przez cały rok chcemy robić pomysł jest natomiast taki, żeby zbudować wielkiej biblioteki tytułów, w których gąszczu będzie się ciężko odnaleźć, ale pokazywać takie cykle tematyczne, w których będziemy może trochę przewodnikami, ale też sami chcemy eksplorować, jakie tematy twórców kinematografie, które zasługują na takie bliższe spojrzenie na szerszą dostępność i chcemy pokazywać te premierowe filmy, ale też filmy sprzed paru lat, które w lokalnych swoich kinematografia odbiły się szerokim cechę, której w zasadzie stanowią taki kanon współczesnego kina, a u nas nie miał ani dystrybucji kinowej ani telewizyjnej są bardzo trudno dostępna fascynacji gdzieś tam pozyskują je czy nie jakiś olbrzymie wysiłki, ale tak naprawdę one ciągle nie nie doczekały się tutaj odbioru no tak jak mówiłam one jak się okazuje odpowiadają na wiele potrzeb w naszych widzów potrafią opowiadać w ciekawy sposób problemach, które dotyczą także nas pozwalają nam podróżować trochę też w czasach pandemii jest istotne, że system możemy się przecież zupełnie innym miejscu zwolnień na kulturę, a równocześnie znaleźć coś tam bardzo swojego bardzo emocjonalnego i historie o związkach historii relacjach międzyludzkich historią jak i złożonych procesach społecznych, które otwierają nam oczy na wiele spraw, które nas dotyczą, kiedy mówiłem o tym, że zaskoczyło was albo było bardzo miły to, że festiwal odbywający się w sieci miał znacznie większą liczbę widzów to ja pomyślałem sobie o tym, że w ogóle pandemia myślę trochę zmieni podejście do kina do festiwali filmowych do 5 smaków do nowych horyzontów do różnych wielkich wydarzeń, dlatego że no jednak do tej pory przed pandemią to były imprezy bardzo silnie stacjonarne trzeba było przyjechać zarezerwować sobie bilety miejsce, gdzie można było się przespać zadbać o wyżywienie teraz paradoksalnie można wychodzić z domu i oglądać to wszystko co kiedyś było dostępne tylko na dużym ekranie co oczywiście może niszczyć atmosfery ekskluzywności festiwalu, ale może to paradoksalnie dobrze, że teraz to wszystko dzięki pandemii internetowi stanie się bardziej inkluzywna mamy taką nadzieję oczywiście to są 2 strony tego medalu z 1 strony brakuje nam tych doświadczeń kinowych tej atmosfery takiego specjalnego siedzenia w ciemnej sali kinowej, gdzie nic nas nie rozprasza a gdzie nie mamy dzieci na głowie pracę, która czeka jest obok na fotelu odłożona no to jest coś, czego na pewno wszystkim nam brakuje no ale z drugiej strony jest bardzo dużo okien, które otworzyły dzięki przeniesieniu festiwalu online przeniesieniu na mnie części naszych aktywności online poza tym dotarcie do widzów w całej Polsce, którzy rzeczywiście bardzo docenili to my do specjalnie zrobiliśmy taką ankietę po festiwalu, bo byliśmy ciekawi, jaki to jest procent, bo ciężko też wnioskować na podstawie samych kupionych biletów jak sytuacja wygląda rzeczywiście w tych ankietach wzięła udział ogromna ilość widzów to było ponad 800 osób co jest mają takie ankiety dotyczące właśnie udział w kulturze to jest bardzo duża nasza instytucja, która zajmowała tym badaniem była zaskoczona, że taki intensywne odzew uzyskaliśmy ponad 50% z tych osób to były osoby, które nigdy wcześniej miały okazję uczestniczyć w festiwalu 90% osób zadeklarowało, że chciałoby kontynuować te wersje festiwali online nawet jak będzie można powrócić do kim, więc ta liczba jest oczywiście bardzo duże mieliśmy takich widzów, którzy mówili, że pierwsza w życiu dziś na mojej miejscowości pod Szczecinem oglądali wszystkie festiwale, które przeniosły się ona nie uczestniczyli w kulturze filmowej z naszej strony miało dotąd też zaletę, że bardzo żałowaliśmy tego, że nie przyjechali do nas goście, bo zawsze traktujemy te filmy jako taki most ludzi i te wizyty twórców z Azji rozmowy z nimi to są zawsze fascynujące momenty, ale są zawsze są intrygujące spotkania fascynujące postaci, które mają biografii naprawdę no pomagające swoim takim bogactwem i to w jaki sposób oni oni tworzą swoje firmy oni nie mogli do nas przyjechać, ale przeprowadziliśmy bardzo dużo tych spotkań online i nagle się okazało, że stać nas na to, żeby już nie tylko zaprosić reżyserów np. filmów konkursowych, ale też porozmawiać z twórcami muzyki z producentami z osobami, które są zaangażowane w tworzeniu filmu na bardzo różnych jego etapach i te spotkania okazały się niesamowicie wiele wnoszące do odbioru tych umów no, więc znów pną brakowało tych spotkań brakowało tego bezpośredniego kontaktu, ale z kolei łączyliśmy się z firmą łączyliśmy się z Tajwanem uczyliśmy się z Tajlandią Wietnamem nagle okazało się, że jesteśmy tak naprawdę bardzo blisko i że te rozmowy również są niesamowicie bliskiej głębokie może też, dlatego że ludzie rozmawiali o swoich filmowych swoich własnych domach to stworzyło jakąś taką intymną atmosferę bardzo łatwo im było otworzyć były jakieś bardzo wymiernym plusem tej sytuacji mówiła o tym, że mało wiemy jesteśmy głodni chcemy chłonąć kino pochodzące z innych części świata też odznaczające się to powiedzmy sobie wprost inną wrażliwością co zrozumiałe, ale chciałem zapytać go o to czy twoim zdaniem co się zmieniło w podejściu do kina Azji południowo-wschodniej po zeszłorocznym czują się Parasite podczas gali Oscarów i czy coś zmieni po tym, że w tym roku Oscara za najlepszą rolę drugoplanową żeńską otrzymała wybitna koreańska artystka to znaczy jest także nie wiem czy cały świat, ale Hollywood na pewno na Azję południowo-wschodnią ze szczególnym uwzględnieniem Korei Południowej otworzyło myślę, że to jest tak naprawdę, jaki zwieńczenie całego długiego procesu, bo tę fascynację kinem koreańskim obserwujemy na festiwalu od paru lat to kino rzeczywiście, jeżeli ktoś się odkryją bardzo wciąga, bo powstają tam rzeczy są bardzo ciekawy sposób miksując gatunki bardzo ciekawy twórczy sposób podchodzących do scenariusza do strony wizualnej i jestem cała fala młodych autorów z autorek ciekawe, bo tam też bardzo dużo takich młodych reżyserek ostatnio doszło do głosu, o czym trochę mówi nasz cykl prezentowany teraz na Platformie ranki, ale fala zainteresowania kinem oczywiście zwiększyła się po sukcesie poruszaj, ale już wcześniej o takim nośnikiem kultury było Cape fok muzyka bardzo popularne wśród młodych ludzi, ale też koreańskie dramy koreańskie seriale w tej chwili Netflix inwestuje jakieś gigantyczne pieniądze w Korei powstały tam 2 wielkie studia Netflixa i nawet na naszym rynku tutaj platform streamingowych coraz więcej tych tytułów azjatyckich się pojawia i wydaje się, że to trochę przeciera drogę ludzie oswajają się z istnienia aktorami i językiem, a stosunki, jakie bariery, które oczywiście czasami blokują przed pierwszym kontaktem, kiedy wokół tego języka tych fabuł jest więcej to o ewidentnie łatwiej jest widzom przełamać wzbudzić jakieś takie zainteresowanie na jeśli chodzi o kinematografia natomiast widzimy też większe zainteresowanie w ogóle Azję południowo-wschodnią, a być może, dlatego że łatwiej było nam podróżować do kraju więcej osób chciało podróżować w sposób bardziej świadome patrząc nie tylko na popularne przewodniki i ofertę biur podróży, ale też, szukając więcej informacji o tym w społeczeństwie o tym czym interesują się czym fascynują się ludzie mieszkający w tych krajach mamy zawsze wielu widzów na festiwalu, którzy odnoszą w oglądanej fabuły swoich własnych doświadczeń z wyjazdów z podróży mam wrażenie troszkę też widzowie zaczynają mieć świadomość, że to co dzieje się was bardzo bezpośredni wpływ na to co dzieje się też u nas na chociażby patrząc na to jak wiele osób w Polsce korzysta z technologii chińskiej czy tajwańskiej jak wiele osób robi zakupy na ekspresie to są można powiedzieć śmieszne takie wskaźniki, ale to powolutku powolutku, gdzie stoi od spodu buduje taką świadomość tego, że ten kontynent gigantyczne ten, który znajduje na Wschodzie wcale nie jest mniej ważne od tego co dzieje się w Ameryce czy w Europie wspomniała o tym, że nie chcecie budować biblioteki tylko zmieniać zmieniać zmieniać intrygować i interesować się próbować zainteresować widzów kolejnymi odkryciami kolejnymi tematami jakoś to wszystko ustawiać w konkretnych modułach no i teraz, kiedy Platforma 5 smaków PL ruszyła z przytupem jako miejsce spotkania z kinem azjatyckim zajmą wejście to wszystko cyklem kochanki, czego się można spodziewać się po tym, cyklu co można tam zobaczyć to jest nasza odpowiedź na to zainteresowanie, jakiego doświadczyliśmy w czasie festiwalu, gdzie pokazywaliśmy sekcję nazwaną właśnie klasa c w nawiązaniu do filmu Boga duchowo to sekcja była najpopularniejsza i bardzo dużo komentarzy wywołał, więc postanowiliśmy za ciosem i skupić się tym razem na bohaterkach koreańskiego kina, bo kobiety w Korei przeżywają teraz taki okres bardzo burzliwych zmian to jest kultura jednak bardzo konserwatywna bardzo patriarchalna bardzo duże tam wniosło z 1 strony taki konserwatyzm związany z kulturą konfucjańskiej z drugiej strony katolicka moralność, która jest krajem w 50% katolickim, więc ta religia ma tam duży wpływ ma wzorców jakich funkcjonuje społeczeństwo, ale też Kora bardzo intensywnie rozwija ekonomicznie gospodarczo i kapitalizm jest tam bardzo takim mocnym narzędziem, które wpływa na to w jaki sposób funkcjonują ludzie taki kapitalizm dość krwiożerczy powiedziałabym kobiety doświadczają tam wielu trudności na rynku pracy ten dzień Energa tzw. czyli różnica w płacach między kobietami mężczyznami jest gigantyczna ostatnie statystyki mówią że, że kobiety zarabiają około 60% tego co mężczyźni, więc różnica rozbieżności rzeczywiście bardzo zaskakująca jest tam też problemu ze kwestią molestowania seksualnego oraz popularnością tzw. kamerek szpiegowskiej, która są instalowane w wielu publicznych miejscach, gdzie przebywają kobiety nagrania z kamerek są bardzo łatwo publikowane w internecie wiele osób wykorzystuje także prywatnym życiu swoich związkach, a jest taki problem, które rzeczywiście jest na tyle poważne, że po pierwsze, panuje taki powszechny lęk w ogóle przed przebywanie w takich przestrzeniach publicznych jeśli chodzi o kobiety taka ciągła ostrożnością uważność na to co się robi jak się zachowuje, a z drugiej strony to zjawisko doprowadziło do takich złożonych protestów kobiety wychodziły na ulice, protestując przeciwko tym opresją i te nierównością, jakimi zmagają ruch feministyczny stał się mimo tego, że ciągle bardzo trudno jest być feministką w Korei jest wręcz uważane za jakiś rodzaj coś chodzi o celebrytki aktorki piosenkarki to jest zarzut, jaki się wysuwa, jeżeli zachowują się w sposób, który może być oznaczony jako feministyczne, ale to są takie lata, w których ta świadomość bardzo się zmienia bardzo wyraźnie kobiety upominają się o swoje prawa i to odzwierciedla się w sztuce także sztuce filmowej mamy do czynienia z coraz bardziej złożonymi ciekawymi prawdziwymi bohaterkami to co nas zaintrygowało to z 1 strony to, że są często pojawia się takie bohaterki bardzo mocne bardzo sprawczy, zwłaszcza w kinie takim gangsterskim kinie akcji kobiety, które mają dużo mocy świetnie się kopią i pokonują wrogów 1 ruchem ręki, ale z drugiej strony w kinie niezależnym też masowe bohaterek, które nie są doskonałe problem mają bardzo dużo wad, ale są niezwykle prawdziwe i mówią własnym głosem wybierają swoje własne życiowe drogi to jest taki nurt, który znajduje dużo odbicie w tym jak kobiety myślą myślą osoby w jak się wydaje osobie także w Polsce tutaj naszej łódzkiej bardzo mocno dokumentowały w czasie festiwalu w czasie naszych wcześniejszych projekcji i także w ciągu tych kilku już tygodni prezentowania cyklu Koreanki pokazujemy stoi 6 filmów 3 z nich są wyreżyserowane przez kobiety właśnie takim czeki na no w zasadzie niezależnego autorskiego dużo takich ciekawych bohaterek w tym nurcie chyba moja ulubiona bohaterka filmu okresie blisko mi są, która jest muzyką kobietą, która woli zrezygnować z mieszkania, które bardzo wysoki część niższe ze swoich ulubionych używek drobnych przyjemności, a zaczyna pomieszkiwać kątem u znajomych i mamy wstąpienie zamieszczony mocną kobiecą bohaterkę taką, która rzeczywiście charyzmatyczna wybiera swoje drogi przez życie, a z drugiej strony taką ciekawą panoramę społeczną Seulu wszystkie rodziny, które ona zwiedza ludziom, których mieszka z drogi życiowe jak oni wybrali to jest takie fascynujące, jeżeli ktoś nigdy nie widział żadnego koreańskiego filmu to jest świetny punkt, żeby zacząć, żeby poznać trochę społeczeństwo nie tylko dodam przy okazji rozmowy kolei o kobietach o feminizmie i o tym jak to społeczeństwo patriarchalne powoli zaczyna się zmieniać, że na stronie wysokie obcasy PL znajdą państwo rozmowy, którą miałem tak dawno okazję przeprowadzić Zhang gang wybitną ukraińską pisarką autorką wyryte wianki, które otrzymała Międzynarodowego Bookera czy drugą także bardzo ważną książkę nadchodzi chłopiec, więc polecamy wysokie obcasy PL, ale teraz wracamy do 5 smaków PL jego domu Raczyńska jest z nami przypomnę co się wydarzy po koleżankach, jaki macie plany na zmiany pokazywanie nowych sytuacji nowych historii przegląd Koreanki trwa do 19maja już dzień później będzie można oglądać filmy jednego z autorów, na którego firmy nasi widzowie my sami co roku bardzo czekamy miesiąc są to jest reżyser japońskiej na niesamowicie ekscentryczna postać malarz performer muzyk rockowy reżyser bardzo szalonych filmów, który wyszedł takiego bardzo bankowego kina realizowanego za minimalne pieniądze, w których bohaterowie głównie kontestowali musimy społeczne japońskiego społeczeństwa natomiast jest taki twórca, który jest też erudytą Jon łączy wpływy tego szalonego kina japońskiego klasy AB filmów samurajskich filmów o jak kurze i dziś najbardziej rozkrzyczanych historycznych Anima, a z fascynacją kinem europejskim z wielkimi mistrzami europejskiej awangardy, a więc możemy tutaj znaleźć się z 1 strony nawiązania do Miguela z drugiej strony do właśnie tego kina lat siedemdziesiątych o morderczych kobietach, które ścigają przestępców w tym Michałek Tokio to jest taki kolaż, który z 1 strony fascynuje tym, że jest naprawdę szalone to wizualnie jest jest bardzo porywająca forma przekraczająca przeróżne gatunki, a z drugiej strony jest takim filozofem, który dotyka bardzo trudnych problemów dla japońskiego społeczeństwa, więc zawsze gdzieś pod tym szaleństwem potu taką dosyć mocno panującą formą znajdujemy coś co bardzo bardzo długo zostaje w głowie po seansie to są takie firmy, które rzeczywiście można nasi widzowie napisali nawet w tym roku po festiwalu takie firmy, które zmieniają życie i otwierają głowę na wiele nowych spraw postanowiliśmy przypomnieć jego twórczość właśnie dla tych widzów, którzy jeszcze go nie znają mieliśmy retrospektywa tego reżysera kilka lat temu na 5 smakach wracamy do niego dodajemy nowe tytuły on też jest takim są, który jest niesamowicie płodny, więc co chwilę produkuje potrafi realizować 2 tytuły rocznie, więc jest to filmografii bardzo bardzo bogata ciekawa, a po tym, cyklu, kiedy zaczną się już wakacje od lipca będziemy prezentować azjatyckie kino drogi i zapraszać do świadomych podróży po Azję do poszukiwania może takich nieco innych treści niż zazwyczaj w wakacyjnych filmach, ale nie będą to koniecznie właśnie film taki lekki łatwy przyjemny chcemy pokazać coś coś będzie inspirująca pozwoli nam nieco pogłębić wiedzę o kulturach azjatyckich, ale też po prostu nacieszyć oko pięknymi widokami i podróżami w jakiś mniej znane rejony Azji to na koniec jego pytanie techniczne dużo mówiliśmy o zawartości portalu o tym, skąd się to wszystko wzięło i co można zobaczyć pod adresem 5 smaków PL, a jak to wszystko przeprowadzić jak się zarejestrować, żeby móc do kina azjatyckiego, które oferujecie się podłączyć u nas na stronę 5 smaków PL i można oglądać te firmy zarówno kupując pojedyncze dostępne bezpośrednio na naszej stronie, jakie karnety na całe cykle jeśli ktoś ma ochotę na taką forma i tak naprawdę mam wrażenie, że jest dosyć intuicyjne wystarczy trzeba założyć sobie konto do tego nas zobowiązują licencję, ale tak naprawdę wszystko jest ma kilka kliknięć to płatność można dokonać bezpośrednio na stronie od razu oglądać filmy i staramy się, żeby właśnie było to doświadczenie takie na nie zostawiamy tych filmów samym sobie i staramy się, żeby wszystkie miały jakieś dodatkowe materiały są do nich zapowiedzi, z których można się dowiedzieć się nieco więcej o samym procesie produkcji tych twórcach, którzy za nimi stoją o jakich kontekstach kulturowych i będą się tam też pojawiać się wykłady różne materiały edukacyjne rozmowy z tymi twórcami z planujemy, żeby było to takie miejsce, które nie jest tylko po to, żeby wrzucić sobie 1 się na wieczór na tym skończyć, ale jeśli ktoś ma ochotę poszukać czegoś więcej to tam to właśnie znajdzie Jagoda Murczyńska była państwem moją gościnią przypomnę współtwórczyni festiwalu filmowego 5 smaków znawczyni kina japońskiego i współczesnej kinematografii Azji południowo-wschodniej jednak osób, które stworzyły Platformę 5 smaków PL tam mnóstwo dobrze filmowego z innej części świata do zobaczenia dziękuję serdecznie zapraszam to była ósma 10 w środę Michał Nogaś dziękuję państwu bardzo mówi do usłyszenia jutro nasz podcast zaprasza Bartosz Wieliński Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: GOŚCINNIE W TOK FM: WYBORCZA, 8:10

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA