REKLAMA

Szukajmy jednonienasyconych kwasów tłuszczowych - jedzmy więcej orzechów

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2021-04-29 14:30
Prowadzący:
Czas trwania:
01:37 min.
Udostępnij:

Dzień dobry Rozwiń »

Dzisiaj tłuszcze roślinne.

To co jest w nich bardzo zdrowe to nienasycone kwasy tłuszczowe. Dzielimy je na jednonienasycone oraz wielonienasycone.Najwięcej w diecie powinno się znajdować jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Ich źródła to przykładowo: oliwki - można dodawać je do sałatek, orzechy laskowe - można zjadać je w formie przekąski, dodawać do sałatek lub koktajli,
pistacje, migdały, orzeszki ziemne, awokado- może być dodatkiem do sałatek lub zastąpić masło, pleje z wyżej wymienionych produktów, olej rzepakowy z pierwszego tłoczenia żółtko jaj.
Mają korzystny wpływ na stężenie cholesterolu całkowitego oraz frakcji LDL tzw. „złego cholesterolu”, która odpowiada za tworzenie się miażdżycy, jednocześnie podnosząc poziom „dobrego cholesterolu” - frakcja HDL. Powinny stanowić od 15 do 20% ogólnej energii dostarczanej w ciągu dnia. Najwięcej nienasyconych kwasów zawierają oliwa z oliwek – 69% i olej rzepakowy – 55%. O ile dwa pierwsze produkty są częste w naszej diecie, to szkoda, że nie doceniamy nasion jako źródła jedno i wielonasyconych kwasów tłuszczowych

Korzystałam z:
https://kcalmar.com/blog/2017/03/17/jednonienasycone-kwasy-tluszczowe-korzysci-dla-zdrowia/ Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przewodnik TOK FM na zdrowie do Ewa Podolska dzisiaj uszczęśliwi to co jest bardzo zdrowe to nienasycone kwasy tłuszczowe dzielimy je na jedno nienasycone oraz wielonienasycone najwięcej w diecie powinno się znajdować jedno nienasyconych kwasów tłuszczowych ich źródła to przykładowo oliwki można dodawać do sałatek orzechy laskowe zjadać w formie przekąski dodawać do sałatek lub koktajli pistacje migdały orzeszki ziemne awokado awokado może być dodatkiem do sałatek lub Rozwiń » zastąpić masło olej jest wyżej wymienionych produktów olej rzepakowy z pierwszego tłoczenia żółtko jaj mają korzystny wpływ na stężenie cholesterolu całkowitego oraz frakcji ldl tzw. złego cholesterolu, która odpowiada za tworzenie się miażdżycy jednocześnie, podnosząc poziom dobrego cholesterolu frakcja hdl powinny stanowić od 15 do 20% ogólnej energii dostarczanej w ciągu dnia najwięcej nienasyconych kwasów tłuszczowych zawierają Oliwa z oliwek 69% i olej rzepakowy 55%, o ile 2 pierwsze produkty są częste w naszej diecie to szkoda, że nie doceniamy nasze jako źródła jedno i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych przewodnik medyczny od poniedziałku do piątku po czternastej 35 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA