REKLAMA

Test: Audi Q2 i BMW X1

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-04-29 19:40
Czas trwania:
13:41 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji to dobry wieczór czwartek codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski Jacku dobry wieczór dobrze jest zgodnie z zapowiedzią 2 samochody, które ostatnio którymi ostatnio dziś klasa premium niemieckie zaczniemy od audi q2, a potem przejdziemy płynnie do BMW x 1 co łączy te samochody, a przede wszystkim słowo albo crossovery rozmiary też w miarę zbliżone, ale jednak jak tak wejść w szczegóły to ja bym się upierał nie Rozwiń » muszę się z tobą czy będę z tą polemizował czy nie to jednak zupełnie inne samochody nie tylko, dlatego że inna Marka dobra zaczniemy od 2 to jest audi, które okazuje się myślę, że już dłużej nam towarzyszy ten model słuchać tylko 5 lat niecały ja pamiętam jesień 2016 teraz pamiętam zobaczyłem, że to 2016 roku towarzyszy problem pojawił w Polsce ja pamiętam byłem wtedy jazda gdzieś tam na drugim końcu Polski ten samochód zaprezentowano wtedy bardzo mocnej wersji 190 chyba konnej, ale dlaczego, dlaczego to było pewnie zaskoczeniem, bo się nie spodziewałem, że zrobi kolejny mały samochód, bo był 1 przecież to był samochód jest nadal osobowy mały, ale jakoś nie niespecjalnie niespecjalnie popularna no i ten rząd taka Jedynka niespecjalnie popularna kilkaset sztuk rocznie ten też nie bije rekordów sprzedaży, ale pojawił się jest wciąż sprzedawany, dlaczego nie mówimy, dlaczego mamy też tak dlatego, żeby facelifting samochód nie zadłuży 420, ale spory bagażnik 400l 1 rzecz to jest facelifting tak jak wspomniałem koniec ubiegłego roku trochę zmian z przodu trochę zmiany chciałem się rozpędzić Styła z tych właśnie niewiele i o to chodzi wyjawia co myślałem najpierw go zobaczyłem, że zmieni listy refleks reflektory LED reflektory światła potencję nie pasuje do innych aut one są takie okrągłe, a nie taki, a nie takie Zobacz cieniutki jak w innych audi, ale okazuje się, że taki był od początku średnio się to podoba wolałbym z tyłu widzieć jak każdy inny mały taki czynsz jakieś, ale dobra w środku też zmiany nowe koło kierownicy inne opcjonalnie cyfrowe zegary też większy ekran systemu multimedialnego jak to jeździ nie powiem, że to jeździ jak świat 500 x, bo ktoś powiedział, że Fiat 500 x, ale świetnie nie jest działaniem, dlaczego ten samochód się trochę z tym fiatem 500 x kojarzy może, dlatego że zanim trafi on jest nieduży on ma rozmiary zbliżone co, ale nie stosuje to, że samochód jest nieduży, że jest ciasno to są różne rzeczy Mitsubishi Space Star jest malutkie, a jest w nim mnóstwo miejsca się dziś bardzo wygodnie to wszystko też kwestia kompromisów, które wynikają z wysokości fotela ustawienia kierownicy grubości deski rozdzielczej oraz drzwiowych natomiast mnie audi q2, którym jeździłem te 4 lata temu ostatni raz po prostu jest dziś to jest to samo z wody 1 zresztą to są małe samochody to są samochody takie jak dwuosobowej, toteż dla 2 osób, które nie są za dużo ale, żeby tak jest tutaj za dużo nie było słów krytyki, bo na razie niewiele dobrego powiedziałem to jednak można sporo dobrego o tym samochodzie powiedzieć, bo to jest takie typowe audi w dobrym tego słowa znaczeniu, czyli ma precyzyjny układ kierowniczy układ kierowniczy wygodne fotele sprężyste dla mnie odpowiednie zawieszenie to to jest ta firma, która premium ostatnio robi na mnie dobre wrażenie, dlatego że te 3 cechy każdy mały i ostatnio były natomiast ktoś wybierze taki mały samochodzik czy nie to oczywiście ma ma wybór jeszcze tak zobaczy i te wrażenia zjazdy dlatego były bardzo pozytywne już zapomnę tych światłach z tyłu, bo 1 mogą się podobać drugiemu nie prawda natomiast wnętrze obsługa typowo do aut w tym oczywiście nie ma tych mnogości ekranów dotykowych to jest takie najbardziej spartańskie wnętrza wszystkich aut, czyli w jedynce i w dwójce taka tak jest i także właściwie zastanawiam teraz, bo nie chcę tutaj też wymyślać tego cennika, ale wydaje mi się, że to poniżej 100 000, bo właśnie ten cennik chciałem wejść tego pewnie też nie widzisz patrzą jeszcze jak mało posłuchasz wersja kosztuje panowała w 1000zł jest silnikiem 10110 koni mamy wersję pośrednią 15 benzyna 150 koni ona kosztuje 122 000, a najmocniejsza dwulitrowa no uważam ja koni wiz nie ma hybryd nie ma plagi na Niemnie zapowiadają tylko są tylko silniki benzynowe 101, jeżeli bowiem jeszcze na koniec tej tej krótkiej prezentacji czym jeździłem co było w naszej redakcji to był 15150 koni z napędem tylko na 1 oś, ale okazuje się totalnym małym samochodzie okazuje się, że da się zrobić dobry układ kierowniczy zawieszenie, które współpracuje całkiem nieźle z tym silnikiem, bo jak pamiętasz czy hyundaiu kiedyś Fordach to 150 koni na przednią oś to wydawało się nie ogarnie nie do ogarnięcia nawet dla większych SUV-ów 8,5 setki to jest wszystko dobrze działające w połączeniu ze skrzynią dwusprzęgłową natomiast wersja najtańsza mówi 115131 benzyna bojach panu premierze jeździłem dieslem, który nie ma go teraz w ofercie 150 000 swoje nowe to biorąc pod uwagę rozmiary to ten samochód to tani nie jest ja myślę, że część ludzi pójdzie sobie od razu i wybierze tę cyfrę większą trochę, czyli 3 i będzie się nad tym samochodem zastanawiać, ale w ofercie mają był facelifting to znaczy, że jakieś nadzieje audi pokłada w tym małym małym SUV-ie mówiliśmy audi q2 po faceliftingu tak, ale powiedzmy jeszcze 1 nocy, zanim przejdziemy do bywało ich jedynki audi q2 to nie jest audi 3 samochodom kompaktowym audi q2 jest samochodem rozmiar mniejszym to jest SUV na taki ruch uproszczone zbudowany w oparciu Platforma z segmentu ba to jest auto SUV segmentu ba najmniejszy i teraz ten samochód z benzynowym silnikiem 15 mocy 150 koni kosztuje 130 000zł ile kosztuje BMW x 1, który samochodem większym silnikiem 15 mocy akurat tutaj mamy 140 koni 117 000 jest tańszy to jest to odpowiedź na pytanie czemu audi q2 to audi q2 jest samochodem popularnym, bo można kupić coś taniej, ale więcej o zamachu oraz ty jeździłeś kiks jedynką tylko przypomnę sobie, że ten samochód już nam towarzyszy ponad 10 lat, bo w 2019 roku się pojawiła druga generacja jest od 6 lat czy my wzięliśmy ten samochód jakieś konkretnego powodu czytam dużo zmieniło tak to znaczy przede wszystkim w odróżnieniu od audi ma 3 silniki tutaj w wersji czy benzynowych wysokoprężnych masz całą masę możesz mieć silnik 15 benzyna 130140178230 koni to będą silniki trzycylindrowe 15 albo czterocylindrowe 20 ma też diesle 1520 od 16 do 230 konie, które samych wersji silnikowych ma 9, ale jest coś jeszcze 1 odmiana, którą właśnie dostaliśmy do testów to jest obrady to jest hybryda doładowana jednostka auto wyposażone w trzycylindrowy silnik benzynowy silnik elektryczny łączna moc 220 koni skrzynia oczywiście automatyczna sześciobiegowa ten samochód kosztuje uwaga 187 000zł to jest cena uważam dość przyzwoita 220 koni za diesla, który ma 230 koni trzeba zapłacić 190 000 za diesla, który ma 190 koni trzeba zapłacić 170 000, więc tutaj za pośrodku ze 187 000 dostaje auto, które jest hybrydą ładowano z gniazdka, czyli masz samochód elektryczny jak nasz własny prąd albo masz gdzie go naładować naprawdę możesz sobie dojeżdża codziennie do pracy z powrotem na samym prądzie to jest niewątpliwa zaleta no masz samochód, który w 21 jest to samochód, który może pojechać na wakacje, jeżeli chcesz no i wszędzie dojedziesz, bo tu jest silnik spalinowy jak będziesz tankował tankować trzeba często bo, bo zbiornik paliwa nie jest zbyt duże no to po prostu dojdziesz, gdzie trzeba automat 4m 45 cm długości jeszcze takich ważnych dat ważnych rzeczy to jest coś niesamowitego ja mam w katalogu masę własną 2265 kg nie może tutaj ktoś nie pomylili pas kierowcy zatrzymywali kierowców nie z kierowcą nawet 340 oczek siedzi wraz z auto katalogu bierzemy Samaru ich się chyba się tutaj ktoś machnął silnik spalinowy 125 doniesień praktycznym 92kW sumuje się to 220 koni od zera do setki 90 za 1220 prędkość maksymalna na zużycie paliwa na pierwszych 100km Lee Ross 9l lat wraz z tak jak się jeździ po mieście spoko, chociaż dźwięk 3 cylindrowego silnika nie należy do miłych ani do przyjemnych za to skrzynia działa tam jest skrzynia samorząd dróg taka oś ośmiobiegowy automat sama krzyż ze sama konstrukcja, czyli połączenie silnika spalinowego elektrycznego układem odzyskiwania energii ze skrzynią automatyczną jest zrobiona bezbłędnie to znaczy w tym samochodzie, a w niektórych się zdarza, że działa dużo gorzej w tym samochodzie nie zauważyliśmy żadnych wad tego układu, a żadnego dopracowania polegającego na tym, że czasem w momencie, kiedy włączam silnik zmienia się nam też bieg i mamy jakiś taki uskoki szarpnięcia się od czasu do czasu zdarza albo, że podczas redukcji biegów zmienia się gdzieś tam jakieś ustawienie silnika elektrycznego, który się wyłączało w tym momencie przestawia się na układ odzyskiwania energii też gdzieś się tu pojawi jakiś szarpie się tutaj tego nie ma jest naprawdę dobra robota w sensie dopracowana bardzo skutecznie zrobiona niebo lepsza od identycznej konstrukcji, którą mieliśmy okazję testować w mercedesie Mercedes klasy, a 250 i tam to była tragedia natomiast tutaj działa to naprawdę Super jak wygląda pan wójt 1 chyba nikomu nie muszę mówić już trochę ten samochód patrzył z zewnątrz w środku to jest stara dobra BMK i tutaj to jest taki projekt, przy którym naprawdę trzymam kciuki, żeby nikt nie grzebał, jeżeli chodzi o obsługę tego samochodu ergonomię, a to jak się obsługuje ten samochód to jest bez byłem tak na moje życie to słabość w 1 rzecz dorzuca pozwoli się tylko, że ten samochód bardzo zmienił 5 lat temu, bo nie teraz Zobacz bardziej SUV-em crossoverem 6 szerszy wyższy krótszy ma też prześwit większy niż audi 18 wał jest 15cm oczywiście tak jak wspomniałem 25 cm dłuższy dasz mi pół minuty jeszcze na koniec, a 8 wykończyć ten temat, bo najważniejsze nie powiedziałem po mieście dziś ten całkiem fajnie natomiast w bramce samochód na trasę jakąś wielką trasę tylko do Łodzi i powrotem, a i i West Ham dowodzi wróciłem na pustym Baku ten samochód na trasie przy prędkościach autostradowych czy 20140 na godzinę pali ogromne ilości paliwa i ja się rządu nie jest hałas pociechę soku jest hałas męczy się to strasznie ten silnik 15 potwornie hałasuje, a tutaj, jeżeli chodzi o takie miasto pod miasto to wysoka natomiast, jeżeli chcielibyśmy sobie samochód kupić z myślą o ciasnych wycieczkach poszukajmy diesla dlatego ten samochód 1012l na 100 km potrafi zużyć przy szybkiej jeździe trzeba bardzo często tankować, czyli realnie o 300 km no i oprócz tego jazda nie jest przyjemna, bo ten silny tak ewidentnie się męczy to się naprawdę, żeby jechać utrzymywać prędkość autostradową to trzeba go wcisnąć złowili jak się front skończy urok pryska jeszcze jako dorzuca ostatni post scriptum króciutko to w ogóle jest po 2 w dwójce akcji które, że kolejny model drugi model BMW z napędem na przód my mieliśmy akurat napęd na obie osie, ale jeszcze 1 rzecz, bo już nie jeździłem na jesieni we wrześniu październiku, kiedy przedstawiono wszystkie hybrydy BMW doładowany wnioski 1 rzecz mnie tam akurat cieszyła tak na krótkie jazdy na krótkie dystanse to on bardzo sprawnie działał tak jak mówiłaś, ale też skutecznie się doładowywać ten akumulator i to mnie zaskoczyło, bo w innych BMW tak nie było przynajmniej wtedy, kiedy jeździłem miał fajne analogowe zegary przynajmniej moja wersja i to bardzo cieszyło moja już miała cyfrowe zegary oraz co tylko państwo czy może powiedzieć ostatnio dla żony kupowaliśmy samochód między nimi braliśmy pod uwagę bank x 1 tak się zdarzyło, że akurat cham dowodzi tą jedynką obejrzeć trójkę swych kontrolka, którą ostatecznie kupiliśmy i wysiadam z tej nowej jedynki do trójki sedan dwulitrowy diesel tam 190 koni z automatem zmieniło część jak z taką ulgą nie i taką ulgą przesiadł się do tej trójki do zwykłego sedana siedzi normalnie, gdy silnik ma moc w odpowiednim zakresie i po prostu, jakby się jedzie się naprawdę dużo wygodniej niż w tym część kawę SUV-em a, ale znieważył mówiliśmy BMW i skończymy wcześniej audi kula dziękujemy jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA