REKLAMA

Marie Kondo chce teraz sprzątnąć nasze miejsca pracy. O książce "Jak czerpać radość z pracy"

Święta z Radiem TOK FM
Data emisji:
2021-05-03 15:00
Prowadzący:
Czas trwania:
10:14 min.
Udostępnij:

Marie Kondo swoją metodą porządkowania domów zawojowała świat. Jej książka "Magia sprzątania" stała się międzynarodowym bestsellerem, a metoda Konmarie stała się tematem jednego z seriali dokumentalnych Netfliksa. Teraz najsłynniejsza declutterka świata wraca tym razem chce uporządkować nasze miejsca pracy. O książce "Jak czerpać radość z pracy" opowiada Maria Ernst-Zduniak, ekspertka declutteringu, czyli odgracania i porządkowania przestrzeni.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
świąteczny program Radia TOK SA Marie Kondo stała się celebrytką postacią czy da miliony egzemplarzy książek, mówiąc że możemy być szczęśliwsi bardziej zadowoleni bardziej zadowolone ze względu NATO, że po prostu pozbędziemy się niepotrzebnych rzeczy ma swój serial na Netflixie co jest właściwie już synonimem bycia gwiazdą czym różni się sprzątanie miejsca pracy sprzątanie biurka więcej przestrzeni do pracy od sprzątania domu, dlaczego potrzebna była oddzielna Rozwiń » książka, a może nie była potrzebna tak naprawdę bardzo się nie różni od sprzątania domu są podobne zasady to i to sądzę, że ta książka była o tyle potrzebna, że bardzo mało mówi się o naszym miejscu pracy jako miejscu, które też powinno warto, żeby było uporządkowane i w książce znajdziemy kilka podpowiedzi jak uporządkować nie tylko miejsca pracy nasze biurko, ale też sfera cyfrowa 4 kontaktów relacje biznesowe i też skłania do refleksji czy w ogóle praca, którą wykonujemy sama w sobie sprawia nam radość i ewentualnie jak możemy poprawić sobie poziom satysfakcji z wykonywania Marek Honda wzięła do współpracy Scotta Sorensena, czyli psychologa organizacji, który bada na rajskiej uniwersytecki różnego rodzaju kwestie właśnie satysfakcji z pracy i mnie bardzo zaskoczyło, że ten porządek jakaś taka harmonia z satysfakcją z pracy się łączy, ale rozumiem, że to nie zaskoczyło ja już tutaj przed nagraniem mówiła pani mówiła też słuchaczom słuchaczką el po wprowadzeniu, że w tym wstępie, że ja jestem znaną, bo wymiar moje biurko było redakcji przed pandemią charakterystyczne, bo to wielki, który miał największy chaos jakoś nie czuję, żeby zabierał mi satysfakcję z pracy, czyli prawdopodobnie jak jest pani wyjątkiem, który potwierdza reguła jest część osób, która rzeczywiście odnajduje się w tym chaosie i tak jak kilka należny przed anteną jak wspomniała pani, że jest poproszona o dane dokumenty pani w stanie znaleźć bardzo szybko na Sejm i rzeczywiście są osoby którym, gdybyśmy nagle uporządkowali miejsce tacę nie mogłoby się przez jakiś czas odnaleźć jest jednak ja wierzę w to, że zdecydowana większość z nas lepiej działa i pracuje jak ma uporządkowaną przestrzeń wokół siebie czy to w domu czy w pracy teraz ten dom praca często oznacza jedno miejsce w pandemii ta praca zdalna skomplikowała nam życie domowe, ale czy chodzących do praktyki od czego zacząć porządkowanie miejsca pracy od planu jak zawsze moim zdaniem czy warto zaplanować jak chcemy, żeby to miejsce pracy wyglądało i teraz, jeżeli mamy pracę zdalną do bardzo często pojawia się problem, gdzie w mieszkaniu domu lub gospodarować miejscem na biurko laptopa, a podstawowe dokumenty nie wszyscy mają ten komfort, że mogą mieć gabinet osoby na to miejsca pracy i zamknąć się w ciszy spokoju często większość z nas ma albo Homo i przez to kuchni jadalni czasami bywa to sypialnia w internecie widziałam zdjęcie pana, który siedział na plan naprawy z laptopem i mówi, że to w końcu cisza spokój, a więc warto zastanowić się jak w naszym domu możemy wygospodarować kawałek tego miejsca, żeby stricte przeznaczone do pracy bardzo poszukać inspiracji interes w internecie na różnych portalach w pracy czasem wnętrzami i wygospodarować sobie taki miejsca, gdzie po pierwsze, będziemy mieć laptopa, a ci kawałek blatu, ale też np. jakąś szafkę komody regały, na które będziemy przechowywali podstawowe dokumentu, ponieważ niektórym wystarczy tylko właśnie lato i telefon o pracę niektórzy potrzebują segregatory faktury umowy cały stos dokumentów i dobrze, żeby tak nie leżało na wierzchu, ponieważ jak skończymy np. 17 prace to warto, żebyśmy się co czuli, że jesteśmy u siebie w mieszkaniu ani swojej duża, więc możemy wygospodarować kawałek szafki szuflady jedno możemy też kupić ewentualnie jakieś większe ładne pojemnik, który kolorystycznie pasuje do estetyki naszego mieszkania i w nim przechowywać dokumenty jak utrzymać to miejsce w porządku, bo to, że raz zrobimy nie oznacza, że to miejsce nie wróci za tydzień za 2 do tego samego stanu to jak porządki wiosenne świąteczne przed Wielkanocą przed Bożym Narodzeniem co z tego, że wtedy do mnie uporządkowane bardzo szybko wraca do poprzedniego stanu tak to prawda ryba jest sam tu trochę chyba nie pomaga to prawda takie dosyć często to jest kwestia też robienia pewnych nawyków są tory, które twierdzą że, żeby wyrobić sobie pewnie nawet to jest co najmniej 30 dni inne twierdzą też dziewięćdziesiątki, ale jeżeli uporządkujemy przestrzeń wokół siebie oset regulujemy nasze dokumenty pochowamy albo teczkach albo segregatora, a może nawet opiszemy kategoriami lub kolorami segregatory to później, jeżeli dostaniemy dany dokument i które to, że uda nam się od razu odłożyć na miejsca ani na biurku to rzeczywiście jesteśmy w stanie utrzymać porządek, ale czasami mamy taki natłok pracy telefonu tzw. Colin dzisiejszych czasach komunizmu, a czasem trudno trafić na bieżącą, więc można spróbować przeznaczyć NATO albo 10 minut rano przed rozpoczęciem pracy albo 10 lat przed zakończeniem pracy czy wszystkie wtedy dokumenty pochować od miejsca wszystkie akcesoria tak jak długopis jest przy Warcie im mazaki to co używamy kalendarz też odłożyć na miejsce i schować i wtedy jest nam też tak łatwo zakończyć dzień lub płatki go rozpocząć, jeżeli sobie te 10 poświęcimy na taki uporządkowanie też trochę tak jak niektórzy np. nie pójdą spać nie zakończą pracę póki nie piszą w kalendarzu zadań na następny dzień, żeby wyjąć mówiąc kolokwialnie ze swojej głowy spisać na papier wtedy mieć, żeby postać spokojną głowę, że mają wpisane nie zapomną i teraz mogą skupić na formę relaksu jak zmienia się efektywność i praca, jeżeli pracujemy w uporządkowanym miejscu pracy bardzo decydowanie wierzę, że bardzo po pierwsze nie stresujemy się np. faktem, że wiecznie czegoś szukamy i nie możemy czegoś znaleźć ponieważ, jeżeli mamy tak jak wspomniałam segregatory na poszczególne dokumenty to, szukając faktury danego klienta wiemy, że ona powinna być żółtym segregatorze, a umowa z dniem pewnik np. w zielonym segregatorze, więc to tracenie czasu jest bardzo częstym przypadkiem są badania, które mówią o tym, że w ciągu naszego życia de Chile 6,5 miesiąca na szukaniu kluczyków dokumentów recept wszystkiego to jest bardzo bardzo dużo ja zdecydowanie Polaka 6,5 miesiąca część z nich jest do kwestii pod Palmą niż na szukaniu rzecze w związku z tym mamy uporządkowaną przestrzeń wokół nas to po pierwsze nie tracimy czasu i tym faktem nie stresujemy mamy większą motywację do działania, a mając stos papierów na biurku z 1 strony próbujemy skupić się na danym zadaniu napisania maila Marek dziś kątem oka widzimy często dokumentów i trochę nas frustruje i denerwuje, że na to pani napisać maila, ale w zasadzie byliśmy dokumenty uporządkować i tak nie do końca też w stanie się skupić na tym mailu te dokumenty nadal leżą dzień warczy kolejny, więc zdecydowanie porządek wokół nas wpływa na motywację do działania na mniejszy poziom stresu i na taką chęć do realizacji zadań, bo jesteśmy w stanie skupić się na tym co dla nas istotne ani na tym rozpraszać w formie bałaganu na biurku czy stosu papierów obok nas na krześle rozmawialiśmy o książce jak czerpać radość z pracy to jest książka Marie Kondo i Scotta sanacyjna bardzo pani dziękuję moim gościem była Maria Ernst Zduniak ekspertka Dietla w ringu, czyli odwracanie i porządkowania przestrzeni i tylko powiem, że ta kolejność jest ważna to, czego pani na koniec czerwca, dlaczego to musi być odwracanie porządkowanie ani odwrotnie trudno jest uporządkować zagraniczną przestrzeń dobrze najpierw od gracji pozbyć się tego, czego nie potrzebujemy, a dopiero potem układać, a i tak porządkować wspominają zapraszam też na stronę internetową moje dzisiejsze, zwłaszcza domowe metamorfozy PL tam więcej pani działalności można też zaprosić panią do swojego domu, jeżeli ktoś chce skorzystać z takiego wsparcia bardzo dziękuję za rozmowę bardzo dziękuję serdecznie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIĘTA Z RADIEM TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA