REKLAMA

Jaki ruch fizyczny jest dobry dla naszego serca?

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2021-05-03 14:30
Prowadzący:
Czas trwania:
01:38 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Wodnik TOK FM na zdrowie dzień dobry Ewa Podolska co znajduje się na samym dole piramidy zdrowia to co powinniśmy spożywać jak najczęściej i możemy większej ilości jeszcze kilka lat temu na dole piramidy zdrowia były warzywa i owoce, ale nastąpiła zmiana światowa organizacja zdrowia umieściła tam co aktywność fizyczną przy czym nie chodzi tu typowe treningi sportowe przynajmniej nie tylko w grę wchodzi chodzenie po schodach spacer nordic-walking jest to tzw. wysiłek Rozwiń » dynamiczny natomiast niewskazane są wysiłki statyczne i geometryczne tak jak np. podnoszenie ciężarów taki trening wpływa tylko na powiększenie masy mięśniowej czasami może doprowadzić wręcz do przerostu mięśnia sercowego nadciśnienia tętniczego czy też nasilenia epizod w arii jeśli lubimy siłownie to ta wysiłek dynamiczny dostarczy bieżnia rower stacjonarny lub SDP kiedyś obowiązywała zasada, że optymalny dla zdrowia jest wysiłek fizyczny o umiarkowanym natężeniu, które podejmujemy co najmniej 3× w tygodniu trwający minimum 30 minut z poziomem tym na około 30 uderzeń skrótowo 3× 30× 130 no przez zalecenia mówią o umiarkowanym wysiłku podejmowany już 5× w tygodniu przewodnik medyczny od poniedziałku do piątku po czternastej 35 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA