REKLAMA

Mercedes EQB, samochody autonomiczne i elektryfikacja motoryzacji w Europie

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-05-05 19:40
Czas trwania:
12:24 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór z ławką dobry wieczór bardzo ciekawego proszę państwa co ciekawego ciekawe ciekawe jest ciekawa jest nasze środowe podejście do motoryzacji, bo próbujemy coś powiedzieć o przyszłości dziś środa prawda, bo ten długi weekend trochę mi tutaj namieszał w kalendarzu mam taki szybko się po nim prześlizgnęła też bez przesady całego raportu nie Rozwiń » będę czytał, ale jest takie badanie 2021 rady z Index, czyli taka gotowość poszczególnych krajów europejskich do wprowadzenia elektro elektrycznej motoryzacji aut elektrycznych to akurat na stronie sama znalazłam, więc zakładam, że dobrze przetłumaczone i tak patrzę, jakie kraje najlepiej są do tego przygotowane zdziwienia jest specjalne w 2 to byłem tak Norwegia Holandia świetnie sobie z tym radzą to wiadomo dużo stacji ładowania różne ulgi wielka Brytania też może też nie ma co dziwić, chociaż w wielkiej Brytanii elektr elektryfikacji Wielkiej Brytanii to raczej rzadko mówimy, ale o infrastrukturze przynajmniej, bo ja tam jeździłem elektrykiem w tym kraju natomiast w Holandii Norwegii jeździłem wiem ile tych stacji jest to one są zauważalne jest ich bardzo dużo i najgorsze kraje europejskie Polski w ich nie ma w tej ostatniej trójce na szczęście, ale chyba też nie byłaby w czołówce to są Rumunia Słowacja Czechy tam najwolniejsze to poprawia najwolniej się zmienia sytuację najwolniej dostosowywane są przepisy infrastruktura no, więc przygotowywanie do korzystania z pojazdów elektrycznych jest różnica między czołową trójką końcową trójką to prawdopodobnie można by nawet określić, że to jest przepaść bardzo okazuje się, że jest tak duża oferta samochodów elektrycznych, że i tak drożeją samochody spalinowe, że elektryki stają się bardziej dostępne to też może to banalne stwierdzenie, ale tak jest po prostu zauważ przyszły podkreślam ostatni jak drogie są samochody elektryczne premium nawet staje się atrakcyjna, bo tzw. zwykłe samochody spalinowe są naprawdę niektóre kosmicznie drogie i w wielu krajach ponad 10 okazuje się, że elektryczne samochody po tych wszystkich benefitów oferowanych przez władze są droższe tańszych odpowiedników z napędem spalinowym to pamiętasz parę lat temu mówiliśmy, że elektryczny golf jest najtańszy najstarszym golfem w Norwegii okazuje się, że już 910 krajach można znaleźć takie samochody elektryczne no dobrze to to tak ogólnie wspomniałem ważne, że ta Elektry elektryfikacji jakoś tam przebiega od prądu nie uciekniemy myślę, że tutaj to to jest przyszłość motoryzacji niewątpliwie natomiast jak widać tempo wdrażania, że tak się wyrażę samochodów elektrycznych w poszczególnych krajach to nawet Unii Europejskiej to jest bardzo różne nowa, że złej cały czas waży się przyszłość samochodów elektrycznych tak to powiem i jeżeli ktoś miałby nie spytać, czego oczywiście nikt nie robi to brak od czasu do czasu ktoś pyta czy w przyszłości będziemy jeździć samochodami autonomicznymi ja na ten moment to wieża, dlaczego dlatego, że uważam, że samochody autonomiczne sprawdzą się tylko i wyłącznie wtedy, kiedy będą miały osobne drogi, na których będą mogły korzystać tylko włącznie wspólnie z innymi autonomicznymi samochodami to wtedy będzie działać na raz, jeżeli pojawi się jakikolwiek czynnik ludzki bądź zwierzęce no to morze to już być, ale to są znowu moje gdybanie statystyki mówiące innego, bo to są jakiś taki moje obawy XIX-wieczna jak kolej żelazną mieli prowadzić też ludzie bali, że krowy przestaną dawać mleko i ja tutaj chyba mam coś podobnie, bo z drugiej strony statystyki mówią, że do wypadków, jeżeli chodzi o samochody autonomiczne dochodzi po prostu dużo rzadziej statystycznie niższym, gdy to kierowca siedzi za za kierownicą przecież to samochody poruszają się wspólnie z innymi użytkownikami dróg, na których są przecież głównie samochody z kierowcą za kierownicą no raz doszło do doszło do takiego nieszczęśliwego zdarzenia ostatnio w stanach, a które wzbudziło tutaj sporo kontrowersji Otóż Tesla model i Greg wolała drzewo doszło do wypadku tragicznego, dlatego że w tym wypadku zginęły 2 osoby auto chyba nawet stanu tak auto stanęło w płomieniach spłonął doszczętnie osoby zginęły i problem taki, że nikt nie siedział za kierownicą auta nikt nie siedział z przodu obydwaj pasażerowie siedzieli stół i nie było nikogo z przodu i sprawa bardzo jak dziwna, dlatego że tutaj ile Musk, czyli szef Tesli zabrał głos w tej sprawie, dlatego że jak było takie podejrzenie, że może oni w jaki sposób oszukali ten system, który tak naprawdę wymaga tego, żeby kierowca siedział na fotelu tam jest czujnik, który sprawdza czy jesteś na fotelu kierownica to musi być co 10 sekund dotyka ona, więc nie można kierownicy po prostu sobie puścić przeszłość na tych okazuje się, że taką samą raport, czyli tak bardzo renomowany magazyn amerykański zajmujący się ogólnie rzecz ujmując badaniem jakości różnych rzeczy dostępnych w amerykańskim rynku przeprowadził swoje badania okazuje się, że można bez żadnego problemu szukać wystarczy zrobić tak, że usta, że przyłącza samochód tryb autonomiczny w pewnym momencie ustawiasz prędkość na 0 samochód się zatrzymuje potem dajesz jakiś Ciężarek na kierownicę, żeby ten czujnik myślał, że jesteś, że dotyka kierownicy, a ana fotelu kierowcy kładziesz tam coś no i wtedy sobie bez otwierania drzwi, bo wtedy to system się wyłączy wtedy bez otwierania drzwi musi się przecież na tę no może sobie siedzieć z tyłu, kiedy samochód, jakby autonomiczne jak da się to da się już, że generalnie wszystko się doszukać się też każdego roku ileś tam o setki pewnie osób giną na całym świecie jak tysiące z powodu porażenia prądem mówi, a wszyscy wiedzą, że nie powinno się dotykać tych korzystających ze ściany przewodów, więc to też trudno zakazać sprzedaży noży tak z powodu kilku osób, które ewidentnie zrobiły coś, czego robić nie powinno czy po prostu przesiadł się na to pozwoliły temu autu i inaczej wieś natomiast tutaj dyskusja na temat tych samochodów autonomicznych po prostu cały czas cały czas trwa i a niemożliwe wrażenia, że jakoś ostatnio coraz mniejsze mówi o samej autonomicznych samochodach szczególnie w kata elektrycznych, że tam co innego się teraz podkreśla, że po prostu nowe modele elektryczne większy zasięg możliwość ładowania szybką ładowarką o tym, że tam jest jakaś możliwość jazdy autonomicznej to przecież nie słyszymy ostatnio tak często tak jakoś odnoszę wrażenie jestem na tych premiera ciągle gdzieś tam mi i o tym się nie mówi kiedyś aut bardzo podkreślało przez ostatnie parę lat nie pamiętasz tam różne stopnie autonomii teraz mamy kolejne modele audi i tam to auto na co jak tutaj trochę kosz trochę pokrywa ZUS z tymi naszymi dywagacjami, że chyba jest na to wszystko po prostu jeszcze trochę wcześniej, że to nie jest moment powinniśmy się tym zajmować jesieni też przemili klimat zamilkli, choć nie ma elektroniki właśnie naszego samochodu umowa na czas, której dopiero dobrze opakować kolejno ja jestem z ochoty nie ma przepisów rodzących, które umożliwiałyby to to jeszcze nie kolejna ważna jest taka, że jest chorego senatorów amerykańskich 1 demokrata drugi republikanin, a pracują nad przepisami, które mają umożliwić producentom samochodów już nie tylko testowanie na specjalnych warunkach, ale produkowanie sprzedawanie samochodów, które poruszało się w sposób autonomiczny, więc jest podjęta próba i to po raz pierwszy taka próba usystematyzowania i nadania temu co w tym momencie trochę wolną Amerykanką nomen omen jakichś ram prawnych to jest coś co może spowodować albo zaprzestanie, chociaż wiemy jak to jest w stanach to to oni się tym zajęli wynika z met często z ambicji politycznych, ale też lobby niezwykle silna niewątpliwie mogą się przyczynić również do tego żali się tym zainteresowali, ale Zobacz bez tych ram prawnych to będą różne w każdym ska w unii europejskiej w stanach Chinach trzeba będzie inne samochody produkować to na razie nic nie ma potem będzie bałagan może za ileś lat wreszcie wreszcie się przestaniemy tego bać tylko 1 rzecz tak powiem ci do dorzuca do tego co mówi, że ja, jeżdżąc takimi pół autonomicznych na różnych próbach czułem się zaniepokojony jak samochód sam za nie zmieniał pas i tak to to chyba długo będzie jeszcze człowiek się przyzwyczają do tego że, że nie ma kontroli albo oddawał kontrolę pojazdowi nowym tak przynajmniej własnego doświadczenia widzę mogę na koniec szybko, ale też jeszcze słuchaj, bo w Szanghaju byliśmy parą jeszcze byliśmy byliśmy wirtualnie mówiliśmy różnych premiera, ale myślę, że to ważny jest to, że Mercedes tam coś tu nie dziwne, że w Chinach oni tam sprzedają samochody mają swoje modele mercedesa Kuby zadebiutował, gdzie no właśnie w Chinach to jest większy Mercedes niż odpowiednik, który się nazwa jak Kielce, bo ma 470 długości metr prawie metr 70 wysokości produkowany na razie w Chinach, owszem, będzie produkowany na Węgrzech potem za parę miesięcy, a potem Stanach Zjednoczonych być może trochę produkowane gdzieś w pobliżu pobliże to Meksyk i dostępne do pierwszym roku, bo nie wspomnieliśmy chyba przy Forcie wjeżdżał jest produkowany w Meksyku w Meksyku ta wersja, którą jeździliśmy ta wersja przedstawiona w Szanghaju w zeszłym tygodniu w Chinach tak taka chińska wersja niewiele różniąca zewnątrz może tam jakiś coś w opcjach jest innego a, a co podtrzyma Kuba jeszcze do najmocniejszej Cube to prawie 300 koni to jest AMG light pojemność baterii minimum 60 kilka kilo Wato godzin, więc zasięg około 400300 kilkudziesięciu takich pewnie realny ponad 400 teoretyczną oglądam zdjęcia no przód w stylu EQC tak i tak grilla niema normalnego, ale też w miarę to wygląda normalnie płatny to samochód niektórym się słuchają niektóre jak na każdym samochodem, ale wielu osobom się albo nie podoba, bo jest takim jak wielka kiedyś wieś takim kończy okiem na kołach, ale akurat nie mam z tym problemu można ładować szybką ładowarką sztuki Lovato pojemność bagażnika 500l duży samochód oglądała zdjęcia tego samochodu to sympatycznie lubię kanciaste mercedesy, bo ich mało, więc w tej ofercie konkurenci ceny nie mam chyba jeszcze nawet w Chinach przez jest jeszcze jaguara I-pace, który rzadko mówimy, ale to fajnie jeździ tam mniejsza Tesla, której wspominała tak dzielnie ich tylko Greg no BMW, którym będziemy pewnie na dłużej jeździć wkrótce jeździmy na jesieni to jest x 3 elektryczne trochę jest konkurentów nowa w wieku 4 e-tron tak rozmiar owo prawda no to tyle jeśli chodzi o elektrycznego mercedesa do Szanghaju będę jeszcze na pewno wracał, bo tam chociażby koncept audi A6 e-tron będzie pokazywał nam się pięknie pokazywany w Sławek Paruszewski Jacek Balkan jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA