REKLAMA

Niemiecki regulator wstrzymał na trzy miesiące kontrowersyjne zmiany w regulaminie WhatsAppa

TOK360
Data emisji:
2021-05-12 19:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
07:48 min.
Udostępnij:

O tym, jakie obawy wiążą się ze zmianami w aplikacji, mówił dr Maciej Kawecki - dziekan Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie, były koordynator krajowej reformy ochrony danych osobowych. Rozwiń »

W Niemczech przepisy są obecnie wstrzymane. W Polsce mamy czas do 15 maja na zaakceptowanie regulaminu lub rezygnację z korzystania z aplikacji. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
TOK 360 dr Maciej Kawecki dziekan wyższej szkoły bankowej w Warszawie były koordynator krajowej reformy ochrony danych osobowych jest z nami dzień dobry witam państwa bardzo serdecznie witam panie redaktorze chłopca zmienia regulamin aplikacja służąca do wysłania wiadomości przede wszystkim należąca do Facebooka od dłuższego już czasu zmienia regulamin 15maja wszyscy użytkownicy muszą ten regulamin zaakceptować zmienia się coś ważnego UE co tak naprawdę zmienia tu Rozwiń » wprowadza bardzo dużo funkcjonalności, które mają na celu otwarcie tego środowiska na biznes czy rzeczywiście będziemy mogli płacić z wykorzystaniem WhatsAppa to co dzieje się tylko się na Facebooku czy na Instagramie integruje też portale to znaczy na Facebooku pojawią się reklamy, które będą umożliwiały przepis przekierowanie na na komunikator, jakim słońca, ale rzeczywiście przy okazji dokonuje się troszkę zmian w obszarze ochrony prywatności dlatego, bo po pierwsze w regulaminie widnieje informacja o tym, że informacje gromadzone na etapie mogą być wykorzystywane przez ojca i Facebook tele adresowych związanych z budowaniem własnego modelu biznesowego w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom to taki taki, jaki ma prawne takie taka klauzula, która nie do końca wiele mówi daje bardzo dużo możliwości przetwarzania danych i właśnie dlatego niemiecki regulator organ ochrony danych osobowych na okres 3 miesięcy zablokował możliwość transferowania danych do przetwarzania danych przez chłopca co tak naprawdę oczywiście obywatel Niemiec dlatego, bo masa właściwość terytorialną co jest wielkim wyzwaniem, ponieważ w Niemczech ojca jest tak popularne regularny kontakt 60 000 000 osób, a jeszcze do tego zbliżają się wybory parlamentarne, a ulica jest takim jest ma taki ma w Niemczech również taki wymiar polityczny tam korzystać z niego również jako pewien instrument kampanii politycznej związku z tym to ma jeszcze mocniejszy wymiar to też jeden z argumentów tego niemieckiego urzędu ochrony danych osobowych nadchodzące wybory ewentualne manipulacje, które mogłyby się tutaj pojawić z punktu widzenia polskiego użytkownika czy czyta zmianę regulaminu to jest coś, bo nie jest popularna zmiana regulaminu wiele osób zwleka ona była poddana krytyce wcześniej czy polskiego z punktu widzenia polskiego użytkownika jest w tym regulaminie coś co powinno jednoznacznie niepokoić jest taki kolejny etap otwieramy się jeszcze trochę trochę jeszcze więcej pozwolimy momentem najbardziej niebezpiecznym dla polskich użytkowników będzie sytuacja, w której zobaczą państwo reklamy na Facebooku z możliwością przekierowania na oddział IPA klikamy ją i w tym momencie Facebook domyślnie do uważa tego typu działanie tego typu gest tego typu ruch po naszej stronie jako zgodę na zaciągnięcie danych złota z naszego konta i będzie jest obszar dość skomplikowana usługa płatności on jest tak odpowiem na te potrawy jest już wykorzystana zarówno na jak na Instagramie rzeczywiście ma na celu umożliwienie płatności wykorzystanie WhatsAppa i będzie okazją do tego, żeby dochodziło dotyczące transferu danych pomiędzy Facebookiem pomiędzy etapem ten drugi obszar który, który jest taki dość wrażliwe tato ja z regulaminu, żeby być uczciwym trzeba okazać jest bardzo wyraźny może Facebook będzie trwał rejestrów wiadomości ani danych odbiorców wiadomości taka deklaracja regule znajdujecie przygotowujący się rozmowy przeczytałem regulamin i tam się tego typu postanowienia znajdują to co jest zaskakujące i coś rzeczywiście nie zdarza zapewne tutaj trzeba rozpatrywać taką agresywną reakcją regulatora ona wydana w trybie nadzwyczajnym to tzw. postanowienie zabezpieczające, gdzie organ ma prawo takim postanowieniem ograniczyć przetwarzanie danych po to, żeby minimalizować możliwe skutki, zanim wyda merytoryczną decyzję w sprawie, czyli to nie jest także regulator niemiecki przebadał regulamin to postępowanie zakończył je wydał decyzję tylko zamroził pewne działania na czas prowadzonego postępowania i te działania nadzwyczajne takie bardzo nie biznesowe prawda i zdecydował się w zabezpieczaniu trochę z rozliczeń wpływów prawicy dla województwa stanie cywilnym i zdecydował się na to zabezpieczenie z uwagi na to, że forma wdrażanie regulaminu zasadzili akceptowalna, czyli powiedzenie, że albo akceptujesz regulamin takiej treści albo będziemy od 15maja cyklicznie ograniczać dostęp do określonych usług łącznie będą musiały mieć długu tak aż w końcu nie będzie mógł korzystać z zabawą będzie dla ciebie tylko zieloną koronką na pulpicie swego smartfona jest akceptowalna rzeczywiście, bo jak Facebook wprowadza zmiany w regulaminie w polityce prywatności i one związane są rzeczywiście pogłębienie przetwarzanie danych to wiele można mówić, ale nie ogranicza tych podstawowych funkcji, czyli możemy korzystać z podstawowych funkcji Facebooka jak mysz będzie jak udostępnianie treści jak lajkowanie komentowanie wpisów wcześniejszymi wersjami regulaminów 4 nowe funkcje, jakie serwis randkowy, który np. teraz Facebook wprowadził itd. rzeczywiście wymagają akceptacji aktualizacji tych polityk zwraca uwagę, że to zda to bardzo jesteśmy bardzo specyficznym czasie dlatego, bo to decyzja dotycząca Zappa i decyzja niemieckiego regulatora zbiegła się w czasie bardzo ważną zmianą po stronie opla jest, a już się, jakim jest możliwość wyłączenia geolokalizacji w naszych aplikacjach to oznacza, że w momencie, kiedy korzystamy z Facebooka aplikacja Facebooka Isco, który państwo ma wykorzystać ją sama ma urządzenie marki, aby może ograniczyć Facebookowi każdej aplikacji, którą macie w tym telefonie dostęp do własnego lokalizacji, bo system operacyjny telefonu tej informacji po prostu nie przekaże jest absolutnie uderzenie system reklama taktowanie uderzenie rynek reklama jest uderzenia Facebooka, zwłaszcza że popularność tej marki narażonych jest ogromna już mówi się o tym, że ponad 60% Amerykanów zdecydowało się czytało nawet tekst posłowie 90% Amerykanów podchodzę do niego bardzo sceptycznie imienia ogromny odsetek Amerykanów zdecydował się już skorzystać z tej funkcji i to pokazuje rzeczywiście ten rynek reklam, który opiera się dzisiaj na geolokalizacji facebookowych reklam będzie bardzo silnie nadszarpnięty, więc jest tutaj takie mamy obustronne troszkę zaatakowanie tego giganta technologicznego czas na decyzję w sprawie regulaminu ca do 15maja jeśli powiemy nie to co nam się będzie stopniowo dezaktywować do czasu aż de facto konto zostanie usunięte skoro nie będziemy z niego przez jakiś czas korzystać to jest taki zapis w regulaminie, że może ona zostać aktywowane bardzo dziękuję dr Maciej Kawecki dziekan wyższej szkoły bankowej w Warszawie były koordynator krajowej reformy ochrony danych osobowych był gościem TOK 360 Krzysztof Woźniak dołączy do nas za chwilę prowadzący dzisiejszy mikrofon TOK FM państwo czują już skoro Krzysztof Woźniak na pewno będzie coś ruchu drogowym Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA