REKLAMA

Test: Rolls-Royce Cullinan

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-05-13 19:40
Czas trwania:
13:46 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski i bohater dzisiejszej audycji to dobry wieczór jak powiem nie byle jaki to będzie duże niedopowiedzenie samochód zapowiadany przez nas już od tygodni przecież już, jeżdżąc w zimie gościem drugiej generacji wiedziałem, że na wiosnę będziemy mieli Kalina no i doczekaliśmy się tego Kalina w dodatku wersji brak mecz cóż to jestem Kalina krótko tylko powiem no Rozwiń » Rolls-Royce to chyba wszyscy wiedzą co to jest fantom już mamy ósmą generację to jest najbardziej klasyczny Rolls-Royce luksusowe ogromne prawie 6m długości może mieć oprócz tego mamy trochę mniejszego Ghosta wrażenia zjazdy i o nim dużo mówiliśmy na jesieni do słuchania w podcastach mamy 2 takie modele, których też mówiliśmy, bo chyba 3 lata temu mieliśmy pamiętasz 1 to był rejs w i to było, żebym teraz nie pomyli to było kupę o sprzedaży chyba od 78 lat był Don Don to z kolei kabriolet, który pojawił się 23 lata później no ale wreszcie 323 lata temu chyba 3 lata temu pojawił się długo długo zapowiadany, bo przecież też na targach widziałem jakiś tam po odprowadzeniu SUV luksusowe najdroższy chyba w Polsce i na świecie SUV Kalina się nazywa Kalina to chyba naj z tego co czytałem kiedyś mam nadzieję dobrze pamiętam to był największy na świecie wydobyty diament, którego tam kilkadziesiąt brylantów powstało ono i tak tak czyste od tego pochodzi nazwa ogromny samochód 534 długości ponad 2m szerokości 2700 ważył 12 cylindrów pod maską znany silnik 675l ośmio biegowy automat napęd na obie osie to tyle mam na dzień dobry do powiedzenia na temat Kalina ja na niego mówi Kalina wieś no ale czy to jest zrozumiałe dla kogoś musi być nie musi być to będą dopytywać od w takim razie nadal, że wniosek mówi Rolls-Royce Kalina w taki raczej jest pasuje, ale słuchaj czy ta odrobina języka rosyjskiego dla pasów naprawdę tak bardzo nie pasuje, a sodu, który kosztuje ten, którym jeździliśmy 2 500 000zł 1000 trzeba 500 netto czy mi 1 000 800 netto w celu latami 450 000EUR na to jeszcze na 5 latach, więc czy rzeczy czy naprawdę nie być kopalni diamentów albo spółki naftowej w Rosji ustawiono Rosja bliski wschód Chiny to by wielka Brytania to w jeszcze stany te kraje, gdzie się najlepiej sprzedają no ale dobrze to ten Rolls-Royce no ogromny z tyłu drzwi otwierają kiedyś syrenie inaczej niż z przodu prawda pod prąd może zacznijmy od tego co zwykle przecież kolor był kontrowersyjny dla mnie taki niebieski, bo brak mecz to najpierw był czarny Rolls-Royce ma 6 setką najpierw Sławku Smerfy są niebieskie no ale to co samochód miał 1214 warstw lakieru podarowanego wysoki poziom kosztów żyjącego się w słońcu i generalnie może to było trochę niebieskie, ale przecież taką głębią samochody z takim lakierem nie spotyka nie spotyka się przed wojną z określeniem spotykam 600 koni przypomnę ten brak bać, bo już czarne granatowe, czyli wzmocnione no dobra, ale czy podoba nam się ten samochód to znaczy każdy ma inne wrażenia no jaja wiedziałam komu będzie wyglądać, więc przez 2 lata też szczyci się do niego przyzwyczaja, ale czy to akceptuje to, że to nie jest zbyt ciężkie z wyglądu mówi przy ciężki Przeciszewski no no spójrz jeszcze raz na zdjęcia czegoś nie mamy nie stoi pod niczyim domem czy nawet potrafił, ale na, jaką miałby wyglądać powiedz mi jak samochód, który jest jakby Rossem, który musi reprezentować sobą pewien majestat no nie mógł być opływowe jak mydelniczka na pewno krzyczał, że będą za gra trochę Stano Mercedes Maybach GLS jest od niego pomijania te samochody ten jest najdroższy wiadomo mnie nie raziło nie jest tak nie uwierzycie podpuszczać prowokuje bo, bo mnie ten samochód nie razi no siódma jak Phantom mną widać, że to jest inny już fantom przecież jeszcze kilkanaście lat temu jest to kraina dla kogoś, kto widział Fantomas to niema zaskoczenia, a wśród bardziej no nowe brata posłuchaj no, jeżeli chodzi o to jak samochód wygląda na zewnątrz no to jest to auto jest ono trochę wpisuje w Bet tę brytyjską tradycję robienia samochodów terenowych, bo jeżeli popatrzeć na niego tak, zapominając o tym, że to jest Rolls-Royce to jemu jest najbliżej swoim wyglądem np. do, a dużych cięć rowerów to ma większą ochronę praw do tych wydłużonych po 52 i tutaj te może nie kształt, ale te proporcje one są tutaj takie dość podobnej zachowane, czyli masz masz tę część wielką długą, gdzie ma maskę potem masz kabinę można dzika ścięte i to wszystko jest oczywiście, że w tym wykonaniu monstrualne samochód ma prawie 5m 40cm długości 534 dokładnie jest szeroki na 2m i 16cm i wysoki na metr 80 z hakiem, bo jeszcze możesz sobie podnieść albo opuścić, a więc to jest, więc to jest jakby ogromny samochód natomiast wiesz to niezbędne będą faktycznie zrobił zaokrąglonego, ale bardziej się z w tym swoim dna ostatnio trzyma takich zaokrąglonych linii to już od modelu Harnaś potem przez Continentala Tiger ma najlepsze samochody tak one są bardzo charakterystyczna, a tam mają w sobie coś takiego co na pierwszy rzut oka wydaje się fuj, ale potem się temu przyglądać to jest w tym jakiś sens, jaki są spójne jest zamysł wszedł wsiądź do środka proszę, bo tam jest to co pamiętam go drugiej generacji sprzed pół roku ja nie pamiętam dokładnie tych Rolls-Royce sprzed 3 lat one się trochę zmieniły w środku jest tam dużo BMW no bo Rolls-Royce przy od wielu lat to jest BMW obsługa izbę wódz zna, ale to gwarantuje raczej łatwość obsługi nieskomplikowaną obsługę przynajmniej sobie radziłem tam bez problemu nie wiem jak ty to oceniać to w ogóle projekt wnętrza sław no to jest coś do czego ich tak głupio zabrzmiało do tego przyzwyczajone, ale też dzięki temu, że tym tymi głosami ostatnio dużo jeździliśmy 1 mieliśmy nawet bardzo długo to niema tutaj dla mnie zaskoczenia i tak jak na pierwszy rzut oka może się wydawać to trochę dziwne czy np. takie plastikowe pokrętła regulacji temperatury to mnie najbardziej razi od wielu lat od ponad 5 i nawet czy narzeka aktor przebiera na rzecz, a teraz narzeka, ale teraz, a to jest część to jest część tego dna tak to ma raz wszystkiemu przez wiele lat tak było to i tak zostało już pamięta o tym, że będąc producentem samochodów tak ultra skrajnych musisz o jak chyba nikt inny nie tylko puszczać oko do nowych pieniędzy, ale musi też dbać o to stara, czyli tych klientów, którzy już mieli takiego Rosa mimo, że to jest wszystko zupełnie inne od tego samochodu może nie od tego co kupili 12 lat temu, ale takiego, którego kupili powiedzmy 20 lat temu no Tomasz tutaj pewne jak takie drobne detale, czyli nawiewu regulowana cięgnami metra, a to górę Pine tak metalowe wloty powietrza wież przy wszystkich kabinie to niektóre przyciski ukryte za jakimiś kryształowymi guzikami jest to są wszystko nawiązania do tego co było i uważam, że trzymanie się tej historii choćby w takich detalach jest urocza, a stół to prawda, ale luksus rzeczywiście w środku jest wszechobecny jeździłem z tyłu jeździłem z przodu, a ta działa dziś to jest czytelne wieś noga ustępują złożony tutaj też byłem przez chwilę złożony, ale nie przez takiego Super kierowca go ostrym natomiast słuchaj no w co tutaj czy można być tak, żeby po marudzić nie będę więcej marudził oprócz tego nawiewu już ma również rodziny chce no jest jak i ja już bardzo jak pisałem sobie zgubiłem niestety taką kartkę, na której wypisałem sobie słowa, których nie chciałbym używać, ale te miękkie dywaniki cudo no wspaniałe cudowne natomiast, gdyż to ja patrzę trochę ten samochód jak na takiej kompletnej skończonej ZUS Wisty z przodu zamykane guzikami ruszymy ruszył wraz z był też wiem wiem ruszymy tamy w 2 tutaj jako jeździ to jest też bardzo istotne prześwit nie mówiłem 18cm podnoszony może być do góry 4 tam są aż 3 tryby offroadowy chyba żadnych innych trybów jazdy nie ma co ciekawe, czyli podkreślenie, że to jest SUV jest w jego widoczne nie próbowałem oczywiście żadnym terenie, bo to szaleństwo było nie po to, wzięliśmy chyba zresztą, ale ruszamy i no i teoretycznie przyspieszenie trochę ponad 5 sekund setki ośmiostopniowy automat to wszystko jest bardzo dobrze wyciszony samochód płynnie zmienia biegi nawet jak próbuje szarpać to raczej wciska fotela nie szarpie przynajmniej takie miałem odczucie na dobre, a to powiem, jakie są moją czujność jak się tym światem znowu bardzo zapowiedziałem kilka 2 dni i to jest samochód, który na, które trzeba bardzo uważać to znaczy to jest auto duża bardzo majestatyczne i autostrada Super dziś jakieś takie drogi wiejskie podmiejskie wszystko okej ciasne uliczki ciasne osiedla wiadomo, że samochód niezbyt często będzie się pojawiał pod Biedronką czy będzie pan nie będzie parkował zbyt często pod Lidla, ale no to są mimo kamer oczywiście czujników to jest to jakieś tutaj pewne ograniczenia wynikające po prostu ponadprzeciętnego rozmiaru tego samochodu, ale też niektórymi dużymi amerykańskimi służbami czy pickupa mi też jeździmy to jest jakby podobnie 1 rzecz w tym samochodzie powiem ci oczarowała mnie niesłychanie ja cały czas nie nic nie wiem jak to jest możliwa, że tego cudownego zawieszenia, który jest absolutnie niepowtarzalne w losach nikt nie robi tak wspaniałego zawieszenia dającego tak z 1 strony doskonały kontakt pomiędzy tobą drogą, a z drugiej strony to takie moje 113 majestatyczne my nie używać takich słów, ale to to doskonały balansowanie pomiędzy, a koniecznością utrzymania tego samochodu na drodze, a jednak jakimś takim wspaniałym, ale też nie przesadzony nie wywołującym choroby lokomocyjnej rozbijaniem noszą naprawdę wolno jedzie jak na latającym dywanie to kontroli tak tak jak kiedyś mówiono płynie rzeczywiście, ale to nie jest zdecydowanie nie męczące nie było, ale to jest niepowtarzalne i zobaczy przecież jeździliśmy partiami banki i tak nie jeździ jeśli mamy zachowanie mercedesy tak nie jeżdżą Sławku powiedzą trzeba Ghost zbudowany przecież w oparciu o z wykorzystaniem wielu podzespołów zbroją 7 jeździ tak cudownie lepiej niż BMW 7 czemu mają posiada nie może być takiego zawieszenia w roku przecież te w ramach 1 pewnie mamy mercedesa by kosztował więcej, ale nie kosztuje czemu wieźli by ja mam siódemkę w dwunastkę, którą uwielbiam ona tak nie jeździ czemu jeździliśmy różnymi mercedesami maybacha ami mercedesami maybacha mi one tak nie jest, ale za absolutnie nie płata może prawda, że BMW mógłby skoro już tam kilkanaście lat ponad 15 właścicielem należy przez to do grupy BMW, ale wszystkiego nie wzięli dzięki temu Rolls-Royce się czymś odróżnia, ale jeszcze 1 rzecz, którą ja przypomnę tak tak dla porządku ile to pali, czyli ile ten Kalina pali no mnie się nie udało zejść poniżej 20l na 100 km na 222223 widziałem zresztą tam po poprzednikach więzień pewnie nikt nie zwraca uwagi, ale tak to się samochód 2700 waży bez kierowcy przecież silnik dwunastocylindrowy nie może napęd na obie osie dużo czytać czy wojsku kończąc z cudowną motoryzacyjna przygoda naprawdę, jeżeli ktoś się tym pasjonuje to nie wyobrażam sobie nie spróbować to jest coś niesamowitego naprawdę to jest to są wrażenia, która zobaczy takie, jakby nie mówić stary wyga robimy w tym zawodzie 2 dekady mamy program Radia, ale zaraz będziemy mieli trzecią dekadę i to jest samochód, który się autentycznie cieszę się, że płakać jak stoi pod domem nie mogę, więc szukam pretekstu, żeby sobie gdzieś pojechać kłaniam się pięknie bohaterem dzisiejszej audycji był Rolls-Royce Kali, czyli SUV klasy luksusowych Och, SUV w swojej własnej klasy Sławek Olszewski za walkę do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA