REKLAMA

Elektryczne nowości koncernu Volkswagen, Alfa Romeo i Genesis

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-05-17 19:40
Czas trwania:
13:00 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór w nowym tygodniu codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór dziś trochę o Chinach, ale też sporo będzie o właśnie w Markach premium, a właśnie będzie o Markach premium i tak nie byle jakich, ale zaczniemy od marki niemieckiej, ale też związana będzie informacja z Chinami sporo modeli już wkrótce zapadnie pewnie przekażemy pierwsze wrażenia zjazdy volkswagenem kolejnym elektrykiem tym Rozwiń » razem IT 4 już wiemy, że mamy, a 4 GTX 300 konny elektryk to nie 204300 koni 400 km zasięgu to jest jeden z modeli, których będziemy wkrótce więcej mówić, ale jest też kolejny model, a dziś 6 będzie produkowany w Chinach właśnie w Europie raczej nie sprzedawany na razie nic nie wiemy na ten temat już ogromny luksusowy samochód też pojemności akumulatorów do 77 kilowatogodzin rozstaw osi słuchaj prawie 3m bateria może być nawet 10 kilowatogodzin piękne luksusowe elegancki samochód też oni pewnie będziemy wkrótce jeszcze więcej wiedzieć więcej mówić te wszystkie, o których wspomniałem i to są przyczyną nowej Platformie MLB, ale pytanie pozostaje, gdzie to wszystko będzie produkowane skoro volkswagen ma zamiar w Chinach sprzedawać za 34 i ani nie tak za 4 lata 1,51 000 000 nowych samochodów elektrycznych rocznie, dlaczego Chiny dlatego Chiny, że to jest prawie, że rynek bez dna, dlatego że Chiny jest przecież na kino to jest największy producent i też największy rynek zbytu dla samochodów elektrycznych, więc nic dziwnego, ale co z tego dziś samochody muszą powstawać jak tak czytałem tę informację, że volkswagen zbuduje fabrykę aut elektrycznych w Chinach to myślę Super no to już za rogiem pewnie tak szybko budują w Chinach już lada moment będzie volkswageny będą tam produkowane okazuje się jeszcze to potrwa to potrwa ponad 1,5 roku produkcja samochodów na prąd rozpocznie się dopiero w roku 20231, dlaczego Tomasz tak długo ciągnąć może taki ogromny monstrualny zakład, ale i na pewno volkswagen jest jest ważny będzie ważny jeśli chodzi o samochody elektryczne czy Chiny są ważne dla volkswagena jeśli chodzi o to trzecia fabryka aut elektrycznych w Chinach przecież będzie, a ty premium premium dla biur co premium ma premium, ale formę to Marka, którą wszyscy mają problemy łącznie świata za czasów Serge Marka zrobione marnie był były takie plany zwiększenia sprzedaży do 400 000 egzemplarzy rocznie bardzo są one bardzo byśmy, więc będą bardzo byśmy się z tego śmiali, bo jednocześnie jest to i od bardzo dawna Marka potwornie zaniedbana pozwoli świata Massa Ferrari też nie wyszło tak, ale wzrost może teraz racji egzotyki Thomasa formy to była Marka dla wymagających premium, ale jednak mimo wszystko jest tak, że ziemi to przecież to często było w cenie opla albo tani to czas 150 dziewiątki swoją drogą bardzo danego samochodu tylko problem jest taki właśnie 12 lat temu miał do wyboru 3 Alfy Romeo 10 lat temu miał do wyboru 3 formy tak naprawdę pięćdziesiątkę dziewiątkę, która w fajnym samochodem akurat nie doczekała się następca miał do wyboru Giulietta, która chyba odeszła do przeszłości już niedawno 1 kraj nie doczekała się następcy nie doczekała się żadnej wersji nadwozia poza 1 Tęczą wzięło miano Alfy Romeo MiTo, która była z segmentu ba nie w pełni wypiął nie doczekała się następnie po to, słaba jakość wykończenia tak na pierwszy to nowa eine samochód do kraju ja go tak ja uwielbiam Giuliettę no i to tak nie bardzo natomiast te powiedzmy tak bardzo nam współczesne czasy no to jest postawienie wszystkiego tak naprawdę 2 samochody te nadal deklaracja była bardzo dziwna, dlatego że firma formy tak naprawdę teraz w sprzedaży Giulia która, zwłaszcza po liście jest bardzo fajnym samochodem przed lipcem nie była fajna była, ale policja jest no jest jest to drugi ktoś nazywa nie Levante tylko Alfa Romeo Stelvio stawia i pasteli coś na początku nie było fajnym samochodem ostatnio żeśmy pojeździli, bo jak byłem zachwycony tym jak sam boską one też zyskał po faceliftingu właśnie tu także, że obydwa samochody bardzo zyskały po faceliftingu problem jest tylko taki, że już naprawdę no my zaczęliśmy trochę wierzyć jak byśmy teraz pojeździć tymi samochodami wierzyć w napędy te samochody nadal są w ten swój przekroczy w sposób niedoskonały pod pewnymi względami, czyli delikatnie postępująca skrzynia biegów gdzieś coś skrzypi gdzieś jakaś uszczelka w wirze jest to są rzeczy no teraz mieliśmy mercedesa EQC też coś wpadało jakieś dziwne raz do nas, ale osoby bardziej zwala na rok 2020 może ta Alfa też zresztą ten przeklęty 2020, który tak zdemolował przemysł motoryzacyjny jakość gry byliśmy przyzwyczajeni może to miało jakiś wpływ, niemniej są samochody w końcu bez błędnie zaprojektowane wykonane w środku wykończona zobaczy przecież to Stelvio było zachwycające jakością wykonania wykończenia mówi o tapicerce wnętrzu, a i to jest to na co czekaliśmy tyle lat w końcu to mamy tylko problem jest taki ZUS wiele osób chce kupić, a jest nowa miotła Jean-Philippe imperator afery Roma to jest facet, który chyba koncern Pesa przeszedł pytam za co wcześniej odpowiadał pan natomiast na nas to jego zadaniem jest wyprowadzić normy o gdzież albo na powierzchnię albo albo raczej na powierzchnię, a my no jest nowy szef MON jak zapowiedział nowe porządki w marce oczywiście chce zaprowadzić porządek z utratą wartości tych samochodów, dlatego że ta utrata wartości jest zdecydowanie za wysoka co odstrasza wielu potencjalnych klientów, a więc, jeżeli chodzi o utratę wartości wartość rezydualną tzw. w ciągu 34 lat chcą nadrobić tutaj to różnicę do niemieckiego segmentu premium, który został wzięty na celownik czy nawet nie nie to, że niemiecki segment premium tylko po prostu niemieccy rywale, ale nie wskazanie imienia nazwiska z marki modelu pytanie czy bardziej pasa Skoda czy bardziej w audi BMW mercedesa podejrzewam, że to drugi, ale tak na razie nikt jeszcze o tym mówi, ale inna sprawa, że bardzo dużo mówiło nic z tego nie wyszło na 400 000 plany 60 000 realna sprzedaż, bo tak to wyglądało, ale ja wciąż trzymamy rękę za nich kciuki powiedzmy jakieś coś o nowych modelach nie znaczy ono w hotelu tam ale bo jest kilka zapowiedzi takich bardzo stanowczych nowego szefa Alfy Romeo nie chce widzieć żadnych 0 kilometrowych samochodów sprzedawanych przez jako używane przez dilerów generalnie to co powiedział, że samochody nie mogą być sprzedawane za tanio po taniości i w związku z tym, a mają być wykluczone wszystkie manewry takie, że dla rejestruje na siebie dzięki czemu też dostaje ten samochód trochę taniej wypełnia jakiś plan zostaje z tego powodu jakieś bonusy, a potem z wpuszcza ten samochód na rynek z bardzo dużą zniżką 30 manewry znamy z każdego rynku oczywiście pod warunkiem, że jest dostęp samochodów w tym momencie jest odwrotna sytuacja, czyli po prostu nie ma aut natomiast żadnych importowe eksportowych manewrów, czyli że gdzieś tam jakimś rynku są lepsze ceny, więc te samochody są przenoszone pomiędzy dilerami bez pośrednictwa centrali, więc tutaj się biorą trochę za taką organizację co będzie bardzo ciężkie, dlatego że przecież to jest włoska firma, a tam zaprowadzić porządek, tak więc ciekaw jestem kiedyś, ale płacą i poda, a teraz jeszcze 1 rzecz 45% sprzedaży to ma być sprzedaż indywidualna 45% sprzedaży ma być lodówka, a 10% ma być to sprzedaż bezpośrednia, czyli np. auta zamawiane to tak dziwnie, bo Direct Zając, czyli jak sprzedaż bezpośrednia, czyli np. za pośrednictwem strony internetowej a jakby bez udziału diler z 2 czy przedstawicielstwa, ale do to dla mnie trochę niezrozumiała nowy szef Platformy nie mówi nic na temat planów na przyszłość już wszystko zostało powiedziane, ale wiemy np. co będzie z tą, ale John to czerwiec, a więc towar będzie w czerwcu o fajne ja lubię podoba mi się to co widziałem tak jak ja w zeszłym roku, a to to tak jak nadzór je też rok rok przesunęło się w porównaniu z tym co ja myślę, że będzie, ale to teraz prawdziwy luksus i mało jak mało informacji na ten temat, ale muszę o tym powiedzieć parę dni temu mówiliśmy o SUV-ie Rolls-Royce, a Cullinana, jeżdżąc drugą generację Ghosta na jesieni rozmawiam z szefem PR na całą Europę i próbował jak zwykle go przyciskać jak każdego staram się, kiedy będzie pierwszy elektryk będzie pod koniec do końca dekady będzie, ale nadal nie wiemy czy to będzie SUV, czyli Muzy znaczy coś innego natomiast koncern volkswagena też najbardziej luksusowe marki to już wiemy, jakie będą elektryki też niewiele wiem, ale coś wiemy uwaga będzie nowa Platforma do nowej elektrycznej Panamery, czyli Porsche nowego elektrycznego pierwszego Betleja, który pojawi się za 4 roku za 4 lata to będzie na pewno słów i nowego największego audi też luksusowego, który się będzie nazywał, a 9 e-tron i on będzie prawdopodobnie usportowioną limuzyną coś co jeszcze wiemy, że baterie będą miały pojemność około od 120 do 150 kilowatogodzino pewnie instalację 800 wójtowi, czyli szybkie ładowanie gwarantowane no i tyle niewiele niewiele tutaj na ten temat w ogóle to wszystko ma się na budowana ta Platforma w ramach projektu, który nazywa się Artemida po polsku no dobra też wykończyć dzisiejszy dzień segmentem premium ze Stanów zjednoczonych, ale tak naprawdę trochę z kolei Marka ENERIS mieliśmy 1 samochód był naprawdę fantastyczną jeszcze był to Hyundai do nas z tras Marka dla nas jest się wyodrębniła próbowała podbić amerykański rynek co tak nie do końca się udało, bo nie udało się już powtórzyć tego spektakularnego wejścia, który miał Lexus dobre 30 lat temu ale Koreańczycy cierpliwie tutaj do tego wszystkiego podchodzą nie poddają się to jest bardzo warte zauważenia docenienia no i chodzą na kolejny rynek ten kolejny rynek to nasz rynek zacznie koniecznie na nasz, bo na początku będą to Niemcy wielka Brytania i co jeszcze i Niemcy wielka Brytania, a w Szwajcarii oczywiście, a tam będą 3 przedstawicielstwa marki dla nas jest wszystko zacznie się John to czerwiec prawda, ale też za dnia w tym roku w tym roku o wrak w tym roku i ma mają zamiar przyciągnąć klientów też tym, że samochody będą dopracowywane w Europie mają być skrojone pod europejski głos, jeżeli chodzi o jakości jazdy tor, ale ważna premiery Aramie toż to ty chyba mówiłeś, że premiera każdy imponująca w Chinach te godziny i są zalęknione Zdrojami jest 70 i jechał 70 to będą przepraszam i 87 i 80 psów w czerwcu potem będzie je 70 zjechało 70 niedługo potem potem będzie elektryczna i 80, więc warto tutaj czara jeszcze 90 to jest największa, ale go jednak do 3 rama nie chcą się zająć się nigdy Iza czeka co czeka miasto jest dla sław ku, ale z Azji w Azji to już jest w ogóle są zapomniane zobaczyć Sławek Paruszewski Jacek Balkan uprzejmie dziękujemy zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA