REKLAMA

Dehnel i Miłoszewski obalają mity dot. opłaty reprograficznej i ustawy o uprawnieniach artysty zawodowego

A teraz na poważnie
Data emisji:
2021-05-18 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
26:44 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jest 5 po dwunastej Mikołaj Lizut kłaniam się państwu, a dzisiejszym programie pisarze Jacek Dehnel dzień dobry dzień dobry państwu i Zygmunt Miłoszewski dzień dobry dzień dobry obaj zrzeszeni Unii literackiej, a nawet obaj w jej władzach bardzo się cieszę chciałbym, żebyśmy porozmawiali o ustawie o uprawnieniach artysty zawodowego ta ustawa budzi wiele emocji jak rozumiem wynikają one po prostu niewiedzy czym są te przygotowywane przez ministerstwo kultury we współpracy Rozwiń » m.in. z Unią literacką przepisy narosło wokół tego bardzo wiele nieporozumień no sama nazwa tej ustawy może budzić budzi co widzę w mediach społecznościowych takie skojarzenia peerelowskie, że to przyjdzie ktoś teraz będzie decydował, kto może być zawodowym artystą aktor nie pamiętam taką piosenkę Kazika, która wspomina o tzw. weryfikacja muzyków zawodowych to wiązało wówczas ze stawką, jaką w PRL-u płacono za koncerty, więc może najpierw spróbujmy przyjrzeć się temu zagadnieniu może zacznijmy od Jacka Dehnela prezesa Unii literackich, a ta ustawa nazywa teraz inaczej mam do ms moim zdaniem korzystne i 10 za ustawą o statusie artysty co w naszym pojęciu było zmieni niewłaściwym krokiem, ponieważ sugerowało, że artystą może być tylko ktoś pozostaje papierek od ministerstwa określili wysokiej komisji tak oczywiście nie jest nie od początku samego nie taki pomysł tej ustawy to jest ustawa dotycząca ubezpieczeń społecznych emerytalnych zdrowotnych, a artystów, a w zasadzie konkretnej grupy to znaczy freelancerów, którzy nie mają swojego ubezpieczenia z innego źródła, czyli np. z angażu z Niemcza czy Filharmonii jest bardzo duża grupa, a artystów, którzy nie są ubezpieczeni przy żonie mężu nie mają angażu i w związku z tym w zasadzie po osiemdziesiątego dziewiątego roku nie mają żadnego z osobą o być w systemie ubezpieczeń innego niż ubezpieczenie jak jak przedsiębiorca oczywiście absurdem i pobyt za bardzo dużego Górki artystów natomiast od początku, że powiedzmy, że to w skali kraju bardzo niewielka grupa tak znaczy mówimy o 68 000 faks 60 000 ludzi to naprawdę jest dużo w skali całego państwa, a część tych ludzi tak jak mówię angaże ma jest ubezpieczona nie sposób zajmuje się twórczością artystyczną jako drugi na wodę ma z tego mają inne inne jakieś źródło dochodów tak dalej tak dalej związku z tym chodzi o stworzenie takiego systemu, który będzie ubezpieczał artystów z ze zrozumieniem specyfiki tego zawodu czy tych zawodów, bo to jest cała całe mnóstwo różnych branż artystycznych i będzie w związku z tym jakoś jakąś nową w Polskim systemie ubezpieczeniowym, a pieniądze do tego nie mają pochodzić z budżetu to jest istotne, bo pieniądze mają pochodzić opłatę reprograficzną, dlaczego zaraz dojdziemy ja chciałbym, żeby do tego dojdzie jeszcze jesteśmy, żeby się, że chciałem, żeby pani Lucyna Rekowska tak proszę dzień dobry i spełnia twoje pytanie prezydent prezentuje pytanie, o co chodzi tak czy domu w PiS, które nam budzi nasze naturalne zresztą też miotany nieufność i chcę robić jakąś ustawą o artystach czy architekcie dawał prawo jazdy na gitarę ludzie postój zostaną wyrzuceni stać jeśli będą robić po prostu dramatów Jana Pawła II muzycy inny niż śpiewający, aby będąc postu przymierać głodem itd. i tylko Zenon Martyniuk tak tak takie głosy się pojawiły w internecie jak spróbowali się tą przyjrzeć dokładnie to więcej to jest także jazda z ustawy na pamięć i różnych w jej różnych w różnych wcieleniach także w tym ostatecznym my byliśmy przy pracy nad ustawą od samego od samego początku i oczywiście, dlaczego w ogóle PiS w takiej grupie społecznej dobiegł my coś daje pozostaje wielką zagadką, ale ustawa ta w takim sensie w jakim ma często budzi wątpliwości co to będzie trzeba trzeba zdawać egzaminy, żeby pisać książki czy po prostu też policję trze ta ustawa kompletnie niestety ona jest przede wszystkim o tym, żeby dostrzec taką grupę zawodową jak nasza, ponieważ my do tej pory byliśmy troszkę poza czy też poza system mówi, że system ubezpieczenia, żeby system rozumie, że można być nie można być proceder można być pracownikiem można być przedsiębiorcą mieć firmy można mieć spółkę można być rolnikiem można być można być księdzem można mieć wolny zawód lekarza lub adwokata i to wszystko zresztą w tym systemie istnieje, a my w tym systemie ni nie istniejemy no tak w razie artyści traktowani jak przedsiębiorcy z tą różnicą, że nie mają tych wszystkich ulg które, które przed tym przedsiębiorcom przysługują np. na rozkręcanie działalności prawda, ale ubezpieczenie społeczne płaczą płacą ten sam takie są tak tak czy jedyną dla nas formą, o ile ktoś mu ubezpieczeń przy przyznaniu trzymać pieniądze na swoje ubezpieczenia jest zakład ani jest zakładanie w swojej działalności gospodarczej i oczywiście inaczej społeczeństwo g i określa czym problem no ja chciałem opiekę i to pan czy książki ktoś założy działalność spoko, a i to jest oczywiście możliwe tyle tylko, że tutaj faktycznie prosimy o dochody strzeżenie specyfiki swojego zawodu, która jest wyjątkowa my czasami pracujemy projektami, które trwają latami my czasami zarabiamy nieco miesiąc nieco tydzień tylko raz co pół roku teraz 2 lata do 103 lata i po prostu prosimy, żeby uwzględnić to tak w systemie często nasze dochody, które dostajemy jest pod miesięczne tylko dochody z 3 lat, że w systemie, kiedy pracujemy w jakimś projektem bardzo długo to obciążenie ZUS-u postu takiego przedsiębiorcy co miesiąc 1,51000+300zł na księgową, kiedy nasza działalność polega na czym taka innymi, żeby kupić tanie tylko trzeba z tego zyski, żeby starczyło na ZUS podatki może to jest trochę inaczej czy my i od razu odprawiono pierwsze pytanie czy w związku z tym, że ma specjalne traktowanie no troszkę tak także troszkę będzie jak jest grupa za brak pozwolenia jeszcze tutaj powiem kilka słów o statystyce Jacek do wspomniał, że artystów tak się szacuje, że około 60 000 w Polsce teraz tak trochę o zarobkach tych artystów Otóż 60% z tych 60 000 zarabia znacznie poniżej średniej krajowej, a 30% to są właśnie dochody minimalne to są no dochody na granicy ubóstwa czy tak tak to wygląda to jest pewien, że ciężko się część ciężko z tym przebić ludzie myślą artyści widzą rozumiesz Krystyna Janda Zanzibar na atak zimy Retail bada Kozidrak Miłoszewski tłumaczą postawę wejście w języku wydaniem, który mieszka w Berlinie prostu grupa społeczna rozumiesz tylko mająca w swoich w swoich dokumentach i w naszej grupie społecznej są ludzie, którym powiodło, którzy mają m.in. kariery, którym się udało, którzy mają pieniądze i żeby było jasne podkreślam to wielką czerwoną krechą ten system absolutnie nie jest dla nich ten system jest dla tych, którzy poświęcają swoje życie budowaniu tkanki kulturowej w Polsce, która jednak gdzieś jakaś ważna jak będzie Andrzej Sapkowski możemy nosić chińskie ciuchy jeździć między samochodami pisze rosyjską wódkę, ale kulturę dobrze byłoby mieć swoją jednak w swoim języku w swojej swojej tradycji są ludzie, którzy robią naprawdę jak pokazują wszystkie badania wielkiej biedzie i wymyśliliśmy i razem z ministerstwem taki system, który może trochę ulżyć przejmie w tym sensie, że mieli ubezpieczenie zdrowotne i będzie tak będzie do czego dojdziemy postanowiliśmy razem oczywiście zaprowadziło kłopoty postu z naszej spod historycznej postu odpowiedzialności społecznej, żeby finansować tego z pieniędzy podatnika tylko z pieniędzy, które są tak to nasze, ale to narzędzie do opłaty reprograficznej wrócimy jeszcze tej rozmowie na pewno ja chciałbym, żebyśmy powrócili do statusu artysty zawodowego tak się kiedyś nazywała ta ustawa, ale właśnie na rozwianie my tutaj te wszystkie na biegł już w mediach społecznościowych nieporozumienia będzie jakaś komisja weryfikacyjna jak obecnie Jacek wniosku powiedz powiedzmy od początku to jest także każdy może prowadzić w Polsce działalność artystyczną i nagrywać piosenki by wydawać książki i tańczyć malować tańca itd. natomiast jeśli będzie chciał uczestniczyć w tym specyficznym systemie ubezpieczeniowym to będzie musiał spełnić pewne warunki, a te warunki są rozmaite różni też w zależności od branży, bo mamy tak tego typu pan, że w, których mamy wiek wykształcenie kierunkowe na nie ma wykształcenia rynkowego pisarzy np. w związku z tym, że na razie rencista absolwenci absolwenci szkół artystycznych przez pierwszy bodaj 5 lat są objęci możliwością wstąpienia do tego systemu, a potem istotny jest kryterium majątkowe jeśli ktoś faktycznie uzyskuje pewne dochody artystyczne wtedy może być w tytule swojej działalności różne w zależności od branży to się liczy na przestrzeni 3 lat wtedy możesz się ubiegać o to, żeby być w tym systemie ubezpieczeń społecznych, ale spotkanie jest, że ten system ubezpieczeń społecznych jest dla tych, którzy nie mają etatu, którzy nie są ubezpieczeni, gdzie indziej słowem dla tych, którzy są freelancerami czy dobrze rozumie tak jeszcze tak jeszcze jak i dotyczą podkreśla także, że pewne pytanie jak jednoznacznie nie ma pan żadnej komisji, która weryfikuje jakość tego co robimy także po pierwsze, system jest absolutnie dobrowolne można z niego skorzystać można nie sobie dalej pisać malować grać czy co komu tam dusi się w duszy się dzieje jeśli ktoś ma dorobek albo wykształcenie albo nie wiem hiphopowcy zdjęcie blokowiska, które poświadcza, że jest artystą zawodowym wtedy wchodzi w ten system jeśli zarabia na tym co robi czy nie może być piekarzem, który pisze do prezydenta 4 lata wykreślił większość dochodów albo jakaś określona ilość dochodów pochodzi z robienia sztuki wtedy usiłuje się w tym systemie jeśli chce wszystko to jest techniczne czy nikt nie ocenia jakości tego dorobku ich nie ocenia potem jakości pracy, której ten artysta się się utrzymuje niema żadnej komisji, która mówi obraz w złotych ramach dobry oddala się jak zachęcić bardzo znane bardzo ważny również nie o tym jak to sfinansować ten znakomity pomysł powiemy tuż po informacjach Radia TOK FM Jacek Danel i Zygmunt Miłoszewski pisarze z Unii literackiej są państwa i moimi gośćmi, a teraz na poważnie Jacek Danel i Zygmunt Miłoszewski pisarze obaj we władzach Unii literackiej są gośćmi państwa i moimi rozmawiamy o ustawie o uprawnieniach artysty zawodowego, którą we współpracy ze środowiskami twórczymi przygotowuje ministerstwo kultury ta ustawa mam nadzieję, że udało nam się już to wyjaśnić służy przede wszystkim temu, żeby ci biedniejsi twórcy mieli ubezpieczenie zdrowotne i uprawnienia emerytalne, bo w większości dziś tego nie mają no dobrze, ale i z czego sfinansować ten świetny pomysł czym jest ustawa o program liczna i dlaczego budzi takie emocje może zaczniemy tym razem od Zygmunta takie może powiem, że faktycznie bierze za nią ustawa ma na celu nie tylko tam pomaganie pomaganiem uboższym artystą też daje możliwości tym, którzy sobie radzą, żeby sobie sami opłacali składki na zasadach tam praktycznie identycznych jak ja jak przedsiębiorcy trochę prościej no bo jednak tak prości bez całej też konieczność prowadzenia księgowości księgi przychodów dochodów, czyli gdzieś ty system pozwala artyście z postu bycia artystą zadeklarować opłacać składki w stażu, a problem rzeczywiście jest, bo większość z artystów tych, którzy nie odnosi nie odnieśli Międzynarodowego sukcesu nie płaci po prostu tych składek w związku z tym nie nabiera uprawnień emerytalnych i klepie biedę dokładnie plus jeszcze koszty ubezpieczenia zdrowotnego tak mimo pandemii dziś jest dziś jest istotne i no za nim pracowaliśmy razem z ministerstwem nad tym i faktycznie oka damy ludziom uczącą ubezpieczać, że będzie trochę prostsze niż przedsiębiorcy tak księgowo i prawnie być może trochę tańsze jak się jak się uda należy również dla większości, jakby dla większości większość artystów co jakiś tam powiedzieli to bierz napitek lepiej klepie biedę dopuszcza wszystkich badań to będzie ta kwota zapadł zakładowa to, skąd wziąć kasę trzeba być dopłaty no oczywiście mieć na pierwszą była taka dobraną artyści są ważni kultura jest ważna rządzi rząd konserwatywny tradycja to tradycja tamto to po prostu uznać to budżet Bogumił byłoby miło tak i to, żeby było jasne nie uważam, że to jest rozwiązanie zła, którym wielu wielu państwach w wielu państwach istnieje, ale okej no tak, ale ja jestem w stanie lewak uważam, że niektóre rzeczy zasługują na wspieranie dziś tożsamość narodową wyrażające się w języku kulturze sztuce wartej pielęgnacji, ale czy jest jakiś inny sposób i wtedy wpadliśmy na coś jeszcze roczna opłata reprograficzna pobierana w całym cywilizowanym świecie wprowadzone dawno temu, kiedy technologia pozwalała też pozwalać łatwo kopiować w ogóle utwory utwory kultury i ustawodawcy cywilizowanego świata zapowiedzieli kurczaka możemy zabronić ludziom, żeby pan składowali książka po prostu dla dla żony przegrali dla dziewczyny lata, ale z drugiej strony tantiemy tantiem artyście się należy, więc wprowadzono taką opłatę od czystych nośników takie nazwijmy to, że rośnie, czyli to jest takie takie tantiem które, które pobierane za to, że w domowych oczywiście nie hurtowych warunkach możemy coś sobie skopiować własny użytek może bardzo cenną Jacek to jest ważne to jest ryczałt tak to znaczy to nie są pieniądze, które idą bezpośrednio do tego twórcy, który akurat skopiowane prowadziły skopiowane i to nie są pieniądze będące bezpośrednio od osoby tak opisuje idzie w samym nie tylko nośnika, ale również o urządzeniach operujących czy wszystko co służy do kopiowania jest objęta zachowywanie panu i jest nośnikiem to jest i stwarzaniu, więc jest objęta opłatą jest ludzi, którzy mówią, że teraz będą opłaty za poste albo za żelazko elektryczne nie nie można no właśnie, ale skoro świat to stara to największe kłamstwo, które doprowadza mnie do furii po prostu bo, bo czytam o tym bez przerwy o nowym podatku ustawa o program liczna jako nowy podatek od oszusta, ale zagra inaczej opłata reprograficzna jest w Polsce od lat dziewięćdziesiątych to starego tylko opłata różnica jest na razie nie są objęte tym nowe urządzenia takie, które właściwie już wyszły zużycia, czyli kasa tym magnetowidy owe płyty CD-Rom Mars faksy tak sera no i jest także opłata reprograficzna została wprowadzona ustawą z 1954 roku dosyć zresztą nowoczesną jak tamte na tamten czas, ale teraz obowiązuje w całej Unii i w zasadzie tylko w Polsce dotyczy tych starych nośników jest wynikiem poszczególnego lobbingu zgłoszeń po pierwsze nie jest to nic nowego nowe będzie tylko rozszerzenie zakresu to też wynika z ustawy, bo po prostu powinna tak być zostały ich praw autorskich wynika, że tego typu urządzenia są objęte łącznie ze smartfonami, która prostą nową ustawą ma nie mają być objęte w wyniku lobbingu natomiast właśnie, ale tutaj zatrzymajmy się właśnie, dlaczego smartfon to jest chyba jedno z ważniejszych urządzeń inność nośników czystych nośników dotyczących szeroko pojętej kultury, dlaczego właściwie nie objąć smartfonów opłatą reprograficzną CE uczyć, żeby być objęte tak tak jak sami tłumaczyli, iż ta idea w Polsce od lat dziewięćdziesiątych wreszcie światach od lat sześćdziesiątych była błotnista Hej, kochani lub 5 technologia, która jest atrakcyjna, dlatego że służy do popierania kultury, a trochę artyści na tym tracę to palcie tam docencie czy pół procent Chicka artysta i w ogóle tworzy i taktu jest tak to tak to wygląda i tak lepiej oczywiście obejmować wszystkie urządzenia, które służą do trzeciego obiegu do obiegu kultury dzięki rozwiązaniom atrakcyjne myślę, że smartfony nie służą do służą też do wysłania SMS-ów do spełnienia, ale chcemy mieć nowy, bo obok firm, bo Netflix Spotify, bo osób audiobooki, bo ktoś to i tak i teraz tak w ogóle byśmy siebie Super to nie dostrzegliśmy, że mówimy UE mamy nasze pieniądze tak, które powinniśmy tak, aby podzielić między siebie tak zostały określone, ale jesteśmy odpowiedzialni to my przeznaczymy pieniądze na dopłaty dla postu ubezpieczeń społecznych dla uboższych spośród nas jesteśmy mistrzami jesteśmy Solidarni nie widzieliśmy kasy z budżetu trzeba tylko zaktualizować właśnie opłatę czystych nośników i coś wtedy dzieje podnosi po prostu wieś jest w swoją 767 głowę po prostu głowę to lobby lub elektroniczne dla najbogatsze lobby świata mówi Czyczerski importerów sprzedawców tych smartfonów i urządzeń elektronicznych prawda no przez importerów tak bo, ponieważ ten o opłatę ponosi ten, kto wprowadza do obrotu, czyli nie producenta elektroniki, czyli robią to, czyli objąć także importerzy jak nowo chciałbym wrócić do danych bo, bo to może jakoś tak działa na wyobraźnię słuchaczy Otóż dochody ustawa znaczy opłaty reprograficznej np. w Niemczech, gdzie mieszka Jacek to jest około 230 000 000EUR w Polsce 2,51 000 000EUR, więc to pokazuje skalę rzeczywiście po podniósł się taki lament, że to jest jakiś podatek nowe, które zapłacą tak konsumenci, bo ceny urządzeń elektronicznych wzrosną no Ros ja byłem ostatni raz zagra w Niemczech przed pandemią nie wiem być może jako strony się zmienił, ale z tego co pamiętam Niemcy Jacek to potwierdzi, że akurat ceny elektroniki w Niemczech w Berlinie są dużo korzystniejsze niż w Polsce, więc nie wiem jak i importerzy z poradzili z tą wysoką opłatą reprograficzną w Niemczech importerzy w biznes ma tam wrzucone w koszty, a cała cały wyścig na ceny się dokonuje trochę by na i tak przez osoby dystrybucji przez promocji tak dalej tak dalej faktycznie ta elektronika jest jak sprawdzałem online tańsza, ale znowu to nie jest coś się kupuje co miesiąc tak to nie jest tak, że kupuje sobie nowy iPhone co miesiąc czy, że kupujemy sobie kserokopiarkę czy fakt czy cokolwiek takiego nawet jestem pisarzem, ale nawet w ryzach papieru, które objęta opłatą reprograficzną kupujemy raz na 2 lata chyba jednak jakkolwiek, gdyby wierzyć, gdyby wierzyć temu lobby, które teraz mówi, że wszyscy po prostu możemy media Markt bankrutuje dzieci nie dostaną po prostu na pierwszą komunię komórki, żeby dzwonić do dziadków mijających nakaz chodzić do szkoły online, a zaś już ich część nie są w stanie przedrzeć przez te kłamstwa albo, że wszyscy upadną, bo ludzie zaczną skupować za granicą znaczy wiedzieć że, porównując 2 kraje, czyli państw, czyli Polska Niemcy w Niemczech ta opłata reprograficzna obejmuje wszystkie nowe nośniki w Polsce nie na ceny w Niemczech są bardzo często korzystniejsze niż na wieczną dużo urządzeń czy duża część urządzeń w Polsce i tak objęta czy za każdym razem i to państwo kupujecie i fakt, że ktoś kupuje fakt, iż upiecze drukarkę z funkcją z komisją skanera albo z funkcją ksero albo kupujecie za papieru to tam jest ukryta opłata opłata reprograficzna, a dziś opłata na rzecz czystych nośników no jakoś z tego co wiem to nie jest także w Polsce nie kupuje drukarek nie kupuje czystego papieru wszyscy uprawiają do Niemczech, gdy przeciwdziałają do Niemiec, bo tam jest taniej, bo w Polsce jeśli artyści uniemożliwi ich, ale powiedzieć, że lobbing smartfonów wygrał tę batalię tak chcę zapytać, dlaczego to znaczy, dlaczego daliśmy sobie wmówić, że może to jest jakiś podatek to trzeba pytać prezydenta Dudy, który powiedział w czasie kampanii, że nie będzie obejmował my nie jesteśmy adresatami właściwych dla tego pytania raczej dać szansę tłumaczy woli szczególnie mocno straciliby oni zrobili tak czy ministerstwo wycofało z listy urządzeń usunęło smartphone właśnie, bojąc się hasła punktowanego wszystkim, że podatek od smartfonów radnej okazały się nic nie zmieniło czy mieszkanie jest taki sam jesteśmy ścigani przez przez armię trolli manipulacji dezinformacji jest taka samą także pozbawiliśmy się czegoś myślę ważnego szkoda, bo tutaj w tej przychodni niczego niestety, szukając na ubezpieczenia mam nadzieję, że ustawa jest jak wygląda to ustawa ustawa jeszcze nie trafiła na trafi niedługo do parlamentu mam nadzieję, że także smartfonem można będzie jeszcze przywrócić do tych urządzeń objętych ustawą opłatą reprograficzną bo, bo właściwie, dlaczego nie to znaczy, ale to reguluje rozporządzenie tak można czy ustawa dotyczy ubezpieczeń artystów rozporządzenie dotyczące tego co jest objęte opłatą reprograficzną może wydać każdy minister kultury w dowolnym momencie po prostu dodać jakiś jakieś urządzenie znacznie się pojawia cały czas nowe urządzenia prawda chodzi o to przez ostatnie to jednak wada później, że mimo to zapóźnienie z opłatą reprograficzną w Polsce po prostu nikt nie aktualizował czystych nośników nie chce, ale takich nieprzypadkowo dokładnie przypadkowe z 1 strony wiesz jesteśmy my jesteśmy społecznikami z działaczami społecznymi, którzy działają w stowarzyszeniu za za zło tych, poświęcając na to z pieniędzy i walczyć jakiś rozwiązania, które pytają nam się sensowne nie dla nas by nie skorzystamy to dla ogółu ludzi tworzących tkankę kulturową w Polsce byliśmy jakoś fajne, że Polska kultura ciągnie przez przez pokolenia komików wizji, ale z drugiej strony jest postój lobby właściwie nieograniczonych środkach finansowych i i dlatego ta lista nie była przez tyle aktualizowana dlatego teraz klub zaktualizować kryje derby dostosowania do warunku, których te koncerny egzystują w każdym europejskim, ale na pewno w każdym kraju Unii Europejskiej i to budzi jak taki histeryczny sprzeciw co oczywiście nie będziemy po prostu cyniczne jako cyniczny działacz społeczny, ale rozumiesz postu lobby najbardziej skorzystały na pandę w Lesznie będzie Pasło, które podnosiło ceny sprzętu niezbędnego właśnie do tej szkoły na 1 dzień dziadków w covidzie i które teraz po prostu załamuje ręce Jacques a kiedy wszyscy zginiemy bo, bo Miłoszewski 1 zabiorą dzieci komórki przyznaje, że nawet jak na standardy agresywnego lobbingu jest dość szokujący bardzo dziękuję za rozmowę będziemy śledzić oczywiście dalsze losy ustawy o uprawnieniach artysty Jacek Danel i Zygmunt Miłoszewski pisarze byli państwa moimi gośćmi, a teraz zapraszam na informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA