REKLAMA

Test: Volvo - XC40 Recharge i S60

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-05-18 19:40
Czas trwania:
13:09 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan witam pięknie ciepło dzisiaj opowiemy państwu 2 samochodach marki volvo pierwszym będzie model XC 40, a drugim będzie SS sześćdziesiątka dobrze bawiono to prawda dobrze mówisz i 1 drugi jest już dobrze znany i słuchaczom nam, ale XC 40 to mieliśmy okazję my dziennikarze już w Polsce wreszcie pojeździć pierwszym elektrycznym volvo to jest właśnie pierwsze Rozwiń » elektryczne volvo to właśnie XC 40, a cóż to jest 140 to nie za dużo słów to jest chyba poniżej 4,5m długości to konkurenci to mogliby być np. Lexus u x mógłby być Jaguar PS, o którym też wkrótce będziemy mówić na samochód nam to w towarzyszu 3 lata prawda w tym są tam miękkie hybrydy hybrydy ładowane z gniazdka no i volvo pomyślała sobie, że pierwsze elektryczne będzie właśnie w takiej karoserii zaprezentowany tak patrzy, kiedy w ogóle jeszcze było za zapowiedziane było już dość dawno, bo widzę, że jesień 2019, czyli jeszcze przed pandemią ten samochód został pokazany to jest napęd na obie osie duży prześwit ponad 20cm, ale nie rażąco duży co znaczy to ładnie wszystko wkomponowane zostałby spojrzał na zdjęcie tego XC 40 elektrycznego, który miał okazję jeździć to najbardziej się różni z przodu, bo tam jest taki zaślepiony grill, czyli właśnie tego grilla niema jest po prostu kawałek metalu zresztą jak w Mustangu elektryczny ma wielu osobom się to rozwiązanie podoba Hyundai kona również w wielu Markach nie ma grilla, mimo że w niektórych jest bon jest niepotrzebny powietrza tam nie wciągamy już tak samochód musi go wciąga swój zasięg 400 km był zapowiadany akumulator 80 kilowatogodzino minęło 1,5 roku uwaga wszystkie te zapowiedzi z tej premiery statycznej wszystkie obietnice zostały dotrzymane samochód wygląda tak jak wtedy wyglądał pewnie przez to pandemii mieliśmy w zeszłym roku podobać się w ogóle ten pomysł na samochodach elektrycznych, że jednak one się jeśli mają czymś różnić to tylko grille, bo reszta to volvo nie chciało się różnić zdecydowanie natomiast nie chciało nie tylko to proszenie różni to ich gość, ale jak w porównaniu ze zwykłym XC 40 ten cud, bo mnie się nie podoba znaczenie podoba mi się ten mnie, że nie podoba no dobra, czyli elektryczne volvo to tutaj chwyciło za serce może nie chwyciło nie uzasadnia tak jak patrzę patrzę na zdjęcia porównuję wygląda trochę tak jak do budy to zasłonięte chyba nie jest jakimś Super komplement, bo to bramka to kwestia gustu po prostu tak przed przekazuje, że często rozmawiamy tak między sobą i IT te grille to takie elektryczne to jest, ale jak się niemal 90 000 szansę samochodom fabrycznie 4 ucha udziałem koni jak to jeździ pan słucha no, więc proszę pana wsiadam do środka przede wszystkim zamiast, zanim ruszam no i tam stary dobry znajomy, czyli volvo XC 40 praktycznie się niczym nie różni obsługa, więc jeżeli się o swoje państwo volvo parę lat było, żeby się przyzwyczaić do tej obsługi to zachęca jak najbardziej jak to jeździ no Time to jak szalone to co ma przyspieszenie poniżej 5 sekund setki minimalnie, że moc 408 koni zasięg 400 kilkanaście kilometrów przejechałem pewnie 200 kilkadziesiąt to były takie jazdy kilkugodzinne i słuchaj to jest jedno ta moc to jest wydawałoby się trudna do okiełznania prawda tak dla tak małego samochodu, ale tutaj nie ma problemów już nie nie wydawało mi się, żeby ten samochód był niestabilny, owszem to było słucha były dobra pogoda no to jest samochód oczywiście również tak tak się pechowo składa dla volvo, że jeździłem nim chyba 2 dni po Mustangu elektrycznym, a więc co tu dużo mówić no, jakby ktoś pytał co bym chciał to Mustang nie chodzi o ocenę tylko w ogóle no w cenach podobno, ale wiesz volvo droższe, bo odruchowo podstawowej droższe cena jest szalona czy uważam, że za drogi, ale też najdroższa wersja też będą tańsze będą działać to jest najdroższa wersja to jest najtańsza wersja kosztuje 250 jest droższa, która kosztuje 270 to taką jeździliśmy właśnie do Wisły i tak stabilny tak Cichy tak sprawnie działający tak świetnie przyspiesza i teraz praktyczne rzeczy czyli jakie to jest zużycie prądu zasięg miał być 400 km i wyobraź sobie, że volvo w ogóle tutaj nie chwali bardzo niskim zużyciem prądu podaje, że ma 24 kilowatogodzina 100 km, czyli takie pod coś do dość duże jednak na niezbyt duży samochód nie tak znowu ekstremalnie ciężki i pewnie da się to osiągnąć jak nie oszczędzałem palił między 227 proc prądu tego kilowatogodzin na setkę, więc uważam całkiem niezły wynik, ale Mustang też na nas rozczarował jak pamiętasz, bo też palił prądu tyle czytam zużywał prądu tyle co obiecuje producent myślę, że tutaj 400 km dało by się przejechać powiem ci, że wiele więcej na temat tego samochodu nie mam do powiedzenia dlatego, że jeżeli komuś podoba ich z 40 to tutaj znajdzie wszystko co miał XC 40 całą obsługę wygląd sprawiła, że idealna nie jest, ale jest taka w każdym volvo i możemy to lubić albo nie po 5 latach już można się przyzwyczaić nauczyć, bo sprawnie jeżdżący dobrym układem kierowniczym niejakim gumowa tym dobrym zawieszeniem to jest takie typowe volvo tylko silnik elektryczny i prawdopodobnie tak miało być natomiast nową wierzchnią są firmy, które robią zupełnie nowe modele są firmy, którym elektryka, który jednak ma się trochę różnić od podstawowego modela w przypadku volvo prawdopodobnie obyć tak jak wyszło, czyli to jest po prostu elektryczny Wilk w owczej skórze XC 40, ale drogi ich za drogi wilki myślę, że ja słyszałem, że będą mniejsze pojemności akumulatorów będą słabsze volvo i one będą tańsze, bo z tą ceną to to niestety nie będzie łatwo, ale znany jest trochę bez sensu, bo na odniosę się, jeżeli pozwolisz minuta twarzy to w ogóle no i na to czy ocenę to jest raczej rozumiem, że zazwyczaj startuje się z z jakimi powinny wersjami, ale po w tym samochodzie 2 silniki elektryczne każdy po 204 konie po co w tym samochodzie 49 do setki przecież nie będą to już mówimy często, że to jest była prędkość maksymalna 180 dobrze, że wolność ta sprawa była mało jako pierwszy pokazało, że okej nie będziemy budować przy samochody jak najbardziej porządku natomiast po co ma po co to ma zresztą po co ma 400 koni ja rozumiem, że te silniki elektryczne nie są drogie, ale naprawdę nie lepiej byłoby opracować coś co za te pieniądze będzie przyspieszało 7 albo 8 sekund są na miłość samorząd oraz szybko, ale za to będzie mógł przejechać na 1 ładowaniu spokojnie palcem w nosie tyle co Hyundai kona aż 500km np. albo 550 Krzysztof Kostro powinniśmy no i mam nadzieję, że tak będzie, ale słucha jeszcze na koniec volvo elektrycznym za chwilę przejdziemy do spalinowego za 5 lat połowa samochodów produkowanych volvo nowych to mają być typowe elektryki, czyli nie żadne tam hybrydy z gniazdka, a w 2030 wszystkie mają być mają mieć napęd elektryczny no i ambitne plany zobaczymy czy im się radzić nowym Sławka, że chyba zainwestuje w stacji ładowania taką małą, dlatego że już mam tego dość jeździliśmy też Elektra wtorek i ładowanie tego samochodu takiego zwykłego kabla 230, a w to jest główna posiada auto na euro, ale opowiadam się poza anteną siedzieliśmy w 1 parkuje samochód rozładowane praktycznie do zera, bo jeszcze jakimś takim żabi skok im pomyślał sobie, a przywiozę obiad do domu, więc jeszcze pojechać po obiad przyjechałem miałem 15 km zasięgu podłączymy do ładowania godzinie szesnastej następnego dnia rano od odkryłem go do ładowania o godzinie dziewiątej miałem 130 km zasięgu nie przez pogodę po prostu się tak wolno ładuje, a i i i mówi jedno ze stacją ładowania go sobie bez problemu na 400 km nagrał w nocy natomiast zwykłą ładowarką i wiesz zaczęło się kombinowanie muszę pojechać dobrać kosiarkę z serwisu muszę pojechać oddać wózek taki ogrodowy, który kupiłem okazał niekompletne odwożę dziecko do przedszkola może panujący na drodze, a może nie po drodze kupił sobie kanapki, ale to jest dodatkowych 5EUR wierzą 5 km drugą jest to to jest powiem ci to jest to jest nie dla mnie to znaczy to nie na ten moment na dół dobra to przejdźmy do samochodu volvo jest 603 generacja od 2 lat nam już towarzyszy trochę ponad 2 lat pierwszy w historii model volvo, który nie jest dostępny z silnikami wysokoprężnymi pod maską, ale mamy wersje benzynowe mamy wersję doładowany z gniazdka hybryda mamy w wersji z miękkimi hybrydami taka była w naszych rękach prawda przetestowali tablice są tylko 3 wersje hybryda benzyna miękka i benzyna bank 197 albo jeszcze pieczątka nie mieliśmy, którą jeszcze 50 nie jest to 97, a ja jeszcze tutaj może w Polsce niedostępna hybryda ładowana z gniazdka 400 koni no dobrze to, ale ona jest tak to my jest 300 najtańsze volvo z 60 kosztuje 190 000 to jest właśnie ta benzyna tzw. miękka hybryda 200 koni z 8 biegowym automatem suchej strasznie mi się samochód podoba na zewnątrz uważam, że to jest świetna robota projektantów bardzo mi się podoba samochód w środku uwielbiam w nim siedzieć bardzo dobrze mi się nim jeść uwielbiam jeździć nawet druga, do której ma pewne zaś, że nowa lubili obsługiwać nadal uważam, że ten system 1 ekranem, który ma wszystko jest trochę poczynione i nie jest to wygodne natomiast podejrzewam, że prędzej czy później ktoś pójdzie po rozum do głowy i jakby mnie to przeszkadza ja ja ja już tego nauczyłem się do tego nawet przyzwyczaiłem, ale nadal wykonania jakieś czynności na tym ekranie podczas jazdy jest po prostu moim zdaniem trochę niebezpieczne natomiast ogromnie doceniam tę pracę, która została włożona w opracowaniu tego samochodu i ubolewam nad tym, że tego tak mało jeździ to jest oczywiście znaczy to auto w cenie BMW 5 mercedesa klasy aut, a 4 moim zdaniem jest od nich wszystkich ładniejsze i moim zdaniem jest od nich wszystkich bardziej świeża w środku ma taki charakter ta stylizacja jest kompletnym kurde, tyle uroku, a jest w tym tyle fajnych frajdy i mało tego samochód doskonale jeździ inaczej jest naprawdę jeden z najlepiej jeżdżących volvo, jakim jeździł taki poza udziałem dziesiątką nie przepadam to jest klęska, która się buja na drodze ponton ADS 60 jest Warta jest przyjemna potrafi być szybka potrafi być dynamiczna mam mnóstwo radości z jeżdżenia 8 dochodem, mimo że mam do niego parę zastrzeżeń jednym z tych zastrzeżeń np. zużycie paliwa ja rozumiem ekologia ja rozumiem ja naprawdę wszystko rozumiem tylko czemu to kurde, pali 1012l benzyny na setkę, jakby to był diesel paliwo 66,5 ja rozumiem, że za słowo zakazane dziś tak wiesz co czas tutaj jest 1 rzecz 4 cylindrów, które wprowadzono parę lat temu miały przyczynić do zmniejszenia zużycia paliwa, ale niestety chyba nie bardzo wyszło w dwulitrowe przy niskich prędkościach 10 przy umiarkowanych 64 przy wysokich 53 ciekawe co sądzę to wysokie wysokie prędkości do 99 na godzinę to faktycznie, ale na autostradzie Otóż leje się robi to nie jest dobry wjazd jak dużo jest bardzo dużo jeżdżą bardzo lubię dużo jeździć, a teraz nie mogę sobie normalnie kupić samochodu, którym przewożono z 31 w razie matki jest trudno, bo te wersje są jednak drogie paliwożerne, a pamiętasz ostatnie jeździliśmy chyba 1,5 roku temu 2l 250 świetnie się tak, bo rozładował samo znane niestety też zużycie było wysokie no i tutaj jeszcze przypomnę, że te wszystkie samochody mają 8 stopniowo automat już teraz innych prawie nie ma tam, gdzie jest volvo auto ma tak natomiast to zużycie paliwa to już taka rozum ma korzyści z tej pseudo hybrydy żadne no bo wtedy tak pseudo hybrydy to też uważam, że taka ślepa uliczka kłaniamy się pięknie życzymy miłego wieczoru to codzienny magazyn motoryzacyjny opowiadaliśmy o 2 samochodach volvo XC 40 wyliczać i czy LS 61 elektryczne, a drugi spalinowy napęd Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA