REKLAMA

Co zmieni fuzja WarnerMedia i Discovery? O nowej szansie HBO Max w starciu z Netfliksem i Disney+

TOK360
Data emisji:
2021-05-18 19:10
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
07:29 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
TOK 360 gościem TOK 360 jest już Kamil Śmiałkowski krytyk filmowy i badacz kultury popularnej dzień dobry dzień dobry koncernu Warner media, w którego skład wchodzą m.in. CNN HBO Warner Bros oraz dysk Avery nam znane o, tyle że jest m.in. właścicielem TVN-u zapowiadają fuzje po co właściwie w nowo takie czasy noc dziś żyjemy w czasach wielkich korporacji które im do umorzeń nie monopol listów, ale wielkich kilku korporacji, które starają się rynkiem medialnym rynkiem Rozwiń » rozrywki podzielić między sobą ten coraz większy z każdym rokiem tort, a że żyjemy też w czasach globalizacji no to tego rodzaju fuzje wpływają też na nasz Polski rynek to dobrze czy źle, że żyjemy w takich czasach wielkich korporacji, które nam kulturę łapią każda sobie myślę, że nie ma takich prostych odpowiedzi nie najlepiej, bo kultura niezależna przez to trochę cierpi z drugiej strony rozrywka ma się świetnie i kilka konkurujących ze sobą Marek pozwala na stworzenie no miejscami naprawdę ciekawych i równocześnie niemożliwych do stworzenia przez marki mniejsze wielkich franczyz, choć to jest trochę także, żeby być silnym streamingu trzeba mieć dostęp do treści do produkcji, żeby sprzedawać produkcję trzeba mieć dostęp do Platformy do kanałów dystrybucji właśnie do streamingu do tak no to już znamy ten znamy ten system od dziesiątków lat nie od stuleci, że najlepiej ma ten, który włada całym wszystkimi etapami produkcji, więc jeśli ma się własny własną firmę, która potrafi produkować treści potrafi je dystrybuować potrafi sprzedawać NATO to jak najwięcej zostaje takie mury takiej firmie stąd tego rodzaju próby konsolidacji akurat ta próba moim zdaniem jest też ciekawa od tej strony, że łączą się 2 firmy firmy, które celował w trochę inne treści urny w treści bardziej fabularny dyskowe w treści bardziej nie fabularne przez co staje się to no połączeniem naprawdę sensownym połączeniem sensownym ana ile rzucającym wyzwanie konkurencji np. takiej publicznej off no o to w tym wszystkim chodzi żeby, żeby spróbować konkurować z tymi 2 największymi najważniejszymi markami w tej chwili, czyli Netflixem i stajemy tutaj Discovery i INR patrz liczby o no działało na trochę mniejszą skalę do tej pory pytanie czy pozwoli im to stać się równym graczem myślę, że mają spore szanse jeśli to wszystko dobrze dobrze pokładają jeśli połączą swe siły również właśnie streamingu w sposób sensowny to stanie się to trzecią dużą siłą no dobrze, a co to fuzja Order media oraz Discovery oznacza dla widzów w Polsce skoro Discovery jest właścicielem trwałe, a z drugiej strony wolne media mamy m.in. HBO to czy upraszczając czy Player PL przetrwa sam jestem ciekawy myślę, że docelowo może tego nie przetrwać może albo może przetrwać no pod jakąś inną jakieś innej formule no bo raczej świat będzie zdominowany tutaj pod 1 marką HBO Max my jeszcze nawet tej marki nie mamy czekamy na nią ponoć w tym roku w Polsce się pojawi podobnie zresztą jak konkurencyjny biznes plus, więc tym niema sensu mieć kilku platform streamingowych w ramach w ramach 1 firmy, więc raczej tutaj gdzieś nastąpi jakieś ciekawe połączenie namieszać to Platforma te połączenia może też na rynku na rynku rozrywki sportowe, bo przecież Order to do potężna Marka dysponująca kilkoma sprawami, o których inni mogą tylko March czy jesteśmy skazani na to, że będziemy tak tutaj 20zł tam 20zł w sumie płacić za serwisy streamingowe Reza co za telewizję kablową jeszcze przed laty myślę, że tak myślę, że na tym to wszystko polega, że 1 formuła została zastąpiona przez drugą no każdy może sobie wybrać to to Platforma, która go najbardziej, którego najbardziej interesuje, a jeśli musi być na bieżąco ze wszystkim to będzie skazany na to, żeby płacić za wszystkie szansach kablówki tak gdzieś tam, ale i, kiedy tak obserwuję chociażby przepływ tytułów pomiędzy pomiędzy HBO Netflix sem Amazon tajność zapomniany, że czwarta siła w tym wszystkim przecież Amazon który, który też jest u nas cały czas gdzieś tam na poboczu ale, ale też rośnie no i ma się łączyć metro Goldwyn Mayer ta wiadomo dokładnie i i tą Platformę streamingową już mamy, chociaż to od tak naprawdę jeszcze ułamek tego co co można oglądać w ramach tej Platformy na Zachodzie to te tytuły te, które są tworzone przez same Platformy i to strony pewnie będziemy dążyć w przyszłości coraz bardziej są są tylko są na wyłączność, ale te duże stare przeboje, o których cały czas myślimy no bo chcemy sobie często przypomnienie każdy ma ściany z tysiącami willi, chociaż była taka moda w pewnym momencie i mają wciąż kultywuje polecam, bo niektóre tytuły znikają nigdzie nie można znaleźć no to te ogólne dostępne tytuły przeskakują widać jak one po roku znikają z Netflixa i pojawiają się miesiąc później na drzwi po roku potem znikają stąd pojawiają się na Amazonie, więc te takie evergreeny myślę, że do nich wystarczy nam 1 Platforma, bo one wcześniej czy później tam trafią, ale jeśli chcemy zobaczyć seriale wyprodukowane właśnie przestój przez Amazon przez Netflix Atom za chwilę przez HBO Max, bo wciąż jeszcze tej Platformy nie mamy z pełnymi treściami czy Disney plus no to no to jesteśmy skazani na 4 abonament bardzo dziękuję Kamil Śmiałkowski krytyk filmowy badacz kultury popularnej był gościem TOK 360 już za chwilę odrobinę spóźniony kwadrans filozofa Tomasz Stawiszyński też popkultury zahaczy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA