REKLAMA

Światowa sprzedaż i awarie samochodów elektrycznych oraz problemy z dostępnością aut

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-05-19 19:40
Czas trwania:
13:35 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór środowy codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski witają dobry wieczór środa Pogan waży o przyszłości motoryzacji przyszłość motoryzacji to raczej się w tej chwili każdemu kojarzy z napędem elektrycznym w jakiej formie pod maską samochodu albo hybrydowym w najbliższych latach albo w przyszłości jak nas usiłują producenci przekonać w pełni elektryczne albo wodorowe, czyli tankujemy wodór, a silniki tak mamy Rozwiń » elektryczny no dobrze to wszystko to wszystko wiemy o tym mówimy od dawna, ale też ciekawa sprawa, bo okazuje się no wiadomo, że samochody elektryczne nie są bezawaryjne no to przez banał, ale nie dzieje nie słucha nie dla mnie wciąż przekonują, że po pierwsze, mało części, więc mało różnych elementów albo dużo pełnimy sobie właśnie przypomnijmy sobie na czym zbudowana jest na czym zbudowany jest przekaz toyoty, jeżeli chodzi o samochody hybrydowe, które przecież są w części elektryczne właśnie na tym, że one są tankowane na stronach analiz dla zbił wielką bzdurą, bo w dieslach ma turbosprężarkę i wtryski, ale w hybrydzie chyba cały dodatkowy układ skomplikowane hybrydowy skrzyni biegów i zespół akumulatorów, a to jest 1 rzecz druga rzecz jest taka, że w samochodach elektrycznych samochody elektryczne były reklamowane jako by przebijały się 10 lat temu świadomości społecznej do świadomości naszej jako samochody po pierwsze, praktycznie zerowych kosztach eksploatacji no dobra płacić trochę więcej takie auto, ale potem tankuję gminom za darmo zdobyć dużo więcej płacić no dobra, ale to się szybko wraca co jak żeśmy wiele razy liczyli nie Varga rzecz jest taka, że w samochodzie elektrycznym nie wymienia się kraju prawie nie wymieniać klocków hamulcowych co akurat ktoś umie jeździć jest prawdą a, ale nie ma płynów eksploatacyjnych co nie jest prawdą, bo przecież wielu samochodach most bardzo skomplikowane systemy chłodzenia bądź podgrzewania akumulatorów również w trakcie ładowania, a i to są potwornie skomplikowane maszyny proste to były kiedyś Mitsubishi Mie bardzo proszę pierwszy Sunreef to są proste auta, ale to co teraz robią, a zwłaszcza segment premium to już nie są proste, ale które być może zaskoczę, bo ja sam byłem zaskoczony właśnie prawdopodobnie wiele osób obawia, czego innego, że coś innego im się będzie słoni w rzeczywistości się psuje, ale 2 to psucie polega na tym, że tam niemiecki DAX czy rzeczy firma, która pomaga wzywani są mechanicy Daca, jeżeli jest jakaś awaria, jeżeli jest problem samochodami muszą im pomóc starają się pomóc może udać się uruchomić jak nie odholują warsztatu no i jakie to były te problemy samochodów tylko elektrycznych to są dane za zeszły rok do w Niemczech no, więc okazuje się, że wcale te kłopoty, których my często mówimy, że mogą być kłopoty zespołem napędowym elektryczny z ładowaniem gdzieś go nie możesz doładować albo z tą materią z tym akumulatorem elektrycznym to nie jest coś co najbardziej doskwiera kierowcom tych samochodów uważaj 54% wszystkich wezwań to były akumulatory 12 kultowe, czyli te tradycyjne akumulatory służące przejść do uruchamiania samochodu każdego druga na drugim miejscu 15% to elektryka oświetlenie, ale też taka tradycyjna elektryka tradycyjne oświetlenie czy coś co też zwykłym samochodzie może się popsuć na trzecim miejscu awarię to było opony, a na czwartym miejscu to były inne ponad 10% karoseria hamulce układ kierowniczy podwozie napęd ogrzewanie chłodzenie no to tam ułamek procenta natomiast kilka procent niecałe 5% to były właśnie kłopoty z akumulatorem tym nowym klasycznym takim typowym elektrycznym aktu, który ma zapewnić zasięg zespół napędowy i samo ładowanie to pewnie na stacji ładowania to tyle jeśli chodzi o te od oto dane, które mamy to są pierwsze dane, które tak dotarły na wynajem, do których przemija dotarłem zobaczymy co będzie dalej zobaczymy np. jak w Polsce co się będzie rozwijało tak aucie zdaje się jest coś związanego z półprzewodnika no to słucha, a to temat ostatnio częsty o bo wyjazd, ponieważ handlować to znaczy widzimy to ma rynku samochodów również w Polsce na niektóre modele zamówienia są zbierane na przyszły rok na niektóre marki niektóre marki premium już nie będę tutaj męczył kota może sobie zamówić piątkach dla było i nie ma gwarancji tego, że dostanie ten, który sam zamówiła to znaczy tutaj to mafia zdobyta absolutnie nieoficjalnie, ale niektórzy dilerzy ostrzegają, że samochód może niekoniecznie przyjechać dokładnej specyfikacji zamówienia nie chodzi o to, że w razie zielony przyjedzie czarne, ale może przyjechać bez takiego dodatkowego wyposażenia, którego nie będzie możliwości założenia w tym momencie od mamy teraz nie usuwają ciążę wiedział też miał czas zauważysz mamy teraz tego mienia pisma na wydaje mi, że klub ma na plamy na i wydaje mi się rząd powinien mieć wyświetlacze przezierne amal atrapa no nie wiem jak odbiera 2 dni temu prawdę mówiąc nie nawet nie szukałem wyświetlacza przy przydziale fali mamy jest, ale wyda, ale po prostu, żeby zabrakło zabrać części może natomiast jak się to wszystko była na nasz rynek już wiemy czym problem z dostępnością samochodów produkowane są głównie te, na których można jak najwięcej zarobić jednocześnie jak najmniej po wyemitować, żeby potem jak najmniej zapłacić kar, czyli tak jak mówiłem państwu przed przeszkodą ostatnio byłem w składzie w jakim są w Warszawie tam przed salonem stało 7 albo 10 szczeniaków, a w salonie był tylko 1 samochód, który nie był zelektryfikowane to była Skoda skala Monte Carlo został 15 tys zlotych 1 zlote za najmniej kamieni mu 180 000 małym haczykiem, więc tę stronę to wszystko idzie, ale pytanie jest taki bardzo ważna sprawa w Polsce nigdy nie postawiono w stanach zaczęli się temu przyglądać jak się to odbija na zarobkach dilerów i dilerzy mówią nie jest w moro 3040% większe zyski niż mieliśmy do tej pory na każdym sprzedanym samochodzie, dlaczego dlatego, że jak przychodzi klient do salonu w stanach jakieś marki hyundaia volkswagena, jakiej marki budziłem albo albo linka albo z końca czerwca, czyli Chryslera i tak wchodzi wzrok podłogę czapka w rękach mówi dzień dobry chciałbym kupić samochód sprzedawca mówi nie ma, ale ja nie będę nawet targową ja mogę wziąć cokolwiek tylko, żeby było grą w stary się popsuł tak dobranych paszowe duży mały, ponieważ zawsze pan jakieś rabaty, jakie rabaty ludzie wyrzucali coś tak dopóty tego typu rzeczy w tym momencie gorąco jest droższa wersja nie będzie styka jest także bardzo proszę tutaj absolutnie nie może, czyli wyjaśnić co z tych państw jest w stanach wprowadzono to jest wierzbę i im dłużej żyje mniej wierzę w to, że stany są krajem wolności jakikolwiek w stanach wprowadzono takie zabezpieczenia, żeby dilerzy nie podbijali cenę nieświadomym klientom to było wprowadzone w latach pięćdziesiątych sześćdziesiątych chyba przetrwało do tej pory wiązany chodzi o to, że kiedyś nie było ocen zgłoszonych na samochodach kiedyś jakaś córka jakiegoś senatora, jeżeli dobrze pamiętam powinienem dobrze pamiętać o tym książkę napisałam bardzo, że parę lat temu dawno nie czytałem córkę i senatora po środek salonu no i tam sprzedali samochód nowy, który normalnie powiedzmy kosztował 10 000USD sprzedali za 14 000USD, bo po prostu nie była świadoma tego ile to powinno kosztować i wtedy został wprowadzony coś co się właściwie to jest, czyli każdy samochód wystawiony do sprzedania w salonie musi mieć cenę maksymalną, którą trzeba zapłacić za konkretny samochód od tej ceny oczywiście mogą być liczone rabaty, a jeżeli nie ma takiej naklejki zwanej właśnie z tych państw to punkt dilerski potrzeba 5000USD kary za za brak naklejki widocznym miejscu natomiast diler może sprzedać taki samochód drożej, ale już niejako nowy tylko może np. się zarejestrować sprzedać go gdzieś tam po 2 Martę, bo przecież dochodziło nieraz do aktów spekulacji np. Toyota prius jest może tutaj ta sytuacja ta sytuacja dilerów jest taka nie wszystkich nowych twarzy na pewno narzekają, ale dość i zarabiają też na elektryka to pozwoli, że elektryka na koniec, bo mamy jeszcze ja zresztą mamy jeszcze 5 Mirosław jeszcze 1 rzecz chciałbym dowiedzieć zastanawialiśmy się w zeszłym roku kwiecień maj, a była jest taka firma Hertz zajmująca się sprzedażą samochodów jest seks jest jeszcze jakaś 1, która dziś, o której się bardzo dużo mówiło, że ona może nie przetrwać tych czasów pandemii, bo zdarzyło się tak, że tylko niepojęta to była firma pewnie też nie pamiętasz duża amerykańska sieć zajmująca się wypożyczaniem samochodów może buchać nawet karze, jakby w zeszłym roku no ludzie przestali wypuszczać samochody nagle marzec kwiecień maj wszystko się załamało, a przestali podróżować przestali latać jeździć na wakacje wypożyczać samochody, a teraz powoli wszystko wraca do, jakby jakichś może jeszcze do normy, ale powoli jakieś takie tory powiedzmy prawidłowa i okazuje się, że te firmy, które w sposób absolutnie regularne wymieniały floty samochodów zasilały jednocześnie rynek samochodów używanych, które również w stanach bardzo się zmienia samochody podrożały nie tylko w Polsce notowania się okazuje samochody z powodu właśnie pandemia brak chipów bardzo podrożały no i w tym momencie duże firmy duże firmy po nie dość podniosły ceny, jeżeli chodzi o to jak wypożyczania samochodów też oprócz tego może nie toczy się z rozglądają za używkami na rynku, żeby kupić do firmy, ale jeżdżą nimi dużo więcej, czyli np. sprzedają samochody, które mają 80 000 mil, a jeszcze do niedawna było to 40 000 nadal się granica pozwól raz jeszcze tych elektryka na koniec, bo tam na pewno trzeba mieć gruby portfel, jeżeli chcesz kupić samochód elektryczny jest taki nudny portal internetowy i Visa jest sprzedaż samochodów elektrycznych na niego zagląda, ale ja mam obsesję na punkcie liczb i dlatego czasami, ale to właśnie nic oprócz danych dotyczących sprzedaży nie ma, ale są czasami ciekawe uważa kwartał minął mamy już oficjalne dane za 3 miesiące tego roku, jakie samochody elektryczne najlepiej, czego się na całym świecie na całym świecie i w tej pierwszej dziesiątce są 4 modele chińskie żadnego z nich nie znamy, ale są modele, które znamy liderem jest Tesla model 3 to jest to ponad 120 000 na drugim miejscu jest woli mini, którego oglądałem to wygląda jeszcze mniejszego Marta, którą teraz jeździmy to jest pudełko na około trzeciej Tesla model Grek potem kolejnych Wilczek biła i potem kolejnych czy gniewu jakaś Marka, której w ogóle nie znam, a na szóstym miejscu dopiero Nissan Leaf uważa, iż Stanów lisów 8× mniej niż Tesli 3 na całym świecie potem znowu Chińczyk AC na ósmym miejscu Hyundai kona elektryczny kilkanaście tysięcy volvo, ale to hybryda doładowana wnioski na dziesiątym miejscu audi e-tron jak patrzyłem jeszcze co tam siedziało w pierwszej trzydziestce to takich znanych to jeszcze Reno zoo to dopiero gdzieś tam w pierwszej piętnastce kija ani rota gdzieś w pierwszej dwudziestce pod uwagę najbliższy też w pierwszej dwudziestce, czyli na całym świecie to niekoniecznie te modele są najlepiej najchętniej kupowane, bo tu Chiny rządzą jeśli chodzi o liczbę sprzedanych egzemplarzy, czyli Tesla model 3 najlepiej sprzedających się nowy samochód elektryczny na świecie w pierwszym kwartale tego roku Elon Musk na święcie ba nasz trudno pobrać śmiertelnie poważnie zapowiada, że Tesla model i Grek za 3 lata będzie najchętniej kupowanym samochodem na świecie na razie na trzecim miejscu, ale wśród Elektra w ogóle wśród wszystkich słuchaj co czytałem kiedyś biografii o tym już mówiłem nie biorę go do końca poważnie, ale naprawdę tak ambitny rząd może dopiąć tego celu może nie za 3 lata, ale za 5, gdy zobaczy kłaniam się piękny Sławek Paruszewski Jacek Balkan bardzo przebić dziękujemy zapraszamy na kolejny program już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA