REKLAMA

Test: Volkswagen ID.4 i Peugeot e-Traveller

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-05-20 19:40
Czas trwania:
13:23 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór to codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór zupełna niespodzianka chyba dawno nie było czegoś takiego, że w 1 audycji mamy testy 2 samochodów elektrycznych i nawet one nie są spokrewnione ze sobą nie są to ani SUV-y chyba ani nie są samochody sportowe ani nie jest to smart jak następowało to taki trochę słów dzisiaj działa na atak to prawda, ale to nie stało, bo golfa słuchaj jest Rozwiń » dużo większy i wygląda zupełnie jak go no Nieee no wiesz co, bo to na szczęście on uwagę na bok, żeby mówić i 4 pierwsze jazdy i 4 niedawno mieliśmy okazję jeździć do parku prasowego też będziemy pukać, żeby dłużej mieć ten samochód oczywiście już mieliśmy okazję jeździć audi 3 w zeszłym roku na jesieni 2× raz na Nasdaq premierowych o tym do tego samochodu nie będziemy nawiązywać i raz nawiąże przede wszystkim IT 4 jest dużo lepiej wykończony w środku, jeżeli komuś licznie podoba dobra, ale co to jest aż 4 tak jak mówi coś do słowa podobnego volkswagenie raczej mówią, że to jest crossover i nie nie mylić ze skodą niejako Skoda Enyaq, która jednak jest kilkanaście centymetrów dłuższa, czyli Skoda Enyaq to raczej Skoda kodiaq spalinowa natomiast ten Fort uwagę na-li 4 to raczej volkswagen Tiguan rozmiarów od 13cm krótszy 2 cm szerszy i 2cm 2cm węższy 2cm wyższy, czyli krótszy, ale i wasz dobra, ale skąd wziął ten w ogóle, a IT 4 to był kiedyś prototyp nazywał się IT cross już 4 lata temu został zaprezentowany on nie jest zupełnie podobne Dayli 3 jeśli już ktoś rzucił okiem na zdjęcie i coś musi to przypomina to Skoda Enyaq trochę, ale z przodu zupełnie inne grille z boku może też troszeczkę z tych troszeczkę natomiast wsiądzie do środka to tutaj z kolei stary znajomy raczej bardziej volkswagen audi 3 niż Skoda Enyaq bagażnik ponad 500l to tak jak w skodzie napęd ten sam co mieliśmy w skodzie Enyaq najazdach premierowych, czyli 200 kilka koni 20480 akumulator około 80 kilowatogodzin bagażnik ponad 500l jest pytanie do ciebie krótką odpowiedź proszę widziały skodę jak znoszą samochody dziś widziałeś czytam parę dni temat i 4, jaki ładniejszy czy po prostu są tak różne, że trudno powiedzieć, który ładniejszy chyba szkoda mi się bardzo podoba no widzisz to tu się zgadzamy, bo też to imię też bardziej Skoda podoba wszedłem do środka obsługa już podobno to nie są to nie jest trudna obsługa na bardziej jest wydają się skomplikowana gorsze zwykłym spalinowym niż w tym to jest obsługa przeciętnie łatwa ona nie jest intuicyjna ale, ponieważ mieliśmy samochodów koncern sporo to to się przyzwyczajamy do tego powoli ruszymy wreszcie rusza cichutko oczywiście jest moc 8,5 sekundy do setki co ciekawe porównuje do niejaka, bo ten sam napęd oczywiście inne trasy trochę inna pogoda, bo to 2 tygodnie różnicy, ale jednak wokół Warszawy po Warszawie, więc nie było raczej piłowanie autostradzie i obrusy Night 4, mimo że mniejszy troszkę lżejszy spalą więcej nie mówi, że tak zawsze będzie, ale z kodowania spokojnie bliżej 15 kilowatogodziny ten mecz 4 raczej 20 kilowatogodziny bliżej to takie pierwsze z Kukiz kilkudziesięciu kilometrów jazdy to były no i co jeszcze mogę powiedzieć jeśli chodzi o prowadzenie tego samochodu to jest równie łatwo równie fajnie się prowadzi Skoda Enyaq, dlaczego napęd na tej, czyli zwrotny samochód też tylko mieliśmy napęd na tyłach jest też wersja na 1 oś, a już słuchaj wyobraź sobie jest, a dziś 4 mocniejszy bankiety ich się nazywa ma 300 koni ma przyspieszenie 8,5 i tylko 6 do setki i że przede wszystkim mówiliśmy kiedyś volkswagen audi A4 jest tańszy niż Skoda Skoda zrobiła, ale chyba nie ma się zwrócić uwagę na to czy nie, że Skoda i 4 nie ma tego najtańszego wariantu w Polsce o pojemności baterii 52 kilowatogodziny volkswagen ma dzięki temu Matu bazową cenę z 2150 para nie 180, więc jest na pewno tańszy, ale z odpowiednim silnikiem, czyli 80 konnym to cena jest też porównywalna no nie wiem czy to jeszcze coś więcej można by na temat tego samochodu powiedzieć bardzo podobny wprowadzeniu Skoda Enyaq myślę, że to będzie kwestia raczej gustu, który to kto, którą markę lubi, bo różnica w wymiarach nie jest aż tak istotna mówi 13cm różnicy na długość i trochę inna uroda, ale tych zdaje się będzie mówił więcej w samochodzie który, który jest właśnie czym minivanem francuski samochód jak i mini jak na słuch no no no no vanem zwanym powiązane no bardzo proszę państwa jeździłam to ile ani po jeździłem to był tak zacznę od końca pierwszy samochód, którego regularnie podłączają do ładowarki fakt, że tutaj jego obecność pod domem zbiegła się trochę z tym, że zrobiłem sobie trochę wolnego od codziennych obowiązków i zająłem jakimiś tam pracami gospodarskimi w końcu te chwasty którymi trawnik zarysu zarósł trzeba wyrywać po porodzie czy dokończyć natomiast chcę państwu powiedzieć spożycie trawy leża ta literka sugeruje, że jest to oczywiście samochód elektryczny samochód ten występuje powiedzmy 3 w w, jeżeli zdążyłem się dobrze zorientować, kto występuje 3 rozmiarach tak jak malinowy pewnie 470 mniej więcej 5m i 530 mieliśmy tego najdłuższego bardzo dobrze w wersji siedmioosobowej 2 fotele z przodu 2 fotele z tych odwrócone tyłem do kierunku jazdy i 3 fotele w trzecim rzędzie moja córka weteranów przekonywała drugi rząd ma córkę prawie 5 lat i jak zobaczyła, że można jechać w tak nietypowy sposób to bardzo chciała, żeby właśnie w ten sposób zawieźć, a i tak chyba nie do końca, żeby bardzo chciała, ale po jakichś 510 minutach zaczęła narzekać, że ta jest ciemno smutno Info dla samotnie czy nawet dla małego jest niezbyt dużego dziecka tam jest tak zaczął snuć wizję działania za ciasno, ale wychodziło Towarzystwo nabyło już zresztą co zresztą ustawa zaraz ale zanim ustawa powiedziała tato czuje się tutaj tak jak pies, którego wiozą do schroniska wiem, skąd dzieci biorą takie teksty, ale w, ale on, a natomiast ja wręcz przeciwnie, że 1 samochód strasznie strasznie polubiłem nawet w pewnym momencie myślę sobie mógł taki mieć, ale jeszcze do końca tutaj o przegląda właśnie specyfikację tego samochodu pancerza jestem bardzo zdziwione, a ten samochód można kupić mniejszą baterią 50 kilowatogodziny kosztuje wtedy 220 000 albo zwiększą baterią 75 kilowatogodzinie kosztuje 250 000 to jest rozmiar standard, jeżeli chcemy tzw. loga to możemy go mieć za pan powie mi moja ile pamiętam zamawiam wersję z silnikiem 136 konieczny ważnej, a nie ma innej ci silni nie mają one należności akumulatorów jakiż ja byłem przed chwilą zdziwiona jak zobaczyłem konfigurator, że samochód, którym jeździłem, który dawał mi tyle frajdy dla przyjemności tak mało palił trawę to jest tak zużywał, a i był taki fajny Universal i Ford wszystko Super tak szybko na szybko ładował, że zdziwiło mnie bardzo to, że to jest tylko 136 koni, a nie zdziwiło mnie bardzo to, że ten samochód ma, że ten samochód ma prędkość maksymalną ograniczono do 130 km na godzinę nie zauważyłem tego, mimo że mam pod domem autostrady były na nim ponad 2×, ale wydawało mi się, że prawdopodobnie jednak elektrykiem dziś trochę inaczej jest dobrze czym grozi jazda autostradą wolności stratedzy wyczerpania ma Ula Zosia, a w związku z tym, że nie mam na szybkie ładowarki tylko tą, którą znajdą w bagażniku 230 używam to jakby całe każda kilowatogodzina nowelizuje wciąż bardzo różni na zewnątrz w środku ten wygląd jest istotny od spalinowych spalinowe Traveller znam na zewnątrz w środku nie różni się w ogóle różni się słuchać tylko tym z nas klapkę otwieraną tam, gdzie tankuje się samochody dostawcze, czyli po otwarciu po otworzeniu po otwarciu drzwi kierowcy to z lewej strony jakieś siedzisz na fotelu kierowcy to zdrowie jak lewą ręką sięgniesz tam za drzwi to tak składka natomiast są tam zaślepki masz słuchaj klapkę wlewu paliwa normalnie w przekroczone nie wiem czy to wycięto czy nie poczyni otwiera, ale ma to przetłoczenie klapki wlewu paliwa z tyłu i sprzedaż w błotniku jeszcze oprócz tego gniazdo ładowania co jej no no pewnie tak, a jeździło się tym niesamowicie dobrze to znaczy ten samochód teoretycznie ma 13 sekund do setki waży ten, który mieliśmy od betonu 200 natomiast widzisz mocno nie wszystko to osiąga też nie wszystko mimo, że to 13 sekund ja ja jestem zdziwiony cały czas, dlatego że wydawało mi się, że takie wystarczające takie zupełnie wystarczające rozdawali drogi raczej bystry spod świateł taki wieś fajny, a i teraz okazuje, że to jest tylko 136 koni to jest tylko 13 sekund setki, ale moim zdaniem to jest absolutnie wystarczające, życząc mu wiesz co to zawsze daje w Elektryku ten moment obrotowy jest zawsze no i bez POŚ prawda to kraj to jest samochód który, który zrobiłem pewnie z 1000 albo 1,51000km od 2 go sobie grzecznie czas ładowania oczywiście z domowego gniazdka to chyba około 40 godzin potem, że Czechy 400 km zaś praktyczne jak już słuchać 350 około 350km fakt, że ja byłem w stanie rozwiązać, bo tak bardzo ładne to wieś uniwersalność samochodu to przestrzeń, jakby mało, ale też może się po prostu przyjemniej jest złożony jest zwrotny paradoksalnie może to ponad 5m 6cm żon jest no Cichy to nie jest on akurat podczas ładowania wydawał taki dziwny dźwięk jest, żeby to było jak przeszkadzały im spał w nim to prawda by mi trochę przeszkadzało na szczęście nie spałem natomiast podczas jazdy do tego delikatnie słuchać, ale musi być go słychać mega frajda i bardzo udany samochód zresztą Zobacz my tego nie doceniamy mam wrażenie zbyt często chyba powinniśmy zobaczyć Francuzi odskoczyli Niemcom Zobacz jak Francuzi z elektryczną motoryzacją zupełnie niespodziewanie żeśmy przegapili ten moment, kiedy co się stało, bo wszyscy się nad tym volkswagenem wstrząsami i 3 IT 3 i 4 dni wiesz co tak słowa nie dać ja powiem jedno, że PS a bo renówka bardzo długo już przy elektryki robiła to PSL teraz tak wyprzedziło jeśli w ogóle dobra, ale wiesz mieliśmy Sławku mieliśmy przecież nie dalej niż pół roku temu rok temu zresztą dzisiaj nawet zabierał jedną z naszych aut z tą rośnie mówi, a już pana chyba byłem na tak mercedesa vito panowie nie odbiera fakt dlatego faktycznie był i to przecież to była to co miało 100 km zasięgu mieć jakiś elektryczny Crafter miał 90 trojga maja w zasięgu, a kupuje sobie busa, który wcale nie jest taki drogi jak na to popatrzeć tak wierzy w pół stówy, a masz auto które, które no ja tak, bo ten jest po prostu jest po prostu strasznie przyjemne dojazdy zaskakująco przecież pierwsza, ale poparcie jeszcze na to zobaczyli właśnie PEESA teraz Stellantis ma tych samochodów w ofercie, a ile volkswagen, chociaż pojęcia, że ostatnio ze Stalą i zapowiedział, że elektryki to jeszcze i to się na cały świat nie tam Europę to odległa przyszłość, bo za drogie i tak dziwne Zadrogi nie będzie ludzi na to stać zobaczymy, ale najtańszy kompaktowy 50 kilowatogodziny bateria widzę w cenniku 206 żali się nosi 28 dobrze no no widzisz co dziś 2 samochody 1 zupełnie nowy w nowym opakowaniu volkswagena i 4, a drugi elektryczny francuski samochód naszego prawnikiem no najtańszego Travel era z manualem silnik 15 wizę można 120 koni można kupić za 160 z silnikiem Walter WizzAir za 142l za 140 za 170, a za 180 dostaniemy mocnego diesla już automatem kłaniamy się piękny Sławek Paruszewski Jacek Balkan zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA