REKLAMA

Życie w kolorze, czyli z Davidem Attenborough wśród zwierząt

Po sezonie
Data emisji:
2021-05-20 22:00
Audycja:
Czas trwania:
50:27 min.
Udostępnij:

Ten rodzaj widowiska działa nawet na tych, którzy nie przepadają Rozwiń »
za tzw. filmem przyrodniczym. Bo choć ten rodzaj dokumentu nie jest niczym nowym, to rewolucja technologiczna zrobiła swoje - te same małpiszony, co onegdaj sfilmowane w rozdzielczości 4k robią
zdecydowanie większe wrażenie. Ale czy to naprawdę rewolucja
technologiczna sprawiła, że o Davidzie Attenborough przypomniał sobie Netflix? Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
po sezonie zaprasza Jakub Janiszewski Jakub Janiszewski Anna Malicka Bartosz Staszczyszyn to jest audycja po sezonie dzisiaj porozmawiamy o takim fenomenie serialowym, które wydaje się ostatnio zyskiwać naznaczeniu to jest rzecz nie nowa żaden w żadnym żaden sposób natomiast wrażenie, że realizacja jest nowa jakość niewątpliwie nowa i może właśnie z tych 2 rzeczy płynie dość fascynujące efekt finalne mianowicie chodzi o seriale przyrodnicze seriale przyrodnicze, które tak Rozwiń » bym postawił taką tezę w wraz wróciła w glorii chwalę trochę wróciła ze sprawą 1 osoby, czyli za sprawą Davida Attenborough, ale pewnie nie jest przypadek oczywiście, ale sam fakt, że znowu są znowu się robi robi się jedno takich platform jak Netflix już coś nam mówi ja wiem no chyba właściwie samym takim przemyśle telewizyjnym i o tym na czym ten tzw. nowy serial się zasadza często, a może właśnie wcale nie jest nowy tylko jest właśnie w tym wypadku bardzo stary tylko zyskał nowe możliwości technologiczne, a z tych ostatnich produkcji, które często traktujemy jako pretekst do pewnych rozmów to warto tutaj zwrócić uwagę na coś się rozwala swym kolor a, czyli życie w kolorze właśnie Davida Attenborough w roli narratora jest skrócić ten po 3 odcinkowe te to odcinki trwają godzinę zaledwie i powiedziałem niesamowicie widowiskowe to właściwie to chyba najlepiej opisuje czym tu mamy do czynienia mamy do czynienia rzeczywiście z widowiskiem przyrodniczym seriale tego rodzaju zawsze miały w sobie ten komponent zawsze był jakiegoś rodzaju, a takim uwodzenie widza tym, gdzie można było tam kamerę zajrzeć, ale chyba nowe technologie i usprawnienia filmowe znaczące jeszcze poszerzyły pole działania technologie komputerowe pozwalają, jakby eksperymentować też z naszymi ograniczeniami percepcyjne co w tym serialu jest akurat bardzo mocno uzyskanej podbite i tak jak nowy oddech dla tych wszystkich historyjek, które można by trochę pod mi Chivu dając się nazwać kamerą wśród zwierząt prawda tu się rzeczywiście dzieje coś porywającego ją od razu będzie nie jestem fanem przyrodniczych seriali to w ogóle nigdy nie interesował nigdy nie to nie brał okażą się z jakąś taką sielankową nudą lat osiemdziesiątych jest, że nie ma co oglądać to właśnie takie rzeczy daje, ale jakoś jest tak, że kiedy Ciech zaczyna oglądać ten ta akurat tę produkcję czy w ogóle to produkcje, które są związane z Lisa z Davidem Attenborough nie może się oderwać to jest trochę osoba narratora, ale też przede wszystkim ta niesamowita praca w montażu kamery, a całej koncepcji ułożenia tego coś co ma narrację co bardzo często nawet na fabułę to jest myślę jakaż rzeczy rzeczywiście niesłychana, ale tak jak mówię cały czas jestem na tym czy to jest nowe czy to jest coś co dobrze znamy tylko daje się to robić jeszcze lepiej niż nosili muszę powiedzieć, że teraz jak powiedziałem o tym, że nie byłeś fanem, a jesteś tego, że nie robiły tego w dzieciństwie, a teraz sesji imponuje ta strefa wypowiadania się zmieniły moje zdanie, bo miałem takie wrażenie że, że część mojej sympatii, którą czuje podziwu, który czuje wobec tych filmów i tych starych nowych nowych oczywiście za co technologicznej w zupełnie potem powiadam bardziej ale, że to jest taki rodzaj sentymentu dla mnie zawsze taka sentymentalna podróż i zakresie oglądam dokumenty przyrodnicze mam poczucie to mam poczucie, że były tutaj w czasie znowu jestem już w podstawówce związany jest zarzut Gazy śmieje się w przestrzeni ani nie jest to zależy od ciebie słychać w kasach przy pracy od 1 wojny zmieniamy prezydent weźmie złego w zachwytach nad, a z tego do te właśnie to jest karalne, ale z mikrofonem wśród wierszach chcę by przeprasza Bartek modne jest wysoka i ostatecznie do końca wiedziałem czy to ja mówię aż tak nie uwagi nie wydawało, że nie myślałem, że to słychać w pewnym momencie po prostu takie Blanc trenerem warte praca no właśnie tak to już jest nie szanuje Janusza z rolami Henrykiem, więc miałem takie poczucie obcowania z tym firma dzisiaj tymi nawet najnowszymi produkcjami jest dla mnie dlatego podróż sentymentalna jest takie rzeczy jak właśnie bym zdobył gorączkę w podstawówce zamiast pójść do szkoły siedział sobie w domu oglądał te między życiem między Agro biznesem serialami piętnasty zaś lecz, a potem jakiś film przyrodniczy i zawsze było coś co nie zawodziło i mam nadzieję to jest wielka siła tych chwil, że one bardzo, że poziom realizacyjny filmu Przyrodniczego od wielu lat jest tak wysoki bardzo trudno jest trafić na cześć zawiedzie i ze tai, że to są firmy bardzo dobrze wyprodukowane bardzo świadomie opowiadane i i w tym sensie mam wrażenie, że to jest jakby moździerzy jeden z największych pewniaków telewizyjnych jeśli chodzi o pewną siłę oddziaływania natomiast nadal dobrze pytanie tylko dla tych, którzy mają sentyment Krystyna główny jej całej reszty okresie wiązałby takiej nostalgicznej obudowy jako, jaką mają 0 mamy do czynienia często też uwagę bardzo świadomie następczych np. robi, że nasi do seriali przyrodniczych za co nie wyznaczył główne do serialu Davida Attenborough i mamy dostęp Grekom bo kto znał od wielu lat ludzi tylko leżymy głos, który jest po prostu kwintesencją tego doświadczenia, jakim jest oglądanie filmu Przyrodniczego w Polsce bym tak to rzeczywiście mam wrażenie jest nowa odsłona tych filmów ile się coś co dzięki technologii staje się dla nas dzisiaj nowym doświadczeniem, mimo że w sensie narracyjnym chyba nie ma tutaj wielu euro przekroczenie jakiś nowych odkryć też nie ma na nie bardzo miejsc dobra jak na razie pojęcia, że technologie od razu rozczaruje to jest dla mnie inne miejsce w filmy Davida Attenborough dostępne na Netflixie i to nie tylko życie w kolorze, ale też chyba przede wszystkim nasza planeta, czyli seria 2019 roku, które miał oczywiście biorąc pod uwagę też rozmaite rozjazdy w liczeniu widownie, ale w to był rok przypomnijmy, kiedy kończyła gra ochrony, która miała ostatni sezon gra pan miał oglądalność 17,41 000 000 odsłon natomiast nasza planeta, czyli ten poprzedni film Davida Attenborough miał 25 000 000, a prawdopodobnie jeszcze więcej, bo o, które to są takie oficjalne dane nie mnie nie wiadomo dokładnie jest nadal nawet jeśli to było 5 000 000 dół albo 5 000 000 budżetu to są niesamowite liczby natomiast ja bym chciała kupić trochę i powiedzieć trochę o trzecim odcinku tego życia w kolorze, czyli odcinku poświęconym technologii Probierza w wielkim zainteresowaniem, ponieważ mnie pewnie mnie to jak wiecie jestem zafascynowana formą filmową zaczął mnie to jakoś strasznie strasznie podnieca i Grecji i pewnym zdziwieniem zauważyłam, że tutaj mamy combo wcale nie jakiś szczególnie wypasionych tak powiem zabawek technologiczne to jest kręcone w dość takim powiedziałabym oczywiście jak na możliwości współczesnemu i za nowoczesnymi kamerami, bo to są głosy, bo pan są przede wszystkim z ni to są kamery, które są testy testy z wynikom z możliwością kręcenia kamerą tak naprawdę aparat fotograficzny i re, który nie jest supernowoczesną Camerona jest kamera, która była nowoczesna 10 lat temu i wcale żadne cuda te natomiast są kamery, które są lekkie, które są bardzo mobilne i mają bardzo duże możliwości dołączania rozmaitych obiektywów i teraz combo, które mogę mamy z 1 strony właśnie taki sprzęt i ja bym odpowiedziała dostępne dla każdego standard jesteśmy w standardzie lub tnie i to jest złożone z niesamowitymi umiejętnościami operatorskim mi, bo to, że nasza planeta, a ten w bardzo dyskutowano o tym tutaj myślę, że w przypadku użycia w kolorze jest dokładnie tę samą historię można podejrzewać, że część tych ujęć w tym 5 jest animacja to jest jakoś pod podkręcone namiestnictwa wody to są po prostu jest po prostu kręcenia dziwaczny był jak operatorzy nie boją się wejść do błota zamieszkać hołubce na Antarktydzie i kręcić rzeczy które nigdy by nie nakręcili nie będzie zostawić tych kamer na całą no no tak bardzo chciałbym plastyczne zagrywki wręcz by jak Bartek mówił o kamerze wśród zwierząt po sobie przypomniałam zawsze mnie fascynowały takie kamery dające kamienie albo kamery dające żółwia i najpewniej poziom natomiast gdy dzięki temu, że nowoczesne leki kamery mają możliwość kręcenia tzw. 4 Ka, czyli bardzo wysokiej jakości i to jest druga rzecz my mamy możliwość odtwarzania tego równie wysokiej jakości powoduje, że mamy takie uczucie, że Rze, że oglądamy coś co jest zupełnie niesamowite, ale miał oczywiście tam są tam są obiektywy tam są tam jest bardzo duża wiedza na temat tego co oglądamy, bo każdy każdy z tych odcinków mam wrażenie poparty takim niesamowicie głębokim sercem łapaniem takich win no nie wiem co jest waszym ulubionym bohaterem życia kolaże moim Radka włazem, który otwiera sobie oczy łapkami, a jest jakiś mięczak z państw i to powoduje, że to jest państwa celujące sposób opowiadania montaż dźwięk traktowanie tych zwierząt jak części takiego tak jak tak jak mówicie właśnie świata który, który ma swoją opowieść opowiadania tego właśnie z tą historią to powoduje, że fascynująca dla Rz, że też, że te filmy są pasują te są jak po wyborze powierzenie widzami wcześniej Kuba zaproponował, żebyśmy oglądali życie w kolorze ja w ciągu 2 wieczorów chłonęła również inne seriale poświęcone naszej planecie narracją Davida Attenborough no to bardzo mnie to w sumie cieszy co mówi to znaczy bym nawet w pewnym sensie to nie jest także, że to, zupełnie jakby neguje to myśmy powiedzieli koniec technologicznym, bo ja nie wiem nie wiem jak się nie wie jak się rozwija gatunek przez ostatnie znak dekady ile się kręciło takich seriali na ile już standard najlepiej powszechne te jednak pokazuje, że fakt, że nowe technologie stały się mobilne nie bardzo ułatwia pracę prawda wszystkim, którzy robią tego rodzaju z firm natomiast bardzo mnie cieszy to, że właśnie ty mówisz o tym jak istotną rzeczą jest kunszt i rzemiosło i umieją radość robienia właśnie takiego filmu jak to nie tylko nie słabnie, ale zyskuje razem z technologią prawda technologia tego nie wypiera technologia zawsze tylko narzędziem i to nie jest tak, że każdy może sobie pójść taką rzecz nakręcić tak różni się jednak to jest sztuka ja mówię mówi o tym, dlatego że mnie się wydawało, kiedy oglądam te filmy, że tam po prostu cuda wianki na kiju, a bardzo mnie zaskoczyło, że wcale nie za tym stoją starsi panowie, którzy tak naprawdę mają słuchał umiejętności wiedza świadomość, że bez tego w ogóle nie zaistniałyby te filmy i my oczywiście bez wiedzy to jest tak jak w latach pięćdziesiątych nagle kamera się zmniejszyła dokumentaliści bez myśli świat, bo mogli kamera wynieść ze studia bez zmian myślę, że to jest o czym Kuba mówić dokładnie przeniesienie tego na grunty kina dokumentalnego Przyrodniczego nie wiem natomiast miasto tego nam jest równie spektakularne i no niesamowite, ale myślę, że to jest raczej doświadczenie plus nowe możliwości klub nasze możliwości odtwarzania tego dobrej jakości nie ukrywam, że dla mnie równie pasjonująca, bo niewiele mniej pasjonujące właśnie od oglądania samych filmów, a ten Boro były żądania większe masy obwódką, które były o tym jak pokręcona i 1 czy widzi tego 50 pan letniego operatora, gdy idzie popadł w błocie w bagnie wiemy, że to było to też kilka kilometrów takiego bagna jest przed nim po to, że w końcu usiadł na jakiej gałęzi i gałęzi przez 3 dni czekać na małpkę wydawał mu skoczyć przed obiektywem radnych to człowiek nabiera szacunku do tej, jakby takiego i rzemiosła i tego właśnie ich wiedzy takiej czysto biologicznej, bo też wiedzieć do tej gałęzi muszą wyjść no właśnie tą samą rzekę by tak chce co absolutnie podziwia co daje się magią tego gatunku jak i takim czymś zjawiskowym właśnie to rzemiosło tak bardzo ciężko pokorne robota przekuła się widowisko, które teoretycznie nie powinno w dzisiejszych czasach właśnie tysięcy seriali tysięcy efektownych seriach nie powinno życie taką popularnością cieszy się to jest właśnie do jakich zwycięstwo nad tą nazwą taką pustką współczesnych seriali może takiego może w tym rzemiosło dziękuję wszystkim innym, ale często co właśnie teraz powiedziałeś to jest jednak chyba najbardziej niezwykłych rzeczy jeszcze patrzeć na takie seriale, bo to są długie długie długie godziny zdobywania materiału prawda, bo to wymaga z 1 strony nieprawdopodobnej cierpliwości to co powiedziałem, żeby tam dotrzeć, żeby siedzieć na tej gałęzi sekretarz zasnąć, a równocześnie nieprawdopodobnej czujności, kiedy już ma ten obiekt przed sobą i musi złapać się to wszystko na tyle dobrze sfilmować, żeby o tym się tego dało użyć dla mnie to jest kwintesencja w zasadzie zawodu dziennikarskiego w pewnym sensie, zwłaszcza takiego wizualnego dlatego bardzo często nie umieją robić robić ludzie, którzy robią poważne filmy dokumentalne, a więc konflikt tak zbrojnych nie mam pojęcia pojęcia jeszcze o czym ci kolesie jakiś niesamowity sposób potrafią się właśnie w tym pokłady jak już takiego nie wiem podejścia ZN wyrobić i wyłapać to i inni i to następnie uzyskuje taki właśnie charakter to radna powiedziałaś to, że to widowisko dzisiaj jest takie, bo my też wreszcie jesteśmy wyposażeni w technologie, które pozwala nam się tym naprawdę cieszyć mówiąc krótko prawda to nie jest to samo co oglądanie na czarno-biały, bo kosztuje w latach świadczy o tych nawet na telewizorze kolorowy, ale wypukłe jednak nieco kramy prawda to jest zupełnie inna inne doświadczenie, kiedy się nawet się ogląda full HD, a nie 4 KO wal dym to jest coś co faktycznie czy siada mówi ja się, ale małpy pan moim ulubieńcem moim ulubieńcem oczywiście Mandelę Jerzy zakazał w mediach chce wysokiego męża w Herbach jest coś, żeby także od jazdy też swoje ulubione zwierzę w pucharach skoro muszę pochwalić się właściwie wyznać tutaj bardzo szczerze, że oglądanie seriali w kolorach są bardzo lekkim smutkiem, bo zawsze pierwsza część się okazało, że wszystkie te kolorowe popisy to wszystko dotyczy facetów wszystko związane jest życiem godowym jest dziełem jesteśmy jednak nieco żałość ligi też takie biedne pawie są gotowe zrezygnować z latania, żeby tylko mieć ten wielki długi ogon, który mogę raz w roku błysnąć był bardzo dawałaby, aby faceci mamy właśnie tak to aleja w mieście chętnie wróciła do rozmowy o samym Attenborough jako, jaką twórcy pewnego dla części i tego kim umie, bo Jan tak tak szczerze mówiąc też myślę, że do końca filmów dokumentalnych o przyrodzie zwierzątka, ale moje nazwisko, które ma chyba absolutnie każdy z dnia nie wiem czy istnieje czy jest na świecie ktoś nie nie słyszałby tego nazwiska w kontekście w ogóle rekina dokumentalnego na tak szeroką i a Attenborough oczywiście jest dziennikarzem, bo jest w Legnicy poza tym ma 90 tam 4 Hyballa czy to on pracuje w BBC od lat pięćdziesiątych i tak naprawdę mają ten gatunek to, że my w tej chwili oglądamy filmy takie unijne dokumentalne wynika z tego, że on właściwie wymyślił, ale pamiętajmy, że umie ma bardzo gruntowne wykształcenie ten drogowy i pamiętajmy też, że jego praca takie niezłe niezłe kariery porobili bo, bo 1 dni był szefem bodajże forma jakiegoś tak Alfa Romeo i na drugi był wybitnym aktorem reżyserem przede wszystkim, więc czy biedy nie ma szans na Słowacji poza tym oni ani oni do ich ojciec jak wyczytałam to nie w tym bardzo zdziwiło, bo boję nie podejrzewałam, że po to, zainteresowanie telewizja ma takie głębokie szkoleniowiec jego ojciec był dziekanem kolei Kolegium i wzrokiem, bo po prostu wychował się wśród naukowców Ts ma bardzo gruntowne wykształcenie i to co wniósł do telewizji rzeczywiście poparte niesamowitą wiedzą i fascynacja tymi, gdyby ich zmiany z 1 strony rzeczywiście właśnie telewizyjnej taki reporterski pomnie po całym świecie dusza znane z nich są dostępne były, więc następny dokument trwa bardzo ciekawie opowiada też trochę jego życie pokazuje go jako młodego całkiem przystojnego zresztą chłopaka, ale z 1 strony, a z drugiej strony rzeczywiście jego wiedza jest prawdziwa wiedza to nie jest nic nie jest także, że stoi, zanim 150 Thatcher pewnie stoją ale, ale gdzieś u podstaw jest autentyczna fascynacja ja myślę, że tak dobrze się go słucha, bo przy pięknie opowiada zresztą nad jego narracja jest coś co można oczywiście Krystyna Czubówna też jest niezwykła, ale na lata Davida Attenborough jest po prostu porażająca i po prostu widać pasję to zawsze jest tak, że jeżeli autorzy filmu dokumentalnego jest pasja nie ma szans się zawsze przeniesie przez ekran jak często no właśnie to jest bardzo istotne co teraz mówisz, bo ja bym wszystkim, którzy jeśli są tacy, którzy słuchają i jednak preferują słuchanie czy główny zamiast Attenborough, żeby na chwilę są sobie ją wyłączyli nawet jeśli nie lubią tego języka w jakim co jest opowiadane to warto posłuchać energię, jaką mówi to jest i pewien rodzaj takiej plastyczności, broniąc siebie wydobywa jako narrator to nie jest lektor to jest opowiadać to jest by Jaś to jest bardzo ciekawe podejście do ty tego właśnie co widzimy na ekranie to co mówi rzucamy prawdziwą pasję, żeby w ten sposób taką nieprawdopodobną energią reagować opór i przekazywać ludziom co od co tam co tam jest prawda te tłumaczyć ten obrazek z jego podbijać właśnie, bo to co, a Sambora robi to dodaje takiego Billa sensacyjne jak temu wszystkiemu, a my strasznie podobały te ujęcia i jestem wielkim fanem, gdzie Attenborough występuje razem tuż obok jakiegoś zwierzątka gotowe no tak jakby odbywał zrobił wywiad został istotą i IT są takie byty naprawdę niesamowite to znaczy widać, że to, że to, że to, że zwierzę nie ucieka rzecz, jaką zrobi też jest to w ogóle mnie interesuje mnie interesuje ten moment autentycznej, jakby z takiej sprawności formalnej, że można coś takiego wyzyskać mieć to efekt telewizyjny standard prawda jak ten moment, kiedy mówi do do kamery jako reporter, ale to jest wplecione w tę opowieść na takiej zasadzie, jakby ktoś świecie był gościem BBC ale, choć w naszym studiu mamy prawdę coś takiego tutaj jest tak mający świetne, który właśnie zaczyna mówić pokazują Tukan, które wybierają sobie dojrzałe ziarenka jakiegoś jakieś roślinki i nagle podchodzi do nich przetrzymuje gałązkę Wittchen sztuka jest tam pobiera pożywienie mam poczucie wtedy jakieś takiego absurdalnego wręczy także za chwilę umocnień Nemiroffa wysoka tam bardzo bym już za chwilę będziemy, bo tym budżetu w zachwycie albo jakieś inne seriale, gdzie właśnie występują szukany gadające zaraz ktoś powie to i tak to jest niezwykłe są te są te momenty, a też to co mówił Jan o tym jak długą historię sama ten warunek twórca to jest dla mnie zupełnie niezwykłe wonie właściwie takim symbolem na całym świecie tego typu twórczości filmowej co jest pewnie związane trochę z tym, że jego firmy przez lata były bardzo chętnie wykorzystywane w edukacji i były świadczy to tylko dobrze o nim, że to były materiały edukacyjne na tyle pewnie pół świata dowiedziało się o różnych technikach przyrody oraz znany jest niezwykły tor ten facet zaczyna tak 50, kiedy jeszcze no de facto studia filmowe miały tą przedwojenną nie wyrzekł by się wysłało na jakiś widz Bergen potem ten Spitsbergen wklejono do 15 filmów jak mysz wysłana do Afryki to miano kręcić tyle możliwych ujęć potem z tego zrobić kolejne 10 filmu, a tu nagle pojawił się człowiek, który jeździł po, żeby właśnie też kolejne materiały pod do wykorzystania w filmach jakiś tam przypadkowych tylko samej przyrody uczyń by głównego bohatera i zrobił to także właśnie, że jest w stanie przewidzieć w grę tron, ale też z wpłat podobno był pierwszym takim dokumentalistą, który dostrzegł to, że można np. w 1 zdaniu zaczął pytanie na 1 kontynencie skończyć na drugim i BBC też nie pozwalało to co myślę też jest nie bez znaczenia, że te filmy, bo nie zwalnia to nie powiedzieć, że firmy są bardzo drogie to znaczy ma widać mają bardzo długo dużo dni zdjęciowych i swoje dopóki pracował w dywizji, a myślę, że Netflix kontynuuje tradycje po prostu miał też bardzo duże możliwości, bo był szefem szefem produkcji i nie wiem nie wiem dokładnie jego dział, ale proszę Panie Premierze zajmował się tym żeby, żeby pozwolić samemu sobie na to, żeby podróżować po świecie i te filmy były w tym pewnie w latach sześćdziesiątych siedemdziesiątych i później 80 kiedy, kiedy te możliwości podróżowania nagle się zupełnie zmieniły myślę, że były też powstające, dlatego że można było, że on sobie pozwalał na to, żeby właśnie pokazywać się bardziej opowiadać historie jakich zwierząt, jakiego zwierzęcia albo jakiegoś problemu zupełnie nie, licząc się z kosztami w tym właśnie ten gatunek żyje jednocześnie tu tu to pokażemy to i to w taki sam o tym co ty mówisz worków z początku i właśnie Kuba też o tym jak wspominacie o tym takim naszym biada oglądaniu kamerą wśród zwierząt, gdzie w ogóle oglądanie tego świata nie jest atrakcyjne, jeżeli oglądamy coś kompletnie bez żadnych ograniczeń czasowych finansowych, gdy nie wiem, więc kiedy oglądamy Azję Afrykę i właśnie takie przestrzenie, gdzie nigdy nie nie możemy być oczywiście się zmieniło bo gdybym ja im jak widzę nurkuje i widziałam rafę koralową, a jednak Rawka władzę nigdy nie miałam okazję wagę jak zachowuje i też pewno bardzo dużo filmów z przerwami komórkowych, czyli po prezenty podwodny świat i rzadko kiedy zdarza się właśnie taki rozmach produkcyjny i to, że Rafa koralowa nie jest tylko właśnie w 1 ujęciu tylko rzeczywiście widać, że ktoś spędził tam nie wiem pół roku szukające Rawki była walka Polek nie wiem tylko jak godnie nic dla trawki władza ma na nas na dnie rafy koralowej no właśnie, ale to jest to znaczy to ewidentnie widać, że to, żeby powstał taki film to jest po prostu ma sama za godzinę godziny godziny setki tysiące godzin materiału, żeby to nie jest prawda mieć te parę ujęć i że tak tego się nie zrobi bez właśnie dużego budżetu to niechaj i to też nie chodzi o to, żeby ktoś ci nie wiadomo, jaki sprzęt do ręki co powiedzieliśmy tylko chodzi o to, żeby sfinansował możliwość bardzo cierpliwe jej taki, że będę dykty chińskiej prace nad tym tematem prawda tylko wtedy to ma szansę się udać, że żadne półśrodki nie zadziałają i jedno wszystkie odpowiedzieć FF i Staffa seria wizyty trzydziestego wieczorem nie będzie to władze jak tam bardzo chce wszystko nie chcę powiem warstwę Stepnicy sprawy zapytać go tutaj po prostu kompletnie bez sensu to jest też dużo opowiada o tym jak my w pewnym sensie tak tak zapłacze nad losem dziennikarskim, ale tak jest jak w pewnym sensie nic bardziej jak często się dzieje tak że, choćbyśmy się wściekli to nie chęć PCK sukcesu, bo nie ma na to kasy, bo jeśli nie nie będzie budżetu w i zaufania jakieś instytucji, która powie dobrze jestem za tym, żeby przez ileś tam dni poświęca swój czas zajmowania się konkretnie jedno jedno jedno sprawą jeśli tego nie będzie to raczej nie zrobi się tego part Time na pewno nie krytycy takiego filmu oparta jest tam po robocie wszystkich w Vero oczywiste, że naprawią tutaj blisko 3 bank rada, ale jest jest albo albo nakręca nakręca ujęcie na trawniku pod domem, bo generalnie nie mam kasy na to, żeby pojechać gdzieś dalej to jest bardzo oczywiście możemy pić, ale to jest istota siły tego reżysera napinania jest używana, ale tego tego tego współtwórcy tworzy, więc więcej jest też myślę bardzo bardzo istotny element, ale jest też pewien smutek czy w całej tej historii, o którym chyba czas powiedzieć uczciwie znaczy myślę, że ten Niewiem czy to jest dobre słowo to jest w pewnym sensie chyba jego Can-Pack jak się popatrzy na jego dokonania to co tam widzi nasze nowości cały czas coś robił nie można powiedzieć, że kompletnie odłożył kamerę Niewiem na półkę i się przestał zajmować kręcenie filmów cały czas był w tym Przemyśla dokumentalnym jak się prześledzi jego na stronę na AM BiT widać, że tam rok do roku coś powstawało, ale mam takie przykre wrażenie, że może zainteresowanie Netflixa, które owocuje takim poczuciem, że to jest skandal tak czy znowu David Attenborough wraca prawda w glorii chwale niestety to się jakoś Rynu jestem wielkim wymieraniem planety prawda z tym wielkim kryzysem klimatycznym jest w pewnym sensie oglądamy sobie coś, czego być może za chwilę nie będzie, więc cieszmy, że mamy te wspaniałe kolorowe telewizory i jest zapis dokumentalny świata, które sam moment może po prostu tylko na tej trasie zostanie i to jest też jakiś taki kawałek tego ja wiem, jaki współczesnego zainteresowania właśnie naturą na takiej obsesji części klasy średniej rozmaitych napisano w czynie milenialsów, którzy stawiają sobie w domu tysiące roślin niektórzy są tacy zafascynowani naturą tak dążą do bliskości z nią też coś co właśnie coraz bardziej się od nas oddala i takie filmy Davida Attenborough są takie przykre trochę się ma to świadomy, że dziś w tle mimo tego, że on nie on tego nie serwuje nie są filmy przez te, które są w liście nie są filmy, które mają na celu to nie jest Greenpeace o nie tak ja myślę, że trochę Serb trochę serwuje, bo tam jego tych ostatnich filmach, zwłaszcza on dosyć się zradykalizował, ponieważ albo może po prostu jego jak też pozycja pozwala mało, bo on jest bardzo aktywny też jako jako obrońca przyrody i jednym z tych dokumentów nie państwa, w którym dostępnej zarządzane liczy on decyzję wystąpienie na jakimś kongresie, ale dla mówią dlatego, że to jest takie działania Puszcza to, o czym mówię, chyba że w on występuje na kongresie pokazuje fragment naszej planety tam jest tak bardzo kontrowersyjne kontrowersyjna scena, kiedy pokazuje samobójstwo jakiś wielki marsz morsów dzięki żonie między Europą i im i on i ludzie odwracają wzrok od tego, ponieważ obszar bardzo chętnie będą oglądać ptaki, które trwają bardzo chętnie będą oglądać las deszczowy, ale już to, że plantacje palmy będą wracać dla Warszawy może niekoniecznie jak, a jeżeli, a jeżeli od tego te słodkie piękna orangutany wymierają na tym zamkniemy oczy nie wydaje, że oczywiście wiemy, że wskutek czego, który mówi stanie taki chciałabym potężne, bo ja też miałam takie uczucie jak słychać jestem zafascynowana naszymi i firmami w tym jak zmiany takie uczucie, że o żadne z nich trochę wykorzystał taką umowę o na na ekologię w ogóle i że ten oczywiście wpłynie, więc i zapłacił za to wysoką cenę dosłownie, a my dostaliśmy wspaniałe filmy, ale w tym burę, gdyby przesunął się w stronę właśnie obrony przyrody dyskusja przy radzie on mówi wprost lokaj lodowce topnieją za chwilę ich nie będzie wcale już nie zobaczycie miesza, ponieważ w mieście na razie ma się dobrze i może jest kwota, bo boi się, które otwierają przestrzeń gdzie, gdzie do tej pory pokaże chowała, ale za chwilę z tego nie będzie, więc jeśli wydaje że, a wcześniej jeszcze to jest może istotne, że wcześniej jego filmy Błękitna planeta jest takich, które na pewno każdy widział, bo PRL i bardzo chętnie służą nie tylko potentata seria była bardzo długa no, więc wybrać często telewizja pokazywała bądź planetę m.in. jak wcześniej bardzo po prostu pół po bożemu pokazywał piękno przyrody, a wydaje się, że teraz byłyby jasne, że udział w dyskusji powiedział Loew mam tutaj planeta duża jak też wrażenie, że ten taki ton Legii jest coraz wyraźniej słyszalny estetyki MAH niestety była taka rzeczywistość to jest z 1 strony będą pełne ukłonem w stronę prawdy regułę poprzez takie, że zatem Boro dzisiejszy poza tym, że czasami właśnie zrobił kolor akcyzy stosunkowo niewinne i kiedy opowiada generalnie sytuacji planety mamy nieco bliżej jest tego nurtu był przez lato artystyczne tego tylko ani sytuacji by dla TV radio wyznaczało takich filmów o o postępie cywilizacyjnym jako o pewnym niszczyciele walczy też przetacza przez pana tamte filmy z lat dziewięćdziesiątych dwutysięcznych kolejne części tej cytologii to podejście antropocenu prawda to realne mówiąc poważnie o kosztach szacuje koszt to jest z 1 strony właśnie ten Borowy by coś się bardziej świadomie o tym mówić to właśnie bardzo wyraźnie jest taki religijny ton, a z drugiej strony mam wrażenie nie wolno jedynie na nie żadnych badań, że było jasne nie czytałem też ktoś takie badanie przeprowadził, ale czysto porównawczą znajdę mogę przypomnieć swoje lektury sprzed lat poważnie te filmy dzisiejsze przyrodniczych nieco różnią się jeśli chodzi o sposób opowiadania nie tylko formalny, ale też treściowych od tego co było kiedyś, a mianowicie chodzi o brutalność, gdy ten, a propos tej śmierci morsów, które rzeczywiście dramatyczną scenę co przypominam sobie, że zawsze 10 na ten problem, że ono bardzo kibicowałem temu była naprawdę Gazeta musiała za to płacić i tak zawsze było szkoda w związkach zabijały lub coś co zrobiły w chce ukryć zależy od zwierza grał do 2 wytrwać działa zostawili dziś nie lubię zwierzątka robią sobie krzywdę natomiast tych dzisiejszych filmach mam wrażenie coraz mniej jest krzywdy i coraz bardziej na cenzurowane ta dzikość przyrody co też ma swoją brutalną osłonę jest pokazywana zupełnie inaczej i pokazywana w sposób, który dzisiaj jak jest łagodzony podbita, który właśnie już nie do końca tego, że samobójstwa morsów ani to, że obywatele słusznie rozszarpać małą kulę za gaz zależy by sobie pożyć, gdy chciał głosowanie bardzo się najdrożej będzie karze mam wrażenie, że dojdzie taką stronę właśnie, że no pewnie był Netflix też tak robił nie chodzi o to, żeby tego, czego przytrzymać przed telewizorem za wszelką cenę niż one zmartwiony losem popełniający samobójstwo foki się wyłączył nie wrócił, a z drugiej strony, a z drugiej strony oczywiście, jakby zbyt dobrze, że jakiś balans tego co mówicie czy ja nie wiem tak rzeczywiście nie ma takiego przekonania do końca, ale rozumiem, że David wyboru w pewnym sensie poza tym, że jest twórcą by upaść co za opozycja strony, a teraz buduje się zaczną ze stanowiskiem, ale chodzi o to, że on jest dziennikarzem on wynika, że też podejście dziennikarskie jak on nie może tego ominąć nie może tego o tym zapomnieć co się dzieje prawami tego wyprzeć to jest jednak jakaś część rzeczywistości jeśli już tyle lat się bawi w opis tej rzeczywistości tego jak ona żyje nocą się też opisać jak umiera jeśli zaczyna umierać i ta jeszcze się powiedzieć trochę obok tego tematu autor wydają się interesującej pewnie nie wszyscy zdają sobie sprawę właśnie tak mówiliśmy o ludziach, którzy stoją za firmami oprócz oczywiście Attenborough, który jest gwiazdą czasu firmy mają równości bohaterów takich, które właśnie są w stanie przewieźć odpowiednio miejsce dostarczy posiedzieć na tej gałęzi DC wspomniał, że jestem Polak tego Piotr Marek, który jest lekarzem etycznym i który bierze udział w realizacji tego typu filmów sam przygotowuje też taką serię dokumentalną bardzo dużą ze światowym budżetem raczej z rozmachem dla Aten Boru aniżeli Gucwińscy i to 8 przypomniały taki film parę lat temu taki film rosyjskiego reżysera Wiktora Kossakowskiego akwarela, ale rozwala najniebezpieczniejszym filmy świata, który pokazywał oceanu jak w różnych odsłonach w tym coraz potem już sam środek sztormu, że właśnie Piotr Madej był jednym z realizatorów tego filmu i jak bardzo się cieszę, że jest w Polsce ktoś, kto ma tak duże światowe ambicje robienia rzeczy właśnie około przewodniczył związanych z nowego filmową czy wolno się Damianie ludzi, a jednocześnie już tak dużemu duży sukces, bo Kurella bardzo bardzo dużym sukcesem filmowym jest oczywiście jest to bardzo ciekawy przypadek nasz nasz człowiek ma w tym palce oraz firmy, które chcą właśnie mogą paść przebijają wodnych w tym 1 miała klimatem Boru, ale też pamiętajmy o tym, bo to warto jakoś trochę zróżnicować Attenborough ma ileś odsłon jako twórca czy Tunezji jak bywa czasem rzadka producentem bywa scenarzystą osobą, która wymyśla lat jak cała koncepcja dokumentu bywa bywał raczej w przeszłości reżyserem, ale tam zdaje się niewiele tego było natomiast on też właśnie grą jego pracy to jest bycie prezenterem, czyli tą osobą, która jest przed kamerą też troszkę inna rola niż bycie twórcą całości on też od osiągnął wszedł niewątpliwe wielki w pełni zasłużony sukcesji już, stając się ikoną tego rodzaju by dziennikarstwa dokumentu filmu nie zyskał na pewien właśnie taki walor powiedziałbym znaku jakości, więc myślę, że on, pojawiając się po prostu w jakim projekcie jest siłą rzeczy podbija to wszystko pewnie też ułatwia finansowanie no się, że jakby dodaje do tego jakiś taki walor będzie ekstra prawda jako supergwiazda prawie przepraszam przerwa w prawie 1 student pytaniem, dlaczego pan nie występuje niskobudżetowe filmy wystawy niebyły Nisko budżetowy oczywiście pewnie coś ktoś dokładnie tak działa i im trochę tak było chyba w tym wypadku on jest głównie jako prezent jeśli chodzi o jeśli mówimy oczywiście, ale kolor, ale ale, ponieważ rozmawiamy też trochę o o całym, jakby gatunku, które na wydajesz się przeżywać jakiegoś rodzaju renesans, choć cały czas się waham czy to jest dobre określenie czy nie czy to nie będzie za bardzo utożsamianie tego co dają Platformy z tym co w ogóle ludzie robią na świecie co zbędne i w ogóle mnie, ale wiadomo że, że trochę tym się zajmujemy co dają Platformy w tym set w tym naszym programie, a więc się rzeczy to jest jakiegoś rodzaju spostrzeżenie, które da się bronić praw ważna interesuje jednak głównie to czy również próbują kusić w tym momencie twórcą i wydarzeń można w dzisiejszych Platforma tych największych platformach streamingowych ten rodzaj produkcji przyrodniczych staje się takim dobrem Narodowym co się robi dla honoru domu żony nawet nie muszą mieć aż takiej stopy zwrotu, jaką daje Attenborough Lisowi, ale są bardzo prestiżowe produkcji wystarczy uważać na to co robi RedBull jako firma współfinansuje różne firmy z wypraw ekstremalnych, ale też często filmy przyrodnicze właśnie realizowane przy okazji to są to bardzo ważna ze szczęścia by pewnej myślę budowania marki budowania pełnej świadomości takiej ekologicznej wśród swoich widzów i pewnego kojarzenia się z tym co dzisiaj modne jest czego konieczności sobie ludzie posiadają sprawiedliwość dbania o planetę, ale też wracać, bo myśli ku to działa też drugą stronę, czyli widzowie, którzy oglądają Platformy streamingowe, a umówmy się cała grupa młodych ludzi powiedzmy tam wręcz powiedziałem do trzydziestego jest piątego roku życia zaczyna oglądać wyłącznie Platformy też by jak jest napędzana tylko Platformy proponują, więc nie tylko także, że inne jak powiedział uważa, że rzecz, że z Platformy produkują takie filmy reprezentują wybiera jakiś gatunek, ale też za drugą stronę ludzie oglądają, dlatego że właśnie Netflix uważały naszą planecie plan planeta, tyle że życie w kolorze swoje absolutnie flagowe produkty, więc to jeszcze weźmy pod uwagę, że ja pamiętam promocję z naszej planety, która w wielkiej Brytanii królowa brytyjska polecała jako jako serial nie byłam zainteresowałam się Kuba polecić tym co jest bardzo zła, ale szerzy się ze sceny ja tę starą babę w uchwale ale by tak duża promocja, że promocja tych, że promocja tych seriali jest na niesamowitą skalę, więc to też działa w drugą stronę jak bardzo ciekawa na ile rzeczywiście David Attenborough ma wpływ na w tej chwili na to co co co jak wyglądają te filmy innym, bo nigdzie nie znalazł, mimo że poświęciłam trochę czasu na poszukiwanie nie znalazłam tak naprawdę jasnego określenia czy on w tej chwili czy rzeczywiście są jego autorskie filmy czy jest tylko wyłącznie narratorem odczytujący przygotowane treści bardzo mnie interesuje bardzo chciała gdzieś znaleźć opracowania, bo sam fakt, że jest odmiany jakąś tajemnicę troszeczkę mnie niepokoi, ale na pewno te filmy bardzo się zmieniły i ich coraz więcej i podejrzewamy, że obecne nikt wie co robi, promując je jako jako swoje ważne seriale ważne projekty nam się jednak wydaje się ta nie jest też jakiś sekret to znaczy, że się spojrzy na filmografię Davida Attenborough cały czas odchodzę odsyłam tutaj do zajęć, czyli to jest bardzo wyraźny podział Reiter produkt ser Direct Search self i w tym karani za mamy we 274 proc pozycję, a w kat c krwi Rajter zaledwie 44 000 spraw jest rzeczywista jest, że pan w Dywitach wybory są badania ciśnienia, bo w tej chwili wiedza filozoficzna pytanie to znaczy być sobą dziękuję, ale chcę, ale myślę jednak, że drewno, gdy nie wydaje się, że tak kompletnie od zrobił tylko siebie markę tak jak Coca-Cola i ma w nosie patrzy z okolic KC dzieci kasa zgadza jak się kasa zgadza to wpadajcie myślę, że na pewno tam jest jakiegoś musi być musi być jakaś jego zgoda na to, żeby w tym brać udział, ale ja bym w ogóle jeszcze spojrzał to właśnie do jakiego stopnia jest jak jakaś skala wyzwania co w realizacji takiego projektu jak choćby ten czy odcinka przecież nie taki długi serial dla synka, kiedy się spojrzy na NATO ile jest ile osób pracuje nad obrazem ile osób pracuje nad edycją nad montażem ile ekspresyjne dźwiękiem, jaka tam jest ekipa sir czarów i konsultantów naukowych to jest niesamowite, że to pokazuje, że naprawdę zrobienie czegoś co będzie tym pokazaniem przeciętnemu widzowi właśnie takim jak też nazywała ta Żabka, które utrudniają była dyrektor żłobka Rabkę sztabu, a chodzi też że nigdy by się nie zobaczyła jak kierowcy biec od osób, a mój wywód zmierza do tego, że jest coś zrobić zaczęła rodzić po pokazach akcji, ale ile osób musi zrobić, żeby pokazać co spożywa zapoznać ale, ale jeszcze przypomniał mi się by tak, a propos przyjaźni między gatunkowej, że w tym roku letni Klose miał nominowanych do Oscara, czego nauczyła mnie ośmiornica, który jest filmem nurkowym panu który, który nawet bez dechu nurkuje zaprzyjaźnia się z ośmiornicą i oczywiście to jest zupełnie inna historia mocno na ladę i u nas racji imiona, ale sam fakt, że dostaje nominację do Oscara to znaczy, że jest zainteresowanie takim kinem też nie bardzo proszę obrazuje wydziałowi rolnictwa powinien wyruszyło ale, ale sięgający, sięgając głębiej myślę, że rzeczywiście jakieś realne zainteresowanie oprócz tego tego boomu promocyjnego na pewno, jakiej się, żeby jakieś zainteresowanie ze strony widzowie, a David Attenborough bez wątpienia odbija i o zainteresowaniu żywe zainteresowanie drogowego oraz lekcji martwego, bo w sklepach co zostało innego niestety ale, ale chętnych nie popełnia legendy pierwszą będzie dobrze się trzyma no to nie dodaje wydatek na razie trzyma świetnie się też takie niesamowite, że jakby to powiedzieć jak to w tym momencie taki rodzaj leciwej Energi zacięcie działać budująco bardzo rzadko, bo to nie jest tak, że w tej właśnie naborze staruszek się ta ma tam podskakuje, ale on naprawdę masuje jakąś moc i to jest fajne mieszkanie bardzo ja myślę, że on ma coś jak taką zapomnianą cecha to jest taka mądrość człowieka, który wiele widział i powoduje, że my go w ogóle nie postrzegamy właśnie jako staruszka, który tutaj opowiada mam przedziwne historie oraz władz banku władze za tylko tylko jako człowieka energią w bo wy stoi na nim autentyczna fascynacja nie daj Wit tyle no oraz oraz rzeczywiście przeżył i całą historię BBC dla mnie też to jest fascynujące całą historię naturalną też co on zresztą sam podkreśla, że przecież świat za jego życia tak możliwie zmieniła katastrofa klimatyczna tak dalece postępuję, że mimo chociażby to powoduje naszą własną matę przynajmniej moją zaś Rawka władzę oraz Caspar akcji pechem i niewłaściwie nazwana krewetki lub siedlisk formę tak Dudek ciepło lub tego skorupiaka mięczaki skorupiaki drapieżnego piękne zdanie z polskiej Wikipedii Rawka błazen jest bardzo groźnym drapieżnikiem w swojej klasie wielkość przyszłych reguł oraz, a potem w za to wygląda raczej robi bardzo dobre wrażenie za to w swojej klasie wielkość byli nawet sporo jest niewątpliwie też potężnym drapieżnikiem i wyjść trudno się temu oprzeć, kiedy się ogląda te jego czy jego czy nie jego firmowane przez niego firmowane nazwiskiem produkcję i Jakub Janiszewski Anna Malicka Bartosz Staszczyszyn Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA