dzień dobry przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska zapomniana piosenka utwór numer jeden z najnowszej płyty Warszawskiego combo tanecznego zatytułowane skarga nie może Jana Emila Młynarskiego muzykę Fernando obradom słowa Michał Tyszkiewicz, jaka jest historia tego utworu rok 1930, a Andaluzja pytam gościa kompozytora wokalisty multi instrumentalista Janka Młynarskiego bardzo, mimo że jest dzień dobry kultura osobista dzień dobry moje uszanowanie witam wszystkich słuchaczy
Rozwiń »
witam szanowną panią redaktor tak politycy zdają się mówią Szanowna pani redaktor jak również wszystkich słuchaczy zgromadzonych czy coś tam coś tam Michał Tyszkiewicz był mężem Ordonki to była głośna para, że tak powiem z piękną, a krótką historią w każdym razie Michał Tyszkiewicz pisywał teksty dla swojej żony i odbywało się to bardzo często do różnych melodii już istniejących tak właśnie odbyło się w tym przypadku to jest 1 ze starych piosenek jedna z moich ulubionych z repertuaru właśnie Hanki Ordonówny ona śpiewa pięknie i w tej melodii jest jakaś tajemnica, której rozwiązania poszukujemy pewnie nikt nie znajdziemy też próbowaliśmy trochę więcej melodii rozmawiając, jeżdżąc na próby tak dużym składzie, gdyż nie ukrywam, że dla mnie bardzo ważnym elementem było brzmienie które, które z uszy wytwarza na potrzeby danej melodii czy w kontekście danej melodii naj tutaj jest sytuacja była dosyć prosta zamarzył sobie, żeby to jest taki utwór, który można grać grać grać w kółko, bo to jest Rosja, która się powtarza, a rzeczywiście hiszpańska natomiast no sieć skojarzeń jest duża i myślę, że w Polsce możemy te melodie interpretować trochę inaczej, ale to zostawiam odbiorcy tak zaczęłam od szczegółu, a teraz przejdźmy do ogółu trochę, bo wracać z warszawskim combo tanecznym w przeddzień waszych 11 urodzin trudno uwierzyć, że już czasu minęło od od od kiedy Siedliszcze z kolegami, których rzeczywiście dla zabawy gra warszawskie piosenki nie wiedzieliście czy chwyci, ale chwyciło i 2020 roku obchodził sześćdziesiąte urodziny jako lak dziesięcio latkowie jak patrzeć na swoje muzyczne wyczyny 257 latków latka combo warszawskiej zmienia warszawskich ogłosił sumienie zmienia mamy ten wielki komfort, że możemy od lat grać w tym samym składzie co jest niezwykle istotne nie jest to możliwe na takim poziomie i nie może być to prawdziwe wtedy, jeżeli przychodzą ludzie z zewnątrz grać powiedzmy, jeżeli byłoby to poskładane z premedytacją z wtorku na środę prawda to jest cały proces ten proces trwa zaczęliśmy grać to oczywiście takie tak jak powiedziałaś to był pierwszy w ogóle pierwszy raz w 2009 razem czas będę drugim zaprzyjaźnionym zespołem no no 1sierpnia na Chmielnej kilka piosenek dosłowny, a potem rok później w 2010 zagraliśmy już po prostu też na 1sierpnia koncert ich własne złożony raptem nie wiem 10 może 11 piosenek teraz piosenek w repertuarze mamy około 70 i poszerzamy repertuar cały czas chodzi o to, żeby móc te piosenki, a Vista głowy szybko tylko tytułu albo pierwsze 9 i wszyscy się dołączamy na tym polega zabawa, więc działa jest może po na tym polu komuś się zmienia się do przodu dużą zmianą jest właśnie to, że na 10 lat nasze rodziny dla marzyliśmy o tym, żeby zaprosić inny zespół do naszego zespołu tego nie nie przewidywałem kilka lat temu no właśnie czwarty longplay porozmawiajmy o płycie skazały mnie Boże jest jak zwykle bardzo warszawskie także przesiąknięte Radom przyznał, a to z powodu ważony kooperacji z zaprzyjaźnioną kapelą Zdzisława Kwapińskiego pochodzącą ze Zwolenia i Radomia twoje spotkanie Janku z panem Zdzisławem każdy może obejrzeć wchodząc na Violi TVP kultura oglądając odcinek słynnego zacnego cyklu szlakiem Kolberga jest to spotkanie Lutnia Żuk wynalazcy marzyciela podróżnika no oczywiście muzyka z tobą warszawskim wokalistą instrumentalistą multi nawet kompozytorem, ale też w dużej mierze marzycielem, bo oglądałem ten odcinek możecie powiedzieć zachwytem mało słów dużo muzyki jak już ponad wszystkim porozumienie na IT piękna scena gry w ping-ponga no tak tak ten odcinek jest w ogóle za krótki wystąpiliśmy 2 dni ze sobą i od razu zaiskrzyło, dlatego że Zdzisław Kwapiński jest naprawdę pięknym człowiekiem pięknym przesiąkniętym duchowością metafizyką zapatrzonym w niebo od dziecka marząca o tym, żeby to nie boi się unieść się w końcu uniósł się mojej mocy nawet no i bardziej jest bardziej chodzi chodzi oto jego próby np. w latach osiemdziesiątych bratem w układanie pierwszej motolotni zadają pytania, dlaczego dlaczego, skąd motolotnia właśnie przez na wsi ani czasu ani sprzętu ani możliwości powiedział, że to to niebo tak tak tak rapował i tak go wciągało zawsze on na bardzo duża melodii potrafi grać na wielu instrumentach tańczyć opowiadać jest kolejnym ogniwem tej wspaniałej tradycji tam tamtejszej, która nas ludzi z miasta też mógł muzyków, bo to jest ważne, bo pierwszy raz pojechaliśmy tam jako jako muzycy posłuchać popatrzeć na to, jaką i to robią to nas wciągnęło też kompletnie właśnie no to piękne spotkania nie wiedziałem, dokąd jadę, ale po 15 minutach już wiedziałem i od tamtej pory przyjaźnimy się i ta płyta jest taki udokumentowanie momentów w czasie trzynastej naszej kooperatywy, która najfajniej nam wychodzi na koncertach to powiedzmy jeszcze Zdzisławie Beksińskim to jest jeden z najważniejszych animatorów muzycznej kultury swojego regionu jest skrzypkiem jest saksofonistą śpiewakiem tancerzem także znawcą folkloru ziemi radomskiej powitać, jaki był, jaki był wpływ na to co dostajemy dzisiaj w postaci płyty jego właśnie płyty, które życie w zapowiedziach spotkaniem tradycji miasta wsi taki wpływ był taki z cicha, że zaproponował przeróżne dał nam możliwość i nam, bo już pojechaliśmy tam razem wszyscy dał nam możliwość bardzo wnikliwego od posłuchania tego co co oni w ogóle grają no to jest fenomenalne byliśmy po prostu z niego w domu no to my wam pogramy no po prostu grali myśmy mogli wszystko pytać takie rzeczy się nie zdarzają nawet na jakiś tam spotkania nie wiem przy festiwalach to było naprawdę takie robocze spotkanie no i Zdzichu wniósł melodie przeróżne melodie i myślę, że brzmienie ono głównie płyta skazały mnie Boże to jest tytuł od melodii, która jest zawarta na płycie tak, o którą oni grają bardzo często przy różnych okazjach, więc no wkład tutaj dzisiaj jest wielki strasznie cieszy, że to się udało wszystko i fajne były też wycieczki myślę ten proces, bo płyta jest na końcu, ale ten proces pracy nad tą płytą to nasze wyjazdy pod Radom do domu cicha i pyta strony wniósł ja myślę, że przede wszystkim wniósł do naszego życia do naszego postrzegania naszego zawodu no naszej pasji prawda tego tego tego naszego powołania zajęcia wniósł by poszerzyć ten ten obrazek mianowicie granie na instrumencie jest na końcu granie na instrumencie wymaga całej oprawy i granie razem to jest coś dużo więcej niż tylko obsługa instrumentów i śpiewanie Melody jak to stały obyczaj i wśród starych tzw. klezmerów w dawnych czasach ten obyczaj był dosyć silny w miastach polega na tym by przychodziły punktualnie rzesze spotykamy, że rozmawiamy, a później g teraz w mieście wszystko odbywa się bardzo szybko jak potrafił odskoczyć próby jako instrumentalista 3 próby dziennie i zagrać 2 koncerty później wieczorem natomiast tam jest wszystko wolniej to wszystko jest bardzo ważny muzyka jest takim aktem takim spotkaniem, które trzeba poprzedzić spędzonym czasem trzeba coś zjeść coś wypić i dopiero gramy myślę, że to jest ten wkład jeden z najważniejszych elementów właśnie na płycie, której rozmawiamy tanga Mazury Polki oberki i ty debiutujący jako tekściarz tworzące współczesne kuplety warszawskie 2020 i oberek mokotowski do dawnych zapomnianych melodii jak odnalazł w roli tekściarza myślę, że już za sobą od dawna chodziło o Janku Młynarski no nie wiem no i odnalazłem się bardzo dobrze w roli tekst tekściarza, ale na razie to tylko tyle napisałem mu, więc to co było to było zrobione na fali sposób potrzeby po prostu, ponieważ się zarówno tak po pierwsze, mokotowski oberek to stara melodia i za marzyłem o tym melodii, żeby ona była na płycie, ale tekst o wiejskiej oberek Rymarza chyba się nazywa w oryginale znalazłem tę melodię na Żelechowej płycie polonijnej wydanej pod szyldem Ars jej Wiktor w stanach Zjednoczonych w latach dwudziestych bardzo dużo nagrań polonijnych zostało zrobionych w stanach w tamtym okresie i to są ciekawe właśnie jakieś takie stare zaginione melodie, które zostały zabrane z Polski przez emigrantów i tu wyparowały z obiegu, a tam zostały zarejestrowane to dotyczy nie tylko oberki mazurków, ale też bardzo ciekawy ciekawy do jest ciekawa spuścizna muzyki np. góralski, ale jest też inny wątek w każdym razie pomyślałem, że cholera szkoda by było tej melodii nie dawać nie zagrać nie pocieszy czynią ale trzeba by po prostu może coś na Mokotowie może coś w Warszawie może coś coś od siebie no i trochę stylizowane 2 krótkie zwrotek Oczki tak, żeby żeby, żeby połączyć właśnie w tym utworze ten ten, żeby pokazać eternitem ten mechanizm który, który zaistniał na tej płycie i właśnie to spotkanie, a kuplety warszawskie to nie jest taka zapomniana melodia zaś z czeskim ogrodzie koło fontanny to ludzie znają i to jest melodia, którą grają również w Radomskiem oczywiście nie śpiewają kuplety ów, choć znają je, ale melodie grają do końca tego walczyka los i lity stwierdziłem, że kuplety warszawskie lat dziś może byłoby fajnie tak pokazać jakiś napis spojrzenie teraz Warszawy musimy powoli niestety kończyć ja państwa odsyłam do płyty do najnowszego albumu Warszawskiego combo tanecznego skazały mnie Boże Jan Emil Młynarski kompozytor wokalista multiinstrumentalista i tekściarz był gościem kultury no bez przesady mam autor 2 tekstów na razie mam nadzieję do zobaczenia niebawem na koncertach też tak ja również pozdrawiam wszystkich słuchaczy TOK FM pozdrawiam serdecznie szanownych panów rada to bardzo dziękuję za to spotkanie program wydawał Paweł Kierzniewski do usłyszenia wczesną informację
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA
-
10:37 W studio: Marcin Liber
-
13:10 W studio: Agnieszka Przepiórska , Kinga Sochacka
-
14:50 W studio: Janusz Marynowski , Tamara Pieńko
-
13:06 W studio: Wojciech Szot
-
13:40 W studio: Marta Górnicka
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
30.09.2023 18:00 Szkoda czasu na złe seriale36:30 W studio: dr Agata Loewe
-
30.09.2023 11:00 Godzina Filozofów44:27 W studio: Artur Nowak , Tomasz Terlikowski
-
30.09.2023 07:20 Poranek Radia TOK FM - Weekend20:50 W studio: dr Konrad Maj
-
30.09.2023 08:00 Poranek Radia TOK FM - Weekend08:43 W studio: Joanna Solska
-
30.09.2023 07:40 Poranek Radia TOK FM - Weekend14:37 W studio: prof. Maciej Mrozowski
-
30.09.2023 08:40 Poranek Radia TOK FM - Weekend15:36 W studio: Natalia Broniarczyk , dr Zofia Szweda - Lewandowska
-
30.09.2023 08:20 Poranek Radia TOK FM - Weekend16:02 W studio: dr Andrzej Kassenberg , Dominika Lasota
-
-
30.09.2023 08:59 Tak rośnie jedzenie59:32 TYLKO W INTERNECIE
-
30.09.2023 07:35 Pod dyktando
-
-
30.09.2023 12:00 Magazyn filozofa - Tomasz Stawiszyński37:13 W studio: Michał Kacewicz
-
-
30.09.2023 11:59 Pod dyktando
-
30.09.2023 10:40 Młoda Polska14:03 W studio: Jagoda Pijaczyńska
-
30.09.2023 10:00 Młoda Polska22:31 W studio: Kacper Nowicki
-
30.09.2023 12:29 Pod dyktando
-
30.09.2023 13:00 Magazyn filozofa - Tomasz Stawiszyński24:26 W studio: Joanna Nawrocka
-
30.09.2023 13:40 Homo Science25:38 W studio: Leon Ciechanowski
-
30.09.2023 14:20 Człowiek 2.026:39 W studio: dr Izabela Kowalska-Leszczyńska
-
30.09.2023 15:40 Twój Problem - Moja Sprawa21:36 W studio: Tomasz Włosok
-
30.09.2023 16:10 Kampania w TOKu24:18 W studio: prof. Dorota Piontek , prof. Rafał Chwedoruk
-
30.09.2023 15:00 Skołowani28:09 W studio: Rafał Glazik
-
30.09.2023 16:00 Kampania w TOKu04:47 W studio: Pani Joanna
-
30.09.2023 15:20 Twój Problem - Moja Sprawa19:00 W studio: Katarzyna Rozenfeld
-
30.09.2023 16:40 Kampania w TOKu14:16 W studio: Klara Klinger
-
-
-
30.09.2023 21:00 Weekend Radia TOK FM49:12 W studio: Filip Piotrowski
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL