REKLAMA

"Klangor", czyli żółta kurtka robi serial (albo przynajmniej próbuje)

Po sezonie
Data emisji:
2021-05-27 22:00
Audycja:
Czas trwania:
51:33 min.
Udostępnij:

Dla wielu to hit polskiej kinematografii. Dobre zdjęcia, całkiem Rozwiń »
zgrabna fabuła, znani aktorzy. Według nas jednak Klangor to dzieło na wpół udane, albo i całkiem złe. I to pomimo muzyki Mikołaja Trzaski i zdjęć Wojciecha Płóciennika. Żółta kurtka nie ozłoci tej produkcji. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Jakub Janiszewski Joanna Malicka Bartosz Staszczyszyn dzisiaj widzimy Łowicza polskiej produkcji, a zatem fantastycznie zatytułowanej klangor nagroda dla tego, kto powie to jest klangor Bartek stad na ten pomysł, więc państwa tutaj wprowadzić meandry reform na ten pomysł kierowany patriotyzmem lokalnym raczej anty patriotyzm uznający skład naszej ekipy muszą mówić o patriotyzmie o offowej wręcz, cytując pewnego pana prezesa, bo postęp pomyślałem, że zdarzają się w Polsce Rozwiń » produkcje serialowe które, trafiając na ekrany budzą jakąś krytyczną wymiary pozytywną reakcję i dość szeroko są dyskutowane i wielu wiele głosów w tej dyskusji pojawiają wyrażają się entuzjazm uprzednie uznanie dla tego tytułu i pomyślałem, że warto wziąć go na warsztat także, dlatego że ja sam mam sporo zastrzeżeń do tej jakości tej produkcji jednocześnie, doceniając wiele walorów wiem, że u was te proporcje są oskarżeni przychylamy sumienia nie walorów, ale myślę, że tak się inaczej będzie warto porozmawiać też może przyjrzeć temu, gdzie idziemy z polskim serialem, bo po sobie jakoś się zmienia ten myśli klangor to się jakimś takim trochę nowym sposobem pracy nad serialem takim jako projektem twórczym myślę, że to wszystko jest jako interesujące nawet jeśli, a wiem, że tak uważacie niespełnione artystyczne w sensie, ale powiem czym klangor kim jest ranga osie jest to seria były tylko przez Canal plus, który powstał w ramach jako pierwszy serial w Polsce w ramach warsztatów organizowanych przez Canal plus dla utalentowanych scenarzystów tam był bardzo specyficzny model pracy nad tym tymi projektami serialowymi, bo oto wybraną grupę kilku z dobrze zapowiadających się projektu i a także wielu dobrze zapowiadający się scenarzystów próbowano połączyć autorów tych projektów z innymi scenarzystami wytworzyć pewien ferment twórczy i to sztuczny sposób tworzono Rajter z dumy, które w większości chyba rozpadały i nie przeszły takie wozy powinny kręgu pierwszym serialem czy powstał właśnie dzięki tym warsztatom został wymyślony przez sprzedaż zaś pomylenia nie chcę się mieszczą się pomylić został napisany przez Kacpra Wysockiego pomysł serialu Tomasz Kamiński tak czy potraw wymyślił Tomasz Kamiński w samo wszystkiego dzięki scenariusz napisał Kacper Wysocki młody scenarzysta wykładowca łódzkiej filmówki i też debiutant serialowy właśnie w ramach tych warsztatów historia jest dosyć prosta właściwie historia, którą znamy, bo jest kryminalny dramat o psychologom więziennym z tego córka pewnego dnia ginie nie wiadomo w co się z nią stało w nowych okolicznościach niedługo później zostaje znaleziony jej chłopak martwi zamontowane na rusza śledztwo, w którym plac córka nastoletnia dziewczyna jest jedną z podejrzanych o zabicie tego chłopaka trzyma cały czas się nie odnajduje i główny bohater psycholog grany przez Arkadiusza Jakubika postanawia samodzielnie były wbrew wszystkim policji we wczesnej bliższym rozwiązać tę sprawę kryminalną i są okazuje się związane z jego pracą zawodową, czyli życiem więzienia narkotykami w tym więzieniu i pracownikami, którzy też do tego więzienia przemycają narkotyki historia, która właściwie mam wrażenie już widzieliśmy mówiliśmy tego typu śledztwa widzieliśmy tego typu kryminały jeśli coś nie jest ciekawego na polską skalę to, że jest to oczywiście spóźniona odpowiedź na kardynała to znaczy jest to serial to do końca robiony jest pewnym kluczu i w odniesieniu do skandynawskich kryminałów o tym jak bardzo udane to się młoda słuchać, a zwłaszcza jeszcze, bo tylko powiedział, że kto zgadnie czym klangor zostały nagrody, więc ja wiem, kto dostanie można się tu docent pierwsza i Joanna rozkleiła, o co chodzi więc, proszę bardzo, rozumiem po opowie światu światu, a ja już prawie płakałam ze wbrew temu od reklam gotowe za nim może tego planu trwa 9, które wydają podaje, że Żurawiem, która już nie pamięta sprawdziłam rzeczywiście w zeszłym tygodniu i wnet wyparła się nad Wyparłą, a także obiecałam sobie, że dzisiaj nie będę tylko właśnie mówi złych rzeczy o tym serialu, ale ich dla nie jestem fanką wyznaczy im właściwie to wpływ tej serii, który mnie zaciekawiła połowy i całkiem uczciwie powiem jak obejrzałam się mówiliśmy że, żeby w ogóle będziemy o nim rozmawiać zobaczyłam pierwszy odcinek, który wydaje się interesujący, ale niestety drugi wydaje się kompletnie nie interesującej całkowicie odrzuciłam seria i później pojawiło się pojawić się opinia, że to jest ciekawe, że to jest interesujące i się robi interesujące szóstym odcinku, ale uważam, że to nie jest najlepszy plan na całe 8 powiedzmy no właśnie tam jest zapewnienie wpływa dobrze skonstruowana historia, jeżeli ja muszę przetrwać to naprawdę w tym przetrwać się kilka odcinków, żeby dojść do momentu, kiedy zaczyna się dziać coś ekscytującego coś innego coś mnie w ogóle jakikolwiek sposób przyciąga i to jest moje mój podstawowy zarzut, że tutaj historia jak sam powiedziałeś ma potencjał no no najwyżej filmy fabularne i nie ma absolutnie niczego nowego natomiast, żeby dojść do momentu, kiedy zaczyna być w ogóle cokolwiek sytuacja może czekać czekać czekać to jest nuda, która wydaje mi się straszliwie anachroniczna pisze nikt tak nie opowiada ceny boom na skandynawskie seriale swoją drogą tutaj objawiając się głównie zieleni kadrów uważam, że naprawdę wszystkie filmy, które nawiązują do Skandynawii muszą być zielone sine, dlaczego nie można było zrobić jakieś ciekawsze jego pomysł na zielono sina Januszem żony dziś taki niebieski bardziej ten kadr żony taki właśnie jakiś chłodny on z dnia przesadnie Kuba skandynawski kraj jest powołanie na to jak ważna jest ja mogę, więc po lewej i właśnie tam nie przeszkadza, że tam wszystkie elementy były elementy, które są grane, które już są przećwiczone mnie tam może powiedzieć, że widzę w nim pewne pewne pewne plusy, ale no niestety nie podzielam tego zachwytu, bo obejrzałam doszłam do ciekawych rzeczy tylko dlatego nie tylko ważne, dlatego że wam trochę obiecałam, że zrobię to uważam, że to jest absolutne minus, ale obiecuje jeśli warunki będą szukać lub FM, kiedy już Kuba powiadam komuś nie podoba i dokładnych, ale audycji no właśnie teraz mogę gadać gadać nie tak naprawdę to ja się zgadzam z tym czują mówi w tym sensie, że to niema Nafty na 8 odcinków może miałoby na 4, a może na 1 tylko pełnometrażowy ale dlaczego nie ma w tym 8 odcinków to jest ciekawe pytanie, bo ja nie jestem zresztą przecież rozmawialiśmy robiliśmy odcinek na temat z seriali ukochanego przez siebie Bartek, że Merkury, który nie wprowadza jakiejś potoczy z tej fabuły jak rzeka no siedzą gadają, a tak czy patrzy z wielkim napięciem i teraz to jest pytanie na czym polega napięcie w każdej 1 scenie, żeby się nie możemy oderwać od telewizora na czym polega brak napięcia w tym serialu polityk poszczególnych chcemy i ja uważam, że coś się podobało można tej sprawie podobało mi się to, że ta fabuła kryminalna jest mocno nie oczywista on się w pewnym sensie staje splotem wypadków bardzo jakich efektów, które doprowadzają do zbrodni to nie jest zbrodnia planowana jest trochę tak jak brał od czerwca wybrał się tak pisane podoba mi się też ten sposób pisania fabuły kryminalnej został tutaj przejęty to nie jest odkrycie, ale to jest fajne ja lubię ten sposób obrazowania rzeczywistości mogę tutaj zaraz się rozwinąć twórczo dlaczego, ale to może za chwilę natomiast i ile właśnie ta rama rama taka ogólna wydaje mi się całkiem znośna okej, a nawet może fajną o tyle to co się dzieje na poziomie poszczególnych scen dialogi w tych scenach środki, które tam są stosowane przez aktorów i fatalna zupełnie fatalna reżyseria, której nie ma moim zdaniem reżyseria znaczeniu pracy z aktorem to sprawia, że tego się nie da oglądać się dlatego staje nudne, że to na tym poziomie relacji międzyludzkich jest albo sztuczne albo nie wyciągnięte przez reżysera to są dobrzy aktorzy oni sobie radzą jak posadzić, a nie Ostaszewska każe grać to ona coś trzeba zawsze w Teksasie to też dobra aktorka to samo Jakubik to samo nie wiem Czerwińska jeszcze parę innych osób, ale jest też cała masa takich takiego powiedziałbym takiego planktonu aktorskiego, który dopiero wchodzi na rynek jeszcze nic nie umieją się plączą w tym planie z grupy minami recytują te płaskie dialogi, w których szeleści papier toaletowy przeszło, że używam tego formowania naprawdę jest chwilami zbierało mnie naszych taka nienawiść na to, że w ogóle się to patrzy się męczyć pamiętam, że taka scena w drugim odcinku dodaje, że kiedyś mamy pierwszego trupa siedzą 2 panienki 1 jest siostrą zmarłego druga jest jego dziewczyną i one nie były prowadzone dziś dialog, ale bardzo wyraźnie widać, że między nimi nie zachodzi żadna interakcja żadna żadna siedzą i tak każda staw coś piernik czy pod nosem i w tym dialogu nic nie ma już pomijam to że, że jak na sytuację, w której twój bliska osoba została zamordowana i jak wszyscy są w szoku i wiadomo, że zalewa wszystkich mrok jest scena przegadana one mają stanowczo za dużo dopowiedzenia i to w ogóle tak jest w tym w tym serialu wszyscy gadają tak jakby scenarzysta reżyser nie wyobrażam sobie sytuację, w której dwoje ludzi spotyka IT mówi albo mówi jedno zdanie albo wszystko się odbywa w gestach albo po prostu przebywanie ze sobą w ogóle jak to jest dniem niewyobrażalne, żeby życie tak było w czasie dzieci coś gadać koniecznie coś mówić bez sensu, ale mówić najlepiej się pokłócić jeszcze większe zachęty zacząć się szarpać i mam wrażenie, że ten przepis od takich bardzo mocnych właśnie takich scen toki pełnej awantury na pełnej tutaj nagle krzyczymy na siebie sprawia, że nie stopniuje się napięcia tylko odnosi do płaszcza niema już jak jesteś na bardzo nakręcony w emocjach jest bardzo blisko ściany już tamci zostaje zaledwie parę procent, żeby jak stopniować napięcie skutkiem czego jest po prostu nudne, więc mamy dramat psychologiczny, ale nie umiemy grać w tym bardzo czułym instrumentem zwane ludzkimi emocjami mylimy też emocje z efektami to niema ja mam wrażenie, że scenarzysta nie wie jak oni mają emocje jak te emocje w nich pracują rozwijają w poszczególnych bohaterach tylko Meli poza efektem zaś efektem, czyli stanem uzewnętrznienia, który może z bardzo różne emocje mogą uzyskiwać bardzo różne efekty często wydaje się to paradoksalne nie jest, więc ja uważam też po prostu płaskie i strasznie nieudane na poziomie budowania postaci co jest kluczowe współczesny serial właśnie postać to na tym musi stać interakcji między tymi postaciami, czyli reżyserii ja oglądam na swoje nieszczęście w trakcie oglądania go raz włączyłem sobie merów istotę i po prostu się załamałem to znaczy różnica poziomu różnica by ten widniała nazwa niuansów zrozumienia tego jak możesz pokazać postać jak ta postać Ilona ma w sobie wymiarów ile tam jest warstwa jest po prostu tak rozwalające się to przykro w ogóle gadać, więc do tego jest produkcja nieudana, bo co z tego, że zręcznie opowiedziana historia, jeżeli nie zrozumiano też tego co do tej historii prowadzi, a nie czujemy napisać scenariusz, gdzie ktoś zabił ktoś inny trupa znalazł to przez każdy głupi potrafi teraz, żeby powiedzmy sobie, dlaczego ktoś za tą nie był tutaj jest to za mało za mało, żeby to młoda znaczy ja bym dodała do tego jednak pewną przewidywalność tego scenariusza nawet w momencie kiedy, kiedy następuje ta środkowa zwrotka i nagle cofamy się znajdujemy się w innym czasie przyglądamy się jak to było mimo wszystko tam jest dużo takich elementów takich drobiazgów, które dla mnie był bardzo stresująca, czyli widzę coś wiem wszyscy wiecie słynne słynna przypowieść ostrze w jej ramach wystrzelić tutaj mamy dokładnie tak samo pojawią się jakieś elementy ja jeszcze nie wiem co jest, ale już wiem, że pokazano mi to 13×, więc nasuwa to jest na pewno coś ważnego co jeszcze tam pojawi i to jest na poziomie sami wydatki są uważam dodamy do tego, o czym, o czym Kuba mówi spowoduje właśnie temu, bo to jest to jest podstawowy problem, że my nie chcemy wykonali oglądać potem oczywiście wszystko się rozwiązuje pewne wyreżyserowana rozwiązań, ale dobra gdzieś tutaj jest jakaś akcja się dzieje, ale prawdę czy później my i tak wszyscy czekamy na te momenty takiego właśnie oczekiwania kiedy, kiedy wreszcie wystrzeli i dzieje się to jest to jest kazus nie wiem wprowadzania elementów, które trzeba widzowi wytłumaczyć, dlaczego są i żółta kurtka wspaniała żółta kurtka, która jest od samego początku tutaj mocno eksponowana we pomocnikiem wyraźnie zapomniano o tym, że tak Orkana wystąpi to, że wymóg, jaki można dowiedzieć, że bohater nie już walkę nie kupił sobie tej kurtki tylko piły jego dziewczyny, żeby zrozumiała, że bohaterka meczu matka pracuje za granicą i rozumieć są takie rzeczy, które w funtach mistrzami scena ze scenariusza pisarskiej każdy, kto często czyta scenariusze widzi takie rzeczy i wie, że to pierwsza rzecz do wyeliminowania, czyli takiej nachalnej jak pokazywania, dlaczego co się musi gdzieś tam pojawić widywałem je tutaj sobie tak wyszło nam równo kurtkę ona jest często przywoływana jako Niewiem, dlaczego jakiś plan powołania samotnicy element tego tekstu, ale jeżeli jedynym jest jedynym mnie nie jest ona ono elementem finalne jak ważne ale, ale to jest, ale jesteś na poziomie samej fabuły my zaczynamy podejrzewać co się wydarzyło albo mnie, że dla to jest fałsz o takie to na pewno jest fałszywy trop, bo musi być ile fałszywych tropów jest kolejny fałszywy prowincja nie czuje tego napięcia i jako osoba, która chce wiedzieć jak ta historia rozwiązły rozwiąże ja nie czuje napięcia bowiem, że to jest fałszywy trop i tylko czekam jak bardzo mieli fałszywe okazały się nie podoba dziękuję wszystkim nam tutaj akurat zgadza absolutnie, że te fałszywe tropy są Ross rzucała sposób nie do końca udany na pana momentami nawet karykaturalny pamiętam 1 odcinek, który kończy się mamy 2 sceny montowane w 1 rozmawia o karpackich umiejętnościach zaginionej w następnej scenie widzimy jednego z podejrzanych z siniakiem na żebra dokładnie o tym jest teraz tej pewności, który nie owija co jeszcze wyrzucą tego dla mnie problemem dużym w ramach scenariusza przewrotu, bo sama fabuła ten sam samorozwiązania oczywiście nie jest oczarowuje sądzę też nie powiem, żeby było dla mnie jakimś wielkim rozczarowaniem jakoś w Poznaniu właśnie z pewnymi mieli z nami ktoś wpadał na odcinkach nie 24 np. na to miał poczucie w tym finale już spokoju daje rady natomiast bardzo duży problem z powtarzalnością konstrukcji dramaturgicznej to była odcinka, czyli że od odcinka drugiego odcinka czwartego przynajmniej nasz bohater ciągle poszukuje córki i zakazów tych odcinków zresztą sam wstęp na jakieś w końcu wpadł na to, że znajdę jakąś martwą dziewczynę stronie tam martwa dziewczyna jak nie ma funduszy ma znaleźć też okazję znajduje też nie tam nie medycyna i mam wrażenie, że powtarzalność pewnych schematów w tym finale nagle oceniamy kurtyn stwarza dziewczyny znalezione i profesor kraju okazuje się, że nie jest to córka naszego głównego bohatera, a więc powtarzalność i Senatu było oczywiście męcząca jakoś trochę mnie zdziwiło, że takie coś nie zostało złapane na żadnym z etapów, bo jak gotować, bo to prezes banku żywego wyroby gazowe, ale wydaje się, że to jest dokładnie to co mówi to mogło zostać wyłapane i wy nam nabrać nadało jak i szlachetności temu tekstowi nie są rzeczy, które nie wierzę, że to na poziomie tekstu było niewidoczne, że bardzo się znalazło jednak na razie moje to teraz ja się Etna ja chyba jest jakby to zostało złapane bardzo skrupulatnie to by ten tekst rozsypał, bo nie cały chcę rzeczy, które dziś widzieliśmy takie różnice steki scenarzysta, który może tam ma talent, ale przede wszystkim się kojarzy z kimś, kto strasznie duża jak pisze to co widział w innych filmach, a nie to co ma w głowie, bo jeszcze nie nauczył szukać innych rozwiązań niż te, które widział czy po prostu to tu się posługujemy wtórnika minuta scena 1 ze scen właśnie, gdzie znajdujemy trupa w lesie ona ma też taki znowu po prostu psychologia postaci piątka z plusem taką scenę, która zawsze musi być zawsze musi być jak mamy ojca matkę i zaangażowanych w poszukiwanie córki zawsze musi być taka scena, gdzie matka biegnie histeria ojciec ją zatrzymuje i krzyczy do ucha to nie ona chroniona a zanim w tej matki czy dojdzie tam jakieś takie tańce Świętego wita przez parę sekund musi odstawiać i to oczywiście to jest to jest strasznie męczące, że to są wszystko rzeczy, które gdzieś już były tak jakby nie istniała możliwość napisania historii, w której np. ludzie się nie brał na siebie albo nie kłócą mimo tego, że są wielkim napięciu albo gdzie takim powiedziałbym Klein Maksem emocjonalnym między dwójką bohaterów nie jest szarpanina mordobicie tylko coś zupełnie innego to od nich, choć też po prostu to jest właśnie chcesz napisać na poziomie tych tego co się dzieje między bohaterami to wręcz nieznośne ktoś napisał została kryminalnym pewne rozczarowanych, które może to przynosi myśl od środy to świadomie wpisane wypada on wybrany wydajną formułę, że też zdecydowano tak kryminału z cyklu kryminałów zagadka jest esencją i solą ziemi tylko postawę dramat kryminalny, który to właśnie dramatyczne wydarzenia mają być ważniejsze ja się też sobie próbowano skłonić przyznaje, że nie rozumiałem oczy widziałem to się wiąże z tymi naszymi ptakami nieszczęsnymi tytuł klangor, ale ostatnio trafił przypomniało mi się też był taki tom poetycki Urszuli Kozioł Langa Tyburek żałoby no i ośmieszyć otoczenie poruszam te bliższe niestety jeżdżę na budowie może to stamtąd wyszła inspiracja, a jej sorry, ale szukam jej efektach jednakowa ocalać z tym legend tego nie rozumie, bo wydaje, że resort Instytut na tyle nie nieciekawym sensie marketingowym, lecz co daje taki tytuł musi mieć znaczenie zeszła musi mieć swoją wartość ciężarnym dlatego tak się uczepiła tego, ale też pomyślał o tym, że w tym właśnie, że to żałobna pełna taka psychologia ud o opowieści o utracie tutaj Zagłębia brać brać góry i to co obserwuję w pierwszych odcinkach, czyli ten małżeńskie potyczki przyznaje nie jestem wielkim fanem tych scen nawet bardzo jestem fanem Lecha Legia kupi się zmierza zmienia zwykłego takiego śledczego, którego wszystko poświęcić w tych wydziałach śledczych okej, ale lubię ten typ postaci zawsze, który właśnie jest gotów tam pięściami pozabijać ludzi, żeby dać jakiś prawdy niż tę jeszcze jego wersji, kto próbuje dojść do porozumienia z żoną reaguje histerycznie w tej maja Ostaszewska ma również jest nie została dobrze prowadzona, bo maja Ostaszewska bardzo dobrze sobie radzić z płatkami na krawędzi ale, żeby ekspercką pewną naturalną and dyrekcję do grania tego typu rzeczy natomiast tutaj mam wrażenie nie do końca kontroluje te granice, których się porusza jej bohaterka jest w histerię są właśnie zbyt daleko posuniętej nieco o zamiast przybliżać bohaterkę tę oddalają ode mnie sprawiają, że czuje się wyobcowany natomiast stosuje się podobało w aktorstwie na pewno Arkadiusz Jakubik, że Allianz Kuby, któremu odebrano jego podstawowe oraz ci humor, bo to co zawsze wnosi na ekran to jest takie poczucie humoru tego nawet nie musi zakrywać szczególnie, bo po prostu ma vis comica naturalną teraz tutaj zupełnie poważnej tonacji moim zdaniem były momentami bardzo poruszający dla mnie i jakoś widzę prawdę matowej i muszę powiedzieć też coś co docenią zapewne, a mnie się dużo bardziej podobał była Wojciech Mecwaldowski Piotr Witkowski, czyli bracia, którzy po prostu jadą poważnie i są emocjonalnie dużo dużo zresztą Twardowski jest podobny przykład takiego aktora, którego ciągle się podane sam temat, a tutaj dostał do zagrania coś zupełnie innego i świetnie moim zdaniem świetnie sobie radzi, ale macie rację że, gdyby jeszcze dodamy do tego reżysera, które zaproponował aktorom też więcej co być może byłoby jeszcze lepiej, bo zgadzam się, że mają też okazję możliwościami tutaj uzupełnienie dla jednej z jakiej schematyczne postacią natomiast Mecwaldowski Piotr Witkowski, którego twarzy mam ale, ale on do tej pory chyba nie miał aż takiego, a takiej możliwości mówi na pokazania swoich wystąpień Fonu zagrał główną rolę główną rolę w procederze Tomaszu chodzie tak, ale tam już błysnął jak i oczywiście było widać, że to jest talent, ale tutaj, jakby Mamry rząd wykorzystuje zupełnie inne na gram trochę innych formach i to się w nim patowa dużo bardziej szczerze mówiąc zniesienie Jakubie które, które nie mnie też tak do końca nie wypowie, chociaż oni wszyscy moim zdaniem tak każdy sobie rzepkę skrobie każdy na swoje możliwości tak jak umie tak teraz robi natomiast ewidentnie to nie jest prowadzone reżyserska tam po prostu czasem mam wrażenie, bo oni grali bez partnera albo w ogóle do ściany, jakby to te dialogi i te sytuacje nie były dla nich jasne Sony mają właściwie robić i dlaczego te postaci tak zachowują pomijam takie ewidentne stopy typu nie wiem policjantka, która mówi takie zdanie naprawdę świetne zdanie z trafił do szpitala jak tak brzmi trafił do szpitala przez dopalacze znaczy się, że był uzależniony no ludzie jak też trafi po pijaku co te straty z szpitala to też jest uzależniony no co zapomnę znaczy chodzi o to, że takich byków tutaj jest masa takich rzeczy takiego serca słabego jak już takiego kombinowania no i niezbyt logicznie sensownie, bo zawsze mam taki problem z realizmem to znaczy ile realizm musi się trzymać reguł i na ile musi być jak oni taki powiedziałbym mocno osadzone w tej rzeczywistości, jeżeli eksponuje taki jest na ile może sobie tam odpuści ci nie będzie nie będziemy na to zwracali uwagi, bo przecież nieistotne ja myślę, że jednak realizm jest wymagająca wymagający sposób budowania fabuły to trzeba wszystko posprawdzać bardzo sensownie i ostrożnie to opisać to moje zdanie tej ostrożności też nie ma wcale tak znowu duża nie ma ochoty tam się w tym państwie bardziej, ale naprawdę czy nie wiemy, ale to rozumieją tu leży bardzo męczące oglądamy, więc ja tylko, dokładając do tego realizm ruchowa mówi te pomyślałem sobie, że naprawdę chciałabym być psychologiem więziennym skoro on zarabia, tyle że stać go na utrzymanie wielkiego pięknego domu w Lesznie też tak chce te ma nie stać dlatego też one do Niemiec jest tak nas tak, ale tam też Rybak okazów nie zarabiają sądzący dialogu, więc jeszcze 1 wniosek uważa, że na miejsce mówiąc o tym, że żadnych konwencja w ogóle realizm i konwencja są 2 rzeczy, które z Super ważne, jeżeli zostają rozdane jakieś kartę i jest tworzony rodzaj jakiegoś takiego uniwersum wszystko co roku gra to jest kraj miał się natomiast moment, kiedy się udaje, że oto będziemy mieć realistyczną historia to trzymajmy się tych reguł i tutaj jak ja nie wiem jednak nie konwencja, która brzmi to jest skandynawski kryminał to jeszcze nie jest konwencja jest za mało, ale bardzo widzę, że wszystko Naval Air myśmy tylko z tego, że te rzeczy jest się, że właśnie zdradzać, że jesteście bardzo wiernymi fanami polskich seriali nie narzekaliśmy brak realizmu PFS, a to przyznać należy rozmawia to musiał wiedzieć, że w układzie odniesienia się chce posługiwać zakresie muszę poruszać się w tym układzie powiecie wy nie znacie takich perełek natomiast by tutaj, że wskaźnik ten został zmieniony zaś wiem wiem ma 8 proc, ale więziennym ładny dom, ale mnie bardziej fascynuje zjawisko serialu szadź, gdzie wykładowca, który raz w tygodniu zajęcia z filozofii religii utrzymuje 2 dały funkcyjny życie i jechała bardzo stary, który z bardzo chciałbym poznać uczelnie dziękuję bardzo, się poza opolską uczelnię, która tak łatwych dlatego ja mam predyspozycje do pracy w takiej chwili tak, ale wracając z jeszcze do tych aktorskich niedoborów niedostatków osie dodatków owady my to jest właśnie coś co dla mnie jest charakterystyczną cechą niestety ostatnio polskich seriali i do tych polskich seriali, w których obiecujemy, że najwięcej o różnych często poseł zdarzeniem w tej kwestii tego, że przerasta ich rozmach projektu w sensie takim, że to jest naprawdę mnóstwo pracy i rzeczy do skontrolowania przy stosunkowo ciasny budżetach, więc nie ma dużej ilości ludzi czasu na przygotowanie się albo po prostu uważają, że są mistrzem świata w nosie zarzuca też nie jest takie nie od niej takie możliwe jest w uszach daje wszystko ogarniają zresztą poczucie, że często w tym natłoku atrakcji serialowych, jakby budowania świata, jakiego się zapełniają aktora tak samo było w królu w klubie ważny każdy grał swoją własną historię kompletnie na innych nutach się, poruszając i zupełnie coś wyniknęło ze sobą jedni grali karykaturę drudzy grali realizm trzeci jakoś mieszczańską komedyjkę trudno było złapać, o co w ogóle chodzi mam powiedzieć chcę się tak oczywiście mniejszej skali, bo też by amplituda jest mniejsza, ale każdy gra to co umie to co chce w niej, że może Piotr Witkowski z tą swoją bardzo charakterystyczną twarz bardzo lubi jego jego tak groźne spojrzenia na coś takiego dzikiego sobie od razu Wojciech Mecwaldowski to jest stary wyjadacz o były takim talencie żonę wiele rzeczy w stanie obronić też były już na tyle duże doświadczenie, żeby w Polsce podaż broń w postaci, żeby sam ze sobą te są poczucie, że często te postaci się wymykają i to łącznie z tymi, którzy przybywają najwybitniejsi aktorzy ci właśnie maja Ostaszewska, ale to świadczy też widać postaci, która mina po aktorze którymi bardzo na początku zaimponował bardzo się podobało carowi, a później mam poczucie dużej przesady, czyli lekko Erik jest dobrze pamięta się tak tak tak Konrad tele gra mu właśnie takiego nie do końca zdrowego psychicznie więźnia, który wspiera zdania bardzo charakterystycznie mówi bardzo charakterze gestykuluje jest takim człowiekiem, który jest absolutnie autystyczny troszkę pogubiony sobie wewnętrznie i ją świetnie gra na początku mamy przecież takie, że jako, że moja siostra z psychologiem więziennym ja z działu historia tego typu nie ma nie ma wielkiego czwartku dziękuję za odpowiednie znaczenie nadane halny ile domów analizujących mroki zmalał Wedla widziałam jak wiele innych, więc tak, więc rzuty Kurski też nie ma natomiast wiem, że tego typu przypadki aktem właśnie klienci trafiają one przy takim pracownikom i to bardzo mnie urzekło pewne lekarz intensywność tej roli na później też ustawa określa, którą on oby tak daleko się w tym, ale to jest Maria Nowak to jest dokładać SMS przyciąga co, gdy takie, że zdaniem miały się zdarzało niestety wielu innym aktorom również jak co pokazuje z 1 strony jest bardzo dużo talentów został zmarnowany przez to, że nie było uznany tak jest ja myślę, że to co mówisz reżysera to jest z pewnością te elementy, które wymieniłeś to, że tam dużo innych rzeczy na głowie to jest jakieś wytłumaczenie tak na dobrą sprawę telefoniczne w moim odczuciu oni się tego nie mają też gdzie, kiedy nauczyć nabyć to ja myślę, że ta miłość aktorów polskiego Krystiana Lupy, że tak do teatru na chwilę przeskoczenia nie wzięła się z tego, że Krystian LUPA jest jakiś nie wiemy, jakim magiem tylko to rząd po prostu wałkujemy po 500000×, dlaczego ta postać robi to tamto jak to się ma do drugiej postaci i co to znaczy ten gest jak ten gest ma być poprowadzony też wszystko oni to wszystko mielą strasznie strasznie długo czy mielili i w tym sensie to to była rozum jakieś przeżycie dla polskich aktorów potem Beata Fudalej opowiada takie rzeczy tam nie wiem poszła grać w jakimś ci jakieś komedii czy całości chyba jakimś della jakieś komedii Dell Arte i podchodzi do reżysera mówi, dlaczego jak tak kocham, dlaczego tak kocham mówi te peleryny piękno trzymasz no, więc ja mam wrażenie, że to jest takie myślenie i fajnie fajnie fajnie jak dostać tych drgawek to jest bardzo fajnie nam to świetnie w kamerze wygląda, a ja się z tego ogląda na końcu to już tamto, tak więc takie zauważy co to co jak wygląda w kamerze zgadzam się Kuba też wyjaśnić śmierć Zielonej i niebieskich koloru, ale tamta forma nie myślę, że ma miejscami przyćmiewa niedoróbki potem 5 są bardzo porządnie zrobione są ładne kadry, ale właśnie wszystko jest takie ładne i to jest czysta mówi Kuba ładnie wygląda, więc bierzemy nie zastanawiamy się czytam emocjami między bohaterami jest prawdziwa nieprawdziwa u nas w ogóle czy to widza przekonać nieprzekonanych nie ma do końca znaczenia dobrze wygląda normalne badania tak, że znajdujemy się ono jest to jesteś to, że to jest operatorski serii, czyli operator, który został reżyserem, który w ogóle myśli bardzo zła kadrę obrazem tak dalej to nie jest zarzut ale gdzie jest ta druga nóżkę zamknięta, bo to one bardzo proszę tutaj rzeczywiście jest coś takiego, że miał poczucie to sami wydających te odcinki, że sam pasażer na scenę jakiegoś płynącego stateczki na wodzie jest tak widowiskowa czy nie chwilo trwaj na prostym im w tym wypadku szkoda, że tego samego nie mówiłem właśnie scenariusz aktorski rzeczy miał swoje mankamenty UE, ale też nie uczy się zgodzić mam takie poczucie, że podobnie jak było pewnego panowania jednak reżyserskiego ciągle, które będą te rzeczy Piotr sera, że tak jak aktorzy grają trochę swoich w swoich filmach i swoje historie te same wrażenia, że pewnego braku dyscypliny zabrakło przy muzyce, która na początku wydaje mi się czymś zjawiskowy, bo muzyka na sam Mikołaj Trzaska, a potem manieryczne lego bardzo słuchu uwielbiam słuchać uwielbiam, kiedy on pisze dla Smarzowskiego i tworzy nagle jakieś kontra punktująca muzyk, który kompletnie inna niż wszystko co słyszymy w kije i tutaj słyszałem też bardzo oryginalny pomysł by do serialu zatrudnić trzaskiem widać wolność i to rzeczywiście bardzo świeże, ale potem, bo tak nadużywane tak często te przepraszam jazgot Tychy Michał Czarski jest świetny rozwój jest tam jednak zdawały się tak często obecne tak na ekspresyjne wręcz poczuć właśnie manierę, że zaczynamy wpadliśmy w pułapkę, która jest bardzo nieprzyjemna szefowi i to może też coś co wyszła bez pewnego poszukiwania głosy efektów bez zastanowienia się jak działają w pełni kumulacji, ale moim w moim odczuciu to jest wszystko wynika z tego, że masz niedopowiedzeń nie powiedziano nie do końca przeżyta przez samego siebie historia, którą wymyśliła czy to, że jak tu jest też koncentracja na tym, jakby na tych właśnie efektach efektach jakich cenach to będą płakali będą krzyczeli, dlaczego mają wszyscy, dlaczego mają płakać, dlaczego mają branżowy nie wiem takie poczucie, że osiągnie ten serial zniechęcił od pierwszego odcinka nie był w stanie patrzeć na te sceny między tam musiałem na to panienką jego, gdzie niby dla takiego jakiegoś Niewiem analitycznego macza, które tam już samo celem jest, więc miesiąc nie dzieje, że są jakieś dzieci, które markują remizie strażackiej i że po prostu nie mam na to chęci, że to ma tak wygląda fizyczny i niestety większość cen tak właśnie jest zgrana, zwłaszcza jeżeli robią to młodzi aktorzy też w ogóle nie warto patrzeć, więc w moim odczuciu obiecywał, że historia nie jest do końca przemyślana tym problem młodych aktorów wszystkie podwójny i ją już właśnie z 1 strony każdemu dresie może trochę dostać, bo uważam, że z młodymi aktorami jest największy problem po pierwsze, ograniczony mniej doświadczeni, więc pewnych korektach nie mają pewnie jeszcze automatyzmu tak jak nie właśnie Mecwaldowski, który wiadomo, że nie zejdzie poniżej pewnego poziomu sztuki aktorskiej, bo jest po prostu fakturą VAT jest on jeszcze tego nie mają bezpieczników natomiast też mam poczucie, że dialogi, które były pisane dla młodych dialogi są strony gorsze aniżeli te dialogi, bo ja myślę, że to realizowały być za wszelką cenę KUL fajne nie myślę Bartek przewozem rzeczy przeżywam, ale myślę, że chodzi o to, że stary aktor po prostu jak dostanie do kitu dialog też coś z nim zrobi nie wiem zmodyfikuje jego co coś tam na na kombinuje tak, żeby to bardziej na języku leżało i to koniec końców będzie lepiej brzmiało młodych PiS nawet nie wierzę, że może tak, żeby się tak stawiać będzie recytował takie swoje nie, więc stancję stosować taki stan oni decydują jakieś takie zaś te panienki po prostu to jest taka masakra docentem młodej Włoszki tam wyprawiają po prostu nie tak jak przyznaje tutaj się różnią że mnie by dialogi generalnie nie przeszkadzały rozwiały marzenia z elementami Jasną i nie są złe bardzo przeszkadzają wielu młodych bohaterów rzeczy się tam widziałem po prostu coś co do zgrzytu na stropie pod siebie o rozwagę takie tak jest szczególnie dało się nie zauważyć jak wprowadza dyskomfort zaburzające całą percepcję, więc oczywiście i to może się też obciąży właśnie zarówno scenarzysta oczywiście, bo te dialogi najwyraźniej siedziała aktorów tego nie skorygowali też niewinni może nie był w stanie, bo nie widzieli natomiast też szereg właściwości nie wyciąga tego nie miałam poczucie takiej obecności opiekującej się obecności Senat też w charakterze postawa zrobią jak reżyser jest taki jest reżyserem każdy brak jest wszystkim wydaje się czy nie to jest trudne, ale to my na wielu poziomach to wyłazi np. jak jest napisana postać Jakubika, aby się nad nią naprawdę zastanowić tego psychologa więziennego to ja myślałem w którymś momencie, jeżeli chcą nam powiedzieć to jest taki facet, który jest takim miłym mi się bardzo niby ciepłym, ale w tym momencie wychodzi z niego jakiś rodzaj Niewiem Żylety zdeterminowanego faceta może już Pirania pojedzie też wszystko nie wydarzyło jak ja w końcu tak do końca nie wiem, jaka to postać jest co tam, ale tak Rwanda tropy plącze się o tym planie plącze się po tej fabule, ale także ja wiedział co się w nim dzieje to nie poza tym tam jeszcze są takie rzeczy strasznie drażniąca np. za kluczowe sceny, gdzie ten psycholog konfrontuje się z rzekomym zabójcą jego córki być może zabójcą, bo nie ma trupa nie maczała nie wiemy Gianna jest on siedzi w areszcie on tak jakby przez słuchaczy wyciąga z niego te informacje i to zostało naprawdę zagrane znowu tak mówi remiza znowu to było zagrane w taki sentymentalny sposób, jakby dla kogoś, kto zawodowo słucha bardzo zadłużonych ludzi, a teraz jeszcze dodatkową motywację w postaci własnego interesu czy powinien być w pewnym sensie drapieżne jak diabli nie nie puszczać nie opuszczać rąk tego gościa, który za chwilę coś powiedzieć on tam nam klęka się załamuje, a aktualnie do głowy albo głowę w dłoniach chowa to jest tandeta, gdy jak my w moim odczuciu nie wymyślono tej postaci do końca naczynie nie ma odpowiedzi co taki człowiek sytuacji podbramkowej, który równocześnie robi to co robi na co dzień, jakie on potrafi siebie wydobyć tony noty, czyli niema reżyserii i nie ma dobrego scenariusza nie ma zrozumienia tej sytuacji ona jest tylko jakimś kafelki, który ma nam się ogólnie wpiąć do tej naszej fantastycznej fabuły, ale fabuła nie jest fantastyczna i bez tego kafelkami nie ruszy też, jakby nic nie wydarzy dla widza tak, ściągając tak jak dla mnie się nie wydarzyło żeby, żeby właśnie mieć poczucie, że jest napięcie Jerzy wszyscy zaciekawiony tylko takie poczucie, że telewizja po prostu to co zawsze jest ładnym opakowaniu najlepiej, bo trzeba powiedzieć, że to nie jest poziom realizacji Osieckiej to jest bardzo ładnie opakowane w odwołaniu tak by wybór opiera się opakowanie zaglądaliśmy do środka prezent miast, jaki jest nie cieszył się na takie utwierdza, że ta pewność, że bardzo ale, ale nie ma takiego wrażenia, że na nowo to dokładnie to pierwsze wrażenie ja w tym, że można wejście rozumiem tych widzów, którzy dali się uwieść temu, bo to rzeczywiście może gdzieś tam być przyjemna, ale nigdy nie będzie fascynujące są bardzo się absolutnie to jest podstawowy problem, nawet jeżeli jest w Afryce 0506. odcinkiem co w niej wcale nie znaczy, że ja miałam przyjemność oglądania tego serialu nie jest po prostu nudziłam zresztą podzielam, ale to jest właśnie to właśnie to co prawda, o czym, o czym myśmy mówili przy ucieczce zdane mory prawda, że prace nad postacią może mieć charakter naprawdę Super konceptualne bardzo całościowy taki wewnętrzny jako to uzyskuje siłę wtedy wykłada Cranacha prawo znaczy chodzi chodzi o to, że sama forma nie istnieje bez treści i albo wtedy wyrok uważa się zbierałem, ale i wtedy jakby ich wypłaty jest trochę inna, ale w przypadku jest z kina gatunkowego serialu, który jest jednak serialem kryminalnym nawet w tym przepięcie stronę i ryzyko pogłębienia psychologicznego postaci no nie może sama forma zastąpić treści, bo to jest po prostu za mało, jeżeli tak jak mówisz uwag, jeżeli te elementy ze sobą nie współpracują no po prostu nie będziemy mieć ciekawej historii, która ciągnie poruszy jeszcze zostawi takim uczuciem, że jakieś satysfakcji głębszej jak dla mnie za mało myślenia za mało pytań samych twórców do samych siebie za mało też takiego pewnie krytycznego czytania tego tekstu po wielokroć przez różnych ludzi, jakby wspólnej pracy nie wiem nad na tym, żeby pewne rzeczy poprawić na pewno pytania sobie to jest to, aby ktoś dostał pierwszy draft scenariusza władza leci realizuję siebie i też 1 ziemia jest 1 rzecz bowiem wydaje się, że tutaj nie można też wpychać się odpowiedzialności NATO, że są niedoświadczeni twórcy, że debiutują młodzi itd. nie po prostu na mnie to jest rolnej będzie za mocne słowo, ale nie znajduję w lżejszego zrobi takiego warsztatowego niechlujstwa tak przy przy zostawieniu pewnych luk, które powodują, że cały się rozsypuje tak jest i rozumiem te zarzuty funkcje też nie nie uważam, że są bezpodstawne są od stanu w tym takie poczucie i będą też odcinek rozdaje się jako 0304. w tym nasz bohater przychodzi na spotkanie z ważnym więźniem takim facetem, który część więzieniem i nagle po raz pierwszy przez te kilka odcinków nagle widzę sens ze stawką w tej widzę jakiś konflikt nie nie widzę właśnie tych efektów, jakie pewnej takiej sztuczności, bo takiej emocjonalności chciałam tutaj rekompensować pewne inne niedobory tylko widzę realne napięcie ze sceny, że Merkury właśnie, że to jest taka scena 2 faceci siedzą powództwa stołu, ale w tej scenie wyjaśni się wszystko nie jak w tych 3 dialogach co zresztą tam są bardzo dobre tam są takie tam panie pomiędzy słowami się rzeczy rozgrywają nagle mam poczucie, że jestem w serialu chciałby oglądać nie chciała na niego czekać aż tyle i znowu dawać kolejne 2 odcinku, żeby wrócić do tej samej intensywności emocjonalnej bodaj intensywność jest np. tych odcinków, gdzie się gdzie, gdy się względem sytuacja rozwiązuje się cofamy kiedy, kiedy jest retrospekcja nam dla mnie tam było napięcie to był moment ja naprawdę mówię to piąty z czystym sumieniem nagle rozbudziła i chciałam wiedzieć co będzie dalej, ale później dla wewnętrznych mnie nie jak uśpił, bo już te już takie gadżety poznałam już było grane już nie, więc sam nie także ten serialu nie ma takich momentów no ale to jest serial, więc nie może składać tylko wyłącznie oczekiwania na 1 scenę fajnie o znowu czekamy dalej no no nie ono potrzebuje to wśród płatnych owocem wypowiedział na początku tej archaiczną ości wydaje się, że został napisany serial jeszcze kilka lat temu my byśmy tego pewnie czepiali ale, ponieważ dostajemy coraz lepiej napisane seriale, które mają coraz twardziej skomplikowane relacje międzyludzkie napięcie już po prostu oczekujemy czegoś innego jak jednak tak ja myślę, że i tak byśmy się czepiali, dlatego że jednak nie da się szukać pewnych rzeczy zacznie się pewnych rzeczy zaparkować, jeżeli nie ma odpowiedzi precyzyjnej odpowiedzi kim jest żona głównego bohatera jak ta osoba jaka, kiedy ona co dla niego znaczy kimono dla niego jest ona go Toni czuje ona go nakręca też, dlaczego ciągle do niego wyjeżdża z jakimiś pretensjami takimi też są i ochroniły się i co jest dla niej rzeczy po prostu kim jest obawa, dlaczego ta raczej, o co chodzi, dlaczego z nią jest wciąż jeszcze nie dostali nie wiem kim jest dla swoich córek, ale precyzyjnie jak w każdej konkretnej scenie Kimon wtedy jest kim są córki dla siebie jak jest między nimi napięcie to jest po prostu dla mnie to jest takie kino, które utknęło w latach dziewięćdziesiątych uważa, że jak będzie bardzo wulgarnie i będziemy klęli i nie będziemy się lubili będzie ponuro wszyscy będą siedzieli z minami takimi patrzyli na siebie bycie w dzień z winami jak IT to jest prawda to są te emocje to jest coś, czego nie chcemy o sobie powiedzieć nie to nie jest prawda to jest nuda jeśli tego nie kontruje innymi Stanami psychicznymi nie pokażesz inny tego kontinuum jakimś to jest po prostu nuda ani żadne porządne społeczna polskie kino tyle jako Sandy Nafty skandynawski głośnych jeśli ja mówię o tym, że rośnie ten pewny, że sprawia wrażenie ten scenariusz był pierwszym drafcie wpuszczane do produkcji i też chce dla rodziny zgadzając się, że tej niedoróbki powinny zostać złapany 8, tym bardziej temu dziwię, że bez, uznając proces wielodzietnym projekt ma 4 lata chyba, o ile pamiętam lata temu w ogóle zaczęły rodzić ty te pomysły pierwszy dawcy zapewne czy, jakbym to nie jest kwestia pośpiechu to jest kwestia serialu, który też przyniósł drugi się zachwycił się duża lub puszczamy w tym oknie albo wcale i piszemy to bardzo na kolanie choćby ale, żeby szybko do nas zaraz za wcześnie jest też podobnego, tym bardziej rozczarowuje dotyczy to co mówicie, że teraz ten skala, który powinien zawsze stawiałem czy czy mój krytycyzm czy wasz deficyt nie wynika właśnie z czegoś takiego co już jakiś czas temu jeszcze jako krytyk filmowy głos jest awans zależy to sami się bardzo cierpiałem polskich filmów pewnie gdyby dopełnieniem słowacki chorwacki inne naturalne i myślałem sobie, że będę się, że czasami się tak zarzucały to jest pewien rodzaj takiego no takiej nie taryfy ulgowej 8 proc przeciwnie, żeby coś więcej wymaga od nich też tutaj mam poczucie, że technicznie nie następuje to po prostu, że mamy sobie z różnych części świata oczywiście rangę tego pecha oglądaliśmy go w między między oglądaniem teraz stan ich więc, czego chce świat dziełem w swoim gatunku ma jednak ta przepaść tego pewnie świadomości artystycznej tego, gdzie jesteśmy jak opowiadamy po co, dlaczego prezentujemy tak jak inne relacje takie nimi bohaterowie wprowadzimy aktorów notes przewłaszczenie też udawać, że nie ma, że jesteś nie bardzo byśmy się być patriotycznie to rynek co dostrzegł, że jesteśmy bardzo daleko za za światową czołówką na czele nie wiem jeszcze chyba powiedziałem, ale właśnie znowu, bo to bolesne porównanie zmartwychwstał naprawdę naprawdę Drodzy Państwo pauza cisza mają dużą przyszłość w kinie wierzcie w to jest, aby czas na balach tekstem, ale ja widziałem jak etykę jak jest jedno 0 zlotego warte pływał ja jak naprawdę podeszłam do tego dobrą wolą myślenie bardzo chciałam, żeby się budowało, ale no niestety i nie ma tutaj znaczenia, że nawet myślę, że kraj pochodzenia nie ma tutaj znaczenia, dlatego że w kinie udało nam się przeskoczyć barierę w serialu w dalszym ciągu tkwimy w jaki tak jak bywało w latach dziewięćdziesiątych jakoś nie możemy stamtąd wygrzebać nawet po kandydat jak coś w tym sensie musimy zbudować jakiś most nad sądem im więcej na niejednym w tym nad 1 sądem niejeden most w no dobrze za tydzień merowi sta no bo jej będzie finał się boje chętnych co tam się wydarzy się bałem przy osi mają podczas ostatniego odcinka, więc już finał mówienie przez część także miejmy nadzieję, że w tej w tym samym składzie zobaczymy za tydzień wszystko dziękuję bardzo, Jakub Janiszewski jak na listę Bartosz Staszczyszyn Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA