REKLAMA

"Dziś rano na basenie było więcej osób niż zwykle". Rekordzista Europy tłumaczy, jak krok po kroku wrócić do pływania

Rusz się, na zdrowie
Data emisji:
2021-05-30 11:40
Prowadzący:
Czas trwania:
09:17 min.
Udostępnij:

Gościem Przemysława Iwańczyka był Krzysztof Gajewski - trener pływania osób dorosłych, rekordzista Europy w Pływaniu Długodystansowym w wodzie stojącej, z klubu Triathlon Club Wrocław.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ruszy na zdrowie niedzielnym magazynie Radia TOK FM wpływaniu poświęcimy miejsce w naszym programie to, dlatego że są już można cieszyć się z otwartych pływalni to już taki moment, w którym odetchnęli ci, którzy zawodowo bądź też na poły zawodowo zajmowali się zajmują tą dyscypliną sportu albo też rekreacyjnie usiłują utrzymać się dobrej kondycji po prostu Krzysztof Gajewski z nami trener pływania osób dorosłych rekordzista Europy wpływaniu długodystansowym Rozwiń » wodzie stojącej reprezentuje pan triathlon Club Wrocław z ulgą przyjął pan informację o otwarciu pływalni tak witam serdecznie to jest taka wielka dla nas chwila już niestety drugi rok z rzędu, kiedy sport może troszkę odetchnąć kończy się okres kombinowania jak jak trenować w okresie którymi można trenować i powracamy do normalności, w której sporty i możemy możemy mieć kontekst sport, który kochamy w sposób normalny czy w tym wypadku umowa o ocenach i ile straci ile stracili tacy jak pan, którzy pływali właściwie codziennie niektórzy bili rekordy, którzy w, których trening był podstawą fundamentem takiej sportowej egzystencji to bardzo zależy tak naprawdę sytuacja basenu przez cały ten lockdown zimowe była bardziej niż skomplikowana, ponieważ z 1 strony baseny były teoretycznie ogólno dostępnie zamknięte, a z drugiej strony w Polsce powstało bardzo wiele różnych sposobów jak różnego rodzaju kadry narodowej polskiego związku przeciągania liny badmintona czy innych dyscyplin, które wbrew wbrew temu wszystkiemu jednak pozwalały wejść na basen, ale to były takie sytuacje dziwne, gdzie w dużych miastach cały czas pojedyncze baseny były otwarte również dla osób indywidualnych, które włożyły troszeczkę wysiłków to, żeby jednak móc pójść na basen, ale mniejszych miejscowościach takie możliwości nie było, ponieważ te obiekty były tam kupić już pozamykane, dlatego że były nierentowne co z tymi, którzy amatorsko uprawia pływanie, bo mają problemy schorzenia związane z kręgosłupem, bo pływanie odciąża i ten aparat ruchu odpoczywa niestety osoby były bardzo pokrzywdzone przez część zimy była możliwość jest dla celów zdrowotnych wejść na basen no ale no to wiadomo, że w tym momencie, kiedy wróciliśmy na basen to poczuliśmy ulgę i te wszystkie osoby poczuł ulgę celowo przed rozmową dzisiaj powiedziałam rano pójdę na basen we Wrocławiu popływać 2 godzinki zobaczyć czy rzeczywiście wszyscy ludzie na basen wrócili ku mojemu czemu zaskoczeniu też brak takiej radości mam wrażenie dzisiaj np. rano na was nie było dużo więcej osób niż normalnie w niedzielę rano było na basenie, więc takie krzepiące, że ja się bałem tego, że ludzie odwiedzili wpływania odwyk od sportu nie będą chcieli do niego wrócić widzę, że boom sportowej jest naprawdę duży w jaki sposób wrócić do formy porozmawiajmy o tym po po okresie zamknięcia pływalni na pewno musimy zdać sobie sprawę z tego, że będzie wymagało czasu, że przez pierwszy okres pewnie kilku pierwszych tygodni nasza forma będzie dużo słabsza niż to co było przed okresem przerwy nasz organizm musi sobie z powrotem wspomnieć jak to jest właśnie wysiłek i troszeczkę się troszeczkę by jego przyzwyczajeń, więc przede wszystkim dajemy sobie czas i też odnaleźć w sobie taką motywację do tego, żeby ten sport uprawiać, bo jednak uprawianie sportu wymaga jednak sieczkę samo zapału wymaga troszeczkę samo motywacji i musimy to sobie wszystkie wszystko odbudować żeby, żeby wrócić do aktywności fizycznej ma pan jakąś receptę, gdyby tak pan metodycznie krok po kroku powiedział nie wiem 23× w tygodniu po godzinie co robić itd. tak na pewno przez pierwsze tydzień poszedłbym na basen maksymalnie dwa-trzy razy tak, żeby tę wodę się swoje dzieci i nie nastawiać na żadne liczenie basenów patrzenie na zegarki w przypadku sportowców amatorów tempa takie rzeczy i nie zdziwię się też tym, że będziemy w stanie pływać dużo krócej przy tym, że będzie dużo bardziej niż to było przed przerwą, ale z tyłu głowy cały czas miejmy taką wizję to minie woda ma do siebie, że jeżeli długo nie przebywaliśmy tracimy takie magiczne, gdzie wody, czyli jak odczuwamy wobec naszej skórze jak ja po prostu da odnajdujemy się w tym środowisku i po kilku wejściach na basen takie odczucia wracają mi będzie nam się pływało wiele lepiej niż te pierwsze wejście, a młodzież nie wiem ci, którzy dopiero startują są progu wielkich karier no bo przecież to ta piramida wygląda także jest jej podstawa mnóstwo dobrze rokujących młodych ludzi dopiero później niż wyłaniają się zawodowcy oni bardzo duże stracili pańskim zdaniem to co też należy tak zależy od tego czy mówimy teraz młodzieży z klubów sportowych, które jednak przez większość okresu zimowego w jaki sposób ani dużych miastach mogła wejść do basenu czy mówimy teraz o osobach, które przez całą zimę naprawdę nie miały możliwości wejścia na basen mam wrażenie, że tutaj ciężko powiedzieć, kto ile stracił bardzo cię powiedz o tym jak bardzo ta rywalizacja między poszczególnymi rejonami Polski większymi miastami zrobiła się niesprawiedliwa, bo jeżeli teraz w okresie letnim porównamy po dwóch-trzech miesiącach treningu teraz zawodnika, który mógł trenować cały czas regularnie do tego zawodnika, który do tego nie miał dostępu to przepaść będzie olbrzymia tak będą rzeczywiście widać różnicę w sile zawodnika jego technice no i też to co chyba w tym wypadku młodzieżowymi najważniejsze wszelkiego rodzaju dysfunkcje wadach postawy, bo tutaj tutaj nawet tutaj widać duże pogorszenie wśród dzieciaków, że jednak siedziały bardzo dużą i te straszne, kiedy patrzymy na dzieci i pojawiają się u nich wady postawy nawet szybciej niż przez okres niż dorosły czy można wykorzystać teraz ten okres znowu euforii związanej z otwartymi pływalnia do tego by za sporcie wziąć myśli pan, że taka prawidłowość nastąpi, że niektórzy w końcu ruszą do uprawiania sportu siedzenia na kanapie po okresie bezczynności wielomiesięcznej tak mam taką głęboką nadzieję będziemy robić wszystko, żeby tak, żeby tak się stało, bo nic nas nie przekonuje do sportu tak bardzo jak to kiedy sami na własnej skórze odczujemy, jakie są konsekwencje braku ruchu, a przez ostatnie kilka miesięcy naprawdę wszyscy odczuwamy i wśród wielu osób pojawi się pojawia się już teraz motywacja rady tego tak mogę zacząć trenować do treningu po pierwszych kilku treningach oraz będą bolały ręce, ale przestaną nas boleć plecy przestaną się pojawiać różnego rodzaju problemy, z którymi borykaliśmy się i ma też mam wrażenie, że cała branża sportowa szeroko rozumiana zrozumiała, że sport jest czymś, czego czy musimy coś musimy dużo bardziej promować, żebyśmy w przyszłości w takich sytuacjach, jaka miała miejsce w tym roku nie poddawali się tak łatwo i pozwoli zamknąć dostęp do sportu no dobrze czy jako trener może zaapelować do rodziców należałoby żeby, żeby o nim gdzieś będąc świadomym tego ile sporty daje wzbudzili swoich dzieciach sportową pasję tak pamiętajmy o tym że, gdy sport to nie jest tylko kwestia ich zdrowia fizycznego w rozumieniu tego ile mają miejsce ile mają siły, ale które są przede wszystkim wady postawy wynikające z tego wszelkiego rodzaju problemy, że dziecko szybciej się zmęczy bóle głowy wszelkiego rodzaju problemy, ale również sport PS jest doskonałym sposobem na to, żeby wypracować młodzieży dzieciach, a systematyczność umiejętność ciężkiej pracy tak, a to jest kolejny problem, który obecnie wśród dzieci pojawił dzieci jednak, siedząc w domu nie będą szkole troszeczkę utraciły wiele nawyków przyzwyczajeń do pracy teraz sport jest doskonałym sposobem na to, żeby z powrotem przywrócić wszystkich umiejętnością pracy dziękuję bardzo, te rozmowy Krzysztof Gajewski trener pływania rekordzista Europy w pływaniu długodystansowym wodzie stojącej triathlon Club Wrocław był naszym gościem dziękuję bardzo, dziękuję serdecznie pozdrawiam Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA