REKLAMA

"Nie znam nikogo, kogo do oferty pracy przekonałyby owocowe środy". Kandydat na pracownika czy już raczej klient?

Dobry Pracodawca
Data emisji:
2021-06-02 16:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
27:41 min.
Udostępnij:

Marzena Mazur rozmawia z Mają Gojtkowską, autorką książki "Candidate experience - jeszcze kandydat czy już klient?" o tym, jak wygląda proces rekrutacyjny w Polsce. Ale przede wszystkim o tym, jak opinia kandydata na jego temat może wpłynąć na wizerunek firmy, skuteczność rekrutacji i przyszłe wybory kolejnych kandydatów. Rozwiń »
Partnerem podcastu jest OLX, serwis z ogłoszeniami o pracę. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest OLX serwis z ogłoszeniami o pracę dobry pracodawca zaprasza Marzena Mazur audycja z cyklu dobry pracodawca przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie porozmawialiśmy sobie dzisiaj o tym czy warto dbać o doświadczenia kandydatów w czasie rekrutacji czy powinniśmy myśleć o osobach, które zgłaszają się no odpowiadają na nasze ogłoszenia o pracę jako o kandydatach czy może już jako o klientach i właśnie sobie dzisiaj porozmawiają Rozwiń » państwa moim gościem jest pani maja Kotowska autorka książki kandydat kandydat, eksponując jeszcze kandydat czy już klient dzień dobry dzień dobry witam państwa bardzo serdeczne no to od razu zapytam, kto jeszcze kandydat właśnie czy wg pani już mnie to ja zacznę od takiej energetycznej historii na jakiś czas temu, a my siedziałam sobie w kawiarni a, chcąc niosące praczka podsłuchiwała potem para młodych ludzi, którzy siedzieli obok mnie, o czym rozmawiają, a oni tak się akurat zdarzyło, że aplikowali poszukiwali pracy i przez telefon aplikowali, a więc, ponieważ to bardzo mój temat, więc ja nadstawić ucha, ale i byłam ciekawa, więc krąg rozmowa się potoczy tam będą takie bardzo ciekawa na stwierdzenie dziewczyna znalazła Warta praca w wydziałach nie znam tej firmy, ale zaaplikuje Knight opiekowała i to taka sytuacja, która bardzo często zapominamy często zapominamy, że ten proces aplikacji ten proces, w którym człowiek decyduje się spróbować zostać pracownikiem naszej firmy to jest de facto pierwszy punkt styku zmarł jako taką, a czas ten człowiek nie dla produktów nie zna usług, ale próbuje zostać kandydatem na choćby z tego powodu warto pamiętać, że ten kandydat może być klientem są badania, które pokazują, że negatywne doświadczenia rekrutacyjne przekładają się później na decyzje zakupowe naszych kandydatów UE bardzo boleśnie przekonała się o tym jakiś czas temu firma wejdzie mowa, a brytyjski oddział tej firmy bardzo znana Marka i on jakieś 5 lat temu zdecydowali się właśnie zweryfikować czy kandydaci są klientami no co zrobili, a w ciągu roku, a bardziej obaj odrzucił ponad 120 000 kandydatów tak w różne procesy adaptacyjne ani stosowali się sprawdzić ile z tych kandydatów to są realni ich klienci okazało się, że to jest 18% z tych 120 000 dużo mało nie mnie oceniać, ale potem oni się za zastanawia się dobra to sprawdź czy te decyzje te doświadczenia rekrutacyjne przykładem rzeczywiście na to, że ludzie są dalej naszymi klientami albo nie naj tutaj już pojawił się problem, bo po zweryfikowaniu nazwisk kandydatów z bazami danych klientów okazało się, że procesy rekrutacyjne przełożył się na odejście aż 6% kandydatów też z 6 mandatów czy to nie bagatela ponad 71000 osób zdecydowało się po udziale w procesie rekrutacyjnym zrezygnować z usług zaczyn model jako klientów, a to kosztowało zimowa ponad 51 000 000 funtów, a więc myślę, że taki świetny Case, który pokazuje tak kandydat to też jest klient no niestety o tym bardzo bardzo bardzo często zapominamy, o ile w przypadku firmy wreszcie mowę rzeczywiście możemy szukać takich analogii to rozumiem, że firmy, które np. nie produkują dawne dla konsumenta dla takiej osoby fizycznej tylko świadczą nas np. usługi b2b teraz sobie myślą, a na to my jesteśmy bezpieczni zapewnia musimy dbać o doświadczenia kandydatów w czasie rekrutacji, bo właściwie to i tak nie jest nasz klient tak tylko powstaje pytanie czy rzeczywiście jesteśmy w stanie oddzielić tak taką taką mocną kreską, kto jest klientem a kto jest kandydatem a kto jest w ogóle osobą z zewnątrz, która po prostu będzie nasze usługi produkty usługi b2b polecać innym czy my jesteśmy w stanie patrząc na danego człowieka wyraźnie on na pewno nigdy nie będzie jakimś tam punktem styku pomiędzy nami, a potencjalnym klientem nie jesteśmy w stanie zrobić, a nie jesteśmy tego w stanie zrobić, tym bardziej że dziś żyjemy zdigitalizowane świecie ita ten to łatwość 1 ten przepływ informacji jest dużo dużo większe dużo mniejsze nie może sobie pozwalać takie zero-jedynkowe traktowanie wszystkie procesy komunikacyjne rekrutacyjne marketingowe unosić się bardzo bardzo bardzo mocno tam bardzo mocno się gdzieś tam msza zaczynają nas musimy mamy do 1 rzeczy, że tak naprawdę te doświadczenia, które my jako ludzie mamy różnych procesów zakupowych te doświadczenia, które my w kontekście obcowania z markami mamy jako klienci one dużym stopniu przekładają się na nasze oczekiwania, które my jako kandydaci mamy, a względem pracodawców skoro jakiś tam konkretny sposób jest z nami się w stanie komunikować Marka usługodawca Marka produktowa to oczekujemy często podświadomie w ten sam sposób będzie się z nami komunikował, a pracodawca w procesie rekrutacyjnym tutaj, ponieważ taki ogromny ogromne rozdźwięk no bo generalnie ten poziom doświadczeń rekrutacyjnych, a jest naprawdę niski, a zwłaszcza w Polsce akcję np. większość firm nawet nie odpowiada na aplikację no ja zawsze nie zawsze odpowiadam wynikami badań raportu kandydat Express za 20172019 roku taki bardzo kompleksowy raport badający doświadczenia mając doświadczenia, a Polaków przygotowane gotowane od lat czas rekrutera i on pokazuje, że 80% kandydatów ma poczucie, że nie zapoznał się z dokumentami aplikacyjnym i 8 na 10 kandydatów ma poczucie po wysłaniu swojego CV Ron trafia no dosłownie czarną dziurę i tak naprawdę nic się z nim dzieje teraz poznali lekceważy fakt tak dokładnie zostali zlekceważeni to pomyślmy sobie, a czy jest na tym świecie jakakolwiek firma, która pozwoliłaby sobie na takie lekceważenie klientów np. przez dział obsługi klienta co siedział zostawić co się stało z działem obsługi klienta, którego 810 klientów uważa, że ich zapytanie w ogóle nie zostało nawet odczytamy to najpewniej nie czekałaby jakaś taka świetlana przyszłość w danej organizacji no bo tam to lekceważenie jest z automatu uważane za skandaliczny tak niestety w procesach HR bardzo dużo jest lekceważenia UE takiego założenia, że kandydat się domyśli, że przecież to jest oczywista, że przecież on może poczekać niestety procesy harowała, a w szczególności, a temat doświadczeń kandydatów, a on jest bardzo mało równowagi on tam tam nie ma partnerskiego traktowania pracodawcy przez kandydata kandydata przez pracownika netto przekłada się na bardzo bardzo złe doświadczenia, bo po pierwsze mamy takie poczucie, że ja nie wiem co się dzieje i to wynika choćby z tego, że firma po prostu informują co się dalej dzieje, a może jest mnóstwo rzeczy wystarczy wysłać korespondencję dała osoby, która aplikuje powiedzieć Hej, progi Anda dziękujemy ci za aplikację teraz stanie się z nią to i to w ciągu 4 tygodni, a magistra skontaktujemy pozdrawiamy serdecznie twoja firma marzeń, ale problem jest też jeszcze 1 to jest oczywiście temat informacji zwrotnej, a każdy kto, choć raz szukał pracy wie, że trzymania pracodawcy informacji zwrotnej, a szczególnie o powodach niezatrudnienia no to jest naprawdę bardzo rzadka praktyka, a znów badania pokazują, że kandydaci chcą wiedzieć 90% kandydatów chciałoby znać powody odpadnięcia z procesu rekrutacji z czego 40% w UE chce wiedzieć, dlaczego odpadł z procesu rekrutacji nawet jeśli zdarzyło się dużo pierwszym etapie, czyli po analizie ich CV no niestety pracodawcy no nie odpowiadają na oczekiwania albo odpowiadają wciąż zbyt małym odsetku no ale właśnie po pytanie czy są w stanie po, jeżeli np. na jedno stanowisko przychodzi nam 120150 ofert tak kant te kandydatów, bo to odpowiedzenie analizowanie tych ofert i odpowiedzenie może być naprawdę bardzo czasochłonne na szczęście żyjemy w 2001. wieku pełna digitalizacja postępuje ostatnie lata bardzo przyspieszyły no i znów ja odwołam się do analogii, a pomiędzy komunikacją z klientami marki produktowe usługę usługodawcę całe korporacje utrzymują bieżącą zautomatyzowaną komunikację nie z setkami, ale tysiącami czas nawet z milionami klientów tak mają różnego rodzaju systemy zarządzania kontaktami z klientami i tak komunikacja jest utrzymywana no to skoro może marketing skoro może sprzedaż to dlaczego nie mogą zespół charczy zespołu rekrutacji przecież mamy systemy ATS, czyli systemy pozwalające zarządzać aplikacjami mamy różnego rodzaju narzędzia umożliwiające grywalizacja procesów rekrutacyjnych, które właśnie tą komunikację usprawniają myślę, że to nie jest problem narzędziowe, bo narzędzie dzisiaj 2001. wieku znajdziemy narzędzie, które naprawdę powinna absolutnie każdy każdy problem tylko to jest kwestia odpowiedniego nastawienia i potraktowania jako priorytet płynnej stałej ciągłej komunikacji absolutnie każdym kandydatem na bieżąco, bo myślę, że to są na bieżące też ważne, bo bardzo często, kiedy pracuje z dostawcami problemem jest właśnie ta bieżąca komunikacja często pracodawcy szczególnie w pierwszym etapie, kiedy Phoebe spływają czekają odpowiedzią do osób, które odrzuciły z różnych powodów należy analiza CV do zakończenia całego procesu, czyli 2 albo 3 tygodnie no to jest jakby dodatkowe opóźnienie tej informacji prawda jest taka, że rekruter o tym, że odrzuca kandydata nowie w momencie, gdy przegląda jego CV to kwestia sekund to nawet nie są minut, a i to co ważne to wyrobienie w sobie MO tego nawyku płynnej komunikacji duszę absolutnie da zrobić, a przy użyciu odpowiednich narzędzi to co pani mówi to główną blokadą główną przeszkodą jest blokada w myśleniu o tym, żeby traktować kandydata, czyli potencjalnego pracownika jako już np. u zewnętrznego klienta, który będzie odbiorcą właśnie naszej komunikacji tak i to to to jest tym bardziej trudna, że ta doświadczenia klient doświadczenia kandydatów nie są one traktowane jak miernik, a znów, kiedy przyjrzymy się miernik com, która po, które sięgają pracodawcy Społem HR sporo rekrutacji właśnie w kontekście oceny skuteczności efektywności procesów HR i tutaj też polecam raport efektywność rekrutacji, a przygotowane przystępnego, a przeze mnie wcześniej rekrutera tam bardzo mocno widać żaby na pierwszy plan wysuwają się przede wszystkim jako cywil długość procesu rekrutacji i ilości, które płynęły, a tylko 1 ma 5 pracodawców bada realnie doświadczenia kandydatów tylko 1 na 5 pracodawców pyta swoich kandydatów chęć drogi kandydacie, a co sądzi o tym procesie coś się podobało, a co zmieni szczególnie to pytanie o to co by zmienił z perspektywy budowy doświadczeń jest szczególnie wartościowe, bo jak my mamy polepsza jakikolwiek proces jeśli będziemy pytać głównego zainteresowanego, czyli kandydata są mysi desek pierwszy wątek drugi wątek jest taki, że znów zdecydowanie za często proces rekrutacji traktowanej jako proces HR rowy i jako temat, którym zajmuje się tylko rekrutera prawda jest taka, że proces rekrutacji jest proces biznesowy i w nim by odpowiedzialność za niego bierze nie tylko rekruter pracownik zespół HR, ale również przyszłe HFT zwany High menadżer tak na niego mówimy, a sam pucharowym, czyli przedstawiciel biznesu i ta odpowiedzialność za cały proces, ale też z doświadczenia, a kandydata no spoczywała poniekąd na obu stronach, zwłaszcza że takie no bo właśnie z 1 strony kandydat może być klientem kupując usługi albo produkty, ale z drugiej strony on może być nośnikiem opinii o firmie i wpływać na to jakich kandydatów do pracy firma pozyska, więc też potencjalnie może się przekładać to ma biznesowe zyski po prostu jakość pracowników, która będzie chciała, którzy będą chcieli aplikować do firm i to się dzieje tylko my o tym nie rozmawiamy sobie z tego nie zdajemy sprawy mojej książce opisuje historię takiego pracownika Michała, które brał udział w procesie rekrutacyjnym, a do bardzo bardzo znanej dłużej firma, a tobą wieloetapowy proces otarł się o praktycznie wszystkich członków zarządu, a na finał tego procesu tego procesu wydawać by się mogło był dobra, ponieważ Michał otrzymał informację, że zostanie zatrudniony do naprawdę bardzo no właśnie właśnie nie jak właśnie nie, bo następnego dnia rozwoju z niego dyrektor HR i powiedział jeszcze Michał no mecz jednak nie zatrudnimy, a ten człowiek po czteromiesięcznym procesie rekrutacji, którą spotkał się z 67 osobami zapytał się do czego nadawać mogą tak poważne pytanie, dlaczego skoro dzień wcześniej otrzyma informację na tak tutaj coś co się może przez to właśnie trwa godzinę jednak nie no wydawać by się mogło nie jest duże oczekiwania prawda, a i dyrektor HR poziomów co no nie wiem ja po prostu nie wiem co się wydarzyło, a i wielu szkół podsumowanie tych konkluzji, a po to, moje rozmowy z Michałem kitą wspominał prezes powiedział i co od tamtego czasu od radziłem to firma 6 moim znajomym i to się dzieje nasi kandydaci odradzają udział w procesach rekrutacyjnych nasi kandydaci odradzają zakupy, a odradzają współpracę z różnymi organizacjami, bo pamiętajmy, że proces rekrutacyjny jest przykładem jednego z wielu procesu i dlaczego jeśli on działa fatalnie dlatego ludzie mają zakładać, że inne procesy są dużo wyższym poziomie, nawet jeżeli są to zupełnie inne działy w firmie, ale widocznie skoro HR działa poparta być może w sprzedaży czy w obsłudze klienta może działać podobnie, a nam nagle może się okazać, że proces rekrutacyjny takim papierkiem lakmusowym całej organizacji jeśli spojrzymy sobie ilość kandydatów których, którzy mają potem kontakty z pracodawcą to te liczby mogą dać naprawdę przerażające, a z drugiej strony ja zaś to pod staram się uczyć też pozytywnie z drugiej strony biorąc pod uwagę to jak niski poziom doświadczeń pracy pracowników kandydatów on jest niski naprawdę generalnie nawet gdyby państwo wznowili kart czy znacie kogoś, kto brał udział w procesie rekrutacyjnym i tego doświadczenia były tak naprawdę wyjątkowa to myślę, że mogę się założyć, że tu będzie zaś oznacza osoba, ale z drugiej strony to oznaczać tak naprawdę wcale nie trzeba dużo robić, żeby wywołać kandydacie aktualnie no bo ten poziom ogólny jest tak niski, że delikatne mała zmiana może nagle budować niesamowite bardzo pozytywne zaskoczenia, które potem będą przypadać na postrzeganie marki dokładnie tak, a zachwycony kandydat opowie o tym przynajmniej kilku osobom mu właśnie z tym efektem działały Słuchajcie, bo tam często nie odpisało, a tutaj dostałem informację zwrotną i ma czas i od razu i bardzo dobrze mnie potraktować to właśnie to gdybym mogła pani powiedzieć jak taki idealny proces powinien przebiegać, w którym momencie dbać o to od doświadczenia kandydata, bo pojawia się ogłoszenie czy to w Gazecie na portalu no i coraz no przede wszystkim po co buduje pozytywne doświadczenia kandydatów to jest przede wszystkim świetna komunikacja na linii pracodawca rekruter kandydat i w ten do tego punktu no trzeba zaznaczyć należy należy włączyć całość kontaktów, czyli wszystkie czyta automatyczne czy to pisane spersonalizowane wiadomości czy kontakt telefoniczny SMS-owe, a więc tak przede wszystkim ten kandydat powinien na każdym etapie mieć poczucie, że pracodawca kamień projekt aplikacji i mieć poczucie, że on wie co siedzi on wie w jakim punkcie danego procesu jest co się dzieje się komplikacje pamiętajmy, że jako pracodawca mamy dużo różnych narzędzi do wykorzystania oczywiście mamy maila mamy telefon, ale mamy też SMS-y, które są naprawdę świetnym narzędziem komunikacji z mandatami jak pokazują badania skutecznie potrafi rozprawić się z problemem nie pokazujących się na spotkaniach rekrutacyjnych kandydat, a z tym często firmy przemierza dróg i punkt to jest dla mnie duże zaskoczenie test łatwość mówienia spotkania to były do badań amerykańskich, a do opcji karnej raport z 2000 pierwsza roku ale, toteż wątek, który często pojawia się w moich rozmowach z polskimi kandydatami taka przepychanka na linii pracodawca kandydat, kiedy się spotkać można tego nie można tej godzinie synchronizacja kalendarza to naprawdę bywa frustrujący zmieniające się dat także warto zastanowić się jak to uprościć no i trzeci punkt to jest oczywiście łatwa praca aplikacji to jedynie, że żyjemy dwudziesty pierwsze wieku liczba użytkowników internetu z poziomu urządzeń mobilnych już dawno przegoniła osoby którzy, które korzystają z internetu również w kontekście aplikacji z poziomu, a laptopów tak czy komputery stacjonarne dlatego ta aplikacja powinna być możliwie łatwa z urządzenia mobilnego jak najmniej kliknięć jak najmniej przepisywania wpisywania danych niedawno nie będę mówiła o przepisywaniu informacji, która kandydat i tak ma na koniec dnia w CV to są takie rzeczy, które na pewno będą te pozytywne doświadczenia, a budowały na drugi co niszczy doświadczenia no na pewno ten brak odpowiedzi to jest absolutnie największy poziom frustracji irytacji złości z drugiej są dość skomplikowany proces aplikacji, kiedy ten musi zalogować przenikać pisał w 1000 dane, a potem cały system jeszcze nie daj Bóg wykracza tak się dzieje a, ale też te bardzo ciekawe to się to się zmieniło właśnie na przestrzeni ostatniego roku na negatywne doświadczenia mandatów wpływa nie umiejętne przedstawienie w procesie rekrutacyjnym, a takich jak wizja misja czy wartości firmy czy nieumiejętne opowiadanie wyjaśnianie na czym polega kultura organizacyjna danego pracodawcy i to jest absolutna nowość, a myślę, że ten temat, który jeszcze przez wiele lat pracodawcy będą musieli mierzyć, żeby o tym umieć opowiedzieć, a ostatnio jest to jeszcze ważniejsza sprawa ten waszym pracownicy coraz częściej mówią o tym, że efekt w dobie pracy zdalnej albo hybrydowej coraz mniejsze znaczenie ma to gdzie jest firma, jakie służącą ona jak wygląda jak wygląda biurowiec bo, a coraz większe właśnie znaczenie ma to jaka jest misja, jaka wizja oczy pracując w jednym z drogi czy w trzecim banku, a właściwie robi to samo tak moja praca polega na tym samym co liczyć coś wypełniam pytanie, jakiej atmosferze to Sobieski chorobie no właśnie i po co to robię, więc to zaczyna być coraz głośniejsze absolutnie przez lata mówiliśmy, że wartości misja wizja ten kierunek w jakim kierunku, jakim kierunku firma podąża ona jest ważne, ale ja myślę sobie, że to właśnie pandemia tak bardzo mocno przyczyniła się do jeszcze większej świadomości, a nas jako pracowników, ale też nas jako konsumentów, bo kolejne badania pokazują, że my, podejmując nasze decyzje zakupowe a nie by coraz bardziej podejmujemy świadomie nie tylko z tego, że robimy jakiś produkt, ale właśnie zwracamy uwagę na wartości na misji, jaka danemu produktowi przyświeca i dokładnie to samo ten sam trend widzimy w w kontekście relacji kandydat pracodawca, a jak się powinien skończyć idealny pracy no przede wszystkim powinien skończyć informację zwrotną czy może inaczej od 8 od elit, bo kandydat powinien mieć świadomość ten proces się w końcu nie domniemywać, że chyba się skończył, ponieważ nikt nic się z nim nie kontaktował tylko pani prezes powinien dbać o takie bardzo Jasnej totalne zamknięcie tego procesu ja przez czytelny zamknięcie rozumiem informacja drogi kandydacie wybraliśmy albo nie wybraliśmy Che, ponieważ z wyjaśnieniem, czego to wynika z tego wynika by kłaniam się ten akt poszukiwane oczekiwane przez kandydatów feedback, a i to pierwsza rzecz za pierwszy punkt, który musi wydarzyć na mojej perspektywy druga rzecz to oczywiście badanie doświadczeń, a pracodawcy powinni badać oświadczenia absolutnie każdego kandydata, które trafił w proces rekrutacyjny takcie każdego kandydata, który zaaplikował oczywiście pytania możemy sobie możemy sobie różnicować na jutro troszkę inne rzeczy zapytana osoba, która tylko zaaplikowały odpadły już na etapie na selekcji analiza CV na inne rzeczy możemy zostać osoba, która dotarła przynajmniej pierwszego spotkania rekrutera, ale każda osoba powinna być zapytana o to jak ocenia swoje doświadczenie ono było dobra co nabyło zła, a jeśli zła to co można na tym etapie procesu zmienić, żeby ona była lepsza jeśli my nie wyrobimy sobie jako praca takiego nawyku regularnego badania kandydatów naprawdę trudno będzie wprowadzać zmiany w procesie rekrutacyjnym no bo trudno zmieniać coś się na jeśli nie badamy opinii doświadczeń głównego odbiorcy głównego użytkownika danego procesu, a być może okaże się, że firma, która wprowadza rzeczywiście dzięki 2 doświadczenia kandydata już na etapie rekrutacji już nie musi się licytować z innymi firmami nie wiem owocowym środami czy dodatkowymi benefitami, bo pokazuje od samego początku, że bardzo poważnie traktuje człowiek nie chce go po prostu kupić można zupełnie poważnie nie znam kandydata, który zdecydował się na pracę firmy ze względu na owocowe środy i możliwość radzenia sobie soków duża znam natomiast kandydatów, którzy zdecydowali się na prace, ponieważ ujęło ich spersonalizowane indywidualne podejście rekrutera i takie poczucie zaopiekowania się do informowania, więc myślę, że jeśli coś inwestować, a to raczej w ten drugi obszar budowy świat ostatnie pytanie to jeszcze kandydat czy już czuję, a klient klient klient absolutnie już klient piękna procesów honorowych polega na tym, że tutaj naprawdę nie trzeba odkrywać Ameryki na nowo, bo właściwie temat budowy doświadczeń znamy doskonale z kontekstu klient takiego na rzeź firmy od lat dbają doświadczeni mają z czego czerpać oczywiście tutaj nie trzeba zawracać kijem Wisły nie trzeba tworzyć proces na nowo wystarczy klienta zamienić na kandydata zaczerpnąć od kolegów z działu rekrutacji marketingu dobre praktyki i dostosować je do rzeczywistości halowej z mojej perspektywy takie 3 elementy pascha to po pierwsze, świadomość tego ten człowiek potrzebuje, a które aplikuje, gdy kandydat na każdym etapie, a po drugie, uspójnienie komunikacji zadbanie, żeby ona naprawdę była na każdym etapie po trzecie badanie oświadczeń i naprawdę będzie dobrze bardzo dziękuję za udział w audycji państwa moim gościem była pani maja Kotowska autorka książki Kandyda Experience jeszcze kandydat ciężkie bardzo dziękuję, a na jego suszenia, a ja nazywam się ma ona Mazur zapraszam na kolejną audycję z cyklu dobry pracodawca do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DOBRY PRACODAWCA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA