TOK 360 amerykańskie i na IT Airlines kupują pasażerskie ponad wiekowe samoloty boom uwertury, które mają być następcami słynnych samolotów Concord wycofanych z użytkowania wycofanych w roku 2000 to w związku z katastrofą lotniczą w okolicach Paryża samoloty zostały zaprojektowane w Denver zamówienie dotyczy zakupu 15 maszyn, które pozwala te maszyny pozwalają na pokonywanie trasy USA Europa w ciągu zaledwie 3,5 godziny o tym wszystkim będę rozmawiał teraz z Erykiem
Rozwiń »
Kłopotowski ekspert do spraw lotnictwa dobry wieczór witam tak 360 w obrębie no i zaczniemy może od tego co możemy powiedzieć o tej konstrukcji i w czym te nowe samoloty będą lepsze od Concorde jeśli będą lepsze to jest dobre pytanie czy będą, w czym będą na razie jest troszeczkę taka sfera Myśla działań PR-owy marzeń i nakreślenia pal planów dla iPad, gdzie chcą być i czy chcą się wyróżnić na rynku, zwłaszcza w sytuacji, w której naprawdę lotnictwo dzisiaj wraca po pandemii jakoś musi odbudowywać bazę klientów ten samolot rzeczywiście jest zupełnie nową nową konstrukcją od morza inaczej sama konstrukcja nie jest mała jest taką takim modelem, który w 75% odpowiada koncernowi znaczy jest taką skalą konkordat ten samochód wydaje się smuklejsze tak ma być przeznaczony tylko wyłącznie dla klasy premium, czyli mimo klasie biznes i klasie pierwszej rozumiane jako takiej zupełnie tej ekskluzywnej ceny biletów mają się zaczynać na dzisiejsze pieniądze od 5000USD no nie będzie to na pewno tania podróż, ale z pewnością szybko to, o czym się będzie charakteryzował, a właściwie problemy, jakie będzie miał to są 2 podstawowe rzeczy pierwsza to jest hałas, a druga to jest emisja spalin, a i tu dużo zależeć będzie tego, jakie silniki zostaną zastosowane w tej chwili odpowiednich silników do tej maszyny jeszcze no po prostu nie ma nie ma nie są one sprawdzone nie są przetestowane, więc jest to również takie trochę wróżenie z ZUS-u, gdzie my znajdziemy z tymi samolotami za kilka lat i czy rzeczywiście z tytułu, skąd w ogóle wzięła się za cenę taka potrzeba, żeby przywrócić samoloty ponad rynkowe do ruchu pasażerskiego skoro przez te wszystkie lata to było możliwe za pomocą tak powiedział tradycyjnego lotnictwa powiedzmy, ale w każdym razie po prostu samolotów wolniejszych oczywiście tu mamy do czynienia z różnymi tendencjami w lotnictwie i jedna z tych tendencji to jest prędkość inna to jest wielkość wielkość krok Mania wielkości została skorygowana przez rynek, a im przez na pewno infrastrukturę lotniczą myślę tutaj o 747 i który był dosyć starą konstrukcją, ale o również o 380 proc jako nowa konstrukcja mógł zabierać ponad 500 pasażerów na pokład, ale okazało się, że sam samolot tonie tonie wszystko potrzebne są duże inwestycje na poszczególnych lotniskach, na których ten samolot mógłby lądować i zapewne tutaj będziemy mieli do czynienia z podobną sytuację czy będą, jakie warunki lotnisko będzie musiało spełnić, żeby przyjąć ten samolot ta tendencja prędkości towarzyszy lotnictwu zawsze chcemy podróżować jak najszybciej chcemy latać jak najszybciej loty ponad wiekowe cywilne pasażerskie zostały zakazane po 11 września, więc teraz mówimy o tym, że samoloty mogą jak na dzisiejsze prawo latać tylko i wyłącznie nad wodą i z prędkością ponad rynkową stąd ta trasa ta idea promowania lotów nowej wyglądem to trzeba podkreślić też, że to jest jedna z najbardziej popularnych fraz projekt przed pandemią korzystały na dziesiątki milionów pasażerów rocznie jak dzięki tym maszynom zmieni się podróżowanie pomiędzy Stanami Zjednoczonymi, a Europą no bo w tej chwili to to jest wyprawa, żeby dać samolotem w 1 bądź drugim kierunku myślę, że nie to znaczy ja uważam, że dzisiaj podróżowanie jest bardzo komfortowe, pomijając kwestie pandemiczne niż po roku 2019 ósmy roku 2022 uznaje, że pandemia nie było i podróże pomiędzy Europą Stanami są dosyć go bardzo dużo bezpośrednich połączeń nie do bardzo wielu miast w stanach Zjednoczonych bardzo wielu punktów Europy i lotniska są gotowe na przyjęcie wielu milionów pasażerów i lotnictwo jest bardzo demokratyczna nas w tym kontekście, że nawet taryfy 3 z ceny biletów za podróż 2 strony do Stanów zjednoczonych Europy, a to zaczynały od 10001200zł także oceny prawnej to podróż na, zwłaszcza nowymi maszynami typu Dreamliner tytuł, a nowe airbusy 350 to komfort podróżowania i przyjemność podróżowania zastosowane materiały wyciszenie większe nie okna, a granie światłem na pokładzie to wszystko powodowało, że te 6 godzin na pokładzie czy nawet 9 godzin na pokładzie było jak najbardziej znasz no to co w takim razie zlote nowe samoloty to znajdę to będzie zasadne jest bazowanie zdecydowanie dla tych, których stać, którzy muszą podróżować szybko to jest zdecydowanie dla ruchu biznesowego to jest zdecydowanie dla ruchu, który nie patrzy na pieniądze patrzy na czas IT, czyli pół godziny, a oszczędności czasu czy 5 godzin oszczędności czasu oznacza dużo większe zarobki niższe niż rzeczywiście cena tego widać także myślę, że to jest taka ciekawostka, którą też na IT chce wprowadzić jako nie sposób na przyciąganie tych ludzi, którzy dzisiaj myślę, że korzystają np. z prezenterów, którzy latają samodzielnie wydają dużo większe pieniądze o to, żeby podróżować combo bardziej komfortowo no to jest walka o emeryt ma rok 2025 jeśli dobrze kojarzy to ma być ten czas, kiedy te pierwsze samoloty wystartują nie wiem, kto się zgadza przyjdzie nam zatem poczekać jeszcze trochę na to aż samoloty, które są następcą słynnych konkursów wzbiją się powietrze bardzo dziękuję był z nami Eryk Kłopotowski ekspert do spraw lotnictwa, a to 360 wraca za chwilę
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: TOK360
-
04:07 W studio: Michał Tragarz
-
03:30 W studio: Przemysław Pozowski
-
05:32 W studio: dr Dominika Pszczółkowska
-
05:53 W studio: dr Anna Cichecka
-
06:43 W studio: Adam Cioczek
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
25.09.2023 08:20 Poranek Radia TOK FM22:48 W studio: Jacek Nizinkiewicz , Jacek Gądek
-
-
25.09.2023 07:20 Poranek Radia TOK FM12:17 W studio: o. Paweł Gużyński
-
25.09.2023 08:00 Poranek Radia TOK FM10:35 W studio: Izabela Leszczyna
-
25.09.2023 06:40 Pierwsze Śniadanie w TOK-u13:10 W studio: gen. Tomasz Bąk
-
25.09.2023 07:40 Poranek Radia TOK FM14:39 W studio: Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz
-
25.09.2023 06:59 Codzienny podcast gospodarczy07:53 TYLKO W INTERNECIE
-
25.09.2023 06:20 Pierwsze Śniadanie w TOK-u07:51 W studio: dr Paweł Kowalski
-
25.09.2023 06:00 Pierwsze Śniadanie w TOK-u11:24 W studio: Jolanta Ojczyk
-
25.09.2023 09:00 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka11:22 W studio: Adam Jasser
-
-
-
-
-
-
-
-
25.09.2023 04:40 Przewodnik Wyborcy 202301:26
-
25.09.2023 04:39 Przewodnik Wyborcy 202301:29
-
-
-
25.09.2023 12:00 Dzień po wyborach
-
-
25.09.2023 04:36 Przewodnik Wyborcy 202301:09
-
-
-
-
25.09.2023 04:31 Przewodnik Wyborcy 202301:38
-
-
25.09.2023 13:20 Połączenie11:23 W studio: dr Sebastian Duda
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL