REKLAMA

Pożegnanie z pracodawcą a doświadczenia pracownika

Strefa Szefa
Data emisji:
2021-06-06 15:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
29:47 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
strefa szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie w zeszłym tygodniu mówiliśmy o on Board rynku, czyli o procedurze wdrażania nowych pracowników do pracy i opowiadaliśmy o tym musiałam doświadczenia kandydata do pracy są bardzo ważne, że często ta dobra dobrze wśród przeprowadzona procedura boarding Guo pozwala mam na uniknięcie sytuacji, kiedy kandydat jeszcze przed rozpoczęciem pracy już mniej rezygnuje podobno ostatnio zdarza Rozwiń » się to coraz częściej mówiliśmy o doświadczeniach kandydata i o to jak one wpływają potem weszła jego satysfakcji z pracy, ale również jak wpływają na markę firmy, bo ten kandydat może być zarówno klientem tej firmy w przyszłości albo już z klientem, ale też morza opinię o firmie przekazywać dalej porozmawiamy sobie na dzisiaj w takim razie o sytuacji pożegnania pracownika z firmą o doświadczalną pracownika firmy lub już za chwilę byłego pracownika firmy i o tym no właśnie czy powinniśmy dbać o to doświadczenie czy powinniśmy zastanawiać nad pracownikami jako potencjalnym klientom nasze firmy są możemy zrobić jako ME osoby, które zatrudniają pracowników, żeby to rozstanie z firmą było dobrym doświadczeniem ciekawym interesującym doświadczeniem dla naszego pracownika państwa moim gościem jest pani Adrianna Połczyńska dyrektor HR w firmie trend Glass dzień dobry dzień dobry porozmawiajmy sobie najpierw o takiej sytuacji, kiedy pracownik sam odchodzi z naszej firmy jesteśmy przełożonym przychodzi pracownik składa wypowiedzenie mówi, bo ma odszedł ten moment rozstali się z firm co wtedy możemy zrobić oczywiście przecież próbować go zatrzymać jeśli jest osobą rzeczywiście wartościową w sensie wykonywanej pracy naturalnie no nie zawsze to możliwe tak, czyli jak zatrzymać ten leżał on też tak zależy na czym pracownikowi szczególnie zależy właśnie tutaj na pewno warto rozmawiać zawsze warto rozmawiać szczególnie w takich sytuacjach i po to, żeby się dowiedzieć, jaki jest powód takiej decyzji poza sytuacjami życiowymi, gdzie ktoś nie zmienia miasto np. tak to warto się dowiedzieć od rzeczywistą motywację i poświęcić pracownikowi w czas nie tylko na przyjęcie dokumentu również na to żeby, żeby właśnie dowiedzieć co, choć teraz jeśli chodzi o pieniądze oczywiście możemy próbować negocjować podnosić stawkę czy też to jakieś inne przez jakiś inny sposób rekompensować to, czego pracownikowi brakuje kwestii materialnej tak jakiś samochód możemy tak czy coś takiego natomiast jeśli jest sytuacja taka, gdzie pracownik podaje może brak możliwości rozwoju szeroko rozumiany tak czy już zakończył też pyta uczył się wszystkiego wieś dalej nie pójdzie już możliwości skończyły dalej nawet w sensie merytorycznym tak tak mi się wydaje albo kiedy chciałby awansować, ale wiesz to jest niemożliwe już tak, bo chciałby zająć miejsce swojego szefa, a tak bardzo to jest takie to jednak taka argumentacja podmioty trzeba przyjąć i tyle mamy do zrobienia tak, żeby dać pracownikowi tutaj tutaj wsparcie teraz już samo pochylenie się NATO na taką sytuacją, kiedy pracownik mówi nam dziękuję bardzo, jest dla pracownika bardzo ważna po pierwsze a tu jeszcze w jakim sensie docenione, a po drugie, troszkę trudniej jest mu podjąć taką decyzję o odejściu tak i pożegnali się zamknięciu Vitala no no po trzecie to w zależności od tego jaka jest to motywacja jego odejścia i jaka jest forma rozmowę tak tak też będzie mówił o firmie później, tak więc możliwości jest trochę, kiedy czyta po kilka różnych, kto w zależności, jakie i, jakie w danym momencie, jakim ten moment jest firma w jakim momencie firma tak i jak rzeczywiście pracownik jest niezbędne niezbędne jest co robi i wydaje się być niezastąpione w danym momencie to rzeczywiście tutaj bardzo dużo różnych rzeczy może dać natomiast boi i to też papier mam do tego mieszane uczucia tak natomiast jeśli chodzi o tak tak właśnie chciałabym się zatrzymać na chwilę ma przy tej sytuacji, kiedy np. pracownik mówi nam, że głównym powodem odejścia z pracy są kwestie finansowe i tutaj po popisie zapalać czerwona lampka z 1 strony jest mnóstwo takich doradców, którzy mówią co jakiś czas idź do szefa, mimo że masz właśnie ofertę innej firmy odchodzisz i wtedy wymusza podwyżkę, a pan na i wtedy byłby to wygląda takie, jakby mało mało przyjemny z punktu widzenia pracodawcy zagrania, ale z drugiej strony, jeżeli naprawdę są kwestie finansowe my się ugniemy to podwyżka Obamy to w głowie pracownika też może się pojawić takie myślenie, czyli oni bowiem dać podwyżkę, czyli oszczędzali na mnie tak to, ale jak wytłumaczyć wtedy taką nieoczekiwaną podwyżkę skoro wcześniej nie było możliwe, a teraz nagle, że takie myślę że, toteż trudno powiedzieć jednoznacznie tak natomiast jeśli niema mowy to są także po prostu się czy tak jakoś po prostu to jakiegoś powodu zupełnie nieuzasadnionego trudnego do odnalezienia tak naprawdę, gdyby pracownik dostaje podwyżki to dostrzeżemy rzeczywiście możemy ocenić jeśli jest taka sytuacja prezentuje tutaj kwota po po stronie pracodawcy się faktycznie rzadko zdarza natomiast faktycznie tak jak pani powiedziała to jest istotny kłopot w momencie kiedy, kiedy pracownik używa argumentu odejścia jako argumentu tego, żeby dostać podwyżkę, a tutaj myślę, że to jest sytuacja jest by powiedziałbym nawet niebezpieczna uleganie w takiej sytuacji, dlatego że po pierwsze, wiemy, że zmiana wynagrodzenia wystarcza w cudzysłowie oczywiście tak na 3 miesiące tak ma ona jest motywująca 34 miesiące potem musieliby konsumujemy tutaj analiza łatwo tak tak dokładnie chcemy kolejną podwyżkę w związku z tym taka niekończąca się historia i Pete choćby z tego powodu jest nieefektywne z drugiej strony jeśli rzeczywiście pracownik uzyska w takiej sytuacji podwyżka i metod nie ulegniemy to trochę wystawiamy się taką sytuację, gdzie inni też mogą w ten sposób próbować tak skoro mnie się od 1 mu się udało tą to to też się uda i innym osobom poza tym jeszcze 1 jeszcze 1 sytuacja białych założenia Wrześni pracownik podaje jedyny argument co co dla mnie mało prawdopodobne lokal lub bodaj jedyny argument odejścia to teza niskie wynagrodzenie to on odejdzie tak tak nawet jeśli dostanie ten podwyżka w danym momencie to za chwilę i tak odejdzie będzie szukał czegoś innego, ponieważ zwykle to jest nie nie tylko pieniądze zwykle też coś więcej tak, ale zdarza się oczywiście na poczet wynagrodzenia w Polsce w tym w kwietniu są średnia jest na poziomie 4 chyba stoczy jakoś tak to nie są bardzo wysokie wynagrodzenia taki jest oczywiście ludzie szukają pracy coraz lepiej płatnej młodzi ludzie nie mają problemów z przeniesieniem się do innego miasta za pracą i tak się po prostu dzieje rzeczywiście szukają pieniędzy tak i im może tak bać protestować, bo uległ mu się ma ona ma szczególne znaczenie pan te no ta ten powód odejścia z pracy właśnie przy niższych stanowiskach opowiada Masza przy wysokich stanowiskach to 300zł 12 stronę nie czyni tak duże różnice przy niższych to jest duża różnica dla niektórych innych bardzo duża różnica, więc też do no właśnie w Polsce nie mamy jeszcze takiego swobody też takiego myślenia o pracy właściwie każdą pracę, jaką podejmę tomami pozwoli na taki spokojne życie dlatego jeszcze niema no tak to prawda to prawda, aczkolwiek czasem też pod uwagę, że jeśli mówimy o tych niższych stanowiskach, które wymagają niższych kwalifikacji dzięki ich nie wymagają wysokich kwalifikacji tak Noto też te metody to efekt dylemat, który z 1 strony nie do końca mamy za co płacić z drugiej strony są to osoby czy też kompetencje, które są potrzebna, ale też jest też polityka, jaką jest ustalona firmie tak widełki najczęściej czy też nawet jeśli nie jest sformalizowana po stanowiska zostały wartościowa NATO to jak i jakoś tam jest przyjęte, że na tym stanowisku zarabia się w przedziale to powiedzmy 2803 000 brutto na tych najprostszych stanowiskach takich mówimy o minimum o obecnie obowiązujące ME no i teraz jeśli się stopem byłam jemy i damy pracownikowi wyłącznie podwyżka w tym momencie troszkę sami możemy sobie zrobić krzywdę tak są sobie jako pracodawca oczywiście tak jest zwykle pieśni jest także pracownik rzeczywiście podaje taki argument odejścia próbuje negocjować i oferować coś więcej chcą się zbyt z 1 strony podwyżka okej, ale nie państwa 500zł 200zł starcie rozmawiamy plus szkolenie, które podnosi to pierwsze kwalifikacje, które możemy wykorzystać na wartość rynkową wartość pracownika na rynku aż z czasem, więc jest duża podwyżka jest uzasadniona wzrostem, chociaż kompetencji tak tak dokładnie tak ja jeszcze tylko do Olkusza w kalendarzu mamy dzień ćwiczenia przed lustrem prośby o podwyżkę płacy jest taki dzień przypada w tym roku 25września, więc jeszcze trochę czasu mamy, ale pamiętajmy, że we wrześniu ćwiczą przed lustrem prośba o podwyżkę płac ma takie jak jest taki Święty chwalą go z punktu widzenia pracodawcy takie podejście gdzie, gdzie pracownik przychodzi dajcie mi podwyżkę, bo odejdę no nie jest dobrym podejściem tak całą pewnością nie dobre podejście, ponieważ nie pokazuje zaangażowania pracownika, tak więc to prawda krytyką na tym co sytuacja w takim razie, kiedy pracownik mówi Ewa doszedłem do no do końca teraz musiałbym albo wywalić swojego szefa albo właśnie nie wiem stworzyć dla siebie zupełnie nowe miejsca pracy w tej firmie, bo np. chciałbym mieć większą odpowiedzialność chciałbym robić większe projekty, a firma nie jest w stanie mi tego zagwarantować nam tutaj rozmowa jest niezbędna, bo wcale to nie jest powiedziane, iż mamy do czynienia z dużą firmą to wcale nie jest powiedziane że, że nie ma takiej możliwości to pracownik może nie widzieć jeśli tutaj przeprowadzimy z pracownikiem taki pogłębiony wywiad dowiemy się jego oczekiwania i o jego możliwościach, jakie ludziom, bo chciał być tą za cechy coupé zawodową, którą chciałby strona może się okazać, że rzeczywiście mogą np. możemy jego kompetencjami i i potrzebami to chęcią rozwoju w określonym kierunku wypełnić jakąś lukę co, do której nawet sam pracodawca musi nie do sprawy tak, a one np. tak spotkałem się pojawiło się stanowiska audytora, a osoba, która poszła firma wiedziała wszystko raptem okazało się, że może odejść, ale może też zostać audytora czy sprawdzać poprawność procesów i zresztą doskonale firma chce powiedzieć, że tak z 1 strony możemy nawet prezent dać pracownikowi kompetencje i powiedzieć może, że może zostać, ale też możemy poszukać wspólnie możliwość oczywiście nie zawsze to możliwe wtedy i wtedy dobrze jest się ładnie pożegnać pracodawcę na przebieg nie ma nic do zaoferowania to po prostu nie ma tutaj po stronie pracownika należy to, żeby się pożegnać się z pracodawcą jak najlepiej to znaczy dopiąć wszystkie zadania, które były do dopięcia przygotowały być może kogoś na swoje miejsce jeśli jest taka potrzeba jest pożegnać się bez bezkonfliktowo tak bez efektu pretensji i bez wyrażania swoich jakiś negatywnych opinii wewnątrz firmy tam nie dali mi podwyżki podchodzenie zadbali oni itd. tak dlatego nie należy robić, bo po prostu nie należy za sobą palić mostów zwyczajni, a warto jest pozostawić po sobie dobre wspomnienia i pozostawić no jakiś nawet jak seks nawet powiedziałbym rodzaj niedosytu tak taką przestrzeń na to, żeby pracodawca miał możliwość chęć wrócić w sytuacji, kiedy będzie taka potrzeba tak 1 pracownik pracownik kajak a kiedy pracodawca będzie potrzebował kompetentnego pracownika pytanie czy w przyszłości te też tak się domyślam się zazwyczaj sytuacja, kiedy pracownik przychodzi składa wymówienie to już jest za późno pan już ma ofertę nowej pracy, ale o tym porozmawiamy zaraz po skrócie informacji Radia TOK FM, na które teraz wszystkich słuchaczy serdeczny zaprasza strefa szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie państwa moim gościem jest pani Adrianna Połczyńska dyrektor HR w firmie trend Glass, a rozmawiamy o sytuacji, kiedy słusznych powodów czy to, dlatego że pracownik z nami pożegnać to dlatego myślę, że nam z pracownikiem, ale rozmawiała takich sytuacjach, kiedy po prostu tracimy jednego z pracowników i zastanawiamy się jak możemy zadbać o doświadczenia takiego pracownika w trakcie rozstania firmą tak, żeby te doświadczenia przełożyły się ma właśnie te pozytywne myślenie o firmie, o ile oczywiście nie rozstajemy się w jaki się krytycznych głosów niesamowicie przyjemna sytuacja po pamiętajmy, że taki pracownik to również może być albo już jest klientem naszej firmy albo może być piętą naszej firmy, a równie dobrze może pracować w firmie, która być może będzie naszym klientom, więc na no właśnie warto zadbać o jego doświadczenie tuż przed skutek informacji Radia TOK FM my powiedzieliśmy sobie takiej sytuacji, że już samo wypowiedzenie jest moment wydaje mi się trochę za późne sam zwyczaj pracownik ma już ofertę innej firmy w rynku wtedy i znacznie ciężej się negocjuje z taką osobą dobrze myślę o PS zapewne tak jest zdarza się że, ale to zdarza się, że nie ma pracy to wtedy jest pracownik po prostu wiemy, że próbuje tutaj coś uzyskać to na siłę w tym także oczywiście najczęściej pracownik już coś sobie znalazł autor to istnieje to nie znaczy, że to jest zamknięta droga zawsze można zmienić zdanie pan i nie odejdzie Anna Mlekodaj wie co się może wrócić tak chodzi o to żeby, żeby ta rozmowa się odbyła, żeby mieć przekonanie po stronie pracodawcy to przekonanie było, że już rzeczywiście wyczerpały nasze możliwości pracownik faktycznie potrzebuje odejść i spróbować gdzieś indziej no, a ta druga sytuacja, czyli wtedy, kiedy to myślę, że mamy z pracownikiem to nie jest tak, żeby się z nim żegnamy dlatego, że to był zły pracą, a no, bo zakładam się ze złym pracownikiem to nie jest nam smutno się rozstawać tylko właśnie taka sytuacja, kiedy to co działo się inne rzeczy by nastąpiła reorganizacja musimy zwolnić część osób czy też właśnie przyszły czasy tak jak było w pandemii, że sporo firm jednak redukował zatrudnienia mówiąc też jednocześnie pracownikom Słuchajcie być może to jest tylko tymczasowe no i automatyzacja procesów też prawdą może być tą sytuacją kiedy, kiedy redukujemy kadr tutaj powiedziałabym, że zależy toczy się od poziomu o poziom zatrudni poziom w strukturze osób które, którą chcę podziękować za pracę niezależnie od tego, jakiego powodu o sobie dziękujemy za 13 uszanować ci tutaj zrobić taki sposób, żeby nikt nie miał poczucia utraty niezgodności tak to jest trudna sytuacja w Warsza niezależnie od tego co się dzieje zawsze jest trudne dla pracownika w związku z tym pierwsza rzecz to z ogromnym szacunkiem wyczuciem empatią należy podać do samego procesu wypowiedzenie czy rozmowy końcowe czy 1 rzecz druga rzecz jest to, że zawsze możemy pracownikowi coś zaproponować pączki po pierwsze, dać mu np. program na pewno pan jest tutaj od klej man takich jak odnalezienia się na rynku pracy to zwykle dotyczy pęd do kadry kierowniczej tak, ale nie tylko specjalistów również, kiedy jeśli w firmie są struktury handlowe często harówce są przygotowani do pełnienia takiej roli pomagają osobie odnaleźć na rynku pracy poprzez pokazanie w jaki sposób pracy szuka dziewicze, gdzie szukać jak budować sieć kontaktów jak napisać CV jak przejść przez rozmowę rekrutacyjną to jest usług, które świadczą napiszcie również przez firmy konsultingowej inne to droga, więc jeśli dział PR-u wewnętrznie może przygotować taki program dla osób odchodzących, zwłaszcza że mówimy o takich masowych co w słowie odejścia to co jest to też ogromnie wartościowe i naprawdę naprawdę tutaj są informacje zwrotne od ludzi od dziś bardzo bardzo pozytywna też PPP, bo to zawsze można też z pracownikiem jeśli mówimy o od tych stanowiskach w wyższej kadrze menadżerskiej w ogóle kadrze menadżerskiej możemy skrócić okres pracy oczywiście okres wypowiedzenia trwa np. 3 miesiące możemy powiedzieć okej tu ze względu na to, że właśnie taką sytuację przekonamy się tu dajemy ci z nich możliwość świadczenia pracy poproszę by jakoś się na tym rynku łatwiej odnaleźć wiadomo, że poszukiwaniem pracy jest również ciężką pracą, tak więc radnych i wymagającą czasu, więc to jest, ale da ja tutaj przepraszam obszerna, ale z kolei w wielu firmach jest to, aby taka codzienna powiedziałabym praktyka właściwie każda zwalniana osoba jest natychmiast odsuwana od pracy i nie wynika to z tego, że chcemy dla niej dobrze tylko z tego, że firmy, bojąc się, że w tym okresie wypowiedzenia ta osoba ma Mosze w tym właśnie po to, wyrządzić szkodę albo zrobić coś co znaczą firma straci no i wtedy to nie jest traktowane właśnie jako en jako coś się zbędne pójście na rękę pracownikowi tylko wręcz jako brak zaufania zazwyczaj za tym idzie natychmiastowe odcięcie od sieci firmowej idzie o zabranie telefonu samochodu komputera czy też innych narzędzi pracy no właśnie tak rzeczywiście tak może być na to to tak jak powiedziałem wcześniej zależy od tego, jakiego powodu pracownika zwalniam to po pierwsze nie mamy zaufania to nawet powiedziałbym, że warto to zrobić natomiast Wiśni jeśli rozstajemy się ze sobą zespoły zmiana strukturalna to na wszystko możemy się umowy rozmowy końcowej tak możemy zapytać pracownika czy mogę wesprzeć tę w tej trudnej sytuacji, której się znajduje ze względu na utratę pracy i czasem też tak podsumował okryto zostajemy przy zostawić komputer zostawiam po samochód służbowy takie narzędzia po może być łatwiej czy możemy w takt rozmowa końcowe niezwykle istotna, żeby się dowiedzieć właśnie w jaki sposób co możemy jeszcze pracownikowi dać, który zasługuje na to żeby, żeby go, które dobrze potraktować każdego zresztą traktować tak w czasie, kiedy się z nim rozstajemy natomiast natomiast jeśli je tutaj oczywiście to jest taka sytuacja też tak i by nie możemy za wiele zrobić to no to w czasie rozmowy końcowej możemy zakontraktować różne rzeczy i sami musimy tego robić taki sposób to to jest taki trochę właśnie oddzielające zgodności bądź, gdy pracownik wychodzi natychmiast odłączono od od od tutaj mówimy tak dziękujemy fantastyczną pracę tak, ale natychmiast zabieramy narzędzie pracy odcinamy trzeci projekt, bo to jest są sprzeczności tak ze sobą i no na pewno jest temu taki element, który powoduje ogromne są są u nas dyskomfort i osoba odchodząca z całą pewnością się z tym nie czuję dobrze nawet powiedziałem, że się czy bardzo źle podkreśla siatkarz nie zasługuje na to przy okazji audycję onboarding umówiliśmy, w którym miejscu można badać no właśnie to doświadczenie w tym też doświadczenia, a mowa to doświadczenie kandydata i jego satysfakcji z tego doświadczenia np. rekrutacji, że właściwie po każdym etapie rekrutacji ma odpowiedzieć na 3 krótkie pytania na jak się czuł uważa, że firma do porządku w stosunku do niego postąpiła 1 dalej zastanawia się czy któraś firma w ogóle prowadzi badania doświadczenia właśnie zwalnianych pracowników albo tych co odeszli też pytanie czy tacy pracownicy chcieli odpowiadać w ogóle na ma takie pytania słyszała Pani Marszałek takich firmach i suszone sama wprowadziliśmy w naszej firmie czy trochę coś co nazywane equity InterRegio po polsku taki taki właśnie zamykającą rozmowa nie zawsze udaje oczywiście tak, ponieważ pracownik ma ochotę rozmawiać czasem nadchodzi nas złości z różnych powodów i wtedy Czesi nie chcą rozmawiać most to jest niezwykle cenna wiedza niezwykła i warto warto sobie w sposób nie wprowadzić takie rozmowy najlepiej się ono ma określoną strukturę na pewno rozmowa ani ankieta do wypełnienia tak no bo w ogóle bezosobowe rozmowa za dawanie pracownikom odchodzącym podobnych pytań po to, żeby zbierać informacje, które będą miały w pewnym momencie osi istotność statystyczną i będzie mogła sobie odpowiedzieć na pytanie co tam mamy zrobić co ogranicza, dlaczego ale, ale to jest trochę od silnych mówimy, bo exit Interview to jest pytanie, dlaczego odchodzi pracownik ta tak odpowiada mi chodzi o to doświadczenie już sam proces żegnania się z pracownikiem, czyli on się poza firmą już firma się z nim pożegnała i teraz ta firma prosi to opis tamten proces jak myśmy się sobą żegnali to było okej, dlaczego właśnie dostały czas jest z tego zadowolony czy dostały wsparcie jest jako zadowolone, bo pamiętajmy sza, bo ten proces w głowie głowie naszego byłego pracownika zostały właśnie proces tak nie ostatnie fajnych 5 lat pracy ONR czy będą też pewnie kark no widzisz to byłoby ciekawe i o tym nie słyszałam tak żeby, choć wyobrażam sobie, że jest to możliwe, gdyby ktoś mnie zapytał czy chciałabym udzielić takiej odpowiedzi to pewnie bym się zgodziła tak i to w każdej sytuacji myślę czy będą, bo znowu ona niezwykle istotne doświadczenia nie bardzo ważna jest zaś wszyscy dla pracodawcy bardzo dobry pomysł bardzo ciekawe i rzeczywiście żeby, żeby docierać do pracowników i zapytać o sam proces rozstania tak ale, ale nie spotkałam się nie czytałam nigdy o znaliśmy bo, ale też jeszcze jeszcze kilka lat temu nikt nie robił badania doświadczeń kandydatów do pracy, ale też pamiętajmy, że w tym mieście może kilka lat temu, ale jeszcze 20 lat temu było także to pracownik szukał praca teraz coraz częściej jest oczywiście odwrotnie nie mówię oczywiście najniższych stanowiskach tylko tych spraw stanowiskach specjalistycznych stanowiskach chociażby Waititi cie no właśnie mamy tu się walką pracownika i powiedziałem, że na dziś powiedziałabym, że na każdym stanowisku jest duża walka o pracownika im prostsze stanowisko tym mniej atrakcyjne finansowo tym trudniej zdobyć tam osoby wbrew pozorom naprawdę ten proces nadal najprostsze bowiem stanowiska wcale nie jest tak tak łatwo znaleźć kandydatów to jest w tej chwili myślę, że jeszcze tak nie było w tej chwili jest na rynku pracy to takie spostrzeżenia z ostatnich rekrutacji się jak są stanowiska kierownicze, które kiedyś pływały setki aplikacji tak teraz się pojawia 45 z czego może 1 jest taka, że troszkę państwo pasuje także także to to też czas wziąć pod uwagę w jakimś powrót tak się dzieje tak się rodzin albo zmieniają pracę, bo też na ten czas covidowy dach spowodował że, że każdy raczej tu się bezpiecznie w tym miejscu, w którym był w danym momencie piątego, ale też pamiętajmy, że mamy za sobą 2 duże fale emigracji i łączyć ma się po pandemii też niektórzy specjaliści przewidują kolejną falę emigracji z Polski, więc być uważa ta sytuacja jeszcze się pogłębi bardzo dziękuję zajmowałem udziałów w audycji państwa moim gościem była pani Adrianna Połczyńska dyrektor HR w firmie trend Glass dziękuję bardzo, dziękuję państwu dziękuję pani a gdyby tak ostatnie pytanie, bo została nam mniej niż minuta myśli także ma sens pozostawania w kontakcie z byłymi pracownikami właśnie takie zaplanowanie co myślą oni o firmie czy to już po prostu powinniśmy zamknąć ten etap i światem przejmą jeśli jeśli dobrze z pracownikiem rozstaniemy, zanim to również przyjaźnie, ale w tak dobrej atmosferze, a tu jak najbardziej zawsze można do niego wrócić i zapytać o to co u niego jak ten proces zostania wyglądał, a z drugiej strony zawsze można do niego wrócić i poprosić zaprosić do współpracy jako eksperta to jest bardzo ważna informacja dla tych pracowników, którzy pozostają w firmie jeszcze raz bardzo dziękuję za udziały w dyskusji ja nazywam się Marzena Mazur i chciałabym zaprosić na kolejną audycję strefa szefa już w rozszerzonej formie we z wydłużonym czasem jako podcast na stronie Emil TOK FM kropkę PL to usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA