REKLAMA

Telewizyjne nagrody BAFTA rozdane – twórczyni "Mogę cię zniszczyć" największą zwyciężczynią

A teraz na poważnie
Data emisji:
2021-06-07 12:20
Prowadzący:
Czas trwania:
15:29 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w kolejnym gościem programu jest Jakub Wojtaszczyk pre pisarz dziennikarz kultury u podstaw i współtwórca podcastu o serialach nie spać słuchać dzień dobry dzień dobry rozdano brytyjskie nagrody telewizyjne Bafta w tym roku nietypowo, bo tę galę można wyjść podzielono na 2 części część filmową i część serialową części serialowej niekwestionowanym zwycięzcą okazał się takim mini serial mogę się zniszczyć to jest tytuł Polski, czyli no historia kobiety, która Rozwiń » podnosi się po traumie związanej z napaścią seksualną czy to Pański faworyt jak najbardziej bardzo lubię ten serial, a mecz z kraju to jest u nas na Netflixie, a w wielkiej Brytanii napisała i faktycznie jest taki serial, który w tamtym roku podbił wydaje się, że serca i umysły widzów Wicki na całym świecie i faktycznie my Mikela call, czyli twórczyni producentka jeszcze główna otarcia reali prawda Arabami no po prostu szturmem zdobyła telewizja już wcześniej pojawiała się w różnych produkcjach, ale faktycznie ta oparta na jej autobiografii na biografii historia przypadła nie tylko krytykom krytyczną, ale właśnie powiedziałem widzą do gustu i na jest to taki serial bardzo wzruszający to mało mało powiedzieć taki faktycznie dziś zrównujący odbiorca Górczynie z ziemią właśnie te bardzo ciekawe, bo ja nie wiem trzeba ze mną zgodzi, ale ta być może jest już jakiś rodzaj nurtu takiego kina kobiecego właściwie takiego kina SA met, gdzie twórczyni producentka scenarzystka reżyserka, a nawet odtwórczyni głównej roli 1 osoba tak w sensie dlatego, ponieważ kino telewizja stają się bardziej świadome i kobiety dochodzą do głosu dostają to co im się od zawsze należało, czyli możliwość tworzenia, która była do tej pory zabrana przez mężczyzn części biały, a Emitela call jest czarna, więc to jest jakby drugie dno do tego dochodzi do tego nie dostępności i faktycznie ona nie tylko ona po prostu no tak jak podział zabierają czy odbierają to co do tej pory było im zabierane i Arte świetny przykład, że faktycznie nie potrzeba innej osoby to może robić ona 1 twórczyni i robi to świetnie wcześniej faktycznie mieć nawet kierowcy dziewczyny związałam to był zupełnie inny przykład na etacie w serialu prawda chyba ostatnio też ale, czyli nowość, ale to jest ciekawe zjawisko niezwykle, ponieważ niektóre role w przemyśle filmowym właściwie w zapowiedzi w pewnym sensie są sprzeczne w każdym razie bardzo trudno je godzić, trzymając wszystko w 1 ręku, bo w no jak pogodzić rolę producentki reżyserki jednocześnie na to się czas ich samemu ze sobą negocjować na pewno, ale też najwidoczniej można to zrobić można jedynie Akademia wydaje się, że to jest szalenie trudne i czy więcej chyba przechodzimy do głowy takich takich formą w przypadku kobiet niż mężczyzn to ciekawe, a mógłby pan podać jeszcze jakiś przykład, bo ja oprócz Liban i właśnie wcześnie ceny kursów Sobienie przypomina, ale zastanawiam się nad przykładami męskimi i jest ich jeszcze mniej no może też wynikać z tego, że kiedy Steven Spielberg produkował sam swoje filmy, ale teraz już chyba nawet nawet tak nie jest do końca no to też może wynikać z tego, że po prostu, bo w przypadku kilku albo taka historia, że Netflix zaproponował dużo pieniędzy w tym seria, ale nie mogę mieć po nie mogę mieć wszystkich praw do tego, że nie mogę tu procentach decydować jak taki, który zostanie pokazana później rozpracowana dlatego poszła do BBC łan i zaproponowała im zapewnia mniejszą kasę zrobienie tego serialu tylko, dlatego że ona postawiła na swojego powiedziała że, aby stawać też moja historia jak akcja powiedzieć oczywiście w pełni panować artystycznie nad nad całym tym proces dokładnie, jeżeli mówimy, bo jeżeli patrząc właśnie produkcję kobiet to są często bardzo osobiste rzeczy albo mówiące o takiej trochę traumach być może w przyszłości no to czemu pan na części kolej ma decydować, o czym ona ma mówić no bo jednak nie oszukujmy się na tym świeczniku najczęściej cały czas co mężczyźni, więc zakładam, że inni też w przypadku koło było właśnie taka sytuacja, że ona miała swoją po prostu biografie to pokazanie do przepracowania i toteż zakładam ostrzeżenia innych kobiet innych osób w branży jak bardzo chciał, żeby przemysł filmowy właśnie mów awangardzie przy przemian społecznych właśnie dotyczących na detronizację patriarchatu jeśli chodzi o produkcje filmowe właśnie, ale wróćmy do nagród Bafta to rozdzielenie pomiędzy część filmową część serialową maile ona jest sensowne i na ile rzeczywiście te 2 gałęzie filmowe są już z dala od 7 wydaje się, że jeśli mówimy o serialach to faktycznie można to ze spokojem rozdzielić go, że jest filmem, bo faktycznie teraz Platformy streamingowe zawłaszczył to niegdyś należało do kina, ale w przypadku seriali to faktycznie dzięki temu te seriale, które zostają zauważone przez przeżyli mają szansę wybrzmieć, a wiadomo, że jeżeli mamy nominację do grobu to te seriale są tam spychane trochę na bok, a ważniejsze są ważniejsze są filmy i to ten podział pokazuje, że te gwiazdy prostu mogą puszczać i my możemy poznać te seriale, które wyleje kawę, bo warto przypomnieć sobie, że państwa status seriali jeszcze 1520 lat temu był zupełnie inne to znaczy to była taka forma dosyć pogardzany przez przez krytyków przede wszystkim to znaczy serial bardzo często był opowieścią mniej ambitną, gdzie budżety były znacznie mniejsze gwiazdy mniej liczące się na opowieść znacznie znacznie płytsza, bo właśnie telewizyjna teraz mam wrażenie, że ten paradygmat odwrócił to znaczy kino oczywiście jest cały wielki działki art House owego, ale tzw. blok z Teresą dosyć płytkie dużą ilością efektów specjalnych zaś no sztuka coraz bardziej wchodzi do seriali to prawda, dlatego że te kilka odcinków pozwala opowiedzieć historię bardziej szczegółowe bardzo dokładnie też pokazać inne perspektywy i filmy tego zazwyczaj po prostu nie mogą zrobić, ponieważ ten czas jest maksymalnie 22 pół godziny jak powiedział też próba 4, czyli głównie to są jednak Super historii superbohaterów to jest coś takiego na co idziemy do kina najczęściej to się sprzedaje, a seriale przez rząd w tym podział na tutaj medium dramat jeszcze się wszystko też są przenika dostajemy takie historie są bliżej bliżej nas, że naszej codzienności, ale nie tylko oczywiście, bo mamy przecież całe dnie gatunek science fiction taka, która cały czas prężnie coraz prężniej działa na małych ekranach już nie takich małych, a i no i faktycznie też wielkiej gwiazdy kina wracają nawet nie wrócę chodzą na ekrany np. Nikolskiego chociażby czy dzień karani są powróciła po latach przecież na mały ekran po faktycznie tam dostają możliwość no właśnie pokazania siebie i często jest taki trochę powrót właściwie kobiet na małe ekrany, bo faktycznie historie mogą tych małych ekranach wybrzmieć dostają większe możliwości mogą być producent kami to też się liczy, a tak jak mówię pewnie te to kino jeszcze trochę musi na to poczekać, chociaż ewidentnie ta zmiana nadejdzie nowa, ale tutaj są chyba takie 2 zmienne po pierwsze, właśnie ten spór pomiędzy formami między serialem cha, a film no ale też jakimś lekka katalizatorem bardzo silnym była pandemia prawda czyli, czyli 16 miesięcy właściwie zamkniętych kin na świecie co pandemia zmieniła Przemyśl no na pewno to, że inaczej oglądane i ja złapałem się na tym, że teraz może już do kina wrócić te choroby to jednak zobaczyć siebie na jakim streamingu na tej właśnie wręcz przeciwnie tak mam tak mam ogromny sentyment do kina i właściwie nie mogą się doczekać ja być może jestem po prostu starszej daty ale, ale wiem jak bardzo taki jest dla mnie ważne nie tylko sposób oglądania w kinie, ale też na torze w kinach właściwie zjawiskiem społecznym jest dla mnie niezwykle ważne ja lubię mieć ten wybór, że jeżeli chce obejrzeć coś w kinie to mogę sobie do niego i a faktycznie, ale przyznam się powiedziałem ostatnio byłem teraz nakład play 2 i były trailery i był Tyler godzili versus King Konga film, który jest bardzo słaby jak powiedziałem w domu, ale faktycznie te efekty specjalne robią wrażenie cały czas na dużym ekranie i wydaje mi się, że te krwi chyba to takie sedno naszego kina cały czas jest popularne i właśnie z punktów jak próba sterów, które właśnie są przeciążone tymi efektami specjalnymi, które na małym ekranie nie oszukujmy się nie będą nigdy tak widoczne, nawet jeżeli będą będą podobnie kosztować, bo też są seriale, które przecież tych efektów specjalnych potrzebują bardzo dużo, a i remis dlatego nawet wieszczono trochę pandemie, że te nasze nie podniosą, że do nie będziemy chcieli chodzić trochę bać, ale Marioli pierwsze 2 weekendy pokazują, że tak to były historie o śmierci ile są oczywiście przesadzone i mocno, że czas na tak no właśnie, ale wspomniał wspomniał pan o sposobach oglądania i tu chyba właśnie przy okazji nagród serialowych Bafta no warto podkreślić, że serial właśnie to jest jednocześnie też mówiąc brutalnie potworny pożar czasu bo, żeby go obejrzeć potrzebujemy znacznie znacznie więcej tak, ale też wydaje mi się, że coraz częściej mówi się o opuszczaniu odcinków co tydzień o środki klasycznego oglądania którego, które zamówił Netflix, czyli tzw. nawyku telewizyjnego, gdy na odcinek czekało, a nie dało się obejrzeć całego sezonu zawężając noc np. tak i np. też często też te ekipy te seriale, które nasza w tym roku zdobyły debaty czy e-maili stroju np. to nie jest serial, którego można sobie po prostu puścić te bodajże 12 czy 10 odcinków i po nadzieję i 1 haustem po to jest ciężki seria, aczkolwiek nominacje do to do dramatu do tego głównego serialu do głównej kategorii serialowej to jest właśnie Korona, czyli serial, który aż prosi, żeby oglądać po prostu 1 ciągiem i zobaczyć co królowa brytyjska tym razem zrobi jak niepokonana Jane niepokonany oraz zagrałem czwarty sadzono już w tej chwili, o ile dobrze pamiętam rzeczywiście na można powiedzieć w tej chwili wielka wielki kamień milowy w światowej popkultury tak ale, ale nie wygrał w tym roku ten artykuł wygrał, a produkcja sejf mitu to jest sera, który u nas jest zupełnie nieznany, jeżeli nie byle nie był nigdzie pokazywane, a i jest to kontynuacja serialu 2013 roku o zwykłym kolesiów z Londynu, który zostaje posądzony o porwanie własnej córki, której de facto nie widział od trzeciego od trzeciego roku życia, a i to jest serial kryminalny trochę thriller i generalnie wydaje, że to jest taki powrót właśnie takie klasyki gatunku ściął kojarzy brytyjskie seriale, że oprócz tego humoru mamy te kryminały takie faktycznie takim drugim dnem społeczne i to ciekawy wybór Akademii, ponieważ te osoby, które teraz trybunami chowane są zupełnie inne, a i być może niedługo będziemy mieli szansę zobaczyć zobaczyć ten serial, na którym serwisów streamingowych bardzo dziękuję za rozmowę jak Wojciech Redelbach pisarz dziennikarz kultury podstaw, a także współtwórca podcastu serialach nie spać słuchacz był państwa moim gościem, a teraz informacji Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA