REKLAMA

Mit "prawdziwej, roztańczonej Kuby"

OFF Czarek
Data emisji:
2021-06-08 10:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
38:06 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Cezary łasiczka program off czarek dzień dobry witam państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie, chociaż dzisiaj muszę przyznać, że są trochę nie w formie, a wszystko, dlatego że 11czerwca wchodzi do kin polskich firm to ważne pt. magnezja wczoraj wieczorem miałem okazję ten film oglądać i zdecydowanie polecam ten film fanom artystycznego himalaizmu, bo Borys Szyc bardzo dzielnie zdobywa szczyty aktorskiej żenady scenariusz zdaje się był pisany bez tlenu, a Rozwiń » zawstydzające żarciki rozbawiły jedynie, jaka albo yeti jak sądzę chyba właśnie doskonale swoje zadanie wykonali jedynie to pamięta Jan AP Kaczmarek, który pada za muzykę także Dorota rock blok odpada za kostiumy i myślę, że doskonała także była scenografia, a pomimo pomimo to po wyjściu z kina trochę czułem się jak mi się rozpoczynała choroba wysokościowa bóle głowy zawroty, a także zaburzenia równowagi ogólne pogorszenie sprawności oraz funkcjonowania to taka moja krótka recenzja, gdy ktoś się na TFI wybierał tymczasem przenosimy się do roztańczonej czy też roztańczoną Cube pani róg Sandra ana antropolożka z Instytutu etnologii antropologii kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego na Kubie spędziła wiele wiele wiele wiele wiele lat dzień dobry witam panią bardzo serdecznie dzień dobry dzień, gdy państwo roztańczone Kuba to chyba taniec kubański taniec roztańczeni Kubańczycy to chyba jedno z pierwszych skojarzeń, które pojawia się przy okazji tego państwa tej wyspy pani tańczyła na Kubie uczyła się tańca na Kubie, ale badała pani te to roztańczeni także od od stron antropologii pod kątem antropologicznym cóż może to, że złego, ale niewłaściwego jest w takim prowadzeniu Kuby czy też może myśleniu Kubie takich mitycznych zdaniach właśnie prawdziwe roztańczonej Kubie w jaki sposób myślimy ale, ale co drzemie pod pod mitem prawdziwej roztańczonej Kuby dziękuję bardzo, a nowej rady jest, a to złe natomiast powiedziałabym, że na pewno bardzo dużo się kryje ta ustawa oczywiście pojawia się taki obraz bardzo często pojawia się w ofertach były droższe a gdzie jest nawet o to żeby, a wracając poznać taki prawdziwy wymiar Invest natomiast stan ten obraz HaH jest Warta to rząd złożony aspektu rzeczywistości punktów właśnie o winie a, a moja praca rzadko, a której mowa, choć bardzo krótki, a ona jest o szkołach, a w Hawanie mogą być to wydawać takie upoważnienie istotne ten padania państwu niestety jeszcze istnieje jakiś silny altana, a ważne i poważne tematy badań, a natomiast badanie końca coupé otwiera nam możliwości rozumienia bardzo złożonych aspektów rzeczywistości i moje badania skupiona na nic takiego do tego rodzaju działalności skierowanej głównie po profesor badań w ramach pamiętać o gospodarce i gospodarki albo bardzo silnie regulowanej przez socjalistyczny rząd, a Kubę mówi badania panie jak sen jest taki sens wymiany ekonomicznej i emocjonalnym rozwijają przestrzeni turystycznej dlatego mówi, dlaczego to jest ważna, ponieważ patrząc napytanie, badając chęć umorzonych postępowań, a pierwsze nowe warto przy tym czas, który popełni zbiorowe pensum, ale w osoby, które rano, a wypoczynek chorego spersonalizowany kontekst prawny przemysłu turystycznego i od 200 lecie taj ani nowoczesna i byłoby bardzo aroganckie złej strony twierdzi, że ja odkryłam taką nowość doświadczenie w Chałupach na kupienie niczym na PL natomiast lekcje tańca z prywatnych szkoła z ofertą skierowaną głównie okresu mają krótszą historię i często tak to, jakie już, a powiedzenie znane są przedstawione jako każdy z doświadczenia innego wymiaru Kuby, ale pojawiły się w ofertach turystycznych biuro podróże w ostatnich latach, a także te szanse wypuszczał sobie jako występ zamrożonej czy zatrzymanej stacja natomiast ten obraz mówi więcej ona i naszym rywalem oczekiwanie, iż tak Kubańczyka jest w pełni się też czy w tym sensie już jest jakieś takie pokłosie powiedziałbym Oriental Lis mu takie trochę orientalny myślenie o Kubie w sensie tworzenia mitu, który nam odpowiada tej właśnie wyspy zatrzymanej w czasie tych roztańczonych uśmiechniętych radosnych Kubańczyków zbieżny z tańczących na ulicach, a izolowany stan na wyspie czekających na naturystów natomiast, ale właśnie pokazuje np. jak krzyżują się różne rodzaje mobilną z 1 strony opiera się pewne, a państwa, że np. pan Thiago jak tłumaczyli, a Truck końcowe sprzedawane jest szansa szkoła ów, ponieważ partia bo, a adres to popularności festiwali tanecznych na całym świecie, ale kojarzy się coraz częściej tak autentyczny, a zamkiem, a ta autentyczność, ale pan jako przenosi się na autentyczną pasie przez pana panie szukają pracy, ale też będzie zespół, pogrążając Europę oni uczą w rywala na szczęście ta nasza konsumpcja boli, ale nie tylko kubańskich takich etnicznych państwo, a obie zmiany lokalnej sceny dla nas pieniędzy taktyki, ale prawo o pani przystają do Europy szukają, a stałe trasy często bardzo awaryjnej sytuacji i różnych osób do kariery na arenie międzynarodowej to oczywiście jest mobilność turystów jest pan najbardziej oczywisty, a rodzaj i też powoduje, a bardzo głębokiej poparli zmiany lokalnej stanie pan no ja, że jak się jak jak to scena tańca profesjonalnego albo Quazi Prost profesjonalnego wygląda, bo zmierzono się zmienia na przestrzeni lat od no taki pewnie z 1 strony amatorskie, ale z drugiej strony opartej na osobach, które się tańcem zajmują profesjonalnie do całego wysypu szkół tańca i tak takiego modelu właściwie każdy może być instruktorem, a każde pytanie ciekawe to rozumiemy poprzez, a profesjonalizm profesjonalizm jak ta poparta przez OPS znaczenia bardzo różne i mylące i pokazują też kolejne napięcia między sektorem państwowym sektorem prywatnym, ponieważ punkt widzenia państwa Pańskiego specjalny pancerz jest osoba, która się wykształciła pierwszy to szkolnictwa wyższego profilu artysty pensja, ale instytucja i drugi z powodu, o który pewnie za chwilę rozmawia, ale nie pytali proszę państwa, które znajdują się w ofertach szkół dla turystów MBA szkoły prywatne szkoły kierowane do turystów za granicą najczęściej patronują parze z mniejszym większym doświadczeniem badacze, ale niekonieczne wykształcenie bardzo tak to wygląda ze strony państwa ze stanem, a szkół kubańskiej drugi z prawej profesjonalizacja i tam instytucjonalizacja państwa spowodowały 2 coraz więcej oraz PS organizatorzy wesel i wyjazd o wszystkim charakter, ale nie tylko wymagają od właścicieli szkół specjalnych uważa, a nie doprowadzi do porodu ponieważ, a instruktorzy, a Chaber wymienia pan pierwszy pojazd mniejsza, a profesjonalne, ale także mające pani pasja może być, ale mogą być państwa po bańce, ale oni niekoniecznie kontynentalnej palce natomiast, który jest Wenta rządzący swoją pasję, a dobrego poziomu salsy kubańskiej, która od listopada na was na potrzeby rynku turystycznego na Kubie mało, kto albo padnie turystyczny mówi o wsparcie bardzo pytanie, które po połowie ale gdy tego jako widz jest znany na Kubie dotację to tyle kolejnych napięć między tym sobie na audycję Aten są eksponowane nie tylko w przypadku pan, ale też rumaku państwa w parlamencie, ale tego to właśnie ciekawy wątek poszukiwania autentyczności tych tańców kubańskich, kiedy one rzeczywistości powstały w jakim kontekście czy, skąd pochodzą z drugiej strony właśnie są postrzegane, czyli turyści, którzy pojawiają się na Kubie mówią same zasady zasada, jeżeli nie Salwator rumba właściwie nie interesuje mnie co to jest zadanie ja ten taniec kojarzy z Kubą i będę prawdziwym Kubańczykiem, jeżeli się nauczę tańczyć salsę no już w ostateczności rumbę salsę rumbę to będę królem tańca, ale może do tego poszukiwania autentyczności powrócimy po informacjach Radia TOK FM, które zbliżają się nieuchronnie jak premiera filmu magnezja niestety państwa moim gościem jest pani róg Sandra ana antropolożka z Instytutu etnologii i antropologii kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego po informacjach wracamy do programu off czarek czarek dzisiaj Szanowni Państwo w prawdziwej roztańczonej Kuby, który opowiada pani róg Sandra ana antropolożka z Instytutu etnologii antropologii kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego salsa rumba i poszukiwanie tych autentycznych pewnie można dodać w cudzysłowie tańców kubańskich pytał o to w kontekście ochrony dziedzictwa, a jednocześnie no właśnie taki otworzenia się tworzenia się dziedzictwa wtedy staje się pytanie czy to dziedzictwo trochę nie tworzy się na zamówienie czy pod presją popytu to jest tam bardzo skomplikowane pytanie chyba najlepszym przykładem tego jak się tworzy dziedzictwo, a jest równa Kowalska przed chwilą mówiliśmy sza, a turyści szuka właśnie ta farsa ona jest wszechobecna jak tylko mówimy oba to od razu jest gatunek, który najczęściej nam się kojarzy przede wszystkim kulturze popularnej natomiast farsa pańska, czyli kasy broń na obiad to nie jest poddawane żadnej formalnej ochrony stanowi oczywiście jedną z istotnych form Pańskiego dziedzictwa niematerialnego natomiast historia wygląda, jeżeli chodzi o tworzenie dziedzictwa jest bardzo ciekawa, ponieważ to jest ten, który został wpisany na listę UNESCO, a 5 lat temu, który ma bardzo długą i bardzo polityczną historię, a ponieważ, a wiąże się z programem tam rewolucyjnego rządu, który bardzo silny nacisk na rozwój sztuki, bo i w tym właśnie tradycyjnych tańców afrykańskich czyli, a również room ewidencjach kwestie są coraz bardziej popularny wśród turystów szczególnie wśród tych, którzy uważają, że szansa jest zbyt komercyjna głosują właśnie tych w cudzysłowie autentycznych doświadczeń w pokazach warsztatach Rune to jest taniec, który przez cały dwudziesty wiek był bardzo ambiwalentny, a i miejsce wolne w dyskursie Narodowym silnie uzależniony od bieżącej polityki państwa, a nie nawet w ciągu pierwszych dziesięcioleci dwudziestego wiemy o występie został zakazany przez właścicieli jesteśmy momencie przed rewolucją kubańską w tym samym okresie pop z lat dwudziestych trzydziestych powstał nowy rodzaj byłoby bardzo oczyszczone przekształcono je tak, żeby był bardziej akceptowalny dla miejscowej klasy wyższej im międzynarodowej publiczności to jest to co my kojarzymy teraz turniejem tańca towarzyskiego z różnymi programami telewizyjnymi jak mówimy, a euro wyborów jak Pańskiej to na pewno większość z nas nie ma na myśli tej Ruby, która jest obecnie państwa na sobie i przy okazji chciałbym dodać, że moja przygoda chce końca później pan jest część właśnie też od tego co się tańce z różnych państw Polsce jednej z warszawskich szkół, a wolno tego, żeby się bardzo podobał pytanie nie potrafiła zakończyć, więc zacząć, szukając nagrań silników Scooby i oczywiście wśród wszystkich nagrań turniej tańca towarzyskiego znalazłam pasz, a rumba tańczono na Kubie i to bardzo intrygowało, ponieważ nie ma nic wspólnego z tym co ja znałem z parkietu warszawskich i europejskich, a to jest dynamika bardzo typowa dla tańców grupy marginalny, które są zwykle albo oczyszczony z elementów uważanych za ulga także stało się bardziej akceptowane albo te elementy są określone w celu zaprezentowania publiczności międzynarodowej i przed rozumiem, że nowa, ale te tak można sobie taki chyba najbardziej kontrowersyjnym to jest po tańce erę to jest już bardzo współczesna historia on się łącznie z regat tonę pan to jest rodzaj muzyki, które są teraz naprawdę wszędzie na głowie oczywiście mówimy tutaj o sensie lubiane są obecne w przestrzeni publicznej powie, ale już prawie w każdym domu w każdej taksówce na, a na ulicach jest obecny Rega konta i po jest bardzo kontrowersyjne i ma podobną historię do tego jak rum malała, a dwudziestym wieku, czyli ani za wulgarne, ale euro, a tego bardzo bardzo obecny i szczególnie wśród młodych Kubańczyków dobrze to wróćmy w takim razie do pani przygód do tej poszukiwania autentyczności, czyli ta rumba kubańska salsa kubańska, które jak różne są jeden z nich jest chroniony daj zostałem co oznacza ochrona czy o to czy ochron ochrona jest w kontekście tego, że on jest niepopularny mało popularne, czyli jest zatem za zagrożony wymarciem, jeżeli ta może wywrzeć ciekawy czytając może wymrzeć takie pytanie, ale wróćmy do ochrony dziedzictwa tak taniec Mosia karty takie krótkie pytanie jest bardzo dużo rodzajów tańca na Kubie praktyk nieznany i powstały w ostatnich czasach Bruna, a organizacje, które walczą właśnie takie tradycyjne formy tańca powiedzmy po różnych innych prowincji należy pamiętać, że my cały czas mówimy tutaj o Hawanie, a ponieważ zaczęliśmy od moich spada natomiast, a w innych prowincjach pierwszy jest bardzo mamy do czynienia z bardzo różnymi tańcami, a które należy to np. jest bardzo dobry przykład mamy też są jagody 2, skąd pochodzi tu Francja USA to jest pierwszy panel kubańskiej sal, analizując oś, a obecnie mamy tylko 3 grupy, które wykonują ten taniec i to już tylko na, a potrzeby turystyki on praktycznie nie istnieje szkoła tańca na prezesa o, więc tak rumba jest gdzieś pomiędzy powiedzmy Tsonga France SA a, a sam sąd kasacyjny jest jednak bardzo popularna bardzo popularne listu France SA, ale nie ma jeszcze tego nie uzyska takiego poziomu popularności jak i Casino a aby potrafi pani tu by tańczyć nie ja tylko kilka razy widziałam nanieś, ale nie potrafi zatańczyć i wiąże się to efekt bardzo nas, ale chciałem dodać tylko jedno, że też na potrzeby właśnie szkół wpływa co jest uczyłam się na, a obie bataty Dominikańskiej i są byty wstanie schodzi z Angoli, bo te wszystkie państwa przedstawiony na, a w międzynarodowej scenie jako, a tańce latynoamerykańskie, a tak ocean tym hasłem salsa, który jest bardzo obszernym kryją się różne tańce też z Ameryki Łacińskiej i turyści też oczekują tego od Kubańczyków i np. jedna z moich najbliższych rozmówcy dziękuję bardzo, dobra koleżanka, a kiedyś jak on na pytania one się uczyła właśnie podczas gdy a w wersji sensu walczyć sami, a oraz, który powstał właśnie w Europie, bo turyści tego oczekiwali od zmień, więc nasze uczyło od innych instruktorów, którzy albo przelać do Europy uczyli tego tańca i ona też musiała się tego uczyć, żeby potrafić dalej pokazać swoje hal to jest stoją żyli turyści przywożą z Europy swoje oczekiwania, które następnie na miejscu lokalni instruktorzy przerabiają tak, aby ta oferta przywieziona przez turystów była ofertą dostosowaną do turystów, którzy ją przyjęli oczekują od, a właśnie te są wszystkie te rodzaje mobilności, które krzyżują się na tej scenie tanecznej, a kilka lat temu jak ogląda po raz pierwszy set to już 10 lat stały oraz Pierz cha do Hawany, a mało, kto w końcu Bacia Dominikańskiej może ona pojawia się raz 2× na imprezach tanecznych ona teraz już jest wszechobecna i taką zabawę, ale też stały argentyńskiego tańca dla kobiet, więc to nie jest tak, że tylko te, a on tak tradycyjne albo są przedstawionych ofertach szkół tańca Conrada fascynujące w jaki sposób można w DPS nacjonalizm chować ruchy także ten ruch biodrami to jest argentyński ten ruch łydką to jest pochodzi z Angoli, a to wypchnięcie miednicy to jest Dominikana, a to Niewiem podjęcie na podłogę to Polska jak jak to w ogóle znacjonalizować jak to przy przepisać metkę czy przyłączyć metkę Made in tu itu do ludzkich ruchów my im w końcu ma, a przede wszystkim należy zapomnieć o tym ruchu miednicy biodra tak dalej Made in Kuba, jeżeli już mówimy o tym co a się dzieje w szkołach tańca spłaty rat dla turystów to jest przede wszystkim, a atmosfera dobra zabawa i oni tak to potrafią zapakować, więc mało, kto mówi tak naprawdę w tych szkołach i profesjonalni tancerze już pochodzących chce z tych instytucji, które ktoś się kształcili instytucja państwa kubańskiego mającym ogromny problem właśnie, dlatego że taniec jest zachowany tylko jako zamawiającego, a atmosfera państwa i małą stron mówi o prawdziwej chłopca, bo często kojarzymy turyści często przyjeżdżają z takim przekonaniem, że technika to jest jakieś normy europejskiej w końcu kubański nie mają techniki to oczywiście jest prawda widzimy to w historii tańca kubańskiego i w tym jak, a bardzo rząd kubański staramy się wspierać właśnie różne formy różne instytucje szkolnictwa wyższego, które łączą łącznie ze sponsorem kubańskim we współczesny taniec kubańskiej jest taki rodzaj tańca, który nazywa technika tańca kubańskiego bardzo ciekawa mieszanka złożona pierwsza dekada rewolucji, a te afrykańskie hiszpańskie oraz państwo czasy, więc oni mają różne inne sposoby na takową opakowanie tego Made in Kuba niestety już, a z daleka od tych, a od ofert szkół tańca prywatnych szkół tańca to powrócimy Szanowni Państwo na Kubę i do takiego antropologiczne go spojrzenia na taniec po informacjach Radia TOK FM państwa moim gościem jest pani róg Sandra ana antropolożka z Instytutu etnologii i antropologii kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego informację o godzinie dziesiątej 40 po informacjach wracamy po wcale pani ruch Sandra ana antropolożka z Instytutu etnologii i antropologii kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego z państwa moim gościem rozmawiamy o micie prawdziwej roztańczonej Kuby co można co jeszcze można wyczytać z kubańskich tańców mówiliśmy trochę aspektach społecznych myślę, że warto wgryźć w ten nieoczywiste aspekty rzeczywistości kubańskiej także by polityczne i być może nawet rasowe w kraju, który pozornie jest egalitarny właśnie tutaj muszę na chwilę wrócić do rundy proszę wraca tej proszę wracać do rundy tak do historii Ruby już w ramach projektu rewolucyjnego, a ponieważ po, a rewolucji kubańskiej z po pięćdziesiątym dziewiątym roku wsparcie człowiek w ogóle występów w roku pańskich, a została uznana za próbę wyeliminowania nierówności klasowych i rasowych w ramach tego nowego projektu rewolucyjne jako, a rumba uzyskała na bardzo by oficer przywilejów przywilejów, ale miejsce w porównaniu z najmniej do tego co, aby w latach dwudziestych trzydziestych dotyczący obowiązku jest natomiast takie dyskusyjne dowartościowanie niekoniecznie przekładało się na instytucjonalny ekonomiczne wsparcie zespołów chorobowych, a artystów roboty, a jeszcze więcej ten taki pozornie egalitarnych Kerez miał na celu zdyscyplinowanie i utrzymywania pod kontrolą niepożądane zachowania, które często kojarzone były ECU uroczystościami oraz religijnymi święte miasto Gdańsk będzie, a równo oczywiście skutek działań promocyjnych i państwa hiszpańskiego sektora turystycznego jest coraz bardziej obecna w różnych miejscach dzisiaj tylko ja, a tak jak powiedziałem wcześniej też coraz częściej poza wyspą, a i pomimo tego, że warsztaty woda jest są nadal mieli liczne warsztaty salsy kubańskiej, a powiedzmy, że ten taniec już istnieje w przestrzeniach turystycznych natomiast to Uznam jest pan Ruby jako część dziedzictwa narodowe jako niekoniecznie tworzyło nowe możliwości finansowe dla zespołów grobowych, ponieważ nie uzyskują takiego samego poziomu dochodów stałej promocji czy popularności wśród obcokrajowców jako wykonawcy szansy, a i, ponieważ większość tancerzy rundę ma kontakt z turystami poprzez występy i lekcje prywatne też powstały szkoły tańca, który jednak, a mamy do czynienia z instruktorami przede wszystkim szansy skomplikowała sytuację dlatego plan, a oni zawłaszczyli też ruch stać w tym sensie, więc coraz mniej turystów teraz, a uczy się bezpośrednio bądź rumba eros, a których poznałem np. na MO i coraz częściej w bezpiecznej, a strefy nad czystym bezpiecznym miejscu stworzony przez szkołę trzeba to bezpieczeństwo turystów łączy się właśnie z tym dyskursem profesjonalizacji te są nowe miejsca, które mają przede wszystkim za bardzo często z uczelni mają się bawić świadczy to po szeregu państwo, ale jednak w takim zorganizowanych w zorganizowanej przestrzeni, a która oferuje im m.in. też bezpieczeństwo to się bezpieczeństwo, ale bezpieczeństwo jego rodzaju bezpieczeństwo, że się nauczą Dygat, acz w odpowiedni sposób i zielniki nie nauczy niewłaściwego kroku w lewo czy prawo bezpieczeństwo tak po fizyczne, że nikt ich nie nie wiem napadnięta nie okradnie T-shirt czy czegoś cygar należy pamiętać, że to jest jednak państwo mocno rynek państwo policyjne, więc raczej to ryzyko, że ktoś wypadnie jest minimalny, ale zawsze różne interakcje na ulicach mogą być niebezpieczne w takim sensie, że aż, a i wypraszał, a pieniądze się sprawdza na imprezę wraz z turystami, więc to jest dyskurs, który mocno funkcjonuje właśnie w przestrzeni, a do prywatnych, a które dla turystów albo też szkoły tańca i często też ma taki podtekst rasowy act, czyli szkolna może, a Kasia partykularny jest pierwszy toczących się często należy uważać na ulicach nie, a rozmawiać z nikim, bo nie ma nie wiadomo co może się wydarzyć, ale też właśnie bezpieczeństwo, że ktoś nauczy nas prawidłowo tańczyć, bo te szkoły też opracować różne strategie m.in. takie, że tylko w tych prywatnych szkołach można się nauczyć tak jak trzeba tak, bo powinniśmy prawidłowo, a ulica już zepsuła czytając pańskie, więc na ulicy jako turyści nie powinniśmy się stać na ulice natomiast instruktorzy tańca to już, żeby tworzyć atmosferę i żeby pokazać prawdziwe tak powiem taniec kubański no to oni kupują cały czas i inspiracji na ulicy, więc ta ulica pańska jest też bardzo ambiwalentny przecież każdy turysta oczekuje, że zobaczy pani głos tańczących na ulicy, a tak naprawdę aż mało, kto albo w ogóle nikt nie tańczy na ulicy w tym, że jak Kubańczycy mówią, że oni się nauczyli lokajem, czyli na ulice oni najczęściej mają na myśli te wszystkie miejsca, gdzie można tańczyć w sposób nie ma formalny, czyli instytucja, a związane z państw kubańskiej ulica jest ewidentnie bardzo bywali tam wszystko może się wydarzyć włącznie z tym, że ktoś nauczy nas, a nieprawidłowe szansy i wyobrażam sobie ten wstyd, kiedy wrócimy do Europy i po prostu wiaderkami ruszamy w jakimś modnym klubie ktoś podchodzi mówi przepraszam, ale to są nielegalne ruchy ktoś pana panią źle nauczył tańczyć to jest tu, bo uliczna z ulicy nie wiem José Marti 17, a nie z dobrej oficjalnej sali ja w ogóle rozpoznać to rozpoznać po rozpoczęciu to jest taka może natomiast ważne jest to się już na międzynarodowej scenie SA SA powstają takie prawdziwe wojny autentyczności, więc to jest bardzo poważnie traktowany temu przez salsa eros, a w całej Europie i ten dyskurs o profesjonalizacji jest otulony na inną skalę tutaj, a więc wraca pan, tyle że ten ruch bioder jest prawidłowy nieprawidłowy, ale po z u kogoś nauczyliśmy jak długo, a to jest bardzo bardzo ważny już do osób, które funkcjonują w tym kraju, a w tańcu z państw na międzynarodowej scenie i dlatego też Kubańczycy zaczynają już będąc w Europie powtórzyć te same schematy, więc to, że my nauczyliśmy się w Hawanie najtańsza z 3 po 1 bardzo znanej instytucji Pańskiej już ma znaczenie w momencie, w którym pojawimy się na festiwalach tańca i bardzo dużo turystów to już mówię o pasjonatach tej osoby, które funkcjonują w tym kontekście tracący to jest bardzo ważny tak taki podróżny obecnie jest bardzo legitymizują c istniała 3 aż o naszym, a w naszych umiejętnościach w naszym rozumieniu Pańskiej kultury, więc to jest bardzo poważna sprawa może nas widać jak ktoś nie tańczy to może być miała znaczenie natomiast w tym kontekście warsztatów festiwali europejskich jest ogromna sprawa bardzo poważnie wie tak jak ja nie tańczy, bo po prostu nie mam nie potrafi ruszać się jak Drwal, którą przywiązano do nóg i 30 kilogramowe odważniki, więc nie mam absolutnie żadnych zdolności w tym kierunku i próbował wielokrotnie po prostu nie da się nie nauczyć tańczyć, ale wszyscy obywatele świata w ogóle fascynujące także z 1 strony mama mamy radość wynikającą z tańca jakaś próba właśnie poruszania się tańca ekspresji, a z drugiej strony mamy taką ochronę o otoczkę formalnoprawną czy to jest prawdziwy taniec trzymałem się go na Kubie czy byłem na Kubie rozumiem, dlaczego Kuba tańczy, bo Kubanka rusza biodrami czy naprawdę rozumiem, że ten ruch bioder to nie jest tylko ruch bioder, ale to jest rewolucyjny ruch bioder i każdy ruch bioder to tak, jakbyśmy słyszeli towarzysza, gdy Ernesto Guevara de la Serna mówiącego i kot Fidel Bente remont to do stanu Wiktoria zebry nie wiem dokładnie co się wydarzy, więc z liderem jest się czy i nie nie badałem tego, więc o rewolucyjnych państwach w tym zmian rząd jako natomiast chciałabym, a dodać 1 rzecz, że jednak takie, a demonizowanie turystów i tych swojej autentyczności, a ja czułabym się z daleka od tego dlatego się, ale rozumie oddolnym i z perspektywy ludzi zaangażowanych w ten sprzęt z tańca i tureckiej widać możliwości, które turystyka z Warszawy, ponieważ jest młody Kuba jest monokultura turystyczną głównie po upadku związku Radzieckiego, więc to się turyści pojawiający się w tych miejscach są zainteresowani pokazami występami tanecznymi niekoniecznie, prowadząc zmniejszenia autentyczność innym przemieni z punktu widzenia, a mieszkańców nie z punktu widzenia osób, które mija, a współpracowałam nawet oni sugerowali sza większa obecność tańca w niektórych miejscach ściągające turystów, a była korzystna nie tylko, dlatego że stwarza możliwości zarobku, ale też na tegoroczne wzmocniła znaczenie tańca dla lokalnej społeczności i zwraca uwagę ważna mniej promowane aspekty kultury kubańskiej więc, a dalej mimo tego by demonizować turysto Antosia, a walczą o takie poprawne niepoprawnie rozdział zestawia się w jaki sposób może Kubańczycy też myślą o tym tańcu czy, który trochę, jakby z 1 strony pewnie, bo rząd daje radość jest jednocześnie narzędziem wykorzystanym tak w ekonomicznych relacjach, a jednocześnie, a jednocześnie jest trochę takim właśnie takim dziedzictwem tworzonym się na zamówienie turystów właśnie tak jak pan pojęcie to jest bardzo, a złożony, bo nie Kubańczycy pani mnie myśl o tym tańcu z takich finalnych kategoria, że albo daje nam radości to jest nasza albo to jest turystyczne i rady tylko przynosi nam a jakie korzyści ekonomicznych nie ta, a obecność ewentualnych popularność tańców, a jest dla nich oczywiście bardzo korzystne to oni, a budujący kariery taneczne i na Kubie i poza Kubą i liczą na lepszą przyszłość właśnie związane z karierą tam co co absolutnie nie oznacza sza ani stracić tej, a radą i oni już nie, a nie tańczącego to jest tylko produkt turystyczny w ogóle nie jedno nie wyklucza drugiego dobrze i powraca pani na Kubę dalej badać tańce czy już, gdyby ten to ten projekt został zamknięty, a projekt ten został zamknięty zamknięte są badania, które prowadziłam w ramach grantu oraz finansowanego przez narodowe centrum nauki już właściwego, a kończy napisałam doktorat czekam jeszcze na recenzje już niedługo, a zamykam ten rozstał, ale oczywiste i ośmiesza otwarcie nowego rozdziału i na pewno wrócę na jak tylko będzie możliwa, a co będzie tak zdradzi pani uchyli pani rąbka tajemnicy jak taki, jakim kierunku teraz pani będzie prowadziła badania na pewno będzie dalej w tańcu i na pewno będzie aż o, a o tym co my będziemy tutaj Europie, dlatego że do tej pory skupiłam się na, a w tańcach na Kubie i na relację własny język bańkami, a turystami, a teraz, a jestem bardzo ciekawe jak jak czas drugą stronę, czyli też będzie perspektywa europejska, a więcej chyba już nie mieli bowiem dla Russella by ją kara to mam nadzieję w przyszłości porozmawiać o tym nowym projekcie ale, a wszyscy wszystko to co mogę powiedzieć co chwila dobrze słusznie, bo jak jest dobry projekt trzeba go nie należy go ujawniać zbyt zbyt wcześnie dobrze Szanowni Państwo także jak państwo słyszeli też tam ten mit prawdziwej roztańczonej Kuby jest dość złożony wielowarstwowy można powiedzieć taniec z jest, toteż niejedną imieniem i jest z zapisem autentycznych taniec kubański w cudzysłowie oczywiście owego ciekawą genezę, bo jest mieszanką oczywiście tych wszystkich tańców które, które były także, które pojawiały się na wyspie na Kubie wraz z pojawianiem się różnych migrantów czy niewolników a, ale dzisiaj przyjął nową twarz jest świetnym towarem eksportowym, ale jest świetnym towarem świetną atrakcją turystyczną i w pewnym sensie się negocjować swój kształt z turystami, którzy często swoje oczekiwania przywożą spoza Kuby z Europy np. o tym wszystkim bardzo interesująco opowiadała pani wróg Sandra ana antropolożka z Instytutu etnologii antropologii kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego informacji już za kilka minut o godzinie jedenastej, a po informacjach wracamy do programu off czarek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA