REKLAMA

Liczy się Rzeszów. Ekspert: "Kolej Monorail się u nas nie sprawdzi"

TOK360
Data emisji:
2021-06-08 18:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
07:21 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
TOK 360 liczył się, że ta akcja Radia TOK FM związana z wyborami w Rzeszowie za 5 dni rzeszowianie przedterminowym głosowaniu wybierać będą prezydenta miasta, który zastąpił ustępującego Tadeusza Ferenca już sobie opowiadamy w radiu TOK FM razem z nami jest dr hab. inż. Mirosław Śmieszek z Politechniki rzeszowskiej dzień dobry dzień dobry panu idzie nowe państwo, jakie są główne bolączki transportowe Rzeszowa no ja myślę, że brakuje trochę rozwiązań infrastruktury Rozwiń » i infrastruktury miasto robi dużo w tej dziedzinie, ale to wszystko jest ograniczone no dostępnymi środkami inwestycyjnymi infrastruktury, czyli w tym wypadku dróg np. remont dróg zmianę do dróg, jaki się obwodnicy wewnętrznych obwodnic, bo w zasadzie ruch tranzytowy jest już wyprowadzony z Rzeszowa, ale brakuje takich szybkich wewnętrznych obwodnic jest w planie były plany robione na takie południową obwodnice nas tym, że to wszystko trwa, ale mimo wszystko coś robi się cały czas władza coś powiedzmy sobie działały w tym kierunku na nie wszystko się udaje od razu akty powietrznej nie wszystko wychodzi Południowa obwodnica i Wisłoką Strada to są takie 2 najważniejsze inwestycje drogowe, które Latifa są prowadzone dyskutowano one dużo w tej kwestii zmienia, o której pan mówi ja myślę, że bardzo dużo zmienia, dlatego że z tej wschodniej części miasta, która się znajduje za rzeką Wisłokiem dostać się np. do centralnej północnej w tej chwili bardzo ciężko tam Wisłostrada wzdłuż wschodniego brzegu rzeki rozwiązałaby bardzo problem no jest tam po dniu odpowiedni grunt tam są bagna mokradła i wszystko jest dość długo się ciągnie, ale podobne sprawy ruszyły jest zezwolenie na budowę i część środków jest za rezerwowana bardzo dużo to na pewno, że zmieni wmieście ta droga jak mówiono nie wszystko da rady zrobić z miejsca delikatną prezencję de z o interes ma zgłaszają tam organizacje ekologiczne mówiliśmy o tym wczoraj w TOK 360 to pana chciałem zapytać tych należy transport publiczny skoro wyzwaniem jest dostępność infrastruktury drogowej to, jakie wyzwania dotyczące transportu publicznego stają w tej chwili przed Rzeszowem możemy jedynie mówić o okresie sprzed pandemii w zasadzie to co wtedy było wyzwaniami w tej chwili mówiąc transport publiczny no to leży leży ze względu na pandemię, ale wracając powiedzmy sobie do okresu sprzed pandemii transport publiczny w zasadzie władze miasta razem realizowały takie główne założenia transportu zrównoważonego a, czyli co no w jak najmniejsza ingerencja zanieczyszczenie środowiska to jest wymiana autobusów w tej chwili Rzeszów chyba jednym z miast, które ma najwięcej autobusów o napędzie CNG, czyli gazowych, które emitują w zasadzie najmniej cząstek stałych no jest pewna liczba autobusów elektrycznych no niesamowite były inwestycje nakłady na rozwój sieci komunikacyjnej i 1 autobus zastępuje powiedzmy sobie tam kilkanaście do kilkudziesięciu samochodów osobowych ci, czyli w tym w tej dziedzinie jakieś sukcesy są tylko jak mówię zawsze można było zawsze być chciał więcej aniżeli jest to możliwe do osiągnięcia co mam na myśli, mówiąc że pan, że przez pandemię transport publiczny leży to znaczy leży w tym sensie ograniczenia w tej chwili zostały zniesione ograniczenia w 65 proc może zabierać autobus, ale wcześniej to chyba było ograniczenie do paru osób, czyli to jest ograniczenia sanitarne czy leży w tym sensie, że przewozi mało pasażerów pierwsze miejsce to był ograniczenia sanitarne oraz nałożone przez służby sanitarne, że ich więcej niż sam z jest to dokładnie to czym mierzymy się w innych miastach również tam wykładam na popularność transportu publicznego, gdy czyta może zatem tak, proszę bardzo, poza tym jeszcze są obawy ludzi no przed zakażeniem w takt jest w całym świecie jest to obserwowane, że coraz mniej osób korzysta ze środków transportu publicznego w obawie przed zakażeniem jasne no chce pan jeszcze Niechcę pana pytać o postulaty poszczególnych kandydatów, bo nie o to w tej rozmowie chodzi, ale jest postulat, który dotyczy Rzeszowa od jeszcze czasów sprzed kampanii wyborczej mówi się o tym już od wielu lat chodzi o 1 nową kolejkę moreli Mono Rail czy tego typu rozwiązanie jest w Rzeszowie potrzebne i czy jego wprowadzenie jest realne w zasadzie widziałem taką kolejkę i Detroit czy ta nie była jedność nowa jeżdżąca na estakadzie znam powiedzmy sobie z literatury takie rozwiązania w Moskwie czy w no chociażby w Niemczech w stanach Japonii myślę, że w warunkach rzeszowskich bardzo się to sprawdziło z tego względu, że nie zapewnia to wielki przewozów potoków ruchu no i teraz, gdyby doszło do budowy czegoś takiego środkiem ulicy i 10m do okien mieszkań jest na pewno były wielkie protesty w tej chwili takie kolejki sprawdzają się o wyspę dojazd na lotnisko na lotnisku dojazd jakiegoś parku rozrywki one raczej nie służą do przewozu wielkich potoków pasażerów jest to dosyć uciążliwe no jakieś rozwiązanie było się ono jest realne czy ona jest potrzebne też do dyskusji moje zdanie jest powiedzmy sobie nie aż tak ważne w tym wszystkim wytrzyma do tego wielką rezerwą podchodził do tego rozwiązania obrączka nie tylko bolączkach transportowych Rzeszowa w ramach akcji liczyć się Rzeszów opowiadał państwu dr hab. inż. Mirosław Śmieszek z Politechniki rzeszowskiej w Rzeszowie jesteśmy codziennie dziewiąty 401240 i 1840 liczył się Rzeszów wybory przedterminowe wybory prezydenta miasta już za 5 dni już w tę niedzielę w Poznaniu dobiega końca pierwsza połowa jest 1 do 1, jaki zdenerwowany Robert Lewandowski będę pytał za chwilę Przemysława Pozowskiego Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA