REKLAMA

Nie wierz w stereotypy o autach elektrycznych

Auto w firmie
Data emisji:
2021-06-10 16:30
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
12:13 min.
Udostępnij:

To nieprawda, że "elektryka" nie da się ładować w domu. I od dawna to nieprawda, że zasięg samochodu elektrycznego to kilkadziesiąt czy sto kilkadziesiąt kilometrów. Bardzo wiele naszych przekonań to wiedza już nieaktualna, albo obiegowa opinia, która nigdy prawdą nie była. W tej rozmowie przedstawiamy fakty i obalamy mity dotyczące aut na prąd.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest Marka volkswagen dostawcy samochodów elektrycznych, a-li 3 i IT 4 auto w firmie zaprasza Tomasz Szmandra witam serdecznie dzisiaj chcielibyśmy wrócić do tematu elektromobilności, czyli rozmowy o samochodach elektrycznych, których coraz więcej jeździ także po naszych drogach jeśli nazywam Tomasz Szmandra ekspertem, w którym będę miał przyjemność rozmawiać na ten temat jest Hubert Niedzielski kierownik Pijar marki volkswagen w Polsce dzień dobry czy o to Rozwiń » chodzi do państw nasz gość znajduje się w Poznaniu my połączyliśmy się z nim Warszawy ja tylko dla porządku chciałbym jeszcze dodać, że ze względu na to, że znamy się z Hubertem już od wielu lat podczas naszej dzisiejszej rozmowy będziemy wracać do siebie Party z danych centralnej ewidencji pojazdów wynika, że po polskich drogach jeździ już ponad 11 000 samochodów 100% elektrycznych w porównaniu z liczbą aut spalinowych to wciąż niewielki odsetek, choć liczba pojazdów na prąd rośnie i to w szybkim tempie jak wynika zbadania przeprowadzonego przez więcej o cela we współpracy z volkswagenem to tempo prawdopodobnie mogłoby być jeszcze wyższy, gdyby nie często powtarzane stereotypy, które przyległy do tego typu samochodów kilka kilkanaście lat temu wtedy auta ładowane z gniazdka faktycznie oferowały niewielkie zasięgi sporo kosztowały jednak od tamtego czasu zmieniło się bardzo wiele oprócz tych stereotypów, jaka jest twoja opinia na ten temat to faktycznie jest także ponad roku ruch bardzo bardzo intensywnie badamy zarówno opinię jakiś stan wiedzy Polaków na temat elektromobilności te badania pozwalają, bo pozwalają ocenić nam, że faktycznie cały czas panuje szereg obiegowych opinii szkodliwych mitów na temat elektromobilności w tym głównym chyba największym jest re MX dotyczący zasięgu, które oferują samochody elektryczne na wielu naszych respondentów nie zdaje sobie sprawę, że dzisiaj są samochody elektryczne dostępne na rynku, które chorują, a zwierząt zawsze do tego które, które proponują samochody spalinowe dość powiedzieć chociażby o naszej gamy modelowej nasze samochody elektryczne wróciły IT mogą zaoferować na 1 ładowaniu ponad 500 km zasięgu, więc faktycznie to jest 1 główne ale, ale nie tyle szkodliwy mit drugi był bardzo popularne niż kwestia ładowania, które często demonizować na rękę mamy rozrasta rozrastającą się sieć ładowania samochodów elektrycznych jak natura płaci przytoczyłem dziękuję, a liczba tych samochodów elektrycznych to praktyczne proporcja punktów ładowania do do liczby tych naprawdę bardzo dobrym poziomie jest dostęp do tych punktów też jest aż takim wyzwaniem jak mogłoby się mogłoby się wydawać poza tym pamiętajmy, że Sejm tych krajach, w których faktycznie jest całkowicie usunięta z mocniejszym stopniu w Polsce tu, badając zachowania konsumentów w rękach dajemy doszło do tor posiada do wniosku, że 70% procesu ładowania ma miejsce w domu i właśnie ładowanie to najtrudniejsza dla użytkowania samochodu elektrycznego większość klientów decyduje się właśnie, żeby też sam od elektryczne w domu ładować większych producentów w tym także, a także Marka volkswagen oferuje boksy albo jeśli urządzenia, które w łatwy sposób pozwalają zwiększyć moc, którą notowanej na samochód w domu i tym samym usprawnić proces dzięki czemu przed ładowaniem pewną prawdę od 0 w 100% tak również zdarza się rzadko zajmie nam kilka godzin wystarczy nam spotkać taki samochód do prądu skorzystać z taryfy do spełnienia możemy cieszyć pełnym zasięgiem takiego pojazdu, więc jest wiele mitów tak jak powiedziałem wiele z nich jest jak jest po prostu Regina opracowaliśmy nawet ich mylnych wyobrażeń dziewczyna czy sytuacji, która miała miejsce jeszcze ładnych kilka no tak mimo wspomnianych stereotypów dotyczących elektrycznych samochodów z badania wynika jeszcze to, że ponad połowa Polaków chciałaby mieć taki samochód i chciałby jeździć autem elektrycznym z drugiej strony aż 73% badanych nie wie, że samochód elektryczny można ładować ze zwykłego gniazdka takiego domowego, który mamy np. w garażu zdecydowana większość respondentów była aż 83% nie wie również nawet, że to co trzeba zrobić, aby zamontować taką domową stację ładowania do samochodu elektrycznego i co ciekawe ten odsetek nie dotyczy wcale osób tylko mieszkających w domach jednorodzinnych, więc może główny problem tkwi jednak w edukacji myślę, że tak myślę, że osoby, które są, które chcą rozpocząć przygodę z elektromobilnością, chcąc dowiedzieć się na ten temat trochę więcej tylko mogą przekonać, że to był leży to zagadnienie wcale tak złożone mogą się wydawać pierwszy rzut oka tak faktycznie tak jak powiedziałem samochód elektryczny można ładować ze zwykłego gniazdka, o czym media nie relatywnie niewielkie grono respondentów badania, które przepracowały, które prowadzą ostatnimi czasy my można powiedzieć jeszcze więcej Otóż bardzo duża bardzo duże zamieszanie Jarem wzbudzają samochody hybrydowe oczywiście samochody hybrydowe różnią się kilka typów, ale do najważniejszych z nich to samochody zwykłe hybrydowe, która nie pozwalają na to, że to właśnie na skraju hybrydy plug-in, czyli właśnie te, które można było zobaczyć miasto dzięki czemu można cieszyć się jasno tylko 8 w trybie elektrycznym nieprzerwanie przez około 50 km to hybryd plug-in są takim rodzajem hybryd, które pozwalają prawdziwie posmakować przyjemności wynikającej z użytkowania samochodu elektrycznego pozwalają też pewnym czasie oswoić się z procesem ładowania, które bardzo prostej intuicyjnej i też często mylnie mylnie wyobraża jako coś bardzo złożone i wymagająca od urzędu może od użytkownika jest faktycznie w tych krajach tych obiegowych opinii które, które treści, które nie korelują po prostu rzeczywisty stan rzeczy oznacza sporo na pewno spotkały się również opiniami, że samochody elektryczne mają za mały zasięg, powołując jeszcze raz do NATO badanie wynika z niego, że nie zgadza się z taką opinią ponad 76% respondentów, ale zostali oni również poproszeni o wskazanie przedziału średniego zasięgu aktualnie oferowanych na rynku modeli samochodów elektrycznych i najczęściej wskazywali, że te auta nie są w stanie nie pojechać dalej na 1 ładowaniu niż 150200 km tymczasem rzeczywistość na rynku w tej kwestii wygląda zgoła inaczej w i właśnie wygląda zgoła na czele myślę, że też tych danych nie można rozpatrywać tych oczekiwań względem zasięgu w obrazie względem zasięgu, które powiedziały tak dużej mierze są jednak nie można rozpatrywać w oderwaniu od wyobrażeń na temat ładowania samochodu myślę, że jest spore grono osób które, które rozpoczynają swoją przygodę z elektrowni w 4 najlepsze są tematy głos, który stanie sprawy z tego Drew ile punktów ładowania znajduje się nawet ich najbliższym otoczeniem Pakistańczycy rozrasta plus tak jak powiedziałem, jeżeli ktoś nie jest zainteresowany faktycznie tym, żeby użytkować samochód elektryczny albo hybrydowe typu plug-in to zdecydowanie będzie rozważać montaż chociażby w boksach w swoim miejscu są w miejscu zamieszkania jest to rozwiązanie, które usprawnią budowanej, który sprawia, że faktycznie to ta większość procesów ładowania będzie odbywała się rocznie do pamiętajmy, że średnio wg danych z elektrycznymi którymi dysponujemy, które Polacy przejeżdżają około 30 km dziennie czy art. 30 km uczelnia można powiedzieć, że nawet samochód hybrydowy typu plug-in może spełniać rolę takiego nie ma pełnoprawnego elektryka w naszym gospodarstwie domowym, o ile codziennie będziemy ten samochód podłączać do lądowania, bo tak jak powiedziałem hybrydy plug-in mogą u średniaków oczywiście bardzo czeka tylko 50 km tylko właśnie przy wykorzystaniu energii elektrycznej, ale no i to jak patrzę tylko posiadać parametr pokazują, iż wystarczy raz w tygodniu podkreśla nasz samochód elektryczny ładowania, żeby cieszyć się jego zasięgiem nie ma większych obaw związanych z eksploatacją tego typu samochodów co ważne nie jest też takie nie są to, że samochody te mają tylko właśnie miejski charakter nie tak dawno opisywaliśmy historię jednego z naszych klientów pana Marka, które użytkuję obsługę IT 3, który wybrał się do Chorwacji czasu podnoszono argument tak lekko twarde warunki do pracy do kasy nieprawda Otóż sami takie osoby które, które nie mają z tym problemu oczywiście zdaję sprawę, że jest pewnego rodzaju wyzwanie, ponieważ sieć szybkich punktów ładowania przy trasach przy długich trasach nie jest jeszcze może aż tak Dexter wszyscy byśmy tego oczekiwali czy wcześniej na tyle gęsta, żeby spokojnie użytkownik samochodu elektrycznego mógł myśleć o planowanie ich naprawdę długiej podróży bez bez wcześniejszego ich weryfikacji, gdzie będzie mógł samochód notować mieli jednak naprawdę nie ma co demonizować tego zagadnienia no wspominały o podróżach po wakacjach, na które możemy wybrać autom elektrycznym ja bym chciał jednak wrócić do tematu, który już troszkę mnie poruszyły na samym początku mianowicie do miast w Polsce praktycznie miesiąca na miesiąc rośnie liczba ogólnodostępnych stacji ładowania znajdują się one m.in. na stacjach benzynowych przy galeriach handlowych czy był przed niektórymi sklepami tymczasem nawet mieszkańcy większych miejscowości czasami wyrażają obawy, że ładowanie akumulatorów samochodów elektrycznych wcale nie jest takie proste czy podziela te obawy w starych samochodów bardzo prostym procesem ono jeśli chodzi o samo oburzenie włożenie wtyczki do samochodu zajmuje raptem kilka sekund oczywiście protestem jest dosyć dosyć czasochłonne w przypadku hybryd plug-in jest to około 3 godzin, żeby naładować rozładowany akumulator spełni 2 samochody elektryczne oczywiście uzależnione od mocy, którą ładujemy samochód razem się od stanu pierwotnego stanu naładowania auta to tak jak powiedziałem ta sieć takich punktów ładowania dosyć klasycznie intensywnie się rozrasta chcieliśmy żeby, żeby działo się jeszcze szybciej no ale musimy zwracać uwagę na tory to też bardzo proszę czynniki faktycznie biorąc pod uwagę obecny stan, jaki okres od liczby samochodów elektrycznych to proporcjonalnych do głosowania jest naprawdę jest naprawdę sporo w tym oczywiście liczymy na to, że dynamika rozwoju rynku elektromobilności w Polsce sprawia, że kilka lat tych punktów będziemy potrzebować więcej i liczymy na to że, że kilkanaście tysięcy samochodów elektrycznych, o których mówi dzisiaj no za 234 latach będzie melodią odległej przyszłości, bo to jednak wszyscy pamiętajmy, że samochody elektryczne to nie tylko dzięki komu samochody niezwykle komfortowe, których użytkowanie przyczynia się do redukcji emisji Kraków dla no także, a może przede wszystkim rozwiązanie, które ma sprawić, że dekarbonizację transportu w dużo dłuższej perspektywie czasowej faktycznie faktycznie będziemy mogli cieszyć się także, że nasz projekt samochodu, które są, które są często poruszają się po polskich ulicach są samochodami, które nie, emitując Kraków jak słyszymy motoryzacja w ostatnim czasie dynamicznie się zmienia miejmy, więc nadzieję, że w najbliższej przyszłości ekologiczne samochody staną się jeszcze popularniejsze niż obecnie co za tym idzie będą bardziej dostępne dla większości na kierowców naszym gościem był dzisiaj Hubert Niedzielski kierownik PR marki marki volkswagen w Polsce dziękujemy bardzo bardzo dziękuję ja również dziękuję naszym słuchaczom kłania się państwu Tomasz Szmandra do usłyszenia auto w firmie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: AUTO W FIRMIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA