Czym może zaskoczyć Sardynia?

Podróże duże i małe
2021-06-13 11:20

O urokach Sardynii i o tym dlaczego wiedzie prym w regionie opowiadali Natalia i Marek Wielgusowie.

podróże małe duże w niedzielnym magazynie Radia TOK FM są z nami Natalia i Marek Wielgus Sowie autorzy bloga Gowin skłaniam się dzień dobry dobry Witajcie część o, o czym chcielibyście nam dziś opowiedzieć, o którym zakątku świata, który warto przybliżyć naszym słuchaczom, który jest wart polecenia i też, który został przez was odkryty na wskroś to część Włochy Sardynia, a myślałem, że rozwija rozwinięcie przy tej okazji od razu pełną pasji opowieść o tutaj Rozwiń » widzę takie lakoniczne odpowiedzi czy to wynika też z tego, że osiągnęliście specyfiką Saudyjczyków chyba nie, bo przecież oni są rozliczani tacy, którzy wychodzą do ludzi bardzo ekspresyjni chyba niechętnie przybliżają miejsce, w którym na co dzień żyją, a te początki są my dość dość trudne kontakty z nimi dopiero jak człowieka poznają stają się by wydatnie ekspresyjnie i można nimi chce nawiązać dłuższą rozmowę te, a nawet przyjaźni jak to w ogóle się zaczęło tam trafiliście w sumie przez przypadek przez to, że teraz był okres covidowe do samego końca w sumie dopiero 2 dni przed wyjazdem zdecydowaliśmy, że to będzie Sardynia musieliśmy śledzić, jakie są granice akurat otwarte szukaliśmy miejsca, które umożliwi nam nocowanie w miarę na Dzikowo, bo w takim stylu podróżujemy, a nie na kempingach i gdzie będzie dość ciepło dzięki czemu będziemy mogli realizować nasze pasje, czyli wspinać się po górach jeździć rowerami, a przebywać jak najwięcej na łonie natury padło na Sardynię z powodów proceduralnych również związanych z pandemią koronawirusa, ale pewnie gdzieś rozważa liście wyprawę w tamte rejony, kiedy pandemia jeszcze nie było prawda on dokładnie z dnia oferuje dużo gór, więc coś to jest coś co nas ciągle możemy wspierać możemy powiedzieć to na operach, więc do przeżycia też takie z nas są bardzo kolorowe A2 jest mnóstwo dzikich plaż plan może się zatrzymać idzie to jest naszym nowym czekami trzeci Mandela i 5 com możemy zatrzymać wypuścić ich i mogą sobie z dzikich plaż urządzać się plac zabaw czy podróżujecie na co dzień i w jaki sposób przemieszczać się posady nie rozumiem, że nie ma stałego miejsca nie powtórzymy komponowane my czy przerobionym dostaw czakiem peugeotem my bokserem sześciometrowy, więc nie jest duży w środku mamy około 6m² więcej miejsca już mało i po właśnie wybieramy sobie takie miejsca żeby, żeby mu się zatrzymywać tam, gdzie nie ma za dużo ludzi, żeby te to przyroda nas otaczała na co na to co co na to twoja żona, lecz tak ja traktuję kampera jako środek do celu od zawsze byliśmy aktywniej zawsze spędzaliśmy dużo czasu na świeżym powietrzu i to daje nam właśnie kamper one, że jesteśmy 1 nogą od tej przyrodę daje nam też duża różnorodność codziennie może nabyć w innym miejscu, a za oknami codziennie zmieniam się tapeta i daje nam dużą wolność, dlatego że przy dwójce małych dzieci odpada nam kwestia budowania miejsc noclegowych i musimy się martwić o to, że w ostatniej chwili dzieci nam się rozchoruje ją pakujemy się raz i i zaoszczędzone w ten sposób czas na to logistykę taką związaną właśnie z rezerwacjami przemieszczaniem się także daje nam dużo wolności w skali Europy nie mówią dużo w skali świata z dnia jawi nam się jako taka niewielka wysepka czy tak jest w istocie czy jednak potrzeba wiele czasu by ją przejrzeć związku od spodu HP uzasadnienie jako taką jest dość mała by Północna na południe samochodem można przeskoczyć, który ponad 3 godziny, więc by jeśli się chce zjechać szybko można jednak w tej pewny podróżujemy powoli patrzący dotykając, próbując buchający, bo taki styl lubimy żeby, żeby doświadczyć, żeby poznać ludzi zatrzymać się zobaczy to, czego przy takim szybkim podróżowaniu czy podróżowaniu z biurami podróży przed panią hotelach zobaczyć się nie da, więc Sardynia pomimo tego, że mała zaskoczyła nasz bardzo swoją różnorodnością krajobrazów plażami dzikimi nie ma żadnej infrastruktury nie ma hoteli nie ma barów można wyjść na plaży i mieć tylko dzikości przechadzać nimi naprawdę kilometrami można pojechać w góry, gdzie za dużą zadłużeniem i najbardziej po nas w tym wszystkim uderza to, że jestem dalej są dalej miejsce co trudniejszych miejsc, gdzie na dziko wypasają się zwierzęta wychodzą rano by schodzą wieczorami z góry i Kopy owce kozy i jest to przepiękne zobaczyć zobaczyć, że te, że wolność zwierząt te wolności które, które kiedyś była wszędzie na całym świecie zawsze interesowało mnie czy mieszkańcy Sardynii porównują się do Korsyki odwrotnie czy rywalizują między sobą no wszak jest to rywalizacja między 2 odrębnymi krajami, ale wysp położonych stosunkowo niedaleko wokół siebie czy słyszeliście coś na ten temat uważam mówiąc nie o tym wątku nie słyszeliśmy słyszeliśmy o tym, że małe miejscowości na samej serdeczni często między sobą rywalizują no ale turystów tych, którzy przebywają czy sławy najpiękniejszego jest miejsce na wyspie i tak ostatnio zdecydowanie o to kto ma najlepszy ser kiełbasę, ale jestem dużo produktów lokalnych o wysokiej jakości z tego względu, że właśnie te zwierzęta szczęśliwie pasą się, gdzie chcą jedzą różna zioła także oni z tego z tego jak są dumni myślę, że to banki też bardziej może nie ma złotego walką jednak Serb nie jest takim autonomicznym bardzo regionami oni po lubią nie lubi być nazywani Włochami oni są Saudyjczykami tym celu podkreśla, że czy są osobnym jako odrębne narody co jeszcze powinniśmy wiedzieć, wybierając się na sadzenie nas najbardziej zadziwiło zachodnie dzikie Wybrzeże Sardynii, które naprawdę oznacza się bardzo dużą różnorodnością krajobrazów są tam piękne klify urocze małe zatoczki i długie piaszczyste plaże, ale też niestety przerażające górę plastiku, a od tak duże jak części różnych zbiorników butelek baniaków do tych najmniejszych najbardziej groźne właśnie jak mikroplastik Pele jest związana z cyrkulacją prądów morskich, które niestety tutaj na, zwłaszcza zachodnie Wybrzeże Sardynii przynoszą no dużo zanieczyszczeń całego morza Śródziemnego także nas to bardzo bardzo zadziwiło i spowodowało, że zaczęliśmy temat zanieczyszczenia ziemi w ogóle plastikiem zgłębiać staramy się zwiększać naszą świadomość i zdawać sobie bardziej z tego sprawę jak w rzeczywistości to wszystko co nas otacza wygląda i jeszcze bardziej zwracać uwagę na to właśnie w jaki sposób żyjemy ta sposób w jaki podróżujemy, czyli taki powolne uważne pozwala nam przyjrzeć się właśnie bliżej tym problemom co raczej jest trudne kiedy, kiedy podróżuje się z napiętym planem biurami podróży za, kiedy jesteśmy zamknięci w hotelach tutaj to bezpośrednie obcowanie ze wszystkim co nas otacza właśnie sprawiło że, że dostrzegliśmy problemy i tych problemach staramy się pisać na naszym blogu pojawiają się tam takie tematy jak zanieczyszczenie przede wszystkim łańcucha pokarmowego właśnie te mikro plastikiem potem gdzieś pojawia się temat etyki korporacji związany i przemysłem właśnie plastiku wody pitnej Rybnym mięsnym także ta świadomość spowodowała, że rzecz jeszcze bardziej staramy się zmniejszać nasz ślad w przyrodzie i staramy się być taką zmianą, którą sami chcielibyśmy zobaczyć w świecie chcecie powiedzieć, że mieszkańcy Sardynii mają świadomości i korzystają z niej na co dzień, dbając o środowisko po chyba tak jak każde miejsce na świecie pół na pół są ludzie którzy, z którymi rozmawialiśmy, którzy mieli świadomość wiedzieli, że zadania ma problem, że za dużo rzeczy spakowanych plastik, że te są ludzie, którzy wyrzucają męża wyrzucają śmieci to jest spotkaliśmy na Sardynię już zakończyliśmy ten temat jest Fundacja Klimka uzasadnienia, która zajmuje się nie tylko zbieranie śmieci na plaży, ale też przy Kubie płynąć dla naprawą, żeby ten plastik usunąć codziennego życia dziś o dziwo, założycielką jest Ania Polka, która wyjechała na zachodnie NDN, bo już kupę lat temu jednak ludzie, którzy te tak jak u nas nie mają świadomości i są tematy dla nich tak odległe jak jak jak planety czy inne inne gwiazdy my, więc tą świadomością my chcemy też dzielić tym co odkrywamy tym, czego się dokupujemy chcemy się dzielić na naszym blogu czy z najbliższymi słuchaczami, którzy słuchają, bo jest to jest dość ważny temat, żeby być coraz bardziej świadomymi konsumentami, żeby zmniejszać ten ślad, który mamy na cały świat cały na całą przyrodę matkę naturę, więc jest to jest to bardzo ważne dużo trzeba mieć pieniędzy, żeby nasadzenie się wybrać prozaiczne pytania myślę, że dość istotne z punktu widzenia organizowania sobie nogi jak drużyna po tak i my żyjący w vanie z dwójką dzieci minimalistycznie wydawaliśmy mniej środków niż żyjący w Polsce pomimo tego, że jedzenie było ze 2× droższe paliwo jest też skutera droższa to i tak wydawaliśmy mniej niższy niż na co dzień w Polsce, bo wynika to właśnie z tej naszej filozofii my tego minimalizmu na talerzu szafkach to co kupowaliśmy było kupowane od lokalnych rolników tylko sezonowo zabawki, jeżeli potrzebowaliśmy szliśmy na plikach w Cagliari lub innych miejscach używaliśmy używki po prostu kupowaliśmy dzieciaków więcej da się żyć bardzo minimalistycznie i nie wydawać jeszcze też, jeżeli chodzi o posiłki Murray wspomniał, że jedzenie jest dość drogie trochę zmieniliśmy też kuchnia przyszliśmy bardziej na kuchnie roślinną dietę roślinną i staraliśmy się przez to, że też mamy ograniczoną ilość gazu, żeby posiłki, które przygotowuje MEN, zwłaszcza obiady były dania jedno warunkowe, żeby zmniejszyć po prostu ilość ilość energii, którą musimy zużyć do tego, żeby to jedzenie sobie przygotować, dlaczego tak na koniec zapytam Sardynia jest idealnym miejscem na wakacyjną wyprawę przez 6 miesięcy po to, udało nam 7 dni, więc trwa niespełna bez słońca pełna dzikich na mapę miejsc jeśli ktoś lubi chodzić po górach wspinać się dziś na rowerze serwować latać na karcie to jest przepiękne miejsce ludzie, którzy naprawdę otwierają swoje serca i dłonie dzielą się tym co mają zapraszają bardzo często do siebie, a 2 to jest ta część edukacyjna, kiedy można zobaczyć właśnie to co po co co toczy cały świat te problemy dzieciaki, które mogą się bawić i z tego co może być rzuca wielkie kłody pnie mogą budować sobie place zabaw bawić bardzo kreatywni, więc jest to świetne miejsce na wypoczynek tak na koniec też, gdzie można czytać można zobaczyć na stosie mijamy Facebook instagram YouTube PL GoOut kropkę FM na twa mil innej czujny 5 to są nasze strony, jeżeli piszecie hasztag Gołańcz Kamili to też znajdziecie, a eksport powiedział na początku powtórzę dla Wild jeśli ktoś komuś będzie po prostu łatwiej w 100× wyższa wyszukiwarkę Natalia Marka Wielgusa byli z nami dziękuję bardzo, dziękuję pięknie prezentować naszych słuchaczy zaproszą teraz na informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PODRÓŻE DUŻE I MAŁE

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!