REKLAMA

Diety wysokobiałkowe mogą być bardzo niebezpieczne dla nerek i wątroby. Dla kogo jest dieta Dukana, Atkinsa czy paleo?

Wiecznie na diecie
Data emisji:
2021-06-14 10:10
Czas trwania:
15:07 min.
Udostępnij:

W drugim odcinku podcastu "Wiecznie na diecie" Dorota Wardecka- Herrmann rozmawia z dietetyczką Anetą Łańcuchowską o diecie białkowej. Jedną z najpopularniejszych diet białkowych jest dieta Dukana oparta o produkty wysokobiałkowe takie jak mięso i nabiał. - Jeżeli mamy jakieś problemy z nerkami czy wątrobą, to taką dietą możemy sobie szybko zaszkodzić, bo nasz organizm będzie musiał filtrować tę dużą ilość białka - przestrzega dietetyczka. Rozwiń »

Partnerem podcastu jest dystrybutor naturalnych suplementów diety marki Singularis Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest dystrybutor naturalnych suplementów diety marki Singularity PiS w tym odcinku podcastu powiem wam o diecie białkowej, która ma kilka odmian np. dieta Dukana, które składa się z 4 etapów pierwszy to etap protez nowy, czyli mięso ryby i owoce morza oraz nabiał w drugim można włączyć jadłospis warzywa kolejne etapy wprowadzają większe urozmaicenie diety białkowe to także np. dieta Paleo i dieta Atkinsa, która dopuszcza więcej tłuszczów, ale każda z Rozwiń » nich zakłada większe spożycie białka niż ilość rekomendowana dla osoby dorosłej czy to skuteczny sposób odchudzania i komu może zaszkodzić o to pytam dietetyczka wiecznie na diecie przy mikrofonie Dorota Wardecka Herman z nami jest Aneta łańcucha w skład dietetyczka gotujące dietetyczka dzień dobry panie to dzień dobry witam tym razem bierzemy na warsztat dietę białkową, która jest dosyć skomplikowana w tym sensie, że jest dzielona na 4 etapy taką najpopularniejszą dietę białkową jest dieta Dukana może być np. właśnie tej diety Dukana zaczniemy mówić o diecie białkowej, ale kobieta ma takie 2 założenia poza tym, że są te 4 etapy, które troszeczkę się od siebie różnią przede wszystkim jest dieta białkowa, czyli trzeba jeść białko, skąd to białko czerpać dieta białkowa, czyli dieta właściwe wysoko białkowa, która w dużej mierze opiera się na produktach, których jest białko z dużej ilości no bo tak naprawdę białko występuje niemalże we wszystkich produktach, które zjadamy natomiast produkty białkowe uważamy te produkty, których białku przeważa czy mam tutaj na myśli mięso ryby też, że nabiał jajka, ale mamy też, że białko pochodzenia roślinnego i tutaj mam na myśli wszelkiego rodzaju trąbki soję soczewicę groch fasola natomiast w tych nie tak wysokobiałkowe i tutaj mamy na myśli dietę Dukana to raczej osoby, które stosują moich obserwacji nie zwracają w ogóle uwagi nie przywiązują wagi do produktów roślinnych, które występuje białko natomiast swoją dietę opierają właśnie o te produkty wysokobiałkowe pochodzenia zwierzęcego, które wcześniej wspomniałam te rośliny strączkowe tutaj dają taką dużą różnorodność tak naprawdę mogą wprowadzić urozmaicenie do tej diety białkowej to nie muszą być tylko serki sery i mięso, ale też właśnie no i rośliny strączkowe, czyli inaczej mówiąc warzywa prawda tak te trąbki one są źródłem białka co prawda jest to białko taki niepełnowartościowy, który nie dostarcza nam wszystkich aminokwasów, niemniej jednak musimy pamiętać o tym, że we tych krążkach poza białkiem występuje błonnik, który pęcznieje daje nam uczucie sytości w tych strajkach również mamy cały zestaw witamin składników mineralnych natomiast możemy też stworzyć sobie takie danie, których będą wszystkie niezbędne aminokwasy w momencie, kiedy ta produkty strączkowe połączymy ze zbożami, bo tych aminokwasów, których brakuje konkretnie w tych strajkach ona akurat występują produktach złoża w tej taki bardzo prosty przykład, jeżeli chcemy sobie stworzyć śniadanie, którym zależy nam na tym, żeby pojawiło się właśnie białko pełnowartościowe z jak stworzone z produktów roślinnych to wystarczy, że przygotujemy sobie na śniadanie taką kanapkę z pastą z WHO muzeum to jest płatności w rzece albo przygotujemy sobie kanapkę z pastą z fasoli i oczywiście pamiętajmy o tym, że prawidłowo skomponowane śniadanie zawsze musi być do tego jakieś warzywa czy np. damy to z napisem pomidorem ogórkiem papryką jakimkolwiek innym warzywem ja tutaj też zawsze podkreślam, że poza tymi takimi najpopularniejszymi warzywami do kanapek to my możemy sobie również chrupać na surowo brokuła kalafiora teraz już zaczynają się pojawiać młode brokuły kalafior możemy teraz, ale za chwilę się pojawią szparagi możemy sobie jeszcze również na surowo buraki cukinie, więc pamiętajmy o tym warzywa i trochę tutaj znajdę tematu, ale musimy zdawać sobie sprawę, że połowa tych warzyw, które zadamy sobie w ciągu dnia to powinny być warzywa właśnie surowa to taka była troszkę wegańska wersja, ale też jak najbardziej no się pokrywa z tymi założeniami, ale panie to założenia tej diety takie bardzo kuszące są takie, że nie można być głodnym tak to znaczy nie można dopuścić do uczucia głodu jeść wtedy, kiedy się ma na to ochotę, chociaż to co jest dopuszczone i żeby dużo pić dużo pić to ogólnie rzecz to musimy zdawać sprawę, że my 7065% wszyscy składamy się z wody ta woda chociażby mózg tak bardzo prosty przykład 70% naszego mózgu to jest woda są płyny w momencie, kiedy pijemy za mało to doprowadzamy do odwodnienia i chociażby zaczyna boleć nas głowa i biegniemy do apteki po coś przeciwbólowego mało, kto myśli o tym, że wypicie szklanki 2 szklanek wody sprawi, że tak po prostu przestanie nas boleć czy to dieta wysoko białkowa czynie dieta wysoko białkowa zawsze są takie założenia, że ty, bo musimy pamiętać o tym wpłyną natomiast w diecie wysokobiałkowej chodzi o to, że my po prostu większości rezygnujemy z takich produktów, które dostarczają nam węglowodanów, czyli pieczywo Kasza ryż makaron natomiast do każdego posiłku dorzucamy sobie składa się właśnie ten każdy posiłek z dużej ilości białka białko też nam daje uczucie sytości, więc takiej pieczemy po prostu jesteśmy najedzeni natomiast nie jest dieta, która uczy nas dobrych prawidłowych nawyków żywieniowych musimy zdawać sobie z tego sprawę taka ilość białka, która jest odpowiednia dla osoby zdrowe, które nie ma żadnych problemów zdrowotnych to jest z tym zrobić odcinek 8g na kilogram masy ciała natomiast w momencie, kiedy np. czym intensywnie to zwiększamy wtedy trochę tą ilość białka płacimy do 1,5 czy nawet 2g na kilogram masy ciała właściwej i to przyspiesza niewiele, ale zawsze przyspiesza to podstawą przemiana materii taka ilość białka jest nasze dzieci optymalna natomiast, że nie przekraczamy tę ilość białka, bo rezygnujemy z węglowodanów musimy się czymś na jej notujemy duże ilości białka to musimy zdawać sobie sprawę, że jeżeli jesteśmy osobą totalnie zdrową nie mamy żadnych problemów z nerkami czy też z wątrobą no to myślę, że przy stosowaniu takiej diety przez jakiś miesiąc czy też myślę, że miesiąc nie odczujemy jakich takich negatywnych skutków natomiast, jeżeli my nie wiemy, że mamy jakieś problemy z nerkami czy też wątrobą to my możemy bardzo szybko sobie tą dietą zaszkodzić, dlatego że notę nasz organizm będzie musiał filtrować dużą ilość białka w naszym organizmie dodatkowo, uszkadzając nerki wątrobę dieta to sposób odżywiania styl odżywiania trwanie było, żeby pokrywała zapotrzebowanie na różne witaminy składniki mineralne cieszymy nie tylko potrzebujemy do prawidłowego funkcjonowania białka, ale potrzebujemy też tych witamin składników, które są w tych węglowodany węglowodany wcale nie są niczym złem one zawierają spore ilości witamin z grupy BRE, które wpływają na prawo pracy naszego mózgu, a do tego nie mamy trudno się skoncentrować jesteśmy nerwowi sfrustrowani nie wiadomo, o co chodzi o to chodzi o te niedobory są też jest dieta, która ma być dietą odchudzającą prawda, czyli tutaj ta energia idzie białka ma być jednak, dzięki której mamy schudnąć tak natomiast schudnąć jak jest sekret w ogóle całego tego odchudzania, a chodzi o to właśnie Ania to miała niestety magicznej tabletki, chociaż każdy chciałby pewnie to usłyszeć oto klatkach jeszcze porozmawiamy chodzi o tak naprawdę my musimy zapewnić sobie ujemny bilans energetyczny to znaczy musimy mniej dostarczać kalorii do naszego organizmu niż potrzebujemy, żeby dochodziło do spalania tej tkanki tłuszczowej natomiast my możemy mniej dostarczać sobie kalorii, komponując sobie dietę urozmaiconą, której będzie wszystko dieta odchudzająca ona ma nas nauczyć prawidłowych nawyków żywieniowych, bo co z tego, że my chudniemy na tej diecie białkowej te 567 kg jak po zakończeniu tej diety białkowej Amer prędzej czy później zakończymy wszystkie te stracone kilogramy po prostu wrócą są takie wyjątkowe przypadki, gdzie mogłabym nawet powiedzieć, że żeton dietę białkową polecam, ale to są takie przypadki, kiedy mam bardzo wysoką wagę i musimy wykonać taki zabieg chirurgiczny powiedzmy, do którego jest wymaganie takie, że czynność ta nasza waga po prostu musi się obniżyć tak musimy schudnąć, żeby móc ten zabieg przeprowadzi natomiast, jeżeli nie ma takiej wyjątkowej sytuacji to myślę, że powinniśmy tutaj jednak uzbroić się czy w cierpliwość nie wiem do końca w cierpliwość, dlatego że zdrowy wzrok hutnicy też od pół kg kg tygodniowo dla jednych to będzie wolny proces zajmie to będzie szybki proces natomiast myślę, że pojedziemy też tak nauczyć się patrzeć w przyszłości, jeżeli teraz popracujemy nad zmianą nawyków żywieniowych i będzie ta dieta urozmaicona będziemy może schudnąć troszkę wolniej, ale na stałe tutaj są przeróżne odmiany to znaczy przeróżne wersji jest dieta Dukana czy taka stricte białkowa dieta Atkinsa, czyli dzieł jest więcej tłuszczu tak to znaczy jest dozwolone jakiś tłuszcz jest jeszcze dieta Paleo bezę na to jak się nazywa ta dieta założenie jest jedno tego białka jest najwięcej natomiast znacznie mniej jest tłuszcze węglowodany, które się pojawiają są bardzo niewielkie ilości co powinno zaniepokoić osoba, która jest na tej diecie, że co się dzieje nie tak bardzo często wraz z tą dietą, a dochodziła intensywna aktywność fizyczna no bo wiadomo, że efekt będzie mieć szybszy lepszy jak połączymy diety aktywnością fizyczną i po kilku dniach stosowania tej diety oraz tej aktywności fizycznej okazywało się, że tę siłę zdecydowanie brakuje, że pojawia się senność pojawia się zmęczenia, że pojawiają się w wypadają włosy po prostu, bo dochodzi to spory niedoborów bardzo łamliwe paznokcie no właśnie to propos tego, czego brakuje pani Aneta wspomniał myśmy już o tabletkach i o tym, że w tej diecie z uwagi na to, że jest ona dietę białkową to mogą być niedobory witamin po prostu i co z tymi witaminami w postaci suplementów już nawet nie przy tej diecie tylko w ogóle czy te suplementy pomagają rzeczywiście ogólnie rzecz biorąc w momencie, kiedy jesteśmy nawet na takiej diecie urozmaiconej diecie redukcyjnej to tak to inaczej jest dieta, która charakteryzuje się na niższą kaloryczność zmniejszy to taka nasza dieta docelowa w związku z tym jest to dieta, która nigdy nie pokryje zapotrzebowania 100% na wszystkie witaminy składniki mineralne, więc jak najbardziej tak ja uważam, że na takiej diecie redukcyjnej mądra suplementacja jest wskazana zaraz pan co znaczy od razu plantacja natomiast myślę, że nawet, jeżeli też nie jesteśmy na diecie redukcyjnej to pamiętajmy o tym, że wszyscy powinniśmy suplementować witaminę de jest witamina, która syntetyzuje się w naszej skórze pod wpływem promieni słonecznej samo to jesteśmy w stanie pokryć, bo ona występuje we ryba jajka w mleku, ale musi być naprawdę bardzo dużo dzień dzień jeść ryb chociażby ja także pokryć zapotrzebowanie i też nie ma siły, żebyśmy latem, choćbyśmy nie wiem ile siedzieli na słońcu, żebyśmy te niedobory, które wszyscy mamy po zimie po jesieni po właśnie, żebyśmy te niedobory, jeżeli przez cały rok suplementu jemy ją to takich dużych niedoborów nie mamy teoretycznie od maja nie musimy suplementować, jeżeli nawet są dni słoneczne, gdzie wiadomo nasza pogoda bardzo Polska kapryśna i trudno jest taką pogodę, żeby przez 2 tygodnie bonus od słońca, a nawet, że jest to 50, a piętnastą powinniśmy być wtedy na zewnątrz przez 15 minut i powinni mieć odkryte 30% ciała bez filtrów, a tutaj z drugiej strony pojawia się zalecenie, że jednak nowe Bystre no są niezbędne taka, że powinniśmy stosować kremy z filtrami dlatego myślę, że dam radę przestały rosnąć suplementować myślę, że jesteśmy w diecie wegańskiej czy nie jest produktów pochodzenia dlatego cena wegetariańskiej jemy produkty pochodzenia dziewiątego na temat eliminujemy mięso ryby to musimy suplementować witaminę BL 12 to też jest pewne czy witamin nadaje witam na 12 w przypadku tych 2 diet, o których wspomniałam, jeżeli przed nie lubimy ryb to kwasy omega 3 by się tutaj przydały powiedział mądry suplementacji na rynku od pewnego czasu są spersonalizowane suplementy spersonalizowana suplementacja polega na tym, że ktoś z nami przeprowadza wywiad żywieniowy patrzy, czego nam brakuje w tej diecie robimy sobie badania i na podstawie tych naszych niedoborów, które realnie mamy w diecie tych naszych wyników badań dobierana jest taka suplementacja, która jest nam rzeczywiście potrzebna natomiast na idąc do apteki kupujemy jakąś moc witamin to jest dla wszystkich tak naprawdę dla nikogo pani to jeszcze są też modne nadal tzw. Superfoods, czyli sproszkowane glony sproszkowane buraki i w których teoretycznie też jest bardzo dużo wartości to można sobie dodawać do koktajli do ciasta do naleśników do rozmaitych produktów czy to nam coś daje no oddawać co można jak najbardziej jest to bardzo wygodne na pewno tak do koktajli jak najbardziej jakich zup czy owsianki posypywać jak banki natomiast ja też tutaj tym Superfoods są nie przepisywała, jaki się nadzwyczajne właściwości i jeżeli buraki pieczemy gotujemy zjemy na surowo dostarczymy sobie dokładnie tego samego naszym gościem była pani Aneta łańcuchów ska gotującą dietetyczka bardzo dziękuję za rozmowę dziękuję również bardzo w kolejnym odcinku podcastu wiecznie na diecie opowiem wam o diecie Nisko węglowodanowe Dorota Wardecka Herman do usłyszenia wiecznie na diecie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WIECZNIE NA DIECIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA