REKLAMA

Nowości Forda, samochody autonomiczne oraz ładowanie indukcyjne

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-06-14 19:40
Czas trwania:
13:21 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór w nowym tygodniu codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan i Sławek Paruszewski dobry wieczór dziś mam 2 informacje w fordzie dość krótkie, ale więcej nie wiemy słuchaj i ile to już razy mówiliśmy o tym co będzie się działo z mondeo czy wycofają mondeo czy nie wycofają się następcą będzie jakiś SUV crossover historia nie ma końca okazuje się no bo wiadomo, że powoli firmy rezygnują z sprzedaży sedanów w Rozwiń » Europie nie wiemy co będzie z mondeo nie wiemy co będzie z mazdą 6 tak przecież jest elektryczny SUV forda Mustang no i jest po portal Karski KUPS okazuje się, że na tym portalu Karskim, z którego pewnie też korzystasz pojawił się szpiegowskie zdjęcia do tego następcy mondeo ono jednak nie będzie chyba słów, bo raczej raczej przypomina przynajmniej tak oni twierdzą ci co go bliżej oglądali morze co robili zdjęcia Citroën C5 x, o którym o, którym my całkiem niedawno mówiliśmy wiemy, że nie będzie samochód elektryczny tylko być może będzie jakaś wersja elektryczna NATO to 1 wiadomość dotycząca forda, ale druga jest wiadomość dotycząca forda związane z prądem no wiadomo też, że wiele firm chce konkurować z cessną porównuje się do Tesli Tesla jest takim po angielsku benchmarkiem, a po polsku punktem odniesienia prawo no tak właśnie to tak to jest jak się za dużo po angielsku czyta okazuje się, że chcą fordzie do końca przyszłego roku przeskoczyć Tesla jeśli chodzi o sprzedaż samochodów elektrycznych nie wiem jak to jest możliwe, ale okazuje się, że chyba jest to realne, bo przecież ostatnio mówiliśmy o wielu elektrycznych nowych fordów prawda kilku co najmniej, a na pewno pika pie 150 Mustang Mach o dostarczyliśmy, który był strasznie fajne tak i dostawczym jeździł dostawczym transitem elektrycznym boję, ale chyba słowo nie pamięta jest dojazd jest całkiem ktoś spoko no właśnie, więc będą też opracowywać swoje akumulatory będzie produkt będą produkować dla dla forda czy dla siebie dla Kolna, ale co ważne ta zapowiedź jeszcze na koniec tej tej mojej Fordońskiej historii do 2030 roku 40% sprzedaży forda będą stanowiły samochody w pełni elektryczne to tyle na razie wiemy i będą to miliardy dolarów na to wydane z 30 000 000 000USD przez nas mile bliższe 5 lat po to, żeby ta elektromobilność forda była rzeczywiście taka godna uwagi albo była nad wzorami i żeby się mówiło forda elektrycznych ani Tesla w Polsce produkuje się trochę samochodów, ale produkuje się bardzo dużo części też do tych samochodów, a i to są różnego rodzaju części produkuje się pasy bezpieczeństwa poduszki powietrzne produkuje się element tapicerki całe kompletne fotele siedziska gąbki stelaże, a deski rozdzielcze chyba też elementy drewniane całą masę różnego rodzaju podzespołów do samochodów się produkuje również oczywiście silniki w związku z tym, że jeden z europejskich krajów dania lobbuje za tym by zakazać sprzedaży samochodów spalinowych w Europie już w roku 2030, a Polski tak powiem polskie lobby przemysłu motoryzacyjnego bije na alarm, że w związku z tym w całej Europie zagrożonych jest zagrożonych są miliony miejsc pracę i również polskie zakłady, które tutaj zacytuję pana Alfreda Franke eksperta stowarzyszenia dystrybutorów producentów części motoryzacyjnych, a polskie zakłady w znacznej mierze wytwarzają bowiem elementy związane z technologią napędu konwencjonalnego tak tutaj artykuł za pośrednictwem Samaru kawałek zacytowałem wypowiedzi pana eksperta który, jeżeli dobrze pamiętam był chyba prezesa, ale rozumiem, że można być prezesem eksperta nie ma żadnego problemu wszyscy lobbują, czyli ci, którzy są ze stowarzyszenia nie wiem co my się tak w Polsce tego słowa lobby, a miału używamy tego, jaką jako wytrych, kto te stowarzyszenia motoryzacyjne, które są w Polsce lobbują to są nie są stowarzyszenia, żeby się starsi panowie spotkali przy kawie i zdjęli krawaty na moment to jest po to, żeby w opinii publicznej w mediach i w być może mniej lub bardziej zakulisowo również wśród polityków przedstawiać swoje interesy to trzeba moim zdaniem nazywać po imieniu ani się ukrywać takim stowarzyszeniem im większa liczba myślę, że to jest jakaś taka organizacja, która działa dla wszystkich dobra jest prawda taka, że tylko lepiej dla dobra tego, który otrzymuje dotację, ale wiem w końcu wiosna działa ocalić je tylko Legal, że no tak SA tylko nie bójmy się słowa lub by a, bo chyba jest śmieszne, bo sama, który sam lobbuje u właśnie tym hasłem dania lobbuje za zakazem sprzedaży aut spalinowych, jakby tak tutaj, a mam wrażenie stara się rzucić takie ciemne światło na ten kraj, a prawda jest taka, że sam lub 2 zatem, żeby dania nie lobbował albo, żeby za, żeby stało się to zażądania lubuje jest wszystko po prostu przeciwna, ale to taki taki jeszcze chyba trochę niedojrzały jesteśmy krajem wszystkim na nas wymieniłem państwu tutaj kilka takich przykładów rzeczy, które będą potrzebne również w samochodach z napędem elektrycznym, czyli fotele pasy różnego rodzaju deski rozdzielczej i wykładziny dywanowe podsufitki wszystkie produkowane w Polsce jak jeździłem parę razy samochodami elektrycznymi to one miały fotela miały też pasy natomiast, jeżeli chodzi o takie rzeczy jak alternatory rozruszniki i zbiorniki paliwa to faktycznie tego nie będzie w samochodach tego nie będzie w samochodach elektrycznych, ale z drugiej strony nie możemy cóż tutaj teraz utrzymywać tego stanu tylko włącznie, dlatego że jest ileś tam miejsc pracy zagrożonych wydaje mi się branża motoryzacyjna jest na tyle dojrzała na tyle okrzyknięta przez ten przemysł, który rozwija się nieprzerwanie od 100 kilkudziesięciu lat i tak naprawdę przetrwał jako jeden z nielicznych tak to jest taka jedna z nielicznych branż, która co jeszcze dostawcy prądu tak to są też zbyt firmy, które często mają 100 albo więcej lat tradycji oczywiście nie w Polsce, więc wydaje się, że jakoś to wszystko się poukłada po prostu, że nie ma tutaj co straszyć teraz niczym tym pociągiem, który jak będzie przejeżdżał przez naszą wieś to krowy przestaną nie nie straszmy nie straszmy też samochodami na wodór nie straszmy też samochodami elektrycznymi to pozwoli, że ładowanie samochodów elektrycznych, bo na razie to wyścig trwa taki praktyczny Otóż nie jest teoretyczny wyścig na szybkość ładowania stację na dużej mocy instalacji 800 walutowe fajnie to rzeczywiście działa pod warunkiem, że te stacje, gdzie są, bo w Polsce nie ma takich stacji prawie o mocy prawie 300kW, ale tak patrzy w jaki sposób można ładować samochody ruch już parę razy mówiliśmy, bo indukcyjne ładowanie to na smartfony można ładować zresztą w samochodach również albo w takich ładowarka indukcyjnych natomiast parę razy wspominaliśmy w ostatnich kilku latach, że próbuje się zastosować to ładowanie albo doładowanie pojazdów w ruchu były różne pamiętasz mówiliśmy, że w kwestii to był krótki odcinek, gdzie taka była szyna elektryczna do niej muszą być wtopiona w asfalt i muszą być do nich wysięgnik w podwoziu zamontowany na razie to był tam chyba się 2 długości 2 km, ale próby był on i tyle próby były konie co dalej dalej jest także może być ładowanie indukcyjne, a nie to na koniec, ale też w Niemczech z kolei widziałam zdjęcia to wygląda to strasznie to jest taka głównie dla ciężarówek będzie i to jak trolejbusy samochody wyglądają autografem tak pantografy nazwać to tatuś jak to wszyscy wszystko pieśń przyszłości właśnie to jest wszystko pieśń przyszłości przeszłość przeszłość może, bo to wyglądało koszmarnie, ale teraz z kolei być może pieszczą przyszło pieśnią przyszłości będzie to co robią Francuzi i czy Izraelczycy czy Włosi, bo tutaj widzę w Izraelu to akurat są próby ładowania na tych zdjęciach chyba terenówek indukcyjnego, ale we włoszech uważa Włoszech wreszcie coś zrobiono będzie prawdopodobnie odcinek testowy autostrady, na których indukcyjnie będzie się ładować samochody na razie to jest jakiś chyba taki w 2 km 2 kilometrowy okrąg to się nazwa Arena de Futuro Arena przyszłości czy to ma być pieśń przyszłości km długości są cewki indukcyjne całkowita moc to na tym odcinku 1MW na razie nie wiadomo czy muszą samochody mieć jakieś specjalne dodatkowe wyposażenie, jakie będą samochody to wiemy autobusy i lekko i samochody włoskie koncernu Stellantis, a to, że to jest pieśń przyszłości czy to też nie za bardzo w swoim, jeżeli chodzi o w ruchu mówi o ruchu ruch bowiem tak stojące samochody czy ciężarówki autobusy indukcyjny przełamał wrażenie, że bardzo dużo energii jest w ten sposób marnowanej nie to wiadomo to nie tylko ty masz wrażenie, bo nawet tutaj po prostu eksperci od mówią, że stare emerytury to jest niewielka efektywność takiego ładowania indukcyjnego w ruchu jak na razie po prostu tyle no, więc może może to jednak są przyszłością nie przesadzajmy, mimo że że ten odcinek nazywa się, ale nadal Futuro okej no jeszcze na koniec wykańcza w takim razie temat autonomicznej motoryzacji, bo tak jak mam chyba nie mamy wątpliwości, że to co nas w przyszłość czeka to jest motoryzacja wodorowa tak też mam wrażenie, że nie czeka nas przyszłość autonomiczna, a na pewno nie jest to kwestia najbliższych 23 dekad, mimo że rozwój tutaj można odnieść wrażenie czasem opowiadamy się mecz dziś państwo widzą, że to już praktycznie gotowy, ale moim zdaniem to już nie jest gotowa długo jeszcze nie będzie z wielu różnych powodów amerykańskie badania a jednej z renomowanych amerykańskich to jest Stowarzyszenie tak bardzo stare Stowarzyszenie amerykańskich automobilizmu coś jak nasz PZMOT w no opracowali badanie przepytali ludzi, którzy jak mają na co dzień do czynienia z samochodami, które jeżdżą ich okolicach są testowane samochodami właśnie ekonomicznymi, a okazuje się, że większość z nich tych samochodów po prostu boi, że one w tym wiesz jak zbliża się do przejścia dla pieszych, a i nawiązuje jakiś kontakt z kierowcą albo po prostu widzisz czy samochód zwalnia się nie zwalnia i jakby Masza jest takie bierz zaufanie do tej drugiej osoby, które musisz mieć, poruszając się po drogach, że to właśnie nie zabija także nie Doda gazu bądź, kiedy będzie na środku skrzyżowania oraz zaufanie do tych systemów układów, które znajdują się w tych autonomicznych samochodach wywołuje raczej jest dużo mniejszej po prostu kontakt z takim samochodem zbliżającym się samochodem bez nikogo na fotelu kierowcy wywołuje u tych ludzi ludzi lęk niepokój i chaos to jest słabe po prostu, tak więc część ludzi o samolotach część ludzi nie lubi latać z tego powodu, że nie mają żadnej kontroli, ale też np. no właśnie, ale ja też wiem, że z tymi autonomicznymi, bo też próbowałem jazd na różnych poziomach tylko jazdy autonomicznej nie czuje się z tym dobrze zobaczymy jak to będzie za parę lat, ale rzeczywiście trochę stanęło w miejscu prawda niewiele się teraz mówi o więcej się mówi o elektryfikacji niż o samochodach autonomicznych to wszystko dziś bardzo przez państwo dziękujemy zapraszamy na kolejny program już jutro Sławek Paruszewski Jacek Balkan dziękujemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA