REKLAMA

Jakie największe problemy z liniami lotniczymi mają teraz pasażerowie?

Raport Gospodarczy
Data emisji:
2021-06-16 14:40
Prowadzący:
Czas trwania:
11:53 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
raport gospodarcze czternasta 43 Wojciech Kowalik dzień dobry to jest środowy raport gospodarczy w radiu TOK FM na początek tradycyjnie szyki szybki przegląd sytuacji na rynkach na warszawskiej giełdzie na zielono, ale nie są duże zwyżki WIG w tej chwili o 14% WIG 20 w górę o 1% na rynku walutowym euro kosztuje 4zł i 51gr dolar po 72 frank szwajcarski po 414, a funt po 5zł i prawie 26gr z najważniejszych informacji gospodarczych dziś Państwowa kasa miała po maju prawie Rozwiń » 9500 000 000zł nadwyżki tak wynika zdanych Ministerstwa Finansów najmocniej o mniej więcej 14 w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosły wpływy z podatków VAT oraz podatku PIT przypomnę, że w tegorocznym budżecie rząd zapisał, że na koniec roku dziura budżetowa może przekroczyć 80 000 000 000zł Polacy raczej niechętnie oszczędzają na emeryturę w pracowniczych planach kapitałowych na przystąpienie do PPK zdecydował się co trzeci pracownik tych firm, które już te plany musiały u siebie wdrożyć tak wynika zdanych polskiego funduszu rozwoju łącznie w ten sposób, a więc PTK na emeryturę odkładają teraz 3 000 000 Polaków co trzecia firma branży kosmetycznej nie ma kasy fiskalnej online, która od lipca będzie obowiązkowa wskazuje inicjatywa Beauty razem branża apeluje, więc do ministra finansów o przesunięcie o pół roku terminu obowiązkowej instalacji kas fiskalnych online w styczniu ubiegłego roku do ich stosowania zobowiązane zostały warsztaty samochodowe w styczniu tego roku branża hotelarska gastronomiczna od lipca obowiązkowej wymianie kas fiskalnych na kasy online mają podlegać lekarze prawnicy firmy budowlane, a także właśnie branża Beauty kasy fiskalne online w czasie rzeczywistym przesyłają dane o wystawionych paragonach fiskusowi, a to ma jeszcze bardziej uszczelnić system poboru podatku VAT to była pierwsza część raportu gospodarczego teraz rozmowa z naszym gościem raport gospodarczy, a naszym gościem dziś jest Renata Piwowarska rzecznik praw pasażera przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego dzień dobry, bo pan, kto bogatemu kto by pani biuro szykuje się na więcej pracy w związku z nadchodzącym sezonem wakacyjnym i na wzmożonym ruchem lotniczym pani tak orzeczniczej dlatego tak naprawdę pan na pełnych obrotach proszę jednak miałem bardzo to wydatek ten zakład, bo odpłynie do grona imprez, bo taka jest, więc procedura, jeżeli cokolwiek będą jak i regularności w lotach w sierpniu pasażer, który chce uzyskać odszkodowanie za opóźniony odwołany lot na tej musi wyczerpać drogę postępowania reklamacyjnego od tego przewoźnika dopiero potem wyrządza to postępowanie zakończy się negatywnie dla Apatora może zwrócić o pomoc do rzecznika oto jeszcze będę chciał zapytać, ale na razie czego proszę powiedzieć, czego dotyczą głównie te sprawy, które do pani trafiają no właśnie na projekty profesorowi wracając do rocznika głodu z żądaniem odszkodowania za zakłócenie to oznaczać by jego lot wylot pasażera został odwołany lub opóźniony został uwagę od dużego opóźnienia opóźnienie to znaczy powyżej 3 godzin i to są opóźnienia, jakie jeszcze sprawy, z czym jeszcze pasażerowie mają kłopoty jeśli chodzi o przewoźników lotniczych 90% Polaków panie redaktorze to właśnie są odszkodowania do odwołania lub opóźniony lot w okresie pandemii, ale też gotowych pracować do nas o pomoc pozostaną środków finansowych tak jak w banku odwołanym lotem przewoźnik lotniczy one wobec takiej masowej masowych wniosków od Brok w związku z odwołanymi lotami nie był w stanie terminowo realizować zwrotu to był taki główny temat w ostatnim czasie, ale wracamy pewnie do normalnego lotnictwa w miarę normalnego lotnictwa, więc nadzieję, że będzie jak najmniej tak taka właśnie wspomniała pani rok temu w trudnym pandemicznym okresie pasażerowie z 1 strony rezygnowali z lotów linie lotnicze z drugiej strony te połączenia odwoływały sporo było przypadków kłopoty ze zwrotem pieniędzy za te loty, które się nie odbyły państwa pracy widać jeszcze te pandemiczne wpływy zatem będą do nas mówi pani dokonań nos program pro postępowania reklamacyjnego reklamacyjnym przewoźnika jest warunek, bo panie Prokomu do rzecznika praw lokatorów bardzo to co się odbywa w danym momencie, jaki problem na danym momencie pasażer lotniczym będą mieli do 34 miesiącach czym takie postępowanie przed rzecznikiem praw pasażera może się dla pasażera zakończyć najlepszym wypadku urodą do tego dążono, bo my zajmujemy po postępowaniu podłączony do tzw. Irak prowadzoną pomiędzy pasażerem, a przewoźnikiem lotniczym nie mamy narzędzi rozstrzygania takich rozstrzygnięć może być tylko sądy powszechne prowadzimy lotników prowadzi postępowania dowodowego ani rozstrzyganej sprawy doprowadzamy do ugody muszę powiedzieć bardzo dużych przewoźników przystępuje do ugody przed lotnikiem jest na pewno dużo szybsza droga na pewno tańsza była postępowania zerowej bezpłatnym podręcznikiem niż droga postępowania sądowego, czyli z 1 strony wsiada pasażer z drugiej strony siada linia lotnicza państwo siadają pośrodku i dyskutujemy w jaki sposób ten spór zażegnać bowiem krokiem dla kobiet, ponieważ krótko to zostało postępowanie, aby robić przez lotnicze prowadzone w formie elektronicznej nie wymaga obecności transport zapamięta do końca tego roku w całej Polsce nie byłoby ekonomicznie wystawiać, bo Warszawa głównie prowadzimy elektroniczny nie ma potrzeby osobistego udziału w postępowaniu wystarczy wypełnić prosty formularz na stronie rzecznika praw pasażerów, ale już zupełnym ABO podsumowywali państwo ostatnie działania za ubiegły rok ilu sprawach udało się pomóc myślę, że nawet tak długo było naprawdę sporo około 8% postępowań udało się zakończyć ugodą proszę pamiętać, że pani właśnie takie postępowanie zbiorowe wymagana zgoda obu stron sporu także to nie jest tak mocno, bo w dużej części po to, przewoźnicy lotniczy przystępują do pani proszę o gospodarkę tak jak powiedziałem na początku więcej procent wniosków, które wpływają do kilku dotyczą odszkodowań w odwołaniu lub opóźniony lot, ale nie walczy o odszkodowanie należy to okoliczności jak pan nadzwyczajną niezależną przewodnikami przewodnictwie boimy odpowiedzialności odszkodowawczej na jakie bo mówimy o odszkodowaniach, jakie kwoty udaje się pomóc pasażerom to zależy od długości pracy od pracy dotyczące punkt romansów odszkodowanie w 2 tysiące euro straty w 1503,51000km i wszystkie wewnątrz europejskiej w Polsce 4EUR te najdłuższe w pracy Odra europejskie dziękuję nawet 600EUR wszystkie te regulacje dotyczące wysokości odszkodowania i przepisów praw pasażerów były unijne rozporządzenie 2612 tysiące czwartego roku o prostą pana odgórnie ogólnej kwoty, jeżeli chodzi o państwa działania idą tysiące euro dziesiątki tysięcy to znaczy unijnych panu bardzo konkretną sprawę co generalnie generalnie generalnie u nas udał jednak, abyśmy potrzebowali tak 2 tysiące dwudziestym roku zawarliśmy ugody dla prawie 600 pasażerów to było od powyżej 2 tysiące euro, czyli sporo, jeżeli pasażer, który czuje się, który czuje się poszkodowany chciałby się do państwa zgłosić, kiedy może to zrobić jak może to zrobić, kiedy państwo mogą wkroczyć do akcji obecnie tak jak powiedziałam, że kolejność osób młodych reklama od przewoźnika ile uzyska negatywną odpowiedź w postępowaniu reklamacyjnym mówi zadowolony albo koniec terminu dało odpowiedzi przewoźnika sobotnią delikatnie od wyniku 14 dni ostatnio w rodzinach do rzecznika proszę pamiętać np. torby pasażerów, żeby pamiętali by ten miał także mają rok na złożenie wniosku do rzecznika od daty lotu wyprzedaży w postępowaniu reklamacyjnym jasno, żeby nie przegapi karmimy rozmawiano złożonych wnioskach konkursowych, które określą, że nie ma problemu bardzo mocna strona rzecznika praw pasażerów w apelu lotnicy krótka GOK kropkę PL panu prosty formularz który, bo jak i usług do wypełniana co się dalej dzieje, kiedy już wypełnimy taki formularz czekamy aż ktoś do nas zadzwoni złoty rozpatrywane zgodnie z kolejnością, bo na dyplomie komediowe konkretnych stron postępowania dorobek postępowania polubowne rozwiązanie sprawy wracamy do przewoźnika lotniczego informację w sprawie noweli przewoźnik lotniczy brak zgody udziału w postępowaniu doprowadzamy, bo ugody pomiędzy pasażerem, a przewoźnik ma pan no właśnie wspomniała pani, jeżeli przewoźnik lotniczy wyrazi zgodę na przystąpienie do postępowania jeśli nie wyrazi ani nie wyraził rzecznik prezydenta zrobić może dlatego to przypominam też by postępowanie mediacyjne on ma na celu pomóc pasażerowie szybko uzyskają rozwiązania sporu droga sądowa, ale generalnie spory z przewoźnikami no i uczelni, która ma cywilnoprawnym rozstrzygające o tym pamięta jeśli przewoźnik lotniczy słyszy, że to rzecznik praw pasażera w akcje się angażuje to jest bardziej skłonny do dogadania się z takim poszkodowanym pasażerem bali zapragną stracą on o tym pozytywne rozwiązania, które prowadzimy, gdyby na przewodnika w ogóle nie dało natomiast za niepełną jak rozrodu zapewne zostanie naprawdę pokaźne Renata Piwowarska rzecznik praw pasażera przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego była naszym gościem bardzo dziękuję za rozmowę dziękuję bardzo, to był środowy raport gospodarczy ja zapraszam jeszcze na podsumowanie gospodarczych wydarzeń dnia w ekonomi 360 to osiemnastej 20 oczywiście na antenie TOK FM Wojciech Kowalik dziękuję i do usłyszenia raport gospodarcze nie ma czasu posłuchać następnej audycji znajdziesz ją jako podcast Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RAPORT GOSPODARCZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA