REKLAMA

Test: Kia Soul i Nissan Leaf

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-06-17 19:40
Czas trwania:
13:06 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór Jacek Balkan Sławek Paruszewski witają w drugim czwartkowym magazynie motoryzacyjnym chyba już nikogo nie dziwi, że często testujemy samochody elektryczne trochę z rozrzewnieniem wspominaliśmy czasy, kiedy były bardzo dobre diesle w naszych rękach w testach redakcyjnych w tym roku elektryki pobiły źle na głowę nie ma wątpliwości jeśli chodzi o liczbę samochodów, które mieliśmy dzisiejsza audycja jest kolejny kamyczek do ogródka Rozwiń » albo 2 nowe samochody elektryczne wyznaczy nowe niższa jest mniej nowych, bo jest taka edycja z okazji dziesięciolecia premiery, ale po mszy Kia soul trzeciej generacji elektryczna jeszcze w takim kolorze, którą nam zaprezentowano kolory kolor w kolorze tablic rejestracyjnych niemal żółto zielony chyba bardziej takich kolorach słaby jestem przyznaje no to jest coś co robił ogromne wrażenie może zacznie Motyki co ona ona jest chyba chyba czymś w nosie świeższe przynajmniej dla mnie dawno nie jeździłem Solę, bo jak pamiętasz 20082013 była pierwsza druga generacja to są takie samochody takie pudełka od długości 4m i 10 czy kilkunastu centymetrów ja tylko przypomnę, że na początku teraz 13 temu to był diesel benzyna 16, a trzecia generacja dostępna w sprzedaży od lat no ponad 23 prawda swoje to jest dla mnie w taki, sięgając w ogóle z tą pamięcią do pierwszej generacji Kia soul jest potwornie niedocenione samochód, który zawsze bardzo lubiła bardzo lubię nim jeździć niezależnie od wersji silnikowej jeździ chyba każdemu zresztą teraz Leszek na trasie, gdyż na rynku samochodów używanych takie auto do sprawdzenia jak wygląda to to bardzo sobie to cenię lubię fajne samochody z takim własnym z własnym charakterem można chyba tak no też nazwać, bo takich takich podobnych to takich podobnych szkoda hasło widuje, które w Polsce oficjalnie nie jest sprzedawana, ale one materii też mają taki model przejdźmy do tego mam, którym w tym momencie jeździmy to jest samochód elektryczny i chyba trzeba powiedzieć, że jest bardzo bardzo podobny do samochodu, który doskonale znamy, czyli po prostu hyundaia kona kona no trochę taki rozmiarami również ten jest dłuższy niż pierwsza generacja ma prawie 420 szeroki metr 80 wysoki dość wysoki właśnie kurczy czy to jest duży samochód miejski crossover trochę minivan piszą w taki, że okresowe niech tak będzie rosła mieliśmy tę wersję mocniejszą, bo wygląd w ogóle jak dla ciebie jest Ukraina wolno też się podoba, chociaż koloru takiego nigdy nie wziął, ale kolor jest można wybrać w środku też to wszystko jest tak wydaje mi się nawet nieźle jakością zrobione i i całkiem przyzwoicie da się obsługiwać łatwo dostaliśmy tą mocniejszą wersję 204 konie zasięgiem teoretycznym ponad 400 km akumulator chyba tam jest 60 ponad kilo Wato godzin moment obrotowy tak 64 moment obrotowy 400 niutonometrów, więc to się odpycha bardzo sprawnie jest też jeszcze słabsza wersja 136 koni akumulator 40 kilowatogodzin no dobra i różne może tym samochodem 8 i blisko wałkiem do setki w tej mocniejszej wersji taką 10 tej słabszej no i co wg ciebie to jeśli to jak gra jeśli czujesz się w grze komputerowej czy raczej czuł się samo konto, skąd w porównaniu z elektryką tak różnie bywało chciałem się troszeczkę tak podpuścić sprowokować do uchwalenia albo do krytykowania jak się czujesz słuchaj dla mnie szczerze mówiąc jest jeden z lepszych tak naprawdę chyba najlepszy samochód elektryczny, jakim jeździł Goś, a odpowiada mi, a on oczywiście mógłby być większy mógłby być szerszy mógłby im większy bagażnik mógłby dużo różnych rzeczy mógłby tylko, jeżeli tak zostawimy to wszystko na bok postaramy się do niego dopasować do tego jak wygląda i jakby jakie ma cechę, że jest to auto, które chyba jeszcze trochę łączy w sobie cechy minivana no minivana oczywiście za SUV-em czy nazwijmy go crossoverem, a to zgodnie z do niego siada wygodnie się z niego wysiada wygodnie zapiąć dziecko foteliku wygodnie obsługiwać cały ten system multimedialny, więc to jest tak po prostu dobra od bagażu tak dobry samochód, do którego nie mam zastrzega, że jeżeli chodzi o napęd elektryczny o sposób odzyskiwania energii możliwości też tak samo jak konie ustawienia sobie czy chcesz lekko odzyskiwać energię czy bardzo uzyskiwać energię wtedy, jeżeli uważni niż to tak naprawdę prawie w ogóle nie naciska hamulców, jeżeli planujesz, a to co się dzieje na drodze to możesz przejechać pół Polski ani razu nie dotknąć hamulca to biorąc pod uwagę jakość tego układu napędowego, a to jest mistrza no i wzór z już dawno dawno nie widziałem samochody dawno jeździł samochodem, którym jeździłoby się po prostu lepiej zużycie prądu zużycie prądu nieduże przecież jak i te tak jak mówisz łopatki można regulować ten to hamowało złe to zużycie prądu jest rekordowo niską wcześniejsze udawało bez żadnego problemu 1314 Odra z pokolenia 12 też miałem oczywiście 12 też to odzyskiwanie to jest ekstra zrobione dlatego, że jeżeli sobie przede wszystkim za każdym razem, kiedy puścić podał gazu, a taki tryb żeglowania odzyskiwania energii przechodzisz to samochód pokazuje na ile metrów w setkach udało się odzyskać energię np. taki 90 na godzinę ma jeszcze jakiś lekki lekką górkę z jakiegoś wiaduktu zjeżdża się puszczać ten padał przyspieszenia i sobie tak jedziesz jedziesz jedziesz jedziesz nagle okazuje, że na 600 kolejnych metrów udało się odzyskać energię to jest tak niesamowicie mobilizujący słuchaj do tego, żeby do tego, żeby tym samochodem współpracować z UE jazda nim to jest jakby po pierwsze, przyjemnie się nim jeździ, ale po drugie, też ma dodatkową frajdę z tego, że jest to samochód elektryczny i właśnie daje możliwość dopasowania się na uczenia się jazdy taki sposób, żeby kręcić nim, a po prostu przebiegi zasięgi, które są no umówmy się trudne do dla niemieckiej konkurencji trudno złapać go tym samochodem na naładowanym akumulatorze, a może przejechać ponad 400 spokojnie byśmy osiągnęli Janie czy tyle osiągnąłeś, ale na pewno tak jak jeździłem to dałoby się to zrobić w Czechach słucha spokojnie można zrobić więcej zrobiłem dokładnie, kiedy jest zasięg 243 mile z tej wersją ja mam 4 teoretyczny 450 km około 450 tak to w teście WLTP w teście jej pije i i jej 390 km, ale to jest zasięg porównywalny z Koroną, a nie wiem czy pamiętasz, ale skoczną z palcem wnusia ja robiłem 520 do końca ono 4 taki ten Kardasz ten samochód też ma pełen potencjał na to, żeby w da żeby, jeżdżąc nim z głową, jeżdżąc oczywiście nie da się tego zrobić na autostradzie, a na, której została sieć tym samochodem 110, toteż samochód jest dość oszczędne, chociaż moja żona pyta czemu tak wolno dobra to teraz leczymy tak nowo genialny sławny fajny, ale jeden z najlepszych samochodów elektrycznych, jakim jeździłem i to rzadko to o moich spada, ale tym razem to wybrzmi jako komplement jest naprawdę samochód, który mógłby mieć latają się tak dobrze zachowuje na jezdni ma tak potężne ten zasięg wziął się naprawdę konieczne orzekła jest ładne i nawet dość praktyczny ponad 300l bagażnik tańsza wersja, czyli ta ze słabszym akumulatorem 140 000 ta nasza 160 000 i też się przyłączam do tego do mnie też ma oklaski dlatego samochodu na pewno, a teraz wchodzimy do samochodu, którego też elektryczne, które historia bardzo długa i jest to przez jeden z pierwszych elektryków takich większych, który był w naszych rękach Nissan Leaf obchodził dziesięciolecie przecież to jest 2010 rok z tej okazji powstała nowa wersja, którą jeździliśmy w tym roku nazywasz Nissan Leaf 10, ale to są bardzo drobne tam korekty trochę są nowe kolory nadwozia by jakiś tam smaczki trochę elektroniki zmiany, więc tutaj na tym to nawet nie ma się koncentrować raczej przypomniał sobie tam reflektory inny przypomniałby w ogóle co to jest niższa niż sam to przecież samochód nie jest tak nie jest mały samochód, bo często porównuje go z Reno zoo, dlaczego dlatego, że mają podobną sprzedaż w różnych krajach Europy, ale to samochód klasy kompaktowej przyszło już od początku miał 4 prawie 4,5m długości pięciodrzwiowy hatchback niem czy pamiętasz pierwszy zasięgi niż sam na to były poniżej 100 ty się poniżej są poniżej 200km 160 km to była Stomil ten nasz, który mieliśmy ostatnio no to ja też bym spokojnie to już druga generacja mówią, że to jest dopiero było dużo facelifting w swoim baterie, które umożliwiają zasięg takiej wydaje mi się, że nawet, abym mógł osiągnąć to zbliżony do do tego etyki może trochę niższy samochód trochę ruch 450 długości, ale w środku pierwszy stanęliśmy pamiętasz takie plastikowe to wszystko było takie trochę mną Skrą tak noty nie lubi słowa będzie boleśnie eleganckie no to niech będzie skromne, ale to były pierw pierwsze koty zapłaty tak jak to się mówi natomiast tutaj samochód ważący 1700kg akumulator 62 kilowatogodzina, ale uważaj moc 217 koni i to rzeczywiście tak to rzeczywiście jest odczuwalne to rzeczywiście bardzo sprawnie się ten samochód porusza teoretycznie poniżej trochę 400 podają 7 sekund do setki tak jak Kia około 160km/h, ale jeszcze się podobało w tym samochodzie przede wszystkim to, że on jest taki bardziej normalne on wg mnie już w czasie może się oswoili my z tym klifem nie wiem jak sądzisz co ty w ogóle-li się sądzić, bo też przeznaczyć dobrze no prawie Kusego konia ile już tych lisów mieliśmy przez 10 lat wiele myśmy sporo i one są z każdą generację coraz lepsza natomiast wiesz co cały czas mam wrażenie, że japońska motoryzacja żona ciągle jeszcze dziś tak między rokiem 20102014 się zatrzymała nie ma takiego to jest ten jak to się mówi beniaminek w ekstraklasie no tak się mówi to jest ktoś, kto tam znalazł i próbuje i próbuje się znaleźć tam zaś miejsce tak Mości jakość no właśnie tak i mam wrażenie, że tutaj kura czy są ich stawia sprawę jasno niesie to Kijanka jeździło 3× lepiej niż tym lisem no, a pewniej, a tak wiesz też ten zasięg robi różnicę, bo jednak mimo wszystko wiesz patrzymy jak znika nam ten prąd z tych akumulatorów i patrzymy na to średnie zużycie energii już w tych koreańskich samochodach mam wrażenie, że ta energia jest po prostu jakoś fenomenalnie zagospodarowano otwiera tutaj z tym z tym samym niż plusem nissana, bo tego słabszego 150 konnego, który nie wiem część wciąż w Polsce w ofercie mam nadzieję, że jest akumulator 40 kilowatogodzina płaci 125 000 to jest bardzo dobra ocena Tomasz bagażnik jak w samochodzie przyzwoitym spalinowym za tą naszą wersję 217 koni, która ma Super przyspieszenie zasięg prawie 400 km też nie płacić dużo, bo 157 mówi niedużo jak na elektryka, więc w sumie takie moje kolejne zresztą tak jak mówisz Kia są dla mnie też Honda, mimo że za mały zasięg to powiew świeżości to są fajne nowe modele nie są-li to jest takie kolejne spotkanie po latach, ale właśnie zaskakująco miał pozytywne wrażenie nie było rozczarowania on może faktycznie trochę 10 lat minęło, ale jakiś tam zmiany są ja ja bym tego Leafa jeszcze nie wskazywał na porażkę, tym bardziej że widzisz statystyki sprzedaży Nissan Leaf Renzo Tesla 3 to są rekordziści, ale inni koniu kłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA