REKLAMA

Siła doceniania

Strefa Szefa
Data emisji:
2021-06-20 12:10
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
30:52 min.
Udostępnij:

Aż 99% pracowników twierdzi, że chce w pracy być docenionym, a jedynie trochę więcej niż połowa z nich kiedyś tego doświadczyła. Regularnie doceniany jest niewielki odsetek pracowników. Znamy wyniki badań, które pokazują, że pozytywna informacja zwrotna wpływa na efektywność pracy, zaangażowanie i motywację oraz przekłada się na zyski firmy, a mimo to wciąż w firmach ciężko jest znaleźć programy nagradzające najlepszych pracowników. O tym jak wygląda docenianie pracowników w różnych branżach w Polsce oraz o tym jak to robić, by jak najmniejszym kosztem osiągać najlepsze wyniki opowiada w audycji Anna Macnar, Prezeska HRM Institute.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
strefa, a szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie niby wiemy, że należy doceniać naszych pracowników nie dowiemy, bo o już znamy wyniki badań, bo pewnie byliśmy na jakiś kursach, bo studiowaliśmy zarządzanie i wiadomo, że doceniany pracownik pracuje bardziej efektywnie wsparcie motywowane bardzo angażuje się wżycie organizacji i nie to wszystko wiemy, a ciągle wychodzi na to, że bardzo niewielu organizacjach czy pracownicy są Rozwiń » doceniane rozmawiałem dzisiaj o sile oceniania, a pretekstem do tej rozmowy jest raport o tym właśnie tytule siła oceniania raport opublikowany przez HRM Institut dlatego państwa moim gościem będzie dzisiaj pani Anna Macnar prezes HRE Instytut dzień dobry dzień dobry witam serdecznie właśnie jak to jest skoro od tylu lat ciągle powtarzamy i właściwie wszyscy związani z zarządzaniem ludźmi powtarzają, że dobry pracownik zmotywowany pracownik to taki pracownik, którego doceniamy za to co dobrze zrobił, a ciągle musimy o tym przypominać okazuje się, że mimo, że docenianie jest ważne dla nas pracowników od lat widać to różnego rodzaju rankingach badania co jest najważniejsze, jeżeli decydujemy o zmianie pracy było podjęcie pracy dane udanego pracodawcy doceniany jest ścisłej czołówce od lat to wciąż okazuje się, że w wielu organizacjach nie jest standardowy sposób komunikacji z pracownikiem i myślę, że ten raport ma na celu przypomnieć, że to jest naprawdę ważne i niekoniecznie oznacza, że bardzo dużo musimy wykonać pracy jako pracodawca, żeby wykonać działań, żeby oceniać sposób ich na co dzień natomiast jest to bardzo ważne aspekty rzeczywiście warto systemowo do tego podejść zadbać oto ku tą kulturę docenienia organizacji i myślę, że to jest dodatkowy element taki kulturowy w Polsce rzeczywiście mamy taki zwyczaj już od dawna funkcjonujących już od części edukacyjnej dzieci edukujemy, że jak przychodzi dziecko do domu mówi, że ma piątkę to mówimy okej no Super tak albo czasem nie mówimy oczywiście powinno przynosić piątki jako ocenę jak ktoś w końcu nasze dziecko prawda szef mająca być nie może przewidzieć oczywiście są oczekiwania jest natomiast jak niesie jakąś słabszą ocenę mogą najczęściej mamy jakąś reprymendę albo uwagi skierowane właśnie naszej pociechy, że być może za mało to przekładało się do do lekcji podobnych trochę na podobnej zasadzie działa komunikacja z racji pracodawca pracownik, gdzie właśnie za dobrą pracę w końcu byliśmy umówieni na wynagrodzenia jak i płace drogi pracowniku ty wykonujesz dla mnie pracy za odpowiednie wynagrodzenie więc, o co tu docenia jeszcze dodatkowo po każdym zadaniu projekcie tymczasem okazuje się to bardzo ważnej przynosi korzyści pracownikowi pracodawcy, więc skoro te korzyści są dwustronne, dlaczego nie robić tego na co dzień, ale jak pani myśli, skąd bierze to myślenie w głowie w bardzo bardzo wielu pracodawców, że w końcu no umowa o pracę to jest taka umowa kupna-sprzedaży jak kupuje twój czas pracowniku swoje umiejętności zakładam, że to robić dobrze i opłacać za pieniądze, dlaczego chcesz jeszcze dodatkowej waluty pt. docenienie słowne czy poklepanie po plecach czy po prostu powiedzenie Good czasowo dostajesz wynagrodzeń no tak natomiast właśnie na tym polega kwestia, że praca może być wykonywana poprawnie może być wykonywana jeszcze lepiej albo może budować korzyści dla pracodawcy, które w standardowym układzie niekoniecznie występuje mówi o takiej przewadze konkurencyjnej, na której zależy każdej firmie, a w dużej mierze przewagę konkurencyjną osiąga się dzięki dobrym ludziom właściwym ludziom utalentowanym ludziom, którzy są o wiele bardziej zaangażowani niż przeciętny pracownik organizacji myślę, że skoro przewagą są ludzie, a ludzie pracują lepiej bardziej efektywnie trochę od pani wspomniała na początku bardziej się angażują to właśnie dzięki ocenianiu, dlaczego tego nie korzystać krzyże to jest kwestia takiego spojrzenia i patrzenia na relacji pracownik-pracodawca są przez pryzmat korzyści, które niesie dla obu stron krzyże do tego muszą się uczyć pracodawcy i żeby zobaczyć doceniani niekoniecznie oznacza od razu wynagrodzenie tylko finansowe, że dama doceniania sposób do cna docenianie może być na różne sposoby określonej organizacji tutaj potrzeba doceniania jest jakoś związana z wiekiem pracownika tyle mówi się o tym, że to najmłodsze pokolenie ono bardzo chce mieć natychmiastową informację zwrotną zarówno pozytywną negatywną z kolei, gdzie mówiąc o pokoleniach mamy w głowie żadne pokolenie x, czyli teraz proces właściwie najstarsze pokolenie na rynku pracy, a ono miało swoisty etos pracy sama praca była sama w sobie mam dużą dużą wartością czy PEM możemy taką nie wiem tak generalizować, że ci młodzi to bardziej potrzebują informacji zwrotnej pozytywnej, czyli tego oceniania czy raczej nie możemy tak generalizować myślę, że doceniany jest potrzebna każdemu 99% ankietowanych powiedziało, że chce być docenionym w pracy, więc właściwie można pokusić się o stwierdzenie, że wszyscy chcemy, aby być oceniani natomiast to co jest charakterystyczne, że im więcej mamy lat na karku chęć doświadczenia zawodowego tym mniej czym się docenieni w pracy może trochę też związane z tym, że rzeczywiście młode pokolenia pokolenia i Greg Zet, które wchodzą na rynek pracy domagają się tego doceniania już trochę się pracodawcy też wszyscy, którzy pracują z tymi i komunikują się z tymi młodymi osobami widzą potrzebę doceniania domagają się zwrotnej informacji domagają się jakiegoś wyrazu uznania za wykonywaną pracę, a starsze pokolenie właśnie Okole nikt też do niego się do niego się zaliczam to i tak właśnie uznajemy, że NOKE inną pracujemy jak też zobaczy to fajny jak nie o to trudno taki taki los i rzeczywiście to docenienie im więcej lat doświadczenia tym mniej jest odczuwalne przez osoby, które brał udział w ankiecie i rzeczywiście rzeczywiście warto zwrócić uwagę, że nie tylko najmłodsi wymagające, bo docenienie tej informacji zwrotnych lub w jakim wykonują swoją pracę również również ci ci z większym doświadczeniem, którzy prostują być może już wiele organizacji i nam się wydaje, że może to on przy tak długo to owi może wszystko wysoka nie musimy aż tak bardzo się starać tymczasem powinniśmy wziąć pod uwagę, a czy nie wynika to bardziej z faktu, że od tych starszych pracowników nie musimy już tak bardzo zabiegać, bo ich na chociażby szanse na rynku pracy są znacznie mniejsza niż tych młodych dlatego po prostu bardzo dbamy o tych młodych i myślę, że wynika to z 2 elementów pierwszy jest taki, że liczyliście organizację zatrudniono młodych naturalnych demograficznych coraz młodszy młodsze pokolenie młodsze pokolenia stawiają swoje wymagania nie wahają się wypowiedzieć i jeżeli nie będzie układu, który jest interesujący zarówno dla tego pracownika jak dla pracodawcy to punkt co młodzi kandydaci pracownicy chęć części dnia pracy chętnie biorą pod uwagę oczywiście też powiązany jest faktem, że do drugiej mądrze, że młodsi pracownicy z powodu mniejszego doświadczenia są zwyczajnie mniej musimy płacić starsze osoby najbliższe 4 wyższe doświadczenie i wynagrodzenie jest wyższa rzeczywiście jest takie jest taki pogląd, że oba pokolenia młodszych starsze osoby mogą trudniej, gdyż nie zmieniają pracę boją się tych zmian było się i niechętnie realizują, więc jeżeli nawet się do końca czują doceniani właśnie w organizacji to zostają mu wysoka nie wiadomo czy tam, gdzie ewentualnie trafiłbym prosiłabym tą będzie lepiej, więc oczywiście studia obawy te 22 czynniki tutaj mamy na uwadze, a interesuje mnie czy są jakieś różnice np. w płucach czy to jest także kobiety chcą częściej utrzymywać się informacje pozytywne informacje zwrotne, czyli docenianie albo rzadziej niż mężczyźni czy państwo sprawdzali w swoim badaniu patrzyliśmy na to na ile czy czuje się docenia ludzi do 2 poszliśmy na na kwestię płci czy doceniani są bardziej kobiety część mężczyźnie okazuje się, że jeśli chodzi o docenieniu to dużo bardziej docenione czują się kobiety, dlaczego dużo bardziej różnica jest 4 punktów procentowych, więc powiedzmy, że nie jest to strategiczna liczba, ale i lekkie wskazanie właśnie na kobiety, że część bardziej docenia niż mężczyźni co co element trudno od troszkę mnie zaskoczyło osobiście przy okazji tego badania wydawało się że, że w pierwszą będzie odwrotnie nie wiem dlaczego, ale takie poczucie natomiast okazuje się że, że właśnie panowie czują się do niej być może kwestia też relacji Mes między mężczyzną menedżerem czasem też, że jesteś mężczyzną, że Takam niekoniecznie tak tutaj dziękujemy za pracę, a kobiety bardziej oczekują od ręki spojrzenie na ocenę to wiemy, kto otrzymuje więcej, ale czy wiemy, która płac oczekuje więcej czy nie czy nie nie możemy tak pojętego nie może powiedzieć patrząc na informacje z takich badań rozmów rzeczywiście oczekiwania są równe i oczekiwania od oceniania jest w miarę podobnie siedział mężczyzna kurczy, zwłaszcza wśród tych młodych osób, które wchodzą na rynek pracy albo są mają kilkuletnie doświadczenie oczekiwania mamy podobne, ale trochę inaczej dostajemy w takim w takim razie ciekawe czy to też zależy od tego czasu no właśnie czy szans jest tej samej płci co pracownik, bo rzeczywiście mogą być pewne kłopoty na linii mężczyzna mężczyzna, ale np. kobietach kobietach pani nie powinno być z o kolejne ulice podpowiada, że kobiety chętnie udzielają pozytywne informacje zwrotne no powiem tak nie mamy dokładnie podanej informacji natomiast rzeczywiście to co możemy powiedzieć na tym etapie przychodzi do rozmów z różnymi pracodawcami, którzy funkcjonują, w którym rozmawiamy przy okazji tych projektów docenienia w organizacjach rzeczywiście to są pewne skojarzenia, że kobiety bardziej doceniają kobietę że, gdyby natomiast nie ma takiej oczywistej zależności, że przełożony kobieta będzie częściej doceniał niż tworzyć mężczyzna jest bardzo bardzo różnie to wygląda, więc nie mamy takich badań być może rozszerzymy to kolejnym na kolejnym w kolejnej edycji to wiemy już nie jest przez ten system oceniania tak by mogła pani przypomnieć podstawowe zasady dobrego doceniania firmy znaczy jak to trzeba robić nie musimy o tym w ocenianiu idealnym organizacji no to po pierwsze, zawsze zaczynam przychodzi wielu projektów oni rekomendację dla pracodawców, żeby dowiedzieć się co najlepiej działa na naszych naszych naszych zespołach naszych pracowników, ponieważ bardzo różnie to wygląda w różnych organizacjach to co z badań wynika, że najbardziej jest pożądane i oczekiwane to wbrew wbrew wyobrażeniu nie chodzi o finanse takim nr. 1 podziękowania przełożonego, a 65% mówi, że to jest forma, która jest najbardziej adekwatna teraz to podziękowanie przełożonego może odbywać na różne sposoby niektóre firmy praktykują te to auto podziękowania regularnie ja ja rekomenduję takie rozwiązanie żeby, chociaż raz w tygodniu takie nawet pięciominutowe spotkanie mikro czy krótka wymiana informacji czasami jest to telefon czasami semestrach mamy uzurpacji pracowałem komunikację też na komunikatorach takie podziękowanie za tydzień za projekt jest zakończenie jakiegoś działania i zaczął tydzień to jest coś co jest pożądane przez przez osoby i to podziękowanie jest jest taki indywidualny 11 czy przełożony versus pracownik dobrze funkcjonuje niektóre osoby dlatego warto o to pytać lubią też takie podziękowanie dla nich to jest pewna nobilitacja na forum zespołu czy wręcz firmy to jest też 0202. zszywanie jeśli chodzi o nasze badanie tegoroczna, że tego oczekują właśnie pracownicy w Polsce, czyli podziękowanie na forum zespołu czy firmy i 0303. takim najbardziej pożądanym sposobów com podziękowanie instytucji weryfikacja finansowa i to się różne sposoby przykłady są bonusy są to wał Chery i kino restauracja teatr im są również takie nagrody do wyboru czasami jest to dzień wolny, więc bardzo różni się odbywa natomiast idealnie zapełni można zacząć od tego, żeby sprawdzić co jest cenne w naszych zespołach 10 słownego podziękowania regularne, bo to jest coś, bo wbrew pozorom najbardziej brakuje im osobą dzisiaj w organizacjach, a jednocześnie jest to coś absolutnie nic nie kosztuje pracodawcę i przełożonego mówi wystarczy znaleźć na to czas na znaleźć te rzeczy, które można ocenić sprawa oczywiście to jest także nie to jest w wielu organizacjach jest prawie 61 taką poważną nie mamy czasu mamy tak dużo różnych zajęć mamy bardzo dużo spotkań, że nie mamy czasu podziękowanie, że mam w zespole 10 osób to przecież to przecież prawie się to jest niemożliwe, żeby tak regularnie dziękować, bo tymczasem właśnie takie podziękowanie nawet by SMS-owe komunikaty komunikat, że kurtki telefon, bo pięciominutowa kawa z szefem czy zespołem jest coś co można znaleźć czas, ponieważ jako mówiliśmy na początku UE przekroczyła przykłada się to ma zyski dla organizacji i wydajności na efektywności na poziom zadowolenia pracowników firmie, więc warto znaleźć na to czas być może to jest taka rekomendacja dla wszystkich przełożonych, żeby zweryfikować swój kolejna być może warto zeznawać takiego spotkania, który nie jest obligatoryjny kluczowe dla naszej pracy, żeby znaleźć ten kawałek czasu u godzinę czy godziny w tygodniu na rozmowę ze swoimi podwładnymi no właśnie bądź bądź szczęściarz, bo to chyba nie jest 5 minut, bo nawet do takiego 5 minutowego spotkania trzeba się przygotować chociażby właśnie, sprawdzając co ten pracownik zrobił na jakim poziomie jest wykonanie jego jako pracy za co maślanką docenić za co nie ma, bo takie spotkanie po klepanie po plecach i powiedzenia no dobrze ostatnio pracuje bez żadnych konkretów myślę, że nie spełni tego zadania w ocenie oczywiście już kwestia formy, licząc wątpliwości doceniania trzeba oczywiście zobaczyć co dokładnie chcę powiedzieć danym momencie, bo oczywiście jak pan jakieś podsumowanie projektu czy zadania notą warto mieć ten konkret być może zajmie trochę więcej niż 5 minut, ale takie spotkanie na wschodnie, które organizacje decydują się na Formuły zespołowej kawy nawet o uznanie, że ktoś pracuje pracuje online zdalnie no to wtedy rzeczywiście takie spotkanie pt. fajnie nam upłynął tydzień miesiąc ciąży projekt jest dłuższy niż miesięczne to spokojnie to może spokojnie wystarczyć oczywiście jeszcze 1 forma tego uczestniczyły docencie projekt kończymy projekt kończymy zadanie cotygodniowe jakieś właśnie mikro spotkanie tutaj można może wystarczyć do 5 minut, ale również takie bardziej przygotowujące ocenia docenianie scen dla osoby która, która ma ocenę roczną kwartalną półroczną już nie było organizacjach, gdzie można tak najważniejsze kluczowe elementy przeanalizować, więc to częstotliwość oceniania jest różna w zależności od sytuacji wtedy o różne ilość czasu na potrzebne żyły, żeby takie docenienie było możliwe to co pani również bardzo bliskie takiej idei nazywającej się z angielska instant firmy, czyli taka ciągła informacja zwrotna jest na bieżąco udzielana właśnie po każdym zadaniu być może w takich krótkich odstępach czasowych 1 tygodnia czy to tak czy to się łączy jako trza było bardzo podejścia w tym Constant feedback, czyli informacja o ciągu informacja zwrotna, o której które pani wspomniała to jest też sposób na komunikację razem mienia w wielu organizacjach w tym system oceniania pracownika to ta informacja zwrotna ma na celu z 1 strony docenić za wykonywaną pracę, ale nie uczmy się czasem zdarza się, że jakieś zadanie nie jest wykonane na tyle dobrze czy być może wymawia jakieś poprawki, że wymaga informacji zwrotnej o takiej krytycznej być może albo konstruktywnej właśnie i właśnie do tych z bardzo cenne dla dla wielu pracowników, że oni chcieliby taką informację zwrotną utrzymywać na bieżąco czyli, jeżeli wymaga jakiejś rozmowy czekać eksperci kończą tu też tu warto wypowiedzieć Top od razu ani czekać na okresową ocenę roczną np. żeby żeby powiedzieć, że tam w lutym to zrobiła taką, jaką rzeczy fajnie byłoby, żeby ona była wykonana inaczej, więc to jest coś, czego oczekują też i młodsze pokolenie wchodzące na rynek pracy, tym bardziej oczekują takiej ciągu informacji zwrotnej i to co warto zwrócić uwagę, że to więcej pracowników chciałoby takiej informacji zwrotnej nie tylko relacja przełożony pracownik, ale też zespołowo czyli, żeby dowiedzieć się co mój zespół kolega koledze może swój swoją docenienie też liczba, czyli informacji wloką na przekazać, więc to niestety oczekiwanie, że to ten dialog wewnętrzny organizacji odbywał się nie tylko relacja przełożony pracownika, ale również właśnie w zespole no, a jesteśmy w stanie powiedzieć, jaki procent pracodawców przełożonych udziela pozytywnej informacji zwrotnej być może te są jakieś branże, gdzie występuje częściej albo po prostu no nie wiem jak to wygląda procentowo ilu ile nas osób, a jednak słyszy pozytywna, a znaczy pochwał patrząc na raport szło do oceniania to podziękowanie przełożonego otrzymuje 65% pracowników to jest taka informacja ważna natomiast jeśli chodzi o branże to najwięcej pozytywnych takich głosów było jeśli chodzi o to jak i które groźnym części dotknie to bankowość informatyka technologia to są też takie 2 firmy, które wcześniej 2 branże, które rzeczywiście doceniają w sposób szczególny i są też w niektórych organizacjach systemy doceniania, czyli nie tylko właśnie słowną docenianie jest elementem, ale również jest taki system, który formie albo aplikacja albo w formie takiej papierowej mówi nazywanej często kursami albo dodatkom karteczkami, gdzie może być osoby dziękuję system o systemie tak realizowany właśnie formie jakiś aplikacji i systemu do tego niektóre pan, że dochodzą to są najlepsze branże, a my wiemy, które są najgorsza pod względem doceniania swoich pracowników to znaczy tutaj jeśli chodzi o docenienie nie mamy tu nie tylko bardzo szczegółowego tych najgorszych popełnia on niekoniecznie tutaj się ujawniły natomiast administracja publiczna to jest ciekawa, że rzeczywiście czuje się trochę niedoceniana i tutaj mam nie w częściowo handel detaliczny też jest tutaj w ten sposób oceniono, że chcieliby być bardziej doceniani jeszcze, choć oczywiście liderzy w tych w tej branży, więc takie 2 wskazania, które były najmniej najmniej i wymienione w badaniu czy znamy procent takich pracowników, którzy nigdy nie są chwaleni poszedł nigdy nie słyszeli pochwały takie osoby występują, bo skoro 67565 chyba pani mówiła pracowników przyznaje, że jest oceniana jest więcej niż po to jest całkiem całkiem dni, więc mieć to właśnie nie chciała powiedzieć całkiem, ale własny to raptem niewiele więcej niż połowa, a przecież wiemy, że każdy potrzebuje tej pochwały no tak oczywiście wysokie myślę jak na jak można było spodziewać, że będzie lepiej i mam nadzieję, że będzie to zmieniało pozytywnie natomiast 20 prawie procent pracowników mówi, że firmy się nie docenia w ogóle, czyli to co piąta firma mówi, że bez przesady z tym docenianie rzeczywiście to jest taka niepokojąca liczba, że w ogóle o tym nie ma mowy, ale do tego jeszcze zapytam o to częstotliwość to okazuje się, że raz w tygodniu przynajmniej raz w tygodniu czy raz 2 tygodnie deklaruje między 1214% ankietowanych, czyli umówmy się że, że to częstotliwość nie jest zaburza rosną kilka miesięcy 21% deklaruje też najwyższy nic z tego w tym świecie czas możliwość, więc jest jeszcze dużo do zrobienia na pewno tak zdecydowania, aby zwłaszcza, że mało, który szef obrazu zostaje szefem zazwyczaj przechodzi przez pracownika skoro sam, a zakładamy rząd sam również oczekiwał doceniania skoro 99% dla osób badanych tak tak zeznaje no to tak szybko zapomniał pan szef, który został szefem, że to dla niego było ważne i zapomniał, że dla innych też chodzi do rodziny myślę, że to jest w ogóle temat ciekawe no pewnie jeszcze kolejną audycję pt. jak wygląda jakość zarządzających osób w Polsce myślą o jakość i sposobie zarządzania osoby z zespołami wśród polskich organizacji, że tutaj rzeczywiście bardzo duże wyzwanie polegającym na tym, że niektórzy mają taką teorię szefowie, że niekoniecznie powinniśmy mieć twardą ręką tutaj komunikować się z naszymi podwodnymi i być może nie wszystkie informacje pracownicy powinni chcieć powinni dostać od nas to jest taka z stara szkoła nazwijmy to, która mam nadzieję, że już coraz bardziej będzie odchodziło do lamusa i będzie przychód i że będzie bardziej coraz bardziej popularna takie technika i sposób zarządzania pracownikami przez dialog, czyli przez rozmowę pracownikom oczekiwania informacje zwrotne co dobrze funkcjonuje co nie co można poprawić ten dialog jest ważnym punktem oczywiście to trzeba mieć czas i mam nadzieję, że szefowie właśnie ci, którzy teraz będą wyłaniani, iż zespołu właśnie jest, że będą zaczynać zarządzać mniejszym lub większymi zespołami, że oni będą pamiętać, że odrzucenie jest o tyle ważne było dla mnie ważne osobiście, że będą chcieli ten ten program docenianie realizować nowe liczymy właśnie przez publikację takiego raportu, że pracodawcy zobaczą, że to jest potrzebne dzięki temu mogą wszyscy zyskać i że powinni z 1 strony edukować jak doceniać jak udzielać informacji zwrotnej na co dzień, dlaczego warto to robić ich, żeby ta, żeby ta wiedza i później praktyką aż w parze była realizowana właśnie w wielu organizacjach nie tylko w takich kilku, których można później opisywać w książkach i raportach to prawda o jakości osób zarządzających w Polsce nie mówiło się dobrze to się trochę zmienia mam mam poczucie kiedyś wręcz stwierdzono mówiło się w Polsce najczęściej z spotykam sposobem zarządzania jest takie podejście folwarczna i gdzie się jest pan, który zarządza act, czyli też każe Kazia wyrzuca taki bardzo twardą ręką wszystkim wszystkim kieruje, ale miejmy nadzieję, że to się zmienia ja też widzę w sens w firmach, że to jest naprawdę idzie bardzo dużymi krokami taką dobrą stronę tak myślę, że im wyjaśnić mam nadzieję, że to będzie się zmienić oczywiście i w ten sposób zarządzenia będzie trochę inny, bo to się potem przekłada na kulturę organizacyjną, która generuje właśnie lepsze zyski lepszą jakość i skuteczność organizacji dodał też, że to może być ciekawa informacja taka pewnie do końca się w dyskusji powolnie, że inne zaprośmy też o tym, jaka kultura obecnie w polskich firmach dominuje i to być może powiązane z tą sposobem zarządzania, którym mówiliśmy przed chwilą okazuje się, że typ kultury tradycyjnej, które dominują w organizacjach w Polsce to są hierarchiczne czy takie, w których rzeczywiście to docenianie i ocenianie bardziej z relacji pracodawca szef kultury zorganizuje zorientowane na cel, gdyż są kultury właśnie kontrolujące, czyli takie kontrolujący każdy każdy decyzję, które podejmują pracownicy i mamy 20 kilka procent wskazań natomiast kultura informacji zwrotnej czy izba doceniania bądź wskazanie, że około 15% firm deklaruje, że takie kultury firmach naszych polskich dominują, więc myślę, że zmienia się zmienia się w ten sposób zarządzenia prowadzenia biznesu w wielu organizacjach, ale jeszcze trochę jest do zrobienia, bo to jest właśnie z tego z tegorocznego raportu takie pytanie kulturę okazuje, że tak jak kultura dialogu czy komunikacji jeszcze jest nie jest ścisłej czołówce mam nadzieję, że da się zmieni bardzo pani dziękuję za udział w audycji państwa i moim gościem była pani Anna Macnar prezes HRM Institut dziękuję bardzo, dziękuję również nie od dnia pretekstem do dzisiejszej audycji była publikacja raportu siła oceniana raport opublikowany właśnie przez Harry Instytut mam nadzieję, że po to, przynajmniej częściej będziemy myśleć o tym sza każdy z nas potrzebuje docenienia naszej pracy nieważne jak jesteśmy stanowisko trzyma w zupełnie podstawowe niskim czy też na stanowisku kierowniczym każdego z nas takie pozytywne do czynienia bardzo motywuje zaprasza na kolejną audycję strefa szefa już za tydzień ja nazywam się nasza Mazur, a usłyszane strefa szefa Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA