REKLAMA

Po 40. koszalińskim festiwalu "Młodzi i Film"

A teraz na poważnie
Data emisji:
2021-06-21 12:20
Prowadzący:
Czas trwania:
27:49 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kolejnym gościem jest Rafał Pawłowski krytyk filmowy dzień dobry dzień dobry trwa Mal maraton filmowych festiwali i nagród już się rozkręcił na dobre dziś rozdanie filmowych Orłów wczoraj zakończył się w Koszalinie festiwal filmowy debiutów młodzi film no właśnie o tym festiwalu niezwykle mi bliskim chciałbym, żebyśmy rozmawiali to czterdziesta jego edycja już, więc najpierw porozmawiajmy o tym co działo się na festiwalu no przede wszystkim wielki Jantar wielki Jantar Rozwiń » dla Mariusza Wilczyńskiego za film zabito i wyjedź z tego miasta co działo się ciekawego na ten festiwal, ale jeżeli pytasz wielkiego wielkiego Jantara to wokół Mariusza filmu oczywiście mamy chyba jakiś problem złączem mam nadzieję, że uda się nam to łącze poprawić ja przypomnę, że Rafał Pawłowski krytyk filmowy jest państwa i moim gościem rozmawiamy o 40 już edycji koszalińskiego festiwalu debiutów filmowych młodzi film czterdziesta jubileuszowa edycja zwycięzcy są tego festiwalu, czyli nagrodzony złotym naszym wielkim Jantarem jest film Mariusza Wilczyńskiego Zabij to i wyjedź z tego miasta film nagrodzony właściwie wszędzie, gdzie to możliwe na wszystkich festiwalach dotąd Rafa zaczęła mówić, że wokół zabija jak nazywa to Wilczyńskiej była dyskusja, dlaczego znaczy nie tyle dyskusja tylko nosimy strzechą w glorii, więc wiadomo, że od początku był jak faworytem festiwalu można powiedzieć, że Jolie no było tutaj pod pewną presją, że ten inną trzeba dostrzec, bo mimo tego, że Mariusz jest oczywiście utytułowaną postacią nie jest takim nasz jest debiutantem, bo jest jego pełnometrażowy debiut, ale jednocześnie w działania mające, ale firmowe taktach tak jest wielkim wielką osobowością polskiego kina animowanego tak to trzeba powiedzieć no i rzeczywiście gdzieś tam w kuluarach trwały różnego rodzaju dyskusje jak potraktuje ten film film zresztą zaproszony do konkursu przez organizatorów właśnie Mariusz też zastanawiał wiem to z prywatnej rozmowy z nim ten film tutaj jednak pokazać może jakimś pokazie specjalnym jak gdyby też troszeczkę można powiedzieć, że on gdzieś tam czuł się lekko niezręcznie, ale organizatorzy przekonali myślę, że dobrze do tego, żeby film znalazł się jednak konkursie no, więc Jolie na pewno ten tytuł nie mogło nie mogą tego tytułu pominąć nagrodach dało mu wielkiego Jantara oczywiście, jeżeli spojrzymy na konkurencję to jest film, który odstawał od stawki pozostałej na pewno nie tylko dlatego właśnie, że jest animację pełnometrażową był robiony przez 14 lat, bo to też dość ważna informacja ci, którzy mówią no debiutanta lat 57 no tak film robił 14, czyli zaczął jak miał 43 więc, gdyby to był film fabularny zrobił tego rok niestety animacja rządzić swoimi prawami prawda, więc wszystko troszeczkę, gdyby wygląda skomplikowanie no i jest wielki Jantar myślę, że zasłużony jak najbardziej, a jednocześnie jest werdykt powiedziałbym taki bezpieczny to znaczy, że jurorzy rzeczywiście zdecydowali się na taką nagrodę nie np. jakąś nagrodę specjalną czy coś takiego, bo to też mogą być jakieś wyjście tutaj właśnie o tym rozmawialiśmy jeszcze długo po werdykcie gdzieś tam na bankiecie w gronie krytyków że, że być może Jolie miało taką postawę powiedzmy właśnie bezpieczną zachowawczą, bo mogły np. tego wielkiego Jantara przydać komuś innemu, stawiając właśnie na jakąś odwagę młodość w obszarze kraju Gori fabuł pełnometrażowych ja jest oczywiście nie widziałem wszystkiego, ale z tego co widziałem to to naprawdę był znakomity poziom tej edycji festiwalu no było kino kilka takich firm spektakularnych to prawda to znaczy myślę, że w werdykcie te tytuły, które zostały ostatecznie nagrodzone to to rozdanie nagród jest dosyć sprawiedliwe ja osobiście dostrzegam może trochę bardziej film ostatni komers, który tam dostał tylko nagrodę pozaregulaminową Azzurri i to myślę, że z mam takie poczucie niedosytu leki to mnie najbardziej zbieżne szkoda filmu jakoś to będzie sylwestra, jakim mowa to jest tutaj nakazują, które nie trafił zupełnie moje, że jest tak, ale ja rozumiem, że tutaj też jakaś kontrowersja pod względem debiutów na, bo inwestor, jakim jest jest już w jest reżyserem w moim wieku to powolne, ale za człowiekiem nie ma, więc nie ma znaczenia tak dokonane trudno marzyć o debiucie fabularnym no w końcu od koleżanek od tego czasu nic nie zrobił jakoś tak właśnie dość długo się z tym zamiarem debiutu osiągną pierwszy to tylko pokazuje, że w Polsce cały czas wcale nie jest tak łatwo zadebiutować niektórzy mają dużo tego szczęścia i nagle robią 3 filmy w ciągu 2 lat, ale są tacy, którzy wracają przecież po latach ciekawym przypadkiem Iwana, jakie żeńska z amatorami, która tutaj dostała 3 nagrody w Koszalinie nowo, że bardzo ciekawą rolę Zielińska 20 lat temu na tym festiwalu była była winna moje pieczone kurczaki był to Intela wizy inne w ramach pokolenia 2000 wtedy dostała nagrodę za reżyserię wtedy nagrodę aktorską dostała Agata Kulesza za rolę w tym filmie zupełnie przez nieznana wówczas dzisiaj jedna z największych gwiazd polskiego kina no właśnie żeńska przez 20 lat nie zrobiła filmu teraz zrobiła pełnoprawny debiut kinowy amatorzy film znakomity film chwytające za serce im bardzo trudny realizowała w tym szczególnie ciekawe, bo z niepełnosprawnymi aktorami no właśnie oni zaś w ogóle słowo niepełnosprawni może jest troszeczkę dla nich nawet krzywdzący oni są pełnosprawni to są po prostu troszeczkę inni od nas i tworzą grupę teatralną w Gdańsku tam przy teatrze Wybrzeże to biuro rzeczy osobistych i rzeczywiście jak gdyby oni w tym filmie grają samych siebie jedna z tych dziewczyn aktorek właśnie z tego biura rzeczy osobistych utrzyma się w tej chwili do równolegle z festiwalem w Koszalinie nagrodę aktorską za ten film nazwano w Szanghaju, więc jak widać to się broni nie tylko tutaj w Polsce nie tylko ten sentyment piękno tego filmu oddziałuje na polskiego widza, ale też przekłada się gdzieś na zagranicę, więc ten film doceniony za odkrycie aktorskie właśnie za to za ten teatr biuro rzeczy osobistych nagroda dla dla Iwony również tutaj za scenariusz no to są bardzo bardzo myśleć słusznie przyznane nagrody w tym całym werdykcie największe kontrowersje chyba wzbudził właśnie nie Wilczyński tylko nagroda aktorska dla Marcina Dorocińskiego tutaj wiele osób zastanawiało czy ta nagroda za biały potok po pierwsze, Marcinowi potrzebna, bo to też aktor już wielkim dorobkiem po drugie, czy nie było ciekawszych ról w innych filmach konkursowych, bo np. ja osobiście stawiałbym na Wojtka Solarza amatora, który właśnie opiekuje się tą grupą sprawnych inaczej aktorów i myślę, że Wojtek jest zagroda świetną postać jest właśnie jest cel jest aktorem troszeczkę niedostrzeżony i no właśnie ja bym osobiście jego groził ze złóż zeznanie decydowały na selekcji fabuł pełnometrażowych mogliśmy zobaczyć bardzo wielu aktorów, którzy jeszcze jest przetarcie tak bardzo w ogóle zarówno w kinie jak w teatrze no, a ASO rzeczywiście znakomici to znaczy to jest na pewno świetne miejsce dla reżyserów obsad to prawda zresztą mieliśmy na festiwalu w ogóle debatę do dotyczącą tego czy reżyser obsady jest potrzebny tutaj wiemy, że toczy się od kilku miesięcy taka goście gorąca dyskusja o VAT chodzi o kategorię na grozi nagród festiwalowych dla reżyserów obsady tutaj nasi nasze koleżanki nasi koledzy, którzy zajmują się tym fachem, a także my w znacznym mówię w swoim imieniu wspieramy bardzo reżyserów obsady, żeby mieli swoją kategorię, bo to rzeczywiście jest wydaje mi się dosyć no i ezoterycznej wiedzy jeśli chodzi o to prawda to prawda, tym bardziej że dyskusja jak gdyby poziom wyrastające daleko poza Polskę, bo takich nagród nie ma na świecie dopiero w zeszłym roku otworzyła się na takie nagrody brytyjska Akademia filmowa, a na razie nie ma nie ma Oscarów za dla reżyserów castingu nie ma nagród na innych festiwalach no tutaj polscy reżyserzy zresztą zrzeszeni również z takim europejskim związku reżyserów castingu jak ryby dość mocno lobbują naciskają na festiwalu w Gdyni naciskają też na polską Akademię filmową żeby, żeby takie nagrody zacząć przyznawać to się pewnie wydarzy może jeszcze nie w tym roku, ale może w przyszłym może za 2 lata myślę że, ponieważ świadczy otwieramy też pójdziemy pójdziemy w tym kierunku, bo rzeczywiście to ważna funkcja Silvie jak ważna to właśnie mogliśmy usłyszeć na debacie w Koszalinie debata jest zresztą dostępne jak większość koszalińskich debat koszalińskich spotkań z twórcami to wszystko wisi gdzieś tam, a online w przestrzeniach Facebooka festiwalowego, więc jakoś nie miał okazji, bo chodzi tylko na filmy to może teraz przez tydzień myślę, że te wielogodzinne debaty rozmowy nadrabiać też ciekawe jest różna wiedza jest o czym rozmawiać rzeczywiście tt duże debaty związane zarówno z polską kinematografią, jaki debaty środowiskowe np. jak debata dotycząca przemocy w środowiskach artystycznych także były jakoś odbijały się w tych w tych panelach podczas festiwalu wrócimy do naszej rozmowy tuż po informacjach Radia TOK FM Rafał Pawłowski krytyk filmowy z państwa i moim gościem, a teraz na poważnie Rafał Pawłowski krytyk filmowy jest państwa moim gościem rozmawiamy o zakończonym wczoraj w koszalińskim festiwalu debiutów filmowych młodzi Fin ten festiwal czterdziesta już jego edycja oczywiście jest fantastyczne dla dość powiedzieć, że jak was niezwykle jakoś tęskniłem zarówno za kinem, jaki fajną czujną i inteligentną publicznością byliśmy tam z naszymi pisarzami drugim sezonem, który wyprodukowałem dla Canal plus, a wyreżyserował Paweł Maślona poza konkursem, ale zastanawiam się też, bo kino są po prostu drogie zabawki i jak mechaniczna fale najtrudniej jest w Polsce zadebiutować filie myślę wydaje, że z tymi debiutami jest troszeczkę paradoksalnie bo, bo dla jednych jest łatwo dla innych trudno na pewno pojawiło się pojawia się cały czas coraz więcej narzędzi którzy, które młodym filmowcom debiutu ułatwiają, bo takim narzędziem jest na pewno nasz program mit budżety w Polskim Instytucie sztuki filmowej i wspiera Beauty i 1 w także w normalnych regularnych programach operacyjnych dla debiutantów oraz dla tych, którzy robią swój drugi film jest bardzo dużo ułatwień jest także studia Munka, które właściwie zajmuje się przede wszystkim debiutem nota w studiu Munka tylko wyłącznie debiuty to takie prawie pełnometrażowe, bo to jest ten program, w którym realizowane są debiuty oczywiście jest program trzydzieste jest program pierwszego dokumentu, ale są filmy krótkie natomiast program 60 minut to taki program, w którym te filmy najczęściej mimo nazwy mają -75 od 80 czasem nawet, czyli to są takie czy te sprawy mają rok to praktycznie pełny metraż tak, bo powyżej 61 minut takim się kwalifikuje i co roku albo prawie co roku na festiwalu w konkursie taki 1 film ze studia Munka przynajmniej jest, więc to też na pewno ułatwia pracę programową festiwalu, że te produkcje powstają i ja powiem tak, że tych debiutów w ostatnim czasie było dość dużo no bo z tego co ja wiem to do Koszalina zgłoszono akces chyba 1718 tytułu ostatecznie w programie znalazły się 11, a więc to sito selekcyjne jednak pewne tytuły z różnych względów odrzuciło innych tytułów z kolei nie ma nie można było skorzystać, bo albo czekają na premierę na nowych horyzontach albo czekają na premierę w Gdyni to też są rzeczy, które wynikają z różnych umów producenckich zalane z kolei Leona polityka festiwalowa którą, która dochodzi ważna także dla debiutantów natomiast biorąc pod uwagę to, że pokazujemy na takim festiwalu kilkadziesiąt produkcji krótkometrażowych różnych no to czasem jest także właśnie te nazwiska, które są w krótkim metrażu wracają z debiutami na festiwal dopiero po kilku albo kilkunastu latach tak właśnie mówię o Iwanie Kiedrzyńskiej, ale tak jest też właśnie sylwestra, jaki mowy, więc niektórzy na ten debiut czekają dużo dłużej myślę, że to kwestia czasami bardzo indywidualnych predyspozycji i tego samozaparcia w dążeniu do debiutu, bo tak jest czasem, że po szkole filmowej dostaje do przy jednym z serialu potem przy drugim i nagle nie ma czasu ani pisać tego swojego rachunku ani zadaniowej jest mocna jest też mocno po pięćdziesiątce już właściwie zagłady Stanów kandydować, choć tak czasem bywa tak czasem bywa ale, ale takie są takie są realia rynku prawda, więc tak, ale wiem, że trwają też dyskusje wokół festiwalu w Koszalinie, żeby ten konkurs debiutów w ogóle troszeczkę rozbudować są takie pomysły czy propozycje ze strony koła młodych stowarzyszenia filmowców polskich, żeby być może spróbować włączyć do do tego konkursu również pełnometrażowe debiuty dokumentalne, bo w krótkim konkursie mamy i fabuły debiuty animacji, więc jeżeli znalazł się Mariusz Wilczyński z animacją i wygrał no to dlaczego nie dopuścić debiutów pojawiło się w tym roku takie hasło myślę że, że rozmowy będą trwały pewnie przez najbliższe miesiące, bo festiwal dopiero w czerwcu przyszłego roku, więc to programowanie myślenie o festiwalu dziś zacznie na jesieni ale, ale takie postulaty np. pojawiły także być może do tego konkursu ten konkurs będzie miał jeszcze jakąś wyższą ciekawszą rangę, ale jednocześnie to spowoduje zapewne będzie się do niego niektórym debiutantom trudniej dostać, bo właśnie konkurs też podobnie jak w Gdyni jest ograniczony liczbowo myślę, że w tym roku w ogóle Koszalin Rega ograniczona selekcja radami, ale mocno mocno, że tak powiem przeładowany to znaczy przeładowanym nie przeładowany w sensie negatywnym, ale w takim, że nie dało się absolutnie obejrzeć wszystkiego trzeba się było zdecydować czy chcesz oglądać krótkie czy chcesz oglądać długie czy chcesz oglądać sekcję poboczne i też było kilka przecież retrospektywa Wilhelma Maria antyradarów Anka Sasnal wie i ich wielka retrospektywa na czterdziestym festiwalu młodzi film i to jest rzeczywiście ciekawe zjawisko takiego no i pełnego chaosu jeśli chodzi o kino w Polsce ktoś powie, że także Wilhelm Sasnal zaprojektował plakat i cały tak powiem stronę wizualną czterdziestego festiwalu no ale właśnie, bo słyszałem takie takie rozmowy, że Anka i Wilhelm przyszli do do filmu z ze sztuki, lecz przede wszystkim Wilhelm z malarstwa i przez to było łatwiej zadebiutować z filmami no niezwykle artystycznymi, które nie mają właściwie komercyjnych szans się zgadzasz taki pogląd nasileniem było łatwiej zadebiutować my to jednak propozycje są są doskonale wiesz dość bezkompromisowe także nos znalazł musiał udało mu się znalazł producentów, którzy gotowi byli zaryzykować pójść takie totalnie transowe kino i no tutaj świetną komitywę właśnie z firmą producencką Bala polis osiągnął oczywiście możemy paść, bo łatwiej o, tyle że ze względu na sukces osiągnięty w sztuce był zabezpieczony finansowo ma pewną poduszkę, która powoduje, że nie musi właśnie myśleć tymi kategoriami zwykłego debiutanta po szkole, który właśnie co robić serial czy jednak zacisnąć zęby walczyć o debiut na tym na pewno Wilka nie muszą zastanawiać, ale jednocześnie mówiono jest na tyle bezkompromisowe, że też tylko dzięki temu, że dziś ta wpisuje też jest taki osobny program malutki z niewielkimi dotacjami na na jakieś takie produkcje tworzone przez artystów sztuk wizualnych i przykładem tego był w tym roku film Agnieszki polskiej, która wciąż żyjemy konkursie nie dostał żadnych nagród, ale właśnie to jedna z takiej propozycji zrealizowanych dzięki pisowskim dotacją dla dla artystów sztuk wizualnych no to to rzeczywiście to jest jest to pewna nisza ale, ponieważ jest to też osobny program no to on nie odbiera, gdyby z tej głównej puli jest dla debiutantów pieniędzy myślę, że nie jest dla nich konkurencją robi po prostu swoje kino taki, który też potrzebne ma swoich fanów bardzo dobrze bo jakby też ma sukcesy, a rzeczywiście ta obecność na naszym festiwalu na Łodzi film odbiła się dość poważne no bo właśnie ten kraj wizualne za tegoroczny, który okazał się ogromny sukces znakomite rzeczywiście bardzo prosty ale, ale dawno nie widziałem tak fajnej w ogóle takiej komunikacji wizualnej jeśli chodzi właśnie festiwal form bardzo zaskoczeni tutaj propozycją myślę wszyscy wszyscy Wilhelma, ale jednocześnie nazwie nas to uderzanie torby wszystko było widać na, a tych ulicach Koszalina to miasto rzeczywiście zostało można mieć w jaki sposób przyjęte zaadaptowane przez sieć festiwal taki przez sztukę to prawda chciałem się zapytać, bo czterdziesta edycja festiwalu młodzi Fin to jest kawał czasu no ale także po prostu rzesze można powiedzieć hałdy debiutantów od Krzysztofa Zanussiego przez Marcina Wronę Xawerego Żuławskiego po Magdę Łazarkiewicz Magda Łazarkiewicz właśnie otrzymała za swój film z osiemdziesiątego dziewiątego roku ostatni dzwonek takiego Jantara czterdziestolecia to była taka to taki plebiscyt, w którym głosowaliśmy wszyscy wszyscy uczestnicy festiwalu ciekaw jestem Rafale, który film był twoim faworytem no właśnie ostatni dzwonek przyznam ci się tylko ogólne zasady głosowałem na niego, ale na mówieniu 5 osób z to marzenie, zanim Magda wygrała poczekałem, więc to jest taki regeneracyjny prawda, ale ja jestem z tej generacji ja wiem, że rocznie siedemdziesiąty szósty, więc oglądałem ten film jako nastolatek i woła na mnie ogromne wrażenie do dzisiaj do dzisiaj go pamięta czasem do niego wracam, a nie mówiąc o tym, że piosenkę tę jedną z głównych z niego też pamięta zostaje w głowie, ale też znam głosy ludzi sporo od nas młodszych, którzy ten film, gdzie zobaczyli też wywarł na nich wrażenie jest w interesie nie zestarzał bo, gdybyśmy przejrzeli tę listę jantaru koszalińskich z 40 edycji to się okaże, że wiele wiele z tych rzeczy no pokryło się patyną a ostatni dzwonek jest cały czas młodym świeże filmem i to hasło młodzi film idealnie się akurat w tym tytule spełnia on jest zwierciadłem nazwy tego festiwal no właśnie bardzo duża też debiutów aktorskich po po tym filmie Magdy Łazarkiewicz radnym aktorzy krótko mówiąc rozwinęli skrzydła, zaczynając właśnie od ostatniego ostatniego dzwonka powiedzieliśmy jeszcze trochę tych wszystkich debatach, które toczyły się w ramach festiwalu młodzi film i one są w jakimś sensie odbiciem tego co w Polskiej kinematografii się dzieje w ogóle no ciekaw jestem, bo tutaj no w dalszym ciągu telewizja jest bardzo ważnym graczem 2 telewizje współorganizatorzy tego festiwalu, czyli TVN Canal plus organizowały także swoje debaty także wokół seriali jak wiadomo ten art House w kinie bardzo często przenosi się do seriali właśnie na ile to widać w Koszalinie to znaczy rzeczywiście pojawiło się szereg właśnie paneli rozmów na temat seriali i internetu, bo z gry, ale dzisiaj są dostępne na platformach to już nie jest to uzależnienie musimy włączyć telewizor o godzinie określonej, żeby sobie obejrzeć kolejny odcinek, ale często dostajemy Syria od razu w pakiecie w całości czasami rzeczywiście trzeba poczekać tydzień, ale też właśnie trafiają na platformach, więc możemy obejrzeć dowolnej porze dowolnego dnia i to też zmieniło myślę nas i to, że w ogóle sięgamy po seriale laską z kolei to, że pojawi się globalni gracze, którzy zaczęli robić seriale na polskim rynku dość mocno podniosły poziom dzisiaj możemy mówić od tych z tzw. seriach premium in tego też dotyczyła 1jedna z debat tych zagrożeń szans, które właśnie dają nam dzisiaj Platformy także debiutantom ja myślę, że tu ciekawe nazwiska się np. pojawi pojawiają przy takim głośnym serialu ostatnich miesięcy przecież Sexify, gdzie Piotr Tomala ze stanu Alaska rasa i Kalina Brudzińska akurat Piotr Domalewski cichą nocą fenomenalnym debiutem nie był w Koszalinie to znaczy miał tyle na razie stwierdzono, że z Koszalin może odpuścić natomiast Halina Grudzińska w Koszalinie dostała nagrodę 2 lata temu i widzimy, że dziś pojawiła się przed no właśnie Sexify jako również reżyserka no więc, więc ci młodzi debiutanci, jeżeli robią ciekawe filmy, które są dostrzeżone, bo zapowiedź, że to, że większość Canal plus czy jest ktoś z TVN-u na tym festiwalu tam też ogląda filmy i zwraca uwagę na tych młodych i krótkich pełnych metrażach, jeżeli dostrzeże tam kogoś ciekawego no to myślę że, że właśnie jest jednak jeden z tych momentów że, gdzie można te obiecujące talenty wyławiać, tym bardziej że Note filmy, które selekcjonuje szczególnie do krótkiego metrażu przecież to są często firmy ze szkół filmowych, a więc tak naprawdę, jeżeli dzisiaj na festiwalach tej szansy zobaczenia, gdzie indziej za bardzo niema myślę że, że takich Poławiacze pereł tak by ich nazwał kilku na tym festiwalu było oni się nawet nie muszą ujawniać dziś siedzą sobie pewnie w jednym z ostatnich rzędów i skrupulatnie notują nazwiska osoby z potencjałem na zresztą też właśnie przez Canal plus i TVN byli fundatorami różnych nagród właśnie czy to w konkursie krótkiego metrażu metrażu czy też tej nagrody za rozwijanie, gdyby obecności kobiecej w kinie Stowarzyszenie kobiet filmowców tutaj z klerem ataku akurat fundowały taką nagrodę po raz pierwszy w historii festiwalu przyznaną przyznano Grażynie środki za Mariki, o których ani słowa jeszcze nie powiedzieliśmy myślę, że to ten fenomenalny debiut, który tak niezawodna jest ocenić ważny film właśnie chociażby, dlatego że mówi o seksualności w Polskim kinie seksualność jest praktycznie nieobecna tu mamy przekroczenie tabu film dotyczy menopauzy mówiło 50 par letni kobiecie, która przeżywa burzę hormonów fenomenalnie zagrany właśnie przez Grażynę, która dostała 2 nagrody, bo to Stowarzyszenie kobiet w mocy dla Hitlera i nagrodę od drzwi, więc doceniono tę wspaniałą rolę myślę że, toteż film, który za chwilę pojawi się w kinach i warto na niego później, że warto zobaczyć właśnie co Daria Osiek młoda reżyserka ma do powiedzenia, bo jest bardzo świadoma języka filmowego bardzo świadoma tego też, o czym chcę mówić ja czekam na jej kolejne bardzo dziękuję za tę rozmowę Rafał Pawłowski krytyk filmowy był państwa i moim gościem wielkie dzięki dzięki, a ja teraz państwa zapraszam na informację, bo wszystko co przygotowaliśmy w dzisiejszym programie z Karoliną łacińską program realizował Szymon waluta po informacjach popołudnie Radia TOK FM, na które zaprasza Filipka kurz Mikołaj Lizut do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA