REKLAMA

Honda Sports EV, Nissan Arriya oraz Jaguar F-Type

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-06-21 19:40
Czas trwania:
13:01 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym w nowym tygodniu wracają witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór o mnie dzisiaj po japońsku ostatnio dużo chwaliliśmy koreańską motoryzację tak czasami mówiliśmy, że coś z tą japońską może powinni szybciej szybciej wprowadzać nowości albo chociażby obsługa była trochę łatwiejsza prostsza patrzy na zdjęcia niż sąd arii jak tutaj ta obsługa w środku mam nadzieję, że nie Rozwiń » najgorzej w nissanie Lisie nie było tak źle, ale dobrze też rzeczy szybko co z tą Marią, bo arii już mówiliśmy nieraz kompaktowy samochód elektryczny kresowe premiera już była w zeszłym roku do sprzedaży miał trafiać już w pierwszej połowie tego roku w Japonii jak zwykle początek potem stany Zjednoczone Kanada 4m 60cm długości wnętrze patrz przestronne 2 wersje z napędem naprzód z 160 kilowatogodzin albo na wszystkie koła to jest 290 kilowatogodzin, czyli prawie 400 koni to wszystko brzmi fajnie przypomniałem sobie to co już kiedyś mówiłem na ten temat, ale okazuje się, że są też złe wiadomości są dobra wiadomość jest taka, że to jest ciekawy samochód ładnie zaprojektowany nowoczesny w środku nie jakiś odgrzewany kotlet po prostu nowy model natomiast renta na razie w Japonii można zamawiać tą słabszą wersję, zwłaszcza bez 6 to jest silnik tak jak wspomniałem 160 kilowatogodzin, czyli prawie 220 koni mechanicznych naprzód bateria 63 kilowatogodziny, ale okazuje się, że nawet w Japonii zamówienia można będzie składać dopiero pod koniec roku tylko na tę wersję auta, jakie są przyczyny tego przede wszystkim tutaj chodzi o niedobory komponentów elektronicznych jeśli chodzi o zaś rok no to trudności były z powodu tych przerwanych łańcuchów dostaw części, a tutaj po prostu nie ma tych części słuszne nie ma, choć nie chodzi o dostawy zerwane łańcuchy, a więc ograniczona liczba aut na dzień dobry no i najpierw w Japonii tak jak mówiła potem stany Zjednoczone Europa Chiny no, więc to smutne to wszystko niestety, ale to powtarzamy to pewnie co najmniej raz w tygodniu prawda nie wiem, choć będą ceny w Polsce wydaje się, że najsłabsza wersja może kosztować około 200 000zł to tyle na temat arii prędko pewnie nie zobaczymy na polskich drogach w związku z tym w przyszłym roku tak jest ja mam bardzo ciekawe statystyki brzmi jak oksymoron, ale naprawdę ciekawe, które zebrała firma niż sama, która sprzedała już 500 000 elektrycznych lisów, a i, a w związku z tym, że w dzisiejszych czasach dostęp do samochodów którymi jeździmy, jeżeli chodzi o producenta i pobierania z nich danych jest dużo łatwiejszy niż kiedyś to producenci samochodów ma dość dużo nas mogą wiedzieć czy wiedzą np. jeżeli mamy hybrydy ładowane z gniazdka mogą zabrać statystyki powiedzieć ile osób ładuje te samochody codziennie ile osób totalnie olewa akumulatory po prostu w ogóle tego nie ładuje i ten samochód wykorzystuje jak po prostu jak auto hybrydowe, jeżeli chodzi o, jeżeli chodzi oni Sanaa są to jednak dla mnie nie jest pewna czy inne dla dlatego, że jakby taka teza postawiona wśród przez nich sala jest taka, że mówimy tutaj Europie, że osoby, które jeżdżą elektrycznymi samochodami oczywiście mówimy tutaj o elektrycznych Sanah średnio robią więcej kilometrów każdego roku niż użytkownicy samochodów spalinowych, ale nie mam tutaj jasnego Jasnej deklaracji czy chodzi o spalinowe samochody niż sama czy spalinowe samochody w ogóle, bo podejrzewam, że jeżeli chodzi o samochody nissana w porządku, jeżeli chodzi o samochody w ogóle ostatnio bardzo, dlatego że akurat zwrócił uwagę, że japońskie auta niż Sané hondy subaru, a suzuki to są samochody, które bardzo bardzo Mitsubishi bardzo rzadko pojawiają się we flotach samochodowych, czyli bardzo rzadko służą jako samochody służbowe na długie wyjazdy długie dojazdy bardzo często Honda np. ale sama też, a ludzie kupują takie właśnie krótki to są zresztą to samochody z silnikami benzynowymi to zawsze taki samochód albo drugi w rodzinie albo trzeci w rodzinie albo taki samochód, który nie służy do pokonywania długich tras no bo o, którym samochodem no wiesz przecież nic nie ma nic segmentu de facto prawdę parę crossoverów i tyle, a nie ma wygodnej limuzyny, którą chciałbyś pojechać na drugi koniec Europy typu volkswagen passat Ford mondeo wszyscy poza 508 są takie samochody nie mają, toteż nic dziwnego, że ich klienci kupują samochody głównie na miasto, ale wracając do tego zestawienia wynika z niego, że ci, którzy jeżdżą samochodem elektrycznym przejeżdżają około 630km rocznie średnio więcej w zależności od krajów tutaj te różnice są mniejsze bądź większa średnia jest 13 600 km rocznie, a jeżeli chodzi o właścicieli samochodów elektryczne spalinowe 14 300, jeżeli chodzi o właścicieli samochodów elektrycznych we włoszech np. ci, którzy mają samochody elektryczne regionie jeszcze więcej formę 15 000 km Holendrzy robią 14 800, więc w zależności od kraju też te samochody są różnie wykorzystywana jednocześnie też została taka ankieta wśród sam dla tych użytkowników samochodów elektrycznych przeprowadzona wynika z nich 69% użytkowników samochodów elektrycznych jest zadowolona z istniejącej infrastruktury, czyli ładowarek 30% przepytanych użyto użytkowników samochodów spalinowych rozważa zakup samochodu elektrycznego, a 58% jeżdżących samochodami elektrycznymi przepraszam 70% jeżdżących samochodami elektrycznymi, a powiedziało, że ich doświadczenia z deklarowanym zasięgiem są lepsze niż oczekiwali, a taka metoda byśmy mieli chyba trochę inne zdanie meta mówię o osoby, które jeździły w Polsce no i infrastruktura jest skromna delikatnie mówiąc, ale Sławku nie infrastruktura jest droga ona nie jest skromna, bo poczucie ładowarki na każdym rogu skoro płaci za 1 kilowatogodzinę złote 63zł 80, ale albo więcej nowa jak chcesz jak coś się naładuje nie ma z tym problemu żadnego problem jest taki, że to samochody elektryczne nadal są bardzo drogie i że samochody elektryczna, jakie ładuje się w tej tzw. infrastrukturze, który powiedział tu przychodzić po prostu tyle co benzyną na nie no tak bardzo do samochodu elektrycznego żeby, żeby potem przepłacać za prąd więc, jakby tutaj infrastruktura to jest moim zdaniem już w porządku różnorodność chcesz różnie jest problem, bo jest lepiej, ale dla mnie to jednak nadal jest słabo, ale to co byś chciał być ładowarkę pod swoim domem wtedy przez nich pożyczać no no chciałbym mieć ładowarkę aż do lutego korzystał jak będzie płacił, ale pierwszym takim graniem mieszkam sam go w 2 dojrzałe, że w promieniu tych 2km do remontu 1 ładowarki najbliższych, bo 1,5km Mirka mieszka kilkanaście tysięcy ludzi, więc nie mówi o sobie, ale dobrze jest to nie zgadzamy się uważam, że infrastruktura jest zbyt skromna za mało ładowarek, ale przejdźmy do hondy w takim razie tutaj nie wiem być może tu się zgodzimy jeśli chodzi o to Niewiem leżą klienci hondy Elektryczni elektrycznych bo, jakbyśmy obaj zauważyli zasięg hondy nawet teoretycznie skromny, bo 200 km hondy UE oferowanych w Polsce realny realny 160130 tak no więc, ale Honda oczywiście oczywiście mówię, bo przez tydzień temu 2 tygodnie temu zapowiedzi hondy światowe przedstawiałem, ale Honda nie rezygnuje elektryki, a nawet ją rozwija niem czy pamiętasz był taki samochód Honda 2000 sportowy produkowany od ponad 10 lat potem nie zrobili następca zrobili taki samochód, który w Japonii był określany jako dużo mniejszy brat, ale wygląda ma jakieś emocje sportowe ale jakie emocje sportowe w samochodzie chodzi aż 660 były skoro tam jest pojemność silnika 660cm³ moc 64 konie agresywne to wszystko ładne ale, ale to jednak do 2000 to dużo brakowało dwudrzwiowy roadster, dlaczego tych 2 samochodach mówi, dlatego że jest następca hondy 660 produkowanych od lat 6 no i to będzie elektryk i to będzie elektryk i to będzie elektryk z bardzo podobnym układem napędowym znana nam Honda, która już jest przez w Polsce nawet od roku dostępna naszym nazywać Honda Sports lektury wieku, a natomiast Honda na początku nazywała się w Japonii Honda RBI elektryk wykluczyli miejski tamten miejskiej, a ten sportowy czy sportowy będzie w Polsce oferowany tego nie wiem natomiast coś o nim wiem wiem o tym, że ten samochód ma mieć silnik tak jak w chodzie na nam znanej 154 konie bateria o pojemności niestety również małe 35 kilowatogodziny, chociaż być może do 40 dojdzie no i sprzedaży prawdopodobnie niestety dopiero najwcześniej za 1,5 roku, ale widział zdjęcia pewnie już nieraz oglądaliśmy, jakim sportowe elektryką dyno fajna zabawka podoba mi się ten samochód wnętrze jest nieznany nikomu tu jest chyba nie znane przynajmniej na tym portalu nie ma nie ma zdjęć tego samochodu, ale Honda planuje planuje elektryczny samochód bazujący na układzie napędowym hondy to jest pewne sprzedaży początek 2023 roku dobra to jeszcze wykończył dzisiejszy dzień taką ciekawostką Otóż jest taki wspaniały samochód, który nazywa się jaguara F-Type ten jeden z najbardziej niedocenionych samochodów drugiej dekady 2001. wieku niestety jeździ się ten cudownie wszyscy i tak wolą Porsche, a i teraz ciekawostka to jest samochód, który w stanach wydaje się całkiem nieźle się powinien się całkiem nieźle sprzedawać w Europie to za 200 000 takie można sobie było kupić czasem tę wersję dwu litrową benzyną jeździłem nią ktoś nadaje do jazdy samochód wtedy co prawda bardziej wygląda dzisiaj w dziale jest okej, a można sobie coś kupić taki samochód 3 litrową benzyną napęd naprzód, bo napęd napęd na tyłach napęd 4 koła to jest to rewelacyjne auto miliony więcej natomiast obydwie wersje z jakichś niezrozumiałych dla mnie powodów, a na zostają wycofane, a i w Stanach Zjednoczonych nas stamtąd trafia do nas większość taj ów jak na to patrzeć będzie dostępny tylko 1 silnik to jest silnik wał 82 wersja 450 albo RK pierwsze 70 000USD drugi 103 000USD 450 koni, a 44 do setki, a Piper z F-Type UR 3,5 sekundy do setki 575 koni cudowne samochód i nawet zaczął się podobać tej wersji policja od 2 lat stała od 1,5 no to jest naprawdę się bowiem tylko na koniec, jeżdżąc świetnie pan aluminiowa konstrukcja bardzo taki bardzo samochód sprzedaży przecież już sobie w ich 20147 lat kilka lat temu jeździłem po raz pierwszy z dużym respektem, bo miałem tę wersję na dzień dobry 510 koni ona wtedy miała na tył napęd tu jesteśmy stopniowy automat albo sześciostopniowa ręczna skrzynia biegów tym to 380 konną również jeździłem no nie mówi, że aspekt znikną, ale bardzo się ten samochód od początku podobał i zewnętrznej na zewnątrz będziemy mieli po faceliftingu w wakacje ten samochód w naszej redakcji już coś słyszałem no to fajnie to cieszmy się, bo to naprawdę jest jeden z takich oryginalnych samochodów, których trochę za mało nawet na drogach wg mnie w Polsce kończy się pięknie jutra Sławek Paruszewski Jacek Balkan był codzienny magazyn motoryzacyjny Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA