REKLAMA

Test: Audi Q5 Sportback i Toyota Highlander

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-06-22 19:40
Czas trwania:
13:54 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór dziś 2 samochody, które były w naszych rękach 1 to zupełnie nowe auto audi 5, ale w wersji Sportback, a drugie auto również zupełnie nowe, bo na polskim rynku przynajmniej nowa generacja toyoty Highlander w Polsce dostępna tylko z napędem hybrydowym dobrze zacznijmy od tego audi audi 5 mieliśmy całkiem niedawno z nim do czynienia druga generacja Rozwiń » lifting to jazdy nasze były w grudniu na początku roku też przecież jeździłeś pamiętasz piątkę tam pamiętam to był diesel dowody za jego zmiany największe zastrzeżenie to jednak ten diesel potrafił sporo pali mu 2l 204 konie zresztą dość znany nam silnik przez wielu samochodów koncernu volkswagena i w związku z tym jak miałem okazję jeździć teraz Rosberg jem no to postanowiłem wziąć inny napęd, ale co to jest audi 5 rozbił swój to jest trzeci pokój wszystko rozbija tronie sporo krwi Sportback sport przeproszony Crosby taki kształt nadwozia, który audi nazywa crossover Beauty Litwie kultu taki trochę spór trochę bardziej opływowa linia nadwozia wie, że ten samochód ma od zwykłej piątki tylko 7 mm jest dłuższy ma kilkadziesiąt litrów mniejszy bagażnik jest tej samej szerokości tej samej wysokości, ale wygląda zupełnie inaczej powiem szczerze, że w przypadku audi bardzo mi się podobają wersji Sportback po prostu jest coś co mi bardziej przypada do gustu jeśli chodzi o napęd to postanowiłem nie da się skup 59 zresztą się w kolejce ustawił skup 5 to jak pamiętasz w piątce to był wiele lat temu jeden z naszych ulubionych to mogę powiedzieć tak dla nas 2 samochód wtedy miał 303 konie też budzić teraz ma 340 koni przyspiesza też około 5 sekund do setki, ale ja postanowiłem wziąć coś zupełnie innego postanowiłem, że samochód doładowany gniazdko dwulitrowa benzyna silnik elektryczny w sumie układ napędowy ma 367 koni i on przyspiesza prawie identycznie jak jak skup piątek, czyli niewiele ponad 5 sekund do setki teoretyczny zasięg 50 km ruszamy tym samochodem jak wsiadam do audi czy najpierw siadam już rusza za chwilę no to stary znajomy to już od od paru lat jesteśmy przyzwyczajeni do kilku stylizacji wewnątrz audi ta stylizacja polegała na tym, że są 2 ekrany dotykowe, do których już się przyzwyczaiłam one nie są dla mnie trudne w obsłudze tutaj mieliśmy zawieszenie pneumatyczne, czyli około 1819cm w standardzie można podnieść 4,5cm obniżyć o 1,5cm no i ruszamy tym samochodem rzeczywiście w układzie takim auto, czyli to audi oczywiście daje taką możliwość, że automatycznie dobiera to bardzo sprawnie wszystko działa to różnie bywa z tymi układami hybrydowymi szczególnie są doładowane z wniosku niektóre firmy mają jeszcze problem z opanowaniem tej płynnej zmiany między silnikami tutaj akurat w audi to dobrze działał próbowałem też trybu off-road nie był to strasznie silny strasznie trudny teren, ale jeżeli chodzi o fotele układ kierowniczy zawieszenie no to tutaj na szczęście żadnych niemiłych niespodzianek było to jest bardzo dobrze prowadzący samochód uważa jeździłem z osobą, która pierwszy raz jeździła samochodem z silnikiem ze skrzynią automatyczną i wyobraź sobie, że nie było żadnych szarpnięć nie było żadnych nerwowych ruchów nie wiem czy to też dobrze świadczy samo za bardzo zrozumiałem co powiedział, że jeździłem na zmianę z osobą, która po raz pierwszy prowadziła samochód z automatyczną skrzynią biegów w ciemności jeździli w okolicach Warszawy także chcieli co to było za jazda to był pierwszy Janta lin dziennikarz się taki trafiło to dziennikarka nawet okręgowi dziś i wyobraź sobie to pewnie jej duża zasługa, ale też myślę, że spora zasługa też układu napędowego żadnych szarpnięć żadnych nerwów jak coś z dieslem raczej jak coś automatem szarpać no właśnie jak coś szarpać można się nie zawsze można szarpać żyli niezbyt płynnie operuje pedałem gazu jest nerwowo, bo wtedy jak wiemy obok obejrzy ten układ napędowy hybrydowy potrafi no nie najlepiej działać tutaj działa do Sławka słuchaj mówimy o samochodzie, który ma 360 koni kosztuje minimum 280 000zł jak popatrzymy na to jak teraz wszystko jest drogie to cena względem mocy względem osiągów to jest 5 haczykiem do setki może się wydawać nawet jakaś taka nie przesadzam, bo najtańszą kupią tkanka Sportback z dwu litrową benzyną kupimy za 247 000 za 190 000 kupimy diesla, który ma 163 konie za 210 000 kupimy zna, który ma koni 203 litrowy diesel jest jeszcze moc 300 znajdowała się jednak skupia 300340340, ale widzę, że nie ma wspólnego 3 SA nie jest już był był nawet dostąpi najazd 350350 000 kosztuje natomiast nowy to ta hybryda to słabsza 240 20070 000 prawie kosztuje droższa hybryda, czyli tak naprawdę jest jak popatrzymy sobie różnica między 360 koni, a 260 koni to jest 30 000 z lekkim ogonem oczywiście na korzyść czy tańsza jest zwykła benzyna 100 koni za 30 parę tysięcy złotych tak zresztą to nie wydaje się to nie wydaje się dużo wydaje się może sobie podaż stanowi też zastanówmy się właśnie czy jest sens zresztą mocniejszą hybrydę tego nie wiem po słabszym jeździłem diesel diesla znamy obaj wiemy jak to jeździ Niewiem jak jeździ to najsłabsza benzyna jedno jest pewne samochód duży bagażnik ponad 500l 470 długości myślę, że to wieszak na premium to akceptowalne przede wszystkim ładny Noto już konkurent to może mieć glc coupé BMW x 4 może coś takiego poczekajmy mocno, ale nowej czy ten samochód jest tak nudne jak dzisiejsza audycja nie wiesz co powiem ci, dlaczego nudne notatki nie będę oceniał każdej audycji się wydaje audycji jest kondycja samochód samochód pytam no mówisz audycji audycja jest ciekawa tak jak każda wg mnie na sobie samochód jest po prostu normalnym dobrym audi 5 mam mam wrażenie jest nie wiem czy słucha co się zgadza czy nie jesteśmy, wydając stanowisko za swoje pierwsze nie mam takiego wrażenia mam wrażenie, że po prostu to audi jest ostatnio audi są podobnie dopracowane BMW, czyli wsiadamy do kolejnego BMW też mamy pewien problem z mówieniem o kolejnym w obronę wyglądają od paru lat dość podobnie są łatwe w obsłudze wody to samo, więc to nie jest jakaś Super nowości jest dla mnie audi są nudniejsze no lubię jeździć z trójką piątką ostatnio mieliśmy przecież kupiono ją faktycznie była tak rozleniwiają c, która sobie próbuję przypomnieć jazdy, które były przecież luty marzec jakoś tak no czy nawet kwiecień to sobie tak to ziewanie głów kurhany są dobre szanse oczywiście na tym jakiś taki zespół wysoko czwartek to ciekawa proza ma wg mnie większy niż zwykła piątka, bo już mógłby być któryś trudniejszy to kupię dobra, jeżeli uważa, że jest nudna audycja to spróbujmy zrobić ciekawszą, więc po po wiedzmy teraz toyocie Highlander swój Toyota Highlander to samochód oficjalnie chyba dość dawno w Polsce nieznane, bo samochód ma prawie 20 lat 2020 lat ma to jest moja czwarta generacja w Polsce pojawiła się na początku tego roku dopiero w ofercie Toyota Highlander, a w stanach już w końcu roku 2 lata temu w nowym Jorku na targach i w Europie tylko oferowana z układem hybrydowym 2,5240 koni w benzynie można biegów automat w naszym przypadku hybrydzie ma jest skrzynia bezstopniowa jest bardzo duży samochód 495 w bardzo mogę bardzo duży będzie organ sporem, w którym będzie jeździć za 2 tygodnie, ale szeroki metr 95 przestronny prześwit prawie 20cm i powiem ci z wyglądu on na mnie jakiegoś Super wrażenia nie robi to jest taki dość ciężki samochód nie powiem, żeby on był piękny trochę tak jak np. Lexusa RX też nigdy nie był dla mnie ładny, ale był jeszcze większy, bo już teraz w Polsce nie ma natomiast wsiadam na środku tam do środka tam jest powiew świeżości duży ekran to jest wszystko tak nowocześnie zrobione w tym czwartym Highlander, że nie jako swoją opinię na temat wyglądu zaraz obaj pewnie ruszymy, bo 1 drugi z nas dużo kilometrów tym Highlander porobił słuchaj, jeżeli chodzi o wygląd tego samochodu to powiedziałbym, że byśmy zasłonili znaki przykleili tam jakiś znaczek subaru to jakby tutaj nikt nie miałby jakichś pytań to samochód, który nie ma tego dna toyoty, jeżeli Toyota ma jakiś dna w ostatnich latach, jeżeli chodzi o stylizację zewnętrzną Zobacz wszystkie banki są do siebie podobne jak audi są spójne widzieć na pierwszy rzut oka z daleka i wiesz to jest w przypadku tej toyoty może się pomylić subaru, które w sumie należy Toyota, a ta Marka, ale nie jest to jakiś taki jest taki samochód taki tak obojętnie powiedziałbym do niego podchodzą w środku faktycznie dużo miejsca ma jest to raczej taki obszerny samochód wjeżdża się wyczuć żony taki trochę amerykański to jest oczywiście europejska wersja dostosowana, jeżeli chodzi o zawieszenie, a na pewnie parę jakichś innych drobiazgów światło przeciwmgielne do wymogów i przepisów europejskich, niemniej czuć w tym samochodzie jest to samochód zaprojektowany dla dużych ludzika zdarzają nam się jeszcze samochody zaprojektowane dla małych ludzi ten taki na pewno nie jest jak się nim jeździ na zaproszenie Fania układ kierowniczy też fajnie ten silnik jest mocny nie miał akurat to szczęście, że on dzień dzień jeździłem jednym z prowadzonym ze Stanów z fałszywką pod maską, a ich chwilę potem przesiadłem się właśnie do tej pory jak brajla UE w sumie 240 kilka koni ten ten cały układ napędowy prawda napęd jest na obie osie nowo wśród tych oddzielnie napędzane mocny, ale czy on tak jak 1 uwagę do twoich do twojego takiego opisu tego jak akty oceniać ten samochód dla mnie on jednak się nadają wyjątkowy na trasę na długiej jazdy świetny to jest taki kąt, ale bardzo dużo pali to wasz nowy już wcześniej tak bardzo dużo, bo ja ich jechałem drogą szybkiego ruchu, ale rzeczywiście ponad 8l wtedy jak na masę prawie 2 tony to nie jest tak bardzo duże jak jeździłem w okolicach Kielc nawet trochę po górach świętokrzyskich to potrafi palić 6l z małym hakiem to już uważany świetny wynik no to tyle jeśli chodzi o to oto ten komfort to jest taki samochód, który wiosną w mieście to to już trudno się tam jeździ wg mnie no okej, ale generalnie pomysł jest jakiś z tym z tym Highlander to jest krzyk to jest ciekawy pomysł uważam sam tak ja jeszcze tylko 1 rzecz Sławku, jeżeli pozwoli chciałbym dopowiedzieć to, że ten samochód jest samochodem hybrydowym jest wspaniałe, bo faktycznie dzięki temu miasto pod miasto naprawdę dużo mniej, a pali niż porównywalne równie duże auto niemieckie bez układu hybrydowego, ale jest 1 mały problem ten mały problem, zwłaszcza hybryda już i ja już to parę razy mówiłem mieliśmy okazję powiedzieć np. hyundaiem Santa fach z silnikiem 16 turbo z automatyczną skrzynię biegów z układem hybrydowym, a i tam ten układ hybrydowy jest po prostu dziesięcio lepszy od tego toyot czas skrzyń cofał te bez stopniowych się skończył, jeżeli tylko dlatego nie zauważy to zaraz będzie miała kłopot, bo niestety firmy koreańskie robią to połączenie silnika spalinowego elektrycznego i przeniesienie napędu poseł za pomocą skrzyni automatycznej zwykłej skrzyni automatycznej niestety robią to dużo lep no i tym się poprawy ptak może dziennie w tym Nisztor oraz 1 tak tak masz stojące obroty na wysokich obrotach podczas przyspieszania on już wiesz on już nie pasują do tego tak jak się próbowało lepszego z potrzebą lekka to już łącznie warto też solarium wykończą może musimy kończyć, ale może w takim razie Toyota Highlander powiemy ile kosztuje 200 już mówi są 2 wersje prestiż Executive 230270 000 w takim jej największym po to jest zbyt oczywiście zna pan to taki nowy duży SUV toyoty nowej ofercie na polskim rynku ciekawa propozycja, ale się nadaje tak to dojazd z jazdy poza miastem to jest bardzo fajny jakoś nawet cofał tak udało Siewierz Sławków tutaj dostaję bardzo dużo samochodów za relatywnie niewielkie pieniądze przed chwilą rozmawialiśmy dużo mniejszą w wieku 5, która tak naprawdę jest droższe po prostu, jakby tego nie patrzył, bo tutaj toyocie ma 2 wersje, ale są wyposażone pod korek aut zostaje zdrowy to plany biorą kierownictwa za naszą rację obrazu mam nadzieje żywili trochę inwencji, bo audi było podobne do innych aut to fakt natomiast Toyota Highlander jednak się od innych to od bardzo różnie na szczęście, więc mamy zupełnie jakiś powiew świeżości w takim razie oferty Sławek Paruszewski Jacek Balkan bardzo uprzejmie dziękujemy do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA