REKLAMA

Mariusz Treliński i jego "Cardillac"

OFF Czarek
Data emisji:
2021-06-23 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
33:23 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Cezary łasiczka program off czarek dzień dobry witam państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie państwa moim gościem jest pan Mariusz Treliński dyrektor artystyczny teatru wielkiego opery narodowej dzień dobry witam zależeć od państwa myślę, że zaczniemy w ogóle takiego świata między dawną normalnością, a nową normalnością, bo jeżeli chodzi o ten miniony sezon teatru wielkiego, ale też różnych teatrów operowych to raczej się odbywał w przestrzeni Rozwiń » wirtualnej koniec sezonu i właściwie widzowie popędzili spragnieni trochę tej tego kontaktu no i pan chyba miał to można powiedzieć olbrzymie szczęście, że jeszcze w końcówce sezonu mógł przedstawić nie tylko spektakle, ale to spektakl premierowy to była dość dość surrealistyczny moment, dlatego że myśmy byli po długim od etapie pracy premiera była już raz przesunięta chyba 4 miesiące na zdecydowaliśmy się na domknięcie tego procesu, ale to prawdę mówiąc był taki koszmar, o którym długo pamięta, dlatego że z 1 strony był cały aparat wykonawczy opery narodowej, a więc już wyobrazić cała orkiestra wiadomo o jego cały chór to około 200 osób do tego tancerze ze wszyscy śpiewacy, a po drugiej stronie na sali 4 czy 5 osób, więc nagle ta pustka stało się, że nie są tak przerażające tak dojmujący, że zrozumiem oczywiście, że dyskutujemy z publicznością, kiedy ma rację śmiech teraz, kiedy nie ma racji tak dalej, ale niech ona będzie ta Polska jest wydarzeniem fizjologicznym, dlatego że nagle śpiewacy inaczej śpiewają o aspektach, jakby ma inną energię zderzenia odbija w oczach ludzi i że nie dni Jeża razem z serca jako jego egzekwowanie nie brzmiało nie współgrają to po prostu nagle wszyscy poniżej swojej nerki to chyba na tym polega w sporcie, że są soki fani na trybunach wtedy po prostu lepszy mecz więc, więc doświadczyliśmy tego Karla dla pustej sceny był był taki spektakl właściwie premier to co wydarzy teraz, bo trudno tam pokazane nazwać premier na i kolejny raz mierzy się pan tematem, który na pierwszy rzut oka wydaje się takim tematem z lamusa trochę pan mam wrażenie lubi też wyciągać rzeczy trochę z lamusa powiedzieć zaznaczył to jest świeży materiał tylko trzeba spojrzeć pod odpowiednim kątem to jest mam wrażenie niesłychanie Hej, świeży materiał, dlatego że gdyby tu jest wiele spraw, które by chcę powiedzieć może na końcu pani sobie samej współczesności tej opowieści jak ona gra z tymi z naszym czasem, bo moim zdaniem to jedne z największych niespodzianek tej opowieści jak bardzo ta historia dotyka nas tu i teraz ale, że ma moc może samego początku ponieważ, jakby słuchacze nie nie znają powieści to jest wszystkim kryminał te rzeczy na wejściu szali są realistyczne dlatego opowieść o seryjnym DT mordercy nowo Operze takie postaci nie funkcjonują jak przedstawić na Seni śledztwo trupy dochodzenie na cały cały cały rok przemoc prawda zużycie, które wymagałyby specyficznego języka i jedno od jesieni bawiło, bo to jest bardzo taki kryminał specyficzny, bo to pierwsze badanie jak napisano w grę w historii literatury Hofmana pan na skutery one i mniejszy kilka lat wcześniej niż Edgar Allen, po którym mówiło się też pierwsze badanie, więc rzeczywiście jest absolutna Ramot natomiast w środku ukrywać my za niesamowity potencjał przed kim byśmy przejęli historię do przyszłości Borys skonstruował na scenie miasto, które nazwaliśmy sobie Paris naj to jest miasto futurystyczne miasto dystopii, które było Dark odwzorowaniem, jakby świata z cyberpunkiem w ogóle jak takich molochów przyszłości pomysł polegał na tym, że lato dwudziesty to jest taki pierwszy moment, gdzie pamiętam wszyscy Kany i Ortega gazet jak piszą przerażenie o tym czy spotkanie z tłumem w mieście i czym jest spotkanie z miasta molocha po raz pierwszy by miasto staje poddane psychoanalizie, bo do tej pory byłem ja ty rodzina, a teraz nagle wychodzi tłum, ale z drugiej strony i to i to jest życie dość przerażająca, jakby figura i myśmy odnaleźć ten sam lęk wobec miast przyszłości będzie przeniesienie tego jak futurystyczne miasto buduje coś w tym labiryncie ulic czai się zbrodnia czai się niepokój i jest wszystkim świat bardzo się różnic społecznych jak wiadomo, że wszystkie te historie Seidel bankowe to jakby świat elity zamkniętej szklanej bańce dokoła głodni i i rozgoryczenie ludzi dlatego nieprzypadkowo napis i drogi trzeba je jednym z takich haseł, które pojawia się bardzo się nie w tym spektaklu jest to te same by treść forma tej powieści prawda no ale zawsze Centralna jest też bardzo taka intymna bardzo osobista opowieść pana spektaklach tutaj rzeczywiście kluczem jest sama figura Cardi AK dlatego, że to wszystko się wydarzyło w jakim sensie poprzez koincydencja, że przy czasach pandemii na pewne tematy, które były w tym opowiadaniu, jakby wyszły na pan pierwszy od główny bohater jest socjalistą, który całkowicie od od oddzielone od reszty społeczeństwa jakiekolwiek kontakty z drugim człowiekiem zamkniętym laboratorium obsesyjnie skupiającej pracy tworzy doskonały dzieła sztuki biżuteria diamenty i teraz on to miejsce zweryfikowane bardzo by tak bardzo minimalistyczny pokój, który ma w sobie w rodzaju wygląda jak sala operacyjna laboratorium i teraz on tobie podlega dezynfekcji to są często by je dłonie i nie ma kontaktu żadną drugą osobą i nagle paradoksalnie staje się także tylko momenty wyjścia na zewnątrz i morderstwa zabicie drugim człowiekiem jest tak naprawdę jedynym momentem, gdzie de facto on kontaktuje się z osobą, a więc morderstwo staje się przekroczeniem Alison jedyną formą kontaktu z drugim człowiekiem to pierwsze do każdej zaś by takie szokujące, ale z drugiej strony proszę zwrócić uwagę, że w tej chwili dokoła nas jak i niesamowity wiele filmów o seryjnych mordercach mamy dokumenty Netii bibliotek jest mnóstwo dlaczego, jaki jest zastanawiające, bo z 1 strony mamy do czynienia ze społeczeństwem konsumpcji dobrobytu wszystkich fantastycznie, a dziś między między wierszami następuje bardzo mnie wyładowanie bardzo taki naprawdę groźnej ekspresji, dlaczego ojcowie razem z dziećmi z rodziną oglądają wieczorami jak morduje się ludzi na ekranach telewizorów mam wrażenie, że w tym wszystkim jest bardzo ponura wizja, jakby tych czasów i w ogóle utopie filmy science-fiction z takim wirnik wiem teraźniejszość znaczy dziś w tym świecie możemy bardziej wyolbrzymiony, jakby w wymiarze zobaczyć to co co wokół nas jest, dlatego że tak naprawdę karny dla dla mnie jest symptomem człowieka w technice zwanych społeczeństwem to człowieka naszych czasów, który generalnie jego dramat polega na tym, że my rozmawiamy zwykle w tej chwili przez internet nie kontaktujemy się pandemia zwiększyła jeszcze myjemy ręce nie podejmie nie zadajemy sobie rąk nie i nie mamy kontaktu pośredniego tylko większość kontaktów przyjaźni odbywa się poprzez internet to kontakty za pośredniczy ona teraz w tym w tym świecie przegródek powstaje przedziwny, jakby syndrom lęku przed kontaktem bliskością, który bardzo prezent zdefiniowany Japończycy zrobili badania, w których stwierdzili, że 13 społeczeństwa japońskiego właściwie unikał dotyku w ogóle, jakby nie nie udaje się przyjemnościom seksualnym i teraz nagle zaczęli bić to wszystko w pewnym takim wyolbrzymione kształci poznaliśmy użyć tej figury miasta przyszłości, żeby opowiedzieć o tym człowieku, który jest tego świata, ale tak naprawdę te problemy dopiero gdy nadejdą dużo bardziej, gdy zwielokrotnione, więc to jest opowieść i u nas i pensje w tym sensie, żeby szukać bezpośrednio siebie otacza mówi opracowali to znaczy o tym, że właśnie wychodzi z opery, że ceni jednak jest pogoda nas jedno, dlatego że pracuje w telewizji wiele godziny na dobę i że ich właściciel zaczyna być odcięty ze świata proszę panie nie zapomnę, kiedy się by mian mian pierwsze realizacje w stanach tam 3 miesiące znaj mówili słuchaj jak ten nowy Jork aktorska wyglądem nie wiem w trzymają je do piwnicy na -3 i ich rzadka cecha wychodzą z ciemną tak często wygląda też praca więc, więc mówimy takim czystym bezpośredni link to to to tak wygląda to tego wątku pracy chciałbym powrócić w drugiej części naszej rozmowy, dlatego że tytułowy bohater tej opery ma bardzo specyficzny stosunek do swojej pracy czy też do przedmiotów które, które produkuje, które tu tworzy i do potencjalnych klientów, jeżeli tak można powiedzieć ale, ale o tym po informacjach informacje już za kilka minut o godzinie dziesiątej 20 państwa moim gościem jest pan Mariusz Treliński dyrektor artystyczny teatru wielkiego opery narodowej o skalę państwa moim gościem jest pan Mariusz Treliński dyrektor artystyczny teatru wielkiego opery narodowej przed informacja już wiemy o szczególnym szczególnej relacji, która pojawia się trochę takim poziomie kończy, czyli twórca jego dzieło i potencjalni odbiorcy klienci rzeczywiście tam zapisany bardzo silnie ten motyw zresztą bardzo dużym zaskoczeniem był dla mnie to, że pojęcie Cardi jak przyszło do współczesnej psychiatrii jako nazwa właśnie z pewnego symptomów ja nie mogę rozstać ze swoim dziełem radę, jakby jestem zazdrosny o to kto inny ma z nim kontakt, ale jak wróciłem do samej go oryginału Hofmana to zobaczymy, że tam tak naprawdę diamenty czy biżuterii elementem kontaktu pośredniego przez znaczy ofiara musi założyć naszyjnik z diamentów mogła być przeze mnie obejmowane lub całowała ona sama w sobie nie jest postacią jakby, ale i atrakcyjną tylko poprzez ten przedmiot przechodzę do drugiej im do kontaktu rzeczywistego i to domyślnej fascynująco opowiadać to jest dużo ciekawsza opowieść o naszych czasach, dlatego że wszystkie, jakby format artysty możemy dziś zmienił dużo bardziej mówimy jemy wyrazi wolę mówić o Michniku o wykonawcy jak i jak ja wydaję, że to, żeby bardziej bardziej rzeczywiste niższe niż ta formuła artysty przez duże, a natomiast, jeżeli szukam takiego elementu, który mnie tak bardzo zaskoczył współczesności tej opowieści to jest wykorzystanie chóru przez Dymitra dlatego, że to jest bardzo to bardzo piękne muzycznej sceny bardzo energetycznie napisane, ale tak naprawdę, jeżeli spojrzy na dzisiejszy czas z szerszej perspektywie mam wrażenie, że ten czas będzie pisany jako czas chórów albo czas mas na ulicach, dlatego że patrząc na to co dzieje się wokół nas czy to jest nowy Jork czy też Hongkong czy to jest Warszawa czy to jest Paryż tłumy ludzi wyszły na ulice domagać swoich praw i ciekawe jest to, że w każdym mieście w każdym miejscu jest inny kontekst zupełnie inne sytuacje i innym ludziom chodzi, ale wspólny mianownik to jakby erozja zaufania do władzy poczucie ziemie nami nikt, jakby nie kieruje i że świat jak wypad z torów to znaczy, że tylko wyjście na ulicę, jaki rodzaj dotknięcie, jakby anarchii czy samorządu powodu spowoduje to, żeby przywrócić sobie prawa zmęczenie jak niebezpiecznej ale, ale proszę zwrócić uwagę jako to ma skalę dzisiaj jak dzisiaj, że ta inwazja objęła właściwie cały cały glob i to wynajem 7 ale jakby ciekawe, dlatego że takim ukrytym tematem kart, jaka właśnie kryzys figury ojca z jego autorytetu jako takiego, dlatego że na wszystkich miejscach kluczowych czy to jest szef państwa szef policji czy też detektyw czy też ojca jako taki istniał figury zastępcze, które są właściwie figurami psychicznymi są iluzja ami są SO są falsyfikat tam w miejscu oryginału to jest troszkę tak jak w czarnoksiężniku z osy 13 całej piramidy być może jest jakiś mały uzurpator mały człowieczek, który na niczym nie panuje nam się wydaje, że on trzyma w ręku stery świata i teraz, jakie prześledzi dokładnie tę historię to na tym polega kryzys kontaktu główne bohaterki córki właśnie z ojcem Hardy, jakim żony, zwłaszcza tym fałszywym ojcem, który nie jest wzorem tylko jest jakby uprzedzając socjopata król tego miasta wysyła oddziały, które Pacyfiku manifestację, ale nigdy chroni widzimy też nie wiemy, jaki jak intencją działa również przedstawić kolejny prowadzi detektyw jest postacią powiedziałbym no co najmniej dwuznaczną, a na pewno nie jest sprawiedliwe postać i finale miasto dokonuje na nim jak dość surowego linczu i zmieni się wydało gdzieś to co tak nie uderzyło w tym kart i jak to jest tak z 1 strony opowie o głównym bohaterze o tym bohaterze, gdy całkowicie odizolowany od świata w tej pustce LO no i legną się dziwny psychotyczne symptomy, które chodzi o to że, że on doładowuje się tak tak ręce agresją, a z drugiej strony, że upadek autorytetów powoduje to my wszyscy wychodzimy na ulice i wszyscy mamy poczucie, że świat wypad z szyn Rze, że my zostaliśmy sami sobie postawieni wydają się jak na operę to naprawdę taka taka wizja świata to jest naprawdę coś bardzo przyjmującego i bardziej cieszy, że znalazłem to uchyli mi ta, bo 800 dwudziestym pierwszy roku, ale to to jest też te zabawne, bo w tym samym roku, a Hitchcock na nakręcił pierwszy film lokator o seryjnym mordercy także cały szereg wraca do punktu wyjścia jest jeszcze wspomniana przez pana córka, która pozostaje wzorcem takie bardzo toksycznej relacji, ale też jak to bywa w dobrym dziele przechodzi pewną przemianę to jest to jest bardzo bardzo ciekawe, dlatego że z 1 strony ten świat z Agory ogarniętego chorobą a gdzie wszystkie autorytety są, jakby fałszywe i i podważane rzeczywiście rola tej dziewczyny wydała wydaje się najseksowniejszą, jakby najgłębsza natomiast mam mam takie wrażenie, że to to dlaczego prowadzi też z innymi finale to jest jednak dość ponura wizja, że wszystkie rewolucje pożerają własne dzieci sytuacja wraca do punktu wyjścia, dlatego że one wpisane do do dokonuje gestu ojcobójstwa gestu kluczowego, jakby doprowadza do linczu na dyrektywie zabija własnego ojca całe miasto jest planowane, ale dziś finale on raz jeszcze zakłada na siebie kostium Cardi, jaka być może staje się postacią równie okrutną jak on, więc oczywiście tej sytuacji nie opowiadamy, niemniej ta sytuacja jest w budzie jak największe nadzieje, ale też być może finale jednak rozczarowanie przypomina się spiżowe prawo elit Michelsa, który m.in. mówi o tym, że do nowych elit zawsze dostosowują jakiejś części poprzednich czy też te nowe elity jak chyba nigdy nie są nowe gdzieś tam zawsze cierpią poprzedników wskazał, że mnie, żeby kolega rodowity i to też byłaby taka figura brzmi to mniej filozoficznie, ale z kolei bardzo konkretnie dla dla dla słuchaczy to jest w ogóle figura, aby bankowe jak się ogląda wszystkich łowców Androidów tam czas następuje tata przez zamianę by warto, więc wydaje się, że rzeczywiście ten ten hit my nie, że jest tak tak tak kopalnie, jakby dla mnie wiedzy o tym świecie, bo w, jaki sposób dotyka bezpośrednio wydarzeń politycznych w jakim sensie również sytuacje by mentalny człowiek karty podatkowej nowej to jest też niesamowita historia czysto, jakby kryminalna myśmy tutaj niesamowitą zabawę jak już na scenie Kamp groteski ironii czytam dużo scen bardzo czujemy lekki komediowy, dlatego że ten czas nie znosi mówienia wprost z tak strasznie zmęczeni i tak tak dosyć mamy opowieść destrukcyjnych widziałem, że w tym czasie może zrobić coś, jakby zupełnie lekkiego i tutaj gdzieś dzieje się genialny drogowskazem właśnie jest ta, która powiedziała, że tylko on może być Campo wobec czegoś dzisiaj, gdzie jesteśmy w głębi tak naprawdę mamy do tego stosunek serio i teraz tak jak po wszystkich Żyda, który dla mnie tkwią w tej historii to ona od zewnątrz, bo polana jest jakby lukrem kryminału powieści sensacyjnej odnajdziemy w nim mnóstwo takich ironicznych cytatów z kina jak przed detektywa Kolombo sceny pościgu sceny sceny mordów, które są zebrane w sposób bardzo modne ostatnio więzów wsi bary i kobiece związany takim jest bary, a jeszcze DSd odnajdziemy diamenty ich oczach, więc dziś to wszystko ma w sobie dużo więcej i dużo ironii i takiego bardzo Campo tam owego klimatu ich główną rolę śpiewa Tomasz konieczny, który jest można powiedzieć nie do Poznania no to przede wszystkim jest jeden z największych śpiewaków polskich choroby, czyli potężną karierę i to jest jego sztandarowe rola także znane muzyczne będzie to naprawdę wielkie spotkanie, dlatego że on śpiewa fantastycznie robi to niedawna w Wiedniu natomiast dla mnie wielką gratką jest to, że Tomek jest aktorem z wykształcenia i to jest wielka przyjemność mieć obok kompana, który tak samo jak i fascynuje się grą aktorską skupieni we ogólne strasznie trudne zadanie rozmawia Jolanta mapki się o sytuacji trzymanie maski na twarzy ten właściwie nieruchomy jak i tylko jak to było chyba w milczeniu owiec matek drobne krótkie ruchy jak jak Jasiu, który wyciąga nagle coś język prawda, więc sytuacja z bardzo łatwo taką powiedziałbym nie efektowną tam omówiony bardzo by taki taki, jakby sen schowany w sobie i to też życie, a także budować taką świadomość aktorsko, że potrafi się uwierzycie, że to zadziała na scenie, a jednocześnie ma fizyk z takiego powiedziałbym bardzo przeciętnego człowieka, którego możemy spotkać na ulicy i właśnie powiesimy kolejny szary człowiek świnie można się po nim niczego spodziewać na pewno bardzo nudne życie banalność zła prawdę jak powinien wyglądać morderca Serie nie są jednak marzę by wyglądać tak jak pan i prawda to lub odpadów jest, więc rzeczywiście znaczy to 603 to jest ważne, że po Halce, które spektakle czarno-biały takim bardzo skupionym dramatyczne drugi aspekt który, jakby ferii barw kolorów wydaje, że pory zrobił najbardziej efektowną scenografię z naszych wszystkich realizacji jest trzypiętrowe miasto, które za pomocą specjalnych mechanizmów poruszać na scenie jak umieszczony w bardzo różnych pokojach leży sobie życie dość duże wrażenie jeszcze Bartek Macias na ledowych ekranach, jakby to równoległa opowieść, jakby plakatów billboardów Karskiego widzimy w tym mieście także wręcz, jakby taka ciekawa bardzo feeria barw, które kolorem atrakcyjności przykrywano taki dość dramatycznym Massey, żeby społeczeństwa, które dziś jest społeczeństwem, jakby utajonych seryjnych morderców, a jednocześnie ta wielo piętrowo ość dosłowna i przenośna sprawia, że pewnie należałoby zobaczyć co najmniej 23×, żeby wszystkie te warstwy wychwycić mam nadzieję prawdę z jesieni lubię sam ten aspekt takiej i często chodzę do kina parokrotnie Nana na filmy, które warzą dobre, ale też wracamy realizacja regularnie robi 4× wtyki będą raz jeszcze robił Borysa Godunowa w tym, że są takie historie, do których który chcemy mogło pogłębić, bo rzeczywiście sam widzę myśmy spektaklom czy letni setki razy szybszy przez pandemię by nas rzeczywiście ten spektakl może cierpi na nadmiar bodźców i efektowi, więc rzeczywiście, ale z kolei byli pan młode pokolenie ma taką intensywność tak sobie radzić z ilością okienek na ekranie komputera wydaje się, że dla nich będzie ryba wodzie wizję ktoś chce zacząć pisze swoje spotkanie z operą to wydaje się, że wasze paradoksalnie ten limit jest dobry moment i poprzeczka została zawieszona wysoko dobrze do naszej rozmowy powrócimy przypominam Cardi jak w teatrze wielkim Operze narodowej państwa moim gościem pan Mariusz Treliński dyrektor artystyczny teatru wielkiego opery narodowej informację o godzinie dziesiątej 40 po informacjach wracamy do programu off czarek wcale państwa moim gościem jest pan Mariusz Treliński dyrektor artystyczny teatru wielkiego opery narodowej, ale jeżeli oczywiście także nasi słuchacze nie będą nie będą zbytnio ostrożni w czasie wakacji to jest szansa, że kolejny sezon teatru wielkiego opery narodowej otworzy się rozpocznie się będzie trwał tak jakby tej pandemii, gdy nie było i co chcemy to wszyscy je wysoki co przygotowaliśmy się proszę państwa to ważne co przygotowaliście, sądząc rzeczywiście ten ten moment był tak bardzo dla trudnej jak zajmujący oczywiście trudno porównywać się tutaj z ludźmi, którzy teraz tracili, jakby miejsce utrzymanie swoje restauracje te biznesy natomiast no artyści bez sceny są postaciami dość dość dość takimi no przerażającym mi bardzo ułomnym mija okres Polski w tym raczej chodziło po korytarzach, bo zawsze taki system głośników kiedykolwiek jest dziś w tym kole w miejscu z głośników ojca czasowi na scenie, więc właściwie cały czas podprogowo jakże żałobę jakaś Butterfly to skończyć krąży nagle cisza od roku ta przejmująca cisza rokrocznie każdy pandemie od swojej strony spojrzał to trudno być jakimś wielkim dramatem albo dla mamy taki właśnie były psychologiczne jak ciężki dlatego chcemy wierzyć, że to naprawdę ruszy w tej chwili, że też jak duża szansa przygotowaliśmy moim zdaniem bardzo ciekawe produkcje w przyszłym roku i wierzymy, że wszystko się uda przemyski Fidelis to jest Opera, której nie grano na tej scenie od 40 lat, dlatego że Opera bardzo trudna pod względem wokalnym ziemi naprawdę najwyższy aparat wykonawczy inaczej to zawsze partia Fidesz Janie to co powinno spektakl dyryguje nasze muzyczne czy Patrick w urnie śpiewają naprawdę wielkie gwiazdy w tej chwili NPr same jak z gwiazdą opery w Kopenhadze znaną na całym świecie myśmy w przypadku zetknęli się w Pekinie razem robili zrobiliśmy Tristana i Izoldy i z nią wystąpi Torsten Karol jeden z najciekawszych współczesnych tenorów napad z najpiękniejszych głosów wydaje, że to będzie wszystkim absolutne, jakby uczta muzyczna, ale pod względem serii jest szalenie ciekawy spektakl, bo przygotowuje go John fundujemy to jest to jest 11 osób, które była przez wiele lat Dyrekcyjnej i Covent Garden twórca z nowoczesnej rzucony bardzo silnie jak pilnującej go gustu widowni i historii, którą ma dopowiedzenia Johna, żeby spektakl jest sianie minimalistycznej taki bardzo oszczędny, gdzie właśnie tylko elementy płyt i ślad wskazuje by sytuację i morzem to genialnie gra jak z muzyką Beethovena to strasznie patetyczne epickie przepiękna wizji pełna na Sejm jednak ta pustka dekoracji daje miejsce dla tej muzyki i następuje wydają się fantastyczne, jakby zestawienie zaraz po tym, Cyganeria Basia Wysocka, która jest już zbyt częstym gościem tego teatrum zajmie z najciekawszych reżyserek operowych w tym kraju robi kolejną premierę podczas chce to Tuska była wielkim wielkim sukcesem i wydawało nam się, że pójście dalej, jakby ścieżką Pucciniego jest tym co co co dla Basi będzie, jakby dużą dużą radością i to było nas zaskakujące dlatego żona wcześnie robi spektakle bardzo takie powiedziałbym współczesne bardzo trudne nie Medea Material Pascala zapełni czy moby Dick tak napisała wielkie spektakle, ale bardzo taki podział wyrafinowanej widowni nagle Cyganerię, na której i wszyscy przychodzą się wzruszyć zapłakać, bo ten poczynił to jest jednak jakiś taki archetyp 2 kości sentymentu opery ja nigdy nie zapomnę spektaklu, który widział w Metropolitan Opera FIZ lego stan sprzed dzisiaj wesprze 50 lat naprawdę ze spec jak trudno trudno powstrzymać łzy i hit mówi do sądu o rozłożeniu były niewłaściwe galeria zarządzanie energetyką tylko realizacja tego mówi no nie wiem z roku 60 tego 0304. realistyczną ze śniegiem zyskami z domkami tak dali nam rzeczywiście coś ta muzyka ma w sobie coś coś niepojętego to był też moje początki rozpocznie się co wchodzi do opery dlatego pierwszą zrobił jak Madame Butterfly jest bardzo, żeby talent właśnie z w zetknięciu z tą muzyką to będzie naprawdę fantastyczny ruch no i na innej na koniec sezonu Borys Godunow w mojej reżyserii to jest tytuł, do którego wracam, dlatego że czasami obsesyjnie pewne pewne sprawy by mnie nurtują podobnie, bo skórę Rogalę, który zrobił aż 4× Pogodno jest oczywisty sposób opowieścią o władzy o meandrach władzy i ale marzenie, że to wszystko wiemy wasza, kiedy od lat mamy zasady granicą Putina to taki stary jak świat jakoś tak przejmująco prostej banalna, bo ta mówi Putin równa się zło tej chwili się by dodaje by zabójca z klasy taka się wydaje zero-jedynkowa, ale nagle też społeczna historia bardziej Psycho analitycznie bardziej szekspirowską widzieć tak bardzo ciekawe w strukturę umysłu osoby, która być może nie chce być władcą może jakimś sensie przyjmuje pewne rzeczy na siłę i to jest słynny Dell dylemat jeszcze kara bazowa prawda czy uzna dziecka czy imperium od żony zabija dziecko w imię tego, żeby zaprowadzić porządek w kraju dlatego, że to dziecko jest prawowitym władcą, ale tak młody nie może być za jak zapanować nad tym krajem jest czy dokonują okrutnego czynu, a potem mamy mamy krajowi dać dać siłę wszyscy wiemy, kto się kończy prawda, ale tutaj też potrzebujemy w tej Operze doskonałego głosu tutaj rzeczywiście jest to jest raz głos 2 wielka osobowość ja będę pracował zje winien i Niki kinem, w którym pracują już parokrotnie myśmy razem pracowali dwukrotnie w teatrze maryjskim to jest fantastyczny jak Śpiewak i a również robiłem z nim spektakl metropolita Opera i wydaje mi, że jeszcze on swoją wizję osoby to jest cała pokryty tatuażami długimi siwymi włosami jako postać bardzo taką powiedziałbym perwersyjną na scenie udają, że to to pozwoli, jakby zbudować bardzo ciekawą postać durowa obok niego Maksim pasterek efekt, który gra Leszczyńskiego mówi, że w tej chwili z najlepszych na świecie bardzo ciekawa postać także, że to będzie duże uderzenie i postać pijana śpiewa pikami Trophy to jest Śpiewak, którym realizowałem swoją halkę w Wiedniu wiem, że w Polsce też było puszczane w telewizji kultura, więc państwo 1 000 000 okazję zobaczyć epidemii równowagi bardzo ciekawy rosyjski śpiewa, więc wydaje, że napędy jakiś taki spektakl to ważne dla nich prawdę teraz pracuje także przyjemny wyjazd prosto, jakby Polski do ugody nowa także to są premiery sezonu i czuję niedosyt tylko 3, dlaczego tylko 3 sezony 51 oczywiście mamy popisy baletu po drugie, jeszcze jest sporo wydarzeń koncertowych to znaczy gramy, jakby Barbary Radziwiłłówny wersji to jak robi taki cykl przypominamy opery Polski, które by został zapomniany dziś zaginęły i to być wersja koncertowa jest ich wielkie święto związane z muzyką k Norwida natomiast też prawdę mówiąc jesteśmy po sytuacji tej sytuacji covidowej realizacja utworu operowego to są to 23 lata przygotowań o to, żeby właśnie te nazwiska, które bez, których ta praca nie ma sensu teraz organizowanie czegoś tak bardzo krótkim momencie jeszcze nie wiemy, dlaczego nie jest wierzy w dużym stopniu ryzyka, dlatego że dlatego właśnie w tym sezonie 3 tytuły operowe 3 baletowe i i 2 koncerty natomiast ruszymy pełną parą od następnego sezonu teraz pracuje pan, nad którym przyznane, jeżeli chodzi o takie szacowanie szkoła od kredytu jest wiele do przodu, dlatego że przed wiemy o tym, że Rze, że będę 2004. roku robił moc przeznaczenia Verdiego razem z Metropolitan Opera jest nasza koprodukcja w roku 2005. będzie stoki Lejdis Magda tym wszystkim opowiada jeden z najpiękniejszych oper rosyjskich Szostakowicza bardziej, jakby na to, że stosujemy pojedyncze punkty natomiast życie dochodzą inne elementy też układano w tej chwili potrzebujemy oddać 4 lata takie pełne zamknięte żeby, żeby też części działało zwykle 3 lata przed powinniśmy znać, gdy tytuł tej listy po to, żeby zdobyć śpiewaków z takim pierwszej ligi, dlatego że wtedy, gdy rząd decyduje późno oni po prostu zajęć te tytuły, których pan wspomniał myśl tych sytuacji w 15292022345 w jaki sposób nie bierz z tak pana osobista list także pan ma 30 tytuł, który pracę zrealizować to wypadkowa różnych tu parę spraw przed nim to jest Opera narodowa, czyli bardzo specyficzne miejsce Opera, która ma 2000 miejsc i teraz i teraz dziś jest to co gra w mojej duszy to co mi najbardziej ciekawi też przyszłość opery nadzieja cały czas wierzę bardzo jest gatunek, który potrafi rozmawiać z rzeczywistością potrafi zmieniać potrafi być, jakby takim elementem opowieści o świecie sobie będzie strasznie fascynuje oprócz tego cudownego sztafażu muzyki obrazu tak dalej to jest jeszcze jak jakaś opowieść, która nas zajmuje teraz tu jest często, jakby kont, dlatego że taka widownia by środka bardzo lubi po prostu bardzo piękne arie to było piękne arie piękne głosy 5 miejscu, jakim jest Opera to jest też, jakby funkcja mieszczańska opery, które ciągle gdzieś istnieje już dziś takie pary też należy grać, więc w każdym sezonie stałem, jakby to podzieli nasz zakres po pierwsze, czy polskie, bo body Opera narodowa po drugie, za zagranie rzeczy, które są kamieniem milowym w rozwoju opery i stąd są te są głównie, żeby moje koniki są przed po raz pierwszy grany nawet Colon gol, ale też Szostakowicz Prokofiew, ale też nawet Strauss no i obsługi nie możemy zapominać o Puccini Verdi i tytuł, który chce oglądać każdy jak nie wiem Cyganeria czy Carmen prawda, więc więcej, więc musimy, jakby tutaj jak mocno żonglować, bo takie by ktoś poszedł do kina jak zobaczył same produkcje amerykańskie albo nie wiem sam film Almodóvara w jednym z VAT jest to sytuacja dość dość jak ułomna, więc 2 Opera narodowa euro, jeżeli strony multipleksem z opisanych kinem studyjnym prawda i wszystko, żeby na 1 sali tutaj chodzi o mądrym Balazs bardzo senny przed rozmawiamy i mówimy sobie za dużo mamy tego jakby klimatu społecznego to zmienić w naszym wieku wielki konik jest próba odkrywania dzieł polskich i narodowych, ale tutaj wielki kłopot, bo naprawdę niestety literatura operowa w Polsce bardzo bardzo, jakby minimalne nam udało się dokonać paru odkryć, dlatego że chcę przypomnieć np. że Goplana Żeleńskiego to jest utwór który, który zagrał po raz pierwszy na scenie to było tak tak ciekawe wystawienie, że Opera Europa przyznała nam Oscara jako za odkrycie roku jako najciekawsze opery roku znak pokazuje, że gdzieś tam z lamusa można wyciągnąć bardzo ciekawe rzeczy myślimy też o Marii Statkowskiego bardzo wielu tytułach bardzo zgrany do hali Szymanowskiego czy niektóre pary Tansmana natomiast no mówiąc mówiąc mówiąc brutalnie tych tytułów nie ma tak dużo w tym roku znaleźliśmy ucznia Moniuszki Henryka Jareckiego opery Barbara Radziwiłłówna zobaczymy jak to ja jak jak zadziała czy też jego karta zamknięta czy tam drzemie jakaś potencja Bogu prawa władała jakąś niesamowitą niespodzianką wydawało się, że sytuacja by tak oczywista z perspektywy Polski, ale nagle na świecie wybrany jako jako odkrycie roku najciekawsze tytułu udanego sezonu bardzo dziękuję za rozmowę pan Mariusz Treliński dyrektor artystyczny teatru wielkiego opery narodowej był państwa gościem informacji Radia TOK FM, że za kilka minut o godzinie jedenastej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA