REKLAMA

Monika Brodka i Przemek Dzienis o wspólnym życiu i pracy artystycznej

Między Słowami
Data emisji:
2021-06-26 20:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
01h 20:24 min.
Udostępnij:

Pierwszy teledysk, który wspólnie zrobili, był do "Annuszki" Krzysztofa Zalewskiego. Monika Brodka i Przemek Dzienis są parą nie tylko w życiu prywatnym. Jako duet artystyczny stworzyli teledyski do "Game Change" i "Hey Man", singli promujących płytę Brodki pt. "BRUT". Nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa. Artyści opowiadają w audycji "Między Słowami" o wspólnej pracy. Rozwiń »

To pełny zapis rozmowy dostępny tylko w archiwum Radia TOK FM! Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
między słowami dobry wieczór państwu przy mikrofonie Kamil Wróblewski to audycja między słowami, które potrwa do godziny dwudziestej pierwszej dzisiaj mam gości w audycji między słowami i dzisiaj są z nami Monika Brodka i Przemek Dzienis Witajcie w tym dobry wieczór dobry wieczór, bo nikt się za zachwiała, ponieważ my oczywiście tę rozmowę nagrywamy wcześniej musimy zaznaczyć, że jest akurat u nas 9czerwca jest chwilę po godzinie trzynastej akurat ja ty się ze takim Rozwiń » mini studio komisji, jaka jest obecnie pogoda może, więc wiedzieć czy świeci słońce nie inaczej dzisiaj jest bardzo słonecznie zresztą państwo będą odsłuchiwać rozmowę też prawdopodobnie będą jeszcze tego robić w radiu przynajmniej jeszcze za dnia, ponieważ teraz są takie najdłuższe dni w sumie już lato się rozkręciło na dobre i też przy okazji przypomina mi się jak z Moniką rozmawialiśmy na początku marca utworzy 5 cięć, który był pierwszym singlem zwiastujący płytę brut w no to oni dzisiaj też będziemy rozmawiać to pamiętam, że wtedy powiedziała, że wiosna jest swoją ulubioną porą i też trochę sobie o tej właśnie pogadaliśmy, bo ja też lubię ten jak najbardziej moment przejścia, czyli tam przełom kwietnia maja no i ja już np. teraz mam takie wrażenie, że już teraz wchodzi taki laty konkretne już najfajniejszy moment dla ruchu przynajmniej skończył ojej to bardzo smutne co mówisz mi się wydaje, że razem z latem z tym ciepłem, które do nas przyszło otworzyło się bardzo dużo też nowych możliwości spędzania czasu, więc ja akurat bardzo cieszy, że temperatura wzrosła i lato w pełni jest jeszcze przed nami nie oczywiście też rozumie, że te formy spędzania wolnego czasu te są również udziały w koncertach tak oczywiście ja jestem w trakcie przygotowań do trasy koncertowej rozpocząć druga z moim zespołem mam nadzieję, że obostrzenia też, że pozwolą nam zagrać takie pełnowymiarowe koncerty w tym roku to jest moje moje wielkie marzenie i na to bardzo czekam głównym powodem bywa naszego wspomnienia spotkania jak wspomniałem jest płyta brut, ale też będziemy rozmawiać o też jej wizualnej części, ponieważ razem z wszelkimi dziedzicem, który jest tutaj z nami, który jest to właśnie bym przedstawił w sumie jako artysty wizualnego chyba nie wiem czy to jest dla ciebie gość obraźliwe czy nie, ale jak nie być bardzo ucieszył myśmy do liniowego Warty artysty wizualnego by akurat miastem tak jak się ten tak tak definiuje trochę jesteś no i na stronie znany krytyk i my i Miedźnej karta, czyli no tworzy tworzy obrazy tworzy by no właśnie grafiki tworzy wizualizacje no ja generalnie lubię się realizować w każdej formie wypowiedzi wizualnej czy to jest fotografia to jest obiekt czy ostatnio po prostu krótsze formy wideo i uważam, że to bardzo fajnie jest taki już większy rozstrzał niszy tak gotowanie się bardzo mocno kiedyś startować tylko na fotografie, ale teraz otworzą się na wszystkie inne dziedziny i jakoś cofanie idzie bardzo dobrze, a powiedz mi kiedyś uczyć zaczęła zajawka wolna na wideo na wideo powiem szczerze, że bardzo bardzo późno, bo jakieś może ja popełniałem takie mniejsze formy widać już nawet tylko około 80 lat temu, ale nigdy nie byłam tylko na poważnie, ale w pewnym momencie kilka lat temu się właśnie poza 2 czy średniej włączyło się w jakieś potworne zainteresowanie tymi taka możliwość realizacji się na bardzo wysokim poziomie wtedy dyskach właśnie, bo w innych takich krótszych formach wizualnych i po prostu trochę inny świat niż ten, do którego dotychczas przywykłam, czyli fotograficzne obiektowego ten filmowy świat otworzył trochę nowych pomysłów nowych ścieżek nowych znajomości jakoś teraz jestem bardzo pani mamy, więc korzystam tak się też pytam o te właśnie też teledyski, bo zastanawiam się czy to może np. Monika siebie jako zachęciła do tego dojdzie Easter wejść może prowadzić w tym teledyskami czy szczerze mówiąc to inny chce ludzkim głosem z innym szczerze mówiąc nie pamięta na pewno po innych no ale nie pamięta takiego to jeden z takiej wypowiedzi mogli sprawować opieki teledysk, bo to po prostu przyszło naturalnie, że poznaliśmy się da się mocno zainteresowałem muzyką procesem tworzenia wszystkim wokół tego wcześniej pracowałem też jest za artystami robić takich opłat czy plakaty i nagle jakoś tak samo wskoczyło w domowych rozmów z wspomnieć inspiracji wspólnego szukania tematów mamy się okazuje, że jest to sprawa przestrzeń do wypowiedzi wojny, a jego 0101. teledysk członka, który zrobił to w ogóle dla Krzyśka Zalewskiego w roli głównej z Danielem Olbrychskim i pytaj o Polskę tak nie od podatku włoską o Polskę przepraszam, ale z polską związany w Czechach w polską tytułem tak z polską w tytule i ciekawi mnie też, kiedy u was też zaczęła się taka współpraca, bo to też nie będziemy z nią dość długo się dowie jak to się mija rok zawsze po prostu po naszych rozmów jest rozchwytywana lochy w ostatnio rozbiliśmy akurat Przemek zwolni do celi kocham robić teraz rynek jest obok, więc ktoś inny bardzo zapytam, kto dzwoni bardzo chorym i będziemy nie jest zresztą tajemnicą, że Żołądź oraz wyłącznie by sprawy zawodowe no i jesteście żyjecie razem i ciekawi mnie, kiedy u was zaczęła się jednak właśnie ta praca kiedyś nawiązała współpracę artystyczna, jaki był bodziec, gdy o tym czy pamiętacie od czego się to zaczęło ja reżyserowała swoje klipy przy okazji poprzedniej płyty i w ogóle rozpoczynałam ten taki proces pracy też jak wizualnej nad nad czymś coraz śmielej jakoś czułam, że chcę się to bardziej zaangażować, ale pierwsze moje teledyski mimo tego, że były to również teledyski dużym rozmachem z dobrymi budżetami itd. był to klipy godności prostej fabule i w przypadku projektu brud pojawił się pomysł na lot do ograniczeń w związku z tym, że ten pomysł był bardzo rozbudowany i opiewał o dużą ilość lokacji statystów generalnie był taki projekt bardzo dużym rozmachem i 3 dniami zdjęciowym zaprosiłam Przemka do UE do tego projektu również, bo czułam, że bardzo potrzebuje takiej pomocy skompensowania tego pomysłu i przelaniu na no na papier przygotowanie go profesjonalnej i kompletny sposób ja również moja rola w tym klipie była bardzo listą taka no i wyczerpująco, ponieważ z 1 strony była główną bohaterką, a też, że pojawiła się w tym klipie choreografia, która była dla mnie jakby nowym takim medium można powiedzieć i wiedziałam że, żeby zdołał się tam klip zrealizować na takim kują, jaką chciała potrzebuję takiej pomocy i gdzieś tam koncepcyjnej i pomocy, żeby na planie w realizowaniu tych zdjęć, więc zaangażowałam Przemka chcą ten proces twórczy już na etapie właśnie klonowania się tego pomysłu i stąd pojawił się pomysł na taką wspólną niż tam pracę przy czym ten projekt okej i na Boże, podając przykłady jak taka pomoc wyglądała, gdy wchodząc może jakiś detal, które będą zrozumiałe dla dla szerszego grona odbiorców no i odbiorczej no tak czy przepisy porządkowe na skróty, bo przypomniało mi się, że pracowaliśmy jeszcze wcześniej pierwszy raz przy teledysku do Grande do remiksu Randy można powiedzieć to taki dosyć wyjątkowy projekt, kiedy rzeczywiście udało się również zrealizować pomysł taki praktycznie nierealny zrealizowane w 1 noc i ten pomysł dziś tam zakończą się sukcesami w tym dokładnie na czym dziś to mi zależało, więc w przypadku GI cięć czułam, że właśnie ta to wspólna praca zaowocuje czymś fajnym na czym polegało przede wszystkim ja zawsze mamy takich szczątkowych pomysł na klip, który na początku jest pewnym takim ogólnym konceptem, które trzeba później dopracować rozbudować rozpisać na konkretne sceny i po prostu pewne chaotyczne myśli, które mam w głowie starać się jako właśnie skondensować coś konkretnego i Przemek pod tym kątem jest świetną osobą która, która to moje myśli potrafi jakoś właśnie tak w systematyce uważać, więc zaczęliśmy ten pomysł spisywać i rysować piszą wspólnie pewne sceny i dokładnie każdą scenę wizualizer dać sobie jak ona ma wyglądać łącznie z konkretnymi kadrami dalej później rysowaliśmy storyboard do teledysku, które jest bardzo ważnym ważną takim częścią etapem powstawania klik, bo wtedy ta historia obrazkowa no rzeczywiście zamienia się coś bardzo konkretnego i takiego realnego namacalnego w momencie, kiedy pomysł spisany tylko na kartce wielu rzeczy jeszcze niewiele one powstają w trakcie nawet w trakcie losowania takiego stanu, bo pewne pewne decyzje są już po podejmowane, więc my online nową, rysując storyboardy co trwało chyba 7 godzin doprecyzowaliśmy sobie jak te konkretne kadry mają wyglądać jak ta historia ma przebiegać co o tym jak następuje i dużo łatwiej było cały ten pomysł sobie tak streścić w momencie, kiedy te rysunki i już powstała, a ja też taka potrzeba mam do dodania może dożyć takiej prywaty ciężko jest nie reżyserować razem czegoś w momencie, kiedy cały czas z domu w momencie, kiedy ten temat przewija nawet jakbym chciał utrzymania można będzie chciała, żebyśmy pewnego łącza albo albo ja bym nie chciał nam się okazuje, że tak tym żyjemy i tak jest codziennie w naszych rozmowach, ponieważ z bardzo jasno sprecyzowane pewne pomysły, które muszą siedzieć za rzecz teraz ja jestem też od tego, żeby te pomysły przeprowadzić, żeby one mam wrażenie czytały taką jest biologicznie i też komunikować i komunikować ekipie to co moja mama myśli językiem technicznym takim samym, bo chodzi o to, że Monika po prostu bardzo bardzo precyzyjnie wie, czego chce wdanych momentach nie do końca zawsze zna język techniczny, żeby wyrazić, a ja jestem takim łącznikiem też takiej od reakcji do doprowadzenia do końca i publicznego finał i ciekawi mnie też właśnie też przy okazji, bo o tym też Monika wspomniała wypraszam wspomniała o tym też przenoszeniu też trochę pracy do domu oraz jest także wyznaczać mimo wszystko jakoś pewną granicę, że dobra starczy, bo po prostu już, bo zaraz Heine, grając Heine w ręce cen to nie na stałe to niema starczy to jakby jak jak i jak się żyje takim projektem ten projekt jest już nie projektem np. zlecenia owym do zrealizowania dla kogoś wychodzi z pracy kończy szkoła przepisuje to spędzasz na tym godzinę i ma swoje życie to były u nas jednak jak robimy jakiś projekt razem, bo ten projekt jest po prostu cały czas my jak porządki przycisk, który przyłącza tylko ma tylko on on również, formując łączy się tego nie da zresztą wyłączyć nawet bardzo chcesz, bo ja pamiętam takie momenty, kiedy mówiłem Monice ja już naprawdę nie mam pojemności mózgu NATO nie chce mi się tego omawiać jeszcze raz, ale po 2 minutach samemu samo może zacząć pracować w tym strony znowu dawać jakieś pytania w kontekście tego znowu się zaczynało, więc to są takie procesy z 1 strony męczące, a z drugiej strony bardzo bardzo kreatywne i uważam, że one też dużym stopniu pozwalały pozwoliły nam się jakoś też wyrazy głębiej poznać zrozumieć swoje, jakby TOK myślenia i to, że były pewne pomysły trzeba przelać na papier i nazwać pokazać palcem to też myślę, że poszerzyły mocno naszą wiedzę naszych charakterach potrzebach i takim po prostu czysto wizualnym w rozumieniu świata i ciekawe też sam moment proces też twórczy czy to jest także u was np. w tym procesie twórczym mocno iskrzy czy to jest także to, bo to też potrafi być bardzo inspirujące to bardzo potrafi być bardzo kreatywne czy to jest też ta praca wasza wygląda na tym, że okej Monika sobie w Monika ma wizję i koniec chrupka, a ponieważ na wschodnich do gadania tygodnie to przetłumaczy na ten technicznie wywłaszczeń powiedzieć jak mają to zrobić i to ma być taki koniec no może inaczej jest jest troszeczkę tego tak jak mówisz, ale ja też jestem osobą, która właśnie do tych pomysłów stawia niewygodne pytania i myślę, że jesteśmy też tak trochę wewnętrzne umówieni na to, że jeśli realizujemy projekt dla Moniki tekst z tymi teledyskami to co takie rzeczy ona ma decydujące zdanie ja jestem osobą, która może podsunąć np. jakieś inne rozwiązanie albo inną drogę do doprowadzenia do tego dojdą do tego zdania, ale też nigdy tego zdania, jakby tak na poważnie nie neguje też nie staje okoniem, więc uważam, że jakby tarcia, które mogłyby być są spowodowane tylko jak być przemęczeniem, a nie niezrozumienie się zdarzają, choć wydaje się, że na pewno w naszej wspólnej pracy są pomysły, które członkowi są bliższe i są w dalszej też, jakby sobie nawzajem jak komunikujemy, ale zawsze, a Przemek stara się jak znaleźć taki wytrych do tego jak ten pomysł który, który nawet nie jest jakimś takim pomysłem, który sam byłyby pisał jako jako swój, bo dziś tam często nasze wizualne zainteresowania są różnej to jest fajne, że gdzieś tam ja bardzo dużo czerpię z tego co Przemkowi się podoba myślę, że w pewnym stopniu też przy czerpie z tego co co ja wnoszę jak te projekty, więc takie wzajemne zarażanie się różnymi inspiracjami i bardzo jestem wdzięczna Przemkowi za to, że podczas prac nad tymi moimi klipami bardzo bardzo respektuje szanuje to moją wizję staram się jak najlepiej pomóc w tym całym procesie żeby, żeby tą wizją rzeczywiście no tak w jakąś formę zamknąć dokładnie taką, jakimi zależało jak na świat to wyglądało dawna współpraca wyglądała np. przy teledysku Krzysztofa Zalewskiego do utworu nóżka ma znakomite anegdoty prywatną siedzę w domu kiedyś spada wpada Monia nie mówi tak mam pomysł Krzysiek poprosił mnie o klip i nagle ten klub się jakoś się z po prostu skrystalizować głowie ona wpadła w jakimś takim to narzeczonych pokazywać obraz, jaki szef agencji, że to będzie tak opowiada całą historię rzuca toi toi toi tamto tamto i pamiętam, że to właśnie było tak, a propos tego dosyć, że pamiętam, że po 40 minutach mogli happy rzucania pomysłów specjalna rasa basa Res int na pewno chcemy to robić na pewno czy na pewno tej fajnej na pewno mamy na to czas, ale Super była to praca w ogóle dla Krzyśka też, bo mega dziwne doświadczenie trochę jak wyreżyserować razem rzecz dla kogoś innego niż 3 moniak, bo mają tego po prostu nie robili mam wrażenie, że ona też tak zlecenia owo nie chce działać myślę, że projekt czekał pan koleżeńska przyjacielska przysługa o Boże nie wiem wszystko zaczyna się przede wszystkim od pomysłu to to nie jest także ja daję sobie jakieś nakazy bądź zakazy rzeczywiście Krzysiek zadzwonił do mnie z pomysłem na to że, żebym rysowała dla nich o klip zaprosiłam wdzianka do tego duetu, bo widziałam, że razem zrobimy to najlepiej i właśnie te pewne moje wizualne pomysły on zawsze bardzo mocno jak wyjaśnia z rzeczywistością, aby taką techniczną w tym co jest realnie to do wykonania do zrobienia i to bardzo pomaga ten pomysł właśnie spiąć jakieś ramy takie realne tego co można wykonać np. 1 dzień zdjęciowy, więc bardzo często mnie wyobraźnia ponosi okazuje się później, że ten pomysł wszystkim się podoba, ale jest nierealny, bo jest trudne zbyt kosztowne itd. więc my zawsze przerabiamy sobie ten pomysł na takie na takie realia czy to rzeczywiście jest do wykonania np. 1 dzień i w tym wypadku to było o tyle ciekawe czy rzeczywiście musieliśmy trochę wejść w nieswoje buty i rzeczywiście tak troszeczkę poczuć się jak ludzie, którzy wykonują pewne zlecenie dla kogoś konkretnego klubu też stosować się pewną właśnie estetyka, która będzie pasować do Krzyśka do jego muzyki do do głowy i widzu itd. więc to było tak bardzo ciekawe doświadczenie udało się zwerbować również Marta górkę wspaniałą hollywoodzką operatorkę naszą dobrą znajomą, która akurat wtedy była w Polsce czuliśmy że, że ten klip naprawdę wizualnie może być czymś Super atrakcyjnym fajnymi takim właśnie nam co Krzysiek trochę liczy jest tam w przypadku tego projektu wszystko jakoś tak składało docentem pomysł którymi się wyświetlił właśnie praca MAK do Nasha strój jak praca nad tym nad całym takim wizualnym konceptem i to było bardzo fajne fajne doświadczenia, aczkolwiek dla mnie dużo trudniejsze niż robienie rzeczy dla siebie, a trudniejszy, dlaczego właśnie ze względu na na wejście czyjąś historię okropną historię muzyczną czyjąś historię wizualną to, że tak naprawdę w przypadku moich klubów nie ma na końcu tego w cudzysłowie klienta, czyli kogoś, kto dla kogo tak naprawdę my wykonujemy tą pracę to tak naprawdę to osoba ma decydujące zdanie, ponieważ jego muzyka jego twórczość jako doskonale rozumiem, ale w przypadku moich rzeczy to droga jest właśnie o tyle krótsza, że jestem jedyną osobą, która akceptuje razem z Frankiem oczywiście rzeczy, które powstają na moje nazwisko oczywiście w całym procesie montażowym kolor korekcji post produkcji jesteśmy zawsze razem, ale nie ma to jego osoby, która nagle wkroczyli powiedzenie Słuchajcie musicie przygotować, ponieważ jest mi się to nie podoba, a w przypadku pracy dla kogoś zawsze trzeba się liczyć z tym, że mogą być pewne uwagi które, z którymi dziś my możemy np. nie zgadzać, ale no ta osoba ma decydujące zdanie, a czy u was np. w przypadku tego tego klipu też, bo także Przemek był tą osobą, która tak by tłumaczyła czy tutaj jednak dziś była większa też jakaś ingerencja strony takiej kreatywnej artystycznej ciebie Przemku suchej to też nie jest także ja jestem tylko ten robotem, który przelicza na cyferki domyśla się pomysłem oddać moje uproszczenie mieszkaniowym, choć chciałem wyjaśnić jednak Monia po prostu bardzo zawsze bardzo jasno przechodzi jakąś taką Iskrą i z pewnymi motywami, które mają się pojawiać i w obcych rozmowy, kiedy dniami o tym rozmawiamy pojawią się jakieś nowe motywy niektóre bytomian, którzy co ona niektóre organy gminy, której Anglię na samym końcu wychodzi z tego, jaki się jakoś jakaś wpadka pan scenariusz, który w, które później jeszcze krajami i robimy z niego coś w tym realizowane decyzja zostanie schowany tak dalej czy takie po prostu gotowe do prac nad, ale rzeczywiście w projektach, które obie zmienią to zawsze moja jest tym zapalnikiem takiej artystki takim dyrektorem, który po prostu wie, jakie mają być koloru ona od razu ma sprecyzowane bardzo takie jasne jasne założenia, że to ma być np. statyczne albo jakość ruchu i po prostu zawsze przychodzi z czymś takim już powiedzmy nieoszlifowane i my nad tym pracujemy pracujemy to nie jest praca kompletnie nie raty oczywiście jest negatywna i oczywiście mamy mnóstwo pomysłów trochę się spieramy trochę patrzymy co my co jesteśmy w stanie zrealizować ja mam trochę na poczcie mogą już Monia trochę inną estetykę uważam, że ten, że to zbicie 12 daje bardzo bardzo fajne efekty no i tego, że trzeba się troszeczkę ja np. może się ustawić sytuacji jak też reżyser niezależny i osoba, która wykonuje swoje rzeczy, że tutaj moja jest po prostu, jakby pociągiem tym pomysłem tym my takim kolorem tego mamy po prostu sobie tutaj razem pracujemy, żeby wyciągnąć z tego jak najwięcej, żeby to było jak najbardziej tak soczysta myślę, że właśnie podział pracy między nami polega na tym, że ja przychodzę z jakimś pomysłem, który z, których wprost Przemkiem opracowujemy i rozbudowujemy w tym utworze mundur do takiego Oki PULL, czyli wymyślą jakąś statykę świat w ogóle wizualny tego klipu począwszy właśnie od kolorów kostiumy, bo jakiś taki ogólno pojęty właśnie mód wizualny z Przemek jest tą osobą, która przyjmuje ten świat wizualnej zastanawia się jak go można tak naprawdę pewną optyką sią fotografii czy też, że wideo podać, więc ma od razu jak pomysły na technikę kamerą na pewne obiektywy, których można użyć oraz tak naprawdę na NATO co co dla mnie jest naj naj mniej pociągające w robieniu klipów a, a za Przemka pewnie dużo bardziej, bo oni szereg fotografii też nie zajmuje się reżyserią fotografią na co dzień, czyli tak naprawdę omawianie z operatorem każdej 1 sceny jak scena ma być sfilmowano np. że zaczynamy jazdą kamerą, bo w tej scenie mamy do dumy w tej scenie mamy nie wiem sternika itd. IT przez te rozmowy z operatorem dla mnie są o tyle łatwiejsze, że my ustalamy sobie pewne rzeczy jak między sobą, a później, jakby trzonek z operatorem jest w stanie przejąć to na język techniczny i za zaplanować ten zdjęcia jak bardzo bardzo bardzo precyzyjnie myślę, że przez to, że właśnie my pracujemy razem ten podział jest jakiś tam stopniu określone to powoduje, że do tych projektów byliśmy zawsze ekstremalnie dobrze przygotowani wiedzieliśmy doskonale jak każda scena będzie w sumie finalny wygląd, czyli też mówi wcześniej spełniać tajne ręce, ale też chyba Ornak Muza in no ja myślę, że przy pracy na takim planie, kiedy bardzo często mieliśmy między 1020 minut na jedno ujęcie i to jest naprawdę bardzo mało tam czasami nie ma miejsca w ogóle na powtórki jakieś poprawki, więc to przygotowujemy tylko ze względu na czasami taki morderczy plan pracy, które przygotowujemy bo, żeby projekty miały szansę się wydarzyć, ponieważ szyi no z 1 strony widzimy tylko z ogromnym rozmachem, ale często one są przygotowywane bardzo krótkim czasie robimy wszystko żeby, żeby wszystkie sceny pomieścić się, że w 123 dniach zdjęciowych, a w przypadku cięć to byłaby ogromna ilość lokacji statystów przerzutów z 1 lokacji do drugiej i planowanie takich zdjęć, z czym są jest naprawdę kimś takim no czasami nie nierealnym serwisem który, który trzeba wykonać, żeby o przedsięwzięcie w ogóle się skończyło sukcesem, a macie nawet coś takiego nie to może pytanie no do ciebie też do Przemka, że wśród jesteście dziś nie wiem czy dziś w mieście poza miastem i nie wiem na coś na wschodnim patrzy Przemek mówi efekty Zobacz to był fajnie wyglądało nawet w klubie do końca mi komitet jeden z utworów na płycie brut bardzo często mam wrażenie nam się zdarza, że ta inspiracja czy jakiś motyw zaczerpnięty z niewielu filmów, które obejrzeliśmy często pojawia się najmniej oczekiwanym momencie nie wiem oglądaliśmy całkiem niedawno Kill Billa i właśnie ten pomysł na tzw. kraść sumę, czyli taki bardzo bardzo dynamiczne dojazd do twarzy i świnki, jakby z 1 osoby na noc na drugą, która np. można zobaczyć opinie Hej, man pojawiło się właśnie podczas oglądania jakiegoś takiego domowego filmu Wołyń jest takim nastawieniem, że oglądamy to pod kątem pracy, ale my też bardzo często oczywiście odrobione takie zadanie domowe w przypadku np. Heymann oboje wiedzieliśmy, że to jest kino szpiegowskie kino akcji, więc obejrzeliśmy mnóstwo filmów tego gatunku możemy przygotować się do tych zdjęć obejrzeliśmy też bardzo dużo kina lat dziewięćdziesiątych takiego troszeczkę bardziej dziwnego mrocznego abstrakcyjnego dużo filmów Cronenberga filmów zdjęcia i też jak to jest to jest bardzo fajnych przygotowanie takiego klipu, że jest to łączenie przyjemnego z pożytecznym z 1 strony mamy poczucie, że panu on ujemny pracę do przygotowania do tego klipu z drugiej strony spędzamy miło wieczór oglądając subiekt to ciekawe kim i zastanawiamy się też co z niego np. możemy zaczerpnąć wyciągnąć dla siebie czytamy w jakiś taki motyw, który nas drogo czy zainspiruje, ale pojawiają się też pomysły z kosmosu to samica tak nie ten czy raczej zaciekawiło ciekawie, bo to jeden z moich ulubionych takich absolutnie absolutnie ulubionych reżyserów i wylicza daliście pojawia np. Anno szkoda NATO tam też jest oczywiście ukłon w stronę zgubionej autostradach, ale to co na przewodniczącą na liście miał wiele jak i diewięćdziesięciu 8 mówi, jaka jest pogoda w Los Angeles dla zdrowia mówi tak tak wyglądać to jest niesamowite pomosty czy podczas pogodowych jak Francja, lecz uważam, że to jest w ogóle jakby, ale od wielu lat w ogóle robi tak taki szczyt abstrakcyjnego myślenia ja uwielbiam oglądać pogodę desant dotychczas mało interesują interesujemy po prostu taka konsekwencja tak jak u pani tego, że tak powiem, a jeśli chodzi o taką estetykę zdjęcia np. tutaj muszą oddać pałeczkę oni kompletnie, bo to ona by zawsze przychodzi z tym takim samym jakimś dziwnym abstrakcyjnym Marian Marek Tęcza jest bardziej troszeczkę w państwie czy bardziej trochę w horrorze jakimś takim filmów w firmach typu Mendy jakimś obszarze, a mają bardziej w polityce właśnie w tych dziwnych czas ich kadra razem np. bardzo lubimy Cronenberga to tu się tu się styka się, więc dużo takich bardzo fajny fajny inspiracji i i naprawdę czasami idziemy sobie dziś ulicami i im będą po prostu w procesie cały czas nawet nie rozmawiając o pewnych rzeczach, ale nie wiedząc, że mamy projekt przed sobą, że musi się wydarzyć wiadomo, że pewne rzeczy padają znikąd po prostu na zasadzie jakiejś takiej syntezy syntezy rzeczywistości do tej pory nagle idziesz ulicą widzieć, że wojny działała ja bym chciała mieć kilka Boni państwami pod siatką całowania czy często omawiamy, jakby to tutaj ten był ten gen klip, w którym wpleść, więc tu jest takiego, że jak po prostu, że jest pewnym procesie i żyjesz myśląc non stop po pewnym projekcie to inspirować może nie filiżanka kawy nagle albo po prostu jak to się na ulicy przewodzi to już zostawiamy Michałowi Wiśniewskiemu już myśli regulacje filiżanką kawy no myślę, że to jest po prostu pewno jakaś taka energia czy też to, że rzeczywiście mając zmyśla tak dużo związanego z pewnym projektem prędzej czy później to, czego szukasz specjalnie tego nie szukając, gdzie znajdzie ona na swojej drodze wpadnie NATO i nie wiesz, że czasami trudno je zwrócić np. do tego momentu, kiedy pewien motyw czy pewien pomysł wpadł w ciężkim i to dzieje się tak z czasami znikąd, że trudno sobie przypomnieć, skąd nagle ten pomysł się jak wyświetlił, ale 8 będą w tym procesie to co się dzieje bardzo bardzo czas ja pamiętam, że Monia chyba wpadła na pomysł walki sumo szliśmy do klipu samolot wygląda w samolocie ona nagle otworzył oczy widziała coś tam walka sumo ja bym chciała się być sumą zaczął opowiadać im cały ten pomysł na zaczęliśmy po prostu go właśnie tak jak będzie ten proces w momencie, kiedy tak wypada na zmianie notowaliśmy wymyślał Gagi co oni mogli tam zrobić aktor mógł się tam pojawić może ten może tamtym terenie itd. na zasadzie takiej po prostu różnej luźnej rozmowy z PiS spisy spisywania szczątkowych jakiś takich ujęć motywów nagle z tego rodzi się cała fabuła i i dokładnie dokładnie tak ten proces wyboru pomiędzy śmiesznego można powiedzieć sobie coś co chciałem bawi połączymy to dziś w jedno i właśnie na bazie tej walki sumo, które tak spadła nie wiadomo nie wiadomo, skąd do głowy opracowujemy całą całą fabułę wokół tego słuchać macie jeszcze chwilę tak słuchać nas czas antenowy dobiegł końca łowczyni przenieśli się przenieśliśmy się może z internetu co, a jeszcze w radiu TOK FM teraz byśmy posłuchali czegoś płyty brut byśmy przeszli do rozmowy bycie brud jeszcze bardziej dobrze bardzo Drodzy Państwo też w internecie już w internecie z Moniką Brom Brodką i z Przemkiem dziedzicem rozmawiamy o waszej współpracy artystycznej i przygotuje może trochę bardziej dopóty dopóty brud, ale właśnie zacznę już od czegoś się odbiorcy rzuca najpierw w oczy ja się ma tę płytę no bo najpierw trzeba ją mieć w rękach prawda jeśli ma się jak na pierwszy obcuje z nią wizualnie dopiero później się otwiera się wkłada do odtwarzacza i albo jest to serwis streamingowy najpierw no jest okładka dopiero poniesie wciska przycisk play i powiem wam, że jak odpalam sobie tę okładkę odpalam odpalił w komputerze teraz, ale jak mamy przed przed oczami strasznie mieszane uczucia, ale od razu mówi, że to nie zarzut to znaczy to jest nie potrafię próbuje znaleźć emocje, które mogłyby to ująć, bo z 1 strony np. chcemy się śmiać z drugiej strony chyba jest np. coś takiego bardzo jest jakiś czarny humor mam wrażenie też w tym na pewno drugi z jeszcze innej strony jest jakaś strasznie strasznie dziwnego tak, bo ty masz 2 asysty prawda na tej pracy jest też z tym wężem proszę, które nie wiem mam wrażenie, że wykona dziś 1 ruch oporu mogę zrobić krzywdę czy jest też coś przy okazji coś bardzo kruchego z drugiej strony zjeść przeważa drugi z jeszcze innej strony jest taki mam też mam odczucie dyskomfortu, bo to się dziś między krzesłami ani na krześle trzeba godnie służyć fajnym krześle ciekawe, że zwróci na to uwagę o mało, kto zauważa ten 1 szczegółów w tej fotografii jest bardzo ośmiesza też, że się też między krzesłami tak widzieć np. podobało mi się w użyciu tego zdjęcia w ogóle ten motyw, który pojawia się na ludzi w tekstach i w ogóle takiej generalnej, bo idea zamysł idący w tej budzie trochę takim właśnie byciu pomiędzy pomiędzy społeczeństwie pomiędzy tymi uczuciami, jakby pomiędzy pierwszym światem tym, które pamiętałam, a nową rzeczywistością, która rozpoczynała w tym całej pandemicznym świecie i nagle mam taką fotografię, gdzie są 2 krzesła ustawione obok siebie ja jako dziecko zdecydowałam się 6 najmniej wygodnym miejscu dokładnie od także pasowało mi zdjęcie po prostu idealnie do do tej płyty do tego jest napis brut który też się wydaje no czymś nowość dla mnie to jest zabawne, bo z drugiej strony to trochę jest w moim odczuciu jakby trochę, jakby uważał za od życia angielskiego słowa trochę Creepy czyli, a z drugiej strony, lecz tych stron właśnie zarządzana chodzi o VAT 2 AP hala reklamę natomiast jest coś takiego odlotowego w ogóle w tym ten napis brut jest mam wrażenie no i on jest złoty trochę jak pan ministrem, ale najbardziej srebrny, jakby ociekający i ten motyw takiego tej takiej fali, jakby on się też przewijała się w teledyskach i ocenianie zadań chodzi o co chodzi z tym falowanie i Roma dotykać zamyka to obrona przez ścianę słuchaj, ale uważam z podaniem no właśnie minister to do aut często są takie motywy, które pojawiają się prace nad tą stroną wizualną to ten motyw pojawił się w moich włosach został zaproponowany przez Michała Bieleckiego wzrost będą współpracuje i nagle okazało się, że ten motyw jest nocleg oraz charakterystyczne, że warto pociągnąć go dalej warto z niego zrobić coś co będzie skojarzenie owe, a co będzie dziś tam przypisane do tego projektu im bardziej co jest charakterystyczne w tym dla mnie fajne, bo każdemu kojarzy się z konkretną rzeczą, więc ten motyw falującej grzywki pociągnął też, że motyw typografii w całym projekcie i w ogóle takiej komunikacji wizualnej i często właśnie to są takie decyzje, które podejmują spontanicznie i w ogóle nie były i taką pierwszą myślą, że także w kraju właśnie jakimś charakterystycznym motywem, który pociągnie bardzo dużą i byli tak naprawdę będzie się też, że przemieszczał z 1 głowy na drugą głowę na trzecią głowę tak naprawdę ta także ska pojawia się nam na na moim czole na czole kły, bo ona czole oraz gen Mika, który wystąpił w klipie do Hey man, więc fajnie, że taki motyw charakterystyczny powstał rząd czy kojarzy, ale też oczywiście nawiązuje do serpentyn, czyli do głowy żona budzie, a właśnie, ale tak swoją drogą zgadzam się, bo to jest też dobry taki element do komunikacji w ogóle to jest rzeczywiście coś co identyfikuje i spaja w ogóle tę płytę brut wolę w ogóle jako projekt tak i i teraz też, sięgając trochę po sam projekt w ogóle płyty, bo to piąty za nią odpowiada, czyli Jakub Jezierski, który bez wykształcenia architektem czy też widzę jakąś swoją drogą koneksje no bo tutaj też dziś są na pewno w tych teledyskach, zwłaszcza w GM czynić to jest tutaj do mnie też ukłon w stronę architektury, bo jest ten młotek i sprzeciw jest przecież i pałac kultury jest muzeum narodowe teraz czy okładka, czyli właśnie ten napis taki falujące właśnie węglowy i srebrne to jest to jest by praca piątego czy Przemka nie to jest to jest praca ku Kuby piątego, do którego zgłosiłam się w celu mu właśnie zaprojektowania okładki i całej takiej właśnie komunikacji typu graficznej do do tego projektu to też dosyć długi etap to ta składka przechodziła przez różne różne fazy i w zasadzie nieoczekiwanie weszła na taki bardziej czy idee i likwidował w ogóle charakter tych liter, ale też tą był dosyć długi i długi proces dochodzenia do tego, a ty Przemka jak ocenia tę płytę jak jak jako ładnie wyzwanie wykonana praca czy nie, choć są jawnych ja mam ja mam takie jak w ogóle ciężko nazwać wieś, bo przez to, że jestem w tym procesie, kiedy Monia komputer robi od samego początku jestem po prostu cały czas na bieżąco, więc Szcze ciężko się do niej odnieść np. mimo tego, że ta płyta siedziała przez ileś tam lat moja ją przez 2 lata przed 2 lata i rozmowy i pierwsze dymówki i nasłuchałem się mnóstwo razy szczerze mówiąc, kiedy na rowerze teraz też sobie puszczam dzięki to jest dla mnie niesamowite, że mogę żyć z tą płytą tyle lat i były napędy normalnie będą już znudzony tutaj chcemy się tego słuchać, jakby jeszcze bardziej muszę przyznać, że przewija piosenki, o których mówiliśmy teledyski pokazujące, które raz z miastem Starogard kłamstwa ale, ale wszystkie inne zjadam zjadam jak ja się jak pisze i najfajniejsze smakołyki jestem po prostu bardzo dumne moni, że tak wspaniałą płytę wydała taką po prostu potężną z mega dawką emocji, które za każdym razem wyruszają na jak o tym myślę i no dla mnie to jest po prostu absolutne dziś na 10 nie ma tutaj żadnego żadnego zdania co do czwartku, a co do ery co do okładki to my nie miałam ja mam też takie ważne pracują z różnymi artystami to robią okładki niektórych artystów mam taką opcję, że to chyba musi wychodzić z nich musi gdzieś jakoś być tak w zgodzie i zauważyłem, że Apropos tego zdjęcia pamiętam, że moje pokazano zdjęcia ładnych kilka lat temu za każdym razem, jakie zajmowała, bo gdzieś wpadało w ręce mówiącego to jest moje tam zdjęcie zrobił wizji opowiada historię zdjęcia może też byli kiedyś opowie, ale i ja pamiętam, że swym nagle to zdjęcie znowu wyskoczy z tej szuflady Janowi, a może to może na to układ po prostu dawno nie wiedziałem co powiedzieć, ale powiedziałem słuchaj ja może jeszcze tego nie czujemy ale gdy jak gąsiory to, żeby twoja płyta swoją wypowiedź sobie przyznał kładkę tylko się podoba tak, żeby czuła, że to jest spójne z tym z tym co się dzieje na samym końcu mówi pomimo wielu momentów, kiedy wątpiłem czy to swoim i fajne, bo ten końcowy projekt jest tak spójne to spotkamy się tak podoba że, że chyba to jest takie potwierdzenie tego, że najważniejsze osie taki wizualny forma, które mają wyrazić jest to, żeby ze sobą w tym roku Tomasz tobie podobać popyt czy to ty musisz czuć no dobrze skoro to możesz powiedzieć Monika, jaka jest historia tego zdjęcia czy jesteś nie wiem akurat bardzo prywatnego i nikt nie chce się moja ja ja po prostu pierwszy w dzieciństwie dorabiała sobie jako trenerka węży aha no przez kilka lat i po prostu musiałam zajmować się tymi nierząd, który PIT-y po to jest jakaś wielka tajemnica to zdjęcie zostało wykonane na wakacjach z moimi rodzicami, które spędzaliśmy na polskim morzem w ławie w pewnym pensjonacie należącym do przyjaciół mojej mojej rodziny i mniej więcej godzinie dwudziestej drugiej została wyciągnięta z łóżka dokładnie tak jak inne niż na tym zdjęciu przez mojego tatę, który powiedział, że muszę z nim natychmiast pobiec, ponieważ coś ciekawego dzieje i coś mnie po prostu omija i okazało się, że cyrk przyjechał z przedstawieniem no do tego pensjonatu, który zgodził się Wolszczak, która dobiegła końca i na końcu była taka możliwość zrobienia sobie są fotograficy, bo właścicielem mój totalnie, dlaczego pomyślał, że to jest wspaniała traktuję jak rzecz dla pięcioletniej dziewczynki z nagim torsem, ale właśnie to jest coś takiego jak całe życie pamiętam, że mam takie zdjęcie i całe życie widziałam, że to zdjęcie z bardzo szczególna i żadnego innego zdjęcia mojego rodzinnego albumu nie pamiętam tak bardzo jak jak tego i wydają się gdzieś tam podświadomie być może czułam że, że żona kiedyś zostanie użyta do pewnego od pewnej budzę będzie będzie fajną taką wizualizacją jej treści i taka historia zwęża, a pamiętasz, jakie emocje towarzyszyły wtedy, kiedy trzynastego ważna bardzo dokładnie pamiętam to uczucie tego bardzo ciężkiego myśliwskiego zimnego węża, który oplata moje ciało i pamiętam zadam jedno pytanie czy ten zgłosił jadł kolację dzisiaj jako chłopak, ale tak wielu latach zjadą tam 2 książki czytam jakiegoś członka wcześniej i tata powiedział tego uśmiecha się do zdjęcia wojna decyzje tak może coś coś takiego jest, zwłaszcza polskie wychowanie przez zastraszanie i niewykluczone, że tak było, a powieści czy czy czy planujecie też dalszą pracę nad nad kolejnymi teledyskami do dopłaty brud do tworów płyty brut myślę że, że na pewno kolejny teledysk się pojawi Niewiem jeszcze kiedy o tyle łatwiej było nam przeprowadzać te pomysły realizować, kiedy płyta nie była jeszcze wydana po miała wtedy dużo mniej pracy i promocyjnej i właśnie związanej z wami moim zespołem itd. a cały czas ten proces powstawania klipu jest tak intensywnym i długim intensywnym długim wyczerpującym stresującym procesem, że jak znowu muszę gospodarować jest w życiu trochę trochę czasu żeby, żeby móc się to zupełnie poświęcić, bo mam wrażenie że, robiąc nic nie ma niczego innego nie można robić 5 rzeczy naraz tylko taki by udało nam się takim stopniu chyba, dlatego że po prostu cała ekipa łącznie z nami Maciela będą poświęciła się tym projektom tak zupełnie realne i i teraz na pewno będzie to również konieczne, więc trzeba znaleźć na to plan, ale samej sobie podniosłam poprzeczkę tak wysoką tymi 2 klubami, że bardzo często myślenie o czymś nowym wręcz paraliżuje i nie wzbraniam się jakoś tak myślami przed tym, żeby usiąść i napisać o Polsce do kolejnego klipu, bo boję się, że rząd, że nie uda się jej wypowiedź poziomu jakości i dziś tą całego całej realizacji na przypadki ograniczeń ograniczeń było jedno i bronił się nie powtórzy, ale tak pewnie kolejny klip powstanie nie wiem jeszcze w jakim jakim terminie teraz jeszcze przychodząc w ogóle, gdyż do słuchania mogą też płyty brut i tak jak Przemek powiedziano 10 na 10 słucha płyty na rowerze pomija otwory, do których powstały teledyski ja mam 9 czy Przemku miała też teksty by tak samo nie mam to jest mocą tej płyty mam wrażenie jest też to, że za każdym razem jak i czynami słucham ja ją inaczej odbieram stanie nie wiem co odpowiedzieć, bo to jest to to dla mnie jest tak emocjonalny test jak każdy z tych numerów związanych z tyloma historiami z tyloma pomówieniami stylowa po prostu zmianami takimi, bo czasami słyszę domówka później pod demokratyczną tak przewracał na drugą stronę da się do tego przyzwyczaja rozmawialiśmy o tym wynagradzania przechodzi już innym czy coś to jest dalej dalej daje dyspensę dziś tak tak tak Ritter ma moje ostatnie 2 lata życia, że ja nie nie jestem w stanie jest w stanie opowiedzieć w muzyce rozumiem cały czasu dzisiaj ruszają emocje cały czas jakby przypominamy mnie duma i cały czas po prostu tego słucha i nie zadaje tego pytania czy może może trochę Busha może dosyć tych pytań można wszystkie mam wrażenie, że odpowiedzieliśmy, kiedy moja już w końcu skończyła tam pytają wydała ale, ale jest ono też nie jestem jestem blisko tego żeby, żeby mieć coś innego niż reakcje emocjonalne, jakby żadnej analizy tego nie podnoś nie podoba mi raczej tego nie nazwy jak tylko coś co chcą nam ruszali i Ciocha i po prostu nie mogą tego uczyć, że już został tam codziennie notuje wyraźny, choć Wschodem mas masz jakiś utwór, który jest tobie jest dla wyjątkowej ulubiony najbliższy najważniejszy no i jak właśnie najlepszy to właśnie słucham słucham tej płyty i przeżyte 2 kawałki dlatego, żeby się nie podobały, dlatego że po prostu przesłuchaliśmy już naprawdę jedyny raz za każdym razem, bo coś takiego to jest robione, bo to jest zrobione albo o moim ulubionym mam także o tym się podoba ATA wypuści jeszcze raz i naprawdę w tym stanie czasami elektryka czy jej część Gos no tak, ale właśnie jest takim zawsze były moimi ulubionymi jak o tym rozmawialiśmy, a później jak leci następny po tym, numerze miała tylko, że umożliwiono im także nie jest na pewno naprawdę nie jestem w stanie uważam, że to jest jako całość tworzy taką bombę emocjonalną i jest podany z taką jakością, że po prostu z dumą się tego słucha i staram się mieć odbiór nie dlatego też trochę broni się przed następnym klipem przerobi na myśli, bo to będzie trzeci kawałek tego nie będę mógł słuchać różnych i nawet na kilka części Ukrainy i będzie to wielka szkoda, bo wie, że takie może być kilka i wierzy może Monika zacznie prace nad kolejną płytą jak na razie żywieckich chłodnictwa, ale nowa, ale właśnie jest także no bo bym Monika ty no Peterowi raz na kilka lat to nie jest jakiś taki cykl teraz stanie raz na 2 lata tylko to jest tam odstęp między 5 lat o obcy w klasie 2 min 5 lat tak się wydaje 2016 roku Llosa, ale właśnie to wszystko jest zawsze tak wiesz dokładnie liczone i podsumowane, a mało, kto bierze pod uwagę to, że np. ja rozpocząć prace nad nad brud zaraz po zakończeniu trasy koncertowej płyta Ampli akcje miał wrażenie, że w zasadzie lat pojechałam na wakacje, żeby odpocząć i zamieniło się to twórcze wakacje wpisanie nowych utworów, więc ja w ogóle nie miałam takiego poczucia, że dużo czasu minęło od poprzedniej płyty zostanie pierwszym takim wolnym momencie dla siebie zabrałam się za komponowanie i od tego momentu proces tej tej płyty trwały płyta była gotowa w zeszłym roku i tak naprawdę mogła się ukazać w zeszłym roku, ale celowo przesunęliśmy to do premiera na no my ze względu na pandemie, więc miasto chce ona pewnie byłoby wydano w zeszłym roku i gdyby nie trasa i w ogóle cały projekt plag, które jeszcze pomiędzy płytami się pojawił do być może wyszłaby wcześniej, ale w moim odczuciu zabrałam się z nią w najbliższym dostępnym terminie nie ja zresztą sam o tym doskonale pamiętam, bo akurat tak się spotkaliśmy przy okazji koncertu plag no to właśnie wtedy wody między słowami w radiu TOK FM już wtedy powiedziała, że już tam dziś powoli zaczyna właśnie sobie pracować nad nową płytą, ale wtedy pamiętam, że powie, że tak na razie na nic kompletnie nie chciała zdradzać tak mówi czasami to jest melodię czasem coś tam sobie myślę, że wtedy niewiele wiedział jeszcze na temat tej w 2 zawierający zapisanie kawałków do niej bardzo duże czy klarował się w trakcie właśnie w przypadku klasy g miałam taki koncert na samym początku pracy jeszcze przed powstała z powstaniem utworów w przypadku brud takiego koncertu nie było już tak naprawdę narodził się z w trakcie, kiedy te utwory tak się jakoś wylewały i domówki brzmiały bardzo właśnie tak branżowy bardzo surowo i czułam, że spółki intuicyjnie ciągnie mnie do takiego kierunku właśnie i i rozpoczęłam takie krystalizuje swoich mieliśmy się i inspiracji, słuchając płyty brut miał też jeszcze inne skojarzenie no bo to no to jest ukłon duży ukłon w stronę lat dziewięćdziesiątych i im się bardzo przypominają czasy MTV w ogóle biedy, kiedy MTV grał muzykę i kiedy zdaje się lata dziewięćdziesiąte były chyba najlepszym czasem dla tej stacji na pewno ja myślę, że w ogóle cała taka moja droga poznawania muzyki światowej zapoczątkowała się od oglądania programów TV Trwam bledną telewizja była takim medium, która w, które kontaktowały mnie gdzieś tam pod żywcem z bieżącą jak światowa muzyką rzeczywistością z tymi wszystkimi gatunkami, które się otworzyły w latach dziewięćdziesiątych o to było od miłości do boju będą grać będą im wielkiej miłości do Pańskiego i wszystkich tych państw i ładnych chłopaków o odkrycie Nirvany po pierwszej płyty biur o w ogóle narodziny beat popiołu trip-hopu i no to jest bardzo bardzo pojemna dekada mnóstwa tak naprawdę niesamowitej muzyki mega znaczących 5 albumów są pozwoli nam do do tego co ja dzisiaj obie chociażby mistrz wielu wielu innych akt, a macie swoich ulubionych reżyserów teledysków na pewno mamy albo trzymacie albo czy macie jakiś takie nie także teraz na ulubiony nr 1 tak, bo teraz możecie powiedzieć coś innego później przypomni sobie, o czym innym, ale czy np. Maciek i 4 zyski z lat dziewięćdziesiątych, które są dla was też może inspiracją przy okazji, ale też czymś co trochę te lata dziewięćdziesiąte definiowała ja mam ja mam całe mnóstwo, bo dla mnie właśnie jest co mówi, że jak wszyscy oglądaliśmy 1 telewizję wszyscy jesteśmy jednak lipy to wszyscy mamy zakodowane te ten więcej samej sytuacji, czyli tej edycji kont jego teledyski Palka żądza teledyski pani gama tego właśnie te tematy całej wielkiej wielkiej piątki po prostu najlepszy senator PiS co pan Brejza i te wszystkie motywy, które ktoś tam się zawali ja cały czas oglądam, bo bardzo często sobie świeża szukam szukam inspiracji motywów i po prostu takiej lekkości w przeprowadzaniu tego komunikatu wizualnego uzależniona jest losowość dokładny on nigdy nie zestarzały niska dancingi zostaną też bardzo dużo efektów specjalnych to efekt dały się trzymają to jest po prostu niesamowitym koncepty, które były wymieszane z tamtych czasach do tej pory się trzymają do tej pory po prostu naprawdę mapę serca, więc mam mnóstwo organy teledysków szczególnie w tamtej dekady, ale to też nie jest także teraz powstają fajne odkrywcze rzeczy, ale one po prostu czy w tej masie tego wszystkiego co się dzieje to nie mówi Marek kwitek utalentowanych ludzi, którzy się urodzili w sumie czasami właśnie z tym telefonem przez samego rynku to trudna trudno jest wyłapać wtedy to wszystko dostawaliśmy właśnie MTV w tym tymi naszymi kanałami po prostu zwykłymi i wtedy łatwiej było pokazać palcem na kogoś nie, że ten zwalnia albo nie zmniejszają to dla mnie właśnie ten zyska Migam chyba, który potrafił tworzyć takie też bym bajkowe obrazy, ale też no i często by Dark Side nowe mocno mocno obcował z brzydotą taki, który też osób koszt głośno, ale on też np. teledyski np. afekt strój, które są bardzo też takie budzące też właśnie mieszane uczucia, ale z drugiej strony jeszcze innej strony, bo na tych stronach dziś rozumiem miłość jest w teledysku do Sejmu, kiedy zamienia się twarzą z razem wyglądała dokładnie Jankę względy szkół i akcyjna z niezbyt tworzył jakiś taki przerażająco dziwny twór mojej twarzy, więc jak tak czułam, że to jest to minimalny limit z tytułu uzyskania prawa jest właśnie Francji Klein proszę zresztą ten właśnie ten teledysk taka gama konto dali jak tak, aby stół, na którym będą wyreżyserował też był w naszej jak w głowie referencji, a propos pustych Jana 1 twarzy długo głowę, bo ona wtedy tworzy taki bardzo dziwny twór żony ani rozpoznawany jako twarz tej osoby, które jest twarz ani nie rozpoznawane jako głowa osoby, które jest głowa czy naprawdę robi taki bardzo dziwna dziwny komunikat i to właśnie Ukraina ma by świetnie działa każdą osobą wykorzystywał wcześniej do tego trochę podpatrzyć TKM to jest jeszcze tutaj miałem ten samochód wojów innymi się kojarzył z kolei z armią mi trochę biorcy tak wysokiego ryzyka na łąkach no zapomniałem o tym mówić, ale osobno, żeby takie czy kiedy nasza scenografka Natalia Giza po przeczytaniu scenariusza tego, że jest to historia szpiegowska wysłała nam od razu prawdziwy autentyczny szpiegowski samochód ten, który którego użyliśmy właśnie Lippiego Wejman jest prawdziwym policyjnym szpiegowskim wozem, który jak notowaliśmy pod nasze potrzeby, ale on jest to jest propozycja, przechodząc jeszcze do Boga też do osób zaangażowanych w tę płytę, bo już w marcu Monika opowiadała zaś o tym, że no i koronawirusowej tam pandemia trochę pokrzyżowała plany, ale teraz jednak jak patrzysz na wokale nagrywałam w Polsce zresztą jak widzę we wkładce to są i te budynki jest Bartosz Mielczarek jest Kuba Karaś jest dobrym tonie studio czy jedynki to jest ten jest Chatka Mazurek, bo to jest dom naszych przyjaciół w zasadzie taka jeśli taki domek gościnny, który zaadaptowaliśmy na nasze cele nagraniowe i zamieniliśmy go właśnie takiego mostu, a powiedz jak w ogóle wyglądała właśnie taka logistyka i w tym etapy tej pracy to znaczy jak to wyglądało nasze dostawała aż nagrane już na średnim gitary bębny i wygotować tam zaśpiewać do tego czy czy ja w lutym w marcu będąc w zeszłym roku 2020 będąc w Londynie nagrałam z moim producentem o nim całą muzykę na płytę brut i udało mi się zarejestrować 44 lokale w 4 utworów, ponieważ nie była jeszcze wtedy gotowa z wszystkimi tekstami napisała skończyłam 4 tekst i Londynie i zarejestrowała wtedy gej cięć Heymann zasadne i jeszcze 1 utwór nie pamiętam rok, który wróciłam do Warszawy kończyłem tekst co zajęło mi kilka tygodni i nagrywaliśmy po prostu wokale do wcześniej przygotowanych i podkładów muzycznych można tak powiedzieć się już ukończony, ale były nasze jakieś online nowe sesje nagraniowe nie ja po prostu była w posiadaniu łęgów ze swoimi utworami bez wokali i po prostu ogrywaliśmy do dotychczas orzekł nowe lokale producentem podest Oli Base stan patrzy jeszcze jedne nazwiska dodatkowa produkcja kwestia jest taka właśnie dalej jeszcze widzę, że w powstawanie projekt płyty również Bryza i za angażowanie Oskar Moore mówi przepraszam Bartosz Mielczarek no oczywiście wielu muzyków, którzy brali udział w nagrywaniu instrumentów z tego co widzę też przy utworze wśród jest też ktoś swoje rodziny zakładam, że jest to ten tata, który kazał ci tego węża trzymać standard potentatem są to ten tata Jan Brodka i to jest i proszę nie poprawi jeśli jeśli źle wymawiam od Stalina to jest kary kary na kary na kary na czymś Karina okryta jest Ludowym instrumentem chyba nie tylko z moich stron, ale w muzyce góralskiej jest używane bardzo często jest to gliniany instrument dmuchany sensie takim jest to instrument, który został chyba stworzony na wzór, jakby korpusu ptaka on trochę wygląda jak taki oscypek, ale nie tylko z takim dzióbkiem ma utwory na na palce i otwór na ustnik to dmuchania gra się na nim jak na na takim śladzie można powiedzieć tak dobrze równała bardzo ciepłe takie no bardzo charakterystyczne brzmienie też dla muzyki ludowej te jeszcze mogą zahaczyć o utwór kartami, które w ogóle otwiera tę płytę, który jest on jest dla mnie psychodeliczny trochę i my w energii, bo tak miał być brak tak, aby te miały, ale interesuje wolę to intro, gdzie na początku padają jakieś dziwne słowa próbowano sobie zrekonstruować się dopuścić na tyłach, bo tak, ale ja się, ale wyszedł jakiś bełkot wiesz to jest dzień to moment Antigi np. mam albo joint jest nawet tłumem coś im ręki nie wiem czy co tam jest tam są moją rzucone wokale z wersji demo tego utworu w momencie, kiedy śpiewam franka dymi, a synkiem teraz teren tt jestem ten fragment chora jest odgrodzony, ale pewnie jeszcze zostali tekstem i oni wyszedł zrobić kawę ja usiadłam do komputera i po prostu 10 minut złożyłam intro do tego utworu, bo z jakiegoś powodu uczyłam rząd powinien otwierać całą płytę i też, że gdzieś tam za poznać zapoznawać słuchacza z tym motywem są polowania, które na płycie jest bardzo ważny i te są polowania tam jest takie właśnie rozłożone na czynniki pierwsze i w zasadzie jest jeszcze taki bardzo pojedyncze i cała płyta po tym, takim minimalistycznym intro na buduje się i jakby zabiera słuchaczy już jakąś inną historię tak jak zapowiadała w marcu po mówiła o tym, że ta płyta będzie eklektyczna bardzo no i ona jest eklektyczna czasami i jest więcej organicznego grania czasami jest dziś właśnie jest taki sam polowanie gdzieś tam nawet w elektronika się przekłada i interpretacji spokojniejsza i czasami jest też taneczna, bo nie wiem dla mnie przed Sejmem jest utworem bardzo death manager prezent pod nogę podobno tak jest tak samo no Hej, man GI cięć tak samo no albo gdzie jest niewolnicy i gdzie to klaskanie np. toteż dziś się kojarzy swoją drogą, jakim mówiliśmy też w latach dziewięćdziesiątych to się przypomniał piosenka Céline Dion w Linzu już, a atak było coś takiego i np. to co mi się też swoją drogą spodobało utworzy ograniczeń to, że on nie wiem czy tylko ja tak miałem, ale na przypadek pierwszy raz słuchałem tego utworu i zresztą bardzo częste jego słucham ją jak się zaczyna cały czas szukam rytmu jąder i dopiero po chwili dopiero wyłapuje, a ma taki rytm to jest w ogóle taki motyw, którym się zawsze bardzo bardzo bardzo podobał utworach innych wykonawców, kiedy wchodzi właśnie jakiś motyw rytmicznej pewna partia Niewiem czy gitary czy lokalu czy jakiegokolwiek dodatku do tego modelu UE powoduje odwrócenie tego rocznym, że wydaje się na początku, że rytm tak etat etat to od, a później jak dochodzi nowych lokat jest 100 lat ponadto odpada no itd. więc w tym wypadku, jeżeli ma takie odczucia, że ten etap beat na początku jakoś mieli później przychodzi coś innego to jest to celowy zabieg słuchacze jak i jakie są teraz wasze najbliższe plany jeśli chodzi o o prace nad oczywiście uczciwi są koncerty część też Przemka przy okazji spytać jak też ta pandemia przełożyła się na swoją też pracę swoją drogą sięgających czy też właśnie cofając się o rok szczerze mówiąc to nic nie dało mi gry tak dużo jak ta jak ta pandemia, jakby zupełnie, jakby nigdy tak dużo pracowałem nigdy tak wiele się na uczelni dlatego tak wielu rzeczy nie doprowadziłem do końca jak w czasie tej pandemii nie wiem jak to się stało może, dlatego że w pewnym momencie, siedząc w domu wyznaczyliśmy sobie godziny dokładnego dnia, a itd. itd. że naprawdę mam wrażenie jestem absolutnie dumny przepracowałem sobie mnóstwo teledysków kompan danie z napisem mnóstwo rzeczy wiele rzeczy przepracowałem które, którą musiałem przepracować, więc dla mnie może komercyjny nie był to najlepszy okres w życiu, ale nie sądzę, że dla każdego był, a tak czysto rozwojową czysto tak pracowało był to jakiś jakiś jakiś kompletnie kompletnie przełomowy czas w system w znacznym szczęście w nieszczęściu i rozwój w tym nieszczęściu to jest bardzo no myślę, że bardzo rozwojowy moment a czego się oczywiście, czego nauczył ten miniony rok, czego mnie nauczył miniony rok nauczył mnie tego, że potrafi polową pracować własnym domu i zawsze uciekających z tego miejsca oto, żeby tworzyć coś twórczego wydawało się, że tylko w ten sposób jestem w stanie moją głowę na kierunkowość na no właśnie takie twórcze działanie bycie we własnej przestrzeni zawsze jakoś tak rozpraszały i zawsze były ciekawsze rzeczy do do roboty niż przyjąć do własnych tekstów czy własnej muzyki, więc to się udało im w ogóle nasze mieszkanie izba zamieniło się taką bardzo taki klient cha można powiedzieć przez całą pandemię podała mnóstwo mnóstwo ludzi, z którymi pracowaliśmy właśnie przygotowywaliśmy się do klubów itd. Super było też się aktywować tą przestrzeń taką mieszkalną te w jakiś taki bardzo twórcze miejsce dla dla wszystkich to było bardzo fajne czegoś nauczyła się one przeszkód by nauczył mnie czy oprócz wszystkich technicznych oprócz wszystkich technicznych rzeczy, które są nadrobiłem przeczytałem to też nauczyła mnie chyba tak najbardziej dał mi spokoju ona lepiej dała mi takiego łaskiego w twarz i powiedziałem powiedziała zastanów się usiądź tu też czy do zrobienia jest jeśli jest jest wszystko czas trzeba wszystkim gonić i to wszystko tak naprawdę jest w stanie się wydarzyć troszeczkę w innym klimacie jak wszyscy zwolnili to nagle dużo ludzi mam wrażenie odnalazło jakąś jakoś w tym zwolnieniu nawet teraz to rzeczywiście przyspiesza to jakoś nas zostaje tylko w kraju medytacją jak zaczyna medytować musimy cały czas medytacji żeby, jakby ten spokój taki ogląd siebie mieć na co dzień, więc to mnie tam swoje tak na mocy doszło w notesie chyba pod swoimi słowami właśnie podpisze, bo pomimo wielu tragedii oczywiście jakieś wydarzyły w tym zeszłym roku dla mnie trudne lepszych wżyciu szczerze mówiąc, ale mówi też takim życiu właśnie jakościowym i też mówi ożyciu osobistym o w ogóle o osobie, gdybym pod względem charakteru osobowości i jakości życia to władza mnie tutaj w tym ogromny ogromny skoki i jestem teraz w bardzo szczęśliwym człowiekiem na czym czynią niektórzy ja byłem w tym, żeby w czasie nieszczęśliwy cha ale, ale jakość tego wewnętrznego życia sobie bardzo podniosłem i też swoją drogą się wyciszyłem, bo byłem na totalnym przegrzaniu zresztą nie tylko ja mam takie wrażenie, że cały świat na przegrzanie i Słuchajcie czy czy jako właśnie wasz duet chcecie coś jeszcze dodać, a decyzje związane z waszą pracą czy z pracą wokół płyty brut, a może chcecie coś zdradzić, że może też szykujecie wobec tej rząd po prostu kończeniu i inne takie jak czytamy, że na pewno powiedzieć, że cieszymy się fajnego odbioru tych rzeczy, które robimy razem i i ale nie nie odbyłoby się to bez, jakby ogromnego naprawdę ogromnego zaangażowania całej ekipy wszystkich ludzi którzy, którzy naprawdę zrobili wszystko co ich mocy i więcej żeby, żeby do tych rzeczy doprowadzić, bo w tym czasami jest także jak montuje montujemy klip, aby jak robimy jakąś taką rzecz wizualną to często mówi do mnie że, gdybym ja w życiu tego nie zrobił to bym nie uwierzył ile kosztuje byłyby energii czasu pomysłów generowania takiego takiej energii dla innych ludzi, żeby chciał w ten sposób tak ogromny stresujący wymagający proces, że w życiu po pierwsze nie zrobilibyśmy tego sami bez ludzi wokół nas a, a proces, trudno więc o to chciałem na pewno dodać, że wszystkie osoby zaangażowane naprawdę wielkie brawa, a tak i brawa, bo naprawdę teledyski są świetnym i dlatego tym bardziej cieszę się też z tej waszej współpracy i mam nadzieję, że właśnie ona będzie kontynuowana będzie można coś zobaczyć może też nie tylko teledyski, ale może byłyby jakich wizualizacji na koncertach swoją drogą strona wizualna koncertów również się już tworzy i jestem w trakcie dopracowywania scenografii koncertowej i to mnie chyba teraz właśnie bardziej aktualny kręci i angażuje niż przygotowanie kolejnego klubu to właśnie przygotowywanie strony wizualnej na koncerty projektowanie światła kostiumów dziś na na scenę dla dla siebie dla mojego zespołu, więc nakłania się zajmuje, bo dają się ta strona koncertowała powinna już tak klamrą zamknąć cały ten projekt, jeżeli chodzi jego spółka spójności takie właśnie przeprowadzenie zgrabne od pierwszej do ostatniej myśli całego spójnego projekt, a my proszę, bo chcemy tak coś dodać bo, bo to też trzeba wiedzieć, że nie dosyć ekipy zajmują naprawdę mnóstwo czasu, czyli takie 23 miesiące to minimum na takim tylko pracujemy nad często nawet dużo dużo dłużej, ale ten jest także pomiędzy tym się nic innego idzie jak my na świat Monikę wyskakuję z 1 klubu właśnie wskakuje tutaj stenografii myśli światła myśli o o by o swojej, jakby warstwy wizualnej koncertów o tym jak zespół będzie wyglądał o tym itd. z nami cały czas coś wizualnego do wymyślenia się nie wizualnego nową muzycznego jest nie muzycznego też jakiegoś już decyzje były Motor ogromny ja mam znowu to samo jak skończymy końca lipca albo wchodzę drugi albo ma jakiś komercyjny projekt albo kobiety się swojego albo albo jakiś wydaje teraz np. znowu nową propozycję wystawy galeryjnych dostałem, więc to jest cały czas coś i ten ten mózg po prostu cały czas pracuje wizualne po prostu osie nie wyłącza to jest czasami jest to nieznośne czasami chciałby tak odejść odejść na boki się i się temu wszystkiemu nie dać, ale to nie jest tak, żeby właśnie siedzimy i się zastanawiamy następni, bo boja to jakieś projekty reklamowe robię moja ty mam mnóstwo na głowie i jest po prostu non stop non-stop kolor i mostów zabiegu choćby w no to dobrze jeśli robota nie są dzieje ofiarę, a w ten asfalt okej no Przemek wspomniałeś o ogóle Rim może coś zdradzić niania nie chciałbym zdradzać, bo to jest bardzo bardzo wczesnym stadium, ale nowa wystawa moja będzie, gdy nie wiem czy długo wszystko oczekiwana przeze mnie na pewno, bo od 4 lat zrobiłem żadnego kolejnego projektu, a wcześniej wcześniej się odbywało dosyć regularnie, ale też, dlatego że po prostu zainteresowaną stroną wizualną filmami i innymi formami wyrazu, a na, a bardzo fajnie już tak już dziś już czułem czułem, że potrzebuje zrobić coś takiego totalnie swojego totalną jakąś swoją wypowiedź wizualną wizualną dać jak pisze na torze okazu, więc to jest fajne, a poza tym też się realizuje już po prostu komercyjnych projektach i te systemy węgla do wynajęcia i robią różne rzeczy czasem mają tutaj jakiś obiła będziemy cenzurować stop co do tego dlaczego, ponieważ nabić na antenie, chyba że co tu 80 delikatne mrugnięcie oka z 10 taką, żeby to ujętych w dobrze, ale w tej sytuacji w tej sytuacji praca jest dzieje się i naj w tej sytuacji tak już teraz wstyd sam wszystko niezwykle sprawna, gdyby też Monika trochę już kończymy, ale jeszcze, a propos ty też teraz zgłasza się spytać Zet de wal się w teledysku dziś tamten Constant lat dziewięćdziesiątych, ale też np. tam się, ponieważ taka kamera cyfrowa, która znaczy to niewłaściwa czy osoba indyki tam pierwsze takie cyfrowe kamery, które nie były jeszcze chyba taki Super jakości, ale dawały efekt taki jest trochę postrzał HS tak jest to jest kamerka min dziwili pożyczać tak naprawdę w tej chwili w obecnym we wszystkich teledyskach mamy bardzo tajemniczymi media stosujemy tych kamer no naprawdę technikami nowy kształt w każdym z tych teledysków były przynajmniej 3, czyli właśnie była taka kamerka Libii który, która właśnie daje taki powstał, a osoby obraz była kamera termowizyjna była kamera zwykła, czyli taka cyfrowa Alexa była też jeszcze kasy niż jakaś kamera w drugim Znicza czy my tego sprzętu użyczone drony my go sprzęt używany bardzo praktycznie po prostu wszystko co tylko opowie historię którą, która jest do powiedzenia jest to życia to powiedział Przemek Dzienis, który swoją drogą też przy okazji się zaoferował, że można w razie czego też skorzystać z jego usług darmowa reklama reklama w radiu TOK FM, którego swoją drogą wiem, że Przemek słucha miast ma to i to za darmo reklamy równo za mostów konkretne państwa i moimi gośćmi byli Monika Brodka i Przemek Dzienis bardzo dziękuję dziękuję bardzo, wielkie na życie kreatywnej do kolejnych etapów kreatywnej pracy i czekamy na na owoce tych tych waszych pomysłów Sobali dziękujemy bardzo kłaniam się Nisko również Kamil Wróblewski do usłyszenia w kolejnym wydaniu audycji między słowami w radiu TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MIĘDZY SŁOWAMI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA