REKLAMA

Co warto wiedzieć przed zakupem "elektryka" albo "hybrydy"? Sprawdzamy i wyjaśniamy

Auto w firmie
Data emisji:
2021-06-24 15:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
30:21 min.
Udostępnij:

Czy samochód elektryczny ma mniejszy bagażnik? Czy jest cięższy i o ile? Czy zwykłe prawo jazdy kategorii B wystarczy, by zasiąść za jego kierownicą? Co wybrać: "elektryka" czy "hybrydę"? Czy ładowanie w garażu może być niebezpieczne? Na te pytania i, oczywiście, znacznie więcej - odpowiadamy w tym podcaście wraz z Zuzanną Krzyczkowską z portalu moto.pl

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest Marka volkswagen dostawcy samochodów elektrycznych, a-li 3 i-li 4 auto w firmie zaprasza Krzysztof Woźniak dzień dobry Krzysztof Woźniak zapraszam do wysłuchania kolejnego odcinka podcastu z cyklu auto w firmie, w którym skupiamy się głównie na samochodach elektrycznych na co należy zwrócić uwagę podczas zakupu, czego spodziewać się podczas eksploatacji takiego pojazdu no oczywiście ile to wszystko nas będzie kosztować państwa moim gościem jest w tym Rozwiń » odcinku Zuzanna Sieczkowska z portalu Moto PL dzień dobry dzień dobry pani redaktor przyjmiemy taką formułę dzisiejszej rozmowy ja jestem kompletnym laikiem, bo to prawda i zastanawiam się nad zakupem samochodu elektrycznego czy też wspomaganego wspomaganego bateriami elektrycznymi pani z racji zawodu jak rozumiem pasji pomoże podjąć decyzję co stare oparcie kupić taki elektryk czy jednak jednak jeszcze skupić się na pojazdach z napędem konwencjonalnym to właściwie nie dość, że nie wiem czy to będzie samochód w pełni elektryczne czy może jakiegoś rodzaju hybryda to jeszcze nie wiem do końca czy, który segment wybrać pojazdu tak na pierwszym meczu czy zastanawiał się czy w każdym segmencie znajdą samochód elektryczny bądź właśnie jakiegoś rodzaju ta hybryda Karakter już tak jeszcze kilka lat temu to samochody elektryczne raczej były zarezerwowane dla tego segmentu typowo Miejskiego aktualnie możemy w każdym segmencie motoryzacji, ale samochody elektryczne pomysł mamy i autor auto takie typowo miejskie jak smarta jak on uwagę na apatię takie najmniejsze samochody typowo jazdy po mieście mamy samochody kompaktowe, czyli takie, które już pomieszczą powiedzą czteroosobową rodzinę reżimu, ale też pewnie troszkę dalej jak pod uwagę 23 ustalił co proszę o 4 i jest w ostatnich czasach jest ich coraz więcej, bo najbardziej modne najszybciej rozwijających się tego samochodu okresowej crossovery, więc siłą rzeczy powstają też elektryczne napędy albo hybrydowe jest obejmą KE jest mazda MX 5 Hyundai kona w samochodach tam sporo i społecznych przekazał ważnym krokiem dalej są osoby tak jest naprawdę urocza zapewne 4 koła tam też mamy wybierać pojazdy Skoda jak jest audi e-tron jest Mercedes EQC jest pan mówi trzeba tutaj też mamy jak najwięcej elektrycznych używanych, które mogą być 89 osobowe i jest taki jest taki model Opel Zafira i prezentowane są bliźniacze modele należące do państwa, ale są groźni Marek można bardzo dobra mamy klasy premium jest wspomniana Tesla, która ma 4 dalej jest Porsche Taycan, która jest, którego granicę 1 klasy premium samochodów sportowych teraz mamy też limuzyna, jaką można powiedzieć klasa RS z napędem elektrycznym Mercedes niedawno pokazał marcowe zaległe, a więc dzisiejszych czasach naprawdę każdego zakładu niezależnie od tego szukamy samochodu Miejskiego, czyli muzeum czy pana został tak słowa to w każdym segmencie znajdziemy co najmniej kilka modeli elektrycznych, czyli to akurat nie problem jak pójdę do salonu to będzie, w czym wybierać w każdym segmencie niezależnie od producenta pojazdów to bardzo dobra informacja, bo to ważne, żeby mieć wybór nie ograniczać się do 1 bądź 2 Marek, ale wie pani co też mam dzieci chciałbym mieć jak najwięcej przestrzeni bagażowej co prawda dalej jeszcze Niewiem, który segment, ale jednak jakoś nota przestrzeń bagażowa dla mnie jest ważne czy to, że będzie samochód elektryczny, a więc musi mieć miejsca gdzieś na baterie wielkie, które będą umożliwiać jazdę to to wpływa jakoś właśnie na ilość miejsca, które mogę przeznaczyć na bagaże to wszystko zależy od tego jaki model będziemy celować rzeczywiście jak samochody elektryczne i zelektryfikowane dopiero pojawiały to ten napęd elektryczny to właśnie zelektryfikowany był implementowany do samochodów, które były stworzone z zamysłem bycia wersjami tylko spalinowym nie wiem czy nasi słuchacze pamiętają Ford mondeo Highway z zewnątrz wygląda jak wygląda, ale po otwarciu bagażnika myśmy tego jak skrzynie stopień perspektyw SL uniemożliwia włożenie walizki kabinowe do bagażnika teraz tego nie ma teraz większość modelu nie tylko hybrydowych zaginął czy czysto elektrycznych już na etapie projektowania jest konstruowanych z zamiarem wyprodukowania wersji elektrycznej, więc jeżeli już na etapie konstrukcji zakładamy, że musimy tutaj włożyć duży pakiet baterii wiadomo, że mniejsza bateria Europie lepiej, bo możemy mieć większe znaczenie chociażby, ponieważ przepis, ale że może temat na inne spotkanie te troszeczkę łatwiej jest rozplanować całe wnętrze większości współczesnych samochodów elektrycznych baterie umieszczone w podłodze płaskiej podłodze, więc wtedy w zasadzie w ogóle nie tracimy przecenił się w bagażniku i oczywiście to też zależy od samochodów oczywiście informować większe tym siłą rzeczy mamy większą przestrzeń bagażową np. podane jak ma 580l bagażnika tego co pamiętam kolej audi e-tron, które naprawdę duże co pan ma ponad 800 i poważne no tak naprawdę przestrzeniach spokojnie na wyjazd z rodziną jakieś wózki rowerki walizki torby oto państwo nie jest jeszcze oczywiście im mniejszy dany model ten trudny, bo np. sprawdziłem naszą rozmową i opel Mokka nowe występuje w wersji spalinowej wersji elektrycznej i pozwalających eksperymenty i wersja spalinowa ma bagażnik oraz 505 litów, a elektryk czy 20, więc siłą rzeczy inny samochód jest mniejszy, więc te wszystkie pozostałe baterie silniki całego okablowania wszystko trzeba jeśli takowe to siłą rzeczy czasem też może być mniejsza, ale to też nie jest także może tylko SMS-ami, a no tak, ale z drugiej strony wydaje mi się że, wybierając jeśli zdecyduje się na wybór samochodu klasy, a trzeba to raczej z dziećmi nie będę nim jeździć ten rynek to jest po w pełni załadowane no tutaj akurat do miasta bardzo fajnie mnie i świetnie, bo mały, bo zwinne, bo łatwo znaleźć miejsce parkingowe, a przynajmniej łatwiej nie, bo mniej miejsca potrzeba no ale jednak zapakowane z dwójką dzieci jeszcze z małżonką to nie pojadę z nim na zbytnią, ale to znów dobrze jest wiedzieć, że w dzisiejszych czasach również producenci już myślą o takim lokowaniu baterii no, żeby jak najmniej ingerowała w tę przestrzeń bagażnika, ale jest jeszcze 1 rzecz związana z załadunkiem, która przychodzi do głowy mianowicie ciężary i czy mam się obawiać tego, że przy załadowaniu całego samochodu oczywiście tego większego już mogę przekroczyć 3,5 tony, na które mam prawo jazdy nie wiem co pan się włożyć szczerze mówiąc tego samochodu było ze złego w złoto złoto duże ilości zajęć w takich normalnych warunkach, uwzględniając te dane, które mamy w dowodzie rejestracyjnym, czego panu zawodnikom, że jest to możliwe lub problem może pojawić, bo jeżeli chce pociągnąć przyczepę nie ma prawa jazdy kategorii plus, bo wtedy rzeczywiście od tej bardzo ciężko, chociaż ulica Kasprzaka, które może cokolwiek przewieźć się zmierzyć efekty wyrzucone w rozwiązaniu tutaj może być tylko 96 do prawa jazdy, bo ona uprawnienia do tego, żeby zespół pojazdów aż 4 domy 250 kg, więc mowy, jeżeli ktoś planował jeszcze nie jakąś mniejszą szczegół samochodem elektrycznym Łódź będzie trzeba pomyśleć o takim rozszerzeniu uprawnień, ale wydaje się bardzo ciemne eksploatacji to zmieni się tym no tak, ale też związane z przyczepą to nie dotykają tylko elektryków ale, ale aktor normalnych samochodów z normalnych z napędem konwencjonalnym, więc akurat tutaj nie powinniśmy się myśleć przejmować tym też oka jest najważniejsza kwestia oczywiście cena, jaką muszę zapłacić za pojazd elektryczny hybrydowy czy to hybryda zestaw czy też możliwością plug-in ładowania baterii elektrycznej, jakie są różnice pomiędzy elektrykiem właśnie hybrydą, a samochodami o napędzie konwencjonalnym dużo więcej będę musiał zapłacić nie da się tego tak ogólnie powiedzieć, że samochód elektryczny jest Niewiem dwa-trzy razy droższy od samochodu spalinowego to bardzo mocno zależy od tego jak na jak młode się zdecydujemy, jaką materią też niektóre modele samochodów elektrycznych występują w różnych pojemnościach od tej sprawie zastosować państwo się rzeczy im mniejsza bateria tym samym tańsze dla będziemy mieli mniejszy zasięg, a im większa bateria dalej pojedziemy na 1 ładowaniu, ale będzie się wiązało z kosztami, a jako przykład można tu akurat Hyundai kona jest dobrym przykładem, bo to jest słowo, które występuje we wszystkich 3 rodzajach napędów, bo jest bardzo paliwowa i wersja hybrydowa wersja typowo elektryczne co akurat w przypadku Kony dochodzi także spalinowa zaczyna się około 771 wszystkiego co pamiętam hybryda to jest wydatek około 160 000, a wersja elektryczna, wnosząc o 50 i zdecydowanie samochody elektryczne są droższe od od samochodów spalinowych śni tak powiedziało, że sporo droższa, ale trudno jest wejść z założenia, że także są 2× droższe bo, toteż zależałoby od tego jaki jest sporo jak zbędny bagaż nie bagażnika obywateli przepraszam od tego jaki to jest cegłę, z jaką wybierzemy wersję wyposażenia bardzo mocno wpływa na cenę samochodu jest zdecydowanie samochody zelektryfikowane są droższe od konwencjonalnych, ale trudno jest przyjąć jakieś takie jedno założenie dla wszystkich mówi no ja przed naszą rozmową też tak szybko przejrzałem te oferty i na ile matematyka znajomość matematyki pozwala tak liczyłem, że średnio można przyjąć, że około 30% te w pełni elektryczne samochody są droższe od swoich odpowiedników o napędzie konwencjonalnym tak jak mówię oczywiście to zależy też od tego jakie wyposażenie wybierzemy, bo nie wiem czy będzie mnie stać na lepsze wyposażenie w momencie, kiedy będę musiał wydać właśnie na napędy elektryczne z czego chyba będę musiał zrezygnować też się zastanawiam czy na dilerzy myślą o tym, żeby pewien sposób dawać jakieś upusty za to, że kupimy samochód elektryczny to dostanę np. lepszą wersję wyposażenia pojazdu czegoś takiego nie ma jednak senator to nie jest kwestia samego Millera tylko to jest kwestia samego producenta jeśli producent wyprodukował taki taki samochód Motor nie może dawać nam upust za to my chcemy kupić go samo co tak, jakbyśmy dostawali update skupimy się samochód z silnikiem benzynowym niewiele na to wielokrotnie liczyła na bardzo, ale to też się dużej mierze zależy od ustawienia, bo też samochód elektryczny to nie jest sposób tam jeżdżą samochody to nie jest sposób pan zakup samochodu to też nie jest zakup, których powinniśmy myśleć w kategorii, kiedy nam się to zwróci, bo tak naprawdę to zależy od zbyt wielu czynników jedyne co to w zeszłym roku nawet 2 lata temu był taki program rządowych dopłat do samochodów elektrycznych zespołów zielony samochód no problem był taki, że niewiele modeli się spało po na edukację i za granicą wprowadzić taką specjalną wersję faktura dual proszę umorzeń wyposażone, ale dzięki temu cera była niższa i osoba kupująca sama mogła się załapać na rządową dotację, ale nie liczyłabym tutaj przed wysoką jakość spółek jest bardzo ze strony przewlekle no dobrze w takim razie coś słyszałem co się mówi o tym, że będą dotacje od rządu, że będę mógł dostać zwrot jakiejś w jakim stopniu za zakup tego samochodu elektrycznego coś też czytałem słyszałem, że jakiś się osoba, która kupuje na firmy to odpisać sobie lepiej będzie mogła od podatku zakup takiego samochodu co z tymi dotacjami one są nie ma ich planach w momencie na ten moment niestety odpowiedź satysfakcjonującą nie będzie, bo na ten moment nie wiadomo wiadomo, że jest planowane w 2020 pierwsza roku program dofinansowania, które będziemy w oczy mój elektryk budżet szacowany wpływ na to wartych ponad 500 000 000zł, więc tutaj będzie duże pole popisu no ile ten wcześniejszy program zielony samochód, bo tylko dla osób prywatnych, bo ten nowy już ma być też dla przedsiębiorców będzie można już, tak więc samochód elektryczny leasing tym samym odprowadza za gotówkę, ale na ten moment nie ma żadnych szczegółów, kto będzie musiał biegać taką dotację Ilona będzie ponosiła też rozważyć, jakiego znamy szczegóły za kilka tygodni, czyli raz dziwni pani wstrzymać się jeszcze kilka tygodni z zakupem i myślę, że tak, bo jeżeli poważnie myśli pan o zakupie samochodu elektrycznego w perspektywie najbliższych kilku miesięcy no to warto zaczekać na to jak będą wyglądały te dotacje rządowe w zeszłym roku roczny program zielony samochód, a dopłata wynosiła 15% wartości samochodu tylko wartość dla pań mogła przekroczyć 125 000zł inaczej kim tak w zeszłym roku, czyli maksymalnie można było się ubiegać o dotację w wysokości 818,51000zł do wzięcia trochę po te widełki finansowe też zawęziły pula samochodów jak można było wybierać, bo tego projektu 80 Eli tylko czekało trudno powiedzieć jak to będzie wyglądało to sporo teraz myślę jednak zostaje po prostu zaciekawił zobaczyć to przyniesie dla no tak, ale skoro pani mówi, że kilka modeli łapał się w poprzedniej edycji tego programu dofinansowania to pytanie jak będę czekać to znów nie złapie się na ten haczyk, że znów tylko kilka modeli będzie będę mógł wybrać, chcąc dostać dofinansowania, a ja chcę mieć jednak pełną paletę wyboru, bo tak jak mówiłem jeszcze do końca nie wiem, jakiego segmentu auto sobie wybiorę czy w przeliczeniu będziemy stać na taki wyposażenie albo inna, więc no, toteż trzeba uważać z tym oczekiwaniem na dotację będzie wiadomo, że to jest takie może trochę niebranie kota worku, ale takie oczekiwania na to, że nie wiadomo co się wydarzy no na ten moment trudno powiedzieć czy będą takie same ograniczenia jak jak były, jeżeli dofinansowanie jest było wysokością 15% możemy za to kupić elektryka Kraków 30 000 i wyposażonego po sufit elektryka, który kosztuje 800 000 nota momencie nie możemy przyjmować takich samych działek, bo jeżeli ktoś kupi samochód efekt za 1 000 000zł to nagle się okaże, że znaczna część łącznej puli dofinansowania, jaka była NT w programie pójdzie na dofinansowanie 1 oddali, więc ograniczeń, jakie na pewno będzie ani jak na ten numer nie ma nie ma takiej informacji no właśnie nowe jednak trudno trudno rozdziela się tylko wyłącznie procentową, bo tu dofinansujemy pana Iksińskiego, który kupi volkswagena powiedzmy za 90 parę tysięcy, ale pan Kowalski kupi wyposażone w ogóle najlepiej przed kilkoma Porsche Taycan, który będzie kosztował 800900 000 no i jeżeli wszyscy pobieramy dotacja 1 Radka to nie bardzo możemy pokazywać światu swego 15 no tak, ale ja tego za 800 000 nie będę kupować od razu pani po tak niestety, choć pewnie bym chciał jak to z tą rodziną już tak przyszłościowo myśleć jeszcze 1 rzecz nie zastanawia właśnie czy nie elektryki tak jak i samochody z napędem konwencjonalnym to mogę wziąć jakoś tak prywatnym leasingu w Polsce w wypożyczeniu, a czy czy jednak nie ma takich opcji SO to oczywiście zależy od danego producenta, bo bardzo często jest także leasingi są dostępne tylko dla przedsiębiorców bardzo niektórzy producenci mają też może nie nazywa się wtedy leasingiem tylko wynajmem długoterminowym kredytem w jakimś oprocentowania abonament na samą albo abonament na samochód, więc teraz już w zasadzie odchodzi się takiego modelu kupowania samochodu za gotówkę właśnie w większości przypadków to są to są różne oferty finansowania w tym akurat nie ma żadnego programu to tak samo dotyczy samochodów spalinowych elektrycznych jasno to też dobra informacja ja wiem, że pani powiedziała w pewnym momencie, że nie powinniśmy zastanawiać nad kupnem samochodu elektrycznego ne przez pryzmat tego czy nam się to będzie bardziej opłacać czy nie czy kiedy się zwróci, ale muszą o to zapytać tak szeroko rozumiane to to w jakim momencie, jakie warunki muszą być spełnione, żeby ten zakup elektryka był dla mnie bardziej wartościowe właśnie no trochę bardziej się opłaca niż samochodu z napędem konwencjonalnym nowej gdzieś musi być ten ta granica opłacalności zakupu elektryka opłacalność też oczywiście ważna, ale najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy samochód elektryczny jest dla mnie i na to pytanie można powiedzieć tak albo nie to zależy od tego, czego używa samochodu jak z niego korzysta czy dużo nie jeździ czy każdy może jeździć samochodem elektrycznym tak czy każdy może jeździć samochodem elektrycznym bez najmniejszego problemu to już nie jeśli chodzi o opłacamy samochodu elektrycznego nawet nie tylko w kontekście finansów bardzo się jako organizacji żaden z dnia codziennego moim zdaniem najlepiej się sprawdza w sytuacji, gdy mieszkamy w domu bardzo jak mamy własny garaż może w tym garażu zamontować sobie głęboko w zakresie przykład jak ja mocniej niż taki zbędny anty Polski Jacka, a i wtedy po prostu prawa pracy po zbilansowaniu we własnym garażu samochód ładuje nie mamy zakażeń w ciągu dnia, bo zdarzają się takie sytuacje w miejscach publicznych dziękuję panu przez Żary, jakim jakąś szkołę z bankiem, a oba są prawa bezpodstawne, bo szybkie ładowarki oba samochody elektryczne są wyposażone w papiery nowoczesną technologię, jeżeli nawet coś się pojawił jak przepięcia czy skok napięcia potem samochód sam się odłączyć, kiedy są przepisami euro, ale nie nie mamy za bardzo wpływu na to jak kraj jak współlokatorzy, bo u danego roku czy osiedla się będąc uczniem najlepiej się poprawa sytuacji, kiedy właśnie mamy dom mamy to szybką ładowarkę, dzięki której możemy rozprawy na naładować samochód pani rozwiązaniem w przypadku posiadania samochodu elektrycznego na stałe jest zmiana taryfy energetycznej swego operatora na 12 zrobiły korzystamy z taryfy 11 bez Kateryna, która ma ujednolicono stawkę za prąd bez względu na to jak jest dzień tygodnia godzina Świątek piątek niedziela niezależnie od tego czy jest jakiś środek nocy taryfa 12 z daje nam to, że w ciągu dnia mamy nieznacznie wyższą opłatę za prąd, ale w ciągu nocy mamy dwukrotnie większą opłatę wtedy de facto, jeżeli może, jeżeli będziemy ładować samochód tylko OC to będziemy za niego płacić znacznie mniej za to naładowanie tego samochodu na okres i od razu pranie i zmywarkę włączamy też w nocy włączamy też no tak jest lepiej się wtedy przedstawić w ciężkim, a wychodzą wszystkie szkolenia w UE to nie są tak duże koszty ładowania samochodu elektrycznego to na osoby trzeba przede wszystkim odpowiedzieć oczywiście nie ma się powiedzieć, że wszystkie samochody elektryczne zużywają 4 trener można przyjąć tak bardzo orientacyjnie taki niedużych rozmiarów miejski pojazd samochód elektryczny będę śpiewał o 15 kilowatogodzinie 100 km dla sprzedawcy dziennej przy taryfie 11, czyli takiej ogólnie owej elicie za kilowatogodzinę płacimy 55gr to wychodzi nam, że przejedziemy 100 km za 8zł, więc no przepraszam to patrząc na aktualne ceny paliwa, gdyby ona jest chyba po 58550 no to wychodzi nam, że jazda samochodem elektrycznym kosztuje nas tyle co myśmy jeździli samochodem spalinowym pary powiedz, więc czy 1,5l benzyny, bo mamy te 100 km za 8zł przy korzystaniu z Norwegii 12 czy wniosek, kiedy mamy tak zamknięto połowę niższą, bo de facto będziemy przejrzeć 100 km za 4zł no dobrze pan powiedzieć w jakim momencie w takim razie w ogóle nie powinienem jak na razie przynajmniej jak na ten moment myśleć o zakupie elektryka czy też nawet hybrydy wydają się na ten moment najbezpieczniejszą taką na jej najwygodniejszą opcją hybrydy typu plug-in o dużym en jest takie ogólne przekonanie, że najlepiej było, gdyby samochód elektryczny drugim samochodem z domu ujrzeli oczywiście poruszamy się tylko po mieście to samochód elektryczny, który po raz pierwszy przekaz 400 km zaś u co wolność wystarcza o statystycznie dziennie pomieszczeń przejeżdżamy więcej niż 5060 km, więc oświaty budzę i materiały szkoleniowe kilka dni jazdy wystarczy, ale jeżeli czasami nawet jeśli jakieś dalsze podróże jakieś prace czy urlopy czy nasze czasy w tym momencie elektrociepłowni o pojawianiu się do punktu ładowania czy autostradach na stacjach benzynowych, ale po pierwsze nie są takie mogą ładowarek przedstawić Arka powiedzmy 50kW, która zapewni nam uzupełnić baterie do 80% 20 no bo pod takim procederem, a tego, nawet jeżeli ładowarka ma moc 50kW aktualnie obowiązują 4 samochody od realnie ładuję kilkanaście, więc wtedy szkoła bardzo nasze plany, że pot niemy samochód na stacji benzynowej pójdziemy na kawę i hot dogami wrócimy i samochody montowane będą plany legną w gruzach no, więc może lepiej hot dogów nie jeść Clark tak jak już bardzo nie koniec sporów, ale chyba ma pan zamykały się postawy tych zawodach tego mniej, ale hybryda typu plug-in dlatego ja jestem osobiście zwolennikiem hybrydowego, jakim jest bardzo dobry kompromis, który nie jest to szukamy żadnymi stratami mały samochód, który ma się wspaniały mamy zbiornik paliwa i ma też, że gdzieś z reguły sprytnie ukryte także właśnie nie zabraknie przestrzeni bagażowej w tej rozpoczęliśmy od środków okrywa materia materia znacznie mniejsze parcele, które potrwa bardzo samochodu tak też no bo o tej pojemności 4050 kilowatogodzino, chociaż te największe modele przyznaje otwarcie ma 9 weszły 6 kilowatogodziny pojemności, więc to są sprawy rodzinne wartości jak hybrydy typu plug-in ten akumulator ma reguły 101213 nowych rodzin o pełnym naładowaniu pozwalają przejechać na lądzie zależność oczywiście od modelu jest jazdy 4050 czasami nawet lepiej, więc w przypadku takiej codziennej eksploatacji, kiedy po prostu jest do pracy po zakupy zaprosimy dzieci do szkoły to możemy takim autem jeździć samochodem tylko elektrycznym nawet w wszystkie modele mają przeciw, które w ten sposób wymusza jazdę tylko w trybie elektrycznym albo wymuszają nie tylko w trybie spalinowym, żeby zachować ten temat zmagazynowane w błąd później albo wręcz doładować akumulatory o kształcie jest, że to prawda średnia płaca to bardzo podnosi zużycie paliwa, ale da się co zrobi PiS i państwo o tym na co dzień jeździmy po prostu autem elektrycznym, a to z reguły samochody takich rozmiarów, że nie jest typowo miejskie miejskie autko, do którego chciałbym 2 osoby trwa zakładami to nie tylko to są osoby formalnie rzecz o 0 UE jeździmy normalnie jak samochodem elektrycznym, a jeżeli zapomnimy naładować samochód albo, jeżeli nawet bardzo się, że jakiś taki jeden z kolejkami nie mamy czasu minister albo jak pani rozprawą w poprzednich wyborach po prostu jedziemy na MON o, jeżeli ten prąd zmagazynowany akurat się skończy po prostu włączyć silnik spalinowy, jeżeli paliwo się skończy dojeżdżamy na pierwszą stację benzynową dziękujemy w ciągu 23 miesięcy możemy jechać dalej no dobrze to muszę zapytać w takim razie, jaka jest różnica pomiędzy kosztami eksploatacji na czysto konwencjonalnego napędu np. benzyna, a właśnie hybrydy plug-in bardzo dużej mierze zależy od tego jak regularnie będziemy ładować akumulatory niestety te badania przeprowadzone chyba mam już zapomnieć nie mieli pokazują, że znaczna część właścicieli samochodów z napędem typu plug-in po prostu nie ładuje pewnie nie ma większego sensu, bo ten lekki samochód zachowuje się jak normalny samochód z silnikiem spalinowym będzie palił tyle ile byśmy kupili ile wypali mówi po prostu nikt z sankcji wobec aniołem z premierem, bo wiadomo hybryda typu plug-in będzie droższa niż samochód znanego z panem, a więc to grzechem było tego wykorzystać no właśnie no tak tak tak jednak ludzie czasem zapominają widzą że, a już dzisiaj nie podpisałem jakoś przejechałem to trudno, ale mam takiego elektryka mam taką możliwość jeszcze 1 rzecz nie zastanawiał, ponieważ to też jest dla mnie dość istotna mianowicie uczucia wizualne i to jak będę się uczucie w samochodzie elektrycznym czy mam się czegoś spodziewać dużo innego w kabinie pojazdu elektrycznego niż się w samochodzie benzynowym czy z napędem diesla i wizualnie nie, aczkolwiek niektóre modele takie stricte elektryczne nowo projektowane modele jak np. Honda UE czy tylko 2 największe są bardzo futurystyczna Honda jest dobrym przykładem, bo nie ma normalnych usterek tylko zamiast lusterek bocznych lusterka wstecznego parkany kamery nie ma zbyt wiele wspólnego z napędem elektrycznym, bo takie rozwiązanie mogliśmy moglibyśmy włożyć do każdego samochodu nawet w dwudziestoletnim stażem myślę, że jest raczej tak by, który ma określić, jakie są futurystyczne DPS w przeszłości jak opisywane rozwiązanie nie przepadam będzie także kwestia gustu jak markety gustu tak jest, ale u nie jest żaden sposób powiązane z tym, że to jest napęd elektryczny czy państwa spalinowe jak co może nas za szkody, ale nie mógłbym tutaj dochodzą względy wizualne raczej akustycznych do trybu uruchomienie takiego samochodu nic złego nawet nie twierdzę tak niani nie słyszałem warkotu silnika nie słyszą rosnących obrotów dodajemy gazu w tym dla nas naturalne, że jeździmy samochodem z napędem spalinowym, bo to w momencie uruchomienia silnika czuć, że daje dostęp do 8 poniżej przyspieszamy obroty rosną też temu towarzyszą jakieś, jakie wrażenia akustyczne el samochodowych liczników pewnie tego nie ma jedyne co słyszałem to co się muszą objąć powietrza, budując nowe zasady wszystko może być dużym zaskoczeniem jak również samo przyspieszenie w samochodach, bo bardzo dynamiczne nawet nie mają dużej mocy takiej na papierze tak powiem to główną rolę tutaj gra moment obrotowy, które są elektrycznych następnie samego początku od momentu, kiedy już się nie musimy dojść do konkretnych obrotów, żeby także elektronika te najlepsze parametry wykonamy je Basia niezależnie od pani redaktor pani redaktor wie pani osobą pani tak pięknie opowiada właśnie też się zastanawiam nad tymi sprawami co będzie w momencie, kiedy już zakupił ten samochód do niego do niego wsiądę, więc może byśmy spotkali się na następne na następną rozmowę i powiem pani właśnie, czego się spodziewać już podczas jazdy jak dbać w ogóle tego mojego już zakupionego elektryka czy też hybryda plug-in, które jest pani zwolenniczką np. czy podczas wymiany opon na zimowe muszę pamiętać o tym, żeby dostosować właśnie do samochodu elektrycznego nie, bo to też dość istotna wiedza na dziś tak przed zakupem to przyznam szczerze, że trochę mnie pani mówiła, ale teraz jeszcze musi się zastanowić czy właśnie w pełni samochód elektryczny czy jednak samochód z tym połączeniem hybrydowymi plug-in, bo to dość istotna sprawa jak rozumiem pani jednak nie znają mawia w tym momencie nad hybrydy wszystko zależy od tego jak będzie pan tego samochodu korzysta naprawa i będą 1 samochód pana pana gospodarstwie domowym czy będzie to drugie auto bądź trzecie raczej wolałbym, żeby był jedyny no ale na te wakacje też muszę pojechać tak jak mówiłem te dzieci przecież jak nie zabrać ich nowe gdzieś, gdzie byśmy musieli wyskoczyć tym samochodem no i te dotacje przyznam szczerze, że liczyłem na nią, ale czy cena nie czekać i narażać się na no to prawdopodobieństwo zielonymi nie obejmą to też muszę się dobrze zastanowić co serdecznie polecam naszym słuchaczom no bo to dość ważna sprawa jak państwo słyszeli tylko podpowiadamy w tym odcinku na sama decyzja no to już musi od państwa zależne zależy ci dobrze jest sobie to wszystko przemyśleć i podpowiadała zarówno mi jak państwu redaktor Zuzanna Sieczkowska z portalu Moto PL bardzo dziękuję za tę rozmowę ja dziękuję również liczy na kolejną właśnie na temat, czego spodziewać się podczas jazdy elektrykami, bo to też dość istotne swojego czasu, gdy były możliwe do wypożyczenia samochody elektryczne w Warszawie no to mieliśmy informację o wypadkach drogowych, że ktoś podczas ruszania wjechał w przystanek to jest dość ciekawe i z różnych powodów to mogło się stać, ale faktycznie mówi się o tym, że tak kolokwialnie mówiąc pedał gazu podłoga i cała moc jest nasza to dość może być zaskakujące, ale na dziś kończymy zachęcam do słuchania wszystkich części podcastu z cyklu auto w firmie już kilka z nich było dostępne są na oczywiście na stronie tokfm PL lub w aplikacji mobilnej Krzysztof Woźniak kłaniam się niską do usłyszenia auto firmie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: AUTO W FIRMIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA